Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Radiohead

Cup kirjoitti noin 20 vuotta sitten (25 kommenttia)
Olen tässä miettinyt...pistäiskö ostaa Radioheadin tuotantoa?
Siis kommetteja kiitos...Ostanko vaiko enkö osta? Heitänkö rahat
kaivoon vaiko löydänkö uuden helmen musiikki varastoon? :?:

+/- saldo : 0 |

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin Radiohead on aika paljon mielipiteitä jakava yhtye. Itse inhosin yhtyettä vielä alle vuosi sitten, ja pidin sitä aivan turhana yhtyeenä. Sitten jostakin kumman syystä kuulin muutaman kappaleen, ja aloin tykätä aivan hurjasti. Ostin tuossa kuukausi sitten Ok Computerin pariisista, ja olen kuunnellut aivan haltijoissani (i'm in elves - larppaajahuumoria).
    Pitäis joitain muitakin levyjä ostaa. Yks isofani sano mulle että Ok Computerin jälkeen paras olis Bends levy, joka on siis aivan erilaista kun tämä uudempi radiohead.

    Hezzu kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se vähähen mitä oon kuullu ei oo sykäyttäny millään tavalla, melkein päinvastoin, mutta pitäis kai perehtyä paremmin niin tietäis... jos jaksais ;)

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jakaapi mielipiteitä tosiaankin... Minua on ärsyttänyt kaikki tuotanto mitä ovat tehneet (ja mitä olen kuullut), poislukien "Creep" -kappaleessa juuri ennen kertsiä olleen kitaraysköksen, joka on loistava. :oops:

    Laulaja ja varsinkin OK computerin kappaleet ärsyttävät kaikessa valittavassa ja paatoksellisessa vonkunassaan suunnattomasti. Siinä vain ei ole minulle mitään kaunista. Ystäväni on nähnyt yhtyeen livenä jossain kaukoidässä ja muistaa kehua aivan valtavasti sitä, miten erilaiselta yhtye livenä kuulostaa verrattuina levyltä kuultuun. Ehkä tuo pitäisi kokea kenties jotta pääsisi urille, mutta vuodesta toiseen --- toistaiseksi ei nappaa, ei niin pätkääkään. Ja tämä nyt ei ollut mitään perusteetonta haukkumista, sillä varmasti ammattimiehiä omalla tavallaan ovat, vaan oma mielipide... :shock:

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän Radioheadia kannattaa hankkia. Tai riippuu tietenkin musiikkimausta. Paatuneelle progefanille maistuu varmaan parhaiten levyt Ok Computer ja Kid A. Oma suosikkini bändin tuotannosta on Kid A. Se on hyvä yhdistelmä rokkia ja elektronisempaa meininkiä ja koko hommassa kuuluu aika kivasti krautrockin vaikutus.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannattaa ehdottomasti hommata, minuakin joskus ärsytti hehkutus OK Computerin aikaan ja ei kiinnostanut tutustua. Onneksi myöhemmin tajusin typeryyteni...

    Omat suosikkini ovat The Bends ja Kid A. Kaksi hyvinkin erilaista levyä. Ekaa levyä (Pablo Honey) en ole viitsinyt ostaa, vaikka kaikki muut ja singletkin on tullut haalittua.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan se Reiskaheiska tavallaan melko yliarvostettu bändi, sitä joko vihaa tai siitä pitää. Itse pidän parhaimpina levyinä Ok Computeria ja Kid A:ta. Amnesiacilla on hyviä biisejä, mutta kokonaisuutena se on epätasainen ja näin ollen "albumiksi ruma"
    Täysin erinlaistahan tuo kone-radiohead on, joten suosittelen alkajaisiksi Ok Computeria, jossa on sitä perinteisempää Radiopäätä. Kid A on kuitenkin ylivoimaisesti paras, sitä kannattaakin kuunnella "ei-radioheadina"

    Doc.B.D kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Musta Amnesiac on loistoteos, mutta mulla on varmaan hieman normaalia enempi toleranssia monotoniselle musiikille. Kid A tulee toiseksi ja OK Computeria vihaan yli kaiken.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sattuipas sopivasti tämän aiheen pulpahataminen pinnalle. Kuuntelin tuossa illalla automatkalla Hail to the Thiefiä ja sehän kolahti lujaa. Viime kesänä en siihen vielä erityisemmin ihastunut, mutta nyt aika oli nähtävästi kypsä.

    OK Computer on kohdallani levy, joka silloin yläasteikäisenä vaikuttani musiikkimakuni kehitykseen todella suuresti. Jos lähtisin etsimään tällaisia "tärkeitä levyjä", olisi OK Computer yksi niistä esimerkiksi Jeff Beckin Blow By Blown (:D) rinnalla.

    The Bends on myös hyvä, mutten ole siihen koskaan ihastunut yhtä palavasti kuin OK Computeriin. Uudemman tuotannon osalta pidän sekä Kid A:sta, Amnesiacista että nyt myös HttF:stä.

    Hieno yhtye, jota haukutaan yliarvostetuksi osin syyttäkin.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kid A ja Amnesiac kolisee, HttT on lojunut tuplavinyylinä hyllyssä pitkään, mutta kun ei ehdi/muista kuunnella... Ehkä kesälomalla? :wink:

    Lobotomix kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Radioheadilla olisi hyviä, joskus jopa nerokkaita piisejä, mutta laulajan itkua ja marinaa ei kyllä pysty kuuntelemaan.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...mutta laulajan itkua ja marinaa ei kyllä pysty kuuntelemaan.

    Olen toista mieltä, We Suck Young Blood on parhautta. :wink:
    Parhaat levyt mielestäni ovat Ok Computer, Amnesiac ja Hail To The Thief. Aikaisemmat löpinät löytyvät täältä:
    http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&t=275&start=0

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hail To The Thief ei ole oikein avautunut. Levy lähinnä ärsyttää. En kyllä oikein osaa sanoa mikä siinä on vialla. Pitäisi kai yrittää kuunnella lisää.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin tässä viime viikonloppuna paikallisilla rokkifestareilla, tai siis tuolla ihan Hollannin eteläisessä kolkassa Landgraafissa, joka on siinä Heerlenin ja Maastrichtin lähiseutuvilla. Pinkpop oli kolmipäiväinen festari nimeltään, esiintyjinä mm. Lenny Kravitz, Pixies, Muse, Datsuns, Moloko jne... ja myös semmosia joista en yhtään tykkää kuten N.E.R.D ja Blackeyed Peas. Sugababes oli kyllä mielenkiintonen.
    Mut siis, tuohon Museen en aikaisemmin ollut tutustunut ja vaikutti tosi hyvältä kaikkine massiivisine visuaaliefekteineenkin. Radiohead-vaikutteet olivat tosin melkoisia, ja välillä tuntui ihan rip-offiltakin, mut mikäpä olisi tämän orkesterin paras levy?

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mut siis, tuohon Museen en aikaisemmin ollut tutustunut ja vaikutti tosi hyvältä kaikkine massiivisine visuaaliefekteineenkin. Radiohead-vaikutteet olivat tosin melkoisia, ja välillä tuntui ihan rip-offiltakin, mut mikäpä olisi tämän orkesterin paras levy?

    Taitaa paras levy olla Origin Of Symmetry. Radioheadilta toki paljon vaikutteita, mutta samalla myös queenmaisen mahtipontista menoa. Vähän sellaista guilty pleasure -osastoa tämä. :wink:

    PeeHoo kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Brittilehdistö on kehunut tämän porukan kuoliaaksi..
    Mm. viimeksi olikohan se Q kun listasi kaikkien aikojen 100 parasta live-aktia... Pink Floyd, The Beatles, U2, Queen sun muut olivat tietty mukana, mutta mikä oli KAIKKIEN AIKOJEN PARAS?? Tietysti Radiohead. Ilmeisesti tällä hetkellä musiikkipisneksessä ei yksinkertaisesti löydy tarpeeksi isoa nimeä kun lehdistön täytyy semmoinen väkisin luoda!?

    Bändi on ihan OK, mutta rajansa kaikella.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kenelläkään - Pekalla nyt varmaan lähinnä - OK Computerin aikaista Airbag-ep:tä? Tuohan on nykyään aika harvinainen levy, mutta minulla olisi kiikarissa edullinen käytetty yksilö. Lienee hankkimisen arvoinen?

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Radioheadilla olisi hyviä, joskus jopa nerokkaita piisejä, mutta laulajan itkua ja marinaa ei kyllä pysty kuuntelemaan.


    Tuo samainen syy on kyllä meikäläiselläkin aikas rajaava tekijä... Ei vaan pysty niin ei pysty... :shock:

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kenelläkään - Pekalla nyt varmaan lähinnä - OK Computerin aikaista Airbag-ep:tä?


    Enpä omista minäkään, kaikki biisit kuitenkin löytyy muilta sinkuilta.

    waka/jawaka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No asetetaan sitten kysymys toisin. Olenko oikeassa sen käsitykseni kanssa, että nuo b-puolet ovat aika laadukkaita?

    MelancholyMan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuo kannattaa hankkia. Ainaski Pearly ja A Reminder on loistobiisejä.

    Janus kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Pearly on hieno, oli kuulemma vähällä päätyä OK Computerille.

    fitchet kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Buuh. Tottakai B-Puolet :) Niitä pitääkin jostain etsiä, yleensä bändien B-Puolet on laadukkaampia. Monesti syystä että ne ovat kokeellisempia.

    ajm kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Fog, Worryworth, Polyethylene parts 1 & 2, Permanent Daylight ja Kinertic ovat loistokkaita noista b-puolista. Muutkin kyllä. Albumeista Kid A on paras, muiden paremmuusjärjestys siellä takana vaihtelee sitten aina päivän ja ielialan mukaan. Kannattaa muuten tutustua myös bändin liveversioihin biiseistään: ainakin The Gloaming on huomattavasti parempi livenä kuin levyllä.

    EberkJuho kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kakkonen näyttää perjantaina tunnin mittasen Radioheadin livekeikan Montreaux Jazz festareilta, vuodelta 2003
    Tulee 15.55, ja kestää tunnin.

    Korjatkaa jos on virheitä.

    Janus kirjoitti noin 8 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Radiohead teki biisin uuteen Bond-leffaan, ei kelvannut:

    https://soundcloud.com/radiohead