Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Parasta Krautrockia

spiralake kirjoitti noin 19 vuotta sitten (59 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Mikä näistä vaihtoehdoista on parasta saksalaista hämyilyä? :o

Edit: Jätimme Schulzen sittenkin pois listasta ja päätimme äänestää pelkkiä bändejä... ...hitto, unohtui Neu! Amon Düül II:lle meni ääni.

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Krautti on parasta o/

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovasti ovat tuntemattomia bändejä minulle. TD ja Can ovat ainoita, joilta olen kuullut kokonaisia levyjä. Taidan äänestää tyhjää.

    jusu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Embryo vie noista krauteista kyllä voiton.

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole edes kaikkia bändejä kuullut, mutta Kraftwerkia olen eniten kuullut, ja jokaisesta levystä jonka olen kuullut olen tykännyt, joten siispä he saavat ääneni.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tangerine Dream on noista kovin. Tosin Embryota en ole koskaan kuullut. Ilmeisesti olisi syytä.

    Kai kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole itsekään kuullut Embryota, mutta muuten Tangerine Dream on yhtyeistä ylivoimaisin, joskaan en tiedä olisiko se hämyilevintä kaikista. Se nyt kuitenkin saa varmasti ääniä, joten omani menee Popol Vuh'lle.

    Kovin saksalaisyhtyehän on kuitenkin Modern Talking. :D

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kovin saksalaisyhtyehän on kuitenkin Modern Talking. :D


    Eipäs, vaan SODOM!

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tangerine Dream!
    Alpha Centauri, Atem ja Zeit olivat aivan suvereeneja juttuja aikoinaan. Phaedran listamenestyksen aikoihin bändi oli jo kiteyttänyt tyylinsä. Jatkosta voi pahanilkinen sanoa ettei mitään kehitystä ole tapahtunut ja joskus olen jopa samaa mieltä; sen verran montakymmentä levyä olen joutunut kuuntelemaan.
    Pojallani on näet liki kolmesataa TD:n levyä, joita hän on tässä vuosien varrella pyörittänyt... :roll:

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missä ovat Birth Control ja Eloy?? Listan bändit ovat järjestään niin huonoja, että jätän tämän gallupin suosiolla väliin.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Birth Control ja Eloy ei oo krautrockia, ne on vaan saksalaista progea ;)

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari Eloyta mulla oli aikoinaan, mutta toisessa levyssä (Silent Cries and Mighty Echoes) lainattiin niin suoraan Pink Floydia että se kävi hermon päälle. Bändi on siis enempi neoprogea mun mielestäni.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eloy on ehkä huonoin progebändi koskaan.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se parempi ku Yes.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se parempi ku Yes.


    :lol:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Amon Duul 2 on mulle ollut pitkään se ykkönen; On tarpeeksi sekoa, mutta ei liian... Hyvänä kakkosena Popol Vuh... Muut tuosta ovat jääneet vähemmälle kuuntelulle, mutta kyllä monet noistakin ovat etulinjan tavaraa, Can & Faust ihan etummaisen, ainakin....

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Birth Control ja Eloy ei oo krautrockia, ne on vaan saksalaista progea ;)
    Kaikki saksalainen rockmusiikki on krautrockia :wink:

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eloy on ehkä huonoin progebändi koskaan.
    Puhuu mies joka ylistää Yesiä ja kaikkea sitä mitä ovat he tehneet. :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kaikkea sitä mitä ovat he tehneet. :wink:


    Puhuu mies joka ei tiedä mistä puhuu.

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kaikkea sitä mitä ovat he tehneet. :wink:


    Puhuu mies joka ei tiedä mistä puhuu.
    Puhuu mies joka on sekaisin-puhu pukille.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ok... toi ei ollut enää suomea.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jospa yritettäisiin sitten kaiken boogie-woogien jälkeen palata asiaan. TD:n ohella listatuista on minua miellyttänyt eniten Can ja Faust. Tosin hieman varauksella, koska osa materiaalista ei oikein uppoa. Listalta pois jääneistä paras mieleentuleva on Neu!

    Tosta Embryosta olisi mielenkiintoista kuulla lisäkommentteja. Minkä tyylistä settiä se on?

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tuol olis ollut Triumvirat, niin oisin äänestänyt sitä. Ei sekään krautrockia ole, mutta jo pelkästään ekan levyn takia parhautta.

    jani kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Birth Control ja Eloy ei oo krautrockia, ne on vaan saksalaista progea ;)
    Kaikki saksalainen rockmusiikki on krautrockia :wink:


    Muistakaa rakkaat ystävät että saksassa ei välttämättä pidetä termistä "Krautrock". Sotien aikana saksalaisia kutsuttiin "Krauteiksi"halventavaan sävyyn, esim. englannissa, joten hillitkää sen käyttöä saksalaisessa levyputiikissa vieraillessanne...

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Embryo oli alakuun kosmista krauttia jazz-vivahteilla, mutta meleko pian mukkaan tuli rutkasti world-music -vaikutteita, sitte myöhemminhän se oli jo meleko puhtaasti etnobändi.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Embryo oli alakuun kosmista krauttia jazz-vivahteilla,


    Toi kuulostaa aika mielenkiintoiselta koska yleensä jazz on asia jota harvemmin tulee yhdistäneeksi krautrock-bändeihin.

    spiralake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tuol olis ollut Triumvirat, niin oisin äänestänyt sitä. Ei sekään krautrockia ole, mutta jo pelkästään ekan levyn takia parhautta.


    Jos siel ois ollu Britney niin oisin äänestäny sitä. Ei sekään oo kyllä krauttia. Vai onko?

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Jos siel ois ollu Britney niin oisin äänestäny sitä. Ei sekään oo kyllä krauttia. Vai onko?
    Kraut=Halventava nimitys saksalaisesta Krautrock=Pilanimitys saksalaisesta musiikista yleensä(IMHO) eli Britney on krauttia siinä mikä muukin rockmusiikki joka tuossa maassa rockmusiikiksi luokitellaan.Ei vaan pelkästään nuo äänestyksen bändit.

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi kuulostaa aika mielenkiintoiselta koska yleensä jazz on asia jota harvemmin tulee yhdistäneeksi krautrock-bändeihin.


    täh? Minä kyllä nimenomaan yhdistän jazzin krautrock-bändeihin.


    Äänestin Faustia koska on häpeä että se on vielä nollilla. Out of Focus on oikeesti paras.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0


    täh? Minä kyllä nimenomaan yhdistän jazzin krautrock-bändeihin.


    No joo, voihan sellaisen "improvisoinnin" ja yleisen älämölön mitä tietyissä krautrock bändeissä on ajatella olevan jonkinlaista jazz-henkeä.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Out Of Focusin Four Letter Monday Afternoon on parhautta. Hyvä esimerkki jazzimmasta krautista. Hanuman on myös loistokas!

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole missään nimessä ollut tarkoitus väittää etteikö löytyisi saksalaisia jazzhahtavia progebändejä, mutta jos katsoo tuota äänestyslistaakin niin kyllä noista useimmista jazz on aika kaukana.

    spiralake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos siel ois ollu Britney niin oisin äänestäny sitä. Ei sekään oo kyllä krauttia. Vai onko?
    Kraut=Halventava nimitys saksalaisesta Krautrock=Pilanimitys saksalaisesta musiikista yleensä(IMHO) eli Britney on krauttia siinä mikä muukin rockmusiikki joka tuossa maassa rockmusiikiksi luokitellaan.Ei vaan pelkästään nuo äänestyksen bändit.


    Pelkästään äänestyksessä olevat bändit eivät ole krauttia, mutta se ei tarkoita myöskään sitä, että mikä tahansa olisi krauttia. Ei tuo mikään pilanimitys ole. Ihan yleinen termi saksalaiselle hämyilylle...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Krautrock


    JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiliff on kanssa hyvä. Ainakin heidän nimetön levynsä rokkaa! Niin ja Between kanssa.

    J

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aiheesta lisää Cosmic Dreams At Play -sivuilla: http://tmachine.chat.ru/germ/progrtop.htm

    Siinä etusivulla on ihan hyvä esittely krautista.

    JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Agitation Free on myös parhautta! Malesch, At the cliffs of river Rhine, Second,... Hyviä levyjä kaikki.

    J

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monet Krautrockin helmistä ovat n.k. "yhden hitin ihmeiltä", esmes Wegmullerin Tarot ja Golovinin Lord Krishna ja GÄAn Uranus ja Emtidin Saat... Bändeistä tulee mieleen Gila, joka tosin teki parikin levyä, ja missähän se Agitation Freekin piileksii? Tai Wallenstein ja Cosmic Jokers....?

    TangerineDreamer kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eloy on ehkä huonoin progebändi koskaan.


    Höpö höpö. Eloy:ssa minua kiehtoo bändin hieno soundimaailma ja hyvä melodiantaju. Frank Bornemannin laulu on välillä sellaista että meinaa itku päästä, toisaalta ajoittain sellaisella siedettävällä tasolla. "Time To Turn" on hävyttömän aliarvostettu. Yksi parhaista syntsarokkilevyistä.

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei Grobschnitt:ä ole listas? eiks se sit oo krauttii ylipäätänsä?

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Listalle mahtu vaan 10 bändiä, valittiin tunnetuimmasta päästä.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Otetaan sitten tuntemattomimmasta päästä:
    Franui !
    http://www.franui.at/17/index.asp


    Hauskaa puhallinvoittoista saksalaista :lol:

    Bändin Drüben on jostain eksynyt levyhylllyyn, mutta tästä tulee hyvälle tuulelle. :D

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei Grobschnitt:ä ole listas? eiks se sit oo krauttii ylipäätänsä?
    Ei, se on vaan saksalaista progea :lol:

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosta Embryosta olisi mielenkiintoista kuulla lisäkommentteja. Minkä tyylistä settiä se on?

    Kuuntele täältä Radio Marrakesh Orient Express:
    http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_BAND.asp?band_id=1087

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    äänestän listan ulkopuolelta Neu!:ta!!!

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksan 70-luvun skene on kyllä yksi mielenkiintoisimmista. Clusteria en ole kuullut lainkaan, muilta bändeiltä useita loistolevyjä. Can on ehkä rakkain, ja ehkä lopulta se kaikista nerokkain, hulluin ja kokeellisin yhtye noista. Ja bändin vokalistit ovat aivan omaa luokkaansa, puhumattakaan rytmiryhmästä!

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kuuntele täältä Radio Marrakesh Orient Express:
    http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_BAND.asp?band_id=1087


    Tänks. Lazer jo lähettikin minulle yhden biisin kuunteluun Rache-levyltä. Oikein hyvältä kuulosti ja hankintaan menee.

    didja kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Julian Copen Krautrocksampler on melko huvittavaa luettavaa. Mies vaahtoaa suosikkibändeistään todella antaumuksellisesti. Ja muistaa säännöllisesti haukkua englantilaista pippeliprogea, muistaakseni ainakin Yes, Genesis ja erityisesti ELP ja Emerson saavat kuulla kunniansa :D Hauska kirja, ja informatiivinenkin.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on koirille oikein, että luut on kovia.

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tangerine dream kallistuu kyllä paljon enemmän ambientin puolelle kuin krautrockin. Kraftwerkistäkin voi luokitella krautrockiksi sen varhaisen tuotannon. Siis jos nyt oikein kunnolla ruvetaan pilkkua hinkkaamaan. Mutta vähän kyllä yllätyin, kun TD sai noin suuren kannatuksen!

    Can:in Tago mago on ensimmäinen krautrocklevy, minkä ostin ja on myöskin edelleen PARAS.

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Can:in Tago mago on ensimmäinen krautrocklevy, minkä ostin ja on myöskin edelleen PARAS

    Yhdyn ehdottamasti tähän väitteeseen. Halleluhwah!

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En näkojään hallitse tota lainausmekanismii viel

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oisko jollain tietoa siitä, minkälaisia nuo Canin uudet sacd-painokset ovat. Onkos nuo esim. pakattu ihan tavallisen kokosiin cd-koteloihin?

    spiralake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oisko jollain tietoa siitä, minkälaisia nuo Canin uudet sacd-painokset ovat. Onkos nuo esim. pakattu ihan tavallisen kokosiin cd-koteloihin?


    Mulla on Tago Magosta sacd-versio. Ei kai nuo nyt yleensäkkään missään erikoisissa kansissa ole? Tässä on kyllä hienosti pyöristetty nuo kulmat joten on se vähän erikoinen kotelo...

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Selvä, hyvä juttu. Oon vaan nähny sellasia sacd-levyjä, joissa nuo kotelot ovat normaaleja cd-koteloita suuremmat; sellaset jotka ei mahu cd-hyllyyn :D

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä nuo hieman pyöristetyt kulmat viittaisi juuri tommoiseen suurempaan sacd-koteloon.

    MelancholyMan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    edit: Sokru tökkii --> tuplat.

    pinulk kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään SACD-soitinta? Kertokaa miten em. Can levyt eroavat normaali CDstä. Minulla on niitä Can-levyjä ja sanovat niiden olevan SACD/Hybrid muodossa eli niissä on kaksi versiota samasta levystä.

    Mitä siinä SACDssä on lisänä? Monikanavamiksauksia?

    Lamia kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ''SACD näyttää ulkoisesti tavalliselta CD:ltä mutta Direct Stream Digital (DSD)-systeemin ansiosta on sen äänenlaatu huomattavasti parempi. SACD pystyy toistamaan taajuuksia viisi kertaa paremmin kuin normaali CD.

    HUOM! "Puhdasta" SACD:täei voi soittaa muulla kuin sille tarkoitetulla soittimella. Hybrideiksi kutsutut SACD-levyt käyvät myös ''

    Eikös noita SACD pysty soittamaan DVD -soittimessa vähän paremmalla äänentoistolla vai oonko väärässä?

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tangerine dreamia ja neuta olen kuullut CD:llä, amon duulia ja kraftwerkkiä vähän. En nyt äänestäisi mitään

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös noita SACD pysty soittamaan DVD -soittimessa vähän paremmalla äänentoistolla vai oonko väärässä?

    Ei vaan DVD-soittimessa pitää olla erikseen SACD-tuki. Mm. Samsungilla on sellaisia malleja.