Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Selaimet

Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten (79 kommenttia)
Tietääkö kukaan mistä saisi tietoa eri selainten prosentuaalisesta käyttäjämääristä. Olisi myös kiva tietää tarkemmin esimerkiksi mitä versioita vaikkapa Explorerista käytetään mitenkin paljon. Onko tilastoja saatavilla?

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ymmärrettävästi kattavaa tilastoa on aika mahdotonta tehdä, mutta Googlen statistiikka osuu varmaan aika lähelle todellista tilannetta: http://www.google.com/press/zeitgeist.html


    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos. Explorer näyttää hallitsevan todella suvereenisti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.upsdell.com/BrowserNews/stat_trends.htm#browser

    Maailma olisi parempi paikka, jos Netscape 4.xx selaimet lakkaisivat HETI toimimasta tai niiden käyttäjät kuolisivat tms.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 10/12/2003 klo 11:22:

    Maailma olisi parempi paikka, jos Netscape 4.xx selaimet lakkaisivat HETI toimimasta tai niiden käyttäjät kuolisivat tms.


    Heh, minulla on pyörinyt päässä hyvin samankaltaiset ajatukset tänä aamuna.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 10/12/2003 klo 11:22: http://www.upsdell.com/BrowserNews/stat_trends.htm#browser


    Tuo onkin hyvä linkki, kiitos!

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pahinta on, että Internet Explorerista on tulossa uusi Netscape 4.x, kun uudet ja hienot css-kikkulat eivät sillä toimi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe kirjoitti 10/12/2003 klo 11:40: Pahinta on, että Internet Explorerista on tulossa uusi Netscape 4.x, kun uudet ja hienot css-kikkulat eivät sillä toimi.

    Please gimme more details.

    Netscape ja muissa Gecko-pohjaisissa selaimissa taitaa olla jo nyt oikeaoppisempi CSS-tuki kuin IE:ssä. Microsoftilla ei varmaan seurata niin kamalan tarkasti w3.org:in höpinöitä..

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 10/12/2003 klo 11:25: Heh, minulla on pyörinyt päässä hyvin samankaltaiset ajatukset tänä aamuna.

    Sen nyt ymmärtäisi, jos NS 4.xx olisi hukassa HTML:n tulkkaamisen kanssa, mutta kun sen grafiikkamoottori on ihan kakka. Sisäisten taulukoiden käyttö on aika keskeistä, kun rakennetaan portaaleja ja muita muodikkaita hössötyksiä, mutta NS 4.xx kaatuu usein jo neljään tai viiteen sisäiseen taulukkoon. Tai jos ei kaadu, niin renderointi on sikahidasta.

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Statistiikka sivuilta löytyi seuraavaa tietoa tämän avohoitoportaalin aktiivikäyttäjien selain mieltymyksistä:

    MSIE: 72.04 % (816624)
    Netscape: 19.66 % (222887)
    Opera: 4.450 % (50446)
    Konqueror: 0.121 % (1375)
    Lynx: 0.035 % (405)
    Hakukoneita: 0.628 % (7122)
    Tuntematon: 3.055 % (34638)

    Mr. Jake, sisältyykö Netscapen suht. korkeaan prosentuaaliseen osuuteen myös Mozilla, yms. selaimet?

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No tuota. Ens kerran kun julkaiset statistiikkaa niin kysy multa ensin. Eli tämän statistiikan informaation arvo on lähellä nollaa, koska tuo selainten tunnistus toimii päin helvettiä. Tai se ei taida nykyään toimia enää ollenkaan.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oikean tilostointihäkkyrän kertomaa:

    IE 5+ tai 6 osuus reilut 90%
    Netscape, Mozilla ja muut johdannaiset reilut 4%
    Opera vajaat 1%

    ja kiljoona+1 muuta jollain häviävän pienellä osuudella. Tämä siis jotakuinkin nykytilanne, olisi tarkoitus jonain joutopäivänä ajella tarkempia analyyseja logeista.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on kotikoneessa asennettu Opera, kaiken vaalle, mutta harvoin käytän. Työkoneeseen ei saa itte mitään asentaa.:mad:

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusi Opera, eli 7, on hemmetin hyvä, jos jaksaa vähän karsia sitä käyttöliittymää. Sitä paitte se hemmetin nopea, vanhaan lappariinkin tuli kummasti eloa. Kaikissa aikaisemmisssa versioissa onkin sitten ollut jotein epämääräistä, minkä takia ei ole tullut käytettyä.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opera 7 on nopea surffatessa, mutta jostain syystä se itselläni käynnistyy tolkuttoman hitaasti.

    pasil kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilkaas (tai olette varmaan jo kokeilleetkin) Firebirdiä. Linux-maailmassa Mozillaan tottuneena oli aika helppo valinta ottaa XP:n yhteyteen FB.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    pasil kirjoitti 10/12/2003 klo 17:09: Kokeilkaas (tai olette varmaan jo kokeilleetkin) Firebirdiä.


    Otin Firebirdin eilen käyttöön ja ensituntuma on varsin positiivinen. Opera tahtoo minun systeemissäni kaatua vähänkään pitemmän surffausrupeaman aikana.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe kirjoitti 10/12/2003 klo 15:43: Opera 7 on nopea surffatessa, mutta jostain syystä se itselläni käynnistyy tolkuttoman hitaasti.


    Linuxilla ajelet? Win2000 + 650MHz Celeron - käynnistyminen kestää sekunnin tai kaksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Firebirdissä on huomattavasti hitaampi näytönvieritys kuin IE:ssä ainakin omassa lapparissani. Työasemassa ei olekaan tullut kokeiltua.. Opera ei ole kaatunut koskaan, Firebird jonkun kerran.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Linuxilla ajelet? Win2000 + 650MHz Celeron - käynnistyminen kestää sekunnin tai kaksi.


    Ei ku Windowsilla. Olen kyllä asentanut uusia versioita suoraan vanhan päälle 7.0 -versiosta lähtien ja muistiin jäävien osoitteiden määrä on iso, joten johtuisikohan siitä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kurkkaa cache folderiin ja tyhjennä se tai deletoi kokonaan.

    Wacky fact: oman IE:n temp-hakemistoista löytyi erinäisten kaatumisen jälkeen 45 000 tiedostoa.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Firebird näyttää käsittelevän fontteja hieman omituisesti. Palasokerin foorumin Profiili/Teeman "gray-larger" asetus kasvattaa fontin kokoa IE:llä ja Operalla, mutta Firebirdillä vaikutus ulottuu vain viestissä olevaan lainattuun tekstiin, varsinaisen viestin jäädessä pieneksi.




    Vai olisiko niin,että IE ja Opera tekevät tuon väärin (eli, vika olisi sivun koodissa ;) ), lopputuloksen ollessa kuitenkin haluttu? IE:stä tuon voisi vielä uskoa, mutta että Operakin!?

    Firebirdin näytönpäivitys kaipaa myös kohennusta. Mm. kursori näyttää kärsivän pahanlaatuisesta rytmihäiriöstä.

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ettei tule Firebirdiä syyllistettyä liikaa, niin taitaa tuo fontin koko-ongelma olla sivun koodista johtuvaa. Koodi näyttää sisältävän rakenteita, jossa inline-elementit ( <font> ) sisältävät block level -elementtejä ( <ul> ) ja tuohan on sääntöjen vastaista. Selaimesta sitten riippuu, mitä ne tuollaisessa tapauksessa tekevat. Ilmeisesti Firebird jättää jotkut tagit huomiotta.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on kauhiaa se...

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake kirjoitti 12/12/2003 klo 09:05: Se on kauhiaa se...


    Ei tässä tapauksessa, mutta olen nähnyt sivuja, joissa tuollaiset sotkut saavat selaimen aivan sekaisin.

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitä mä vaan ettei varmaan asioikseen kannata virheiden etsintään tuhlata aikaa tämän vanhan forumin kanssa kun uutta pukkaa... ;)

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitenkähän on ottaako tuo tilastointi huomioon sen kun Opera ainakin oletusarvoisesti esittelee itsensä internet explorerina?

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sleeper7135 kirjoitti 12/12/2003 klo 09:44: kun Opera ainakin oletusarvoisesti esittelee itsensä internet explorerina?


    Minkä takia näin muuten on?

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 12/12/2003 klo 09:49 Minkä takia näin muuten on?
    Pitää olla joku identiteetti että pääsee ovesta sisään..
    Eli monet dynaamiset ja vähemmän dynaamiset sivut tarjoavat sisältöä sen mukaan millä selaimella on ollaan liikkeellä (eri tyylikirjastoja, plugineja ja niiden lataamisrutiineja jne.) Alkuaikoina vaihtoehdot olivat IE tai NS, ja koska Opera muistuttaa toimintavoiltaan lähinnä IE:tä, se rupesi teeskentelemään velipuoltaan. Vähän aikaa sitten esim. MSN.com tarjosi Operan käyttäjille virheellisesti toimivia CSS-määrittelyjä.\n[Muokattu 12/12/2003 / Doc.B.D]

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilastoinnin onkin sitten vaikeampi alkaa arvailemaan josko selain onkin Opera jos se header -tiedoissa kertoo olevansa explorer. Eli tämän huomioiminen on käytännössä mahdotonta.

    Ja luulenpa että tuollainen optio on laitettu Operaan sen takia, että jotkut sivut tsekkaavat että asiakkaalla on IE tai Netscape ja jos headerissä lukee jotain muuta, eivät suostu palvelemaan sivua. Ainakin jossakin webbikaupassa joskus törmäsin tähän featureen, eli kehoittivat päivittämään selaimen että pääsen sisään kauppaan.

    Sleeper7135 kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joillakin sivuilla on noita selaimen haistelu scriptejä ja jotkin sitten vaativat IE:n tai Netscapen kun eivät ole Operasta tietoisia vaikka sillä hyvin toimisivatkin. Noita kai sillä pyritään välttämään.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso voi varmaa sanoa tässä kohtaa, että "NO NYT TIEDÄN!"

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 12/12/2003 klo 10:21: Kcrimso voi varmaa sanoa tässä kohtaa, että "NO NYT TIEDÄN!"


    En tiedä mitä ajat kommentillasi takaa, mutta näinhän minä nyt voin tosiaan sanoa. Ihmettelin vaan asiaa kun en näistä "haistelu skripteistä" tiennyt sen takia kun ajattelin, että eikö Operalle olisi edullisempaa esiintyä omana itsenään ja näin kasvattaa asemaansa eri selain-tilastoissa ym. Mainostahan sekin olisi ja viesti webbisuunnittelijoille, että Opera kannattaa ottaa vakavasti huomioon sivuja suunniteltaessa. No nyt tiedän ,että tämäkään asia ei ole yhtä yksikertainen kuin nopeasti ajateltuna voisi kuvitella.

    Salmela kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep. Operan ja firebirdin käyttö on jo melkein sujuvaa gprshärpäkkeellä. IEllä säälittävää.

    Mut on ne ihmeellisiä nuo selaimen haistelijat. Esmes helsingin karttasivut tietävät mun olevan oopperalla osotetta etsimässä, vaikka korkeakulttuuri itte mainostaa olevansa IE - mites tuo on selitettävissä?

    Jake kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Headerissä (eli missä menee pyyntö, ip ja muuta dataa webbiserverille, lukeepi näemmä Opera vaikka pyytäisi Operaa esiintymään jonain muuna selaimena. Tosin eri paikassa kuin normaalisti, joten jos Opera-tunnistuksen haluaa tehdä, täytyy tehdä joku spesiaalikikkare, joka haistelee koko headeristä Operan nimeä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 12/12/2003 klo 10:29: En tiedä mitä ajat kommentillasi takaa, mutta näinhän minä nyt voin tosiaan sanoa. .


    No tarkoitin ihan sitä vaan, että sait kolme samansisältöistä vastausta noin minuutin väliajoilla ja koska minulla on vähästä hauskaa, se oli minusta vähän hauskaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 12/12/2003 klo 10:29 Mainostahan sekin olisi ja viesti webbisuunnittelijoille, että Opera kannattaa ottaa vakavasti huomioon sivuja suunniteltaessa.

    Opera ja varsinkin tuo 7-versio on aika huoleton tapaus siinä suhteessa, että se renderoi taulukot suurin piirtein samalla logiikalla kuin IE. Layereiden kanssa saa olla edelleen tarkkana.

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotkut tunnistimet eivät ole moksiskaan Operan header-tiedoista. Ne kun ovat seuraavanlaiset. Eli jotkut lukevat vain sulkeiden loppuun asti tiedot ja tunnistavat selaimen sen perusteella. Perässä lukee kuitenkin aina Opera x.xx.

    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.22 [en]

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HS:

    Viestintävirasto kehottaa välttämään Internet Exploreria

    Viestintävirasto kehottaa internetissä surffailevia välttämään Microsoftin Internet Explorer -selainohjelman käyttöä. Virasto perustelee kehotustaan ohjelman tietoturva-aukolla, jonka vuoksi käyttäjän koneelle saattaa latautua haitallista ohjelmakoodia. Tämä päästää ulkopuolisen käyttämään konetta hyväkseen.
    "Kyse on IFRAME-haavoittuvuudesta, jota on käytetty paljon hyväksi internetissä viime aikoina", kertoo Viestintäviraston Cert-fi-palvelun tietoturva-asiantuntija Jani Arnell.
    Arnell suosittelee käyttämään muita selainohjelmia, kunnes Microsoft julkaisee korjaustiedoston haavoittuvuuteen. Muita selainohjelmia on mm. Opera ja Mozilla-pohjainen Firefox, jonka osuus on noussut viimeisen puolen vuoden aikana 5 % samaan aikaan, kun Internet Explorerin osuus on laskenut viisi prosenttia. Explorerin osuus selaimista on kuitenkin edelleen 88,9 %.

    :)

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Useampi viikko sitten tosiaan latasin Explorer 7:n. Te, joilla se on ollut jo kauemmin, niin mitäs olette tykänneet. Mielestäni tämä on ollut hieman hitaampi kuin edellinen versio, vai tuntuuko se vain siltä? Uusi välilehti-toiminto on ollut parasta uudessa versiossa.

    Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    IE7 ei suostu asentumaan vaikka on kaikki v*n Genuine Advantage Suck My D*k härpätykset suoritettu moneen kertaan ja lisenssit kunnossa. Pärjää toki ilmankin, mutta eipä sitten taata "tuotantoyhtiön" sivustojen toimivuutta muilla kuin Firefoxilla...

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Latasin kyllä IE 7:n jo ajat sitten , mutta käytän silti edelleen Firefoxia... :roll: Mikähän on tilanne tällä hetkellä tietoturvan kannalta mukaan lukien Opera?

    retrou kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    [Internet Explorerin osuus on laskenut viisi prosenttia. Explorerin osuus selaimista on kuitenkin edelleen 88,9 %.


    Nyt on näköjään "enää" 78%.

    Market Share for February, 2007
    IE6 - 49%
    IE7 - 29%
    Firefox - 14%
    Safari - 5%
    Opera - 0.8%
    Netscape - 0.7%
    Mozilla - 0.2%

    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_browsers


    Jake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sokrukävijöiden keskuudesta käytettiin selaimia viime kuussa tällaisella jakaumalla:

    MS Internet Explorer 450981/46.6 %
    Firefox 420318/43.4 %
    Opera 50379/5.2 %
    Safari 31976/3.3 %

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen pitkään jo käyttänyt Firefoxia.Kun viimeksi käytin Exploreria,niiin heti yritti viirukset koneelle sankoin joukoin.Poistin Explorerin pikakuvakkeen koneelta,mutta ohjelma ei pystynyt(en osannut) poistamaan :x

    Aranwe kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Exploreria ei oikein voi, eikä oikeasti kannatakaan poistaa, kun aika moni softa on siitä riippuvainen.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sokrukävijöiden keskuudesta käytettiin selaimia viime kuussa tällaisella jakaumalla:

    MS Internet Explorer 450981/46.6 %
    Firefox 420318/43.4 %
    Opera 50379/5.2 %
    Safari 31976/3.3 %


    Olen käyttänyt Safaria (Macintosh-käyttäjä kun olen) jo vuosia, mutta nyt tämä järjestelmä on näköjään pudonnut päivitysten kelkasta kokonaan.
    Se ei tue hiireni oikean näppäimen kaikkia toimintoja, pankkipalvelut takkuavat ja jopa Elisan uudistettu Webmail ei toimi kunnolla. Uusia päivityksiä ei näy tulevan...
    Siispä Opera ja Firefox ovat ilman muuta toimivampia systeemejä. Internet Exploreria käytän vain töissä XP-järjestelmällä.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko mielipiteitä Googlen selaimesta? Nopeaksi joku sanoi?

    www.google.com/chrome

    Google selain vie oikeutesi

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos noin on, kuten artikkelissa väitetään, en ota käyttöön. Muutoinkin selainten eroavaisuudet ovat pieniä. Pakosta käytän IE:tä enkä voi valittaa.

    Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika hyvin noita käyttöoikeuslätinöitä tulkittaessa unohdetaan se ensimmäinen lause kyseisestä kohdasta, eli tekijänoikeus säilyy alkuperäisellä haltijalla, noilla lisäklausuuleilla käsittääkseni suojaudutaan siltä ettei joku persenaamari tule vinkumaan rojalteja tms. itse palveluiden kautta jakamistaan tiedostoista. Näin ainakin pikaisesti itse tuon tulkitsin, pitäisi kai syventyä aiheeseen tarkemmin.

    Lädi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, nyt ne Chromen käyttöehdot ovat jo muutuneet.

    http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/103302.shtml


    retrou kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Firefox 3.5, sulkee koko selaimen kun sulkee tabin. ? Jännä uudistus, en löytänyt säätöä tuohon.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Firefox 3.5, sulkee koko selaimen kun sulkee tabin. ? Jännä uudistus, en löytänyt säätöä tuohon.


    Ei mulla ainakaan toimi noin.

    retrou kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Firefox 3.5, sulkee koko selaimen kun sulkee tabin. ? Jännä uudistus, en löytänyt säätöä tuohon.


    Ei mulla ainakaan toimi noin.

    Siis jos on yksi tabi vain auki. Piti plugini hakea tohonkin vaivaan...

    Salmela kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen ihan itte sotkenut tuliketun jotenkin siten, että delicious lisäke herjaa aina selaimen käynnistyessä, että olen ulosloggautunut herkkupaloista ja kysyy, notta poistetaanko viittaukset. Mut vaikuttaisi siltä, että tuo on vain kosmeettinen ja kaksi lisäklikkausta aiheuttava kämmi. Mut jos näillätiedoin tiedät, miten vaivan saa pois, niin kerro ihmeessä.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aiemmin tuossa on kirjoiteltu Google Chromin käyttöehdoista. Varmaankin nyt jo nekin kunnossa?... mutta entäs sitten itse selain... onko parempi, nopeampi?
    Käyttökokemuksia?

    Jake kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Chrome on varsin näppärä vaihtoehto miniläppäriin, on huomattavasti nopeampi kuin firefox. Vielä kun siihen saisi kunnon adblockerin, miniläppärillä ja mobiilikäytössä on jokseenkin turhauttavaa kun tyystin hanskasta lähteneet mainosbannerit ja videot latautuvat ensin vartin ja sitten täyttävät koko ruudun niin että itse asiaa ei enää löydä välistä. Ja vaikka mm. internet-mainostuksen tiimoilta maksetaan osa meikäläisenkin palkasta niin olen silti sitä mieltä että joku tolkku noihin mainoksiinkin olisi saatava. Siksi firefoxin adblock on näppärä, sillä voi sallia suosimillaan saiteilla mainokset saittikohtaisesti ja välillä jopa klikkailla niitä kunhan tuo mainostus pysyy aisoissa...

    nimim. flash-bannereilla prossukuorma 100%

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opera on vielä nopeempi miniläppärissä. Flash-blokkaajaa ei ole vielä uudessa versiossa ja Gmail saattaa kiukutella, mutta Atom-prosessorin miniläppäreitä en muulla suostu käyttämään.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos on nopea miniläppärissä, niin meinaako se sitä että on nopea myös pöytäkoneessa?

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, mutta ero ei ole niin huomattava; tai kyllähän pöytäkone voi olla niinkin tehokas että eroa ei huomaa ollenkaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Latasin Operan iPhoneen pari päivää sitten. Ehkä aavistuksen verran nopeampi kuin Safari, mutta häviää käytettävyydessä aika dramaattisesti "natiiville" Safarille joten eipä tule varmaan jatkossa käytettyä. Pöytäkoneella on toki tullut Operaa käyteltyä satunnaisesti jo vuosia, mutta yleisesti ottaen pidän enemmän Firefoxista.

    Mainosbannerit eivät mua yleensä häiritse paitsi jossain hieman epämääräisemmillä pienemmillä sivustoilla missä ei ole huolehdittu kunnolla esim. siitä että sulkemisnapit ovat kunnolla esillä. Mitään prosessorin ylikuormituksia ei ole tullut vastaan vuosiin.

    Toi mainosten blokkailu on siinä mielessä "hauska" ilmiö että ihmiset ei tietenkään halua maksaa mistään netin sisällöistä mitään, mutta sitten jos vielä mainoksetkin blokataan niin voi olla kohta aika hiljaista myös tolla sisällön tarjontapuolella (tosin varastettu sisältö kuten musiikki, elokuvat ym. sitähän tulee tietenkin riittämään). No marginaalisesta jutustahan tossa mainosblokkailussa on kyse eikä se käytännössä toistaiseksi ole mikään ongelma esimerkiksi mediataloille.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No toi Operan mobiiliversio onkin hankalampi kuin normiversio.

    Yeti kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vieläkös Crome-selain jakaa verkkoyhteyden "resursseja" epäloogisesti/huonosti eri välilehdille, sillein, että yksi välilehti vaikka lataa/puskuroi jotain videota niin nopeasti, että toisella välilehdellä ei pysty käytännössä tekemään mitään.

    Näitä Suomalaisia keskustelufoorumeja on oppinut iän myötä arvostamaan, koska täällä ei voi laittaa "allekirjoitukseksi" puolen sivuin kokoista vilkkuvaa giffiä tai muuta isoa kuvaa. Esim. englantilaisilla keksustelufoorumeita on hieman nihkeä lukea, koska siellä se informaatio on hajautettu aikas lahjakkaasti. 99% sivusta on jotain aivan muuta, kuin itse keskustelua. Palasokerissa se silmä lepää ja muutenkin kohtuullisen informatiivinen sivusto.

    Tällaisia sivustoja on kiva lukea, kun saa suunnilleen etsiä, että missä se onelineri on. Tuolla käydään keskustelua 10 sivulla yhtä paljon, kuin Palasokerissa yhdellä sivulla.

    http://tinyurl.com/y782jgq


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikin automaatisesti windowsin päivityksessä selainvalinta ja siitäpä olikin helppo lähteä testaamaan eri selaimia. Chromea kokeilin mutta kun se laittoi automaattisesti käydyt sivut suosituimpien sivujen listalle, enkä keksinyt miten niitä sai siitä pois (ei ainakaan ohjeen mukaan lähtenyt), päätin poistaa koko selaimen. Nyt on Opera ja tämä kyllä on nopea ja mukava käyttää. Harmittaa hieman että oon niin kauan sitä IE:ia käyttänyt ja heittänyt aikaa hukkaan.

    Miksikäs tämä Opera muuten alleviivaa kirjoituksen aikana sanat punaisella... saakos tuon toiminnan pois?

    Ja sitten vielä tämä... sokruun kommenttia laittaessa "lainaus valittu"-toiminto ei toimi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Työkalut -> asetukset > siitä heti alhaalta pois päältä "tarkista oikeinkirjoitus". Ei löydy valitettavasti suomalaista sanastoa.

    Pikalainauksen puute taitaa olla javascript bugi tai sitten tietoturvaominaisuus; on huono idea että nettisovellus voi keräillä ihmisten leikepöydältä tietoja.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Työkalut -> asetukset > siitä heti alhaalta pois päältä "tarkista oikeinkirjoitus"

    Laitan tarkemmin Työkalut-> asetukset->lisäasetukset->tarkista oikeinkirjoitus

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla mulla eri versio... oli Asetukset > Lisäasetukset > Selaaminen...
    kuitenkin siellä poistin oikeinkirjoituksen tarkastuksen ja puna-alleviivaus poistu. Kiitokset vinkistä.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla mulla eri versio... oli Asetukset > Lisäasetukset > Selaaminen...
    kuitenkin siellä poistin oikeinkirjoituksen tarkastuksen ja puna-alleviivaus poistu. Kiitokset vinkistä.



    Tuota tarkoitin,hyvä kun sait poistettua.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millähän ilvellä sais Firefoxin toimiin kunnolla ettei taas kaatuis/jäätyis
    kokoajan jäätyy tai kaatuu ja kaatumisiilmoitusta tää ei voi lähettää.Surkein selain mitä olen käyttänyt

    retrou kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Flashblock ja Noscript -lisäosat kannattaa lisätä. Noscriptiä joutuu tosin aika paljon säätämään.

    Kcrimso kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mikäs pakko on juuri Firefoxia käyttää jos se on niin surkea? Vaihtoehtoja piisaa. Itselläni ei kyllä FF:n kanssa ole ollut juuri ongelmia. No paitsi että se aiheuttaa bugitusta Adobe Illustratorissa...

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mikään! Kohta lentää tää hemmetin hp seinään,joku raja näissäkin on SQL error koneessa ja viä tän firefoxin kanssa näyttää olevan kyl vikaa,maili latautui todella hitaasti ja tulee virhe ilmoitus apache tomcat lukukelvoton,flash player kaatui lähetä ilmoitus,ilmoitusta ei voitu lähettää,epäsopiva firefox 3.54 kanssa ja sitä ei tueta.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vika ei välttämättä olekaan selaimessa vaan koneessa tai verkossa,koska kaikki muutkin selaimet temppuilevat,Opera ver 10.53 päivityksessä kohtasi tuntemattoman virheen jonka vuoksi Opera sulkeutui 10.54 ver. päivitys. Maxthon,Safari,Orca kaikki hidastelivat ja ilmoittivat sivun latautumisvirheestä.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vika alkaa selviämään kovolla liikaa roskaa ja kaksi hemmetin softaa hidastaa konetta ihan liikaa tai oikeastaan surffailua.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vika on osittain Fb:n javascript enginessä ja muuten onkin viat flashplayer pluginissa ja plugin container kaatuilee välillä ilmoitin mozilalle tekevät jos osaavat tai pystyvät jotakin.

    jarmo kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Syynä voikin olla tää visva joka nyt on kaatuillut ja selain kaatuu samalla kun vistatarkistaa päivitykset tai avast päivittää ittensä,syyskuussa pitäisi tulla päivitys 3.6.9 kun tuo black hat tapahtuma on ohi,näin mozilla oli kertonut.

    jarmo kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    JScript engine on syypää siihen ettei sivujen komentosarjoja voida ajaa tai suorittaa, FF 3.6.15 ja vikaa on edelleenkin nyt tosin vähemmän eli oletan vian oleva komentorivin ajamisessa/suorittamisessa JS engine on non-stabile tilassa = epävakaa.

    retrou kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Android-selain Dolphin uudistui ja huonontui. Ei ole enää kätevää kirjanmerkkipalkkia. Jospa nyt edes toimivuus ja vakaus olisi parempi.
    Mitäs selainta Sokrun androidistit käyttävät? Minulla siis tabletti-android.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 10 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käytän kahta. Samsungin omaa(en tiedä nimeä) ja Google Chromea