Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Jalkapallon mm-kisat

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten (290 kommenttia)
Katotaankos täällä kisat ja mitä joukkueita kannatetaan?
Mie kahtelin taulukoita ja oman epäjärkeilyni mukaan neljä parasta ovat Brasilia, Hollanti, Ranska ja Ruotsi. Mitenkäs muut veikkaatte?
Ounastelen siis että puolivälierässä pelais ruotsi ja portugali, ja äänet sanoivat minulle että ruotsi voittaa portugalin. Siis paperilla näyttää tältä + oma tietämättömyyteni ja vaistoni. Tiedä sitten tekeekö Norsunluurannikko jotain.
Hollantia kannatan perinteisesti.

+/- saldo : 0 |

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jonakin vuonna katselin joitakin matseja. Se jäi mieleen että kun joku sai pallon ja lähti kuljettamaan sitä kohden maalia, niin matka päättyi siihen että tyyppi kaadettiin kumoon. Eli, pelkkää roskaa tuokin.

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Minkään urheilun seuraaminen ei innosta pätkääkään. Eikä oikein harrastaminenkaan, mikä on sinänsä vähän huono homma.

    Vituttaa, että esim. duunissa ja melkein missä vaan odotetaan, että kyllä kaikkia kunnon miehiä täytyy penkkiurheilu kiihottaa. Kun ei niin ei.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ajattelin katsoa hyvien maiden pelejä. Englantia kannatan, mutta eiköhän Brasilia voita. En nyt ole hirveästi seurannut etukäteis höyryämistä, mutta Brasilian lisäksi luulisin että Italia, Ranska ja Hollanti ovat vahvoilla. Mutta hartain toive on että Ruotsi ei pärjäisi.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onpa hyvään aikaan nää kisat, kun mulla on loppukokeet menossa just :P No joo, asiaan. Varmaan kannatan Italiaa, kuten viimeiset 12 vuotta olen... Kisojen aikana muodostuu varmaan jokini muukin maa, joka pelaa iloisesti. Pitää yrittää kattoa mahdollisimman monta peliä, etten lue liikaa.

    En veikkaa voittajaa, mutta toivon ettei Portugali voita (long story).

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Minkään urheilun seuraaminen ei innosta pätkääkään. Eikä oikein harrastaminenkaan, mikä on sinänsä vähän huono homma.

    Vituttaa, että esim. duunissa ja melkein missä vaan odotetaan, että kyllä kaikkia kunnon miehiä täytyy penkkiurheilu kiihottaa. Kun ei niin ei.

    Naulan kantaan.

    No kai sitä tulee muutamat matsit seurattua tilanteiden pakosta.
    Harmittaa kun pari kaveria eivät voi lähteä katsomaan Uzvaa & Vasaroita ensi tiistaina, koska samaan aikaan telkkarissa on joukko Brasilialaisia ukkeleita potkimassa palloa.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En oo koskaan seurannu futista sen tarkemmin, mut ajattelin jos nyt vaikka oppisin tykkäämään siitä.

    1. Hollanti
    2. Brasilia
    3. Kroatia tai Ranska

    Mustana hevosena Tsekki.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä kyllä tule katsottua yhtään matsia. Paitsi jos niitä tulee päivällä, jolloin joutuu väkisin töissä näkemään.

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee katsottua ja paljon matseja suosikki Englanti (aina ja iankaikkisesti) mutta Brasialian poijat hoitaa sen kotiin ikävä kyllä noh onhan niiden peliä sentäs kiva seurata.
    Ei varmaan yllätys että tulee seurattua Englannin-liigaakin talvet tiiviisti ;-)

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loppupelit tulee seurattua, ja välissäkin jos ei ole parempaa tekemistä. Ennakkosuosikeilla on yleensä aina ollut vaikeuksia. Englannin liiga tuo rahaa mukavasti, aika hyvin ennakoitavissa.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosikkini :
    1.Englanti
    2.Hollanti
    3.Ranska

    Hartain toiveeni viimeisistä:
    Vika:Ruotsi
    Toka vika:Saksa :wink:

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kivaa! TV:stä tulee jotakin katsomisen arvoista :lol:
    Brasilia voittaa ellei sitten Kroatian pelit osu aivan nappiin.
    Olen iloinen myös Ruotsin mahdollisesta menestyksestä. Kyllä.
    Saksan pelit ovat ehkä tylsiä, mutta ei sekään ole mikään haukkumisen aihe. Jokainen tehokas pelitapa on oikea.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kivaa! TV:stä tulee jotakin katsomisen arvoista :lol:


    Joo, Pohjolan äskeinen keikka Teemalla nimittäin.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Olen iloinen myös Ruotsin mahdollisesta menestyksestä. Kyllä.
    Saksan pelit ovat ehkä tylsiä, mutta ei sekään ole mikään haukkumisen aihe. Jokainen tehokas pelitapa on oikea.


    No joo,en minäkään oikeasti sure jos Ruåtti pärjää.mutta Saksan pelitapa on kamala ja siksi toivon sille mahdollisimman huonoa menestystä :twisted:

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä tulee varmaan katottua, joskaan ei ihan samalla intensiteetillä kuin neljä vuotta sitten, jolloin ehkä 2-3 matsia jäi väliin. Oma suosikki on Tsekki, mutta tasoltaan kovin on tietysti Brasilia, joka menee varmasti pitkälle. Toivon silti muiden voittoa.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeistään pleijareissa kun Mongoliat ja Arabit ja Tunisiat sun muut jämäpaskat on ulkona.
    Toivon että voittaja olisi joku muu kuin Rassit taas. Vaikka Espanjalle eka MM.

    Matsien aikana kuuntelee mieluummin musiikkia kuin Hoopia.

    Billy kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikö tuo Saksan "tylsä pelaaminen" ole jo aika kulunut latteus?
    Saksa vie mestaruuden ja kaikki taas itkee ja selittelee niiden menestystä.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä ainakin viime MM:ssä Saksalla oli paikoin ihan rullaavaakin fudaamista.
    Ainakin jonkun Saksan pelin haluan katsoa. Lähinnä sen takia kun heillä on sen niminen tyyppi kuin Bastian Schweinsteiger, josta tulee mieleen Studio Julmahuvi.
    Italia se sitten on kyllä tylsän pelin mestari. Ensinnäkin kaikki ovat hirveitä filmitähtiä ja sit hyökkäykset on aina samanlaista pitkä päähän-meininkii.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Norsunluurannikon pelit täytyy ehdottomasti katsoa. Tuolla joukkueella saattaa olla ihan oikeasti mahdollisuuksia, ainakin hieman toivon niin.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikki pelit tulee varmaan tuijotettua ja Tsekki voittaa mestaruuden. o/

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Christian Pander ei valitettavasti mahtunut Saksan maajoukkueeseen. ;)

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulee varmaan seurattua jonkin verran. Kaikki muu urheilu on turhaa jalkapalloon verrattuna. Laji on parhaimmillaan silloin kun itse pelaa, ja sen hienoutta oppii arvostamaan aivan uudella tavalla.

    Suosikkijoukkuetta maajoukkue- tai seuratasolla ei varsinaisesti ole.
    Hyvää peliä seuraa aina mielellään, riippumatta joukkueista. Suomalaista futista ei oikein voi katsoa, niin onnetonta sähellystä se on.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    E.V.V.K!

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeeeaaah .. edelliset kisat jäi näkemättä melkein kokonaan. Nyt aionkin ottaa takaisin ja kuluttaa tuolin ihan puhki. Ennustan voittajaksi Italiaa (pistin jopa rahaakin hieman likoomaan asian puolesta) tai Argentiinaa (vielä ennättäis .. pitäiskö pistää näillekin). Vai Italia vai!!!

    calicula.minus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomalaista futista ei oikein voi katsoa, niin onnetonta sähellystä se on.


    Ilveksen keskikaupungin tyttöjen D93-94 -joukkueen matseja oon kattonu ihan mielelläni. Aika rajua menoa välillä :shock: mutta on siellä aika moisia pallotaitureitakin :o .

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katotaankos täällä kisat ja mitä joukkueita kannatetaan?


    Ei tuu kiekosta kesää, puoliväkinen formuloista, pesäpallosta vähäsen, potkupallosta ei pätkääkään!

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enklanti voittaa koska se on paras ja sen kuuluu voittaa.Salainen toiveeni tosin olisi että jonakin päivänä Skotlanti voittaisi mestaruuden. :shock: Jostain pervosta syystä se on suosikkini.En osaa sanoa järkevää syytä sille.Ehkä se juontaa johonkin vanhaan mm otteluun jossa joku, oliko se Archibald vai kuka ,kikkaili hienosti.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jännä muuten miten Saksan maajoukkueen peliä kutsutaan tylsäksi kun taas Saksan liigassa tehdää keskimäärin eniten maaleja per ottelu jos verrataan näitä suurempia liigoja...espanjaa, italiaa..jne. :shock: Onhan siellä näitä ulkomaalaisia ja varsinkin brasseja vilisee aivan mahdottomasti mutta taisi se kotimaisuusastekin olla saksan liigassa korkein. :wink:

    Laitoin lapun menemään Tsekkien mestaruudelle ja maalitykiksi veikkasin Tsekin tornia Jan Kolleria. Tosin veikkauslistassa se oli kohdassa "muu pelaaja".

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4-2 Olipas tylsä Saksan ottelu.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4-2 Olipas tylsä Saksan ottelu.


    Mikä tylsä!? Saksa piti palloa ja kehitti hyökkäyksiä ja teki neljä maalia, joista kaksi komealla kierteisellä oikeaan yläkulmaan! Hieman normaalista hyökkäävämpää peliä. Puolustus vaan näyttää mättävän pahasti. Ei Saksa pärjää enää jatkosarjassa tällaisella puolustuspelillä, kun vastustajat tulevat päällle ja hassuttavat topparit mennen tullen.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    4-2 Olipas tylsä Saksan ottelu.


    Mikä tylsä!? Saksa piti palloa ja kehitti hyökkäyksiä ja teki neljä maalia, joista kaksi komealla kierteisellä oikeaan yläkulmaan! Hieman normaalista hyökkäävämpää peliä. Puolustus vaan näyttää mättävän pahasti. Ei Saksa pärjää enää jatkosarjassa tällaisella puolustuspelillä, kun vastustajat tulevat päällle ja hassuttavat topparit mennen tullen.


    Hmm... Ilmeisesti sarkasmini jäi huomaamatta... pirun hymiö jäi laittamatta. :wink:

    Joo ei Saksa tuollaisella löysäilyllä pitkälle pötki. Maalit olivat upeita.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on selainen kutina että nyt voittaa kisat joku joka ei oo koskaaan aiemmin voittanu.Hollanti,Tsekki tai Ruotsi............tai joku muu

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai Ecuador :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ecuadorilla näky olevan yksi nopea kaveri kärjessä, mutta sen kyllä osaavat muut jatkossa eliminoida. Saksa potkii tykkejä kaukaa tarkasti, kuten arvelin sen jo ennen kisoja tekevän, se saattaa tuottaa tulosta pitkälle.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tasapeli 6-2. Sori...

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tasapeli 6-2. Sori...että olen jotkut maalit nähnyt kahtena.

    Sori hyväksytty.

    warkke kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puola hävisi... oma rivi taitaa kusta alusta alkaen - saatana!

    taitaa olla docbn suosikkitilanne - Saksa voittaa ja Puola häviää...

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Puola hävisi... oma rivi taitaa kusta alusta alkaen - saatana!
    taitaa olla docbn suosikkitilanne - Saksa voittaa ja Puola häviää...

    Mitäs hourailet täällä yksinäsi? Tiettyjen kirjoituksieni oli kyllä tarkoitus ärsyttää älykääpiöitä, mutta en uskonut että joku olisi niin älykääpiö että tekisi asiasta sellaisia johtopäätöksiä kuin mitä nyt ilmeisesti on tehty, älykääpiö. Muut ovat kyllä aika hyvin tajunneet, että olen huvin vuoksi leikkinyt paholaisen asianajajaa, mutta turkulaisena tämä seikka on sinulta mennyt ohi. Tosin ilmeisempää on, että olet niin aivopesty ja ääliö, että pienikin viittaus tiettyyn suuntaan saa aivosi hitsaamaan kiinni ja tuloksena on sättimistä ja sätkyttelyä, kuten on nähtävissä tuossa vituttaa-säikeessä.

    warkke kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D. anna anteeksi - provoilin kerrankin... Itse olen kadena seurannut sinun tyyliäsi, miten saat ihmiset pillastumaan,,,mahtavaa meininkiä! En oikeasti tarkoittanut mitä sanoin,,,anna anteeksi oikeesti...! Ja, kyllä , olen älykääpiö! Ja minä seison näiden sanojen takana!

    warkke kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja se "vituttaa säie" pitää siinä mielessä totta, että vastapuolella on myös asennetta ja lihasta...
    Mites se meni... Mussolinin aikaan kommarit ja fasistit meni vetämään yhdessä demokratian kannattajia pataan...

    warkke kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja vittuako minä anteeksi pyytelen- sanottu mikä sanottu.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun pitäisi varmaan kannattaa Italiaa, koska Paolo Rossi oli suuri suosikkini -82 kisoissa. Italia tosin pelaa kuolettavan tylsää peliä. Ei sentään niin tylsää kuin Saksa. Englanti taitaa olla varsinainen suosikkini.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trinitatin tupakat otti ja riisti pojon Ruåttilta.Hyvät kisat tulossa....

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voittiko Elmo suomelle aikoinaan maailmanmestaruuden vai olympiakultaa?
    Muuta maailmaa vastaan pelasi yksin, vai olikos siellä kentän täytteenä muita, peliin osallistumattomia pelaajia? Kukas muistaa?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En muista muuta kuin sen, että pirun kova jätkä oli...

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, ja kastajaisissa meinasi pappi laittaa toiseksi nimeksi Tappio, mutta korjattiin nimeksi Tapio.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tulikos tuo 70-luvulla telkkarista vai mistä muistan... Sellainen muistikuva on, että olisi joku tällainen huumorijuttu tehty... ??? Olin ainakin alle 10-v joten vaikea muistaa, muuta kuin että Baccaran tytöt olivat pikkupojankin mielestä tosi nättejä ja että Charlien Enkelit myös... :wink:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Elmo


    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi VITTUSAATANAPERKELE!
    Paikkansa pitää se Linekerin kommentti, että futis on peli, jossa potkitaan palloa 90 minuuttia ja sitten saksa voittaa.

    Billy kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tietysti Saksa voittaa. Ja mitä vittumaisemmalla tavalla, sen parempi.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En seuraa potkupalloa, ehkä kattelen loppupelejä korkeintaan. Mulla ei toisaalta ole mitään syytä mollata futista tylsyydestä koska formuloita tulee seurattua. :wink:
    Otaksun, että molemmat lajit palkitsevat vasta sitten kun niistä tietää tarpeeksi, ts. osaa analysoida asioita jotka eivät suoraan näy ruudussa.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se ole mitään potkupalloa, saatana.
    Jos istuu lapsuutensa kentän laidalla katsellen isän ja setien pelejä, niin kai se saatta vaikuttaa. Ja sitten ei itse voi(nut) sydänvian vuoksi pelata. Vieläkin vituttaa.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa ansaitsi voittonsa. Vaikkei sillä futiksessa olekaan mitään merkitystä. Oliko MZ:lla Puolan puolesta vedot vetämässä kun kiroiluttaa? ;)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En harrasta vedonlyöntiä, mutta inhoan Saksaa, varsinkin futiskentillä.
    Toistaen, kuten Gary Lineker joskus sanoi, futis on laji, jossa pelataan 90 minuuttia ja sitten Saksa voittaa. En voi oppia pitämään Saksan pelistä, vaikka tekisivät mitä pelityylilleen.

    Pakko kommentoida myös Harmaalle: tässä jenkit saavat pelata kuten osaavat, ja jos ovat sitten maailman valtiaita, olkoot. Saksa voitaisiin aina sulkea pois kisoista.

    Ja minä en suhtaudu futikseen fanaattisesti...

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on joku Linekerin kirjakin...mutta aika nerokas lause :D

    Joo, eilen oli aika kiva kattoa saksalaisten kanssa peliä, ja naureskella että eihän se Saksa onnistu! Lopun maali oli vaan tuuria.

    Suuret maat on pelanneet aika huonosti, varsinkin Brasilia. Molemmat Ronaldot (siis myös Portugalin) vois pakata laukkunsa! Harmi että Norsunluurannikolla on niin paha lohko, kun ne pelas aika hyvin.

    Tänään voi vihdoin kattoa kaikki pelit rauhassa.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se ole mitään potkupalloa, saatana.
    .


    Okei, okei..
    Eikös jalkapallon pitäisi olla iloinen asia? :) Tosin tuppasi minultakin unohtumaan Olympiastadionilla kun Unkari tasoitti jatkoajalla. :evil: Oli muuten ainoa matsi jonka olen nähnyt paikan päällä. Ja viimeinen.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pois sieltä televisioiden äärestä mädäntymästä ja itse futaamaan! Et tarvitse kuin...pallon!

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hööö joo olin itsekin paikalla.. Se hetki oli MUSTA.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Tänään voi vihdoin kattoa kaikki pelit rauhassa.


    Paitsi että Englannin puolesta joutuu jännittämään.Niin ja sen puolesta että Paraguay löisi Svedut. :twisted:

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hööö joo olin itsekin paikalla.. Se hetki oli MUSTA.


    Tuli muuten stadikalla aika äkkiä hiljaista.
    ..ja se keli vielä. Voi sitä vitutuksen määrää kun raahauduin läpimärkänä kotiin sen tappion jälkeen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En harrasta vedonlyöntiä, mutta inhoan Saksaa, varsinkin futiskentillä.

    Pääasia että et inhoa Itävaltaa.
    /HH88

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pahin pettymys on itselleni ollut Ranska. Zidanellekin voitaisiin antaa vaikka se kultainen kello kuin että pääsee pilaamaan eläkelahjaksi hyvän joukkueen pelit. Ja se Sylvaini vaikkapa "hevon kuuseen" sieltä kärjestä säätämästä. Louis Saha sahaamaan vastustajan puolustusta rikki..hehheh... Aika lähellä voi olla ettei Ranska tee näissäkään, kuten viime mm-kisoissa, yhtään maalia.

    Italia on kova. Kolleri loukkaantui Tsekiltä. Perkele.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hööö joo olin itsekin paikalla.. Se hetki oli MUSTA.


    Mistä tapahtumasta tässä nyt on kysymys?

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En harrasta vedonlyöntiä, mutta inhoan Saksaa, varsinkin futiskentillä.

    Pääasia että et inhoa Itävaltaa.
    /HH88


    En tainnut väittää, että natsismi on syy? Saksan fudis on vain ärsyttävää. En tosin tiedä kuplavolkkarin takabokserin toiminnasta kauheasti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tainnut väittää, että natsismi on syy? Saksan fudis on vain ärsyttävää. En tosin tiedä kuplavolkkarin takabokserin toiminnasta kauheasti.

    Sanamuodosta vain sai sen vaikutelman, että inhoat saksaa yleisesti ja erityisesti sen jalkapalloa. Jäin miettimään, miten voi inhota jotain maata - sen ymmärrän että esim. nykyiset saksalaiset ovat aika sietämättömiä..

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Potk.. anteeksi jalkapallon itse pelaaminen on todella nastaa. Eipä ihme että on mualiman suosituin peli.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tohtori kiteyttää viimeisessä lauseessaan asiat monellakin tavalla,

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heja Sverige!

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep- Heja Sverige.
    Ja terveisiä isältänikin.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselläni meni nappiin myös Ruotsin ja Englesmannien pelien katselu. Kummastakin katsoin vain viimeiset 10 minuuttia, jolloin maalitkin tehtiin.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselläni meni nappiin myös Ruotsin ja Englesmannien pelien katselu. Kummastakin katsoin vain viimeiset 10 minuuttia, jolloin maalitkin tehtiin.


    Oikein! Kyllä ihmisellä pitäisi olla parempaakin tekemistä kuin istua pari tuntia tuijottamassa pallon siirtelyä. :lol:

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselläni meni nappiin myös Ruotsin ja Englesmannien pelien katselu. Kummastakin katsoin vain viimeiset 10 minuuttia, jolloin maalitkin tehtiin.


    Oikein! Kyllä ihmisellä pitäisi olla parempaakin tekemistä kuin istua pari tuntia tuijottamassa pallon siirtelyä. :lol:


    Aivan! Katsoa 3 tuntia pallon siirtelyä. 8)

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatanan kerettiläiset!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saatanan kerettiläiset!

    En tunnusta kerettiläisyyttä, vaikka MinkviZiittori kuinka kiduttaisi ja saarnaisi.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katson kaikki matsit, jotka vaan voin - viime viikonloppuna tuli missattua monta peliä messukiireitten takia.

    Italia voittaa - joukkue on kisojen paras jokaisella osa-alueella. Tylsää sen peli ei todellakaan ole, taktisesti kypsää vain.

    Yliarvostettuja joukkueita mielestäni ovat Ranska(ei jatkoon alkulohkosta, ihmeellisiä pelaajavalintoja), Tsekki, Brasilia(kova, mutta silti ylihypetetty), Englanti(ei maalivahtia eikä maalintekijöitä) ja myös Hollanti(vaikka ovatkin voittamassa Norsunluurannikkoa, Van Basten).

    Argentiina osoitti tänään olevansa vakava haastaja Italialle. Muita kovia: Saksa, Meksiko. Espanja flopannee kuten tavallisesti.

    Jesh! 2-1 Leipuri!

    edit: ei tosiaan vaikuta Hollanti kovin vahvalta vaikka voittivatkin. Jos Norsuilla ois ollu Drogban tilalla joku hyvä hyökkääjä ois ottelu päätynyt toisin.
    Joo, ja unohtu noista yliarvostetuista vielä Portugali - kauttaaltaan paska porukka.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia on oli ainakin 1. pelissään todella vakuuttava. Argentiina pieksi serbit 6-0 mutta pitää muistaa että serbian tiimiltä puuttui 2 vakiokokoonpanon pakkia, Argentiina oli kuitenkin erittäin hyvä. Brassien eka peli oli aika lätty mutta uskon että parantavat varmasti peliä. Tsekki taas, no, Kolleri: loukkaantunut, Baros: loukkaantunut. Muutamalta joukkueelta (ranska, brasilia, tsekki, italia..) pitää katsoa vielä ainakin yksi matsi että tietää sen todellisen tason.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä rikastuu jos Meksiko-Angola päättyy tasan.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä rikastuu jos Meksiko-Angola päättyy tasan.

    Onnittelut :!: Viina, laulu ja naiset... sitten tuhlaa loput. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä rikastuu jos Meksiko-Angola päättyy tasan.

    Onnittelut :!: Viina, laulu ja naiset... sitten tuhlaa loput. :lol:


    Olo on nyt 13.08 euroa rikkaampana niin mahtava että saa nähdä miten tässä paskalle taipuu.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Veikkaukselle pelasit niin sehän pyöristetään tasan kolmeentoista. Reilua peliä. ;)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Veikkaukselle pelasit niin sehän pyöristetään tasan kolmeentoista. Reilua peliä. ;)


    En pelaa Veikkauksella sillä siinä nettisysteemissä on niin huono käyttöliittymä ja lisäksi öisin ei saa Veikkauksessa pelata (we only come out at night jne.)

    Tuota pyöristystä en tiennytkään. No entistä suurempi syy pelata tuolla ulkomaan ihmeessä.

    Oli muuten eri jännä viimeiset 15 minuuttia tuossa Meksiko-Angola-pelissä johtuen tuosta vedonlyönnistä :) Meikän hermolla ei kyllä isommilla summilla lyötäisikään vetoa :)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomisen "varma tuotto" on sitten Italian voitto pelissä Italia-Usa. Siihen 50% pelikassasta. Kerroin kuitenkin 1,4.
    Neljäsosa Portugalille pelissä Portugali-Iran. Pitäisi olla aika varma myös. Kerroin kuitenkin vain 1,3. Siksi tähän vain neljäsosa eikä edelliseen.
    Neljäsosa kassasta on sitten riskirahaa, tasapeli pelissä Tsekki-Ghana, kerroin noin 3.5.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä joo, vedot tuo jännitystä vaikka panos olisi pienikin. Veikkauksen kertoimilla ei oikein juhlita, ja ulkomailta löytyy laajempaa tarjontaakin.

    On muuten huvittavaa että niiden pitää tehdä tommonen pyöristys, kun yksi lottoarvonta tuo veikkauksen kassaan apaut 4 milj. euroa. Se pyöristysjuttu oli joku rahapelilain ihme pykälä, siitä oli Veikkaajassa taannoin lukijapalstalla.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...No entistä suurempi syy pelata tuolla ulkomaan ihmeessä.

    Meinaatkos oddsonnet'ia?

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...No entistä suurempi syy pelata tuolla ulkomaan ihmeessä.

    Meinaatkos oddsonnet'ia?


    betandwin.comia olen käyttänyt ja se on ollut ihan OK tarpeisiini. OIen sieltä jopa saanut rahaa siirrettyä ulos tavalliselle suomalaiselle pankkitilille, mikä tietenkin on plussaa :) Sen käyttöliittymä on kyllä mielestäni aika nami ja toimii hyvin myös Linux/Firefox-yhdistelmässä. Mutta ei siihen liity sen kummempia sympatioita. Vähän yllätyin siitä että Veikkauksen tarjoamat kertoimet ovat ihan kilpailukykyiset ainakin tuohon betandwiniin verrattuna. Ehkä jossakin on sitten parempia kertoimia. Joskus oli tarkoitus vähän tutkia mutta eipä ole jaksanut niin paljoa kiinnostaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistaakseni... eiku, veikkaus korotti kertoimiaan aika sitten (vuosi tai jotain), ettei porukka liikaa mene noihin ulkomaiden kertoimiin. Ilmeisesti kuitenkin pitää marginaalista alikerrointa?

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikkauksella palautusprosentti on 88. Ulkoisilla 92-93. Pörsseissä lähellä 100:aa (tosin pitää maksaa komissiot nettovoitosta).

    Tulosvedossa 70%. Tää on varmaan mielenkiintoista.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olihan Italia-USA -peli melkoinen. Ei mitään laatufudista, mutta tapahtumia riitti.
    Aika paha lohko. Ghana taitaisi ansaita jatkopaikan.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lohko E on kyllä todellinen kuolemanlohko. Kaikilla joukkueilla on mahdollisuus päästä jatkoon ennen viimeisiä otteluita. Ghana on pelannut erinomaisesti. Tsekki taas oli aika suuri floppi: hyökkäyksestä puuttuu pelaajia ja puolustuskin oli ihan pihalla. Italia taas lähti USA -peliin törkeän surkealla asenteella ja se saattaa maksaa jopa jatkopaikan.

    USA palasi sen "unelmaottelun" Italiaa vastaan ja varsinkin yhdellä foorumilla amerikaanit ovat nyt niin polleeta poikaa että "tässä vielä Brasiliakin kaatuu". "Lievästi" vääristävä FIFA -ranking vain lisää naiivia intoa. Hyvästä pelistä on vielä pitkä matka siihen että voittaa otteluita. Senhän me suomalaiset tiedetään tuskallisen hyvin.

    Eiköhän Ghana palauta amerikkalaiset maan pinnalle ja sitten joko Italiassa tai Tsekeissä itku kurkussa mietitään että "eihän tässä näin pitänyt käydä". Suomalaisen jääkiekkokansan jokavuotinen maansuru on muuten suhteellisen pientä verrattuna vaikkapa siihen jos Italia lähtee kotiin alkulohkosta.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joitakin viestejä takaperin rehvastelemani äkkirikastuminen (13.08 euroa) on nyt sitten--kaikkien kateellisten suureksi riemuksi--pelattu ja hävitty. Pelikassa tällä hetkellä 0,00 euroa. Nyt voin virallisesti jatkaa sillä linjalla että tottahan se on että futis on siis aivan perseestä.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lotto toi nyt paremmin... +50 e

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä vähän triviatietoa...

    On aika mielenkiintoista, että futiksessa on vain niin harva maa voittanut maailmanmestaruuden. Itse asiassa ainoastaan seitsemän eri maata. Brasilia, Uruguay, Argentiina, Saksa ja Italia ovat kaikki voittaneet useamman kerran. Englanti ja Ranska ovat ainoina voittaneet kerran. Englannille ja Ranskalle tuo kerta oli muuten niiden ainoa finaali. Esim. Argentiina on ollut finaalissa 4 kertaa, Italia viidesti...Saksasta ja Brasiliasta nyt puhumattakaan. Että kyllä Englannin pitäminen jalkapallon todellisena "supermaana" Italian, Argentiinan, Saksan ja Brasilian rinnalla on vahvasti liioiteltua.

    1990 Englannilla oli sen historian ehkä paras joukkue (Gascoine, Lineker, Woddle, ym.) mutta se ei silti yltänyt finaaliin. Näiden kisojen joukkue Peter Crouchilla varustettuna on valtavasti paskempi, hitaampi ja yksioikoisempi kuin tuo 1990-kisojen yhdistelmä. En usko Englannin mahdollisuuksiin (riippuen tietysti jatkopelien ottelukaaviosta).

    Hävinneitä finalistejakaan (ei-mestareita) ei ole montaa. Ruotsi on ainoana päässyt finaaliin (häviämään) vain kerran.

    Hollanti 2 kertaa
    Tsekkoslovakia 2 kertaa
    Unkari 2 kertaa
    Ruotsi kerran

    Itselleni oli yllätys, että Ruotsi on ollut MM-finaalissa. Se on kuitenkin aika kova juttu. Ne Svedut onnistuvat kyllä melkein kaikessa. Hollannille kyllä soisi vihdoin mestaruuden, mutta kyllä tuo Argentiinan peli näyttää todella pahalta (muiden kannalta).

    Brasilia on ollut todella paska, ja toivonkin entisten suosikkieni tippuvan jatkosta Espanjaa tai Italiaa vastaan. Alkulohkohan heillä on aina kaikkein helpoin: viime kisoissa Kiina, Turkki ja Costa Rica...ja näissä kisoissa jalkapallon suurvallat Japani, Australia ja Kroatia. Ja sitäpaitsi... nykyään Brasilian kannataminen on kuin sosiaalidemokraattien äänestäminen: todellista laumasieluisuutta. ;)

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tarja Halonenkin "kannattaa" kuulemma oikein virallisesti Brasiliaa. Ois ehkä kannattanut valita kauppasuhteiden takia esim Saksa. ;)

    Lotossa 5 oikein tod.näk. yhdellä rivillä on 0,068 %. Kiitä onneasi M.Tapio :)
    https://www.veikkaus.fi/info/lotto/todennakoisyys.html


    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se näistä tähän astisista peleistä on noin niinkuin vedonlyöntimielessä j'äänyt mieleen, että todella paljon ennalta-arvaamattomia tuloksia ollut. Omat maalit, kentältä ulosajot (punaiset kortit) ja tuomaripeli tuovat sellaisen satunnaistekijän noihin otteluihin. Ja ilmeisesti maat joiden odotetaan häviävän pystyvät helpommin pelaamaan vapautuneemmin kun taas ennakkosuosikin paikka on vaikea. Itse en ole ymmärtänyt sitä Ronaldinho-hehkutusta muutenkaan. Aina kun minä olen sattunut tv:n ääreen kun siellä on Ronaldinho yms. supersankari antamassa vaparia, niin pallo on osunut muuriin tai lennellyt muuten vaan ihan kummalliseen osoitteeseen. Ronaldo taas on lihonut varmaan 15 kiloa ja näyttää lähinnä siltä että haluaisi pois sieltä kentältä ja kotiin nukkumaan. Viisasta sinänsä.

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loppuottelussa ovat Saksa ja Brasilia, jotka pelaavat 90 minuuttia ja sitten Saksa voittaa! :wink:

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sekin on aika erikoinen juttu että Brasilia ja Saksa kohtasivat ensimmäisen kerran mm-kisoissa vasta vuonna 2002.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ovat kyllä kisat totaalisesti pilalla, jos finaali on taas Saksa-Brassit.
    Ronaldinho ei ole tehnyt mitään hyvää kentällä, ja sama pätee Ronaldoon. Onneksi edes päästävät raukan vaihtoon, ettei koko peliä tarvitse juosta.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loppuottelussa ovat Saksa ja Brasilia, jotka pelaavat 90 minuuttia ja sitten Saksa voittaa! :wink:


    Vaikuttaa kyllä pikemminkin että siellä on vähän yllätyksen poikasta tulossa.

    edit: korjasin quote-tagin

    Jammo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Loppuottelussa ovat Saksa ja Brasilia, jotka pelaavat 90 minuuttia ja sitten Saksa voittaa! :wink:


    Yllätysfinalisteilla nettoaa rajusti!
    Ghana - Portugali?! Vai onko tuo edes mahdollinen paritus?
    On niin kuuma etten nyt jaksa tutkia asiaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uutisissa kertoivat Halosen olevan vierailulla Saksassa ja tulevan pian kotimaahan.
    Mutta sitten sanoivat vielä että jos Saksa voittaa MM:n, niin Haloselle tulee heti uusi vierailu Saksaan. Ilmeisesti Haloselle tulee juhlat joka tapauksessa, jos mestari on EU:sta. Pitäisikköhän tavallisenkin Suomen kansalaisen juhlia hillittömästi EU-maan mestaruutta?

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt alkaa jo ihan hyviä matseja olla. Ruotsi-Englanti oli aikamoinen, hannuhanhet taas tasoittivat viime minuuteilla. Tänään oli Meksiko-Portugali, oikea peli sekin, ja nyt alkaa Hollanti-Argentiina.:)

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ja nyt alkaa Hollanti-Argentiina.:)


    Paitsi että se oli tylsä vaihtopenkkipelaajien nollapeli. No, onneks Hollanti voittaa Portugalin kaikesta huolimatta.

    Huomenna sen sijaan on kiinnostavia pelejä, varsinkin Italian ryhmän.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli kyllä tylsä toi Hollanti-Argentiina.

    Saatanan miljonäärit siellä hölkkäilevät. Isoisän ikäinen kokainisti, Maradona, on katsomossa pirteämpi kuin pelaajat. :shock:

    Se peli jota eniten odotan tällä hetkellä on lauantain Ruotsi-Saksa.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli kyllä tylsä toi Hollanti-Argentiina.

    Saatanan miljonäärit siellä hölkkäilevät. Isoisän ikäinen kokainisti, Maradona, on katsomossa pirteämpi kuin pelaajat. :shock:

    Se peli jota eniten odotan tällä hetkellä on lauantain Ruotsi-Saksa.


    Eikös kokaiini ole piriste?

    Ruotsi-Saksa -matsia odotan minäkin, kunhan svedut voittaa.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Ruotsi-Saksa -matsia odotan minäkin, kunhan svedut voittaa.



    Harmillinen tilanne.Kumpi voittaa kahdesta pahasta :wink:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ruotsi-Saksa -matsia odotan minäkin, kunhan svedut voittaa.



    Harmillinen tilanne.Kumpi voittaa kahdesta pahasta :wink:


    Saksa on aina pahempi. Ja ruotsalaiset ovat yleensäkin kauniiimpia, Ai, pitikö puhua Saksan fudiskisoista?

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Saksa on paska maa."
    -Seppo Räty

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa ei ole nykyänsä paska laisinkaan. Ei sitten lainkaan. Ja minä sentään olen ateistisionisti henkeen ja vereen...

    Mutta itse asiaan! Olipas kertakaikkisen ja yllättävän hieno matsi tämä Hirohito - Del Monte eli japani vs. brassit. Oli tilanteita ja dramatiikkaa. Kannatti katsoa!! Hyvä Japani! Hyvä Brasilia!

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viime kisoissa Brasilialla oli alkulohkossaan Kiina, Turkki (joka tosin oli kisojen yllättäjä) ja Costa Rica. Nyt Australia, Kroatia ja Japani.

    Olisi se joskus kiva katsoa Brasilan pelaavan alkulohkossaan ihan oikeita jalkapallomaitakin vastaan.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viime kisoissa Brasilialla oli alkulohkossaan Kiina, Turkki (joka tosin oli kisojen yllättäjä) ja Costa Rica. Nyt Australia, Kroatia ja Japani.

    Olisi se joskus kiva katsoa Brasilan pelaavan alkulohkossaan ihan oikeita jalkapallomaitakin vastaan.


    Joo, ja Argentiinalla on aina vaikea lohko.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, vaikka joku taisi sanoa että nykyään on tylsää olla Brasilia-fani, niin henkilökohtaisesti en ymmärrä miten joku voi olla olematta Brasilia-fani taas tuollaisen pelin jälkeen... :) Jotenkin brassien peli on sellaista rentoa ja iloista ja paikoitellen tosi taidokasta hyökkäysvoittoista jammailua. Ronaldo oli taas vaihteeksi ihan huippu, onko hänellä tosiaan noin huono kunto vai onko hän vain noin itsevarma, ei liiku juuri ollenkaan eikä näy kentällä, mutta kun saa pallon niin tulee kosketuksella tai muutamalla heti pahaa jälkeä.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Brassien hyökkäys perustuu juuri siihen että nämä vikkelät keskikenttäpelaajat (Kaka, Ronaldinho, Juninho, Robinho) liikuttavat palloa ja juoksevat ympäri kenttää. Niinpä Ronaldon oikeastaan tarvitsee vain seisoskella siinä keskellä vastustajan maalialuetta ja odotella että joku käy pelaamassa sen pallon siihen jalkaan ja Brasilia taas tarvitsee Ronaldon tyylisen vahvan ratkaisijan joka sitten pyssyttää ne pallot maaliin. Vaikka Ronaldo on ollutkin suhteellisen nopea, mitä nyt on jo hidastunut niin Brasilian hyökkääjän ei tarvitse niinkään olla mikään supernopea vaan enemmänkin hyvin sijoittuva pelaaja koska ylivertainen keskikenttä kyllä antaa passeja jos vaan on sopivalla paikalla. Ja onhan Ronaldo ihan hirveä maalikone.

    Toinen brassien hyökkääjä Adriano on vähän samanlainen kuin Ronaldo: pallon saatuaan pyssyttää välittömästi, ei ole mikään pelintekijä vaan juuri se tyly viimeistelijä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jo selvinneet 1/8 finaalit, ja omat arvioni:

    Saksa - Ruotsi: Ruotsi laittaa pystyyn kovan taistelun, mutta Saksa jyrää perinteillään, rutiinillaan ja kotiyleisön tuella.

    Englanti - Ecuador: Helppo voitto Englannille. "Kävelevät kangaspuut" Peter Crouch puskee ainakin yhden. ;)

    Argentiina - Meksiko: Meksiko on hyvä joukkue, mutta silti se tarvitsee ihmeen voittaakseen. Argentiina menee ylivoimaisella pelaajamateriaalillaan jatkoon, ei kuitenkaan niin selvästi kun etukäteen odotetaan. Meksiko on selkeästi aliarvostettu joukkue.

    Hollanti - Portugali: Portugali, mutta jos menee pilkulle niin Hollanti. Van Der Saar on ärsyttävän näköinen kuikelo, mutta hyvä maalivahti.

    Brasilia - Ghana: Ghanan voitto olisi hieno asia jalkapallolle, mutta Brasilia hoitaa selvästi.

    Italia - Australia: Italialla kävi tuuri. Ehkä selvin ottelupari etukäteen. Ausseilla ei mitään mahdollisuuksia Italian kivikovaa puolustusta vastaan.

    Eli en usko, että yllätyksiä tulee. Suuret menevät jatkoon. Hollanti - Portugali on tiukin ottelupari etukäteen.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kumpi oli surkeampi: Ukraina-Tunisia -peli vai ottelun tuomari? äänestän tuomaria.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huomenna (tänään) 24.6 tähänastisten MM-kisojen ennakkoon mielenkiintoisin peli, neljännesvälierämatsi Saksa-Ruotsi klo 18:00...

    Menee varmaan taas 2 litraa jäätelöä...

    :)

    :oops:

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitanpa minäkin vähän veikkausta:

    Saksa - Ruotsi
    Kahden hyvin samantyylisen joukkueen kohtaaminen. Kumpikin joukkue pelaa hyvää joukkuepeliä, puolustaa tiukasti ja ovat hyvin kurinalaisia. Kumpikin tulevat otteluihin kovalla asenteella, taistelevat ottelun loppuun asti ja odottavat kärsivällisesti maalipaikkaa. Jotkut erehtyvät kutsumaan noita ominaisuuksia tuuriksi: tässä pelissä saattaa tulla maaleja ihan lopussa asti. Saksalla on tietenkin paineita kotijoukkueena ja Ruotsilla ei ole tavallaan mitään menetettävää. Todennäköisesti Saksa painostaa alusta asti ja Ruotsi kyttää vastaiskuja. Ruotsi saa siis pelata juuri sellaista peliä mistä he pitävät. Uskon kuitenkin Saksan vievän niukasti voiton. Tosin voi mennä rankkareihinkin.

    Argentiina - Meksiko
    Tässäkin pelissä kohtaavat hyvin samantyyliset joukkueet. Teknistä jalkapalloa, nopeita hyökkäyksiä. Meksiko on kutsuttu "pieneksi Argentiinaksi" ja tämän hetken kunnolla Argentiinan luulisi ottavan helpohkon voiton Meksikosta. Riippuu siitä kuinka hyvin Meksiko jaksaa puolustaa ja käyttää maalipaikat hyväkseen. Jos Saksa - Ruotsi -ottelusta on tulossa tarkkaa kyttäilyä niin tämän pelin pitäisi olla viihdyttävämpi ja tilannerikkaampi.

    Englanti - Ecuador
    Ecuador sai mitä hakikin eli jatkopaikan. Ecuador luultavasti hakee nolla nollaa ja rankkareita ja Englanti (Beckham) yrittää keskittää palloa Peter Crouchin päähän. Englanti menee maalilla parilla jatkoon. Jollei sitten Ecuadro iske heti pelin alussa maalia. Tuskin mitään huippufudista luvassa.

    Portugali - Hollanti
    Tiukka peli. Kummatkin joukkueet ovat aika arvaamattomia. Puolustuksen kautta kummatkin lähtevät peliin ja ratkaisut nähdään hyvin todennäköisesti kulmapotkuista ja vapareista. Hollanti lähtee kovemmalla hyökkäysvoimalla otteluun ja Ruud Van Nistelrooy voi tekaista ratkaisun. Joko tylsää puolustusvoittoista potkiskelua tai hurjaa maalijahtia. Tästä ei osaa sanoa. Hollanti kuitenkin jatkoon.

    Italia - Australia
    Aussit ovat olleet iloinen yllätys, hyvällä asenteella ovat pelanneet ja pelityyli on kovin brittiläinen jossa varsinkin erikoistilanteet ovat vaarallisia. Italian esitykset ovat olleet vähintäänkin sekavia. Jos Australia pelaa samalla lailla kuin USA Italiaa vastaan niin Italia voi olla kovassakin hädässä. Ei välttämättä niin saletti ottelu kuin saattaisi vaikuttaa. Italia nippa nappa jatkoon.

    Sveitsi - Ukraina
    Joukkueet melkein toistensa kopioita. Tasaista ottelua luvassa ja ratkaisut tulevat erikoistilanteista. Ukrainan hyökkääjä Andrei Shevtshenko vastaan Sveitsin hyökkääjä Alex Frei. Tiukkaa ja fyysista kamppailua luvassa. Rankkareihin?

    Brasilia - Ghana
    Tässä se tulee, yllätys! Ghana on todella kovassa vireessä ja Brasilia ei ole ollut parhaimmillaan. Japani jo laittoi Brasilian pinteeseen: jos Ghana saa pelattua Brasilian keskikentän pois (Kaka, Ronaldinho), Ronaldo jää yksin kärkeen eikä hän jaksa alkaa pelintekijäksi. Ghanan taas pitää pelata nopeita hyökkäyksiä koska Brasilian puolustustus ei ole mikään maailman organisoiduin. Jos taas Ghana alkaa puolustamaan niin sitten se on menoa. Brasilian pelastus saattaa olla se että Ghana ei pelaa mitenkään tiukkaa joukkuepeliä ja siten pari nukahdusta voi kostautua. Uskon kuitenkin että Ghana menee jatkoon maalilla. 2-3 ehkä?

    Espanja - Ranska
    Toisen kierrosen helmi. Jompi kumpi ulos kisoista jo tässä vaiheessa. Paineet ovat kummallakin valtavat ja tappionpelko laittaa varovaiseksi. Kumpikin välttää virheitä. Espanjalla Torres ja Ranskalla maailman paras hyökkäyskaksikko: Thierry Henry ja David Trezeguet. Uskaltaako Ranskan valmentaja jättää Zidanine Zidanen penkille? Zidane on jo liian hidas näihin peleihin. Franck Riberyn pitäisi ehdottomasti olla Zidanen paikalla. Tylsä peli odotettavissa. Suuri ihme jos ottelu on avointa hyökkäyspeliä. Espanja jatkoon.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jospa minäkin...

    Saksa - Ruotsi
    Saksa voittaa tuurilla.

    Argentiina - Meksiko
    Meksiko pelannut mielestäni sen verran huonosti, että Argentiina voittaa selvästi.

    Englanti - Equador
    Molemmat joukkueet pelanneet huonosti, mutta Englanti voittaa tuurilla.

    Portugali - Hollanti
    Hollanti voittaa.

    Italia - Australia
    Australia tuskin voittaa Italiaa.

    Sveitsi - Ukraina
    Sveitsi on ollut näissä kisoissa paljon vakuuttavampi, eli voittaa Ukrainan selvästi.

    Brasilia - Ghana
    Olisi tietysti hienoa jos Ghana voittaisi, mutta luulen että Brasilian ylipainoinen tähtihyökkääjä tekee pari tuurimaalia.

    Espanja - Ranska
    Vaikea sanoa, kumpikaan joukkue ei ole vakuuttanut, mutta Ranska sai taas pelin juonesta kiinni - Ranska jatkoon.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa mitään tuuria tarvitse, kun erotuomari on niiden kätyri.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa mitään tuuria tarvitse, kun erotuomari on niiden kätyri.


    Juu kuten se rangaistuspotku tosiaan todisti vai?!

    :)

    jusu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa mitään tuuria tarvitse, kun erotuomari on niiden kätyri.


    Ei vaan ensimmäiset 20min.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa jyräsi Ruotsin maalille kuin Tanskaan aikoinaan, ja yhtä vähän vastusta oli.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaksi ennustustani meni jo oikein...Saksa nielaisí Ruotsin ja Argentiina otti tiukan voiton taistelevasta Meksikosta...joten ennustetaanpa loput:

    Sveitsi - Ukraina
    Sveitsi menee jatkoon. Sveitsi pelasi hyvät karsinnat, ja on historiansa (tai sen puutteen) takia aliarvostettu joukkue.

    Ranska - Espanja
    Ranska jatkoon. Surkea alku, mutta kokemus ratkaisee. Zidane ja Henry ovat sen verran hurjia pelimiehiä, että ikuiselle ennakkosuosikille Espanjalle käy jälleen kylmät.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hämmentävä pläjäytys Nybergiltä: "Nürnbergissä tuomioita jakaa Tapio Suominen." :twisted: :D

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt harmittaa kun en ennen Portugali-Hollanti-matsia laittanut tänne veikkaustani, että Portugali hoitaa homman kotiin.

    Oli kyllä huikea peli, henkilökohtaisesti tuo oli kuumimpia, ehkä kuumin, matsi mitä olen ikinä nähnyt. Rangaistuspotkukilpailuksi venynyt vuoden 1994 loppupeli Brasilia-Italia on ehkä mieleenpainunein.

    Elämä on osa jalkapalloa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9s_Escobar


    Decon punainen kortti on ongelma Portugalille mutta kyllä se seuraavaksi vastaan tuleva Englantikin on erittäin vajaakuntoinen. Saa nähdä miten pahasti Hollanti-pelissä rumasti telotuksi tullut Cristiano Ronaldo loukkaantui. Englanti ei kyllä ole mitenkään suurta vahvuutta osoittanut.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä mahtaa olla kokaa nokassa jonnin verran, jos panee rahaa Kolumbian mestaruuden puolesta. :)

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    olipas tuskaa katsoa Hollanti-Portugali-peliä.
    70 minuutin jälkeen ei pelattu ollenkaan, ärsytti miten Portugali rupes pelaamaan aikaa vaihtosekoilulla, maalivahdin munailulla ja Decon käsipalloilulla. Uskomatonta Hollywoodeilua vielä. Toivottavasti Englanti niittaa ne.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastaavassa tilanteessa olisi jokainen joukkue pelannut aikaa samallalailla.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastaavassa tilanteessa olisi jokainen joukkue pelannut aikaa samallalailla.


    itse en ole nähnyt koskaan aikaisemmin sellaista että vaihto otetaan takaisin tai että kesken pallon kuljetuksen otetaan yhtäkkiä vaan pallo käteen. Deco sai punaisen periaattessa kahdesta keltaisen kortin arvoisesta pelin hidastamisesta.
    Maalivahdin harrastama näytteleminen ja kuhniminen on yleisempää, mutta aina yhtä ärsyttävää. Onneksi sillekin tuli keltainen kortti.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    itse en ole nähnyt koskaan aikaisemmin sellaista että vaihto otetaan takaisin tai että kesken pallon kuljetuksen otetaan yhtäkkiä vaan pallo käteen.


    Sehän oli hauska hetki kun valmentaja otti vaihdon takaisin :)

    Ei se Hollanti nyt mikään ihmeellinen joukkue ollut että se olisi ansainnut jatkopaikan. Se C. Ronaldon telominen siinä alussa oli sen verran ruma temppu jo. Näköjään noita Jarkko Ruudun kaltaisia psykopaatteja on tuolla futiskentilläkin.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitähän Van Basten ajatteli jättäessään Ruud van Nistelrooyn penkille koko pelin ajaksi ja päästi Dirk Kuytin tuhlailemaan maalipaikkoja? :evil:

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se C. Ronaldon telominen siinä alussa oli sen verran ruma temppu jo. Näköjään noita Jarkko Ruudun kaltaisia psykopaatteja on tuolla futiskentilläkin.


    Kyllä se oli rumaa peliä molemmilta joukkueilta. Ei jäänyt Carvalhonkaan jalka kovin kauaksi Robbenin päästä. Figon temppu oli myös ämmämäisyyden huippu. Toki Boulahrouz olisi C. Ronaldon telomisesta ansainnut suoraan punaisen kortin. Kyseinen tapahtuma taisi muutenkin toimia laukaisijana ylenpalttiselle sikailulle. Huolimatta suuresta varoitusten määrästä Ivanov olisi kevyesti voinut muutaman kerran vielä keltaista korttia vilauttaa.

    Mikä psykopaatti se Ruutu muka on? Taklaa kuitenkin suhteellisen puhtaasti verrattuna pohjoisamerikkalaisiin virkaveljiin, eikä esimerkiksi ruotsalaiseen tapaan hakkaa mailalla vastustajaa teho-osastolle.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Figon temppu oli myös ämmämäisyyden huippu. [/quote]

    Eri mieltä. Se oli enemmänkin henkinen näpäytys kuin tarkoitus fyysiseen vahingoittamiseen, mikä näytti olevan tilanne C. Ronaldon tapauksessa.

    [quote]
    Mikä psykopaatti se Ruutu muka on? Taklaa kuitenkin suhteellisen puhtaasti verrattuna pohjoisamerikkalaisiin virkaveljiin, eikä esimerkiksi ruotsalaiseen tapaan hakkaa mailalla vastustajaa teho-osastolle.


    En tiedä mihin tapauksiin viittaat mutta se että Ruutu on psykopaatti ei tarkoita, etteikö siellä olisi muitakin psykopaatteja.
    Psykopaatti ei tässä tilanteessa ollut mikään haukkumasana vaan ihan maallikon diagnoosi.
    (Psykopatiahan on nyky-yhteiskunnassa korkealle arvostettu mielen alueen sairaus.)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia suotuisalla tuomaripelillä jatkoon.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuomari sitten päätti lahjoittaa jatkopaikan Italialle. Näinä hetkinä jalkapallo tuntuu aina aika typerältä lajilta.

    Hoopo Hännisellä ei tietenkään ollut mitään kommentoitavaa Italian lahjarankkarista. Tällaiset tuomiot ovat aika noloja koko lajin uskottavuuden kannalta.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuomari sitten päätti lahjoittaa jatkopaikan Italialle. Näinä hetkinä jalkapallo tuntuu aina aika typerältä lajilta.

    Hoopo Hännisellä ei tietenkään ollut mitään kommentoitavaa Italian lahjarankkarista. Tällaiset tuomiot ovat aika noloja koko lajin uskottavuuden kannalta.


    Eri mieltä kyllä tuosta tuomarin rankkarin lahjoittamisesta. Grosso kuitenkin kaatuu(toki helposti) edessä makaavaan pelaajaan, eli ei rankkari kuitenkaan maailman suurin vääryys/filmaus ollut, pahempiakin tuolla on mennyt läpi. Materazzin punainen oli myöskin aika kova tuomio: ei ollut alin pelaaja, eikä kyseessä ollut kuitenkaan selvä maalipaikka - keltainen olisi riittänyt.. Vaikeita tilanteita tuomarille toki.

    Tottin rankkari oli kyllä erinomainen noin kovassa paikassa.


    Joo, ja tuosta Hollanti-Portugali ottelusta vielä: olihan se kyllä melkoista sikailua/näyttelemistä/tuomarille mussuttamista molemmilta joukkueilta, Portugalilta vielä melkoista ajanpeluutakin.. Tuomari oli kyllä mielestäni hyvä.. otti tiukan linjan alusta asti(paitsi siis se Ronaldon loukkaantumiseen johtanut tilanne, jota ei ilmeisesti vaan nähnyt) ja aikalailla kaikki kortit tulivat aiheesta.

    Englanti-Portugali on kyllä melkoinen antikliimaksi - vaikea päättää kumman puolella olisi.. ehkäpä jopa Englannin kun vastapuolella on vielä kuitenkin Figon ja Manichen kaltaisia pelaajia - Deco sentään joutui ansaitusti pelikieltoon.

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mälsää, omat suosikit jo ulkona, Tsekki jämähti alkulohkoon ja Hollantikin karahti. Hollanti-Portugali-parista molemmat olisivat ansainneet edes puolivälieräpaikan.... Mutta helvetin rumaksihan se yltyi sitten, jäi ennemmin paha maku suuhun.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Figon temppu oli myös ämmämäisyyden huippu.


    Eri mieltä. Se oli enemmänkin henkinen näpäytys kuin tarkoitus fyysiseen vahingoittamiseen, mikä näytti olevan tilanne C. Ronaldon tapauksessa. [/quote]

    En väittänytkään, että Figolla oli tarkoitus vahingoittaa vastustajaa fyysisesti. Kyseessä on silti vastustajaa halveksiva naurettava temppu, jonka itse rinnastan esim. kasvoille sylkemiseen.

    [quote]
    Mikä psykopaatti se Ruutu muka on? Taklaa kuitenkin suhteellisen puhtaasti verrattuna pohjoisamerikkalaisiin virkaveljiin, eikä esimerkiksi ruotsalaiseen tapaan hakkaa mailalla vastustajaa teho-osastolle.


    En tiedä mihin tapauksiin viittaat mutta se että Ruutu on psykopaatti ei tarkoita, etteikö siellä olisi muitakin psykopaatteja.
    Psykopaatti ei tässä tilanteessa ollut mikään haukkumasana vaan ihan maallikon diagnoosi.
    (Psykopatiahan on nyky-yhteiskunnassa korkealle arvostettu mielen alueen sairaus.)


    Psykopaatti on minun mielestä vain aika vahvasti sanottu sen perusteella, mitä Ruutu kentällä tekee. Vai mihin tämä sinun "maallikon diagnoosi" Ruudun psykopatiasta perustuu?

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Psykopaatti on minun mielestä vain aika vahvasti sanottu sen perusteella, mitä Ruutu kentällä tekee.


    Meni ihan mielenkiintoiseksi, esimerkiksi wikipedia http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
    kirjoittaa paljon psykopatiasta. Oli hauskaa miettiä mitkä kaikki noista kriteereistä pätevätkään häikäilemättömiin, häpeän- ja katumuksen tunteensa menettäneisiin ihmisiin joita urheilu- ja bisnesmaailma on täynnä. Mutta ihmekös tuo kun kerta 3 prosenttia väestöstä on psykopaatteja. Arvelisin, että keskiverto jääkiekko- tai futisjoukkueessa osuus on huomattavasti suurempi: empatiakyvyn puutteesta, narsismista ja aggressiivisuudesta on suurta hyötyä kun luo uraa alalla, jossa menestyminen perustuu sekä vastustajien että omien joukkuetovereiden nujertamiseen. Ja tätä nappulasta asti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli hauskaa miettiä mitkä kaikki noista kriteereistä pätevätkään häikäilemättömiin, häpeän- ja katumuksen tunteensa menettäneisiin ihmisiin joita urheilu- ja bisnesmaailma on täynnä.

    Kuten artikkelista ilmenee, psykopatiaan liittyy elämän suunnittelemattomuus, kyvyttömyys oppia virheistä sekä "oivalluskyvyn spesifi puute". Tarkoittaa käytännössä sitä, että oikeat psykopaatit eivät pärjää bisnesmaailmassa ja muualla, missä tarvitaan sosiaalisia taitoja ja laskelmointia. Keskimääräinen psykopaatti voi ehkä kunnostautua väkivaltarikkollisuuden alalla; "juppien" persoonallisuushäiriöt kuuluvat narsismin piiriin.
    /offtopic

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikä alkaa väsyä...

    Antisosiaaliseen persoonallisuushäiriöön kuuluu useita oireita:

    * Kykenemättömyys toimia sosiaalisten normien tai lain mukaisesti[/quote]

    Pätee useimpiin jalkapalloilijoihin, vrt. kentältä ulosajot ja usein myös ongelmat yksityiselämässä (joita tosin keltainen (paskapaperin värinen) lehdistö korostaa)

    * Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena henkilökohtaisen hyödyn tai nautinnon vuoksi


    Vrt. "filmaaminen" vapaapotkujen tai rangaistuspotkujen toivossa, vastapelureiden paidassa roikkuminen ym.

    * Vastuuttomuus, impulsiivisuus tai kykenemättömyys suunnitella eteenpäin


    Vrt. hankitaan punainen kortti hetken tunnekuohussa näkemättä mitä seurauksia tästä aiheutuu vastapelurille tai omalle joukkueelle.

    * Ärtyneisyys ja aggressiivisuus, joka esiintyy toistuvina fyysisinä tappeluina tai hyökkäyksinä


    No tämähän nyt on tarpeellinen ominaisuus huippu-urheilijalle.

    * Piittaamattomuus omasta tai muiden turvallisuudesta


    Kuten myös!

    * Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä


    Vrt. pelaaja teloo kaverin puolen vuoden sairaslomalle, taklaa sokeaksi, tai rikkoo luita--ja syyttää vain tuomaria kohtuuttomuudesta.

    [quote] * Ihmisten hyväksikäyttö
    * Narsismi


    Tv-kameroiden eteen mennään pepsodent-hymyssä suin ja kentällä on kampaus viimeisen päälle muodikas.

    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eri mieltä kyllä tuosta tuomarin rankkarin lahjoittamisesta. Grosso kuitenkin kaatuu(toki helposti) edessä makaavaan pelaajaan, eli ei rankkari kuitenkaan maailman suurin vääryys/filmaus ollut, pahempiakin tuolla on mennyt läpi. Materazzin punainen oli myöskin aika kova tuomio: ei ollut alin pelaaja, eikä kyseessä ollut kuitenkaan selvä maalipaikka - keltainen olisi riittänyt.. Vaikeita tilanteita tuomarille toki.

    Tottin rankkari oli kyllä erinomainen noin kovassa paikassa.[/quote]

    Italia onnistui kyllä selvästi suunnitelmissaan lähes täydellisesti. Pelataan 90 minsaa maailman tylsintä jalkapalloa, sitten daivataan rankkarialueella ja tehdään rangaistuspotkusta voittomaali. Ihan klassista Italialaista jalkapalloa - Forza Italia! :).

    Ei sen puoleen, olen kyllä samaa mieltä, että edellisissä kisoissa on annettu kyllä paljon vähemmästä rangaistuspotkuja. Sääli vaan että joukkue joka onnistui tappamaan katsojat tylsällä pelillään pääsi noin helposti jatkoon. Parempi joukkuehan voitti kyllä selkeästi lopulta.

    Englanti-Portugali on kyllä melkoinen antikliimaksi - vaikea päättää kumman puolella olisi.. ehkäpä jopa Englannin kun vastapuolella on vielä kuitenkin Figon ja Manichen kaltaisia pelaajia - Deco sentään joutui ansaitusti pelikieltoon.


    Mitäs ikävää Maniche muka teki, muuta kun erittäin hienon maalin? Omasta mielestäni oli yksi niitä harvoja pelaajia kentällä joka loisti pelaamisellaan eikä näyttelijätaidoillaan. Ainoa pelaamiseen keskittyvä Hollannin joukkueessa tuntui olevan Van Persie, Robbenin ja Kuytin kaatuillessa joka kerta kun vastustaja tuli 10 metrinkin päähän.. Uskomaton pellematsi kyllä, mutta jäipä ainakin mieleen. Van Basten saa mun puolesta keskittyä siihen golfiin tästä lähtien.



    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia onnistui kyllä selvästi suunnitelmissaan lähes täydellisesti. Pelataan 90 minsaa maailman tylsintä jalkapalloa, sitten daivataan rankkarialueella ja tehdään rangaistuspotkusta voittomaali. Ihan klassista Italialaista jalkapalloa - Forza Italia! :).

    Ei sen puoleen, olen kyllä samaa mieltä, että edellisissä kisoissa on annettu kyllä paljon vähemmästä rangaistuspotkuja. Sääli vaan että joukkue joka onnistui tappamaan katsojat tylsällä pelillään pääsi noin helposti jatkoon. Parempi joukkuehan voitti kyllä selkeästi lopulta.[/quote]

    Niin voitti, hieman tylsäksihän se peli väkisin menee kun yhden miehen vajaalla joutuu pelaamaan. Ensimmäisellä puoliajalla maalipaikat kuitenkin Italialle jotain 5-0, Aussit eivät saaneet kyllä yhtään paikkaa edes ylivoimalla pelatessaan.

    [quote]Mitäs ikävää Maniche muka teki, muuta kun erittäin hienon maalin? Omasta mielestäni oli yksi niitä harvoja pelaajia kentällä joka loisti pelaamisellaan eikä näyttelijätaidoillaan. Ainoa pelaamiseen keskittyvä Hollannin joukkueessa tuntui olevan Van Persie, Robbenin ja Kuytin kaatuillessa joka kerta kun vastustaja tuli 10 metrinkin päähän.. Uskomaton pellematsi kyllä, mutta jäipä ainakin mieleen. Van Basten saa mun puolesta keskittyä siihen golfiin tästä lähtien.


    No tässä matsissa ei Maniche tainnut ehtiä muuta ikävää tekemään kuin yhden todella naurettavan vapaapotkun kalastuksen. Tuo ylläoleva perustuu suurimmaksi osaksi mielikuvaan minkä mies on jättänyt aiemmilla esityksillään - viime Em-kisojen pallo kasvoihin episodi taitaa olla pahimmasta päästä. Todella yliarvostettu pelaaja kuitenkin(koko Portugalin joukkue on), maali oli toki hieno.l

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia pelasi juuri suunnitelmansa mukaan. Eiväthän ne edes yrittäneet hyökätä sen ulosajon jälkeen. Näki ihan selvästi että ne haki maalia vasta kun lisäaika alkoi. Tarkoitus oli että tulee joko maali tai rankkari. Mielenkiintoinen peli tulossa kun Italia kohtaa Ukrainan. Andriy Shevchenko tietää varmasti kuinka Italian puolustus murretaan.

    Italian voitto oli oikeastaan ensimmäinen voitto joukkueelle joka panostaa vain puolustamiseen ja vastaiskuihin. Ilahduttavasti aina alusta asti aktiivista hyökkäyspeliä esittänyt joukkue on menestynyt.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italian voitto oli oikeastaan ensimmäinen voitto joukkueelle joka panostaa vain puolustamiseen ja vastaiskuihin. Ilahduttavasti aina alusta asti aktiivista hyökkäyspeliä esittänyt joukkue on menestynyt.


    Täh, no mites Portugali? Ja edelleenkin kannattaisi huomioida tuo ulosajo...

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italian voitto oli oikeastaan ensimmäinen voitto joukkueelle joka panostaa vain puolustamiseen ja vastaiskuihin. Ilahduttavasti aina alusta asti aktiivista hyökkäyspeliä esittänyt joukkue on menestynyt.


    Täh, no mites Portugali? Ja edelleenkin kannattaisi huomioida tuo ulosajo...


    No Italia tuskin olisi taktiikkaansa juuri vaihtaneut vaikka niillä olisikin ollut 11 miestä kentällä. Ehkä pari hyökkäystä enemmän olisi tullut.

    Portugalihan hyökkäsi aktiivisesti ottelun alussa ja tekaisivat ne maalinkin. Vasta sen kortin jälkeen alkoivat puolustaa. Tarkoitin että heti ottelun alussa aktiivisesti hyökännyt joukkue on pärjännyt. Ei ole ollut mitään Kreikkoja jotka lähtevät jo heti pelin alussa vaan pitämään omaa maalia puhtaana.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, no mun mielestä se, että puolustaa hyvin ei tarkoita että keskittyy vain siihen. Lippin Italia antaa vastustajan pitää palloa, eikä prässää ylhäältä mutta ei sen peli pelkkää puolustamista ole. Ottelun maalipaikat mielestäni kertovat jo aika paljon tästä. Eikä Kreikkakaan vain puolustamalla mestaruutta voittanut..

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse asiassa se on juuri sitä. Kun annetaan vastustajan pitää palloa ja isketään vastaiskuilla minimoiden omat virheet, on puolustusvoittoista peliä. Kreikkahan voitti mestaruuden siten että miehittivät oman puolustusalueen ja maalit he tekivät erikoistilanteista. Ei Kreikka kovinkaan montaa pelitilannemaalia tehnyt.

    Jos vertaa vaikkapa Ecuadoria ja Italiaa, he pelaavat täsmälleen samalla taktiikalla mutta Italian vahvuus on siinä että he osaavat paljon paremmin hyökkäypelin, eli tässä tapauksessa vastaiskut. Se että Italialla oli enemmän maalintekotilanteita kertoo vain siitä ettei Australian joukkue ole niin organisoitu että samalla kun hyökkäsivät, olisivat pystyneet estämään Italialaisten vastaiskut. Eri asia olisi ollut jos vastassa olisi ollut vaikkapa Saksa joka taas pelaa aktiivista hyökkäyspeliä mutta osaa puolustaa. Eli vähän kuin Italia joka puolustaa aktiivisemmin kuin hyökkää mutta osaa myös hyökkäystaidon.

    Toivottavasti pelkällä kyttäilyllä ei päästä pitkälle näissä kisoissa. Mutta mitä lähemmäs finaalia mennään niin sitä varovaisemmaksi pelaaminen muuttuu.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Teempä tähän väliin pari ennustusta:

    Ghanalla on hyvät mahdollisuudet voittoon tänään, mikäli tekee tarvittavat osumat varsinaisella peliajalla. Mikäli peli menee jatkoajalle tai jopa (mitä en usko) rangaistuspotkuihin, Brassit vie sen.

    Espanja tulee voittamaan Ranskan tiukan kamppailun jälkeen yhdellä maalilla. Tuskin menee tämäkään rankkareihin asti.

    Näillä voin sitten kehuskella omaa näkemystäni pelien jälkeen ja jos menee puihin, niin asia voidaan unohtaa hissukseen.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, ainakin kansainvälinen lehdistö on tuominnut Italian saaman rankkarin täysin käsittämättömänä.

    http://www.timesonline.co.uk/article/0,,28749-2244651,00.html
    http://sport.moldova.org/stiri/eng/13525/
    http://www.geekzone.co.nz/blog.asp?blogid=22&postid=744
    http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1151361017715&call_pageid=968867503640&col=970081593064&t=TS_Home
    http://www.smh.com.au/news/aussie-update/you-were-robbed-say-brits/2006/06/27/1151174192571.html


    Ilta-Sanomat menee pisimmälle, ja otsikoi lööpissään:
    ITALIA HUIJASI ITSENSÄ TUOMARIN AVUSTUKSELLA JATKOON
    http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1194830


    Asiaa.

    Väsynyt Grosso itse juoksi PÄIN maassa makaavaa puolustajaa, ja kompastui tahallaan. Ei varmaan edes itse uskonut, että siitä voisi tulla pilkku. Noloin ja skandaalinkäryisin rangaistuspotku sitten vuoden 1990 finaalin. Joka muuta väittää, voi imeä peukkuaan (kuten ihmisen ja ektoplasman sekoitus Fransesco Totti)...mitähän imemistä se sillä symboloikaan? :twisted:

    Sääliksi käy Ausseja, mutta toivottavasti Ghana hoitaa tänään Brasilian ylimieliset ja ylihypetetyt starat kotiin.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän aussit itse sössineet pelin kun eivät 45 minuutissa saaneet palloa Italian verkkoon miesylivoimalla.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän aussit itse sössineet pelin kun eivät 45 minuutissa saaneet palloa Italian verkkoon miesylivoimalla.


    Totta sekin, mutta olisihan heillä ollut vielä 30 minuuttia aikaa yrittää...ja rangaistuspotkut. Ausseilla olisi ollut historia puolellaan, sillä Italiahan ei ole koskaan voittanut rangaistuspotkukilpailua MM-kisoissa.

    Kun tuomarit alkavat ratkaista matseja tällä tavalla, koko hommasta menee maku. Itseäni olisi vituttanut yhtä paljon, jos Ausseille olisi tuomittu pilkku väärin. Mikään joukkue ei ansaitse lähteä ulos maailman suurimmasta urheilutapahtumasta tuolla tavalla.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eiköhän aussit itse sössineet pelin kun eivät 45 minuutissa saaneet palloa Italian verkkoon miesylivoimalla.


    Totta sekin, mutta olisihan heillä ollut vielä 30 minuuttia aikaa yrittää...ja rangaistuspotkut. Ausseilla olisi ollut historia puolellaan, sillä Italiahan ei ole koskaan voittanut rangaistuspotkukilpailua MM-kisoissa.

    Kun tuomarit alkavat ratkaista matseja tällä tavalla, koko hommasta menee maku. Itseäni olisi vituttanut yhtä paljon, jos Ausseille olisi tuomittu pilkku väärin. Mikään joukkue ei ansaitse lähteä ulos maailman suurimmasta urheilutapahtumasta tuolla tavalla.


    Minä taas en ymmärrä sitä että aina vinetään siitä "kuinka tuomari ratkaisi pelin" vaikka ottelun ratkaisu oli Italian loistava puolustuspeli ja Australian saamaton hyökkäyspeli. Alituinen tuomareista valittaminen on jotain niin uskomattoman typerää, jos Italia EI olisi saanut rankkaria niin sitten olisi jotkut toiset valittamassa siitä kuinka se idiootti tuomari ei nähnyt siinä virhettä.

    Tuomareiden päätökset ovat yksi osa draamaa jota fudis on.

    Mutta tämä tekeekin jalkapallosta niin loistavan lajin, toisin kuin "katsotaan videolta menikö kiekko maaliin lustimesta vai oliko pelaaja sittenkin sentin verran liikaa maalivahdin alueella" jääkiekko.

    Adriano on avauksessa Brasseilla. Voi Ghana parkaa.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Adriano on avauksessa Brasseilla. Voi Ghana parkaa.


    Sama tyyppi joka filmas, ja myöhemmin teki paitsiomaalin?

    Italia ja Ukraina ottelun vois jättää kattomatta, kun molemmat maat on jatkossa filmaten saadun rankkarin avulla (Ukrainan siis alkuerässä).

    Osa noista matseista on ollut hyviä, osa ei - kuten eiliset matsit. Alkaa vähän mennä maku näistä kisoista normaalia huonomman tuomaripelin takia. Miksei tehdä niinku lätkässä, ja oteta videoita mukaan...

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistava esimerkki oli toi Adrianon kaato. Tämä tuomari antaa keltaisen Adrianolle, toinen olisi antanut rankun ja mahdollisen ulosajon. Enemmän tuo oli rangaistuspotkun arvoinen kuin se Italian rankku. Ja se ei ollut paitsio se maali. Adriano oli samalla tasolla sen pakin kanssa. Selvempiäkin "paitsiotilanteita" on hyväksytty maaleiksi.

    [EDIT]
    Tuomarilinja voi olla hyvinkin poikkeava: Sveitsi - Ukraina -pelissä ei meinannut tulla mistään korttia kun taas siinä Portugali -pelissä tuli kortti jo melkein siitä että katsoi tuomaria pahasti.

    Miksi ei videoita? Jos tuomarit alkaa tarkistaa joka ikistä paitsiota ja taklaustilannetta videoilta. Oliko se paitsio? katsotaan videolta! Filmasko se? katsotaan videolta! Oliko se kortin arvoinen taklaus? Katsotaan videolta! Oliko se tahallinen käsi vai pelattiinko se käteen? Katsotaan videolta! Ottelut kestää sen 5 tuntia?

    Jalkapallon säännöt ovat hyvin paljon tulkintakysymyksiä ja jokaisessa ottelussa tuomarit tekevät virheitä. Jos ei kestä tuota seikkaa niin kannattaa siirtyä katsomaan vaikka curlingia.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No noilla dumareilla on jo tollaset headsetit, niin ne vois antaa jonkun viidennen tuomarin hoitaa noi videojutskat, joka sit kertois ratkaisun.

    Sitä paitsi olihan se Adrianon maali paitsio. Saksan telkus on hienot grafiikat, josta näky selvästi. Mutta ihan sama enää, kun tuli toi 3-0.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näinhän siinä kävi että Ghanasta ei ollut vastusta Brasilialle. Periaatteessa Ghanalla oli saumaa: Ronaldinho ei ollut parhaimmillaan ja Ghana sai maalipaikkojakin. Mutta Ghana oli paha pettymys. Ei mitään joukkuekuria oikeastaan, puolustus vuosi kuin seula. Nukahdus heti ottelun alussa ja Ronaldo sai sen maalin tehtyä. Brasilia veivasi puoliteholla 3-0. Ghana yritti ja pelasi "ihan kivasti" mutta kun se ei oikein riitä tällä tasolla.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No noilla dumareilla on jo tollaset headsetit, niin ne vois antaa jonkun viidennen tuomarin hoitaa noi videojutskat, joka sit kertois ratkaisun.

    Sitä paitsi olihan se Adrianon maali paitsio. Saksan telkus on hienot grafiikat, josta näky selvästi. Mutta ihan sama enää, kun tuli toi 3-0.


    Ainakin minusta jalkapallo muuttuisi aika hidastempoiseksi (siis jo entisen lisäksi) kun pelaajat seisoisivat ja odottaisivat kun joku tuomari veivaa videoita ja tarkistaa oliko se paitsio vai ei. Mutta sittenkin se on tuomari joka päättää oliko taklaus reilu tai ei. Ehkä hieman paremmin saa nähdä tilanteen. Mussuttaahan ne pelaajat nytkin jokaisesta tuomiosta ja ottelu pysähtyy mutta sitten ensin odotettaisiin videotuomarin päätöstä ja sitten mussutettaisiin siitä? Jalkapallon yksi viehätys on tuossa inhimillisessä päätöksenteossa. En halua edes ajatella että fudis muuttuisi jonkin sortin amerikkalaisen jalkapallon kaltaiseksi taukomainospeliksi. Siitä ei ole kaukana että cheerleaderit alkais heilua kentällä.

    Eihän jääkiekossakaan vissiin katsota videolta kuin epäselvät maalitilanteet (ylittikö kiekko maaliviivan). Tuomarit ne sielläkin vielä viheltävät rangaistukset ilman videoita.

    Kyllähän niitä tilanteita, varsinkin taklauksia katsotaan jälkikäteen ja annetaan rangaistuksia jos tuomarilta jäi jokin juttu näkemättä (esim. figon pusku).

    Joku ihme juttu oli joskus että voisi paitsioita tarkkailla pallossa olevan mikrosirun kautta vai oliko ne pelaajien kengissä. Käsittääkseni epäselvät paitsiotilanteet pitäisi katsoa hyökkääjän eduksi ja jättää viheltämättä?

    Ja joo, ei se paitsiomaali ottelua ratkaissut.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Eiköhän aussit itse sössineet pelin kun eivät 45 minuutissa saaneet palloa Italian verkkoon miesylivoimalla.


    Totta sekin, mutta olisihan heillä ollut vielä 30 minuuttia aikaa yrittää...ja rangaistuspotkut. Ausseilla olisi ollut historia puolellaan, sillä Italiahan ei ole koskaan voittanut rangaistuspotkukilpailua MM-kisoissa.

    Kun tuomarit alkavat ratkaista matseja tällä tavalla, koko hommasta menee maku. Itseäni olisi vituttanut yhtä paljon, jos Ausseille olisi tuomittu pilkku väärin. Mikään joukkue ei ansaitse lähteä ulos maailman suurimmasta urheilutapahtumasta tuolla tavalla.[/quote]

    Minä taas en ymmärrä sitä että aina vinetään siitä "kuinka tuomari ratkaisi pelin" vaikka ottelun ratkaisu oli Italian loistava puolustuspeli ja Australian saamaton hyökkäyspeli. Alituinen tuomareista valittaminen on jotain niin uskomattoman typerää, jos Italia EI olisi saanut rankkaria niin sitten olisi jotkut toiset valittamassa siitä kuinka se idiootti tuomari ei nähnyt siinä virhettä.


    Sinusta siis on oikein, että mielivaltaisilla tuomiolla ratkaistaan ottelut? Tottakai tuomareiden inhimilliset virheet "kuuluvat" peliin, mutta tasaisen ottelun ratkaiseminen pudotuspelivaiheessa tuollaisella paskalla on surkeaa koko lajin kannalta. Jos olet sitä mieltä, että Italia ansaitsi tuosta tilanteesta pilkun, olet joko sokea kuin lepakko tai vaihtoehtoisesti Italian intohimoinen kannattaja.

    Ja jos tuomari oli ottelussa sysipaska, miksei siitä saisi olla vittuuntunut? Koko maailman lehdistö on tuominnut rankkarin antamisen tuossa tilanteessa oikeusmurhana. Kaikki lienevät mielestäsi vain "uskomattoman typeriä ruikuttajia"?

    Koko tuomaritoiminta kisoissa on hanurista. Brasilialle lahjoitettiin selvääkin selvempi paitsiomaali Ghanaa vastaan (joka ei tosin onneksi ottelua ratkaissut). Kortteja heilutellaan jokaisesta hipaisusta (ei tosin tähtipelaajille kuten Ronaldinho).
    http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/world_cup_2006/5117520.stm


    Sepp Blatter ja FIFA ovat itse kusseet tilanteen tähän jamaan kieltäytymällä teknisistä apulaitteista. Laitettaisiin 2 x 30 minuuttia tehokas peliaika (eli kello seis aina kun Totti, Inzaghi tai vastaava Oscarvoittaja tekee kuolemaa kentällä) ja videotuomarit mukaan, niin tilanne olisi parempi kaikkien kannalta. Jääkiekossa videoista on ollut pelkästään hyvää sanottavaa.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilta-Sanomat menee pisimmälle, ja otsikoi lööpissään:
    ITALIA HUIJASI ITSENSÄ TUOMARIN AVUSTUKSELLA JATKOON
    http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1194830


    Asiaa.[/quote]

    Joopajoo, melkoista paskaa suoltaa tämä laatulehti jälleen kerran.

    Tässäpä toinen yhtä objektiivinen kirjoitus:

    http://www.mtv3.fi/urheilu/mmfutis/minisite/


    Eikä Hesarinkaan otteluraportissa kehumista ollut.

    [quote]Väsynyt Grosso itse juoksi PÄIN maassa makaavaa puolustajaa, ja kompastui tahallaan. Ei varmaan edes itse uskonut, että siitä voisi tulla pilkku. Noloin ja skandaalinkäryisin rangaistuspotku sitten vuoden 1990 finaalin. Joka muuta väittää, voi imeä peukkuaan (kuten ihmisen ja ektoplasman sekoitus Fransesco Totti)...mitähän imemistä se sillä symboloikaan? :twisted:


    Ei oo JiiPee tainnut paljoa jalkapalloa katsoa jos tämä tai tuo 1990 finaalin rankkarituomio ovat suurimmat oikeusmurhat.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos olet sitä mieltä, että Italia ansaitsi tuosta tilanteesta pilkun, olet joko sokea kuin lepakko tai vaihtoehtoisesti Italian intohimoinen kannattaja.


    Just joo, kenenkähän mielestä tuo ei livetilanteessa näyttänyt pilkulta? Ja edelleenkin, tilanteessa on kuitenkin selvä kontakti - Grosso siis kyllä kaatuu helposti, mutta näissäkin kisoissa on muutama rankkari tullut heppoisemmastakin virheestä.

    Kannatan Italiaa näissä kisoissa, mutta pystyn silti arvioimaan tilanteet järjellä. Samaa ei voi sanoa kaikista Italian pelin teilaajista..

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei vakuuta kyllä Brassit edelleenkään - puolustus vuotaa, Ronaldinho ja Kaka eivät saa mitään aikaan. Ghanaa paremmin organisoitua joukkuetta vastaan ei tuolla pelillä pärjää.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei oo JiiPee tainnut paljoa jalkapalloa katsoa jos tämä tai tuo 1990 finaalin rankkarituomio ovat suurimmat oikeusmurhat.


    No, vuodesta 1978 vasta. Jos kerran olet alan todellinen asiantuntija, niin luettelepa pahemmat MM-kisoissa annetut lahjapilkut... tai "oikeusmurhat". Toinen mainitsemistani rangaistuspotkuista ratkaisi maailmanmestaruuden.

    Schumacherin tyrmäys Batistoniin (ilman varoitusta) 1982 lienee yksi. Tai Englannin 1966 epäselvä ylärima/maali... ja Maradonan käsimaalin hyväksyminen 1986. Kommentistasi päätellen sinulla lienee monia pahempiakin esimerkkejä. Olenkin kiinnostunut ne kuulemaan.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]

    Kannatan Italiaa näissä kisoissa, mutta pystyn silti arvioimaan tilanteet järjellä. Samaa ei voi sanoa kaikista Italian pelin teilaajista..


    Minä en ole teilannut Italian peliä, ja olen varma että lähes jokaisen joukkueen pelaaja olisi yrittänyt samassa tilanteessa filmata. Eikä Italia eilisessä pelissä filmannut mitenkään keskivertoa enempää.

    Itse asiassa minulla ei ole mitään Italiaa vastaan (paitsi Tottia ja Inzaghia jotka ovat ärsyttäviä). Ja en syytäkään Italiaa lahjarankkarista, vaan TUOMARIA. Tottakai jokainen joukkue ottaa voiton lahjaksi ilman suurempia mutinoita. Mikähän tässäkin nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, vuodesta 1978 vasta. Jos kerran olet alan todellinen asiantuntija, niin luettelepa pahemmat MM-kisoissa annetut lahjapilkut... tai "oikeusmurhat". Toinen mainitsemistani rangaistuspotkuista ratkaisi maailmanmestaruuden.


    Kuten sanoin, ei tarvi lähtä näitä kisoja vanhempia etsimään: Portugalin rankkari Irania vastaan ja Espanjan Ukrainaa vastaan.

    Tuo 1990 finaalin tilannekin oli päivänselvä rankkari - viheltämättä jätettynä se olisi ihan yhtälailla voinut ratkaista mestaruuden ja Saksa olisi kokenut vääryyttä.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jees, katsotaan jokainen taklaus, paitsio ja maalitilanne videolta, pelataan 10 minuuttia kerrallaan tehokasta peliaikaa, otetaan aikalisät, väliaikamusiikki ja cheerleaderit.

    Ja missähän vaiheessa minä olen sanonut että se Italian rankkari oli aiheellinen? Tuomareiden virheet kuuluvat tähän lajiin.

    Ja jääkiekossa edelleen katsotaan videolta vain epäselvät maalitilanteet.

    Se mikä ehkä saattaisi jopa toimia on se että kummankin joukkueen valmentajalla olisi kerran per puoliaika "oikeus" tarkistuttaa tuomarin päätös videolta. Tämä saattaisi tuoda enemmän sitä oikeudenmukaisuutta muuttamatta kuitenkaan liikaa itse pelin luonnetta.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wee...loistava 1. puoliaika Espanja - Ranska. Parasta neljännesvälieräpeliä tähän asti. Kummatkin ovat päättäneet kaatua saappaat jalassa. Ei niin nyhjäävää peliä mitä pelkäsin. Sääli että jompikumpi putoaa.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en ole teilannut Italian peliä, ja olen varma että lähes jokaisen joukkueen pelaaja olisi yrittänyt samassa tilanteessa filmata. Eikä Italia eilisessä pelissä filmannut mitenkään keskivertoa enempää.

    Itse asiassa minulla ei ole mitään Italiaa vastaan (paitsi Tottia ja Inzaghia jotka ovat ärsyttäviä). Ja en syytäkään Italiaa lahjarankkarista, vaan TUOMARIA. Tottakai jokainen joukkue ottaa voiton lahjaksi ilman suurempia mutinoita. Mikähän tässäkin nyt on niin vaikeaa ymmärtää?


    No viittasin kyllä lähinnä noihin paskalehtien/maikkarin kolumnisteihin, mutta kyllähän esim. tuo harrastamasi Tottin idioottimainen nimittely saa olettamaan että antipatioita Italiaa kohtaan on. Uskotaan nyt sitten että vain Tottia ja Inzaghia kohtaan...

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohhoh... Olipahan matsi. 2. puoliaika oli jo odotetumpaa vastustajan virheiden kyttäämistä. Mutta että Zidane ratkaisi matsin. Ensin vapari (ja nyt kaikki yhdessä: tuomari ratkaisi pelin) :roll: ja sitten vielä maali. Vissiin vanhuksen jalat tarvii vähän lämpenemistä. Epsanjalla oli omat paikkansa tasoittaa mutta ei kun ei. Ranska kyllä on nostanut tasoaan kovasti ja Brassit voi joutua ahtaalle.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Zidanen maali oli mukavaa katsottavaa. Joku toinen olisi vastaavassa tilanteessa jo sukeltanut espanjalaisen laittaessa jalan eteen, mutta Zidane hyppäsi yli ja laitto maaliin.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, vuodesta 1978 vasta. Jos kerran olet alan todellinen asiantuntija, niin luettelepa pahemmat MM-kisoissa annetut lahjapilkut... tai "oikeusmurhat". Toinen mainitsemistani rangaistuspotkuista ratkaisi maailmanmestaruuden.

    Tuo 1990 finaalin tilannekin oli päivänselvä rankkari.


    On se mukavaa, että jalkapallohistoria kirjoitetaan täällä uusiksi. Huomisesta lähtien maapallokin on sitten pannukakun muotoinen.

    Mutta Ranska pelasi hienosti ja meni jatkoon, aivan kuten ennustinkin. Itse asiassa kaikki veikkaukseni menivät oikein, paitsi tuo Sveitsi-Ukraina kuorsausfestivaali. Ranska voi voittaa Brasilian, jos he puolustavat yhtä tarkasti kuin Espanjaa vastaan.

    Veikkaukset puolivälieristä:

    Argentiina-Saksa:
    Täysin ympäripyöreä ottelu. Vuosien 1986 ja 1990 finaalipari. Voitot MM-kisoissa 1-1. Argentiina selkeästi taitavampi ja laajemman materiaalin omaava joukkue. Saksa taas aina kivikova turnausjoukkue, uskomaton taipumus tulla mahdottomasta tilanteesta tasoihin... ja kotiyleisön tuki takana. Tiukkaa tulee, mutta Argentiina voittaa maalilla (jos saa pidettyä Klosen) ja pääsee hallitsemaan keskikenttää. Saksan puolustus on kysymysmerkki. Ruotsi oli Saksaa vastaan surkeaakin surkeampi. Mutta jos Costa Ricakin maalasi kahdesti, miten käykään Crespon, Tevezin ja Messin kanssa? Argentiinan puolustusta pidetään kovana, ja Roberto Ayala onkin ollut ehkä kisojen paras ja varmin puolustaja tähän saakka...kun taas Heinze on ollut epävarma ja virhealtis. Kävi miten kävi, niin toivottavasti kotituomari ei ratkaise peliä Saksalle.

    Italia-Ukraina:
    Tulossa 90 minuuttia puolustamista ja nukuttavaa peliä. Italia kuitenkin selkeästi kovempi joukkue, ja voitto tulee helpohkosti. Ei Italia pelaa enää toista yhtä surkeaa ottelua peräkkäin. Selkein matsi etukäteen. Jos Ukraina voittaa, niin se on vielä suurempi yllätys, kuin se, että se on helpolla kaaviolla ja alkulohkolla selvinnyt tännekin asti.

    Brasilia-Ranska:
    Katso yllä. Jos Ranska pystyy pelaamaan kurinalaisesti ja puolustamaan, niin se voittaa Brasilian. Joukkueiden materiaalissa ja taitotasossa ei ole kuitenkaan paljon eroa, vaikka Brasilia lehdistön ihannejoukkue on aina ollutkin. Brasilian puolustus pystytään pelaamaan auki lyhyillä syötöillä. Ranska jatkaa. Ja on sitäpaitsi mielenkiintoista nähdä Brasilian pelaavan lopultakin ihan oikeata jalkapallomaata vastaan. Ranskan puolustus on parempi, ja kukaan ei kai tosissaan voi väittää Zidane/Henry-yhdistelmän olevan paljon kevyempi kuin Ronaldinho/Ronaldon. Ja sitäpaitsi Ronaldinho ei ole saanut toistaiseksi vielä mitään aikaan.

    Englanti-Portugali:
    Vaikeaa, vaikeaa veikata tätä ottelua. Portugalilla kaksi tärkeää pelaajaa pelikiellossa. Erityisesti Decon puuttuminen vaikeuttaa tehtävää. Kuitenkin Englanti on pelannut todella aneemisesti, ja Portugalin hyökkäyskalusto lienee laadukkaampi. Portugali kuitenkin voittaa, ja menee välieriin. Avainpelaajilla ei kuitenkaan ole varaa enää ottaa kortteja, tai välierissä tulee Ranskalta/Brasilialta kylmää kyytiä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en ole teilannut Italian peliä, ja olen varma että lähes jokaisen joukkueen pelaaja olisi yrittänyt samassa tilanteessa filmata. Eikä Italia eilisessä pelissä filmannut mitenkään keskivertoa enempää.

    Itse asiassa minulla ei ole mitään Italiaa vastaan (paitsi Tottia ja Inzaghia jotka ovat ärsyttäviä). Ja en syytäkään Italiaa lahjarankkarista, vaan TUOMARIA. Tottakai jokainen joukkue ottaa voiton lahjaksi ilman suurempia mutinoita. Mikähän tässäkin nyt on niin vaikeaa ymmärtää?


    No viittasin kyllä lähinnä noihin paskalehtien/maikkarin kolumnisteihin, mutta kyllähän esim. tuo harrastamasi Tottin idioottimainen nimittely saa olettamaan että antipatioita Italiaa kohtaan on. Uskotaan nyt sitten että vain Tottia ja Inzaghia kohtaan...


    Totti ja Inzaghi ovat aina olleet inhokkejani...kun taas MM-suosikkejani ovat olleet Salvatore Schillachi, Paolo Rossi ja Roberto Baggio. Ei Tottin ja Inzaghin inhoaminen liity Italian joukkueeseen, vaan heidän tapaansa filmata ja teatralisoida. Aikuisen miehen pillittäminen pienestä hipaisusta on aika vastenmielistä katsottavaa.

    Kaikkien aikojen inhokkini on kyllä Saksan nykyinen valmentaja Jurgen "Hame" Klinsmann. Loistava pelaaja (niinkuin Totti ja Inzaghikin), mutta oksettavampaa filmaajaa ja itkijää saa hakea. Finaalin 1990 hyppäys, kolmoisvoltti kaksoislutzilla ja käsilaukku kädessä vollottaminen (kun Pedro Monzonin taklaus ei edes hipaissut) oli yksi kaikkien aikojen uskomattomimpia näyttelijäsuorituksia.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kommentit JiiPeen veikkauksiin:
    - Kotiyleisön merkitys on aina suuri, joten Saksa voittaa.
    - Ronaldinho parantaa peliään ja ottaa vastuuta. Päivän virheet käsitellään ja otetaan opiksi joten Ronaldinholle tulee myös syöttöjä maalille. Brasilia voittaa.
    -Rooney saa härkämäisyyden, sihdin ja yhteispelin Beckhamin kanssa harjoiteltua kuntoon, joten Englanti voittaa.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ranska-Espanja 3-1:
    Nyt kun Iran on jo pudonnut niin ON SE HIENOA että jatkossa on sentään yksi ihan oikea ydinasevaltiokin.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    6/8 veikkauksesta meni oikein. Voi minun tietämättömyyttäni! Tässä on pari päivää aikaa miettiä mitäs seuraavissa peleissä käy. Jos vaikka kattos Saksan maajoukkueen pressitilaisuudet päivittäin!

    Ranska - Espanja oli muuten jännittävä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, aika ympäripyöreitä ovat kaikki matsit (paitsi tuo Italia-Ukraina). Kun jalkapallon suurvallat (johon kai pikkuhiljaa Portugalikin voidaan laskea, ainakin Padawaniksi) kohtaavaat, niin se on oikeastaan päivän kunnosta kiinni. Hannu Arajuuri varmaan sanoisi, että marginaalit ovat pieniä.

    Ainoastaan Ukraina ja Portugali ovat joukkueita, jotka eivät koskaan ole voittaneet mestaruutta (tai edes olleet finaalissa). Ukraina nyt tietysti itsestään selvästi, mutta ei sinne asti yltänyt koskaan Neuvostoliittokaan. Yllätykset ovat siis olleet vähissä.

    Nuo kolme muuta matsia voivat tosiaan mennä miten päin vaan.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ranskan puolustus on parempi, ja kukaan ei kai tosissaan voi väittää Zidane/Henry-yhdistelmän olevan paljon kevyempi kuin Ronaldinho/Ronaldon.


    Brassien puolustus on huono eikä maalivahtikaan ole ihmeellinen. Avauksia sivurajasta ulos ja muuta ihmeellistä.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen verran täytyy tähän videotarkastuskeskusteluun ottaa osaa, että eihän lätkässäkään mitään koukkuja ja kamppeja lähdetä videolta tarkastamaan. Maalitilanteissa videolta tarkastaminen on kuitenkin ymmärrettävää, koska tulkinnan varaa ei ole: Kiekko joko ylitti maaliviivan tai ei, pelaaja oli maalivahdin alueella tai sitten ei, jne.. Lisäksi lätkässä voi olla maalitilanteita, jossa ihmisen silmä ei välttämättä pysy mukana: Kiekko kimpoaa yli 100 km/h jostain takaraudasta ulos maalista.

    Futiksessa videotarkastusta voitaisiin käyttää myös maalien tarkastuksessa, mutta ei juuri muussa. Paitsiot periaatteessa voitaisiin tarkastaa. Vaikka eihän sitä tehdä lätkässäkään, missä sääntö on paljon yksinkertaisempi eikä käytännössä jätä varaa tulkinnalle.

    Tulkinnanvaraisia asioita on aivan turha lähteä videolta tarkastamaan, koska edelleen voidaan olla monta mieltä. Keskustelu tästä Italia-Australia pelin ratkaisusta jo sen osoittaa. ...ei siitä pilkkua olisi kuitenkaan pitänyt tuomita :)

    Heitänpä peliin vielä "loistavan" vertauksen: Miltä maistuu "kliiniseksi" tuotettu musiikki, jossa iskut osuvat nanosekunnin tarkkuudella kohdilleen. Eiköhän sellainen pieni rosoisuus ole aina hyvästä :wink:

    Ai niin, Brasilian joukkue pääsee lauantaina Copacabanalle.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohhoh... Olipahan matsi. 2. puoliaika oli jo odotetumpaa vastustajan virheiden kyttäämistä. Mutta että Zidane ratkaisi matsin. Ensin vapari (ja nyt kaikki yhdessä: tuomari ratkaisi pelin) :roll: ja sitten vielä maali. Vissiin vanhuksen jalat tarvii vähän lämpenemistä. Epsanjalla oli omat paikkansa tasoittaa mutta ei kun ei. Ranska kyllä on nostanut tasoaan kovasti ja Brassit voi joutua ahtaalle.


    Sori oli pakko. Tuomarihan sen epäsuorasti ratkaisi. Pelle-Henry päätti filmata vähän Puyolin ja koko Espanjan joukkueen kustannuksella ja tuomarihan meni siihen ihan suoraan. Hattua kyllä Ranskalle hienoista maaleista, mutta olihan toikin tuomio taas niin hanurista ettei mitään järkeä.. 3-1 tuli sitten Espanjan epätoivoisesti hyökätessä. Zidane on muuten kuin varjo parhaista vuosistaan.

    Jos ei videotuomareita haluta, niin eikö vois edes jonkinlaista jälkikontrollia tehdä noista filmauksista. Eli pelaaja joka sukeltaa, tai teeskentelee ilman mitään selvää fyysistä kontaktia suljettaisiin ainakin muutamasta kansainvälisestä pelistä pois - vaikka turnauksen jälkeenkin?

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Tarzan" teki selvän obstruktiovirheen. Vaikka Henkka vähän turkkaa laittoikin peliin niin oli se silti vaparin arvoinen virhe.

    Olen katsonut urheilukanavalta Barcelonan matseja jossa Puyol on tehnyt samanlaisen virheen ja aina siitä on tullut vapari. Henry teki kyllä yllättävän syöksyn, tyyppi ei kyllä yleensä filmaa mutta panokset kun kasvaa...

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan kohtuullisen hyvin veikkasin neljännesvälierät: Saksa tuli kovalla asenteella, selvempi voitto mitä odotin, Argentiinalla oli taas yllättävän paljon vaikeuksia. Englanti otti sen maalin voiton. Hollanti ja Portugali pelasi juuri niin tasaisen ja arvaamattoman pelin mitä arvelin. Italia oli ahtaalla Ausseja vastaan ja Sveitsi-Ukraina meni niihin rankkareihin. Ghana nukkui onnensa ohi. Espanja ja Ranska ilahdutti positiivisesti ekan puoliajan mutta toinen puoliaika olikin sitten sitä kyttäilyä missä yksi virhe sitten ratkaisi peli. Zidane kyllä yllätti ihan puskasta esityksellään. Toki oli iloinen ylläri.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Zidane saattaa olla kuin varjo parhaasta terästään, mutta on se silti tarvittaessa edelleen kuningas. Ainakin paremmin se on pelannut, kuin Ronaldinho. Aijai kun Ranska pudottaa Brasilian puolivälierässä... ja Z ratkaisee!

    Kyllähän toi Henryn filmi oli aika naurettava. Voisihan noista jälkikäteen antaa pelikieltoja, niin loppuisi sukeltelu.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Futishulluja löytyy kiinastakin

    http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=93522


    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Zidane jätti harjoitukset väliin (Lähde: Futismaailma.com 29.06.2006)

    Ranskalaiskonkari Zinedine Zidane joutui jättämään joukkueen harjoitukset väliin jalkakipujen vuoksi. Hänen kuitenkin uskotaan olevan pelikunnossa lauantaina Brasiliaa vastaan.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huh huh...kyllä Ranska tarvitsee Zetan voittaakseen. Mikä jää monelta huomaamatta, on se fakta, että Zidanen ei tarvitse juosta kentällä hullun lailla...tai tehdä näyttäviä kikkoja yleisöä miellyttääkseen.

    Yksi vapauttava neronleimaus Brasilian puolustuksen läpi voi ratkaista pelin. Näitähän on Zetalta nähty aina.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tän voi poistaa on TÄYSIN väärässä topicissa

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitenkähän Argentiina-Saksa-pelissä käypi? Argentiinan pelejä en ole paljoa nähnyt, mut kovempia maita vastaan se on näissä kisoissa joutunut pelaamaan kuin Saksa. Saksalla oikeastaan vasta nyt ensimmäinen "suurmaa" vastassa. Toivottavasti on viihdyttävää palloiluu.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitenkähän Argentiina-Saksa-pelissä käypi? Argentiinan pelejä en ole paljoa nähnyt, mut kovempia maita vastaan se on näissä kisoissa joutunut pelaamaan kuin Saksa. Saksalla oikeastaan vasta nyt ensimmäinen "suurmaa" vastassa. Toivottavasti on viihdyttävää palloiluu.


    Höh...Argentiinahan on AINA pelannut kuin Saksa. Etenkin johtoasemassa. Sen takia se ei koskaan ole ollut "sympaattinen" joukkue suuren yleisön silmissä, kuten "aina hyökkäävä ja iloinen" Brasilia.

    Argentiinalla on materiaaliltaan ylivoimainen joukkue, mutta Saksa on aina Saksa, ja kotiyleisö takana. Tasaista tulee. Jos Saksa on 0-2 tappiolla, niin jostain se Karl-Heinz Rummenigge tulee taas takaisin kentälle ja tasoittaa. :D Siinä oli muuten yksi MM-historian vittumaisimmista miehistä (vastustajan kannalta). Uskomaton viimeistelijä.

    Mutta kyllä uskon Argojen voittavan niukasti. Joka tapauksessa tässä on kaksi todellista futiksen jättiläistä. Häviäjä kaatuu korkealta ja kovaa. Mahtava matsi tulossa!

    PS: Toivotaan, ettei Sepp Blatter ole saanut kotituomaria matsiin. Dumarit ovat ratkaisseet jo aivan liian monta peliä näissä kisoissa.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa - Argentiina
    Turnauksen moraalinen finaali. Saksa luultavasti lähtee yhtään jarruttelematta iskemään maalia heti pelin alkuun. Saksan hyökkäykaksikko Klose ja Podolski ovat tehneet yhteensä jo 7 maalia. Saksa on esittänyt todella hyvää hyökkäyspeliä, vain samba puuttuu. Ja keltaiset pelipaidat, muuten voisi erehtyä joukkueesta. Argentiina taas ottaa hyökkäyksiä vastaan ja nokittaa vastaiskuilla. Saksan puolustus joutuu vasta nyt todelliseen testiin, Argentiinan puolustus oli Meksikoa vastaan vaikeuksissa. Tasaista mittelöhän tästä on odotettavissa, erikoitilanteet ovat isossa roolissa (ja ne tuomareiden ratkaisut...). Molemmilta löytyy ratkaisuihin kykeneviä pelaajia: Riquelme ja Ballack vapareissa, Crespo on kova kulmatilanteissa.

    Jos Saksa esittää samaa peliä kuin Ruotsia vastaan niin Argentiina jää nuolemaan näppejään, jos taas Argentiina pystyy hyydyttämään Saksan pyörityksen niin kyllä joku neppailijaRiquelme löytää sen yhden pistosyötön Crespon jalkaan...

    Periaatteessa en ole pitänyt kummastakaan joukkueesta aikaisemmin mutta näissä kisoissa kumpikin tiimi on ollut vain mieluinen ylläri. Mutta koska en voi ikinä antaa anteeksi 1998 neljännesvälieräottelua jossa Argentiinan Diego Simeone filmasi David Beckhamille punaisen kortin niin toivon että Saksa voittaa.

    Italia - Ukraina
    Kaksi vähiten vakuuttanutta joukkuetta jotka pelaavat puolivälierissä. Kummankin joukkueen taktiikkaan kuuluu vahva puolustuspelaaminen ja vastaiskupeli. Eli tylsää kyttäilypeliä odotettavissa. Italia tosin saattaa "joutua" pitämään palloa Ukrainaa enemmän. Italialta puuttuu pari tyyppiä keskuspuolustuksesta mikä saattaa avata mahdollisuuksia Andrei Shevtshenkolle joka tuntee Italian pelityylin kuin omat taskunsa. Italian hyökkäyspeli on ollut varsin onnetonta ja luultavasti tässäkin pelissä maaleja tulee todennäköisemmin erikoistilanteista kuin varsinaisista pelitilanteista jos Ukrainan puolustus on edes yhtään hereillä. Voi olla ettei tule ainuttakaan maalia. Vähän rankkarikisalle haiskahtaa. Tai Italian niukalle voitolle.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pannaan tämä nyt sitten tännekin, kun tuo JiiPee taas meuhkaa tuomarin ratkaisemista otteluista.. Tämähän on nyt ollut jo pari päivää ihan yleisessä tiedossa, mutta kummasti roskamedia nyt sitten vaikenee - Italia kun on varmaan joka tapauksessa huijannut jotenkin...

    Grosso kaadetaan

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä vaiheessa kisoja voi varmaan jo sanoa ääneen, että kyllä on harvinaisen surkeat jalkapallon MM-kisat olleet tähän mennessä.

    Sen lisäksi että omasta mielestäni ihan väärät joukkueet ovat menestyneet niin pelit ovat helvetin tylsiä.

    Portugali-Hollanti on ollut ainoa kunnon peli tähän saakka.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..Sen lisäksi että omasta mielestäni ihan väärät joukkueet ovat menestyneet niin pelit ovat helvetin tylsiä.

    Laitas omaa jännitystä tyylillä:
    - otan ryypyn aina kun taklataan
    - otan ryypyn aina kun tehdään maali
    - otan ryypyn aina kun tuomari viheltää
    - otan ryypyn aina kun pallo syötetään toiselle pelaajalle

    Keksi itse lisää, jännitystä riittää siitä pääsetkö ottamaan ryypyn vai et :wink:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Keksi itse lisää, jännitystä riittää siitä pääsetkö ottamaan ryypyn vai et :wink:


    Vaan kun en käytä alkoholia lainkaan :?

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä vaiheessa kisoja voi varmaan jo sanoa ääneen, että kyllä on harvinaisen surkeat jalkapallon MM-kisat olleet tähän mennessä.

    Sen lisäksi että omasta mielestäni ihan väärät joukkueet ovat menestyneet niin pelit ovat helvetin tylsiä.

    Portugali-Hollanti on ollut ainoa kunnon peli tähän saakka.


    Saksa-Argentiina oli melko tylsä ottelu. Ihmettelen, miksi Argentiina pelasi tuolla tyylillä. Alkulohkossa ne hyökkäsivät jatkuvasti ja tekivät hienoja maaleja. He ikäänkuin sopeutuivat Saksan valitsemaan kävelytyyliin...ja sitten vielä passivoituivat aivan kuin Suomi lätkässä puolustamaan maalin johtoa. Sitten vaihdettiin avainpelaajat pois kentältä. Taktinen munaus mielestäni.

    Saksa pelasi kyllä taktisesti hyvin ja puolusti kovaa. Italia-Saksa todennäköinen välierä...ja samalla todennäköinen kuorsausfestari.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Keksi itse lisää, jännitystä riittää siitä pääsetkö ottamaan ryypyn vai et :wink:


    Vaan kun en käytä alkoholia lainkaan :?

    En minä ole puhunut alkoholista mitään :!: Ainakos sitä pitää kaikkeen alkoholi sekoittaa. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä ole puhunut alkoholista mitään :!: Ainakos sitä pitää kaikkeen alkoholi sekoittaa. :lol:


    Aika usein "ryyppy" tarkoittaa brenkkua.

    Jäätelöä on tullut syötyä aika paljon matsien aikana. Jo senkin kanssa meinaa mennä liiallisuuksiin :O

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa - Argentiinahan oli aivan hieno peli. :shock: Kaksi erittäin kovaa joukkuetta vastakkain. Harvoin huippuottelut ovat mitään tyyliin AC Milan - Liverpool maalimättäjäisiä. Yllättävän passiivisesti Saksa otteluun lähti. Ei tarvinnut kuin odotella että milloin Argentiina sen avausmaalin tekee. Sittenhän joukkueiden taktiikat vaihtoivat vähän kuin päikseen ja Klosehan se sitten pääsi pukkaamaan... Harmi että rankkarella ratkes vasta mutta no can do.

    Tänään Englanti ja Ranska jatkoon niin unelmavälierä on sitten valmis. Toisessa välierässä Saksa - Italia joka tarkoittaa että jompikumpi joukkue pääsee finaaliin. Kiesus! :?

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei shaatana, Portu...siis Tampereen harrastelijateatteriryhmä esittämässä performanssia "kierimme nurmessa" ei saanut 60 minuutin aikana mitään aikaan ylivoimalla ja välieriin.

    Perkele jos Ranskakin tippuu.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo kyllä toi portugali on huvittava sakki. Jumankekka toi Ranska on kyllä kova.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä tekoa sillä Hoopilla on siellä selostamossa? Kaveri vaan latelee historiallista dataa, rasittavaa kuunneltavaa.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo kyllä toi portugali on huvittava sakki. Jumankekka toi Ranska on kyllä kova.


    Niinkuin ennustinkin, Z näytti tänään Ronaldinholle ja Brasseille mikä erottaa miehet pojista. Zidane on edelleen maailman paras pelaaja, ja ainoa totaalisesti peliä dominoiva keskikenttämies/nero Maradonnan jälkeen.

    Henry on paitsiossa yhdeksän kertaa kymmenestä, mutta se yksi kerta riitti tänään. Äijä on muuten totaalisen laiska jätkä pelaamaan joukkueelleen, mutta on se kova snaipperi.

    Ranska voittaa todennäköisesti mestaruuden. Puolustus pelaa todella kurinalaisesti, Z on kentän kingi, Henry nyt on mitä on, ja kaikki topparit ovat pitkiä (voittavat aina pääpallot). Ja kokemus se kuitenkin on taas nämäkin kisat ratkaissut. Kaikki neljä jäljellä olevaa joukkuetta ovat melko kokeineita.

    Niinkuin jo aikaisemmin sanoin, Brasilia oli totaalisen ylihypetetty ja yliarvostettu joukkue, keskuspuolustus oli surkea ja nehän hävisivät heti kun joutuivat pelaamaan toista oikeaa jalkapallomaata vastaan. Helppo se on kerätä 10 perättäistä voittoa, kun viimeisten kolmien kisojen alkulohkoissa on ollut mm. Marokko, Kiina, Costa Rica, Australia, Japani, Norja ja kivikova Skotlanti.

    Onhan Brasilia hyvä, mutta ei todellakaan niin hyvä kuin suuri yleisö kuvittelee, ja tämän vuoden jengi oli paskin pitkään aikaan. Ronaldinho ei saanut koko kisojen aikana kuin muutaman syötön omalle pelaajalle. Ja hassuinta on se, että median mielestä Ranskan voitto on varmaan "yllätys", kun voittivat Brasilian kolmannen kerran peräkkäin MM-kisoissa. (1986, 1998 ja 2006) Brasiliahan on aina paras. koskaan. missään.

    Portugalille en kyllä laittaisi latin latia likoon Ranskaa vastaan... elleivät ne onnistu tekemään johtomaalia, ja aloittamaan elämää suuremman, koko toisen puoliajan kestävän teatraalisen filmaamisen. Portugalin ammattimiehethän ovat saaneet Italian näyttämään tuossa hommassa ihan harrastelijateatterin miehiltä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä tekoa sillä Hoopilla on siellä selostamossa?


    Ei mitään. Suurimman osan ajasta Hoopo ei tiedä, onko New York vai New Year. Ainahan se on ollut yhtä pihalla.

    EberkJuho kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Allez les bleus! Ranska ollut ainoa iloinen yllätys noista suurista joukkueista. Sopiva sekoitus kokeneita pelaajia ja tulokkaita. Henry on ehkä turhan usein paitsiossa, mutta epäonnistuu harvoin avopaikoissa (toisin kuin tunari Trézéguet). Eilen Henry pelasi toisinaan loistavasti, syötteli ja loi peliä toisella puoliajalla.

    Portugalin ongelma on se että Figosta on tulossa vanha, tai sitten se aina ollut yliarvostettu. Toivon silti että Ranska - Portugalin voittaja olisi maailmanmestari.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Henry on ehkä turhan usein paitsiossa, mutta epäonnistuu harvoin avopaikoissa (toisin kuin tunari Trézéguet).


    Sekoitat Trezen varmaan Wiltordiin. Kyllähän Trezegoal on jopa Henryäkin kylmempi viimeistelijä.

    Ranska hyötyy kaavion selvästi helpommasta puolesta, mutta eiköhän se voittaja tule kuitenkin sieltä toiselta puolelta. Kisojen kolme kovinta joukkuetta: Saksa, Argentiina ja Italia kun joutuivat kaikki samalle puolelle.

    Ranska häviää viimeistään finaalissa, kun vastaan tulee maalintekoon kykenevä joukkue. Edelleenkin pidän Ranskan pahimpana ongelmana valmentajan kyseenalaisia pelaajavalintoja: esim. Pires ja Mexes kuuluisivat avaukseen tuossa porukassa. Wiltordin käsittämättömästä peluuttamisesta(avauksessa siis) sentään on jo luovuttu.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi Zidane muisti ettei se vielä ihan ole eläkkeellä ja että pitäisi pelata mm-kisatkin pois alta ensin. Noh, vanhuksillahan tuo ajatus ei välttämättä juokse enää normaaliin tahtiin. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi Zidane muisti ettei se vielä ihan ole eläkkeellä ja että pitäisi pelata mm-kisatkin pois alta ensin. Noh, vanhuksillahan tuo ajatus ei välttämättä juokse enää normaaliin tahtiin. :lol:


    Jos Z olisi 21-vuotias niin hänestä kirjoitettaisiin eilisten peliesitysten poerusteella
    "UUSI PELE", "SUURLUPAUS" jne.

    Mutta ikänsä vuoksi hän on median mielestä jo menneen talven lumea.

    Z pelaa yhä huipputasolla. Kyllä hän vielä pystyisi yhdet MM:t pelaamaan kovalla tasolla ja kahdet ihan siedettävästi (eli paremmin kuin moni nuori tapaus). Jos vaan haluaisi.

    Mutta taitaa olla äijällä massia jo sen verran, ettei ole pakko enää jatkaa, eikä se varmaan niin kauhean ihanaa ole se ammattijalkapalloilijan arki kuitenkaan. Hirveätä fyysistä treeniä ja henkisiä paineita vain sen takia, että kisojen jälkeen pääsee etusivuille joko sankarina tai luuserina.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just niin!
    Nuorihan sitä vielä ollaan tuossa iässä.

    Noita jalkakramppeja katsellessa tulee mieleen että onko ihmistä luotu pelamaan jalkapalloa 2 x 45 min yhteenmenoon. Voisi olla sopivampi 2 x 30 min. Toisaalta tällöin kovakuntoisimmat joukkueet menettäisivät yhden edun.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just niin!
    Nuorihan sitä vielä ollaan tuossa iässä.

    Noita jalkakramppeja katsellessa tulee mieleen että onko ihmistä luotu pelamaan jalkapalloa 2 x 45 min yhteenmenoon. Voisi olla sopivampi 2 x 30 min. Toisaalta tällöin kovakuntoisimmat joukkueet menettäisivät yhden edun.


    2 x 30min tehokkaalla peliajalla olisi parasta, mitä jalkapallolle voisi tapahtua. Kello poikki aina, kun pallo menee kentältä ulos...tai kun filmaaminen alkaa.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi Zidane muisti ettei se vielä ihan ole eläkkeellä ja että pitäisi pelata mm-kisatkin pois alta ensin. Noh, vanhuksillahan tuo ajatus ei välttämättä juokse enää normaaliin tahtiin. :lol:


    Jos Z olisi 21-vuotias niin hänestä kirjoitettaisiin eilisten peliesitysten poerusteella
    "UUSI PELE", "SUURLUPAUS" jne.

    Mutta ikänsä vuoksi hän on median mielestä jo menneen talven lumea.


    Niin...onhan se väärin, että maailman paras pelaaja on jo 34-vuotias, ja todennäköisesti voittaa väsyneellä esityksellään ja kankealla ja hitaalla keskikentän totaalisella dominoinnillaan Ranskalle maailmanmestaruuden.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin...onhan se väärin, että maailman paras pelaaja on jo 34-vuotias, ja todennäköisesti voittaa väsyneellä esityksellään ja kankealla ja hitaalla keskikentän totaalisella dominoinnillaan Ranskalle maailmanmestaruuden.


    Minä olen maailman paras pelaaja sitten tulevat Ronaldot ja Zidanet. Ja kuten jo aiemmin totesin niin Saksa-Ranska ovat finaalissa ja meikä on aidosti vahingoniloinen sen puolesta joka häviää. Paskempaa maata kuin Saksa tai Ranska ei ole olemassa. Jalkapallon ainoa tarkoitus on samaistua johonkin keksittyyn maa-entiteettiin ja kokea ilon tai pettymyksen tunteita sellaisten asioiden johdosta joille ei voi yhtään mitään ja joilla ei edes ole mitään todellista merkitystä. Ja sellainen vielä että MM-jalkapallo on tuurilaji.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän Zidane on jo vanha, jalkapalloilijaksi. Se että herra innostuu pelaamaan hyvin kahdessa edellisessä pelissä ei todellakaan tarkoita sitä että huipputasolla pelaisi. Kaksi vaparisyöttöä, noh jokaisesta välieräjoukkueesta löytyy saman tasoinen vaparispesialisti. Totta kai nuo onnistumiset suo "Zizulle". Ja Ranskan tiimi on niin saatanan vikkelä muuten hyökkäyspäässä (Henry ja se yks keskikentän kirmaaja) että helposti yksi Zidane mahtuu löntystelemään keskikentälle neppailemaan syöttöjä. Pelisilmä vain paranee vanhetessa.

    Muutenkin mm-kisat 3-7 pelillä on yksi kärpäsen paska verrattuna koko seurajoukkuekauteen jossa pelataan liigan lisäksi oman maan cupit ja mahdolliset eurocupit ja maajoukkuepelit. Eikä Zidane todellakaan ollut kovinkaan ihmeellinen koko Real Madridin edellisellä kaudella. Pelaaminen jatkuvasti huippujoukkeessa liigaa on kuitenkin aika erilaista kuin käydä potkimassa mm-kisoissa.

    Totta kai Zidane pelaisi huippukisat jos ei tarvitsisi seurajoukkueessa pelata matseja.

    Muutenkin porukka täällä ajattelee fudista lähinnä mm-kisojen näkökulmasta? Saksassa pelit pelataan suhteellisen tiukalla aikataululla ja palautumiseen on aikaa vähemmän kuin liigoissa. Varsinkin huippuseurajoukkueet harrastavat pelaajarotaatiota nykyään niin paljon että pelaajat "säästyvät" paremmin. Ei tarvitse lähteä jokaista heittopussitiimiä vastaan parhaalla kokoonpanolla. Kisat ovat kesällä jolloin on kuumempaa mitä liigapeleissä. Mitä lähemmäs finaalia päästään niin vastus kovenee tiimillä on vain maailmanluokan pelaajia vastassa. Itsestään pitää ottaa ainakin se 110% irti jatkuvasti että pärjää. Viihdyttävyys kärsii koska panokset ovat hurjat jatkopeleissä ja peli on varovaista. Maajoukkueturnaukset ovatkin minusta lähinnä antifudista.

    Ronaldinho on ihan aiheesta se maailman paras pelaaja ja se on selvää niille jotka seurasivat Barcelonan pelejä. Ei näiden kisojen suoritusten perusteella kannata kauheesti vetää mitään suurempia johtopäätöksiä pelaajista. Seurajoukkueet ovat täynnä niitä "uusia Pelejä" jotka unohtuvat vaihtopenkille loppu-uraksi (Ukrainan Rebrov tulee mieleen ainakin). Ja ne "pettymykset" ovat sitten taas iskussa kun uusi kausi alkaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Verratkaas muuten mm-kisoja tositv-sarjoihin, yhtäläisyyksiä löytyy:
    - Juonitaan vastustajan pään menoksi
    - Julkisuudessa tehdään paljastuksia osallistujista
    - Katsojat arvelevat kuka putoo seuraavaksi
    - Kilpailuissa jaetaan yllätyskortteja
    - Pudonneet itkevät
    - Jne.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Verratkaas muuten mm-kisoja tositv-sarjoihin, yhtäläisyyksiä löytyy:
    - Juonitaan vastustajan pään menoksi
    - Julkisuudessa tehdään paljastuksia osallistujista
    - Katsojat arvelevat kuka putoo seuraavaksi
    - Kilpailuissa jaetaan yllätyskortteja
    - Pudonneet itkevät
    - Jne.

    Joo. Mulle tulee kyllä aina ooppera mieleen, kun nään italian pojjaat kentällä. Totti: "Aaaaauuuurrrghhhoooooo sole miooooo!!"

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hehei. Mitäs täällä tapahtuu?! Kisat saavuttamassa kliimaksinsa ja porukkaa ei enää kiinnosta?

    Oma asiantunteva (tämä siis nähtiin jo aikaisemmin, jolloin melkein kaikki ennustukseni menivät täysin puihin) ennustukseni: Italia voittaa tänään 2-1! Siiiiiiiiiiiiiiiiiii!

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hehei. Mitäs täällä tapahtuu?! Kisat saavuttamassa kliimaksinsa ja porukkaa ei enää kiinnosta?

    Niin ku painaa nuo pesäpallon MM-kisat päälle ja Suomi on siellä suosikkina. :lol:

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko se amerikkalainen baseball niin erilaista kuin pesäpallo että suomalaiset eivät siinä pärjää? Luulisi että edes joku pesäpalloilija saattais pärjätä ameriikan farmiliigassa jossa sielläkin pelaajapalkkiot voisivat olla eri luokkaa kuin täällä.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi mun kommentti oli vaan tommonen... vitsi.
    Pesäpallokeskustelut osoitteessa Kysy palasokerilta / uusia tuulia.

    Jatketaan tässä futiksen mm-kisoilla.
    Kyllä minä edelleen olen sen kotikenttäedun puolesta, joten Saksa voittaa.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa - Italia
    Tästä ottelusta pitäisi tulla Saksa - Argentiina -ottelun kaltainen. Italia luottaa omaan puolustusvoittoiseen pelityyliin, Saksalta odotan aktiivisempaa hyökkäyspeliä, mutta luultavasti Italia saa tässä pelissä liikuttaa palloa enemmän. Finaalipaikka kun on kyseessä niin vielä varovaisempaa peliä on luvassa mitä puolivälierissä oli. Tosin aikainen maali saattaa avata peliä paljonkin. Klose on ollut niin kovassa tulessa että ihme jos äijä ei tee maalia, Italian Toni taas onnistui Ukrainaa vastaan kahdesti ja saattaa jatkaa siitä mihin jäi.

    Näillä panoksilla ei pelata mitään iloista hyökkäyspeliä mutta draamaa on luvassa tässäkin pelissä. Ja Saksa menee jatkoon luvuin 2-1.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa ja Ranska menee finaaliin. Portugali ottaa pronssia. Italia jää neljänneksi.

    Pronssiottelusta Portugalia-Italia tulee ihan hyvää mättöä. Kumpi on parempi leipomaan kyynärpäillä vastustajan naamatauluja ja munuaisia siten, ettei tuomari huomaa? Kuka osaa parhaiten potkia vastustajaa nilkkojen suojaamattomalle osalle siten, ettei tuomari huomaa? Kuka osaa olla paitsiossa siten, etteä tuomari huomaa? Kuka osaa feikata kaatumisen rangaistusalueella siten, ettei tuomari huomaa?

    Eläköön jalkapallo

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    HAHAHA! MAHTAVAA! ITALIAAA ITALIAAA ITALIAAAA!!!! :D

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Whopee, kyllä sille päälle sattuessaan Italia on ihan ylivertainen taktisesti sekä teknisesti. Cannavaro oli varsinainen kukko Italian puolustuksessa. Ja se Del Pieron maali, kyllä kelpasi katsella. Saksa pelasi liian varovasti, enemmän hyökkäystä saakeli. Nyt Ranska kans finaaliin niin saadaan em-kisojen finaaliuusinta jonka tietenkin Ranska voittaa. :lol:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parempi maa voitti...

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksa yritti rankkareille. Onneksi ei onnistunut tällä kertaa, olisivat varmasti voittaneet taas. Italia teki järkevästi, kun yritti loppuun saakka hyökätä. Saksa pelasi taas kerran yli kykyjensä, ja ansaitsee arvostusta.

    Ranska hoitanee Portugalin, ja sitten tuleekin tiukka finaali, jonka Ranska ja Z/Henry hoitavat niukasti 1-0.

    aloc kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PORRRTUGAL! ai je.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parempi maa voitti...


    Kun et pistänyt "parempi joukkue voitti", niin oliko tuo jokin viittaus siihen erään nimeltämainitsemattoman suomalaisen urheilijan kommenttiin siitä minkälainen maa Saksa on?

    Italia teki kyllä ihan mahtavia maaleja. Saksa pelaa kyllä joukkueena hyvin, mutta Ballackin ja Klinsmannin dynamic duoa ei tuu ikävä ihan lähiaikoina. Hyvä peli muutenkin ja ei tarvinnu onneks mennä arpomaan rankkareihin. Buffon / Italian puolustus on kyllä todella kova, vaikka Saksa nyt pääsikin lähelle.

    Statistiikkaa tulee kanssa, kun Italia on menee finaalin ilman, että vastustaja on tehnyt yhtään maalia joukkueen verkkoon. Tilastohirmut innostuvat varmasti vielä lisää siitä alkulohkon omasta maalista, sillä tullaan testaamaan monen MM-tietoutta tulevaisuudessa, jos Italia nyt sattuisi finaalin voittamaan.

    Hyvä jengi ja tulee kyllä kova finaali, jos Ranska nyt ei ryssi Portugalia vastaan.

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieno oli matsi. Italia oli läpi ottelun se parempi osapuoli, ainoa heikko lenkki oli oikean laidan Camoranesi, joka ei montaa syöttöä omille saanut. Keltaisen kortin jälkeen olikin selviö että mies joutuu vaihtoon.

    Kyllähän Italiankin vaihdot tehtiin ihan selvästi rankkareita ajatellen, mutta onneksi niihin ei loppujen lopuksi tarvinnut mennä. Grosson kierteinen laukaus oli kyllä todella hieno. Finaalivastukseksi tullee Portugali, tosin enemmän olisin varmaankin Ranskan puolella. Joka tapauksessa vastus on huomattavasti helpompi kuin välierässä...

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistopeli. Ei niinkään pelillisesti, mutta tulos oli loistava. Kerrankin Saksa hävisi viime minuuteilla. Toivottavasti Ranska nyt hoitaa pelinsä tänään, jotta tulee oikea finaali.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia sai kostettua Bruno-karhun ampumisen, toivottavasti loppuu sekin polemiikki.
    Gilardino oli kova pakkaus, varmaankin finaalissa avauksessa.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italia on pelannut nyt 24 matsia putkeen ilman tappiota.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Italian tokan maalin jälkeen ei muuten palloa viety keskelle. Ilmeisesti näinkin voi matsi päättyä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kylläpä näissä kisoissa on pelattu tylsää peliä ja tehty vähäsen maaleja. Kunpa viimeisiin peleihin saataisiin kunnolla eloa. Italia-Ranska on kyllä hyvä finaalipari mut tuskin mitään legendamaaleja tulee.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kylläpä näissä kisoissa on pelattu tylsää peliä ja tehty vähäsen maaleja. Kunpa viimeisiin peleihin saataisiin kunnolla eloa. Italia-Ranska on kyllä hyvä finaalipari mut tuskin mitään legendamaaleja tulee.

    Tehty vähän maaleja? Kyllä ainakin alkusarjassa ladottiin niin helkkarin paljon maaleja, että eiköhän noilla vähintäänkin pistetä nää kisat keskimääräisten MM-kisojen tasolle.

    Tuosta tokasta kyllä ihan samaa mieltä, mutta odotan silti hyvää peliä. Italia muuten voittaa :).

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli harvinaisen tylsä peli tuo Ranska-Portugali. Onneksi sentään Ranska voitti.
    Ei taida finaalistakaan tulla mitään loistofutista, ja aika paha veikata kumpi voittaa.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaksi kovaa puolustusta vastakkain. Joko 0-0 ja rankkareille, tai 0-1 Ranskalle (Z - Henry akseli rokottaa kerran).

    Tulossa todennäköisesti pitkästyttävin finaali ikinä, ellei jompikumpi tee nopeaa avausmaalia.

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voittokertoimet Betfairilla:

    Italia 1,82
    Ranska 2,20

    Yli 2,5 (vars. peliaika) maalista saa kertoimen 3,50. Tavallisessa liigapelissä pyörii jossain kahden tuntumassa. :)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voittokertoimet Betfairilla:

    Italia 1,82
    Ranska 2,20


    Ranskalla oli myös brasseja vastaan ihan ylisuuri kerroin. Hyvä kohde tehdä rahaa. Siis olisi ollut..

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Italia 1,82
    Ranska 2,20


    Nää oli siis mestaruuden kertoimet jos jollekulle jäi epäselväksi. :wink:

    retrou kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ranskalla oli myös brasseja vastaan ihan ylisuuri kerroin. Hyvä kohde tehdä rahaa. Siis olisi ollut..


    Portugali-Englanti matsissa P:n kertoimet oli kans ihan järkyttäviä, lähes 5. Britit halus pelata omaa joukkuettaan.

    Riley kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kylläpä näissä kisoissa on pelattu tylsää peliä ja tehty vähäsen maaleja. Kunpa viimeisiin peleihin saataisiin kunnolla eloa. Italia-Ranska on kyllä hyvä finaalipari mut tuskin mitään legendamaaleja tulee.

    Tehty vähän maaleja? Kyllä ainakin alkusarjassa ladottiin niin helkkarin paljon maaleja, että eiköhän noilla vähintäänkin pistetä nää kisat keskimääräisten MM-kisojen tasolle.


    MM-kisojen maalikeskiarvot/ottelu:
    2006: 2.27
    2002: 2.52
    1998: 2.67
    1994: 2.71
    1990: 2.21
    1986: 2.54
    1982: 2.81
    1978: 2.68
    1974: 2.55
    1970: 2.97
    1966: 2.78
    1962: 2.78
    1958: 3.6
    1954: 5.38
    1950: 4
    1938: 4.67
    1934: 4.12
    1930: 3.89

    Eli huonousennätystä kolkutellaan näissä kisoissa. Itse asiassa, jos sekä loppu- että pronssiottelut päättyvät maalittomaan, niin Italian kisojen ennätys menee rikki (ka tippuu 2.20:een). Ja pelikin ollut ihan yhtä mielenkiintoista kuin silloin. Mutta valmentajat varmaan tykkää.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosi tylsiä pelejä tosiaan ollut näissä kisoissa. Se Portugali-Hollanti on edelleen ainoa hyvä matsi mitä olen nähnyt. Eilistä peliä en onneksi katsonut.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Kylläpä näissä kisoissa on pelattu tylsää peliä ja tehty vähäsen maaleja. Kunpa viimeisiin peleihin saataisiin kunnolla eloa. Italia-Ranska on kyllä hyvä finaalipari mut tuskin mitään legendamaaleja tulee.

    Tehty vähän maaleja? Kyllä ainakin alkusarjassa ladottiin niin helkkarin paljon maaleja, että eiköhän noilla vähintäänkin pistetä nää kisat keskimääräisten MM-kisojen tasolle.[/quote]

    MM-kisojen maalikeskiarvot/ottelu:
    2006: 2.27
    2002: 2.52
    1998: 2.67
    1994: 2.71
    1990: 2.21
    1986: 2.54
    1982: 2.81
    1978: 2.68
    1974: 2.55
    1970: 2.97
    1966: 2.78
    1962: 2.78
    1958: 3.6
    1954: 5.38
    1950: 4
    1938: 4.67
    1934: 4.12
    1930: 3.89

    Eli huonousennätystä kolkutellaan näissä kisoissa. Itse asiassa, jos sekä loppu- että pronssiottelut päättyvät maalittomaan, niin Italian kisojen ennätys menee rikki (ka tippuu 2.20:een). Ja pelikin ollut ihan yhtä mielenkiintoista kuin silloin. Mutta valmentajat varmaan tykkää.


    Heh no pysympä sitten hiljaa. Laskitko ihan ite?

    Italia 90 oli kyllä tunnelma huomattavasti parempi ja matsit jännempiä kun näissä kisoissa, vaikka maaleilla nyt ei välttämättä juhlittukaan. Voipi tosin olla, että aika on kullannut muistot - erityisesti muistot Kamerunin joukkueesta.

    Riley kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Heh no pysympä sitten hiljaa. Laskitko ihan ite?


    Eikun wikipedia tietää tämänkin. Paitsi nuo huonousennätystsäänssit kyllä laskin ihan itse eilen.

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kohta alkaapi finaali. Italia - Ranska. Mieleen tulee vuoden 2000 EM -finaali joukkueiden kesken. Italia oli päässyt loppuotteluun lähinnä "catenacci" -puolustustaktiikalla (en ole ihan varma sanan oikeellisuudesta) ja näytti vievän mestaruuden 1-0 mutta viime hetkellä Ranska sai puolustuksen rikki ja tasoitti. Jatkoajalla sitten Ranska iski vielä yhden maalin ja voitti. Voi niitä aikoja...

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Forza azzurri!! .. Huhhuh kylläpäs Zidane pisti upeasti pakettiin uransa. Ei voi muuta ku ihmetellä mitä Materazzi ukolle latoi - veikkaampa, että jotain rasistista äidinraiskaus -juttua sieltä tuli. Noh joka tapauksessa ois voinu luulla, että Z:tan kantti kestäis vielä muutaman minuutin.

    Taas on yhdet kisat ohi. Moraalinen finaali taisi sittenkin olla se Italia-Saksa ottelu, tän päivänen peli kun oli aika mitäänsanomatonta kakkaa. Missasin tosin molemmat maalit, kun olivat sakemannit pistäneet sitten ovelasti pelin alkamaan yhdeksältä, vaikka kaikki muut pelit aloitettiin kymmeneltä koko turnauksen ajan. Noh omapa oli vika. :P

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai jos olisi kantti kestänyt edes jonkun sekunnin lisää, niin olisiko Materazzi puskenut tai jotain?

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Huhhuh kylläpäs Zidane pisti upeasti pakettiin uransa.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/Zidane-big.gif


    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitähän se Materazzi sitten lopulta sanoi? BBC:llä ei ainakaan kerrottu..

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Missasin tosin molemmat maalit, kun olivat sakemannit pistäneet sitten ovelasti pelin alkamaan yhdeksältä,


    Joo samoin kävi minulle. Näinhän minä kyllä sen yhden Italian maalin jonka rajamies virheellisesti liputti paitsioksi. Ja olisi kiva tietää mitä se Materazzi sanoi Z:lle. Taisi ainakin osua :) Kiva tapa Z:lle päättää ura MM-finaalissa täytenä pellenä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus tuntuu, että futis on vähän akkamainen peli. Materazzi, 190-senttinen tatuoitu kaveri ja jää itkemään kuin vauva kun vähän pusketaan (no satttuihan se varmasti). Lätkässä tuosta olisi tullut kunnon mylly...ainakin IFK:n matsissa. :D Ja miksei Zidane tullut palkintojenjakoon, siellähän olisi ollut vielä yksi tilaisuus vetää Materazzia lisää dunkkuun.

    No leikki sikseen, kyllä oli tyhmä ja nolo temppu Zetalta. Tulee mieleen Ariel Ortegan pusku 1998 kisoissa... idioottimaista ja itsekästä kapteenilta.

    JacKal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko kai sanoa, että makaryynit ansaitsivat voittonsa, vihdoin ja viimein... Sympatiat olivat kuitenkin Ranskan puolella. Harmi että Zidanelle kävi noin.

    Saksan kisoilla 2006 ja Japanin-Korean kisoilla 2002 oli mielestäni se yhteinen piirre, ettei oikeastaan yhtään pelillisesti ikimuistettavaa ja maalirikasta peliä pelattu (vrt. EM 2004, jossa Hollanti-Tsekki ja Portugali-Englanti). Erona se, että neljä vuotta sitten oli huikean paljon pitkälle venyneitä yllättäjiä, nyt taas suurmaat pitivät pintansa.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pakko kai sanoa, että makaryynit ansaitsivat voittonsa, vihdoin ja viimein... Sympatiat olivat kuitenkin Ranskan puolella. Harmi että Zidanelle kävi noin.

    Saksan kisoilla 2006 ja Japanin-Korean kisoilla 2002 oli mielestäni se yhteinen piirre, ettei oikeastaan yhtään pelillisesti ikimuistettavaa ja maalirikasta peliä pelattu.


    Paitsi yksi. Argentiinahan pieksi Serbian 6-0 (ja yksi selvä maali vielä hylättiin paitsiona) tekemällä toinen toistaan upeampia byyrejä. Tosin aika yksipuolinen näytöshän se oli. Jännittäviä ja monimaalisia otteluita ei pelattu. Osansa on varmasti cup-muotoisella pudotuspelisysteemillä. Olisiko vanha (82-kisoissa viimeksi käytetty) jatkolohkosysteemi parempi?

    Hannnele kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oli se kyllä "ihana" uran lopetus! Ja kun ajattelee, että Zidane on pelannut monta vuotta, niin ei se helposta hermostu ja tuollaista tee, joten onhan Materazzin täytynyt jotain aika vakavaa sanoa. Ja mitä minä luin, että Materazzi olisi haukkunut Zidanea likaiseksi terroristiksi.
    Mtv3:sen sivuilta luin näin: "Brasilian televisioyhtiö Globon pestaamien huulilta lukemiseen erikoistuneiden asiantuntijoiden mukaan Materazzi olisi kironnut Zidanea ja kahteen otteeseen solvannut Zidanen sisarta prostituoiduksi.
    Lisäksi Materazzi olisi haukkunut Zidanea "likaiseksi terroristiksi" ja julistanut, ettei tällä olisi ollut oikeutta pelata Ranskalle algerialaistaustansa vuoksi. Zidane on algerialaissyntyisen maahanmuuttajan poika."

    Materazzi oli kiistänyt että ei haukkunut Zidanea terroristiksi, mutta sitten aamulla luin myös tämän:
    "Materazzi myöntää herjanneensa Zidanea.
    - Pidin hänen paidastaan kiinni vain muutaman sekunnin. Zidane kääntyi minua kohti ja katsoi minua erittäin ylimielisesti ja huusi: "Jos todella haluat paitani, saat sen myöhemmin." Se on totta. Sen jälkeen haukuin häntä, Materazzi kertoi lehdelle.
    Materazzi ei halunnut tarkemmin määritellä, mitä hän oli Zidanelle sanonut. Sen hän kuitenkin kiisti, että olisi kutsunut ranskalaista terroristiksi.
    - Se oli nimittely, jota kuulee usein käytettävän. Mutta en todellakaan kutsunut häntä terroristiksi, Materazzi jatkoi."

    Mutta eiköhän tuo asia selviä pian. Toivon ainakin. Mutta onneksi Fifa palkitsi Zinedine Zidanen turnauksen parhaaksi pelaajaksi!

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Zidanehan ei ole ollut mikään kaikkein fair play henkisin pelaaja. Suoria ulosajoja on tullut joten ei tämä nyt niin hirvittävä ylläri ollut. Käämit ovat siis palaneet ennenkin. En tiedä taustoista yhtään (eikös Madridissa ollut se junapommi-isku?) mutta taisi Zidanelle olla toi terroristikommentti aika herkkä kohta. Minusta Zidane teki ihan oikein kun ei painanut villaisella pelle Materazzin vittuilua. Ja eipä tainnut olla tällä kertaa ihan perustason psyykkausta mitä Materazzi laukoi. Tuskin Materazzi kommenteistaan mitään rangaistuksia saa. Noh, sainpahan uuden inhon kohteen, Simeone ja Argentiina saakoon jo olla rauhassa. Italia sucks. Zidane lopetti uransa tyylillä, ei sitä kaikkea paskaa tarvitse jalkapallokentälläkään sietää. Hyvä Zidane!

    Hannnele kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinpä niin. Fifa kuulemma tutkii asiaa. En tiennyt kyllä siitä junapommi-iskusta mitään.
    En myöskään tajua kunnolla sitä Englanti - Portugali peliä, jossa Rooney tallasi Ricardo Carvalhon haarojen väliin. Nythän siitä syytetään Cristiano Ronaldoa, että hän muka olisi vaatinut tuomarilta punaista korttia Rooneylle. Ronaldohan sen kiistää. Nyt hän jo sanoo haluavansa jättää Manchester Unitedin.

    Tässä pieni pätkä:
    "Tänä vuonna syylliseksi ristittiin portugalilaiskärki Cristiano Ronaldo. Rooney, seuravakeri ManUsta, ilmoitti brittilehtien mukaan repivänsä Ronaldon kahtia, kun seuraavan kerran hänet näkee. Jotkut brittilehdet kuumensivat ajojahtia entisestään julkaisemalla etusivullaan portugalialishyökkääjän etsintäkuulutuksen tai Manchesteriin osoittaman pyynnön ajaa nuorukainen pois saarelta."

    Mitäs mieltä te olette tästä asiasta?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nahkakuulan potkiminen tai vahtaaminen tekee joistakin ihmisistä kuolaavia idiootteja. :?

    Riley kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Spiegel: Italia saattaa menettää tittelinsä.

    JiiPee kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No saatinpahan ainakin yksi uusi futislegenda lisää. Edellisestä isommasta skandaalista, eli Maradonan jumalallisesta käsimaalistakin kun on jaksettu jauhaa jo 20 vuotta.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Zidanehan ei ole ollut mikään kaikkein fair play henkisin pelaaja. Suoria ulosajoja on tullut joten ei tämä nyt niin hirvittävä ylläri ollut. Käämit ovat siis palaneet ennenkin. En tiedä taustoista yhtään (eikös Madridissa ollut se junapommi-isku?) mutta taisi Zidanelle olla toi terroristikommentti aika herkkä kohta. Minusta Zidane teki ihan oikein kun ei painanut villaisella pelle Materazzin vittuilua. Ja eipä tainnut olla tällä kertaa ihan perustason psyykkausta mitä Materazzi laukoi. Tuskin Materazzi kommenteistaan mitään rangaistuksia saa. Noh, sainpahan uuden inhon kohteen, Simeone ja Argentiina saakoon jo olla rauhassa. Italia sucks. Zidane lopetti uransa tyylillä, ei sitä kaikkea paskaa tarvitse jalkapallokentälläkään sietää. Hyvä Zidane!


    Blaah. Materazzi pelas upeat kisat ja oli kaikessa mukana myös tossa finaalissa. Lisäksi ukko oli aina pystyssä, toisin kuin useat muut omassa (ja vastustajien) joukkueessa. Minä en ainakaan nähnyt ukon vetävän sen kummempaa showta yhdessäkään ottelussa - nousi aina suoraan pystyyn kovaltakin näyttäneiden tilanteiden jälkeen. Vastaavanlaisessa puskutilanteesta olisi kuka tahansa nykyjalkapalloilija käyttäytynyt (heittäytynyt maahan) aivan samalla tavalla.

    Mistä sä tiedät mitä siellä kentällä puhuttiin? Onko sulla jotain sisäpiirin tietoa?

    Leppari kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä sä tiedät mitä siellä kentällä puhuttiin? Onko sulla jotain sisäpiirin tietoa?


    Minulla oli asennettu kuuntelulaitteet suoraan Zidanen nenänkarvoihin. No tuosta Hannnelen kommentistahan minä bongasin että mitä siellä mahdollisesti on juteltu.

    Riley kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä Materazzi sanoi:

    The Times
    Daily Mail
    The Sun

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    It is absolutely not true,” Materazzi said. “I did not call him a terrorist. I’m ignorant. I don’t even know what the word means. The whole world saw what happened on live TV.


    :lol: :lol: :lol:

    Hannnele kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Luin itse tuon saman jostain.
    Zidanehan kertoo tänään oman versionsa jutusta. Mitä sitten nyt kertoneekaan. Mutta eihän sitä tiedä pelaajista, että puhuuko ne edes totta. Ei voi tietää.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paljonkohan Berlusconi on maksanut, että juuri AC Milan selvisi sanktioitta siitä Italian jalkapallosotkusta?

    MelancholyMan kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän Milan sanktioitta selvinnyt. Edelliskaudelle -44 pistettä, joten joukkue ei pääse Mestareiden liigaan. Sen lisäksi 2006-2007 kauden alussa -15 pistettä. Alunperinkin syyttäjän vaatimukset Milania kohtaan olivat kaikkein pienimmät.

    Kaikki seurat valittavat päätöksestä, joten lopullinen tuomio selvinnee vasta 24.7.

    Juventuksen -30 pistettä ensi kauden Serie B:ssä on kova tuomio, mutta nousukarsintoihin pääsee vielä 6:nneksi sijoittunut ja otteluita pelataan 42 = pisteitä jaossa 126, eli eiköhän Juvekin taistele noususta.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Serie A:ssa lienee kuitenkin helpompi pitää kiinni pelaajista ja rahalähteistä kuin mitä se on b-tasolla, miinuspisteistä huolimatta. No, eiköhän se Juvekin pikaisesti nouse takaisin a:han.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovat rangaistukset Zidanelle ja Materazzille:

    http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Zidane+sai+kolmen+ottelun+pelikiellon+ja+sakot/1135220750891


    Millähän rahalla meinaavat noista sakoista selvitä?

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kovat rangaistukset Zidanelle ja Materazzille:

    http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Zida
    ... 5220750891

    Millähän rahalla meinaavat noista sakoista selvitä?


    [sarkasmi]
    Varmaan pittää koittaa voittaa lotossa tai pokerissa, eihän huippujalkapalloilijat tommosia rahoja tienaa... Zidanella sattui vielä tuo kolmen ottelun pelikielto tosi pahaan paikkaan, ihan mönkään menee tulevaisuuden suunnitelmat...
    [/sarkasmi]

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saas nähdä pyytääkö Mazeratti anteeksi. Jos ei, niin palautus ruotuun EM-karsinnassa syyskuussa tulee olemaan armotonta, jos M. uskaltaa tuolloin edes kentälle.

    ZZ sanoi haastattelussa ettei kadu puskua, muuten herjat saisivat merkityksen.

    Prodigal kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saas nähdä pyytääkö Mazeratti anteeksi. Jos ei, niin palautus ruotuun EM-karsinnassa syyskuussa tulee olemaan armotonta, jos M. uskaltaa tuolloin edes kentälle.

    ZZ sanoi haastattelussa ettei kadu puskua, muuten herjat saisivat merkityksen.

    tididiiduudiidiididdidii .. tähän sopis niin hyvin Kauniiden ja Rohkeiden tunnari ..

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, katoppas mitä kirjoteltiin 3.7... minä vertasin tositv-sarjoihin, sulla tuli ooppera mieleen. Ja nyt vielä saippuasarjakin. :lol:

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Materazzi on ainakin Italia-Ranska -pelissä vielä pelikiellossa.

    Zidane totesi myös, että olisi mieluummin ottanut turpaan kuin kuunnellut sitä vittuilua.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .
    .
    .
    MM Etelä-Afrikassa 2010



    Kuukaudeksi olisi taas tarjolla futista. Mielenkiintoisimmat ja loppuajan ottelut pitää seurata tietenkin. Suosikkia ei tullut vielä valittua... ehkäpä sitten kestosuosikki Brasilia.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Veikkauksen sivuilla muuten pääsee kisailemaan vedonlyönnin SM-tittelistä näillä matseilla... ja vaikkei niin titteleiden perään olekaan, niin ihan mukava seurata miten pärjää... itsellä tuli pisteitä jo molemmista ekoista matseista.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Triviatieto:

    Koskaan ei olla pelattu MM-finaalia, niin että yksi neljästä suuresta ei olisi ollut vähintään MM-finaalin toisena osapuolena.

    Eli Argentiina, Saksa, Italia ja Brasilia. Tämän pohjalta voi alkaa ennustelemaan...

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Argentiinalla taitaa olla kovin joukkue. Messiin luotetaan paljon, mutta kovia korvaavia pelaajia löytyy jos Messi epäonnistuu.

    Englannin toivoisin nyt viimein onnistuvan. Sen verran kova jätkä se Rooney että menestymiseen olisi nyt hyvä mahdollisuus.

    Leppari kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ekat pelit takana ja ainakaan lohkojen A, B ja C etukäteen suosikkijoukkueet (Ranska, Argentiina ja Englanti) eivät ole vakuuttaneet. Ranska pelaa juuri niin mielikuvituksetonta peliä mitä ennakkoon odotin. Argentiinan hyökkäyspeli on kova mutta puolustus on helisemässä, ainakin kun vastaan tulee Nigeriaa kovempi jengi. Englanti saattaa jäädä jopa alkulohkoon. Varsinkin jos Garragher "saa" pelata topparina muutkin pelit. Ja maalivahtiperinteet saivat hienoa jatkoa... Suosikkien takaa voisi nostaa lähinnä USA:n jolla voisi olla potentiaalia yllättää jatkossakin, muut tiimit vaikuttivat aika heppoisilta ja vaikka jatkopaikka irtoaisi niin vaikea uskoa että toiselta kierrokselta mentäis jatkoon.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niki Juusela ei osaa olla hokematta sanaa "loistava". KAIKKI perille mennet syötöt, kaikki torjunnat ja kaikki laukaukset ovat LOISTAVIA...

    Olisi loistavaa, jos äijä osaisi olla toistamatta sitä sanaa 20 sekunnin välein. Se toisi loistavasti vaihtelua selostukseen.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niki Juusela ei osaa olla hokematta sanaa "loistava...


    Johtunee siitä että kenttä on valaistu niin kirkkaasti eikä selostaja näe tarpeeksi häikäistyessään. :wink:

    pinulk kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvinhän "meidän poikamme" pärjäsivät Brasiliaa vastaan.

    Leppari kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä tapahtuu kun Brasilialla on 11 Ronaldinhoa kentällä? Alkulohkon neppailut ja sitten kotio.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 1
    Ovat jonkin verran vähentyneet vuvuzela-torvien äänet kisojen edetessä, mutta liikaa niitä on vieläkin. Onneksi iltiksessäoli vinkki että niitä saa vaimennettua myös tv:n taajuuskorjaimella. Säätää 300 MHz taajuutta... itse huomasin sitten että kannattaa säätää myös 10 MHz.


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei Englannista ole näköjään mihinkään. Rooney ei taida olla vielä kunnossa. Mitähän se Beckhamikin siellä joukkueen penkillä istuu... pysysi katsomon puolella.

    Uruguay esitti keskiviikkona tosi vahvaa peliä. Siinä taitaa olla ainakin yksi kisojen yllättäjä.


    Muokattu 21.06.2010 12:52 by Markkutapio.

    retrou kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.vuvuzela-time.co.uk/www.palasokeri.com

    Fläshit ja äänet päälle ;)

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koska siitä Englannista on muka mihinkään ollut, paitsi 1966? No okei, 1990 niillä oli kova jengi, mutta harmi kyllä tuli välierissä oikea jalkapallon suurmaa, eli Saksa, vastaan.

    Uruguay näytti tosiaan hyvältä, mutta täytyy muistaa, että vastustaja Etelä-Afrikka on reilusti Suomen alapuolella FIFA-rankingissa... eli se tarkoittaa sitä, että paskasta jalkapallomaasta oli kyse.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä olen aina tykännyt Englannin pelistä. Silti suurempi suosikkini on viihdyttävää futista pelaava Hollanti. 1990 Englannin olisi kaiken järjen mukaan pitänyt voittaa. Gary Linekerhän lausui juuri silloin tuon legendaarisen lauseen:Jalkapallo on peli jossa 22 pelaajaa juoksee 90 minuuttia ja lopussa Saksa voittaa.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, mutta 1990 Saksa tarvitsi tuomariapua FIFAlta voittaakseen. Se hatusta vedetty pilkku on edelleenkin MM-historian suurin skandaali. Italian saama lahjapilkku Australiaa vastaan viime kisoissa oli myös todella epäilyttävä... mutta se ei sentään tapahtunut MM-finaalissa.

    Hollannille olisi suonut MM-menestystä silloin Gullitin ja Van Bastenin aikaan. Ei ole nykyjengissä samaa hohtoa. Siitähän oli se sanontakin, että "Tutisee vastustajan pallit kun pallon saa Ruud Gullit."


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eilen ja tänään välipäivät peleissä... kommenteissa välipäiviä kertynyt enemmän.

    Kisojen edetessä on mulle ainakin Argentiinasta tullut suosikkijoukkue. Uskon että loppupeleissä Messillä alkaa maaleja syntyä solkenaan.


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aivan uskomaton päätös jatkoajan lopulle tässä Uruguain ja Ghanan välisessä ottelussa, tällaisia näkee harvoin. Tässä tapauksessa Suarezin kannatti pelata kädellä ja ajattaa itsensä ulos... Uruguaille jää nyt kuitenkin mahdollisuus jatkossa vaikka vaikeaa tulee seuraavasta pelistä ilman Suarezia.

    Sain tuossa matsissa hyvät naurut kun Uruguai oli lyhyellä aikaa saanut monta kulmapotkua jotka antoi aina Forlan. Noniin, sitten kun taas Forlan oli aloittamassa kulmapokun antamista niin selostaja Niki Juusela totesi että "saa nähdä kuinka kauan Forlanin jalka kestää näitä kulmureita":D


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisi tulla liikaa katsottua noita matseja, kun viime yönä näin unta että Espanja joutu luovuttamaan mestaruutensa takaisin Italialle kun eivät pystyneet voittamaan Hollantia varsinaisella peliajalla.


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jälkipelit kuuluvat asiaan:


    Pohjois-Korean MM-valmentaja määrätty pakkotyöhön
    (lainaus 2.8.2010 Ilta-sanomat)

    Nyt Pohjois-Korean MM-joukkueen heikko menestys on johtanut autoritaarisessa maassa jatkotoimenpiteisiin. Päävalmentaja Kim Jong Hun on määrätty pakkotyöhön.

    MM-kisoissa kaikki näytti vielä hyvältä, kun Pohjois-korea hävisi avausottelunsa Brasilialle vain 1-2. Maan johto päätti, että seuraava alkulohkon ottelu Portugalia vastaan näytettiin suorana maan televisossa. 0-7-tappio Portugalille oli liikaa.

    Ei ihme, sillä Pohjois-Korean media kertoi ennen kisoja, että maan jalkapallojoukkuetta valmentaa oikeasti diktaattori Kim Jong Il.

    Katastrofi on kaadettu nyt joukkueen päävalmentaja Kim Jong Hunin niskaan. Kun joukkue saapui MM-kisoista takaisin kotiin, koko ryhmä Japanissa pelaavia kahta pelaajaa lukuun ottamatta vietiin suoraan Pjongjangin kulttuuripalatsiin. Siellä joukkuetta kuulusteli kuuden tunnin ajan maan urheiluministeri ja 400 korkeaa virkamiestä. Tilaisuus päättyi siihen, että joukkueen pelaajat saivat haukkua valmentajansa.

    Nyt eteläkorealaiset tiedustelulähteet ovat kertoneet englantilaislehti The Sunille, että valmentaja Hun on määrätty työskentelemään rakennustyömaalla. Hänen uusi "sopimuksensa" on tehty näiden lähteiden mukaan määräämättömäksi ajaksi ja Hun joutuu työskentelemään rakennuksella 14 tuntia päivässä. Hänet on jopa erotettu Kim Jong Ilin johtamasta työväenpuolueesta.


    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Irakissahan Saddamin poika Uday oli kiduttanut jalkapallojoukkueen pelaajia, kun MM-karsinnoissa ei tullut menestystä. Minkähänlaisen kohtelun meidän yleisurheilujohtomme saisi tuolla? Ennen tuli parikymmentä mitalia per kisat, nyt ei yhtään... tai korkeintaan yksi pronssi.