Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Donovan

Jammo kirjoitti noin 10 vuotta sitten (8 kommenttia)
Ensi vuonna on Donovanin 50-vuotisjuhlakiertue ; kaverin ensi levyhän ilmestyi v. 1965 pian miehen 19-vuotispäivän jälkeen. Juhlaa kunnioittaakseni minulla on hyvä tarkoitus tehdä Donovanista katsaus, tutkimus tai jotain sinne päin, ja kirjoittaa subjektiivisobjektiivinen juttu aiheesta tänne Palasokeriin. Olen ammatiltani vanhempi tutkija, ja siis kallellani vanhojen asioiden suuntaan, joten tällainen puuhastelu sopii minulle oivallisesti. Lisäksi häivyn vihdoin ansaitsemalleni vuorotteluvapaalle heti joulun jälkeen, joten aikaa (tällekin) projektille pitäisi löytyä riittävästi, jopa ennen ensi vuotta! Jee!

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielenkiinnolla odotan tutkimuksen lopputuloksia! :)

    Janus kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samoin! Periaatteessa Donovanin pitäisi kolahtaa, koska diggailen muita saman ajan singer/songwritereita, mutta vielä ei ole napannut.

    Jammo kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noo, itselläni vierähti liki kolmekymmentä vuotta ennen kuin palasin ukon musiikkiin takaisin. Edelleen vinyylihyllystä löytyy rakas kokoelma "Golden Hour of Donovan" eli suuri osa vuoden 1965 tuotannosta Pyen halpismerkillä. Joskus 70-luvulla teiniprogesnobina kokoelmissa oli tavallaan progehyväksynnän saanut Cosmic Wheels ja Essence to Essence, vaan nehän katosivat nopeasti Gentle Giant yms intoilun takia. Nyt nuo Donovanin albumit taas kuulostavat oikein hyviltä, kun GG, Yes, KC ja moni muu ydinprogeporukka ei oikein nappaa, heh! Aika aikaa kutakin.

    Markkutapio kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisi kolahtaa Donovan mullekin. Samaa kaliiberia Hectorin kanssa, joka taisikin aloittaa uransa tekemällä Donovanin Universal Soldier'ista oman versionsa.


    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en pidä erityisemmin Hectoristakaan, mutta kyllä sitä mieluummin silti kuuntelee kuin Donovania.

    retrou kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eero ja Jussi & Boys teki mainion version Catch the Windistä. http://m.youtube.com/watch?v=c4x4IQ3v4Ic


    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja Steve Hillagella on versio Hurdy Gurdy Manista.

    Kcrimso kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    King Crimsonkin sekaantui (noloa!) Donovaniin: https://www.youtube.com/watch?v=tirUkSCFod8