Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Ich lebe für Krautrock!

Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten (104 kommenttia)
Eli vanhaa kunnon top-listaa!

Amon Düül II: Tanz der lemminge
Brainstorm: Smile a while
Can: Ege Bamyasi
Embryo: Embryo's rache
Galactic Supermarket: s/t
Gila: s/t (free electric sound)
Kollektiv: s/t
Out of focus: s/t
Thirsty Moon: s/t
Walter Wegmüller: Tarot

Ja alla kuplii...
Ash ra tempel, Agitation Free, Faust, TD, Cornucopia jne.



+/- saldo : 0 |

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No helevetti, tähän top-kymppiin pitää lähtä mukaan. Valinta on kyllä vaikeaa..

    ei järjestyksessä:

    Faust: The Faust Tapes
    Amon Düül II: Wolf City
    Can: Ege Bamyasi (tai Monster Movie)
    Carol of Harvest
    Klaus Schulze: X
    Popol Vuh: Hosianna Mantra
    Embryo: Steig Aus
    Mythos: Dreamlab
    Walter Wegmüller: Tarot
    Tangerine Dream: Force Majeure

    alla kuplii:
    Agitation Free, Sergius Golowin, Kalacakra, Faust - So far ja IV, Amon Düül II - Phallus Dei, Necronomicon, Guru Guru, Neu!, Kraftwerk, ääh liian vaikeaa...

    wanted:
    Mythos: s/t, Gila: Free electric sound, Xhol Caravan: Electrip, Yatha Sidhra: Meditation Mass, Lang' Syne


    Mikä tuo Lazerin Galactic Supermarket on? Kosmisia jokereita vai jotain ihan muuta?

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ääh, näitä on liian vaikee panna järjestykseen, ei kyllä näin tuulesta temmaten pysty, mietitään.....

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikee on, ei kannata liikaa pollaa rasittaa. Braintickettiä piti olla listalla, mutta unohtu.
    Mythosin ekasta on Spalaxin digipack, jota varmaan saa esim. BTF:ltä.
    Galactic supermarket on noita CJ sessioita niinkuin Tarotkin. Alun perin se on julkaistu tuolla nimellä, mutta cd painoksia liikkuu CJ:GS nimellä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli minä ite. Missä viipyy Docin lista?

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Öö.. aika hyvin noi muiden listat voisi allekirjoittaa, jotain kommentia kuitenkin:

    - Carol of Harvest on kova sana
    - Lang Syne: erittäin jees, mutta ei mikään klassikko
    - Kalachakra on mielestäni kuriositeetti
    - Yeti on mulla aika korkeella
    - Tangerine Dream: Phaedra on huippu
    - DZYAN!!! (2. ja 3. levy)
    - DOM: Edge of Time
    - Krokodil: An Invisible World Revealed
    - Hölderlins Traum
    - Schultze: Moondawn

    Ps. Mythoksen ekan on julkaissut myös PILZ.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle tämä on helppoa:

    Can: Future Days
    Neu!: Neu!75
    Can: Ege Bamyasi

    Siinä meikäläisen krautrocklevyt, tai on noita Caneja pari lisää, mutta tuo on niinkuin top3.:cool:

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en ole kovin syvällisesti krautrockiin perehtynyt eikä se kauheasti edes kiinnosta, mutta paras genren levy jota olen kuullut on mielestäni ehdottomasti Neu!75. Hieno levy!

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole saanut hankittua kovin paljoa krauttia, joten en listaa tähän mitään. Myisikö joku minulle Brainticketin Cottonwoodhillin?

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 23/4/2003 klo 12:35: paras genren levy jota olen kuullut on mielestäni ehdottomasti Neu!75. Hieno levy!

    Mita ne muut ovat? Janus, hommaa myös Celestial Ocean.


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mita ne muut ovat?


    Ai pitäisikö minun nyt listata mitkä kaikki krautrock-levyt olen kuullut? Enpä taida. Lähinnä levyjä Tangerine Dreamilta, Faustilta, Canilta ja Amon Düülilta. Neu!75 lisäksi olen kuullut jotain toistakin Neu!:n levyä joka oli muistaakseni 80-luvulta. Se oli aikamoista sontaa.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin no, ei nyt yksityiskohtaista tarvitse. Aiemman perusteella (ei siis vain tämän threadin) niitä ei kai valtavasti ole. Lähinnä tuo ei kiinnosta pointti. Ei tietysti tarvitsekaan. Käsite vaan sinänsä on aika laaja. Suuri osa tuolla listatuista ei noilta mainisemiltasi neljältä nyt niin hirveästi kuulosta.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, johan minä sanoin, että krautrockiin en ole kunnolla perehtynyt. Mikäköhän tässä oli taas ongelma? Se, että sanoin, että krautrock ei hirveästi kiiinnosta? Ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tai edes genren vähättelyksi. Kaikesta ei vaan jaksa kiinnostua.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa että listaa no johan tuolla on monta hyvää mainittu, laitetaan nyt niitä mitä ei ole kukaan maininnu.

    Sperrmull : st Hienoa space/heavy/elektro jamitusta.
    Grobschnitt : st
    Grobschnitt : Solar Music Live Avaruudessa mennään.
    Necronomicon : Tipz Zum Slebstmord Brutaaleimmat kitara saundit mitä oon kuullu 70-luvun alussa tehdyllä levyllä!!
    Amon Duul II Phallus Dei Hipit rules.

    Ja onhan noita vaikka kuinka paljon, en ole ostanu vielä yhtään huonoa kraut levyä.

    Joten mainitkaapa joku huonoki niin tietää välttää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lightshine: Feeling ja Os Mundi: 43 minuten on sellaisia levyjä että ei ole oikein avautunut minulle. Ensimmäiseksi mainittu on kyllä aika outoa, mutta soittossa ei ole minkäänlaista ryhtiä, jälkimmäinen on taas lievästi sanoen epäomaperäinen.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 23.4.2003 klo 14:24: Mikäköhän tässä oli taas ongelma? Se, että sanoin, että krautrock ei hirveästi kiiinnosta? Ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi tai edes genren vähättelyksi. Kaikesta ei vaan jaksa kiinnostua.

    Ei mikään. Tuolla jo sanoin ettei tarvitse kiinnostaa sinänsä. Yritinpähän vaan keskustella aiheesta. Itselläsi tuntuu olevan jotain traumoja.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on paljonkin traumoja hyvä anonyymi. Onneksi yksikään niistä ei liiyt Papa-Smurffiin. :P

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joten mainitkaapa joku huonoki niin tietää välttää.

    Itse en erityisemmin pitänyt Floh De Colognen levystä Geyer-Symphonie.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No meikä - Amon Duul 2:n levyt Phallus Deistä Made In Germanyyn, Popol Vuh: Hosianna Mantra, Gila: Bury My Heart At Wounded Knee, Emtidi: Saat, Sergius Golovin: Lord Krishna..., Brainticked: Cottonwoodhill, Witthauser & Westrup: Trips & Traume & Vampires,Nuns & Deads, Wallenstein: Mother Universe, Klasu Schulze: Timewind, W.Wegmyller:Tarot, Tangerine Dream: Phaedra..... joo ja toi Ernst Busch: 1; Lieder der Arbeitklass.....
    Voi niitä olla joku muukin...
    Niinkuin se Cosmic Jokersien eka ja Cannin Opener, joka on kokoelma parhaita Ege Bamyasilta, Soon Over Babalumalta ja joltain muiltakin... Tago Mago on vielä sisäistämättä...\n[Muokattu 25/4/2003 / k.p.tikka-ri]

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Öh, en mä osaa päättää....

    Lempparibändini taitaa olla Amon Düül II sinne Made In Germanyyn asti.... Can, TD, Schulze, Ash Ra Tempel... Popol Vuhin kolme ekaa ainaski on melkosen hyviä... Out Of Focus on hyvää, paras on ehkä se jazzahtava/jammaileva kolmas levy Four Letter Monday Afternoon... Faustin varhaset... Organisation + Kraftwerkin ekat.... Mythos... Guru Guru... Edgar Froesen sooloista ehkä Aqua... Hanuman on aivan huippu!!

    Tykkään paljo myös Birth Controlista (erityisesti Operation ja Hoodoo Man), Novaliksesta (eriryisesti nimetön kakkoslevy) ja Eloysta (Floating + Ocean) vaan ei ne taija krauttia olla....

    ...mutta siis: LÄHES KAIKKI SAKSAPROGEHAN ON HYVÄÄ, LOISTAVAAA TAI MAHTAVAA!! :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hanuman on aivan huippu!!


    Ovela tosiaan se niiden ainokainen, siinä ei ole yhtään heikkoa kohtaa.

    Borges kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselleni putoaa kyllä Canin Tago Magon avantgardistisen maaninen ekspressionismi kaikkein koviten. Levyn sekopäiset improvisaatiot eivät pahemmin konventioita kumarra. Levyn rytmiosasto on myös fantastinen!
    Myös Amon Duul II Yeti - trippailu sisältää mainiota sisäisien avaruuksien tutkiskelua.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyro: Sizen Sineido ...Se on kuin Cannin, Ash Ra Tempelin ja Popol Vuhin jäsenet olis perustanu uuden Cosmic Jokers....
    http://www.el-horto.hu/disco/Hyro/index.html

    ...tapestry of the kaleidoscopic-astral triggering sound....:D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Imppasin koko mp3-satsin. Hmm.. välillä erittäin OK, mutta en oikein sulata sitä kun jossain biiseissä on Transglobal Undergroundimaista etnokomppia.

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tykkään paljo myös Birth Controlista (erityisesti Operation ja Hoodoo Man), Novaliksesta (eriryisesti nimetön kakkoslevy) ja Eloysta (Floating + Ocean) vaan ei ne taija krauttia olla....

    Tuli tuossa mieleeni, että mitä tuo krautrock -määritelmä oikeastaan pitää sisällään? Olen kuullut erilaisia versioita, mutta "saksalainen kosminen musiikki" taitaa tällä hetkellä olla voitolla. Jossain lukion saksankirjassa sanottiin joskus, että krautrock on saksaksi laulettua rock musiikkia?? Toi krautrock -termin alkuperäkin taitaa olla hieman hämärä... Jostain olen kuullut sen olevan brittien keksimä haukkumanimi saksalaiselle rockmusiikille, mutta toisaalta Amon Düül 2:n Phallus Dein (muistaakseni) repertoire -uudelleenjulkaisun kansissa sanottiin sen juontuvan Amon Düülin biisin nimestä (Mama Düül und ihre Sauerkrautband spielt auf). Suorastaan mystistä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näistä on jaagattu ennenkin, mutta edelliset jutut taitaa olla kosmisessa olemattomuudessa, thnks to chairman.
    Mä kannattaisin tuota brittien haukkumaa, kraut ylipäätäänhän on jo varhaisempi haukkuma saksalaisista.
    Mun mielestä kosmiche musik ja krautrock on eri asioita. Kosminen musa on osa krautrock as typified by Kosmische musik lafkan bändien soundi. Mullakin tekee tiukkaa laske Eloyta ja Novalista krautiksi, ne on kuitenkin enempi brittiläistä sinfolinjaa kuin saksalaista improvisaatio-innovaatio linjaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo on tuo Popol Vuh sitten hyvä bändi! Mahtaakohan tommoset levyt, kuin Seligpreisung ja Das Hohelied Salomos olla jakelussa ja mitkäs muut kuulostaa sellaiselta, kuin Hosianna Mantra, Einsjäger, Siebenjäger ja Latzte Tage...?

    Sitäpaitsi, Dead Can Dancen bootzilla Meditabor näkyy olevan joku biisi coverina, onkos joku kuullut tätä DCD:n levyä? Mulla se on mp3-cdllä, pitäsköhän siirtää helpomminkuuneltavaan muotoon, esmes cd-rrälle...

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Flying Saucer Attackin samanniminen levy vuodelta 1994 tarjoaa Popol Vuh –tuntijoille pari häkellyttävää raitaa. ;)

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    k.p.tikka-ri kirjoitti 29/4/2003 klo 11:14: Tuo on tuo Popol Vuh sitten hyvä bändi! ja mitkäs muut kuulostaa sellaiselta, kuin Hosianna Mantra, Einsjäger, Siebenjäger ja Latzte Tage...?


    varmaankin In The Garden of Pharao ja Aguirre. Mulla on näistä tosin semmonen Celestial Harmoniesin tuplavinyyli, joka eroaa vissiin jonkinverran alkuperäisistä.. hieno albumi silti..

    Ja Tantric Songs on kans huippu.
    \n
    [Muokattu 30/4/2003 / MelancholyMan]

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, mulla on tollanen yhteis-cd... Mutta vilkases ja kuunteles
    http://venco.com.pl/~acrux/mp3.htm
    se on pändin puolalaiset kotisivut, siellä on n.20 levyltä semmoset minuutin pätkät per levy, kyl on jokunen muukin levy ostoslistalla sen ansiosta nyt...!

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    juu, tuttu saitti. en oo jaksanu alkaa noita pikku pätkiä kuuntelemaan.. winmx:llä on löytyny Popol Vuhia ihan kiitettävästi, ylläolevien lisäksi mulla on ainakin Herz au glas, Perlenklänge -kokoelma ja Nosferatu sondtrack. ja seuraus on että aikalailla kaikki vastaantulevat Popol Vuhit on ostoslistalla..

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikeastaan tämä Langsyne voisi ollakkin jokinlainen pieni klassikko.. Keskiaikaa ja folkkia. Kilttiä ja rauhallista, mutta ei lässyä kuin vaikka Tudor Lodge. CD-uudelleenjulkaisijana Lost Pipedreams: oiskos joku 500 kpl painos.

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhaa aihetta esiin...

    Elikkä, XHOL CARAVANin "Electrip" on aivan huippu krautjazzproge-levy. Mutta entäs bändin toisen version XHOLin
    Hau-Ruk? Onko kellään kuulohavaintoja? Kannattaako Electripin
    ystävän sijoittaa rahojaan siihen?

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyl joo, sehän on livelevy, ei kuitenkaan ihan sitä samaa kuin electrip. Myös Motherfuckers GmbH & Co KG on hyvä, joskin hajanaisempi.

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mojo:n seuraavassa numerossa(ilmestynee piakkoin) Krautrock osto-opas. Foorumilla kyselivät suosituksia. Taitaa olla kuitenki liian myöhäistä ehottaa omia suosikkeja.

    Mojo

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wimeinen hankinta toistaiseksi oli Gilan eka...

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gila on aika kova. Pink Floyd -vaikutteet kuuluvat läpi, mut sehän on vaan hyvä...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PinkFloyd-vaikutteista puheenollen Krautrockissa; My Solid Ground!

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaahas, tuli tänään selailtua lehteä kaupassa. Yhden aukeaman pikkunen juttu, ei ostamisen arvoinen. Mojon top-10 meni muistaakseni jotenkin näin:

    1. Kraftwerk: Trans-Europe Express
    2. Can: Tago Mago
    3. tätä en saa päähän.. joku tuttu ja turvallinen, kenties TD:tä
    4. Neu75
    5. Can: Ege Bamyasi
    6. Faust IV
    7. Cluster: Sowiesoso
    8. Ashra: New Age on Earth
    9. Amon Düül II: Yeti
    10. Brainticket: Cottonwoodhill

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joopa joo, aika tylsä lista. Faust IV ja Ashran levy outoja valintoja. Kyllä noilta parempaa löytyy, muttei ehkä iisimpää...

    apazuzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onpa kyllä kehno lista, itse kelpuuttasin vain 3 omaani.

    Can: Tago Mago
    Faust IV
    Amon Düül II: Yeti

    Tai ehkäpä vain Can : Tago Mago

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kraftwerk vähän oudossa seurassa.. vaikka jonkun joskus esittämä väite, että Kraftwerkillä ei ole mitään tekemistä länsimaisen rock-musiikin kanssa onkin täyttä potaskaa, niin ei mullakaan Kraftwerk tule heti mieleen, kun puhutaan krautista.

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilmeisesti Doc ei ole kuullut Kraftwerkin kahta ekaa? Ja kyllähän noi hieman myöhemmätkin oli omana aikanaan omilla poluillaan, vaikka nykypäivänä ovat lähempänä poppista.
    En tiedä miten paljon noi yleisöäänet tuolla foorumilla on vaikuttanut, mutta paljolti tossa listassa näkyy myös levyjen saatavuus. Faust IV on virginin nice price ja ollut iät ajat helposti saatavilla, mutta kyllähän listalle paljon ennemmin kuuluisi eka tai So far. Virginin on myös toi Ashra ja nämä molemmat löytyy, kuten toisaalla mainittiin jopa cdonilta. Spalaxin Ash Ra Tempeleitä saa joo vähän etsiä. Kratwerkin ekoista ei ole edes virallisia cd-painoksia ja epävirallisiakaan ei nyt ihan joka Tarjoustalossa ole.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ilmeisesti Doc ei ole kuullut Kraftwerkin kahta ekaa?

    Ralf & Florian, I & II löytyy hyllystä, Organisation/Tone Float puuttuu. Tarkoitin sitä, kun joku pöllö rock-journalisti väitti, että Kraftwerk kasvoi jossain ihmeen kulttuurityhjiössä ja yritti luoda puhtaasti saksalaista musiikkitaidetta. Totuus taitaa olla se, että jo Autobahnin aikoina he diggailivat Beach Boysia.

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    öh, joo... en nyt tosiaan juttua lukenu, mutta kait tässä täytyy ottaa huomioon että tuo oli: how to buy krautrock top 10. Eli varmaan siinä sitte oli myös levyjen saatavuudella oma arvonsa. Ja oisko niin että lista meinas myös sitä että ku alottaa Trans-Europe Expressillä niin siitä sitte krautrokkia aikansa diggailemalla päätyy Braintickettiin.

    Ei tuo ainakaan ihan perus top-listana toimi. Wegmüllerin Tarotin sivuuttamista ei siinä tapauksessa voisi hyväksyä....

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli varmaan siinä sitte oli myös levyjen saatavuudella oma arvonsa.

    Tarkoitin tuolla saatavuudella sitä, että jos nuo foorumiehdottelut on paljonkin vaikuttaneet, niin silloin varmasti helpommin hyllyyn päätyneet levyt paremmin ovat esillä. Mojon keskimääräinen lukija ei kenties ole hillitön krautrockfriikki?

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitäisiköhän minunkin vihdoinkin alkaa kunnolla tutustumaan krautiin, minä kun olen lähinnä Amon Düül II - Can -tasolla. Faustilta löytyy juuri tuo IV, edellä mainituista syistä. Ja tietysti Popol Vuh soittaa Herzogin Nosferatulla.

    didja kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PK-seudun kirjastoista löytyy aika maittava valikoima Krauttia, ilmeisesti siellä on jonkin verran asiantuntevia henkilöitä päättämässä hankinnoista.

    Perusnimien(Can, Amon Duul, Faust, Neu ym.) lisäksi, löytyy myös eksoottisempaa kamaa: esim. Necronomicon, Yatha Sidhra, Embryo, Agitation Free, Pell Mell, Brainticket(!). Itse olen tutustunut aluksi saksa-genreen pitkälti kirjaston valikoimien kautta, ja sitten myöhemmin ostellut levyjä omaksi.

    Hyvä hakukeino kirjastotietokannasta on valita SANAHAKU, ja pistää siihen "progressiivinen rock saksa", toimii... sitten voi varailla
    levyjä 50 sentin hintaan lähikirjastoon, ihan kätevää...

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.krautrockgroup.com/PASTUPDATES.html

    Tuolta löytyy ihan pätevän oloisia levyarvioita. Saitti tuntuu päivittyvänkin vieläpä suht tiheään.

    Muutama uus tuttavuus, joita ei vielä oo mainittu:

    Ougenweide ja Zarathustra ovat mainioita levyjä.

    Satunnaislukugeneraattori kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Krautrock tosiaan on kerrassaan mainiota. Olen tutustunut aiheeseen melko hiljattain, TD:n, KW:n tms. kautta, että kokoelma on jokseenkin alkutekijöissään, mutta jokseenkin kaikki, mitä tähän asti vastaan on tullut, on kolahtanut. (=Yksittäisiä paloja Faustia, Cania, Neu!:ta & Popol Vuhia)

    Joku taisi mainita TD:n Force Majeuren ja Schulzen X:n. Mun mielestä noi menevät jo kyllä kraut-kentältä ulos... mä vedän näiden elektroheppujen kanssa rajaviivan suunnilleen vuoteen '75.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Terveisiä Krautrockin geriatriselta osastolta!
    Näin pätkän saksalaista tv-ohjelmaa Rockpalast 030105, odotukset oli, että siinä on arkistojen aarteita 70-luvulta, mutta perskeles! pätkät oli nauhoitettu joulukuussa -04!!!

    No siis: Birth Control. Tää oli vissiin niiden Deep Purple.

    Epitaph. Ja tää niiden Uriah Heep. Solisti näytti Mayallilta.

    Guru Guru. Wow! Täähän oli kuin jonkillainen vara-Can! Ei hassumpi edelleenkään, äijät näytti kyllä vanhainkodin sijasta tulleen mielisairaalasta....

    Amon Duul 2. AAarGH!!! Karrer-Knaup-Meid-Weinzierl-Leopold-joku uusi 2.rumpali. Tuttuja biisejä. Ei paha, vaikka tönkköä paikoitellen. Mutta tämä seurakunta. Ne uurteet Renaten kasvoilla. Karrer & Weinzierl wanhoja hippejä. Meid lähinnä ikääntynyt kehonrakentaja.... Kipeä valoshow vielä korosti ajan tekemiä tuhoja. Mutta meteli oli KAUNISTA!!! Renate on varmaan yksi huonoimpia hyviä rocklaulajia...

    ...ja vielä on näkemättä Karthago & Peter Panka´s Jane...

    cd-osastolle hankin taas ton PellMellin Marburgin. Taitaa olla hyviä biiseja muitakin kuin tuo Moldau....

    Suosittelisko joku jotain Emtidi - Hölderlin-linjalla?

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    WITTHUSER & WESTRUPP
    ALBUMS:

    "Lieder von Vampiren, Nonnen und Toten" (Witthuser solo) (Ohr OMM 56 002) 1970

    "Trips und Traume" (Ohr OMM 56 016) 1971

    "Der Jesuspilz" (Pilz 20 21098-7) 1972

    "Bauer Plath" (Pilz 20 29115-4) 1972

    "Live 68-73" (2 LP) (Kosmische Musik KM 58 004) 1973

    Acid-folk! Mulla on vain Der jesuspilz sen on hyvä, Loput studio levyt ois tulossa thinkprogressive vinyyli versioina.

    jusu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tietysti tohon on suositeltava Carol Of Harvestin ainokaista levyä

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ehkä pärjää Carol of Harvestille, mutta..

    LANG'SYNE
    Personnel:
    EGBERT FROSE g, kb, psalter, v, sitar
    MATTHIAS NAHLE g, glockenspiel, perc, v, banjo
    ULRICH g, flt, glockenspiel, perc, v
    ALBUM:
    same (Dusselton 2737) 1976

    NB: The album had a standard, single black & white cover.
    Re-issued in 1992 on CD by Lost Pipe Dream

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Witthüser & Westrup: mulla on Der Jesuspilz ja Trips & Träume (mahtavat kannet) noita Think Prog vinyylejä. Molemmat hyviä, Trips vähän parempi. Suosikkini kaksikolta, eli Bauer Plath löytyy kuitenki vain mp3:na. Näitähän Tikkari on tosin jo diggaillu jo pitkään joten koitetaan suositella jotain muuta:

    Ougenweide, Lang'syne ja tuo Carol of Harvest on ainakin ehdottoman suositeltavia. Entä oliko Amon Düülin Para Dieswarts Düül jo tuttu?

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kappas, värkkäsin viestiä näköjään melkein vartin ja Doc ehti edelle...

    Sandin Golem voisi kans sopia.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tietysti tohon on suositeltava Carol Of Harvestin ainokaista levyä


    No ilman muuta tämä unohtu, ei ole ACID eikä muutenkaan seko levy mutta MAHTAVA folk/proge lievillä space vaikuteilla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tästä on ollut puhetta aikaisemmin, mutta Carol of Harvestin CD-version bonuksena oleva live on melkein parempi kuin varsinaisen albumin sisältö.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tästä on ollut puhetta aikaisemmin, mutta Carol of Harvestin CD-version bonuksena oleva live on melkein parempi kuin varsinaisen albumin sisältö.


    Pitää oikein harkita jos hankis myös CDn.
    Montako biisiä siinä on ja mikä on äänenlaatu?

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kolme. River, Sweet heroin ja Brickstone. Mahtavia biisejä, äänenlaatu hmm.. sanotaanko että siedettävä.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, tanke schön! ja lisää vielä! Mitäs muuten toi Novalis olis?
    Mulla siis on noi Witthuser & Westruppit kaikki zyx-cdinä, ja sit toi Kalacakran sekolevy kans... Carol of Harvest? No tota pitää kokeilla ainakin...

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Novalis on sinfoa, kevyttä ja kaunista ja hienoa.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2 levyä omistan. Sympho rokkia Saksaksi, hyvä bändi.

    Kai kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Novalis on mielestäni yksi parhaita sinfonisia bändejä Saksasta.
    Debyytti Banished Bridge kärsii vielä heikosta laulajasta,
    joka luulee laulavansa englanniksi,
    vaikka ei todellisuudessa tee niin.
    Mutta musiikki on jo hienoa urkujen, pianon ja
    syntetisaattorin hallitsemaa komean melodista meininkiä.

    Tämän jälkeen yhtye vaihtoi kieleksi saksan, hankki kitaristin
    ja meni hieman kevyempään, Camelmaiseen suuntaan,
    mutta enemmän mollissa kuin duurissa, saksalaisella
    raskasmielisellä romanttisuudella. Novalis-levyllä on
    myös hieman saksalaisen elektronisen musiikin vaikutteita
    yhdessä instrumentaalissa ja Brucknerin variointia toisessa.
    Huippusaavutus oli Sommerabend, jossa uljaan alakuloinen
    tyyli jalostui pisimmälle hienoissa kitaramelodioissa ja
    paksuissa urku/viulukonetaustoissa. Pitkä nimikappale
    varsinkin on hieno yhdistelmä avaruudellista leijuntaa
    ja komeaa sinfonista hehkutusta. Konzerte–livelevyllä
    yhtye esitteli uuden laulaja-huilistinsa ja veti aika vahvat
    versiot suurimmasta osasta kahden edellisen levyn
    kappaleita.

    Seuraavat kaksi levyä, Brandung ja Vielleicht Bist Du ein Klown? ,
    ovat hieman kliinisempiä ja siirtyvät vähitellen popmaisempaa suuntaan,
    mutta sisältävät myös monia hyviä kappaleita,
    kuten ensimmäisen pitkä nimikappale ja jälkimmäisen
    ”Der Geigenspieler”. Myöhempiä levyjä en ole vieläkään kuullut,
    mutta ainakin Flossenengeliä on kehuttu.

    Jos tykkää Novaliksesta ja Pell Mellin Marburgista, kannattaa
    kokeilla myös PM:n Rhapsody-levyä. Sillä Marburgin
    hörhöilyjä on vähennetty ja sinfonista osuutta lisätty,
    aika hyvällä lopputuloksella.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sinfopuolelta suositellaan myös Epidauruksen Earthly Paradisea ja Siddharthan Weltschmerzia.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sinfopuolelta suositellaan myös Epidauruksen Earthly Paradisea

    Muistaakseni myin tuon levyn sulle joskus, kun se oli niin hirveä.. :) Tässä oli se nainen vinkumassa parissa kohtaa?

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo!

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No.. kait se on ihan vaan positiivinen asia, jos joku tuosta jaksaa tykätä.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    InsideOut Music America meinaa julkasta Klaus Schulzea:

    Inside Out Music will be reissuing four titles by Schulze, starting in February of 2005:

    Dreams was initially released in 1986 and is composed of strange, dark synth sounds that are unlike anything Klaus has done before. The album starts by painting a scene of barren, oppressive isolation, taking the listener on a visceral journey through a darkened dreamscape.

    Mirage was initially released in 1977 and is described as a strange pastoral landscape, creating a frozen wonderland with vast shifts in color and texture, rather than the layered melodic and harmonic structures of his previous albums.

    Le Moulin De Daudet is the score for the new French film adapted from the writings of Alphonse Daudet, featuring 22 songs plus a 15-minute bonus track.

    X was previously released in September 1978 and is dedicated to a handful of greats, including Nietzsche, Trakl and Bach. This is Schulze's tenth album, and was released on his first German tour. This title made it clear to the world that Schulze was the master of the synthesizer, topping the avant-garde league of German rock music.

    Viukkis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ovathan nuo olleet jo pari viikkoa ulkona SPV:n julkaisemina Saksa-painoksina.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aijaa...

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missus Beastly on kyllä mainio krautjazz-albumi! Tällä hetkellä tuntuu jopa Xholin Electrippiä paremmalta!!

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistäköhän moisen Missus Beastlyn voisi hankkia? Alkoi kiinnostaa kovasti...

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En oo vielä keksiny. Tää mitä kuuntelen on vaan soulseek-imutuksia..

    Garden of Delightsin levy kuitenkin, joten luulis tota jostain saavan.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No perhana! Eiks teidän kotiseutujanne lähellä oo yhtään hyvää levykauppaa, johon levyjä voi tilata etempääkin? Ei tartte omaa päätä sen enempää vaivata, et mistä sais...

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan noita levykauppoja, mutta tilaamisesta on sikäli huonoja kokemuksia, että ne levyt ei välttämättä koskaan saavu. Nyt pistin tuonne Arimanille tilauksen vetämään tästä Missus Beastlysta, ans kattoo sit...

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kukaan ostanut näitä Amber soundroom lättyjä?

    Amphyrite - same
    Vinegar - same
    Eela Craig - same
    Erlkönig - same
    Guru Guru - Essen 1970
    Tetragon - Nature
    Trikolon - Cluster
    Morpheus - Rabenteuer
    Twogether - A Couple Of Times
    Prosper - Broken Door
    Baumstam - On Tour
    Siloah -same
    Mirkwood - same
    Werwolf - Creation
    Minotaurus - Fly Away
    P2O5 Vivat Progressio - Pereat Mundus
    Chicken Bones - Hardrock In Concert
    Siddhartha - Weltschmerz
    Ainigma - Diluvium
    Vita Nova - same
    Gravestone - Doomsday
    Think - Variety
    Svanfridur - What´s Hidden There?
    Tyburn Tall - same
    Da Capo - same
    Faithful Breath - Fading Beauty
    Fleur De Lis - Facing Morning
    Kaputter Hamster - same

    Suurin osa on privat prässejä eikä ole ollu saatavilla vinyylinä aikasemmin.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kukaan ostanut näitä Amber soundroom lättyjä?


    Nämä on tuttuja, mutteivat moisina painoksina:

    Baumstam - On Tour
    Siloah -same
    Siddhartha - Weltschmerz
    Vita Nova - same

    Baumstam ei muistaakseni kovin erikoinen, Siloah muistuttaa ehkä lähinnä Amon Düül Ykköstä, Siddhartha on hieno, sinfoa kai se lähinnä on, Vita Novasta en paljoa muista myöskään, hyvä se kuitenki oli.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nämä olis tarkoitus hommata.
    Minotaurus - Fly Away
    Ainigma - Diluvium
    Vita Nova - same
    Svanfridur - What´s Hidden There?

    Ja sitten Lightshine feeling, joka mulla on cd:nä

    Jos Jarkkoa kiinostaa niin ottaa yhteyttä.

    JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole nyt paikkakunnalla, joten jäänee väliin tällä kertaa. Katellaan myöhemmin. Vita Nova on tosiaan ihan OK lätty ja Eela Craigin saman niminen on myös hyvä, parempi kuin Vita Nova. Mulla on noista cd-painokset. Olikohan nää tullut Garden of Delightsilta. Svanfridur jättää vähän kylmäksi, ei huono, muttei mikään huippukaan. Islantilaisista ehdoton suosikkini on kyllä Thursaflokkur. Huippu!

    Kai kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kukaan ostanut näitä Amber soundroom lättyjä?[/quote]

    Ei, mutta seuraavia olen kuullut lähinnä Garden of Delightsin CD-painoksina:

    Eela Craig - same


    Harvinaisuutensa takia roimasti ylirankattu psykelevy, jossa neljän pitkän kappaleen ajan harrastetaan tavanomaista blues-jazz-sooloilua lähinnä kitaralla ja huilulla. Paikoin välähtää jotain mielenkiintoisia piano-huilujuttuja, jotka viittavat yhtyeen myöhempiin, klassisvaikutteisempaan tyyliin, mutta muuten aika tavanomainen julkaisu. No, myönnettään, en kauheasti välitä tyylilajista, joten alan harrastajat saavat varmaan enemmän irti. CD:llä on kaksi paljon parempaa singlebiisiä bonuksena.

    Werwolf - Creation


    Harvinaisuus: 1980-luvulla äänitetty vahvasti psykedeliavaikutteinen sinfoninen progelevy, jossa lauletaan matkasta lentävien sikojen maahan. Uuvuttavan pitkiä sooloja syntikoilla, uruilla ja kitaralla tuon tyypillisen junttaavan teutonibiitin päällä ja sitten välillä akustisempia tai herkempiä osioita, joissa naislaulaja haslamöi (englanniksi) kohtuullisesti. Kohtuullinen levy, paikoin hyväkin, mutta sävellyksissä ja sovituksissa ei ehkä riitä syvyyttä pituuteen nähden. CD:llä (Black Rills Records) on bonuksena kolme demobiisiä vuodelta 1979. Näissä on pikkuisen ärjympi laulajatar ja ehkä vähän muutenkin rockaavampi tunnelma.

    Minotaurus - Fly Away


    Tästä puhuin jo taannoin Camelin yhteydessä, mutta kertauksena vain että se on lähinnä Eloyn ja Neuschwansteinin tyylistä, raskaammin soitettua sinfonista rockia. Ei pärjää kuitenkaan kummallekaan noista.

    [quote]Siddhartha - Weltschmerz


    Tämä on paras kuulemani näistä monista saksalaisista levytyksistä, joissa näperreltiin puoliksi jossain psykedelian ja puoliksi sinfoniseen rockiin viittaavan kaman puolella. Soundi pohjaa pitkälti kitaraan, urkuihin ja viuluun. Ensimmäisessä kappaleessa on vähän Renate Knaupia muistuttava naislauluosuus aika sinfonisessa musiikkiympäristössä, toisessa kappaleessa taas The Nice-tyylistä pianotyöskentelyä. Loppua kohti mennään enemmän noihin pitkiin, bluesahtaviin kitarsooloihin surumielisten urkutaustojen päällä, mutta sielläkin on ainakin yksi hienosti tuplattu kitarasoolo. Ei täydellinen mutta oikein hyvä levy kumminkin, mielestäni paljon parempi kuin Lightshinen hieman samalla reseptillä tehty Feeling.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaihdetaas vuosituhatta. Nythän edellisellä oli joskus 80-luvulla sellanen, kuin DAF eli Deutche Amerikanische Freundshaft, mutta nykyiselläpä onkin sit DRF, Saksalais-Venäläinen Ystävyys... Eli hihittelin tossa just tollasen tolkuttoman mixaus-levyn, kuiz t.A.T.u + Rammstein: Pruzhinki. Kipiää on. Bonuksena vielä mixaukset t.A.T.u + Limp Biskit ja Zemfira + Rammstein ja Zemfira + Clawfinger... 9 biisiä kaikkiaan. Kunnon rytinää.

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ariman saikin melko nopeasti hankittua minulle tuon MISSUS BEASTLYn levyn, tai ainakin laskuttivat minua jo siitä. Pikapuoliin pääsee siis ottamaan kuulotuntumaa siihen, paree olla hyvä kans...

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos et tykkää niin saat pari euroo ;)

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja sit tulikin Agitation Free: At the cliffs of river Rhine.
    Hieno. Rauhallinen, mietiskelevä. Kansissa sanotiin, että joku näistä vekkuleista (Lyyl itte?) eli Nicon kanssa kimpassa 80-luvulla. Ei kuulosta oikein terveelliseltä ajatukselta noin soittajan nykykuntoa ajatellen, pittääpä ettiä & tsekata Nico-dokkari vhs-pinosta....

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progekorvista:

    "XHOL CARAVAN - Talking To My Soul [DVD] (Garden of Delights 01D; Germany) German TV recordings from 1970, taken from the station's masters. Xhol Caravan were from Wiesbaden. "In the beginning of 1969 they emerged from Soul Caravan, their predecessors. Xhol Caravan's music was a peculiar mix of jazz and psychedelia. In 1970 they shortened their name to Xhol as to not be confused with Caravan from England. In recording their pieces for SWF (a public radio and TV station from Baden-Baden) in 1970, they were filmed playing four long songs. The colour TV had been introduced in Germany only 3 years before, in 1967. Thus, light effects were used in abundance, especially psychedelic effects. The atmosphere Xhol Caravan created with their music, psychedelic and fraught with drugs, there effects were just right." Colour, 4:3, all regions, PAL and NTSC (double-sided). Comes in deluxe digipak and with 32-page booklet".


    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeviikolla sain wihdoin GÄAn levyn ja se on hyvä. Se Auf der Bahn zur Uranus.... Nyt kuulostaa jo/myös Out of Focusin Wake Up!kin hyvältä... Pitäsköhän seuraavaksi tsekata myös uusiks toi Zarathustra...

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hanuman on aivan huippu!!


    Allekirjoitan.

    Edmund kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kertokaapa joku mielipiteitä tästä levystä: Message - From Books and Dreams. Kai tämä jonkinlaista krauttia on, vai? Entä onko remasteroitu uusintapainos (CMP) hyvä vai paska? Siisti levynkansi siinä ainakin on :wink:

    apazuzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kertokaapa joku mielipiteitä tästä levystä: Message - From Books and Dreams. Kai tämä jonkinlaista krauttia on, vai? Entä onko remasteroitu uusintapainos (CMP) hyvä vai paska? Siisti levynkansi siinä ainakin on :wink:


    Saksalainen bändi kyllä, mutta sanoisin mielummin että on heavy progea.
    Aivan mahtava levy, jopa pelottavaa musiikkia.
    Mulla on vanha cd painos jostakin 90-luvulta.
    Ei ole tietoa mistään uudesta remastered painoksesta.

    Edmund kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Aivan mahtava levy, jopa pelottavaa musiikkia.
    [/quote]
    No onpa mukava kuulla.Onko hyvä tuotanto? Näissä 70-luvun levyissä kun soundit yleensä on mitä on.

    [quote]
    Ei ole tietoa mistään uudesta remastered painoksesta.

    Tämä remasteri on CMP-nimisellä yhtiöllä, mukana ilmeisesti yks bonusbiisi. Tilasin just ite Arimanilta.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No meikä just sai Messagen ekan The Dawn Anew Is Coming...
    Nektariin tuota verrataan monessa paikassa. Sellasta... rock... Siin oli englantilaisia soittajia krauttien ohella...

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisipa olla Nektar, jonka näin Zappan lämppärinä -73 Finlandia-talossa. En kyllä muista siitä mitään! Mutta hyvältähän niiden levyt kuulostavat.

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksalaiset muusikot on löytäny last.fm:n... tuosa joku aika sitte Prof. Wolfff suositteli omaa bändiään ( http://www.lastfm.de/music/Prof.+Wolfff
    ), kuulostelin näytteen (videon), hyvää oli. Aikonaan yhen levyn tehny Baumstamkin spämmäsi privaatisti, ovat näköjään taas kasasa, mutta eipä se vanhakaan levy mikään merkkiteos ollu...

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Phallus Dein uusimmassa remasterissa on pari bonusta:TouchMaPhal ja I Want The Sun To Shine. Ne ovat kuitenkin selvästi eri aikakaudelta. Kellään tietoa näiden alkuperästä?Ensinmainitussa lauletaan jotain nada moonshinesta. Heillä on sen niminen levy mutta sen biisilistassa ei moista näy.

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämmönen tieto löyty Artist Shopin Inside Out Music American sivulta:

    "For the complete re-issue series of the Amon Duul II catalogue, the band recorded exclusive bonus material."

    Eli uutta matskua ilmeisesti.

    Samalta sivulta löyty infoa että lafka julkasee kohta / on julkassu hiljattain myös esim. Grobschnittiä, Novalista, Janea, Sperrmullia, Holger Czukayta, Clusteria, Electric Sandwichia, Erocia, Faustia, Harmoniaa, Kin Ping Mehiä, Yatha Sidhraa, Scorpionsin ekan, Embryota, Epitaphia, Guru Gurua ja Os Mundia.

    http://www.artist-shop.com/insideout/index.htm


    Kappas.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liekkö ollu noiden julkaisuja, kun ostin Zukazeitin, Music von Harmonian ja Meditation Massin taannoin... Pahvikannet.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Herätellääs taas tämäkin osasto.
    Onkos kenellä havaintoa näistä (tai muista oudoista) myöhempien aikojen Amon Duul 2-levyistä & kommentteja!:
    Only a Human
    Pyragony X
    Vortex
    Live in Tokyo

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pyragony X on ihan kiva, mutta selkeesti heikompi ku Made In Germany, Renatekin on poissa. Mutta kyllä se silti ADII:lta kuulostaa. Vortex on ihan hyvä, Renatekin on siinä taas mukana... pitäis ostaa se... Live In Tokyo on kova, paljon vanhaa kamaa ja vähän uuttakin Nada Moonshine #:lta, meininki on just niinku pitääkin.

    Only Humania en oo kuullu. Enkä Almost Alivea. Kai nekin jostain kotoisin on? Luulisin, että oon saavuttanu AD-pohjan Meeting With Menmachinesilla, joka ei sekään ihan huono ole.

    MelancholyMan kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostetaanpa ketju ylös pienen mainostuksen vuoksi. Eli tulevana keskiviikkona 15.10. Oulussa, 45Specialissa Klub Kalalok, jossa DJ Karl-Heinz Riddle soittaa krautrock-levyjä n. klo 20-22. Luvassa kattava katsaus genreen: Amon Düül II, Can, Neu!, Embryo, Agitation Free, Emtidi, Faust, Tangerine Dream, Xhol Caravan jne...

    http://klubkalalok.blogspot.com/

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kluster tais olla viimeisin uusi tuttavuus Krautrocktarjontaa mulla nyt...

    Hezzu kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostetaanpa ketju ylös pienen mainostuksen vuoksi. Eli tulevana keskiviikkona 15.10. Oulussa, 45Specialissa Klub Kalalok, jossa DJ Karl-Heinz Riddle soittaa krautrock-levyjä n. klo 20-22. Luvassa kattava katsaus genreen: Amon Düül II, Can, Neu!, Embryo, Agitation Free, Emtidi, Faust, Tangerine Dream, Xhol Caravan jne...

    http://klubkalalok.blogspot.com/


    Tuskin tulee tultua paikalle, mutta hieno homma!

    MelancholyMan kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostetaanpa ketju ylös pienen mainostuksen vuoksi. Eli tulevana keskiviikkona 15.10. Oulussa, 45Specialissa Klub Kalalok, jossa DJ Karl-Heinz Riddle soittaa krautrock-levyjä n. klo 20-22. Luvassa kattava katsaus genreen: Amon Düül II, Can, Neu!, Embryo, Agitation Free, Emtidi, Faust, Tangerine Dream, Xhol Caravan jne...

    http://klubkalalok.blogspot.com/


    Suurinpiirtein tämmönen setti tuolla tuli:

    Neu! - Für Immer
    Amon Düül II - Fly United
    Gila - Aggression
    Can - Spoon
    Brainticket - Black Sand
    Embryo - People from Out the Space
    Emtidi - Touch the Sun
    Witthüser & Westrupp - Illusion I
    Walter Wegmüller - Der Teufel
    Witthüser & Westrupp - Erleuchtung und Berufung
    Carol of Harvest - Somewhere at the end of the Rainbow
    Wallenstein - Shakespearesque
    Agitation Free - Laila, part 2
    Amon Düül II - Wolf City
    Popol Vuh - Dort ist der Weg
    Xhol Caravan - Electric Fun Fair
    Can - Halleluwah
    Tangerine Dream - Force Majeure
    Ashra - Deep Distance
    Out of Focus - Blue Sunday Morning

    MelancholyMan kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taas ois krauttia (+ muutakin space-rokkia, post-rokkia ym.) levylautaselta tarjolla Oulussa.

    Sunnuntai 29.3. dj Kumpisetä @ 45-Special klo 19-22.

    MelancholyMan kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elikkäs, reilun tunnin päästä kaikki Nelkkuun!