Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

viina

Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten (249 kommenttia)
En juurikaan käytä kyseistä nautintoainetta (vähemmällä käytöllä olisin jo absolutisti, joka vielä jokunen vuosi sitten olinkin). En viihdy baareissa, muutakuin jos sielä on hyvää musiikkia, enkä aina sillonkaan.

AM I WEIRD OR WHAT?? :D\n[Muokattu 16/1/2004 / Hezzu]

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkoholista tulee yleensä humalaan, mutta en ole ihan varma mikä on alkoholin ja humalakäyttäytymisen suhde. Nimittäin plasebo-alkoholista, varsinkin kun sitä nautitaan seurassa, seuraa myös humalkäyttäytymistä. Itse en hyväksy ollenkaan seurajuomista! Alkoholin juonti on pyhä toimitus, jonka tarkoitus on yhdistää mieli sielun syvempiin tasoihin. Alkoholia pitää nauttia korvessa tai erämaassa korkeintaa parin luottomiehen seurassa, mutta parhaimmillaan alkoholi on yksin nautittuna. Mitä puhtaampaa alkoholi on, sen parempi. Alkoholia pitää arvostaa ja kunnioittaa. Jos ennen alkoholin nauttimista puhuu sille veljelliseen sävyyn ja tuntee kunnioitusta sitä kohtaan, alkoholi ei rankaisen elimistöä krapulan muodossa. Oikein ja kunnioituksella nautittu alkoholi edistää filosofista ymmärrystä ja auttaa yksilöä irtautumaan ruumiin raihnaisuudesta. Mitä muuta alkoholilta voi enää pyytää?

    Korjattu alkoholin aiheuttamia typoja\n[Muokattu 17/1/2004 / Doc.B.D]

    Viukkis kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkoholista kuulee usein outoja tarinoita. Omien kokemusten mukaan siitä tulee lähinnä sulkeutunut, epämiellyttävä ja väsynyt olo. Pidän puheita alkoholin estoja vähentävästä vaikutuksesta vahvasti liioiteltuna; sellaisilla annoksilla mitä minun olemattomalla toleranssillani kykenee nauttimaan tipahtamatta pääsee lähinnä sellaiseen tilaan jossa aivot seuraavat suhteellisen tajuissaan sivusta mitä ruumis tekee autopilottivaihteella. Niinpä pään käyntiin jääneissä osissa iskee itsesuojeluvaisto päälle, joka pitää huolen siitä, ettei vahingossakaan yritä vuorovaikuttaa ulkomaailman kanssa (josta ei muutenkaan saa aistien sumetessa juurikaan tolkkua).

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu kuuntelee liian hyvää musiikkia. Muistojen kapakassa oli aina sellaisia "the more you drink the better we sound" bändejä. Muistakaa Blues Brothers filmin country kapakka, jossa oli kanaverkko lavan suojana olutpullojen lentäessä.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lähinnä seurustelujuomana tulee nautittua silloin tällöin. Tuo alkoholin paljon puhuttu "vapauttava" vaikutus ei oikein toimi kohdallani. Olen ehkä hitusen puheliaampi, mutta siinä kaikki. Euforia jää saavuttamatta.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuleehan tuota otettua, mitäpä sitä poikanies muutakaan viikonloppuna tekisi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin tuota.. itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka ryhtyvät höpöttämään, veljeilemään, ruikuttamaan tai haastamaan riitaa humalatilassa. Voi ehkä kuulostaa isopäiseltä väitteeltä, mutta ei minun persoonallisuus ainakaan mihinkään muutu. Luulen että humalatila on monelle pääasiassa tekosyy toteuttaa personallisuutensa lapsellisia puolia.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Naulan kantaan Doc!

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen juuri nyt humalassa. Ihan mukavaahan tämä on. Kirjoittaminen vaan on hieman hankalampaa. Taustalla on kolme paukkua Chivas Regal viskiä, pari drinkkiä (Beefeater) Gin tonicia ja viisi olutta.\n[Muokattu 17/1/2004 / Kcrimso]

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 17/1/2004 klo 11:50: Niin tuota.. itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka ryhtyvät höpöttämään, veljeilemään, ruikuttamaan tai haastamaan riitaa humalatilassa. Voi ehkä kuulostaa isopäiseltä väitteeltä, mutta ei minun persoonallisuus ainakaan mihinkään muutu. Luulen että humalatila on monelle pääasiassa tekosyy toteuttaa personallisuutensa lapsellisia puolia.


    Ja autoa ajat varmaan myös loistavasti humalassa?:D

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    EsaJii kirjoitti 18/1/2004 klo 01:20: Ja autoa ajat varmaan myös loistavasti humalassa?:D


    Ruodin tuossa alkoholin vaikutusta persoonallisuuteen ja sitä kautta sosiaaliseen käyttäytymiseen, enkä esittänyt mitään a:n vaikutuksesta kognitiivisiin tai motorisiin toimintoihin. Senhän jo varmaan tiesitkin, että liikenteessä alkoholin hermomyrkkyominaisuus vaikuttaa eniten havainto- ja reaktiokykyyn ja näitä ei varsinaisesti lasketa persoonallisuuspiirteiksi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 17/1/2004 klo 23:02: . Taustalla on kolme paukkua Chivas Regal viskiä, pari drinkkiä (Beefeater) Gin tonicia ja viisi olutta.


    Olut + viski = party. -nimittäin wc:ssä seuraavana aamuna.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 18/1/2004 klo 07:32:

    Olut + viski = party. -nimittäin wc:ssä seuraavana aamuna.


    Ja pöh! Olo on mitä mainioin. Pitää osata lopettaa ajoissa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähemmälle tuo on tuo lutraus jäänyt viimevuosina; Se on se krapula aika kamala. Saunakalja tai pari menee kyllä...
    Muuten oon joutunu tekemisiin lutrauksen kanssa noin, että on pitäny noin duunin puolesta hoidella sellaisia vekkuleita katkolle ja /tai kirstuun, joilta on mopo päässyt karkaamaan käsistä....
    Tosin kirjallisuutta lukiessa on kunnon lutrauksen kuvaukset ollu aina paikallaan, niinkuin Juoppohullun päiväkirja, Moskova-Petuski ja Other StPetersburg...

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 18/1/2004 klo 12:02: Ja pöh! Olo on mitä mainioin. Pitää osata lopettaa ajoissa.


    Hauska kuulla, mutta tosiasia on sellainen, että juoman krapulapotentiaalin voi melkein suoraan arvoida sen väristä. Viskissä on väkevistä ehkä kaikkein eniten päänsärkyä ja kolotusta aiheuttavia (valmistustavasta johtuvia) "epäpuhtauksia".

    Onko kukaan kokeillut mitä eroa on yhdistelmillä vodka + appelsiinimenu / vodka + puhdas vesi.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Punaviini aiheuttaa eniten päänsärkyä minulle. Ei tarvitse kuin muutama lasi juoda niin johan kohta päätä kolottaa. Harmillista sillä hyvä punaviini on öh... no hyvää.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mutta tosiasia on sellainen, että juoman krapulapotentiaalin voi melkein suoraan arvoida sen väristä.


    Tuo on totta.Esim.Gambina joka on syvänpunaista väriltään=:( verrannollinen seuraavan aamun krapulaan.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Semmonen pitempäänsäilytetty (vuosikerta-)punkku, missä on parkkihappoa, aiheuttaa migreeniä. Pois sen juonti meistä! Mutta on olemassa myös maukkaita, tuoreita punkkuja, jotka kyllä maistuvat, eivätkä (kohtuullisesti nautittuna) hajota päätä. Maistakaas esim tollasta, kuin Melnik 13....

    Lazer kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle eniten päänsärkyä aiheuttaa baarien tupakansavu.

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi tupakansavuongelma on helpottanut viime aikoina.
    Kunnon täyteläinen punkku on sen verran hyvää, että kyllä sitä aina pienen päänsäryn kestää. Ja jos olisi enemmän rahaa, voisi sen päänsäryn hommata kunnon skottiviskilläkin.
    Eilen tuli kokeiltua pelkästään oluella, ja silläkin tuntuu saavan pahan olon aikaan.\n[Muokattu 18/1/2004 / MZ]

    Jaakob kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä kävin rippikoulun päätteeksi ehtoollisella, ja siellä tuli saatua tippa viiniä. Siihen minun kokeiluni alkoholin kanssa jäävätkin. Ei sillä, että minulla mitään juomista vastaan olisi – päinvastoin; absolutistit sun muut idealistit vain ärsyttävät – mutten ole vielä kuullut tarpeeksi hyvää syytä aloittaa omaa käyttöä. Baareissa ei tule muutoinkaan käytyä, koska juoneet ihmiset ovat liian iloisia minun makuuni. Viihdyn paremmin kotona, epätoivoisissa ja paranoidessa mielentilossa.

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo harrastus kuului mulla vain opiskelijaelämään. Vielä sitten naimisiinmentyä otimme kerran vahingossa kunnon kännit siellä vanhassa maassa. Muistan kun piti seuraavana päivänä mennä johonkin, ja krapulaisena tunkkainen bussi yökötti. Piti lainata pari pyörää ja sai raitista ilmaa, ja vedettiin pusikon luo kun oksetti. Krapulaisena en ole AUTOA kokeillut kun vasta iltapäivällä.:D

    EsaJii kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D kirjoitti 17/1/2004 klo 11:50: Niin tuota.. itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka ryhtyvät höpöttämään, veljeilemään, ruikuttamaan tai haastamaan riitaa humalatilassa. Voi ehkä kuulostaa isopäiseltä väitteeltä, mutta ei minun persoonallisuus ainakaan mihinkään muutu. Luulen että humalatila on monelle pääasiassa tekosyy toteuttaa personallisuutensa lapsellisia puolia.


    Mietin tuota Docin väitettä. Arvelen viinan vaikutuksen vaativan virikkeitä. Jos mies istuu kotona täydessä hiljaisuudessa ja juo sixpackin olutta, ei siinä kovin tunteet jyllää. Siis kun ei ole jo etukäteen vaikka masentunut. Jos vaikka pistää levyn päälle tai tuttavia tulee käymään, vaikutus on aivan eri. Eli viina oln omituinen sosiaalinen (tarvitsee seuraa) huume.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heippa & ralla. Tänään ajattelin viina-alen kunniaksi sivistää itseäni taas yhden askeleen eteenpäin: Sijoitin 24 eukkua ja rapijat Absinthe-nimiseen legendaariseen ranskalaiseen myrkkyyn. Rimbaud, yuo know? Nyt, pari paukkua vedellä & sokerilla (sen elokuvan mallin mukaan!) nautittuani totean, että outoa on, mutta kiehtovaa...
    Noin tämän asian eri ulottuvuuksia kommentoidakseni totean, että "Mikä on lakeja ja huumeita vahvempi juttu tässä maailmassa? No EU_direktiivi. Absintti on siitä todiste: Lailla kielletty myrkky/huume tuli takaisin kauppoihin, kun EU-direktiivi määritteli pitoisuudet eksaktisti." Artemisia Absinteum, Mali.....

    MZ kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minkä merkkistä absinttia? Niitäkin löytyy tosi erilaisia, ainakin ravintoloista.

    Voffe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkossahan ei taideta myydä kuin yhtä, ja siinä ei tietääkseni ole "thujonia" lainkaan. (Ja on ihan hirveän makuista).
    Tsekeistä saa aika montaa laatua.

    Boogie kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo niin myydään.Kauheeta paskaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    D.I.Y: Ottaa ison pullon 2 x kirkastettua pontikkaa, siihen pistää likoon koiruohon kukkia & lehtiä, aniksen ja fenkolin siemeniä, odottaa pari viikkoa, sihtaa salaatit veks & alkaa ottamaan.
    Et sillei.
    Pere Kerrmannia se on Alkosta saatava. Sorvalin Valinnassa Wiipurissa oli kans jotain myynnissä, mut kallista oli...

    Pseudonyymi kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on tossa Pere Kermann'sia, sitä minkä etiketissä on se viisaan näköinen ukkeli. Kyl tota juo, tribuuttina vanhoille mestareille, mut ei tosta jaksa kännejä ottaa. Laudanumia absintin nauttiminen kyl vaatis..

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Imatra BB. Melkeinpä pakko juoda 9 päivää putkeen. Alkuviikon on vielä saanut ilmaiset humalat, loppuviikko hirvittää...

    Hopkins kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liittyen aiheeseen Imatra BB, onko torstai-iltana elämää muualla kuin liian kalliissa, tosin varsin mielenkiintoiselta vaikuttavassa "Funkysizedissa"? Lähdemme huomenna kaverin kanssa litteroilla kiertämään Suomenmaata ja tarkoitus olisi viettää torstai-ilta - perjantaiaamu Imatralla.

    Liittyen alkoholiin, mistähän mahtaa löytyä kaupungin edullisimmat liemet? :P

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ravintola WooDoo: Circus Mundus Absurdus ja Cover Breakers, lippu varmaan jotain vitosen paikkeilla. Kalja muistaakseni 3,5€.

    Nitetrain: Viikate, liput 8€, kalja "saattaa" olla vain 1€ klo 24.00 asti.

    Nightclub Bullsissa jotain erotiikkameininkiä. Täynnä lippispepe- ja suihkusaippuaporukkaa.

    Telttaan oon itse silloin menossa.

    Hopkins kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos informaatiosta! Täytyy pistää vaihtoehdot harkinnan alaisiksi.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkoholi lantrattuna sokerittomaan nesteeseen imeytyy vereen 25 % nopeammin kuin sokerinesteeseen lantrattuna. Tuommosen tiedon oli tiede julkaissut. Varmaankin olivat tiedemiehet/-naiset itse koekaniineina tällä kertaa?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viinaa en juo yhtään. Pelkkää olutta. Sattui pari päivää sitten: Olin baarissa ja kaveri tarjosi 2 kpl gintonic-paukkuja jotka sattuneesta syystä sitten join muutaman aiemmin nautitun tuopin päälle. Seuraus: Oksensin kahteen otteeseen heti päästyäni kotiin, sen jälkeen taas normaali ja ns. selvä olo. En koskaan oksenna illalla, nykyään en liiemmin aamullakaan, koska en hanki krapulaa = juon sopivan vähän, ja vain III-olutta. Ihme juttu, jäi vaivaamaan. Syönytkin olin ihan kohtalaisen hyvin.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ei sitä krapulaa kannata hankkia. Ei sillä tee mitään ja ovat niin kalliitakin.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Krapulaan auttaa vesi, runsaasti nautittuna. Siis ennen sitä krapulaa, vaikka ennen nukkumaanmenoa.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihme ainetta se alkoholi. Perjantai ja lauantai meni aika tehokkaasti radalla, helkkarin kivaa oli taas vaihteeksi, rahaa paloi, rokki soi livenä ja tuntui että elämä hymyilee.

    Vitut. Sunnuntai pudotti karusti maan pinnalle, olin Kaivarissa kärsimässä kammokrapulaa. Sinänsä oikein hyvästä bänditarjonnasta nauttiminenkaan ei oikein
    onnistunut.

    Onneksi oli paljon tuttuja läsnä, joten ei tarvinnuta hajoilla itsekseen vainoihinsa. Heti herättyä nautitut 2 kpl keskiolutta tasoittivat oloa jonkin verran. Mutta illan hiipiessä tuli sellaisia fiiliksiä, että psyyke saattaa hajota minä hetkenä hyvänsä eikä itkukaan ollut kaukana, hyi stana...hirvittävää, ei voi uskoa että joskus on voinut nauttia esim. viikon alkoholia putkeen kärsimättä seuraamuksista juuri nimeksikään.

    Nyt sitten on taas maanantai, ja vitutuskäyrä hipoo kattoa, levottoman, hikoillun yön jälkeen oli kiva aloittaa uusi työviikko. Pitäisköhän ehkä rajoittaa? Tod. näk. viimeistään perjantaina on taas juhlamieli ja valmis uusiin seikkailuihin alkoholin ihmemaailmassa...Huoh...

    Tilitys loppuu osaltani tähän, kiitos kun kuuntelitte. Neil Youngia soimaan...

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hauska, filosofinen keskusteluohjelma: aiheena Krapula. J. Relander ja T. Nevanlinna.

    http://server1.radiohelsinki.fi//TUKEVASTI081203.mp3

    43 megaa, 91 min.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jack Daniels oli muuten maukasta mehua, sellasta sopivan pehmeän makuista. Lynchburgista, Tennesseestä.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jack Daniels oli muuten maukasta mehua, sellasta sopivan pehmeän makuista. Lynchburgista, Tennesseestä.


    Ai oli? Joit siis saman tien koko pullon? :shock: :P
    Ei vaan, hyvää juomaa on tosiaan. Oma suosikkini Islay malttien ohella.

    Huvittavaa että monet viskiasiantuntija-snobit eivät pidä JD:tä ja muita jenkkibourboneja oikein minään.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meinasin laittaa tähän Wikipedia-linkin, josta olisi selvinnyt syy snobeiluun. Mutta antaas olla, ettei meistä tulisi myös snobeja... kaikki kelpaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No meikä ei ole oikein viskistä tykänny, kun ne, mitä oon aiemmin maistanu, on allu sellasia tylymmän/terävämmän makusia... Lieneekö makuhermot turtunu, vai onko Jack Daniels todella pehmeämpää...?
    Tommonen oli muinoin mukava kurkkulääke märällä ilmalla, kun pisti Fisherman´s Friendin sen sokerittoman kielenpäälle & otti sit huikat Long Johnia liuotteeksi...

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Hei Rooman Punkkua käy nyt maistamaan, se nasta juoma on!!"
    (jostain Asterixista, en tosin muista mistä..)

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se oluen parhaus on nyt taas todistettu. Eilen muutama Kozel, pari karhua ja pari Stellaa. Aamuherätys aivan normaali ja olo sangen hyvä. Viina on pahasta!

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Hei Rooman Punkkua käy nyt maistamaan, se nasta juoma on!!"
    (jostain Asterixista, en tosin muista mistä..)


    Asterix gladiaattorina.

    Minulla valahti eilen "muutama" Koff kurkusta alas, ja aika heikko olo on ollut. Olutmerkin vika.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei Koff ole pahaa, Lappari on.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Leningrad Cowboys oli minusta oikein hyvää Koffin kaljaa. Comeback...?

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Krapulaan auttaa vesi, runsaasti nautittuna. Siis ennen sitä krapulaa, vaikka ennen nukkumaanmenoa.


    Oikein!

    30 vuoden kokemuksella voin sanoa että paras konsti krapulan välttämiseksi tosin on olla juomatta liikaa eli vähemmän kuin viisi annosta kerralla.
    Toiseksi paras konsti on syödä ensin tuhdisti mieluiten rasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Tällaisen massan päälle juominen nostaa veren alkoholipitoisuutta hitaasti eikä mahan limakalvoille tapahdu ilkeitä liuotusefektejä.

    Viime käden käden konsti, kun on jo tullut juotua liikaa ja vieläpä melko tyhjään vatsaan :
    Ensin juodaan kolme lasia vettä, sitten syödään 2-3 desiä kaurapuuroa ja lopuksi vielä vettä päälle niin paljon kuin maha vetää. Tepsii kuin unelma! Olen pelastanut lukuisia seuraavia aamuja tällä metodilla.

    Nyrkkisääntö 1: osa krapulaefekteistä tulee nestetasapainon järkkymisestä, joten runsas veden nauttiminen on aina hyväksi.
    Hintana tälle "hoidolle" on usein toistuva kusemistarve. Mutta kumman te mieluummin valitsette: krapulan vai vessassa juoksemisen?
    Nyrkkisääntö 2: toinen osa krapulan nimenomaan oksennusrefleksiiin liittyvistä häiriöistä johtuu juomisesta tyhjään vatsaan. Tällöin mahan limakalvo osittain tuhoutuu ja reaktiona tähän elimistö pyrkii poistamaan häiriön aiheuttajan.

    Historiaa : Orionilla järjestettiin 80-luvun alussa tähän asiaan liittyvä testi, jossa vapaaehtoiset koehekilöt joivat silkkaa väkevää viinaa painoonsa suhteutettuna saman verran tyhjään mahaan. Lopputulema oli että krapulan aste oli suoraan verrannollinen mahan limakalvon nekroosiin. Jaa, minä en ollut koehenkilö! Opiskelukaveri osallistui kokeeseen "ilmaisen" viinan perässä! Eipä hemmoa näkynyt luennoilla viikkoon! :lol:
    Oli se sen verran kova koe...

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan sellainen omakohtainen havainto, että mitä puhtaampaa ja väkevämpää alkoholia nauttii, sitä vähemmän krapulaoireita ilmenee sitten kokonaan humbuugia ja/tai itsesuggestion tulos?

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei. Jo opiskeluaikoina sai huomata että krapula ei liity mitenkään nautittuun viinan määrään, tai viinan laatuun.

    Haiku kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan sellainen omakohtainen havainto, että mitä puhtaampaa ja väkevämpää alkoholia nauttii, sitä vähemmän krapulaoireita ilmenee sitten kokonaan humbuugia ja/tai itsesuggestion tulos?


    Entä mikä selittäisi sen, että minulle ei krapulaa tule - alkoholin laadusta ja määrästä riippumatta?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Entä mikä selittäisi sen, että minulle ei krapulaa tule - alkoholin laadusta ja määrästä riippumatta?


    Otat tasoittavia sopivan määrän?

    mikuus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti kaikilla on hyvä vointi tänään!

    Krapulaa ei tule, jos nautitun alkoholin määrä ei ole ollut riittävän suuri. Nauttimiseen käytetyllä ajalla on syömisen lisäksi merkitystä.

    Krapulan voimakkuus korreloi positiivisesti nautitun puhtaan alkoholin määrän kanssa. Juoman sisältämillä muilla aineilla on kyllä myös merkitystä huonon olotilan kokemiseen. Periaatteessa on mahdollista, että krapulan aiheuttava juoma voi sisältää huonoa oloa lievittäviä aineita (siis alkoholin lisäksi, sehän lievittää huonoon oloon juotuna). En kyllä itse tunne juomaa josta tulisi lievempi krapula kuin vastaavasta määrästä puhdasta alkoholia veteen sekoitettuna. Krapulassa huonoa olotilaa voimistavia aineita on mielestäni ainakin viskeissä.

    Zappa on esittänyt kirjassa ”The Real Frank Zappa Book” mielenkiintoisen väitteen, että olut sisältää ainoana alkoholijuomana yhdisteen, joka tekee sitä nauttineet miehet aggressiivisiksi. Zappa toteaa: ”Naurakaa vaan, mutta jonain päivänä tiedemiehet onnistuvat puhdistamaan tämän molekyylin, ja osoittamaan se olevan syy miesten aggressiiviseen käyttäytymiseen olutta nautittuaan” (yhdiste ei ole etyylialkoholi).

    Onko kukaan miettinyt sitä, miksi etyylialkoholin nauttiminen päihdyttää?

    mikuus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Edellisen mailin lähetys ei kokemattomalta kirjottajalta heti onnistunut ja näin jäi puuttumaan kommentti alkoholin mahavaikutusten yhteydestä krapulaan.

    Alkoholin mahavaikutukset ovat kyllä osasyy krapulaan, mutta alkoholin liuottavasta vaikutuksesta ei liene mitään näyttöä.

    Alkoholin krapulan aiheuttavista vaikutuksista tärkein lienee alkoholin ja sen aineenvaihduntatuotteen, asetaldehydin, keskushermostovaikutukset. Siksi krapulan oireita lievittävät eniten viina ja useat keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äh, innostuin juomaan liikaa viiniä vaimon serkun häissä lauantaina... Pitäis vaan pysytellä oluessa, mut kun ei ollut tarjolla. Appiukko sai hakea mua metsästä, jonne olin jostain syystä saanut päähäni lähteä samoilemaan, tosin en päässyt kovin pitkälle, onneksi. Nolottaa, varsinkin kun poikakin näki mut plekseissä. Onneksi en sentään tapaa olla agressiivinen.

    Ihme kyllä kanuuna ei ollut kova, ei esim. päänsärkyä. Väsyttää kyllä vieläkin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli tarkennetaas vähän tuota aijempaa löpinääni..

    Viskiä tai viiniä = paljon ns. ruskeaineita = hirvee päänsärky
    Olut = paljon ruskeaineita, käymistuote = hirvee päänsärky ja pahoinvointi
    Pullo pöytäviinaa raakana = ei mitään oireita tavallisesti
    Pullo pöytäviinaa ja vaikka tuoremehua = nousuhumala jää melkein kokonaan väliin ja samana iltana alkaa tolkuton oksentelu. Näin siis mun metabolismin ja mahalaukun kanssa. Eli yleensä juon kirkkaita pullon suusta.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rypäle ja viljatuotteet sekaisin (olut ja viini, viini ja viski) jos haluaa maksimoida kunnon kankkusen. Kyllä lähtee!!

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen punaviini aiheutti minulle hitonmoisen päänsäryn melko pienenkin määrän jälkeen. Jostain syystä ongelma on poistunut. Nykyään tulee juotua kaikkea sekaisin sujuvasti. Normaaliin kunnon juoma-iltaan kuuluu sekaisin olutta, viskiä, punaviiniä ja tueksi ehkä pari drinkkiäkin (useimmiten caipiroska tai gt). Krapulat tulevat sitten vaihtelevalla voimakkuudella, mitään selvää kaavaa niissä ei tunnu olevan.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ongelmana on ettei alkoholi juuri maistu, tai ainakaan en enää pidä humalatilasta kuten ennen. Silloin 1 punkkupullon pöhnä oli ideaalitila.

    En enää oikein minäkään näe "selvää" kaavaa krapuloissa enkä känneissäkään. Krapulat ovat hirveitä kun sellainen on.

    Muija valittaa että luen liikaa ja juon liian vähän. Olen ehdottanut parisuhderyhmäterapiaa. Siellä hän varmaan saisi ymmärrystä.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tequilan kanssa tuli pariin otteeseen latrattya vaihto-opiskelijana ollessani. Asuin kolmen meksikolaisen kanssa ja olivat tottakai tuoneet mukanaan pari pulloa "puhdasta" (Agave 100%) Tequilaa kotimaastaan. Kertoivat etta Tequilassa kannattaa pidattaytya vain ja ainoastaan tuotteissa joissa tuo Agave-prosentti on taysi sata. Nain valttaa kuulemma krapulan erittain tehokkaasti. Tuntui muuten toimivan silla joka ilta, kun kyseisesta ihmejuomasta humalluimme ei krapulasta ollut puhettakaan seuraavana paivana. En ole onnistunut loytamaan Alkon hyllyssa makaavista Tequila-pulloista mitaan merkintoja tuon Agaven prosenttiosuuksista. Mikali joku spottaa tuollaisia pulloa Alkosta, voisi ilmoittaa minullekin. Kummasti nimittain alkoi maistumaan tuo juoma noiden kokemusten seurauksena :).

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koffin ykköstä on tullut pari päivää vedettyä. Hitto, mikähän mun makuaistille on tullut kun se maistuu hyvältä! Ensimmäistä kertaa ikinä. Ainakin 8 pulloa jo mennyt. Ja ihan selvitä päin! :wink: Taidan harrastella tätä useamminkin! Pilsneri puolen litran tölkkiin ja kylmäkaappiin!!!

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ihme, että Sibelius eli pitkän elämän: :wink:
    http://www.sibelius.fi/english/erikoisaiheet/nautinta-aineet/naut_03.htm


    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ihme, että Sibelius eli pitkän elämän: :wink:
    http://www.sibelius.fi/english/erikoisaiheet/nautinta-aineet/naut_03.htm


    Asiallisesti kerrottua faktatietoa virallisilta sivuilta! Hauskaa luettavaa! :)

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    joo. tonne pitäis vaa saada mainosvinkkejä.

    älkää valittako, en ole koskaan ollut kännissä, enkä välitä olisinko, täytyyhän sitä kokeilla. kyllähän sitä voi juoda, mutta kun en muutenkaan paljon ostele mitään ja muutenkin vähän pidättyväinen seurassa. ehkä pitäis eka juoda ja sitte mennä seuroihin..

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Terveisiä tyttären täysin alkoholittomista häistä!
    Hauskaa voi näköjään pitää ilman viinaakin! :shock:
    Olipa ensimmäinen kerta minullekin :wink:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkohan sellainen omakohtainen havainto, että mitä puhtaampaa ja väkevämpää alkoholia nauttii, sitä vähemmän krapulaoireita ilmenee sitten kokonaan humbuugia ja/tai itsesuggestion tulos?


    Entä mikä selittäisi sen, että minulle ei krapulaa tule - alkoholin laadusta ja määrästä riippumatta?


    Jaa'a. Tiedemiehenä pistäisin sinut puolueettomaan testiin ensin ja väittäisin sitten jotain vasta saatujen tulosten perusteella.
    Toistaiseksi kaikissa objektiivisissa kokeissa on saatu aikaan karmeita kankkusia ihan pelkällä laimennetulla spiritus fortiksella ilman mitään häiritseviä oheisaineita.
    Subjektiiviset väitteet voidaan jättää omaan arvoonsa. Vain riippumattomasti toistettavat havainnot ovat luotettavia.
    Itse olen saanut yhden karmeimman kankkusen puhtaalla votkalla, jota jatkoin puolukkamehulla. Ihan hirvittää jo asian muisteleminenkin... :shock:

    Haiku kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entä mikä selittäisi sen, että minulle ei krapulaa tule - alkoholin laadusta ja määrästä riippumatta?


    Jaa'a. Tiedemiehenä pistäisin sinut puolueettomaan testiin ensin ja väittäisin sitten jotain vasta saatujen tulosten perusteella.
    Toistaiseksi kaikissa objektiivisissa kokeissa on saatu aikaan karmeita kankkusia ihan pelkällä laimennetulla spiritus fortiksella ilman mitään häiritseviä oheisaineita.
    Subjektiiviset väitteet voidaan jättää omaan arvoonsa. Vain riippumattomasti toistettavat havainnot ovat luotettavia.


    En tiedä, mutta ikinä en ole huomannut krapulan häivääkään. En tosin hirveässä kaatokännissä ole edes useasti ollut, mutta eipä tullut krapulaa silläkään kertaa, kun 11-vuotiaana vahingossa join itseni makealla kotiviinillä liki sammumistilaan.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Useat varmaan kadehtivat erikoista aineenvaihduntaasi :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä, mutta ikinä en ole huomannut krapulan häivääkään. En tosin hirveässä kaatokännissä ole edes useasti ollut, mutta eipä tullut krapulaa silläkään kertaa, kun 11-vuotiaana vahingossa join itseni makealla kotiviinillä liki sammumistilaan.

    Tuossa on varmaankin jotain samaa kun Obelix tippu lapsena taikajuomapataan tullen ikuisesti vahvaksi, elikkä olet jatkuvasti pikkuhumalassa (eikös tunnu siltä?), joten mihin väliin se krapulakaan tulisi.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Korvikkeet käytössä: Erehdyin tässä eräänä päivänä Enterprice-nimiseen karuselliin tuolla Tykkimäen huvipuistossa. Pyörityksen jälkeen olo muistutti nopeaa nousuhumalaa; Viskoitti & oksetti.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen punaviini aiheutti minulle hitonmoisen päänsäryn melko pienenkin määrän jälkeen. Jostain syystä ongelma on poistunut.


    Sama juttu minulla joskus muinoin teinivuosina. Siedätyshoito lienee tehonnut.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siedätyshoito punaviiniongelmassa:
    1 viikko : nautitaan 1 lasillinen kolmena päivänä
    2 viikko : otetaan lasillinen joka päivä
    3 viikko : nautitaan 2 lasillista joka päivä
    4 viikko : pullollinen päivässä
    5 viikko : 2 pullollista juodaan parina päivänä ja sitten mennään sairaalaan tiputukseen.

    Fastro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    roseviiniä

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    roseviiniä

    Malja marttyyreille... roseviini ei kelpaa muuhun kuin laimeisiin booleihin.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4 kylmää Carlsbergia eilen Köpiksessä... Aika havisteltavan hyvää. Nyt taas kotona ja ykköstä lasissa..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Roseviiniä! Koska me saadaan takas Nordforssin Mieto Pöytäviini, "Nutikka"? Nostalgista soppaa olisi se...
    "Nordfors-Amme, ilonamme!"

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Roseviiniä! Koska me saadaan takas Nordforssin Mieto Pöytäviini, "Nutikka"? Nostalgista soppaa olisi se...
    "Nordfors-Amme, ilonamme!"


    Nyt toit vanhat muistot pintaan. Hyi, suun takaosaan tulee metallinen maku joka tuli aina ennen kuin Nudikka tuli ylös.

    Pahat juomat:

    Nordfors
    Marinella (hyvä hyötysuhde)
    Gambina (hyvä hyötysuhde)
    Alborgs Taffel Akvavit (kun oli 17 vuotiaana saanut päähänsä että kaikki viinat oli jo kokeltu, sekoitin päärynälimsaan, YÄÄÄÄK)

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt sattuu päähän... Ja vaikka niin yritin vettäkin litkiä oluen tueksi.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt sattuu päähän... Ja vaikka niin yritin vettäkin litkiä oluen tueksi.


    Voi reppanaa! Unohdit sitten kaurapuuron?!

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saakos sieltä alkosta tänä päivänä mitään kunnollista absinttia, merkki & hinta?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Voi reppanaa! Unohdit sitten kaurapuuron?!


    Korvasin sen illalla paistetulla maksalla ja tänäänhän ei ole vielä mitään pystynyt syömäänkään.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanha viisaushan on, että jos kapakkaillan jälkeen nukkuu kengät jalassa niin aamulla on pää kipeä.

    Gerbiili kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saakos sieltä alkosta tänä päivänä mitään kunnollista absinttia, merkki & hinta?


    http://www.viinahinnasto.net/show.php?id=319


    kunnollinenhan olisi 70%:sta, mutta taitaa olla laitonta Suomessa!??

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pään & sisuskalut saa kyllä tohjoksi Pere Kermitilläkin. Jos kaipaatte seittemänkymppistä tai vahvempaa ja vielä nastassa mestassa, ottakaa halpalento Prahaan! Suosittelen.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pään & sisuskalut saa kyllä tohjoksi Pere Kermitilläkin.


    Joo, kokeiltu on. Ihmeellisiä hihityskohtauksia ja suoranaista kaatuilua oli seurauksena. Ja karmee kankkunen. Taitaa ollakin meikäläisen viimeinen kankkunen ikinä, ja tuosta onkin jo aikaa!

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Pahat juomat:

    Nordfors
    Marinella (hyvä hyötysuhde)
    Gambina (hyvä hyötysuhde)
    Alborgs Taffel Akvavit (kun oli 17 vuotiaana saanut päähänsä että kaikki viinat oli jo kokeltu, sekoitin päärynälimsaan, YÄÄÄÄK)


    Hyi helvetti.

    Lisäisin tuohon vielä seuraavat:

    Ouzo
    Triple-Sec
    Vodka Lime
    Golden Vodka
    Prinssi Eversti
    Mesiviini
    Minttu-Suklaa
    Uralin Mokka
    Taika-Minttu
    Kaikki Mahdollinen Akvaviitti
    Norjalainen "Nordsolja"
    Curacao
    Kossu-Russian
    Kaikki Mahdollinen Grappa
    Omenapontikka

    Phui!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Phui!

    ...läts :shock:
    :lol: ryyyyst... nnnn :x ... phui... huisk... plopplopplop... ryyyst... :lol: kulkulkul 8)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö Pere Kermann kuuluisi paremminkin tuonne "masennuksen nopea (ja pysyvä) hoito -osastolle?
    Grappaa ja calvadosia ei saa halventaa.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    näin sitä editoidaan.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä johtuu, kun lauantaiaamuna päätä särkee ja on lievää pahoinvointia? Venäläisistä metsäpaloista tietysti.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Konjak - vkusnyi napitok! Venäjältä saa maukasta juomaa nimeltä Konjak A.Berzherak. Edullista ja hyvää. Sellasta pehmeenmakusta.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatiin Tsekeistä tuliaisiksi Staroplzenecky (70%vol) absinttia. Onko tuttua ainetta? Ei olla vielä korkattu enkä ole koskaan aiemmin absinttia edes maistanut.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    3 putelkkaa tsekkiläistä löytyi, mut mikään niistä ei ollut tuota...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä johtuu, kun lauantaiaamuna päätä särkee ja on lievää pahoinvointia? Venäläisistä metsäpaloista tietysti.


    Venäläistä metsäpaloviinaa on siis tullut juotuva?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä johtuu, kun lauantaiaamuna päätä särkee ja on lievää pahoinvointia? Venäläisistä metsäpaloista tietysti.


    Venäläistä metsäpaloviinaa on siis tullut juotuva?


    Ilmeisesti. En tullut asiaa ajatelleeksi, mutta tuo selittäisi myös katseen sumeuden. Onneksi näkö palautui illaksi.

    Gerbiili kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pään & sisuskalut saa kyllä tohjoksi Pere Kermitilläkin. Jos kaipaatte seittemänkymppistä tai vahvempaa ja vielä nastassa mestassa, ottakaa halpalento Prahaan! Suosittelen.


    Allekirjoitan kaiken edellä mainitun!

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Minttu-Suklaa


    Ryöks! :x :shock: :oops:

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minttu-Suklaa


    Ryöks! :x :shock: :oops:


    Talonpoikais-empiirisen tutkimukseni mukaan jokainen terve suomalaismies on nuoruudessaan juonut vähintään yhden pullon Minttu-Suklaata keskimäärin 15 vuoden iässä. 8)

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]
    Minttu-Suklaa


    Ryöks! :x :shock: :oops:[/quote]

    Talonpoikais-empiirisen tutkimukseni mukaan jokainen terve suomalaismies on nuoruudessaan juonut vähintään yhden pullon Minttu-Suklaata keskimäärin 15 vuoden iässä. 8)


    Tutkimus pitänee täysin paikkansa, kyseessähän on eräänlainen primitiivinen aikuistumisriitti. Tuohon yhteen pulloon se sitten jäikin, ko. aine aiheutti nimittäin elämäni ensimmäisen kankkusen..ja kolossaalisen sellaisen, ikäkin taisi olla just tuo 15! Vieläkin puistattaa... :shock:

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minttu-Suklaa pullo yhä juomatta. Olen tainnut kyllä joskus maistaa. Minttu kaikissa muodoissaan on ällöttävää.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistui mieleen mainoslause 70-luvulta; Minttu-Suklaa! Osta! Puklaa!!!

    Janus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wikipedia muuten tietää kertoa että Camparin "punainen väri (E120) saadaan kuivatusta ja jauhetusta naaraspuolisesta kaktuksissa elävästä kokenillikirvasta."

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitänee sitten olla hyönteissyöjä, jotta Campari maistuisi.

    Uni kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minttu-Suklaa pullo yhä juomatta. Olen tainnut kyllä joskus maistaa. Minttu kaikissa muodoissaan on ällöttävää.


    Älä nyt viitsi. Otat pilkkireppuun jäälle mukaan termarillisen kuumaa kaakaota johon on sekoitettu Minttua (se kirkas ja vahva) niin kaikki turhanpäiväinen unohtuu nopeasti. (etenkin se pilkkiminen)

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistui mieleen mainoslause 70-luvulta; Minttu-Suklaa! Osta! Puklaa!!!


    Heh, siinä tais jopa käydä niin että Alko lopetti kyseisen aineen myymisen kun nuoriso osti sitä liikaa.. samalla menetettiin erinomainen vieroitusaine! :)

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, näin varmaan kävi; Probaganda karkkiviinoista alkoi Minttu-suklaasta...
    Niin se Chymoksen Minttuviina tai -snapsi, se se vasta tenua on! Alunperin alkoa oli 50% (nyt enää kait 40...) ja maku niin perskeleen nami! Pari kertaa on tolkku ollut vähällä mennä sen kanssa... Kerran Wiipurista kotio tullessa dösäkuski sai tax-freestä sellasen puollitrasen lahjukseksi (50%) ja pisti turistibussissa kiertämään. No, mummothan ei ottanu & vahti, ettei ota ukotkaan, mutta meikä & tohtori Ryttyläinen (R.I.P.) otettiin.... Oli siinä kotio toikkaroimista, kun dösä lopulta ulosti parin km päähän...

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minttu-Suklaa pullo yhä juomatta. Olen tainnut kyllä joskus maistaa. Minttu kaikissa muodoissaan on ällöttävää.


    Älä nyt viitsi. Otat pilkkireppuun jäälle mukaan termarillisen kuumaa kaakaota johon on sekoitettu Minttua (se kirkas ja vahva) niin kaikki turhanpäiväinen unohtuu nopeasti. (etenkin se pilkkiminen)


    Kissat tykkää kissanmintusta, olen kuullut :wink:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös Toimin ainoa toimi ollut se, että salmiakkikossu kiellettiin? Tulihan se sitten Toimin virkakauden päätyttyä takaisin kauppoihin.

    Minä olen joskus myös nähnyt, miten kissat suhtautuvat minttuunsa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Ilo ilman viinaa on teeskentelyä, mutta viinaa voi olla ilman iloakin."
    ...mistähän minä tuonkin olen lukenut...?

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (Lainaus yle.fi/uutiset) "Suomessa yli 60 prosenttia aivovamman saaneista on ollut alkoholin vaikutuksen alaisena. Vammojen määrän lisääntyminen viime vuosina johtuu alkoholin käytön kasvusta. Aivovamman saa 15 000 - 20 000 suomalaista vuosittain. Heistä noin tuhat kuolee tapaturman takia, mikä tekee aivovammasta alle 45-vuotiaiden yleisimmän kuolinsyyn maassamme."

    MT: Tarkemmin ajateltuna tuo uutinen ei kerro oliko aivovamma saatu alkoholin vaikutuksen alaisena, kertoo vain sen että aivovamman saaneista 60% on ollut (joskus) alkoholin vaikutuksen alaisena.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eilen tuli telkkarista Voimala, jossa keskusteltiin viinasta jne. Kattoko kukkaan.....? Siitä
    inspiroituneena hain pullon viskiä jota on reilut puol pulloa menny..huh... joku tommonen highland bird, scotland

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jäipänäkemättä, mutta täytyy mainita, että tuttavuus viskiin tuli uusittua Jack Danielsin voimalla, se se vasta namia oli, aitoa rokanrollkamaa Tennesseestä. Rolling Stonekin mainostaa. Ja Rollaritkin juo.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässäpä jutunaihetta tuosta linkin kirjoituksesta. Olisi tietysti voinut laittaa johonkin kirjallisuus- tai yhteiskunta & politiikka-topicciin, mutta kun yhdistävä tekijä on viina niin tänne.

    http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/James+Grahamin+mukaan+stalinismissa+riehui+alkoholismi/1135223308044


    Elikkä: Onko mielestäsi etanolikirjallisuutta ja -kirjailijoita genrenä sekä myös muita taiteilijoita, johtajia tai ammatteja, joissa luovuus ja teot ovat tulleet viinan voimalla esiin? Olisiko alkoholismin syy tosiaankin paisuneen egon hurma, eikä itse alkoholi?

    Itse voisin kyllä nimetä ainakin yhden kirjailijan suomesta, jonka teokset vaikuttavat etanolismin aiheuttamalta... sen verran mielikuvituksellisia ja vauhdikkaita tarinat ovat olleet ainakin alussa... latistuen kirjan edetessä tai väliin. (sopiiko tätä nimetä täällä epäilyjen perusteella?)

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saat nimetä, jos et pelkää herjauskannetta! 8)

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi sitä viinaa juoda huonollakin egolla. MOT.

    Minä tiedän liiankin monta etanolistikirjailijaa, kustannustoimittajatuttavani kautta.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisihan se "hauskaa" jos veroilmoitukseen laittas ammatiksi "Etanolistikirjailija" ja saisi vähentää juomat verotuksessa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eilenaamulla luin HeSarista mielenkiintoisen kirjan arvion, opus tutki vallan & viinan suhdetta, tekijän nimi oli James Graham ja julkaisija Ajatus. Kantsii tsekata tuo opus. Siinä oli esimerkiksi esitetty suurten venäläisten johtajien (Pietu Iso, Stallu...) umpihullut & paljon vainajia vaatineet temmellykset alkoholismin & juomahulluuden aikaansaamiksi....
    Kas, muutkin on huomioinu jo opuksen....

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler taisi määrätä kaiken kuivin suin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler joi olutta ruokajuomana, joskus maistoi viiniä. Omien ja elämänkertatietojen mukaan Hitler oli vain kerran eläessään juovuksissa. Tämä tapahtui kun hän valmistui sen aikaisesta kansakoulun vastineesta. Hitler oli sammunut ja pyyhkinyt perseensä päästötodistukseen. Esimerkillinen mies kaikissa suhteissa.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler oli sammunut ja pyyhkinyt perseensä päästötodistukseen.

    :lol: :lol: :lol:

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, aikamoinen suoritus pyyhkiä perseensä sammuneena.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler kuulemani mukaan pyöritti toista maailmansotaa amfetamiinipäissään. Jaksoi valvoa paremmin ja keskittyä. En tiedä onko totta.

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän sitä sota-aikana pireisteitä kuluu. Kipulääkkeistä puhumattakaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler kuulemani mukaan pyöritti toista maailmansotaa amfetamiinipäissään. Jaksoi valvoa paremmin ja keskittyä. En tiedä onko totta.

    Ei taida olla totta; olen lukenut aika tarkkaan liittoutuneiden käyttöön tehdyt sodanaikaiset raportit Aatun terveydentilasta sekä myöhemmät asiaa koskevat jutskat. Sanotaan jopa, että Hitler hävisi sodan, koska hän nukkui yli puoleenpäivään eikä ollut tämän takia asioiden tasalla. Saksalaiset rintamamiehet saivat amfetamiinin sukuisia aineita, mutta Hitler käytti piristeistä vain kofeiinia sisältäviä pistoksia, joita tämän lääkäri määräsi. Pistokset saattoivat sisältää myös muita ainesosia, joiden uskottiin olevan piristäviä, mutta todellisuudessa ne eivät sisältäneet mitään todella psykoaktiivisia ainesosia.

    Sen sijaan eräs toinen Adolf, nimittäin Ehrnrooth valvoi pirin voimalla koko sodan.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei taida olla totta; olen lukenut aika tarkkaan liittoutuneiden käyttöön tehdyt sodanaikaiset raportit Aatun terveydentilasta sekä myöhemmät asiaa koskevat jutskat. [/quote]

    Olisiko jotakin syytä olettaa, että amfetamiinin käyttö olisi jostakin syystä siivottu pois näistä raporteista? HUUMEEKSI ja poliittisesti araksi aih/neeksi han se taisi muuttua vasta 1960-luvulla. En tosiaan tiedä, kunhan kyselen.

    Sanotaan jopa, että Hitler hävisi sodan, koska hän nukkui yli puoleenpäivään eikä ollut tämän takia asioiden tasalla.


    Asioiden tasalla hän ei kyllä minustakaan tosiaan ollut mutta ei se aikainen aamuherätys olisi tässä tapauksessa mitään auttanut... ;-)

    Hitler käytti piristeistä vain kofeiinia sisältäviä pistoksia, joita tämän lääkäri määräsi. Pistokset saattoivat sisältää myös muita ainesosia, joiden uskottiin olevan piristäviä, mutta todellisuudessa ne eivät sisältäneet mitään todella psykoaktiivisia ainesosia.


    Hmm, kofeiinia pistoksina? Hmm... Hmm... :roll:

    [quote]
    Sen sijaan eräs toinen Adolf, nimittäin Ehrnrooth valvoi pirin voimalla koko sodan.


    Olen itse kuullut juttuja höökipulverista tms. joka oli amfetamiinia jota suomalaiset sotilaat saivat.

    Myös Suomessa taisi syntyä pienimuotoinen huumeongelma. sodan jälkeen. Vrt. jenkkien vietnam ja sen seurauksena heroiiniriippuvaiset.

    Suomessa sodassa hermonsa menettäneet tai muuten vaan henkisesti liian kovia kokeneet taisivat lääkitä haavansa ja kaikki tuskat joista piti vaieta (ja joita ei virallisen totuuden mukaan ollut, oli vain sodan sankareita) alkoholilla. Tästä maamme ns. puliukkoperinne. Minun lapsuudessani puliukkoja vielä oli paljonkin; nykyään ei enää, on viina ja ikä lopulta vienyt jo nämä sotiemme todella runsasjoukkoiset uhrit. Tämä näin paluuna otsikon aiheeseen.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höökipulveri oli nimeltään Pervitiini. Se oli piriä. Kaukopartiomiehet joi sitten keikan jälkeen kejosti viinaa, että pääsivät piripilvestä alas...

    Mitäs pidätte tästä?:
    "Kumma aine kuulemma se on tuo heroiini
    kun seurustellaan seisaallaan, vaikk´on silmät kiinni
    Ja WC:ssä kun ottaa sen, ei tartte olla fiini
    vaan ollaan sitten aivan kuin ei oltaiskaan
    Kai ennen nautti Suomen kansa kahvit kera pullan
    mutt´pian jo otti ryypyn muutkin muijat kuin vain Lullan
    Ja nyt jo pienet koulutytöt kimpussa on dullan
    mut teidän sit´ei huoli mennä nuuskailemaan"

    Gronow & Bruun kertovat teoksessaan Pop-musiikin vuosisata, että tämä on vihkosesta Pallen parhaita revyylauluja vuodelta 1948...!!!

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisiko jotakin syytä olettaa, että amfetamiinin käyttö olisi jostakin syystä siivottu pois näistä raporteista? HUUMEEKSI ja poliittisesti araksi aih/neeksi han se taisi muuttua vasta 1960-luvulla. En tosiaan tiedä, kunhan kyselen.

    Niin siis tietolähteitä on kaksi: suusanalliset tiedustelulähteet ja Hitleriä hoitaneiden lääkärien paperit, joihin päästiin käsiksi vasta sodan jälkeen. Ensiksi mainituissa - liittoutuneiden sodanaikainen vakoilu ja venäläisten sodanjälkeisiin haastatteluihin perustuvat tiedot - ei ole tietenkään mitään syytä kaunistella asioita. Hitlerin lääkärien toimia taas tarkkaili Gestapo, joten tuskin sielläkään kukaan uskalta vilppiä tehdä. Lisäksi kun ottaa huomioon aikalaislausunnot joiden mukaan Aatulla oli lähinnä vaikeuksia pysyä hereillä, voimakkaiden piristeiden käyttö ei ole kovin uskottavaa.

    Kofeiinia Hitlerin elimistössä oli varmaan paljon, koska injektoidun kofeiinin lisäksi hän saattoi syödä kilon suklaata päivässä. Tämä saattoi pahentaa hänelle tyypillistä vapinaa ja taipumusta saada raivokohtauksia.

    Suomessa oli sodan jälkeen myös heroiiniriippuvuutta, koska monet käsikauppatavarana olevat yskänlääkkeet sisälsivät heroiinia. Siitä ei ole epäilystäkään, että veteraanien henkinen jälkihoito jäi tekemättä - voi vain miettiä, miten paljon poliittisella ilmastolla oli asian kanssa tekemistä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika hyvä tuo vuoden 1948 runonen. Se jäi vaivaamaan, että onko tuo "ollaan sitten aivan kuin ei oltaiskaan" kenties peräisin jostakin muualta vai onko sitä käytetty jossakin muualla (kenties lyriikassa) vai olenko muuten vaan ylirasittunut kun se kuulostaa niin tutulta. Joka tapauksessa hienosti sanottu...ja voi vain kuvitella miten paljon juuri sodassa kovia kokeneet joutuvat tuolla tavalla olemaan kuin eivät olisikaan kipunsa/haavansa peittäen.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisäksi kun ottaa huomioon aikalaislausunnot joiden mukaan Aatulla oli lähinnä vaikeuksia pysyä hereillä, voimakkaiden piristeiden käyttö ei ole kovin uskottavaa.


    Enpä tosiaan itse ollut vieressä katsomassa mitä sinne Aatun suoniin tykitettiin. Joka tapauksessa, tuo uneliaisuus ja amfetamiinin käytön yleisyys sodassa huomioiden, voisi toisaalta lähinnä ihmetellä mikäli Aatu EI sitä ainakin jossakin vaiheessa käyttänyt. Minulla on peräti sellainen mielikuva että juuri natsit kehittivät koko aineen, nimenomaan siis sotilaskäyttöön. Amfetamiinihan on synteettinen huume.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, vaikea sitä on tietää varmuudella.. toisaalta Hitler pelkäsi koko ajan myrkkyttämistä, joten luulen että hän tiesi tarkkaan mitä pistokset sisälsivät. Ylipäätään Aatu oli enemmän luomumiehiä, ei edes tupakkaa, joten itse pidän tuota piriä vähän epätodennäköisenä.

    Tänään törmäsin sellaiseen tietoon, että Aatun mielestä Tuhat Vuotisessa valtakunnassa olisi pitänyt panostaa tuulivoimaan.. varsinainen ekofasisti siis.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ekofasisti juu... Muuten kyllä mutta kun rakennutti ne moottoritiet.
    Ja mitä epäluomua tupakassa on?? Sehän nyt on luonnontuote siinä missä vaikka porkkana.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ja mitä epäluomua tupakassa on?? Sehän nyt on luonnontuote siinä missä vaikka porkkana.

    No joo, mietin tuota itsekkin puoli sekunttia.. jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin luomu ei ole sama kuin luonnontuote, vaan luomu viittaa tuotantotapaan. Porkkana voi olla luomua tai ei - samoin tupakka.

    Uni kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Natseja tai ei, pöllyssä tai ilman, olut maistuu hyvälle. :twisted: Skool kaikille ja sitten odottelemaan rockstarban alkua. (joka ei tosin näy meillä mutta ajattelin aloittaa sen myötähengessä dvd:ltä klo 21 :D )

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin luomu ei ole sama kuin luonnontuote, vaan luomu viittaa tuotantotapaan. Porkkana voi olla luomua tai ei - samoin tupakka.


    Tuo on totta. Mutta vaikutti siltä, että se Aatu on luomumiehiä -tokaisu liittyi siihen, ettei hän käyttäisi synteettistä amfetamiinia. Toisin sanoen, että että sanaa luomu käytettiin tässä jotakuinkin synteettisen vastakohtana. No joo... Tosi hyödyllistä halkomista. Käytännössä toki jos on niin tyhmä että ostaa kioskista rasian tupakkaa niin samalla viikolla ei kyllä pitäisi mainostaa itseään luomu-mieheksi. Ehkä ne tupakkituotteet Aatun ajalla olivat vielä hieman lähempänä luomutuotteita.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkistin asian kirjahyllyä siivotessa, ja Maserin elämänkerran mukaan Hitler sai pervitiiniä eli piriä. Kun ottaa huomioon, millaisia epäluuloja Aatulla oli nikotiinia ja alkoholia kohtaan, juttu on aika merkillinen. Ehkä se pitää tosiaan paikkansa, että ainetta ei tuolloin laskettu "mömmöksi".

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maserin elämänkerran mukainen käsitys minullakin on ollut, tosin ainoa Hitler-aiheinen kirja jonka olen lukenut (ja todennäköisesti tulen lukemaan) on Huovisen Joe-setä (tjsp).

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huovisen Aatu-kirja on nimeltään Veitikka, Joe-setä kertoo Stalinista, mutta niistä taitaa olla yhteissidos olemassa.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, muistini on erinomainen mutta äärimmäisen lyhyt (siksi kai laitoinkin tuon "tjsp" tuohon viestiin). Tarkoitin siis tietenkin tuota Veitikka-kirjaa. Ei yhtään hassumpi kirja sinänsä.
    Niin ja Auswitchissä olen käynyt mutta siitähän on väitetty että kyseessä on vain lavaste.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huovisen Aatu-kirja on nimeltään Veitikka, Joe-setä kertoo Stalinista, mutta niistä taitaa olla yhteissidos olemassa.


    Joe-setää en ole lukenut, mutta Veitikan ainakin 5 kertaa. Erinomainen!

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veitikka kerran ja siitäkin jo parikymmentä vuotta. Pitänee joskus uusia.

    StarLion kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarkistin asian kirjahyllyä siivotessa, ja Maserin elämänkerran mukaan Hitler sai pervitiiniä eli piriä. Kun ottaa huomioon, millaisia epäluuloja Aatulla oli nikotiinia ja alkoholia kohtaan, juttu on aika merkillinen. Ehkä se pitää tosiaan paikkansa, että ainetta ei tuolloin laskettu "mömmöksi".


    Ihan niinkuin ei ollut laitonta vielä v.75 kun Lemmy jäi kiinni tullissa kun epäilivät ainetta kokkeliksi :lol:
    No, tuon ikävän episodin takiahan Lemmy sitten sai kenkää bändistä ja lopppu onkin historiaa.

    iikori kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huovisen Aatu-kirja on nimeltään Veitikka, Joe-setä kertoo Stalinista, mutta niistä taitaa olla yhteissidos olemassa.


    Joe-setää en ole lukenut, mutta Veitikan ainakin 5 kertaa. Erinomainen!

    Ja trilogian täydentää Pietari Suuri Hatun Polki,
    mutta ei ole Havukka-ahon Ajattelijan voittanutta...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään tv:ssa esitetyssä Hitler-dokumentissa kerrottiin, että Aatu saattoi ennen suuria puheita ottaa lasillisen katkeroa. Myös olutta Aatun henkivartija oli nähnyt hänen ottaneen. Myös valokuvissa vierailulla Mannerheimin luona juhlapöydässä oli viinalasi hänen edessään.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...niin, tuo dokumentti oli ylen arkistosta. Salaa nauhoitettu pätkä, ainoa äänite jossa Hitler puhuu luonnollisella ja miellyttävällä äänellä Mannerheimille. Tuo nauha on kuunneltavissa myös ylen nettiarkistosta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ylen arkistossa taidetaan tosiaan mainita, että tämä olisi ainut äänite, jossa Hitler puhuu ns. normaalisti. Väite on täyttä potaskaa. Hitlerin sotaa edeltävät radiopuheet ovat aivan normaalia puhetta - siis ne 30-luvun puheet, joissa hän radiossa tiedottaa Saksan kansalle nimityksestään kansleriksi jne. Ylipäätään sellainen yleinen käsitys, että Hitler raivoisi puheissaan koska oli oleellisesti hullu on länsipropagandan mustamaalauksen tulosta. Todellisuudessa meuhkaaminen oli Hitlerin tietoinen valinta. Hitler harjoitteli etukäteen jokaisen eleen ja äänenpainon, ja hän oli hyvä näyttelemään ja imitoimaan. Puolueen alkuaikoina Hitlerin imitaatioesitykset olivat suosittu ohjelmanumero.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .jossa Hitler puhuu luonnollisella ja miellyttävällä äänellä Mannerheimille..


    Psykopaatin taudinkuvaanhan kai kuuluu se, että hän tarvittaessa kykenee olemaan äärimmäisen miellyttävä ja pystyy ikäänkuin manipuloimaan ja kietomaan toisen ihmisen pikkusormensa ympärille. Mutta vain silloin kun siitä on hänelle itselleen todella hyötyä!

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Psykopatiaan pitäisi kuulua täydellinen tunnekylmyys tai ainakin näyteltyjen tunnereagointien laskelmoiminen. Hitler koki äidin kuoleman raskaasti, ja sisarrentyttären Gelin kuolema aiheutti hänessä niin vakavan depression, että hän harkitsi itsemurhaa. Varsinkin viimeksi mainittu reaktio ei ollut mitään laskelmoitua näyttelemistä, koska se haittasi hänen poliittista toimintaansa, eikä siitä saanut mitään välitöntä etua. En usko, että Hitler oli tunneköyhä psykopaatti, hänen kykynsä tehdä kovia päätöksiä perustui paremminkin siihen, että hänen ei juuri koskaan tarvinnut nähdä päätöstensä ja käskyjensä tuloksia. Pitkien puukkojen yö ja vastaavat sisäpoliittiset puhdistukset ovat tietenkin tässä suhteessa poikkeus, mutta eivät nekään minusta todista mistään ainutlaatuisesta julmuudesta. Kannattaa ottaa huomioon, että ennen Hitlerin valtaanastumista Saksassa tehtiin vuodessa noin 300 poliittista murhaa, eli maassa maan tavalla.

    Myös Himmler on yritetty esittää psykopaattina - samainen mies, joka pyörtyi järkytyksestä kun näki ensimmäisen ampumalla suoritetun juutalaisten joukkoteloituksen.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös Aatulla ja Gelillä ollut melkoisen erikoinen suhde? Tuskinpa se kuitenkaan vaikutti muihin tapahtumiin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Eikös Aatulla ja Gelillä ollut melkoisen erikoinen suhde?

    Aatu oli ilmeisen rakastunut Geliin, mutta ei ole tiedossa oliko kyseessä seksuaalisuhde. Väiteet perverssistä seksuaalisuhteesta ovat peräisin Hitlerin pääasiallisten poliittisten vastustajien suusta, minkä takia oikeat historoitsijat eivät anna niille juuri mitään painoarvoa. Erityisesti pedofiili-homoseksuaali Röhmin tiedonannot asiaa koskien ovat epäilyn alaisia.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ylen arkistossa taidetaan tosiaan mainita, että tämä olisi ainut äänite, jossa Hitler puhuu ns. normaalisti. Väite on täyttä potaskaa. Hitlerin sotaa edeltävät radiopuheet ovat aivan normaalia puhetta...

    En ole katsonut mitä ylen arkisto väittää, mutta tässä dokumentissa Aatun entinen henkivartija vv. 1940--44, jonka elossa olevista sanottiin parhaiten tunnistavan Aatun äänen, sanoi että ääni kuulosti miellyttävältä ja että aivan kuin joku matkisi Aatun ääntä eikä tässä olisi itse Aatu. Normaalilla ja miellyttävällä puhetavalla on siis eroa.

    Ainiin, aloin kommentoimaan tätä topiccia taas kun aiemmin edellisellä sivulla väitettiin että Aatu ei olisi käyttänyt alkoholia, ja siitähän nyt ensimmäinen kommenttini oli... viinasta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Henkivartija? Tarkoitatko adjunanttia? No joka tapauksessa jossain ohjelmatiedoissa väitettiin, että kyseessä on ainut ei-huudettu Aatu-äänite. Hitler taisi olla poikkeuksellisen tunteikkaalla päällä käydessään Suomessa. Ryti saattoi Hitlerin paluumatkalle, ja viimeiksi Hitlerin oli sanonut _itku_kurkussa_, että Suomen kansa ansaitsee itsenäisen maan. Ryti kirjoitti myöhemmin päiväkirjaansa, että Hitler on herkkä ja hyvää tarkoittava ihminen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainiin, aloin kommentoimaan tätä topiccia taas kun aiemmin edellisellä sivulla väitettiin että Aatu ei olisi käyttänyt alkoholia, ja siitähän nyt ensimmäinen kommenttini oli... viinasta.

    En jaksa tarkistaa, mitä olen taas väittänyt, mutta Hitleriä pidettiin kummajaisena, koska hän ei ottanut osaa sotilashenkilöille tyypilliseen kupin kallistamiseen. Absolutisti hän ei kuitenkaan ollut, eli kuten sanottu hän saattoi joskus naukkailla ruuansulatusta edistäviä jaloja juomia (joita en laskisi "viinaksi", vaikka nyt alkoholia ovatkin.)

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Hitler taisi olla poikkeuksellisen tunteikkaalla päällä käydessään Suomessa.

    Niin, eihän se pelkästään tullut Marskin synttäreille, vaan yritti taivutella Marskin omiin suunnitelmiin. Siitä se äänen miellyttävyyskin.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielenkiintoinen vertailukohta löytyy Saddamin käyttäytymisessä nyt kun kuolemantuomio on periaatteessa varmistunut. Välillä mies on riehunut oikeudessa kuin raivopää vaan nyt toivoo maahan rauhallista yhteiseloa ja jopa ymmärrystä miehittäjiä kohtaan! :roll: Varmaan nämäkin lausunnot jäävät historiankirjoihin ja joskus 50 vuoden kuluttua spekuloidaan sillä kuinka lämminhenkinen ja herkkä ihminen Saddam loppujen lopuksi oli.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Öh, niin mitenkäs tuo liittyikään viinaan? Psykopaatit juovat liian vähän. :P

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielenkiintoinen vertailukohta löytyy Saddamin käyttäytymisessä nyt kun kuolemantuomio on periaatteessa varmistunut. Välillä mies on riehunut oikeudessa kuin raivopää vaan nyt toivoo maahan rauhallista yhteiseloa ja jopa ymmärrystä miehittäjiä kohtaan! :roll: Varmaan nämäkin lausunnot jäävät historiankirjoihin ja joskus 50 vuoden kuluttua spekuloidaan sillä kuinka lämminhenkinen ja herkkä ihminen Saddam loppujen lopuksi oli.


    Kyllä se kuoleman vääjäämätön lähestyminen kummasti ihmistä pehmentää... Saattaahan tuokin olla tietysti vaan aktia.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saddam ja Aatu ovat tosi ihqui.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielenkiintoinen vertailukohta löytyy Saddamin käyttäytymisessä nyt kun kuolemantuomio on periaatteessa varmistunut. Välillä mies on riehunut oikeudessa kuin raivopää vaan nyt toivoo maahan rauhallista yhteiseloa ja jopa ymmärrystä miehittäjiä kohtaan! :roll: Varmaan nämäkin lausunnot jäävät historiankirjoihin ja joskus 50 vuoden kuluttua spekuloidaan sillä kuinka lämminhenkinen ja herkkä ihminen Saddam loppujen lopuksi oli.

    Se väite, että Hitler ei ollut niin epänormaali kuin mitä sodan voittajien historiankirjoituksessa esitetään ei ole tyhjää spekulaatiota. Asialle on ihan hyvät perustelutkin, mutta tuskinpa ne ketään kiinnostaa. Onhan se helpompaa, että voi perustaa käsityksensä maailmanhistorian tärkeimmistä asioista TV-ohjelmiin ja kansakoulun opetussuunnitelmaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Onhan se helpompaa, että voi perustaa käsityksensä maailmanhistorian tärkeimmistä asioista TV-ohjelmiin ja kansakoulun opetussuunnitelmaan.

    Meinaatko että tv-dokumentit ja koulujen opettajat antavat väärää tietoa? :shock:

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [
    Se väite, että Hitler ei ollut niin epänormaali kuin mitä sodan voittajien historiankirjoituksessa esitetään ei ole tyhjää spekulaatiota. Asialle on ihan hyvät perustelutkin, mutta tuskinpa ne ketään kiinnostaa. Onhan se helpompaa, että voi perustaa käsityksensä maailmanhistorian tärkeimmistä asioista TV-ohjelmiin ja kansakoulun opetussuunnitelmaan.


    Mieluummin kansa- kuin peruskoulu, ainakin kun kattoo tota nykyajan nuorisoo. :)

    Onko normaalia pakkomielle tuhota järjestelmällisesti kokonainen rotu taivaan tuuliin? Tuntematta kyseistä henkilöä sen lähemmin voi jo tämän asian perusteella vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä. Sodan voittajien vai natsien propagandaa? Kuka mihinkin haluaa uskoa - kumpikaan meistä ei tainnut olla tuolloin paikalla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se ole mikään uskon asia, että valtaosa niistä lähteistä, joissa kuvataan Hitlerin epänormaalia käytöstä ovat väärennöksiä. Keskeisin väärien tietojen lähde on H. Rauschningin Hitler Speaks. Sen perusväitteet toistuvat Langerin psykoanalyyttisessa Hitler-tutkielmassa ja monissa muissa elämäkerroissa.

    Sinulta on ilmeisesti jäänyt sivuun kaikki se "diskurssi", jota on käyty "pahuuden banaaliuden" tiimoilta. Senhän taustalla on havainto, että Nurnbergissa syytetyinä istuvat henkilöt eivät monestikaan osoittaneet merkkejä selväpiirteisestä psykopatologiasta. Ts. kansanmurhaa ei voida selittää yksilöpsykologisista seikoista, vaan syyt ovat laajempia, sosiaalipsykologisia.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PS. jännä juttu, että juutalaisten holokausti on SE JUTTU, joka viimeistään todistaa Hitlerin olleen latvasta täysin laho. Aivan kuin miljoonien slaavien ja oman maan kansalaisten tuhoamisella ei olisi niinkään erityistä oirearvoa tässä suhteessa..

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kukaan ei ole väittänyt etteikö Stalin olisi ollut latvastaan vähintään yhtä laho! Jostain kumman syystä kuitenkin keskustelu tällä palstalla kääntyy loppujen lopuksi aina Hitleriin vaikka puhuttaisiin sitten jalkasilsasta...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just joo.. ihan tarpeellista näyttää olevan tämä kansanvalistustyö, kun luulit että puhun Stalinista. HITLER tuhosi itä-rintamalla ja sen taakse jääneillä alueilla slaaveja ja kait miljoonien omien kansalaisten lähettäminen toivottomaan sotaan itään edustaa sekin tuhoamistyötä...?

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitler osasi puhua... joka tyylillä... mutta entäs laulupuoli... tässä mallia (vaatii kirjautumisen, miksiköhän?)

    http://www.youtube.com/watch?v=oPr7L8hcHpY


    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just joo.. ihan tarpeellista näyttää olevan tämä kansanvalistustyö, kun luulit että puhun Stalinista.


    OK, ymmärsin väärin. Ajattelinkin että eipäs nyt vaihdeta puheenaihetta kun kerran Aatusta oli kyse...

    Aiheeseen palatakseni; meille opetettiin kansakoulussa, että toinen maailmansota oli seurausta ensimmäisen maailmansodan jälkeisestä tilanteesta, jossa hävinnyttä osapuolta Saksaa kohdeltiin katkeruutta aiheuttaneella tavalla. Hitler sattui putkahtamaan esiin hyperinflaation riuduttamassa maassa "kreivin aikaan", ts. maaperä oli otollinen. Valtaosa Nurnbergin oikeudenkäynnissä tuomituista olivat tod. näk. kutakuinkin normaaleita ihmisiä ympäristön asettamissa paineissa.

    Mitä tulee Hitler -tutkimuksiin niin minulla ei ole minkään valtakunnan (edes kolmannen, hah) mahdollisuuksia ruveta niistä kansakoulupohjalta väittelemään - saati sitten puimaan mitkä niistä mahdollisesti ovat väärennöksiä ja mitkä ei.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, lopetan tämän Hitleristä esitelmöinnin, koska sen viihdearvo taitaa olla olematon. Olenkin nyt lukenut kaiken mitä Suomessa 20-30-luvulla julkaistiin koskien Italian facismia, joten seuraavan vuoden sisällä 76% keskusteluista tulee koskemaan Mussolinia. Ja mitä tulee kysymykseen jalkasilsasta, olen lukenut kaikki liittoutuneiden Hitlerin terveydentilaa koskevat raportit, ja niiden mukaan Hitler ei kärsinyt jalkasilsasta.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fair enough. Tähän onkin hyvä päättää tältä erää..

    Ja sitten takaisin studioon...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vielä Hitleristä:
    Tuosta dokkarissa oli ainakin minulle uutta tietoa se, että laskeutuessaan Helsingin(?) lentoasemalle Hitlerin kone oli törmätä johonkin tehdasrakennukseen tai savupiippuun koneen jarruhäiriön takia. Laskeutumisen jälkeen rengas oli tulessa. Aatu tuli ulos koneesta tervehtimään Rytiä eikä ollut tietääkseenkään tulipalosta.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mitä tulee kysymykseen jalkasilsasta, olen lukenut kaikki liittoutuneiden Hitlerin terveydentilaa koskevat raportit, ja niiden mukaan Hitler ei kärsinyt jalkasilsasta.


    Jos Huovinen oli oikeassa, niin eikös Aatu ollut paatunut hygieenikko? Vaikea saada mitään silsoja tai muita kasvannaisia jos käsiäkin pitää pestä jo lukemattomia kertoja päivässä, puhumattakaan varmaan sitten kylvettelystä... :lol:

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitähän tällä on muuten viinan kanssa tekemistä... ei kai mitään? :lol:

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mitähän tällä on muuten viinan kanssa tekemistä... ei kai mitään?

    Näitä lukiessa ja kirjoittaessa viinan himo kasvaa :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viina on pahan makuista :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Viina on pahan makuista

    Täääh?...et kai vaan luule minun, ja muiden suomalaisten olevan masokisteja... hyi sinua.

    Joku kerran väitti että makuaisti paranee kun hioo kielen hiekkapaperilla, kokeiles.

    ...ja sitten kannattaa testata makuaistia ensin tequilalla oikeaoppisesti otettuna :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mie kun en pysty nauttimaan minkään viinan/liköörin/viinin mausta. Se vaan maistuu suussa niin pahalta. Sama homma kuin tavallisen tupakan kanssa - lopetin niiden käryttelyn kokonaan 10 vuotta sitten, kun maistuivat niin paskalta. Pikkusikarit on tosi jees, mutta vain baarissa! :wink:

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän ihmisillä ole vain taipumus demonisoida "pahoja" ihmisiä, ettei tarvitse miettiä, kykenisikö itse toimimaan samoin joissain olosuhteissa.

    Takaisin aiheeseen, joko uudenvuoden juomat on hankittu? Alkaa pitää kiirettä ja ruuhkaa, jos ei meinaa pysytellä olutlinjalla.

    Minä tyydyin portugalilaiseen JP Barrel -punkkuun, ja belgialaiseen Gouden Carolus Classic -olueen. Jälkimmäinen korvannee minulla skumpan, kun on samantyylinen korkki ja 0,75 litran pullo.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alkaa pitää kiirettä ja ruuhkaa, jos ei meinaa pysytellä olutlinjalla.


    Olutlinjalla ei ole koskaan ruuhkaa! 8)

    Sami kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pullo Beefeateria ja belgialaista sekä brittiläistä olutta huomiseksi. Eiköhän niillä saa huonon olon.

    JacKal kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolme lasillista Vat 69:ää, "Finest Scotch Whiskey". Taidanpa ottaa kerran kiellon päälle...

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kalliita kirjaimia tulossa... ja tyhjästä, punaviinilasillinen päivässä on todettu terveelliseksi... tuskin muutkaan lasilliset pahasta on kohtuullisesti nautittuna...

    http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Varoitustarrat+nostavat+viinipullon+hintaa+jopa+eurolla/1135225560245


    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käykääs muuten YLEn arkistossa kuuntelemassa Kieltolakilaulut! Se se varsinaista lutraamista oli. Ja hauskaa! Hyviä biisejä 20-30-luvuilta.....

    zeitgeist kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehkäpä hauskin uusi löytämäni juttu alkoholin maailmasta on hieman eksoottisempien oluiden maistelu. Tähän liittyenhän on ilmestynyt aivan asiallinen opaskin:

    Seppo Äyräväinen: Suomalaisen oma olutopas (2005)

    Kaveri heittää attribuutteja ja tähtiä kaikista Alkossa myynnissä olevista kaljoista.
    Tämän oppaan innoittamana olen harvakseltaan perehtynyt mm. belgialaisiin trappistioluisiin, esim. Duvelissa on voimaa ja makua. Niiden jälkeen ei Lapin Kulta kauheasti säväytä...

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Michael Jackson ja M.A. Numminenhan ovat kirjoittaneet myös oluista.

    Duvel ei ole trappistiolutta, vaikka onkin belgialaista. Kokeile Rochefort 10:ä! Sitä löytyy nykyisin aika hyvin olutravintoloista. Chimay blue ja Westmalle Tripel ovat tietysti myös hyviä, mutta eivät pärjää Rochefortille.

    http://www.beerhunter.com/


    zeitgeist kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos oikaisusta MZ! Kirjoitin turhan hätäisesti ja paljastin noviisimaisuuteni. Tarkoitin siis toki Chimayta, beige-etikettinen on suosikkini.

    "For those of you who don't want to carry water around". Ja sama belgiaksi...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyypä maistaa...
    Jackson kehui Lammin sahtia muistaakseni, piti sitä yhtenä maailman eksoottisimmista olsuista...
    M.A.Nummisen Baarien Mies on Klassikko! Se on kunnianosoitus katoavalle suomalaiselle keppokuppilakulttuurille. Toki nykyisistä pubeista saa huisisti paremman valikoiman lipitettävää, mutta missä on 70-luvun keppokuppilan karu uus-asiallisuus?
    ...muuten, vieläkö se kafe Moskva on olemassa siellä hesassa???

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...M.A.Nummisen Baarien Mies on Klassikko! Se on kunnianosoitus katoavalle suomalaiselle keppokuppilakulttuurille...

    En ole lukenut, mutta on kuitenkin tullut käytyä siinä baarissa minkä M.A. kuulemma mainitsi Suomen parhaaksi baariksi.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyypä maistaa...
    Jackson kehui Lammin sahtia muistaakseni, piti sitä yhtenä maailman eksoottisimmista olsuista...
    M.A.Nummisen Baarien Mies on Klassikko! Se on kunnianosoitus katoavalle suomalaiselle keppokuppilakulttuurille. Toki nykyisistä pubeista saa huisisti paremman valikoiman lipitettävää, mutta missä on 70-luvun keppokuppilan karu uus-asiallisuus?
    ...muuten, vieläkö se kafe Moskva on olemassa siellä hesassa???


    Myös Koffin Portteria Jackson on kehunut useaan kertaan.

    Pilsneriä lasiin, ja pontikkaa jatkoksi!

    Moskva oli ainakin viimeksi, kun Coronassa vierailin. En tosin muista, onko siitä puoli vai puolitoista vuotta. Eiköhän Moskva kuitenkin ole hengissä yhtä kauan kuin Akikin, ihan periaatteesta.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jätetääs vaalikoneet vähäksi aikaa
    ja
    käynnistetään viinikone... testaa viinipersoonasi

    http://www.viinilehti.fi/viinikone/



    Olá, minä olen Tempranillo :lol:

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen aina niin tyylikäs Riesling. Pidän kaupunkiasumisesta ja sen monipuolisesta kulttuuritarjonnasta. Kun teen päätöksiä, niin punnitsen eri näkökulmia harkiten. Minuun ei ole ehkä helppo tutustua mutta kun minut oppii tuntemaan, niin pinnan alta löytyy uusia piirteitä. Mottoni elämään on – järjestelmällisyydellä saavutetaan parhaat tulokset.

    Puhdaspiirteisen herkullisena viininä olen erinomainen, veden kielelle nostattava aperitiivi. Sovin hyvin yhteen myös aromikkaiden ja selkeämakuisten kala- ja äyriäisruokien kanssa. Jos minussa on hieman makeutta, olen mainio seuralainen hieman voimakkaammin maustettujen, itämaisten ruokienkin kanssa.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tossa yllä on muuten aika yllättävän paljon paikkansapitävyyttä totuuden kanssa :shock: :lol:

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Olá olet Sauvignon blanc, uusi maailma"
    :D :lol:

    Ja lehmäni lentävät! 8)

    Kyynisyyttäni ei tämä testi kyennyt havaitsemaan. :roll:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olá olet Pinot noir, uusi maailma
    Rakastan voimakkaita värejä ja vartaloni ihania kurveja korostavia vaatteita. Olen kuuma, keimaileva Pinot noir uudesta maailmasta. Hurmaan ihmisiä ympärillä olemuksellani. Mottoni elämään onkin – sopiva määrä flirttiä päivässä antaa hurjasti energiaa.

    Sovin hyvin yhteen eurooppalaista sisartani myötäillen pitkään haudutettujen pataruokien ja tummien linturuokien kanssa. Voimakkaimmillani pärjään myös selkeämakuisen hirvi- ja pororuoan kanssa.

    ***************

    No, olen raivoraitis ja tuo ei kyllä kuvaa minua lainkaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos kokemuksia? Siitä nimittäin, että joillakin viinamerkeillä/-lajeilla tulee enemmän rähinää, kuin toisilla. Siis ns. rähinäviina on olemassa.

    Tuosta hyvänä esimerkkinä vapun aika Sokrussa. Eräät nautiskelevat juomiaan kirjoitellen Sokrussa pitkin vuotta yleensä mukavia, mutta kun tulee vappu niin haetaan se rähinäviinapullo ja aukaistaan pahaisetsanaiset arkkunsa.

    Mikäs teillä on se rähinäviinamerkki/-laji vappuisin?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Absintista sammuu lyhdyt, rähinää ei tule mistään. :wink:

    Mutta en nauti väkeviä lainkaan. Vain olutta, ja siitäkin suurin osa pilsua.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse juon alkoholia varmaan 3-4 kertaa vuodessa nykyään...ja silloinkin kohtuudella. Ei pysty, on liian hapokasta. ;)

    Ei vaan... treenaaminen ja terveet elämäntavat kiinnostavat enemmän, ja viinasta tulee noin harvoin nautittuna todella huono olo, kun ei ole kunnon vastustuskykyä moiselle hermomyrkylle. Lähinnä hitonmoinen päänsärky (outoa, eikö totta?)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljos JiiPeellä penkki/kyykky/maveykkönen? ;-)

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljos JiiPeellä penkki/kyykky/maveykkönen? ;-)


    En viitsi sanoa. Keskustelufoorumeilla (ja muutenkin) jostain tuloksista puhuminen on lähinnä noloa, ja vailla mitään substanssia. Tuolla treenifoorumeillakin kaikki ovat vähintään 110-kiloisia kahdensadan penkkaajia ja kolmensadan MV-miehiä, viiden rasvaprosentilla. Sitten kun tapaat kavereita tosielämässä, ne näyttävät joko Kapteeni Kengurulta tai Woody Allenilta.

    Joskus huvitti, kun treenasin muutaman nimeltä mainitsemattoman jääkiekkolijan kanssa, joilla oli ollut aikaisemmin kovat puheet nostoistaan... mutta sitten kun päästiin tuo voimataso oikeasti toteamaan, niin ainakin 50-60 prosenttia puheista oli pelkkä potaskaa.

    20 vuotta on tullut treenailtua, ei koskaan kilpailumielessä. Kondiksen takia lähinnä. Ja ei ne minun tulokset todellakaan mitään Riku Kirin lukemia ole. ;)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, ei tarkoitus ollutkaan alkaa tässä äijäilemään... ihan uteliaisuudesta kysyin. Mukava että täällä käy joku muukin joka tykkää nostella rautaa. Oli sitä sitten paljon tai vähemmän ;)

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, kyllä kaikenlainen ruumiinkulttuuri on hyvästä... kun ei mene liiallisuuksiin. Siihenkin on joskus nuorena syyllistytty.

    Viinasta muuten vielä... olin ns. "känniröökaaja", mutta lopetin tuonkin jo monta vuotta sitten... ja sen jälkeen ei ole oikein kalja ja viinakaan maistunut. Jotenkin tuo tupakka liittyi niin läheisesti minulla dokaamiseen, ja erityisesti olueen. Joku ihme makuyhdistelmä kai. Vaikka en ole polttanut vakituisesti viiteentoista vuoteen, niin edelleenkin kaljapäissään sitä tekee mieli tupakkaa. On se kova huume.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, ei tarkoitus ollutkaan alkaa tässä äijäilemään... ihan uteliaisuudesta kysyin. Mukava että täällä käy joku muukin joka tykkää nostella rautaa. Oli sitä sitten paljon tai vähemmän ;)


    Nostelin kerran pelkkää tankoa. Oikea reisi oli sitten mustana muutaman viikon, vaikka lämmittelynkin olin suorittanut. Siihen loppui se harrastus. Viinaharrastus tuntuu huomattavasti terveellisemmältä, maksa ja haima kun eivät vielä oikuttele, ainakaan havaitavasti.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pullo Beefeateria ja belgialaista sekä brittiläistä olutta huomiseksi. Eiköhän niillä saa huonon olon.[/quote]

    Selkeetä ammattilaisen puhetta. En ymmärrä ihmisiä, ketkä harrastavat krapulointia. Ennen nukkumaan menoa syö hyvin, juo tupin tai kaksi vettä, vitamiinenja kaataa suuhun ja pari buranaa. Aamulla sit bisse tai pari (jos pakko), safkaa, tunnin tsillaus ja "mä en juo enään ikinä" ajatus ei käy mielessäkään.

    punaviinilasillinen päivässä on todettu terveelliseksi...


    Pappani harrastaa tätä.. +80v. ja niin skarpissa kunnossa, että.. Itse juon viikolla silloin tällöin lasilin punaviiniä. Ei haittaa esim. lukemista tai elokuvan katsomista. Toinen lasi heti perään on jo "liikaa". Eilen meni 2 pulloa ja taas janottaa. Siihen tarkoitukseen on kylmä olut tarkoitettu.. mutta vain yksi olut (no okei 2 max). Kyllä maistuu. :)

    Onkos kokemuksia? Siitä nimittäin, että joillakin viinamerkeillä/-lajeilla tulee enemmän rähinää, kuin toisilla. Siis ns. rähinäviina on olemassa.


    Kuohuviini tuo iloisen humalan. Näin väittää kaverini kivenkovaa, onko kellään kokemuksia? Vai onks tää joku naisten geenien suoma etuoikeus? 0,4 promillen humaln jälkeen alkoholistava saatava hyvänolon tunne ei enään nouse. Tosin Ruotsalais tutkimus, siellähän joutuu hakeen oluetkin "alkosta".

    P.S. Suomalainen perus äijä varmaan saa vasta pahan olon tukahdetettua 0,4 kohdalla, sitten vasta aletaan ryyppämään.

    Absintista sammuu lyhdyt, rähinää ei tule mistään. :wink:

    Mutta en nauti väkeviä lainkaan. Vain olutta, ja siitäkin suurin osa pilsua.


    Jos haluaa kunnon humalan, niin Absintti paukku nousuhumalassa. mutta tämä on jalon juoman väärinkäyttöä. Kaverit tilasivat just tsekeistä (en nyt muista mitä absinttia), en muista mikä aine siinä oli alkoholin kanssa vaikuttavana aineena, mutta parin lasin jälkeen jalat puutuivat, siis käveleminen tuntui aika hauskalta. Apsintti on paras juoma väkevistä, mutta silloin ei saa missään nimessä juoda mitään muuta alkoholia. Niissä oikeissa absinteissähän on liuotettuna psykoaktiivista (en muista nimee) kasvia. Ja sen kyllä huomaa "humalatilassa", ihan kuin ois piristeitä vetänyt. Siis juotiin pienellä porukalla 2 pulloa 60% absinttia, eikä äänen taso/melu noussut selvää iltaa korkeammalle missään vaiheessa, siis musa soi hiljaa taustalla ja asiallista keskustelua, ei siis sitä perinteistä 'kaikki samaan aikaan äänessä'. Todella kirkas ja hyvä humala. Jos oisin juonut 60% vodkaa yhtä paljon, olisin örveltänyt överikännissä menemään, mutta tolloin oli niin skarppina, että! Virhe tikki oli juoda tuoppi kapakassa, olotila muuttui känniksi.. Koiruoho tais olla vaikuttava aineosa, en oo sata varma. Kokeilkaa joskus, [u:2e7db2406a]pelkkää[/u:2e7db2406a] absinttia. Se alkonkin absintti toimii, kaikki humalan hyvät puolet.. Huonoista ei tietoakaan, ei horjumista, huutamista, rähinöintiä yms. humala efektejä. Se on se koiruoho...

    Paljos penkki/kyykky/maveykkönen? ;-)


    75 kg nostin penkistä, kun vuosi sitten kokeilin. Eli saman verran, kuin 2-3 vuotta sit, kun kävin säännöllisesti (pari kertaa viikossa + uintia päälle) salilla, nykyään toi uimien on pääliikuntana. Kyykyssä käyn vain ulostaessani. Mulla on aika hyvä kroppa...

    [quote]Jotenkin tuo tupakka liittyi niin läheisesti minulla dokaamiseen, ja erityisesti olueen. Joku ihme makuyhdistelmä kai. Vaikka en ole polttanut vakituisesti viiteentoista vuoteen, niin edelleenkin kaljapäissään sitä tekee mieli tupakkaa. On se kova huume.


    Mulla sama, selvin päin en pollta, mutta eka oluen jälkeen sit alkaakin palamaan. Tänä aamuna taas sai pihistä/vinkua keuhkot hapenotto kykyyn. Ainaista taistelua mulla, pitäis olla dokaamatta 2 kk niin ois röökaus loppu (paskan marjat, miehen heikkoutta) ja kohtahan se on lopetettava jokatapauksessa. En halua kapakssa mennä sinne lasivitriiniin, missä kaikki ääliöt käy tupakoimassa. Vaikka röökaan kännissä, niin ei hitto mille vaatteet haisee aamulla! Lakipykälän jälkeen voi varmaan mennä samoilla vaatteilla esim. kouluun, millä oli eilen kapakssa, vaikka vain yhdellä...

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Nostelin kerran pelkkää tankoa. Oikea reisi oli sitten mustana muutaman viikon, vaikka lämmittelynkin olin suorittanut. Siihen loppui se harrastus. Viinaharrastus tuntuu huomattavasti terveellisemmältä, maksa ja haima kun eivät vielä oikuttele, ainakaan havaitavasti.


    Jäbällä on kyllä kunnioitettava asenne urheiluun. Toi nimike urheilu jo kuvastaa jotain urheaa toimtaa, mitä ihmisruumin sietorajoja uhmaten, lähes hurmostilassa harrastetaan noissa hikisissä kuntosaleissa. On ne äijiä, peilin edessä hauista pumpataan. Muuten peiliä käyttävät vain naiset.. Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa, perkele.. Ja eikun taikkuja turpaan..

    Ei vaan, ootko muuten harkinnut sauvakävelyä MZ? siis oikeesti, se on turvallista ja sauvakävelijä yhteisö auttaa varmasti mielellään alkuun.. :wink:

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus pahanlaisesti häiritsi jonkun naisen kostuneet pöksyt.. Yritin sentään pitää katsettani eri suunnassa.
    Sauvoja en käytä hiihtäessä, enkä koskaan muulloinkaan.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luin tänään mielenkiintoisen lääketieteen etiikkaa koskevan artikkelin. Se mukaan valtaosa aivokirurgisista päivystysleikkauksista tehdää ihmisille, jotka ovat kaatuilleet kännissä. Arvatkaa miten kallista se on ja miten paljon se sitoo resursseja sellaisten sairauksien hoidosta, jotka eivät suoranaisesti johdu typeryydestä. Että tältä pohjalta, jos ryhdytte mankumaan viinan hinnalle alennuksia.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nostelin kerran pelkkää tankoa. Oikea reisi oli sitten mustana muutaman viikon, vaikka lämmittelynkin olin suorittanut. Siihen loppui se harrastus.


    Pitää tietää mitä tekee - kuntosaliohjaajat ja henkilökohtaiset treeniohjelmat auttavat alkuun. Jos ei tee mitään, ei satu onnettomuuksia, mutta rapistuu muuten vaan.

    Tulin muuten - ihan oikeasti - ihan vahingossa tähän topiciin, en nimittäin itse käytä viinaa (olen raivoraitis). Jos joku haluaa tietää miten oikeaoppisesti tehdään kyykky tai maastaveto niin voi kysyä privana (ei varmana kukaan kysy...)

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tää threadi teki nyt raitistumisen.

    Maastavetoa en harrasta, koska oon ikäni pelannut lätkää, sählyä, kaukalopalloa. Liikun pyörällä ja jopa kävelen. Siis pitäis saada yläkroppa samaan kuosiin. Käyn ennen puolen tunnin rintauinti settiä puntilla. Noin 20 min siellä viihdyn. Teen kaikkia liikkeitä kolmen sarjoissa, sillein että 7-9 toistoa jaksaa just tehdä. 1-2 min tauot sarjojen välissä.

    Siis sellainen pikapunttis ennen uintia. Esim. näin: Penkkiä 3 kertaa 7-9 toistoa + "ylätaljaa" niskantaakse tai rinnan puolelle (milloin mitenkin), kulmasoutua käsipainoilla, sotuveneellä. Vatsoja vinossa tasossa 2,5 kg paino niskan takana..

    Mitä tekisit tosin. Toi 20 min on maksimi aika, mitä siellä viihdyn. Yritän käydä kaikki yläkropan lihakset läpi, koska se uinti ei kummiskaan ole niin tehokasta vaan kiinteyttävää tai jotain sinne päin. Käyn siis n. 2 kertaa viikossa.. Oli tossa vuoden tauko, mutta nyt jatkanut taas, vasta parikertaa käynyt..

    (Mikä se syvä vatsalihas on, jossain kuulutettiin sen osuutta ryhtiin ja yleiseen "jäntevyyten"?)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tää threadi teki nyt raitistumisen.

    Maastavetoa en harrasta, koska oon ikäni pelannut lätkää, sählyä, kaukalopalloa. Liikun pyörällä ja jopa kävelen. Siis pitäis saada yläkroppa samaan kuosiin. Käyn ennen puolen tunnin rintauinti settiä puntilla. Noin 20 min siellä viihdyn. Teen kaikkia liikkeitä kolmen sarjoissa, sillein että 7-9 toistoa jaksaa just tehdä. 1-2 min tauot sarjojen välissä.

    Siis sellainen pikapunttis ennen uintia. Esim. näin: Penkkiä 3 kertaa 7-9 toistoa + "ylätaljaa" niskantaakse tai rinnan puolelle (milloin mitenkin), kulmasoutua käsipainoilla, sotuveneellä. Vatsoja vinossa tasossa 2,5 kg paino niskan takana..

    Mitä tekisit tosin. Toi 20 min on maksimi aika, mitä siellä viihdyn. Yritän käydä kaikki yläkropan lihakset läpi, koska se uinti ei kummiskaan ole niin tehokasta vaan kiinteyttävää tai jotain sinne päin. Käyn siis n. 2 kertaa viikossa.. Oli tossa vuoden tauko, mutta nyt jatkanut taas, vasta parikertaa käynyt..

    (Mikä se syvä vatsalihas on, jossain kuulutettiin sen osuutta ryhtiin ja yleiseen "jäntevyyten"?)


    Oi oi lempiaiheitani.... katson Geldof Afrikassa ja palaan asiaan... mutta netistä löytyy paljon tietoa asiasta myös.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuntosaliohjaajien treeniohjelmat ovat usein aivan naurettavia. Jos painoharjoittelu on oikeasti intensiivistä, ja iskee kaikkiin suuriin lihasryhmiin, niin 2 kertaa viikossa on maksimimäärä tavalliselle työssä käyvälle perheenisälle.

    Itse saavutin kovimmat tulokseni naturaalina, kun harjoittelin viiden päivän välein. Itse asiassa kehitys oli räjähdysmäistä heti, kun luovuin aikaisemmasta 4x viikko ohjelmastani. Lihasmassa ja voimataso ei tosin suoraan korreloi, mutta aihe on liian laaja tässä käsiteltäväksi.

    Liian monet harjoittelevat sitäpaitsi aivan epäoleellisia liikkeitä. Ihmisen lihasmassasta 70% on jaloissa ja alaselässä... ja jos haluaa kehittää koko kehon voimatasoa ja lisätä massaansa, niin harjoittelu pitäisi suunnata tuolle alueelle. Suurin osa aloittelijoista tekee juuri päinvastoin, ja harjoittelee lähinnä yläkroppaansa, luultavasti turhamaisuudesta... ja tekevät korkeintaan joitain kevyitä jalankoukistuksia koneella. Koska olette nähnyt miehen, jolla on todella isot käsivarret... ja samaan aikaan ruipelot jalat ja ohut torso? Jep, en minäkään.

    Paras lukemani treenifilosofia tavallisille natuille on mielestäni Stuart McRobertin "Hardgainer". Olen äijän kanssa käynyt netillä keskustelujakin... fiksu, joskin vähän turhankin dogmaattinen kaveri. Ei tuosta koko totuus löydy, mutta paljon järkevää tekstiä kuitenkin:
    http://www.hardgainers-home-gym.com/hg_faq.html


    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    JiiPee, varmaan 20 vuoden kokemuksen jälkeen treeniohjelmat näyttävät naurettavilta, mutta mielestäni kyllä aloittelijan kannattaa ehdottomasti ottaa vastaan opastusta. Olin perjantaina salilla ja satuin näkemään kuinka eräs joka ei varmaan ikinä ollut kuntosalilla ollut tuli sinne - eikä tiennyt edes miten jalkaprässiä käytetään. Ei niin! Väärin tekemällä saa kyllä paikkansa hajalle.

    Itselleen parhaiten sopiva kuntosaliohjelma -- joka sekään ei varmasti ole mikään staattinen ilmestys -- löytyy kuitenkin vasta kokeilemalla ja oppimalla itsestään sen, mikä toimii ja mikä ei. Se oma keho on aika uskomaton instrumentti - monimutkainen, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se mikä toimii jollakulla ei välttämättä toimi kaikilla. Asiat voi tehdä monella tapaa oikein - ja väärin.

    Tuossa 20 minuutissa ei kyllä hirveästi ehdi tehdä, mutta jotakin vähän kyllä.

    Ne syvät vatsalihakset: "pömppömaha" usein johtuu veltostuneista syvistä vatsalihaksista, mikä vaikuttaa myös ryhtiin ja jopa pään asentoon. Selkäkivut, esimerkiksi, eivät aina johdu selästä - vaan heikoita vatsalihaksista. Parhaiten noita syviä vatsalihaksia voi treenata pilates-menetelmillä, mikään salihärveli ei niihin oikein tehoa.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, oikeastaan en puhunutkaan aivan vasta-alkajista ja nostotekniikoista. Liikkeet on tärkeää oppia kunnolla ensin.

    Tarkoitin lähinnä joidenkin kuntosaliohjaajien tavallisille pulliaisille tekemiä treeniohjelmia. Olen niitä nähnyt ja kuullut aivan tarpeeksi tietääkseni, että suuri osa noista ohjelmista on aivan täydellistä ajan haaskausta, ja jopa haitallisia terveydelle.

    5 kertaa viikoissa voi tietenkin käydä kevyesti painoharjoittelemassa, jos ei halua lisätä lihasmassaansa, ja ottaa treenin aerobisena harjoituksena. Mutta edes kovimmat nappimiehet eivät pysty palautumaan tuollaisesta tahdista optimaalisesti, jos treenit ovat oikeasti intensiivisiä. Silti tällaisia täysin mielipuolisia ohjelmia näkee tehtävän tavalliselle työssäkäyville ihmisille.

    Ei ihme, että tällaisilla ohjelmilla suurimman osan kiinnostus treenaamiseen loppuu yleensä muutamassa kuukaudessa, kun vasta-alkajan siihen asti nopea kehitys pysähtyy.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se nyt vähän riippuu mitä tekee. Itse käyn nykyään 2 kertaa viikossa kuntosalilla; eka treeni on rankka ja toinen kevyempi. Juuri ehtii palautua. Lisäksi aerobista liikuntaa muutama päivä viikossa. Jossain vaiheessa kävin useammin jolloin tietyt lihasryhmät ehti hinkata perusteellisemmin. Treeniohjelmaa kannattaa välillä vaihdella - lihakset saavat monipuolisempaa ärsykettä, eikä itse pääse kyllästymään.

    Ja vielä treeniohjelmien vaarallisuudesta - eiköhän se vaarallinen treeniohjelma synny paljon todennäköisemmin siten, että aloittelija tekee salilla mielijohteiden perusteella vähän sitä sun tätä, kuin jonkun ohjaajan ohjeiden perusteella. Siitä olen samaa mieltä että näkemäni treeniohjelmat (esim. ne jotka minulle tehtiin kun aloittelin) ovat aika hauskoja - kaikenmaailman hiphei-liikkeitä paljon eikä kunnon perusliikkeitä (penkki-mave-kyykky). Silti olen tyytyväinen, että aloitin noiden ohjelmien mukaan, sillä niitä tehdessä ja muilta kysellen alkoi pikkuhiljaa itse tajuta mitä kannattaa tehdä, ja mitä ei. Ja koko ajan oppii lisää!

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ne syvät vatsalihakset: "pömppömaha" usein johtuu veltostuneista syvistä vatsalihaksista, mikä vaikuttaa myös ryhtiin ja jopa pään asentoon. Selkäkivut, esimerkiksi, eivät aina johdu selästä - vaan heikoita vatsalihaksista. Parhaiten noita syviä vatsalihaksia voi treenata pilates-menetelmillä, mikään salihärveli ei niihin oikein tehoa.


    Kieltämättä on pieni pömppämaha päässyt kertymään. Se varmaan johtuu, kun on ikää tullut, liikunta jäänyt tosi vähälle, ruokavalion vaihtaminen raskaampaan, opiskelu (siis päivät istutaan tunneilla ja illat koneen edessä tai muuten läksyjä tehdessä).

    Mutta miten treenaan syviä vatsalihaksia, ne kiinnostaisi. Kuten sanoin jalat ovat lihaksikkaat. Yhdellä jalalla kyykkyyn ylös ei tuota vaikeuksia, heh, kokeilkaa). En halua mitään näkyviä lihaksia ja sixpackkiä, vaan toimian kehon, joka myötäilee mukavasti liikkuessani ja toimiessani, kuin ruohonkorsi tuulessa. Siis ryhtiä tähän veltostuneeseen kehoon.

    Olen salaa miettinyt myös jonkunlaista joogaa / venyttelyä, salaa, koska muuten menee katu-uskottavuus. sellasta himassa pienimuotoista joogaa, siis fyysistä. Ei nirvanan tavoittelua yms..

    Pilates (ryhmäliikuntaa?) Syvät vatsalihakset? voiko noita tehdä himassa / kuntosalilla. Kynnys ryhmäliikunta sessioihin on liian suuri ja ei sovi muutenkaan kuvioihin...

    eikös vennyttely kuulu oleellisena osana puntinnosteluun. Mitähän siinä 20 min puntti sessiossa kannattais tehdä. Siis 2 kertaa vko:ssa. Keskittyä aina yhteen lihasryhmään vai kaikkia yläruumiin lihaksia vähäsen? Himassa on 9 kg painot, joilla pumppaan hauista ja ojentakia käsistä. Eli jos hauiksen ja ojentajan jättäis himatreeniksi. Loput ylävartalosta pitäis hoitaa siinä 20-30 minuutissa.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pilates on tekniikkalaji - siitä on videoita, kirjoja ja vaikka mitä. Ihan mahdoton selittää tällaisessa viestissä. En itse harrasta varsinaista pilatesia vaan olen tehnyt noita syviä vatsalihaksia fysioterapeutilta saamieni ohjeiden mukaan. On paras, etten tässä mitään ohjeita anna - ne varmaan johtaisivat enemmän harhaan kuin auttaisivat. Tärkeintä on löytää nämä syvät vatsalihakset, ja sitten alkaa käyttämään niitä.

    Mitä kannattaisi tehdä tilanteessa että on 20 minuuttia aikaa eikä ole ulkonäöstä niinkään kiinnostunut vaan toimivasta kehosta? Tee penkki ja leukoja (tai leuan sijaan ylätaljaa rinnan päälle, älä niskan taakse, sitä ei pidetä ihan terveellisenä). Leuat ovat mielestäni terveellisemmät kuin ylätalja mutta voi olla ettet ainakaan ihan heti jaksa kolmea 8..12 toiston sarjaa (jos on ylipainoa). Myös penkissä tuo sarja- ja toistomäärä - niillä painoilla mitkä sopivilta tuntuvat.
    Lisäksi ehdit vielä tehdä suorat vatsalihakset ("crunchit") sekä selän ojentajat sellaisessa selkälaitteessa. Näitä voit tehdä pidempiäkin sarjoja, esim. 15, tai sitten käyttää käsipainoa tai levypainoa lisäpainona, riippuen miten saa parhaimman tuntuman.
    Tuossahan se 20 minuuttia tuleekin täyteen, eikä sarjojen välissä paljoa ehdi huilailla.

    Niillä käsipainoilla voit kotona tehdä vielä vipunostot, joilla treenaat olkapäät...

    Disclaimer: suunnilleen noin *itse* tekisin mutta voi olla että joku muu tekisi ihan eri tavalla.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin mitenkäs se nyt menikään - kuinka pienennetään kaljamaha lopettamatta silti oluen juontia - kas siinä pulma... :wink:

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kahdessa viikossa lihaksistanne häipyy liki 30 % jos ette jatkuvasti niitä treenaa. Todettu juttu. Olin taannoin myyräkuumeen vallassa kaksi viikkoa ja jopa pytyllä käynti oli silkkaa tuskaa kun pakaralihakset olivat hiipuneet....
    Ensimmäisessä sulkapallonelurissa taudin jälkeen kaverit kyselivät että mihin olen hukannut pohkeeni.

    Siis pointti on että kuntosalitreeni on silkkaa hömpötystä.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kahdessa viikossa lihaksistanne häipyy liki 30 % jos ette jatkuvasti niitä treenaa. Todettu juttu. Olin taannoin myyräkuumeen vallassa kaksi viikkoa ja jopa pytyllä käynti oli silkkaa tuskaa kun pakaralihakset olivat hiipuneet....
    Ensimmäisessä sulkapallonelurissa taudin jälkeen kaverit kyselivät että mihin olen hukannut pohkeeni.

    Siis pointti on että kuntosalitreeni on silkkaa hömpötystä.


    Alkaa vaikuttaa että se myyräkuume tuhosi myös 30% aivosoluistasi - ainakin. Ja pysyvästi. :P

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin mitenkäs se nyt menikään - kuinka pienennetään kaljamaha lopettamatta silti oluen juontia - kas siinä pulma... :wink:


    Helppo homma. Lopeta syöminen kokonaan. :D

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin mitenkäs se nyt menikään - kuinka pienennetään kaljamaha lopettamatta silti oluen juontia - kas siinä pulma... :wink:


    oksentamalla

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    oksentamalla


    Ei saatana, pysyn pallomahana sitten!

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh osuit naulankantaan Lerxst, pieni pömppä päässyt muodostumaan, mutta kaljasta en luovu..

    Kiitos Harmaa. Toi menee copy/paste ---> muistioon! :D

    Pitää tonkia ne syvät vatsalihakset esiin, varmaan netistä löytää infoa.

    Mitä tulee tohon lihakset katoo, jos ei käy salilla, niin penkkitulos pysyi samana, vaikka vuoteen en loskenutkaan painoihin. Kai niitä lihaksia voi hommata monella tavalla monenlaisia...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen salaa miettinyt myös jonkunlaista joogaa / venyttelyä, salaa, koska muuten menee katu-uskottavuus. sellasta himassa pienimuotoista joogaa, siis fyysistä. Ei nirvanan tavoittelua yms..

    Myin vähän aikaa sitten pois kaksi kirjaa, joissa kuvattiin Sikhi-sotureiden jooga-menetelmä. Eiköhän se olisi ollut riittävän katu-uskottava juttu? Toisaalta kyllä jo Hatha-Yoga Tripitakassa kuvattu systeemi on sen verran vaativa, että se vastaa asenteeltaan äijäilyä. Nivelet paukkuu ja hiki lentää ainakin alussa. Itse lopetin jo noin 7 vuotta sitten kun polvet alkoivat falskata muun työnteon ja liikunnan takia. Qi Gung on myös aika miehinen laji.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, tossahan on hyviä avainsanoja. Kiitos..

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :shock: Viina aiheuttaa syöpää... hmm... :lol: :lol: :lol:

    http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=107891


    Mr.Walker kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt loppu viinan juominen. Eilisen jälkeen on olo niin sanotusti hontelo.
    Tästä päivästä alkaa nuhteeton elämä.
    Onkohan kukaan muu tehnyt koskaan vastaavaa lupausta itselleen?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :shock: Viina aiheuttaa syöpää... hmm... :lol: :lol: :lol:

    http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=107891


    Ismo voisi keskittyä tärkeempiin asioihin... Saahan tuppakkaakin kaupasta, ja se sisältää mm. syadiinia. Varmaan esim. alkoholisti-puliukko kuolee viinan muihin haittavaikutuksiin, kuin syöpään.

    Onko asiat todella niin hyvin, että tollaiseen pelleilyyn on varaa?

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt loppu viinan juominen. Eilisen jälkeen on olo niin sanotusti hontelo.
    Tästä päivästä alkaa nuhteeton elämä.
    Onkohan kukaan muu tehnyt koskaan vastaavaa lupausta itselleen?


    Alkoholisteilla on tapana - ja sitten juovat taas.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    TV 2 klo 17.55 Hanna Pakarinen: Leave Me Alone

    Ai Hanna on avautunut Iltalehdelle..

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt loppu viinan juominen. Eilisen jälkeen on olo niin sanotusti hontelo.
    Tästä päivästä alkaa nuhteeton elämä.
    Onkohan kukaan muu tehnyt koskaan vastaavaa lupausta itselleen?


    Alkoholisteilla on tapana - ja sitten juovat taas.


    Niinpä. Enää ei tarvi miettiä tuollaisia. Vaikka en ole ollutkaan mikään alkoholisti, niin krapulan sattuessa fyysisiä krapulaoireita pahempi oli tuo henkinen puoli. Ei enää koskaan krapulaa! Kyllä muutamat oluet voi aina ottaa, mutta ei huvita juoda itseään känniin enää. Olut + sikarit on hyvä makuyhdistelmä, mutta humalahakuista juomista ei tarvitse.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli tuossa ostettua alkosta pontikkaa "Kiteen kirkasta"... 40% ja mainostavat vielä että "kolmesti kirkastettua".
    Aloin kuitenkin mietiskelemään, että voiko tuota sanoa pontikaksi... eikös rosentit pitäisi olla kolmesti kirkastetulla jotain 96-luokkaa?

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli tuossa ostettua alkosta pontikkaa "Kiteen kirkasta"... 40% ja mainostavat vielä että "kolmesti kirkastettua".
    Aloin kuitenkin mietiskelemään, että voiko tuota sanoa pontikaksi... eikös rosentit pitäisi olla kolmesti kirkastetulla jotain 96-luokkaa?


    Kemistinä voin vahvistaa epäilysi. Virheellista mainontaa. :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanoppas Jammo sitten pontikka-asiantuntijana, saako kolmesti kirkastettuun aitoon pontikkaan jäädä sellainen palaneen, tai ehkäpä voisi määritellä savustetun, maku... kuten tässä Kiteen kirkkaassa maistuu?

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sanoppas Jammo sitten pontikka-asiantuntijana, saako kolmesti kirkastettuun aitoon pontikkaan jäädä sellainen palaneen, tai ehkäpä voisi määritellä savustetun, maku... kuten tässä Kiteen kirkkaassa maistuu?


    Se on se boquet!!

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mielelläni maistaisin joskus sellaista oikeeta pontikka, joka on perinteisillä 1800-luvun vehkeillä keitetty saman ajan perinteisillä resepteillä tehdystä rankista; Sitte vois sanoa saaneensa aitoa tavaraa...
    Kertaalleen kirkastaminen kyllä riittää, kun muistaa vaan heittää mäkeen ensimmäisen kupillisen putkesta tulevaa, se on sikunaviinaa, ja sitten lakkaa ottamasta ainetta talteen, kun se ei enää pala... Ja sitten kaataa tavaran aktiivihiilifiltterin läpi; Se on sellanen, mitä myydään vedenpuhdistamiseen... Sit jos maku on viel liian rujoa, voipi esmes kesällä kerätä pietaryrtin & siankärsämön kukkia & panna niitä korpirojuunsa likoon, niin parin viikon päästä ei enää ponu maistu, mut karmeeta on kyllä tuokin... Tietysti voi myös kerätä esmes puolukoita ja karpaloita ja liotella niitä tuossa hörötissä, ja lisätä viel vaikka sokeria, niin eiköhän tuo jo terveysjuomasta käy....
    Ja kalvakkaa on Hållålan Blöö 013 tuohon verrattuna.

    Lerxst kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viina ei sovi muuhun kuin työkalujen ja koneenosien puhdistamiseen tai desinfiointiin...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, oman ruumiin voi tietysti myös käsittää hengen työkaluksi, ja kyllähän se tosiaan joskus kaipaa puhdistusta ja desinfiointia...

    Tottahan tietysti myös on, että pitemmän päälle ryyppäämisestä on paljon hauskempi lukea tai kirjoittaa, kuin itse sitä harrastaa. Tsekkaa vaikka Venedikt Erofejevin Moskova-Petuski, runoelma...

    Hui-Hai kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin sanottu:

    Viina ei sovi muuhun kuin työkalujen ja koneenosien puhdistamiseen tai desinfiointiin...


    Varastan tämän viisauden!

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvin sanottu:

    Viina ei sovi muuhun kuin työkalujen ja koneenosien puhdistamiseen tai desinfiointiin...


    Varastan tämän viisauden!
    tenttua

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei näköjään ole vähään aikaan kirjoteltu viinasta... no, minä ainakin edelleen käytän sitä koska tunnen olevani kone... ja kuten tuossa edellä on sanottu niin koneen osia pitää... vaimo pitää pitää tyytyväisenä hyvin huolletulla koneella...

    ...mutta ei tässä pidä unohtaa muutakaan elämää, kuten pääsiäistä...
    ...päätin osallistua kirkkojuhlaan sen verran että hankin aiheeseen sopivaa juomaa... ja nyt sitten otetaan Porto Messias'ta

    http://www.cavesmessias.pt/


    ...ei hassumpaa... varaa kerralla useampi pullo, sillä tämä menee vauhdilla kun makuun pääsee.

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viina on merkillinen aine. Taas tuli eilen duunitilaisuudessa todettua, että se saa ihmiset puhumaan joka kerta aivan uskomatonta paskaa. Onneksi tuli itsekin otettua jonkin verran, koska ei sitä jorinaa selvinpäin olisi kuunnellut. Mutta merkillisintä on se, että jotkut ihmiset vasta kännissä tajuaa/myöntää oman elämäntilanteensa (yleensä sen huonon), mutta selvinpäin ei koskaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    jotkut ihmiset vasta kännissä tajuaa/myöntää oman elämäntilanteensa (yleensä sen huonon), mutta selvinpäin ei koskaan.

    ja niitähän tunnustuksia ei sitten enää muisteta selvänä... tai ainakaan ei olla muistavinaan.

    Nojoo, paskaa se viina ainakin saa puhumaan, mutta joskus kun oon ajatellut syvällisemmin, niin oon ajatellut että evoluutio jätti meiltä suurimmalta osalta kansaa syntymähumalan pois... ja mitä se on nyt... syntymähumalan luonnokseen saaneet esiityvät pelleinä telkkarissa ja tienaavat niin pirun hyvin... (siis nuo pellet pystyvät selvinä esiintymään kuten suurin osa kansasasta humalassa)

    ...no tottahan tommoisia pellejä tarvitaan piristämään muiden ihmisten elämää, mutta siitä huolimatta oon näille hieman kateellinen. Saataiskohan tuo geeni "tartutettua" tulevaisuuden lapsiin ympäri maapallon ja voitaisiin unohtaa koko alkoholi... ainakin päihdyttävässä merkityksessä.

    aloc kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saataiskohan tuo geeni "tartutettua" tulevaisuuden lapsiin ympäri maapallon ja voitaisiin unohtaa koko alkoholi... ainakin päihdyttävässä merkityksessä.


    Mun mielestä se ei olis siistiä.

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viina on merkillinen aine. Taas tuli eilen duunitilaisuudessa todettua, että se saa ihmiset puhumaan joka kerta aivan uskomatonta paskaa.


    Sisällä tupakointinkielto on askel oikeaan suuntaan, vielä kun kieltävät humaltumisen kuppiloissa minäkin voin lähtä kuuleen keikkoja.
    Onneksi Levykauppa Äx järkkää mini-keikkoja liikeeseensä ilman edellä mainittuja turhakkeita.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lääninhallitukset osaavat näköjään tehdä ryhdikkäitä päätöksiä...

    http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/bulletin.nsf/HeadlinesPublicFin/9DDC38CA76D15CAAC22575E7002A87F6


    ...ei lasten huvipaikoissa tartte ryypiskellä, hyvä päätös.

    Astro kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lääninhallitukset osaavat näköjään tehdä ryhdikkäitä päätöksiä...

    http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/bulletin.nsf/HeadlinesPublicFin/9DDC38CA76D15CAAC22575E7002A87F6


    ...ei lasten huvipaikoissa tartte ryypiskellä, hyvä päätös.


    Juu, ei tartte tuolla kyllä ryypiskellä.

    Markkutapio kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun en aiemmin ollut Alkon myyntitilastoja katsellut niin mulle oli hieman yllätys että Lonkero on ollut jo vuosikausia suosituin juoma. Olin pitänyt itsestään selvänä että Kossu pitäisi kärkipaikkaa. Aikalailla samat juomat pyörii kärjessä vuodesta toiseen.


    Markkutapio kirjoitti noin 5 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voihan vide... tuli tämäkin (vanhoilla päivillä) eteen vielä... meikäläinen juo ruotsalaista vodkaa (absolut vodka)... lahjaksi saatu pullo, jota luonteeni estää heittämään hukkaan... ei maistu miltään... nyt mielikuvitus laukkaa, että käskiköhän anoppi tuomaan tämmosen lahjaksi. ;)... siis ihan oikeesti, tämä ei maistu miltään.


    retrou kirjoitti noin 5 vuotta sitten+/- saldo : 0
    siis ihan oikeesti, tämä ei maistu miltään.

    Onko siltä menny makuaisti...? Vettähän siinä vain oli! :lol:

    https://www.riemurasia.net/video/Tarjoilija/116620

    Jukez kirjoitti noin 5 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt täytynee kertoa ex-tyttöystäväni kokeeneelta isältä saamani reseptin:
    Puolikas kossupulloa + kuusi normi alkon lonkkupulloa. Pakkaseen. Lantrataan kylmettyneenä kossu lonkulla ja vot! Huonoja, euphoorisia kokemuksia, mutta toiimii.
    Kaverin kanssa kokeiltiin pitkän ajan kuluttua varsinaisesta reseptin jakelusta. Kokeilussa oli silloin uudet kaiuttimet, jotka kytkimme rinnan vanhojen kajareiden kanssa. Kävimmä saunasa ja sitten päätimmä YHDEN lasillisen jälkeen soundeja. Tuloksena saavutimme miltei katastrofaalisesti kaatuneen kirjahyllyn ja kauhean morkkiksen.
    Kaveri lähti ennen aikaisesti bussilla kotio ja minä korjaamaan vaurioita. Ostin ne kajarit, jotka muuten ovatten vieläkin käytössä.

    Markkutapio kirjoitti noin 5 vuotta sitten+/- saldo : 1
    Hauska oli tuo retroun linkittämä video, mutta tähän lisää hauskaa... tuon ruotsalaisvodkapullon pohjassa oli tarra "Öppnade från andra änden".