Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tuontiautojen autovero alas ja ympäristömaksut kehiin

Jake kirjoitti noin 22 vuotta sitten (17 kommenttia)
Jaahas. Juuri kun suomalaiset kuvittelivat päivän ajan että oikeus olisi tapahtunut ja EU määrännyt Suomen laskemaan tuontiautojen verotusta, olikin iltauutisissa jo ministerit kilvan keksimässä että mistä repivät puuttuvat rahat kun hyväkuntoisten käytettyjen autojen tuonti vie verotuloa uusien autojen jäädessä kauppoihin. Keksitään autoille jos jonkinlaista ympäristömaksua ja -veroa, sillähän sitä saa rahaa. Kyllä sitä kelpaa ympäristön kuormittamisesta maksaakin kun ensin pakotetaan ajamaan euroopan paskimmilla ja vanhimilla autoilla, jotka taatusti saastuttavat niin että varmasti saa rahoilleen vastinetta jos ne syytää ympäristömaksuihin. Ei mene rahat hukkaan.

Tänään on vähän ylikierrokset herkässä kun kymmenvuotias autoni on ollut pari päivää korjaamolla ja jo neljän päivän päästä saa sen sieltä pois. Lisäksi huomasin maksaneeni enemmän veroa tänä vuonna kuin koskaan aikaisemmin eläessäni. Oi kertokaa meille ulkomailla asuvat lukijat mistä kaikesta muusta maksamme liikaa? :P

Masokismiä sen olla pitää.

+/- saldo : 0 |

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fakta taitaa olla, että kestävän kehityksen kannalta olemassaolevien autojen kunnossapito on järkevämpää kuin uusien suoltaminen.

    pasil kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Jake, jätetään vanhat romut akkojen autoiksi ja käväistään kesän mittaan Saksasta noutamassa vaikka ne A6:set Audit. On muuten TM:n mukaan isolle miehelle suunniteltu kuskin paikka, joten sehän on ilmiselvästi tehty meille persjalkaisille.

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fakta on se, että kestävän kehityksen kannalta meidän Suomalaisten yltäkylläisyydessä elävien ja kultalusikka suussa syntyneiden arroganttien länsimaalaisten elitistien tulee tinkiä omasta elintasostamme, jotta ihmiskunnan valtaosa voisi päästä yli nälkärajan ja saavuttaa inhimilliseen elämään vaadittavat perusasiat, kuten puhtaan veden autoista puhumattakaan. Vaihtoehtona on että maapallo poksahtaa...

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään on vähän ylikierrokset herkässä...


    Joo, niin on mullakin (ei varmaan voi edellisestä kommentista päätellä...)

    :)

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heheh. Mulla on taas auto korjaamolla, kolmatta päivää... :P

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No minulla on tiskipöytä altaineen ja kaappeineen kolmatta päivää korjaamolla, kun pakkanen halkoi putkia pari viikkoa sitten. Sopii toivoa että tuovat sen takaisin viikonloppuun mennessä, että voisi taas laittaa ruokaa kotona...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaihtoehtona on että maapallo poksahtaa...

    Ihmiskunta pitäisi hävittää. Mitään hyviä ideoita?

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihmiskunta pitäisi hävittää. Mitään hyviä ideoita?


    Just keep up the good work!

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just keep up the good work!

    Niin, tulee ihan tippa silmään. Suuremman kokonaisuuden kannalta tässä ollaan kuin pisara valtameressä, mutta kyllä minä ainakin koitan jokapäiväisessä toiminnnassani ja valinnoissa edistää tietoisuutta siitä, että ihmiskunnan olemassaololla ei ole mitään itseisarvoa eikä oikeutusta.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just keep up the good work!

    ...minä ainakin koitan jokapäiväisessä toiminnnassani ja valinnoissa edistää tietoisuutta siitä, että ihmiskunnan olemassaololla ei ole mitään itseisarvoa eikä oikeutusta.


    Millä tavalla tämä sitten konkreettisesti näkyy jokapäiväisessä toiminnassasi? Senkin nihilisti! :)

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko minkään olemassaololla mitään itseisarvoa tai oikeutusta? Se ei toki tarkoita etteikö itsestään tietoisilla olioilla voisi olla rattoisaa maailmankaikkeuden lämpökuolemaa odotellessa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Millä tavalla tämä sitten konkreettisesti näkyy jokapäiväisessä toiminnassasi? Senkin nihilisti! :)

    Naah, kyllähän minä olen pohjimmiltani ihmisystävällinen, paitsi silloin kun haluan tappaa kaikki.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Naah, kyllähän minä olen pohjimmiltani ihmisystävällinen, paitsi silloin kun haluan tappaa kaikki.


    No sitähän minäkin! :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko minkään olemassaololla mitään itseisarvoa tai oikeutusta? Se ei toki tarkoita etteikö itsestään tietoisilla olioilla voisi olla rattoisaa maailmankaikkeuden lämpökuolemaa odotellessa.


    Henkilökohtaisesti toivon ja uskon hartaasti, että maapallo ja varsinkin ihmiskunta on jonkin toisen sivilisaation alullepanema proteeinivarasto ja että pian alkaa sadonkorjuu. Minulla on paljon todistusaineistoa siitä, että intergalaktiset intelligenssit ovat ohjailleet evoluutiota siten, että syntyy kätevä karvaton olento kulutushyödykkeeksi. Menikö jo offtopic?

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menikö jo offtopic?


    Heheh, niin topichan on tässä threadissa "tuontiautojen autovero alas ja ympäristömaksut kehiin" joten ei mennyt ohi meiltä keneltäkään yhtään, eihän?

    Niin, onkos porukassa ihan oikeita eksistentialistejä mukana vai oletteko kaikki vain mielikuvitukseni tuotetta? Tosin tiedän kyllä jo mitä aiotte vastata, koska olen perillä aivojeni vaihtoehtoisten skenarioiden luontiprosessista...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, onkos porukassa ihan oikeita eksistentialistejä mukana

    Jake pieksee meidät kohta..
    Mutta mitä siis tarkoitat e:llä? Ei kait e. ole mikään yksisisältöinen ajatussuunta; esim. Sartren ja Jaspersin ajattelu ovat aika tasan toisensa vastakohtia - ainakin noin niinkuin eetokseltaan. Itseäni ei kiinnosta niinkään eksistenssin vaan tajunnan olemuksen pohtiminen - tai siis hahmotan eksistenttiaalisia kysymyksiä mielluummin tajunnan problematiikan kautta. Hmm.. meneepä vakavaksi.

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake pieksee meidät kohta..[/quote]

    Toivottavasti ;)

    [quote]Mutta mitä siis tarkoitat e:llä? Ei kait e. ole mikään yksisisältöinen ajatussuunta; esim. Sartren ja Jaspersin ajattelu ovat aika tasan toisensa vastakohtia - ainakin noin niinkuin eetokseltaan. Itseäni ei kiinnosta niinkään eksistenssin vaan tajunnan olemuksen pohtiminen - tai siis hahmotan eksistenttiaalisia kysymyksiä mielluummin tajunnan problematiikan kautta. Hmm.. meneepä vakavaksi.


    Joo, no tuo mun kommenttini oli tietysti kovin solipsistinen heitto eikä mikään puhdasoppisen "mikään ei ole varmaa, paitsi epävarmuudesta syntyvä tuska" eksistentialistinen väittämä.

    En ole itse mikään filosofi, mutta mielestäni koko eksistentialismi on täyttä puppua vaikkakin se onkin ihan looginesti eheä ajatussuuntaus. Tajunnan / ihmisen ydinolemuksen pohtiminen kiinnostaa tosin myös minua.