Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Muutama sana imuroinnista

kite kirjoitti noin 20 vuotta sitten (25 kommenttia)
Vihaan imurointia. Perkeleen letku ja/tai johto takertuu aina jonnekin ja suutin irtoaa takuulla sängyn perimmäiseen nurkkaan, jonne sitä joutuu ryömimällä hakemaan helvetillisen pölykerroksen läpi. Hikoiluttaa ja imuri vetää matot rullalle perässään. Pöly tarttuu hikiseen lärviin. Asunnon siisteystaso ei ole kuitenkaan kaksinen imuroinnin jälkeen. Tänään kaikki meni pieleen jo heti alussa kun tungin pistoketta pöydän alla olevaan rasiaan ilman suoraa katsekontaktia. Ei mennyt millään ja kun tuskastuneena kumarruin katsomaan, niin huomasin tunkeneeni johdon päätä puhelimen pistorasiaan. Hermo meni heti kättelyssä. Taidan tästä lähtien imuroinnin sijaan hukkua niin sanotusti paskaan.

Ei tässä sitten muuta. Menen tupakalle.

+/- saldo : 0 |

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aina kun innostun imuroimaan, niin ensimmäinen asia minkä teen, on pölyjen pyyhkiminen pölynimurista. Imurini on todellinen pölynkerääjä. :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äh.. luulin että kerrankin puhutaan asiaa eli tiedostojen imuroinnista..

    Jimi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 10/1/2004 klo 18:04: Äh.. luulin että kerrankin puhutaan asiaa eli tiedostojen imuroinnista..


    Hetken aikaa tuo yritys kytkeä imuri puhelinverkkoon hämäsi minuakin.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei imurointi niin kamalaa ole. Vessan siivoaminen sen sijaan on aika ikävää hommaa.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai suihkun lattiakaivon puhdistus...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kesämökin puuceen tyhjentäminen..

    YrjöAlkio kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    äti peitää imuroimisen tuskan kiroilemalla. en tiedä toimiiko, ehkä?

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tiskaaminen.

    Etenkin, jos astiat ovat ns. hautuneet omassa liejussaan tms. todella kauan. Oma vikahan se on, mutta silti. Mielummin menen pesemään mattoja laiturille mäntysuovan ja juuriharjan kanssa (mikä itse asiassa on ihan ok.)

    Trilogy kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua vituttaa imurissa se äänenvoimakkuus. Ainakin tuo meidän imuri on pieni mutta lähtee sellainen älämölö pienimmälläkin teholla, että tekee mieli suojata kuulo... Pitäisi hankkia desibelimittari ja kokeilla millainen suihkumoottorin ääni tuossa on...

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran viikossa imuroidaan ja mopataan lattiat, astiat tiskataan välittömästi käytön jälkeen.

    pinulk kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kerran 1/2 vuodessa imurontia. Ikkunat ainakin pestävä joka viides vuosi. Tiskit homehtumaan ensin altaassa ja sitten hieman huuhdeltuina koneeseen. Samat verhot vuodesta 1993. Sänky pedattuna viimeksi toissa vuonna. Ja aina pitää olla 10-20 paperikassillista Hesareita yms.

    Nyt kun tulee kesä niin voi jättää nurmikon leikkaamatta että saa ottaa puutarhurifirmasta hoitamaan hommat kun oma akkukone ei jaksa.

    Rakastettuni luona saan sitten siivota ihan tarpeeksi.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    WC:n siivous myös kerran viikossa.

    pinulk kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    WC:n siivous myös kerran viikossa.


    Pitääkö sekin siivota. Onneksi minulla on sellainen siivous-DVD jossa hommat hoidetaan ja sitää voi vain maata sohvalla katsomassa.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Imurointi on terapeuttista ja jälkeä tulee nopeasti. Sen sijaan pyykkien ja yleensä minkään rättien kanssa vehtaaminen on järkkyä puuhaa. Inhoan. Siksi en sitä tee.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en edes omista imuria...

    No, sen verran siivoan, että isoimmat pölyt lakaisen, ja sen jälkeen pesen lattiat. Jälkimmäistä tosin jaksaa yleensä tehdä vain, jos on jotain epätavallisia vieraita tulossa käymään.

    Pyykinpesu on helvettiä, kun taloyhtiön pesutupa on ollut helmikuun alusta remonttialuetta. V****

    Pyyhitkö Harmaa cd-levyistäsi pölyt kerran viikossa?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, sen verran siivoan, että isoimmat pölyt lakaisen, ja sen jälkeen pesen lattiat. Jälkimmäistä tosin jaksaa yleensä tehdä vain, jos on jotain epätavallisia vieraita tulossa käymään.

    Minä laitan yleensä epätavallisia vieraita varten lattialle sanomalehtiä ja sahanpuruja.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Minä laitan yleensä epätavallisia vieraita varten lattialle sanomalehtiä ja sahanpuruja.

    Minä yleensä poistan juuri nuo, mutta riippuu tietysti siitä, kuinka epätavallisia vieraita käy.

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei tässä sitten muuta. Menen tupakalle.

    Tupakointi ja imurointi on hyviä harrastaa yhdessä. Ensin yks ja sitten toinen. Tai jos oikeen imee äkkiä röökin, ehkä samalla.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MPyyhitkö Harmaa cd-levyistäsi pölyt kerran viikossa?


    On se nyt kumma että siisteyttä arvostavalle vittuillaan. Oikeudenmukaisessa maailmassa paskaläjässä asustavaa katsottaisiin vähän pitkään ja säälien, ja itsestään ja elinympäristöstään huolehtiva olisi "in".

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Imurointi sujuu meikäläisellä hyvin kun kuuntelee musiikkia samalla. MP3 taskuun ja volyymi kovalle.......

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siivous, tiskaus ja pyykkäys eivät todellakaan kuulu suosikkilajeihini. Varsinkin kun kaksi taaperoa saa koko kämpän sekaisin ja sotkuiseksi parissa tunnissa siitä, kun se on ollut huippusiisti. Se on siis siisteyden kannalta tavallaan ihan sama, siivoaako kolme kertaa päivässä vai kolme kertaa kuukaudessa. Vaatteita ja leluja on yleensä työpäiväni aikana kertynyt lattioille niin paljon, että on vaikea päästä ensinnäkin sisälle ulko-ovesta ja sen jälkeen edetä huoneesta toiseen.

    Pesukonetta on pakko pyörittää muutaman kerran päivässä, aivan uskomatonta energian, veden yms. tuhlausta. Lapsilla menee vaihtoon monta vaatekertaa päivässä, vaikkeivät olisi kovin likaisiakaan. Poikakin on oppinut, että jos vähänkin kastuu joku vaatekappale, on se heti vaihdettava. Kannattan kestovaippoja, mutta kun löytyy jostain nurkasta viikon - pari kuivunut kakkavaippa, ei paljoa naurata. Ja tietenkään vessassa ei ole käsisuihkua, että kakkavaipat saisi inhimillisesti pestyä vessanpöntössä, joten vaimo jättää ne 100% minun heinikseni. Kiva sitten kakkakikkareita poimia lavuaarista, ettei se mene aivan tukkoon.

    Tiskikonetta ei tietenkään ole eikä mahdu, tiskiä kertyy yksi tiskipöydällinen päivässä. Vaimo juo n. 30 kertaa päivässä vettä ja ottaa joka kerta uuden lasin. Lähes samalla kaavalla menee lastenkin hommat. Lisäksi lapsilta kertyy puoliksi syötyjä ruokalautasia, jotka jäävät erinäisiin paikkoihin jämähtämään, tai sitten ovat tukkimassa keittiön lavuaaria.

    Ja kaiken lisäksi haluasin todella asua siistissä kämpässä... Että repikää siitä.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ja kaiken lisäksi haluasin todella asua siistissä kämpässä... Että repikää siitä.


    Meillä on samalla lailla suurin piirtein asiat. Itse olen järjestelmällinen ja siisti kotiasioissa, en tuhlaile ja tykkäisin että ei tarvitsisi tuhlata paskahommiin kuin 20 minuuttia päivässä ja kämppä pysyisi tosi hyvässä kunnossa ja muutenkin paikat kunnossa. Miehet ovat paljon käytännöllisempiä kotihommissa. Johtuu siitä, että turhaa hommaa ei jaksa millään tehdä. Senkin ajan voisi mukavasti rötköttää tai tehdä jotain muuta hyödyllistä.

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kaiken lisäksi haluasin todella asua siistissä kämpässä... Että repikää siitä.


    Meillä on samalla lailla suurin piirtein asiat. Itse olen järjestelmällinen ja siisti kotiasioissa, en tuhlaile ja tykkäisin että ei tarvitsisi tuhlata paskahommiin kuin 20 minuuttia päivässä ja kämppä pysyisi tosi hyvässä kunnossa ja muutenkin paikat kunnossa. Miehet ovat paljon käytännöllisempiä kotihommissa. Johtuu siitä, että turhaa hommaa ei jaksa millään tehdä. Senkin ajan voisi mukavasti rötköttää tai tehdä jotain muuta hyödyllistä.


    Samoilla linjoilla mennään!

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Astro, eivät osaa poikamiehen rutiinia: kuppi, lusikka, lautanen ja puukko. Kuppi tarttee kerran kuussa kunnolla hangata kahvin jäljiltä.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Imurointi sujuu meikäläisellä hyvin kun kuuntelee musiikkia samalla. MP3 taskuun ja volyymi kovalle.......


    Kyllä, tämä on todettu hyväksi keinoksi. Ja rauhalliset hallitut liikkeet sen imurin kanssa. Onhan sitä vaikea käsitellä ja se kolisee jokaiseen mahdolliseen nurkkaan jne.. Olenpa säästynyt imuroinnilta ihan sillä, että lupasin ottaa ja laittaa imurin takaisin siivouskaappiin, tämä vaihe tuotti pimulle harmaita hiuksia. Imuriin pitää osata suhtautua kunnioituksella, ei sillein riuhtovin ottein ja hosumalla..

    Joo ne astiat kannattaa huuhtasta ja pyyhkästä käytön jälkeen, jos haluu päästä vähällä. Eikä tarvitse useinkaan edes pesuainetta.

    En moppaa oikeistaan ikinä, mutta pakko imuroida viikon välein. Mistä sitä pölyä kertyy niin paljon?

    Vielä siitä "imuroinnista"