Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

dvd-soitin korvaamaan cd-soitin.

jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (26 kommenttia)
Jaahas tänään on siis perjaitai ja 13 päivä tulipa sekin koittua sitten kun päätti cd-soitin sanoa työsopimuksen irti.:(

Ajattelinpa kysyä oko porukuilla yleensä dvd-soittimella korvattu cd-soitin tai muuten myönteisiä kokemuksia cd-soittimena?

Kun en vielä omista tota dvd:tä niin meinasin korvata ton tilanteen elikkä olis haussa soitin mikä soittaa cd+cd-r levytkinpitäs toimia ja mielellään ei mene levyn tunnistukseen hirveän kauan ja olisi mieleen äänetön tai melkein kun sattuu tietokone olemaan tossa vieressä mihin tulee ja hinta luokkaa max 300 Euroa.



+/- saldo : 0 |

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuohon hintaan pätevä soitin pitäisi jo saada. Itse luovuin pari vuotta sitten cd-soittimesta, kun tuli jo aiemmin dvd hankittua. Kyllähän se cd-soittimena menettelee, vaikka tuossa kestääkin levyn luku n. 7-10 sekuntia. Ei kun liikkeisiin vain tarjouksia kyttäämään.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Myyvät myös jo DVD audio levyjä, joita vain DVD soitin soittaa.

    Veikkaan sen ohittavan Sonyn SACDn.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä usein soittelen cd:t DVD-soittimella mutta ongelma on siinä, että minun paska-Sony ei soita poltettuja levyjä. Niitähän on tietysti aika paljon, koska demoja on kertynyt aikas paljon. Ja toinen ongelma on siinä, että DVD soitin on lasiovien takana ja vanha, kannettava cd-soitin ei ole...

    Ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa CD:iden soitosta DVD:llä, toimii ihan hyvin jos soitin lukee CD-r:t ym.

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuohon hintaan pätevä soitin pitäisi jo saada. Itse luovuin pari vuotta sitten cd-soittimesta, kun tuli jo aiemmin dvd hankittua. Kyllähän se cd-soittimena menettelee, vaikka tuossa kestääkin levyn luku n. 7-10 sekuntia. Ei kun liikkeisiin vain tarjouksia kyttäämään.


    Jotenki tuntuu että kyllä mulla menis hermot, jos levyn luku kestää 7-10 sekuntia. Onneksi tää paska-Kenwood toimii vielä jotenkuten.. mutta sitten kun tämä hajoaa lopullisesti ja uuden osto on ajankohtainen niin pitää kyllä löytyä tuota paremmin toimiva dvd-peluri tai muuten ostan edelleenkin ihan tavallisen cd-soittimen.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kyllä joskus harkinnut tavallista cd-soitinta rinnalle. Niissä kun on se käyttöliittymä parempi, eikä sitä ainakaan ole piilotettu jonkun tv-menun taakse. Ehkä voisi hankkia tämän illan lottoarvonnan voittorahoilla pari cd-vaihtajaa :D

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä käytän Pioneerin dvd-soitinta musiikin kuuntelemiseen. Viivettä on ehkä muutama sekunti eli ei ainakaan minua häiritse. Muutenkaan en ole erillistä cd-soitinta kaivannut.

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on melko uusi Sonyn DVD-soitin. Se ei pyöritä CD-R - levyjä, mikä ei toisaalta haittaa, koska en juurikaan saa sellaisia käsiini. Toisaalta kyseinen DVD - soitin toistaa vaivattomasti useimmat kirjastosta lainaamani naarmuuntuneet levyt, joiden kuuntelemisesta ei kannettavalla CD - soittimella ole toivoakaan.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, olen tossa kuullut aika monesta suunnasta että juuri Sonylla on vaikeuksia noiden cd-r levyjen kanssa. Pitää varmaan ettiä kirjastosta joku naarmuinen levy ja pari muuta lähteä liikkeisiin kuuntelemaan niin selviää varmaan parhaiten.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin Sonyn soittimissahan ei toiminut aiemmin cd-r levyt lainkaan. Se oli osa yhtiön politiikkaa jolla pyrittiin vastustamaan piratismia. Käytännöstä on kyllä käsittääkseni luovuttu koska tuo vaikutti soittimien myyntiin.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, "Pitää varmaan ettiä kirjastosta joku naarmuinen levy ja pari muuta lähteä liikkeisiin kuuntelemaan niin selviää varmaan parhaiten."

    Lainaajat säilyttää varmaan CDt ja kotelot eri kasoissa.


    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, "Pitää varmaan ettiä kirjastosta joku naarmuinen levy ja pari muuta lähteä liikkeisiin kuuntelemaan niin selviää varmaan parhaiten."

    Lainaajat säilyttää varmaan CDt ja kotelot eri kasoissa.


    Tossa Pasilan uudessa musiikkikirjastossa on levyt sisällä ja ilman sitä muovihäkkyrää ympärillä niin voi huoletta valkata naarmuisimmat levyt.:)

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän ne yleensä ole näitä eniten lainattuja levyjä, joista löytyy takuuvarmasti naarmuja. Voisin melkein lyödä vetoa, että mikä tahansa eurohumppalevy on lähes pilalle naarmutettu.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen huomannut, että klassisen musiikin levyt ovat yleensä eniten naarmuilla.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin Sonyn soittimissahan ei toiminut aiemmin cd-r levyt lainkaan. Se oli osa yhtiön politiikkaa jolla pyrittiin vastustamaan piratismia. Käytännöstä on kyllä käsittääkseni luovuttu koska tuo vaikutti soittimien myyntiin.


    Eikös Sony muuten ollut ensimmäisiä mikä toi "kopioinnineston" yleensäkin noihin cd-levyihin.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin ja kopionesto on turhaa niin kauan kun laitteesta saa analogisen signaalin.

    Mutta DVD laitteissa on melko tehokeas videon kopioinnin esto, tavalliselle pulliaiselle. En ainakaan minä saa kopioiduksi. Videokasetteja kyllä kopioin mistä vaan formaatista toiselle.:mad::D

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On olemassa myös sellaisia DVD-soittimia jotka toistavat mp3-tavaraakin.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nyt on tilattuna kunhan joskus saapuu Philips DVD-957 malli(poistunut mallisto) pitäisi muuten toistaa kaikki paitsi noi mp3:set ja laitetaan tänne sitten infoa minkälainen käytännösssä.:)

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iskä päätti antaa joululahjaksi KiSS DP-450:n, joka osaa soittaa myös cd-r:t/-rw:t, sekä kai divx 4 & 5 pakatut pätkät ja mp3:t.
    Testasin tuossa äsken miten tavallinen cd-soitto toimii ja kyllähän se ihan näppärä oli. Ei se kauaa lukenut levyä ennen soiton aloittamista ja soittaminen onnistuu ilman tv:täkin, vaikkakin tv:hen tulee kuva, josta voi valita soitettavan kappaleen. Soittimesta/kaukosäätimestä nappia painamalla biisin saa vaihdettua ilman tuota näyttöäkin ja kelaus jne. onnistuu myös ihan mallikkaasti.

    Taitaa vaan olla kohtuullisen kallis dvd-soitin, mutta se sisältää Progressive Scanin (ei mulla oo hajuakaan mikä se oikeesti on, joku eliittisysteemi varmaan kuitenkin, kuvanlaatuun vaikuttaa jotenkin(?)) ja sillä voi tosiaan soittaa mp3:ja ja divx nelosta ja vitosta. MP3-soiton käyttöliittymä vaan vaikuttaa pikaisen testauksen perusteella melko heikolta ja en omista juurikaan divx 4 tai 5 pakattua kuvaa sisältäviä levyjä, joten siitä ominaisuudesta en vielä hirveästi tiedä.
    Tuohon soittimeen voi kuitenkin päivittää firmwaren uudempaan suoraan polttamalla sen cd:lle ja iskemällä cd:n koneeseen. KiSS on tainnut nyt jo julkaista muutaman uuden firmwaren, joiden pitäisi korjata joitain pieniä bugeja ja käyttöliittymän ongelmia, sekä lisätä mm. OGG Vorbis tuki. Täytyy varmaan kokeilla päivittää tuo firmware kunhan jaksaa.
    Ehkä palailen sitten kertomaan asioita, kunhan ehdin testata lisää.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nytkun tuota Samsungin dvd-soitinta on tullu käytettyä jo pitempään cd-soittimena, niin täsäpä muutamia huomioita:

    1) soitin miettii yllättävän pitkään ennenku rupeaa soittamaan levyä (näytössä lukee "load")

    2) joskus käy niin että hetken mietittyään soitin sanoo "no disc", kun avaa luukun ja pistää levyn uudestaan niin sillon se toimii (joskus tämän toimenpiteen joutuu tekemään kaksikin kertaa)

    3) cd-r -levyjen kans on ongelmia, lataaminen kestää kauemmin ku normaalilla cd:llä, monasti myös ekan biisin alku on hukassa ja levy alkaakin soimaan jostain 30 sekunnin kohalta -> eikun stoppia ja uusi yritys, parin kolmen yrityksen jälkeen levyn saa soimaan alusta asti

    4) cd-r -levyillä on ongelmia kappaleiden haussa, eli ei kannata ruveta skippaileen biisejä vaan soittaa levy aina alusta loppuun

    5) vastaan on tullu yks cd, jota soitin ei soita kunnolla, ääni pätkii ja kuuluu semmosia "zipzip" häiriöitä, tämä levy on Vangeliksen See You Later (Polydor, ilmeisesti vuojen 1989 painos, ja kyseesä ei oo ns. hapettunut levy), levy on naarmuton ja priimakuntonen ja tietokoneen cd-asemassa se toimii moitteetta

    6) dvd-levyjen kanssa ei oo ollu minkäänlaisia ongelmia


    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanotaanko näin että mun Sony Dvd-sotin toimii ihan loistavasti Cd-soittimena. Alkaa musiikki jopa nopeammin kuin vanha Sony:n Cd-soitin. Soittaa kaikki levyt, ei ole ongelmia ollut, mitä nyt olen kokeillut. Käytän silti tuota "oikeaa" Cd-soitinta ennemmin. Ainoa ärstytyshän on se että tulee se Dvd:n hässäkkä kuva tv:seen, mutta ei se ole aina päällä ja sen saa yhdellä napin painalluksella pois.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, minun Pioneerin dvd-soitin on toiminut myös moitteettomasti cd-soittimena. Samsung ei ole ehkä niitä laadukkaimpia merkkejä...

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samsungin CD/DVD-vehkeet kyllä ainakin tietokonepuolella ovat melkoisen susia, vaikka esim. hinta/laatu-suhteeltaan hyviä näyttöjä tekevätkin. En siis ensimmäisenä ostaisi Samsungin CD/DVD-soitinta.

    jusu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nyt on tilattuna kunhan joskus saapuu Philips DVD-957 malli(poistunut mallisto) pitäisi muuten toistaa kaikki paitsi noi mp3:set ja laitetaan tänne sitten infoa minkälainen käytännösssä.:)


    Viimeyön aikana laitteen lukupää tai joku sanoi työsopimuksen irti ei lue levyjä enää ja pitää ihme mekkalaa.

    Kumminkohan kannattaisi erilliset cd- ja dvd-soitin vai dvd-soitin ostaa kun kummiskin käyttö on 80% musiikin kuuntelua?

    JiiPee kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Simo Vaatehuoneelta moi. Voin henk. kohtaisesti suositella: United DVD 4067M Kodin Anttilasta hintaan ysiysi.

    Toistaa/soittaa kaikki mahdolliset formaatit (mp3, avi, mpg jne)ja cd-r/cd-rw levyt ilman mitään ongelmia. Toiminut todella hienosti. Ja en ole Anttilan myyntiedustaja, ihan tosi. :)

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla oli pari viikkoa halpis-dvd (Panasonic DVD-S31) musiikkikäytössä. Toiminnot (levyn lataus, play...) olivat kovasti hitaita ja näin käyttömukavuus ei oikein häikäissyt. Äänellisesti soitin oli ihan ok, mutta uskallan sanoa, että Sonyn (sa)cd-soittimeni on parempi. Selvin ero syntyy bassoalueen tarkkuudessa, pienessä (n. 18 m²) betonikuutiossani kun olen tuon säätänyt kuuntelupisteessä optimiin. Panasonicilla matalat äänet tuntuivat hieman puuroisilta. Ajattelin joskus kiusata itseäni sokkotestillä, ja selvittää, ovatko kuulemani erot todellisia vaiko ostokuitista lähtöisin.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus tein testin cd-soittimen ja minidiscin välillä. Tallensin levyn md:lle optista liitäntää hyväksikäyttäen ja laitoin yhtäaikaa sekä cd:n että md:n pyörimään. Sitten vain räpläämään vahvistimen kaukosäätimestä laitteiden välillä sokkona. Toisen soundi kuulosti hieman tummemmalta ja täyteläisemmältä ja toisen taasen hieman kliinimmältä ja kylmältä. Veikkasin täyteläisempää cd:ksi, mutta metsään meni.