Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Goodbye kasetit

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (21 kommenttia)
No ei nyt kokonaan, on mulla edelleen kymmeniä Anttilasta ostettuja "harvinaisuuksia" alennuksella. Aki ja Turo, No Sleep till Forssa!

Mutta omista äänittämistäni yli 500 kasetista meni 80% roskikseen. Ei kelpaa kenellekään edes tyhjäksi kasetiksi.

http://njet.net/palstat/article.phtml?art_id=163


muistoja äänittämisestä

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkuperäiskasetteja mulla on noin viisi, äänitettyjäkin melko vähän. Tosin vaatekomerosa on muovipussillinen entisiä autokasetteja, omilta levyiltä autokäyttöön äänitettyjä. Niillä ei oo ollu käyttöä sen jälkeen ku luovuin autosta. Muutenkaan ei tuu kasetteja kuunneltua, sen sijaan äänittelen niihin joskus jotain jänskää ja lähettelen niitä kavereille ;)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mullakin kasetit olivat autoilmiö. Nykyisessä autossa ei ole enää kasettisoitinta...

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Autokasetteja on parikymmentä kappaletta, muttei niitä tule kuunneltua edes autossa. Kotonakin on kakkosstereoissa kasettisoitin, muttei sitä ole käytetty kuin kerran tai kaksi.

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasetit ovat ehdottoman käyttökelpoisia äänitteitä. Kotona on laatikoittain itseäänitettyjä, kirjaston poistomyynneistä ostettuja sekä faijan aikoinaan äänittämiä "kassuja". Varsinkin isipapan taltioimat blues-, jazz-, ja soul-kasetit ovat ehdottomia helmiä. Toisinaan on kausia että soittaa pelkästään kasetteja, kymmeniä
    peräjälkeen. Eikä kesä ilman mankkaa ja valikoituja 90 minuutin
    hittipläjäyksiä ole mikään kesä;)


    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Diu Dau Tapesin (http://www.uta.fi/~tt58007/diudau/) julkaisuja löytyy hyllystä kymmenkunta. Ne ovat parhautta, ja toisaalta niitä ei myöskään saa levittää muussa formaatissa. Kasetti on siinä mielessä ylivertainen, että siinä biisien skippaaminen on vaikeinta.

    saigon kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ha-haa. Ostin eilen kirpparilta jonkun toisen nauhoittamia kassuja. Syy, ostin auton, jossa on pelkka kasettisoitin, omat kasettini ovat 2t kilsan paassa. No nyt voi antaa Big Blackin, New Orderin, Kyussin, Monster Magnetin ja Michael Nymanin ryydittaa menoani. Pois alta risut ja mannynkavyt.



    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Löysin koleme hienoa kasetillista jazzia ja sellaista instrumentaaleja. Oikein hienoja juttuja, ja olen ne levyt myynyt pois noin 1980. Esim. Charles Lloyd.Tällä hetkellä ei ole mitään laitteita millä siirtää CDRlle. Siirsin 10-20 kasettia ennen kuin ne laitteet hajosivat.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Outojen levyjen ystävänä olen tullut hankkineeksi sellaisen CD:n kuin Lucas & Friends Discover a World of Sounds. Siinä on parhaita paloja kirppareilta ja garage saleista ostetuista epämääräisistä kaseteista joilta on löytynyt kotiäänityksiä. Mummo soittaa urkua ja perhe laulaa, pikkupojat kiroilevat ja pikkutytöt improvisoivat absurdeja kuunnelmia. Hyvää stuffia.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyy olla aina jonkinlainen kasettisoitin, koska mulla on tusina kirjekasettia, joissa porukalla istuttiin ja lähetettiin terveisiä ja juttuja Atlantin yli. Kaikki kasetilla olevat ovat kuolleet paitsi tätini ja minä.

    Joten kotiäänityksiin ei ole vieläkään paljon muuuta tekniikkaa, paisti tietenkin videot. Ja harva osaa siirrellä videoita muuhun mediaan.

    Sanelukoneena kasetti on myös yksinkertainen, voi kelata taakse ja korjata heti\n[Muokattu 23/6/2003 / EsaJii]

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasetti on mainio formaatti, valitettavasti ministereosysteemini molemmat kasettipesät vaan ovat paskana. Harmi, kasetteja on nimittäin kertynyt vuosien saatossa satoja, sekä kopioituja että alkuperäisiä, nyt auton lattiat ja takapenkit tulvillaan niitä. Hiljattain ostin muuten huutonetistä kasetilla Kalevalan Boogie Junglen ja King Crimsonin U.S.A:n, niitä tosin ei uskalla vanhoihin autostereoihin tunkea. Suurin autoilusuosikki on tällä hetkellä jostain distrosta halvalla ostettu Baris Mancon bootleg kokoelmanauha. :cool: Kylläpä kelpaa.

    Eikös muuten monissa Itä-Euroopan maissa suurinpiirtein kaikki myös ulkomaiset levyt julkaista kasettiversioina? Esimerkillistä. Itse pyrin parhaimpani mukaan auttamaan kasettikulttuurin hengissäpysymistä. :)

    Cace kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasetit on vieläkin hyvä systeemi, niitä tosin tulee kuunneltua enää vain autossa. Silloin kun kunnollisia CD Walkmaneita ei ollut, pauhasi kasetit aina korvalappustereoissa, nykyisin pystyykin soittamaan CD:tä... Loppuen lopuksi CD on syrjäyttänyt kasetin aika pitkälti, samoin kuin DVD:n ja VHS:n taistelussa tulee käymään.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Öö.. siis kuuluvatko sellaiset kunnolliset Hifi-kasettidekit vielä liikkeiden normaalivalikoimaan, vaan onko kaikki minidisckiä ja DAT:ia?

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, tuo vielä! Kasetti on ainoa analoginen äänitettävä formaatti, digitaalisen vihaajille! Kelanauhurit ovat jo studiokamaa.;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en kyllä kasetteihin kajoa. Ei ole tullut 10 vuoteen käytettyä oikeastaan lainkaan. Ensimmäisen Radiomafian progeyön nauhoitin kasetille. Sen jälkeen en ole tainnut formaattiin koskea.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletko sitten radiosta nauhoittanut muulle formaatille?

    Luulen että meillä ja suurimmalla osalla jä videot nauhoittamista varten teeveestä, koska ne katsotaan vain kerran. Äänessä vaatii enemmän laatua.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei minulla edes ole radiota.

    TV:stäkään ei tule nauhoitettua kuin joskus harvoin jotain dokumentteja kertakatselua varten.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä jouda vielä c-kassut roskikseen, monestakin syystä. Niillä on vielä paljon sellaista mielenkiintoista kamaa, mitä ei levyhyllystä löydy... Just esmes Haikaran Iso Lintu ja Matti Järvisen Matin levy (niin no, ne kyl siirtyi cd-rrällr...), jotain keikkaäänitteitä, dokkareita ja kuunelmia radiosta, ryssien juttuja... Joo ja tollasia julkaisuja kuten Johnny Spunkyn ja Pasi "Sleeping" Myllymäen kassut etc demo-,omakustanne- jne outoudet. Pitäskö noi nyt kaikki cd-rrälle polttaa?

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 24/6/2003 klo 17:10: Ei minulla edes ole radiota.


    No niin nyt puhuu joku asiaa edes. :cool:

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkuperäisiä kasetteja on tasan kaksi: Echolynin eka ja SBB:n Welcome. Autokokoelmia tuli ääniteltyä aikoinaan paljonkin, mutta tarpeettomiksi ovat jääneet nekin (iskän autossa on nykyisin cd-soitin!).

    Lapsuuden kodista löytyy vielä noin 50 kasettia Gösta Sundqvistin radio-ohjelmia (Tietokoneen korjauskurssi, Belgialaisia kirjaharvinaisuuksia, Belgialaisia kirjauutuuksia, Aamusumpilla, Tenkasen pohjat ja Koe-eläinpuisto). Älkää kysykö miksi niitä nauhoitin... Itse asiassa Tietokoneen korjauskurssi olisi hauska omistaa koko sarja, niitä en saanut nauhalle kuin jonkun kymmenen kpl!:D



    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kasetteja kuuntelen nykyään vain autossa - eli hyvin harvoin. Joskus yli 10 vuotta sitten kaseteille tuli äänitettyä paljonkin...

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän ketjuun sopii pätkä Simpsoneista:

    Wiggum: Your mission is to find the fireworks smugglers, and get them to say something incriminating on this tape. [holds up a cassette tape]
    Bart: [reading the tape label] "Hootie and the Blowfish"?
    Wiggum: Yeah. It's cheaper than blank tape.