Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Musatiedostojen varmuuskopiot

Janus kirjoitti noin 9 vuotta sitten (13 kommenttia)
Miten olette asian ratkaisseet? Monella varmaan on levyt ripattuna koneelle ja tietty varmuuskopio. Mutta itsellä se varmuuskopio on samassa lokaatiossa ja näin ollen hyödytön jos asunnossa tulee tulipalo tms...

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole minkäänlaista varmuuskopiointia käytössä musiikin suhteen. Vakuutus toivottavasti auttaa jos tuho käy.

    Mä en myöskään nykyisin rippaa mitään koneelle. Musiikin kuuntelen joko suoraan cd-levyltä tai sitten Spotifysta.

    endbrax kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ulkoisella kovalevyllä, jonka yritän pitää ajan tasalla. Omat räpellykset olen tallentanut myös pilveen.

    Kcrimso kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen muusikot poltti pilveä nyt ne tallentaa pilveen. Ei ihme että musiikin taso on tippunut! ;)

    Janus kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei ole minkäänlaista varmuuskopiointia käytössä musiikin suhteen. Vakuutus toivottavasti auttaa jos tuho käy.

    Jos oikein muistan niin vakuutus ei levykokoelmasta paljoa taida korvata. Itse en viitsinyt asiasta edes mainita.

    R2-D2 kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa miksköhän ei? Kaveri sai autosta pöllityistä 15e kappale.

    Itse olen nostanut kodin irtaimiston arvoa juurikin tuosta syystä, Ilmoitin että minulla on keskivertoa enemmän levyjä ja kalliimmat laitteet. Toinen kaveri jolla on tuhansia vinyyleitä, on lähettänyt listan vak yhtiöön etukäteen.

    Kcrimso kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo tietysti vakuutus korvaa. Mutta jotain todisteita varmaan on hyvä olla.

    Janus kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmaan vaihtelee vakuutusyhtiöittäin ja millaiseksi vakuutusmaksun sopii jne. 15 euroa per levy kuulostaa kyllä huimalta summalta. Mut ei jaksa alkaa säätämään kokoelman dokumentoinnin kanssa.

    Kcrimso kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mut ei jaksa alkaa säätämään kokoelman dokumentoinnin kanssa.
    No helpompaa se on kuin ripata koko kasa! :D No tietty jos muusikin kuuntelee tiedostoilta niin sen joutuu joka tapauksessa tekemään.

    Jimi kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musiikin kuuntelen joko suoraan cd-levyltä tai sitten Spotifysta.


    Kcrimson kanssa samoilla linjoilla. Kovalevyltä löytyy tusinan verran rippejä levyistä, joita ei ole julkaistu cd:nä. Kopiot löytyy ulkoiselta kovalevyltä.

    Janus kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä minäkin cd-levyjä kotona kuuntelen. Muualla sitten tiedostoja. Jos jotain kuitenkin tapahtuisi niin olisi edes ne tiedostot jäljellä. Spotifya käytän lähinnä uusien tai muuten tuntemattomien levyjen tsekkaamiseen.

    R2-D2 kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä käytin yhden talven ja rippasin kaikki cdt flaceiksi. Möisin cdt jos joku ostaisi, mutt ei ole markkinoita. Kelt jäänsärk maksaa noin 3e kpl jos huolii ylipäätään. Sillä hinnalla odottelen cd- levyjen renesanssia ja ostelen sitte urheiluautoja, kesämökkejä jne. Melkein rikas siis.

    Kcrimso kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pistä listaa, voin maksaa neljä euroa per hyvä cd!

    endbrax kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä oli minullekin järkytys tai ainakin yllätys, kun yritin päästä eroon nipusta cd:tä, jotka oli tullut hankittua re-mastereina toiseen kertaan. Levykauppa ei suostunut ottamaan mitään nipustani, vaikka mielestäni Rush, Roger Waters ja Wigwam on ihan kierrätyskelpoista.