Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Chris Rea

Jukez kirjoitti noin 10 vuotta sitten (5 kommenttia)
Aikanaan pidin tätä miekkosta viihdetaiteilijana. Kummia kuului, kun monet kitaristit kehuivat miehen slidesoittoa.
Tarkempi tutustuminen on avannut miehen hienovaraisen ja tyylitietoisen soittotavan.
Vaikeasta sairaudesta 'parannuttuaan' Chris aloitti uuden sivun artistina. Erityisesti nämä ensimmäiset uuden kauden levytykset ovat vahvoja. Kymmenen cd:n kertajulkaisu, jokaisen cd:n keskittyessä tiettyyn bluestyyliin on helmi, pienine puutteineenkin.
Joitakin aikaisempiakin levytyksiä olen tämän myötä pystynyt kuuntelemaan ja osittain niistäkin pitämään.

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Blues-kauden levytyksiä en muista kuulleeni. Aikaisemmasta tuotannosta On The Beach -levystä pidän, muuten lähinnä yksittäisiä hyviä biisejä siellä täällä. Tyylikkäästi kyllä soittaa ja laulaa.

    Jukez kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse asiassa, kun Blue Cafen ja God's Great Banana's Skinin sekä Road To Hellin kuunneltuani, bleshan näissäkin levyissä on se pohja ja kivijalka. Ilmeisesti levy-yhtiön ja tuotannon toiveet painottivat hieman kaupallisempaa toteutustapaa. Jotkut biiseistä ansaitsisivat rouheamman käsittelyn...

    R2-D2 kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oikein nappaa Rea. tyylikästä ja taidokasta.Mutt mutt but but...

    Mistä tulee mieleen toinen taituri, Knopfler. Ei vaan nappaa. Ei silti haittaa että että Steely Danin Gaucholle päivän veivaamisen jälkeen tuli muutama sekunti "Time Out of Mind"iin jota ilmankin oltas pärjätty. Ilkeet sanoi ett ongelma oli kun MK ei osaa lukee nuotteja. Näin Knopflerin joskus Helsingissä, eikä napannu. Silti Dire Straitsilla oli hetkensä kyllä. Sorry off-topic. Taisin ottaa muutaman liikaa :)

    Jukez kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei haittaa ;).... Kantzii tutustella noita 2000-luvun comeback-levyjä!


    R2-D2 kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu ei tietenkään haittaa :) Saattaapa olla että kanzii... mitään itselle tuntematonta ei pidä valmiiksi nuijia, jos haluaa uutta saada reppuunsa. Mulle ainakaan ei pelkät vanhat riitä.