Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ruoka/juoma-ongelma

Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten (86 kommenttia)
Ensi vuonna sitten tulee ruoka- ja juomaongelma.
http://elisa.net/uutiset/paauutiset/1135220274859.shtml

Kahvi ja tupakka maistuisi ainakin yhtäaikaa.
Ruuan päälle palaisi joskus sikari.
Mitäs tehdään?

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mitään ongelmaa.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ongelmaa, päinvastoin nyt voi ehkä harkita käyvänsä joskus ravintolassa syömässä kunnon lounaan kun ei enää tarvitse savua hengittää.

    didja kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tupakka on kyllä hyvää, mutta lopettaminen alkaa olla ajankohtaista viimeistään sitten kun tuo laki astuu voimaan. Savuke ruoan jälkeen tai lasillisen yhteydessä on ylittämätön nautinto, ikävähän sitä tulee. Keuhkot kiittää...

    juishi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Nakit ja muusi eivät sovi tupakointitilaan." Syököön Sirpa nakkinsa mun puolesta ihan missä vain haluaa, mutta sais myös olla tulematta mussuttamaan siitä missä minä nakkini pureskelen. Perkele. Se on kyllä hyvä, että tulee savuton mahdollisuus nauttia ruokansa, mutta rajansa kaikella.

    Missäs minä tulevaisuudessa käyn sitten ravintolassa nauttimassa aamiaisen? Tallinnassa vai?

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Nakit ja muusi eivät sovi tupakointitilaan." Syököön Sirpa nakkinsa mun puolesta ihan missä vain haluaa, mutta sais myös olla tulematta mussuttamaan siitä missä minä nakkini pureskelen. Perkele. Se on kyllä hyvä, että tulee savuton mahdollisuus nauttia ruokansa, mutta rajansa kaikella.


    Juu tuntuu vähän holhoavalta mutta kai tuossa on se hyvä ajatus taustalla ettei ravintolatyöntekijöiden tarvitse altistua savulle. Jos tupakoi passiivisesti 45 vuotta 8-11h/päivä niin sillä on melkoiset terveydelliset vaikutukset. Tai, kuten varmaan ministerit ajattelevat, näin säästetään merkittävästi sairaanhoidon kustannuksissa.

    kite kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jospa tulisi ihan oma baarinsa niille ravintolatyöntekijöille ja asiakkaille, jotka polttaa. Siitä tulisi varmaan meikäläisen kantapaikka.

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ettei ravintolatyöntekijöiden tarvitse altistua savulle


    Tuossa on kyllä sellanenki juttu, että eiköhän ne ravintolatyöntekijät oo alaansa/työpaikkaansa valitessaan tienny altistuvansa tupakan savulle, eli ihan tietoisen riskin ovat ottaneet ja valintansa tehneet.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuossa on kyllä sellanenki juttu, että eiköhän ne ravintolatyöntekijät oo alaansa/työpaikkaansa valitessaan tienny altistuvansa tupakan savulle, eli ihan tietoisen riskin ovat ottaneet ja valintansa tehneet.


    Aivan, ainakin ne jotka ovat silloin tulleet alalle jolloin tupakan terveyshaitat on tiedetty. Joka tapauksessa laskun keuhkosyövän, sydän- ja verisuonitautien, impotenssin ym. hoidosta maksaa valtio, joten sen intresseissä on pienentää tuota laskua vaikka asianomaiset olisivatkin oman terveytensä suhteen välinpitämättömiä.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ongelmaa, päinvastoin nyt voi ehkä harkita käyvänsä joskus ravintolassa syömässä kunnon lounaan kun ei enää tarvitse savua hengittää.

    Hei haloo, kyse oli että tupakkatiloihin ei saa viedä juomia ja ruokia. Savuttomat tilat jatkaa ennallaan, joita minäkin tupakoitsijana kunnioitan savuttomuudella.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Savuttomat tilat jatkaa ennallaan,


    Juuri siksi ei ravintolaan viitsi mennä kun tuo savuttomuus ainakin viimeksi ravintolassa vuosi sitten käydessäni oli pelkkä vitsi.

    Itse olen aikoinaan 7 vuotta tupakoinut, toivottavasti ei ehtinyt mitään pahempaa terveysvauriota tulla.

    jaana kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Savuttomat tilat jatkaa ennallaan,


    Juuri siksi ei ravintolaan viitsi mennä kun tuo savuttomuus ainakin viimeksi ravintolassa vuosi sitten käydessäni oli pelkkä vitsi.

    Niinpä. Vaatteet ja hiukset haisee röökille, vaikka istuisi muutaman tuopin verran "savuttomalla" puolella. No, jatkan vielä vuoden/kaksi baarissa piereskelyä, tuottaa itselleni mielihyvää. Tosin hajuhaittana tuokaan ei vastaa tupakin käryä, mutta on edes vähän sinne päin ;-D

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinpä. Vaatteet ja hiukset haisee röökille, vaikka istuisi muutaman tuopin verran "savuttomalla" puolella. No, jatkan vielä vuoden/kaksi baarissa piereskelyä, tuottaa itselleni mielihyvää. Tosin hajuhaittana tuokaan ei vastaa tupakin käryä, mutta on edes vähän sinne päin ;-D

    Enpä ole ennen haistanut kenenkään vaatteiden tai hiusten haisevan röökille, vaikka olisivat istuneet savuttajien puolella. Ja hajuaisti on varmasti vielä tallella.
    Mitä tulee tuohon toiseen asiaan, niin käyppäs kirjaamassa se jossain täällä toisaalla olevaan topiciin "halvat huvit" kommenttina "kiusaan tupakoitsijoita salaa". :)

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole ennen haistanut kenenkään vaatteiden tai hiusten haisevan röökille, vaikka olisivat istuneet savuttajien puolella. Ja hajuaisti on varmasti vielä tallella.


    No kyllä se vaan tarttuu. (Tai no hiuksista en tiedä kun ei niitä viime vuosina kovin runsaasti ole ollut). Ja aamulla on tunkkainen paska olo siitä passiivisesta tupakoinnista. Onneksi ei tosiaan tarvitse oleskella kuppiloissa.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En halua puolustella tupakointia, varmaan minäkin sen joskus saan lopetettua (en tarvitse ohjeita siihen). Palataan aiheeseen: Mitä haittaa olisi jos tupakkakoppiin veisi itse juoman tai ruuan, tarjoilijan ei tarvitsisi käydä? Tuhkakupit olisivat julmetun isot ja siivojat kävisivät sitten ravintolan suljettua. En ymmärrä päätöstä kieltää tämmöinen toiminta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hajuaisti voi olla tallella, mutta ei se ole kenelläkään vähänkään pidempään polttaneella normaali, ei ainakaan tupakan savun suhteen. Eli komppaan tota havaintoa, että se haju tarttuu kuin tauti ja jos itse ei polta, se on aika sietämätön.

    Mikä juttu tämä on, että tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa? Itse poltin pari vuotta melkein askin päivässä (rankka työ, rankat huvit) ja lopetin kertalaakista. En muista kärsineeni minkäänlaisista vierotusoireista.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ..Mikä juttu tämä on,

    katso linkki eka kommentissa

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    katso linkki eka kommentissa

    Luin sen kyllä, mutta halusin silti tuoda julki ylenkatseeni niitä kaikkia ihmisraunioita kohtaan, jotka eivät pysty lopettamaan tupakointia ilman tutinaa ja tärinää.

    kissamies kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Mikä juttu tämä on, että tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa? Itse poltin pari vuotta melkein askin päivässä (rankka työ, rankat huvit) ja lopetin kertalaakista. En muista kärsineeni minkäänlaisista vierotusoireista.


    Pystyn samaistumaan tähän, itse olen polttanut varmaan noin pari vuotta ja lopettaminen ei tunnu lainkaan vaikealta. saatan olla ihan helposti polttamatta, vaikka kuinka pitkät ajat, mutta en silti halua luopua tupakasta, koska pidän satunnaisesta tupruttelusta. Tupakointi on erinomaista sosiaalista ajanvietettä ja tupakansavu yhdistää ihmisiä, sen tähden on perseestä että ravintoloissa kielletään tupakointi. Isäni aloitti röökaamisen 14 vuotiaana ja kuoli vähän päälle viisikymppisenä sen aiheuttamiin vaivoihin, se ei silti tarkoita että hän olisi elänyt yhtään huonomman elämän. Toisinaan tupakansavu saattaa tuntua kyllä erityisen pahalta, tietyssä mielentilassa ja tilanteissa. Mutta baaritilat ilman tupakointia...mitä vittua!

    Itsesuggestio on avain tupakoinnin lopettamiseen.

    Pari Bill Hicks lainausta aihetta sivuten:

    It is hard to quit smoking. Every one of them looks pretty good to me right now. Every cigarette looks like it was made by God, rolled by Jesus and moistened shut with Claudia Schiffer's pussy right now."

    I'm Bill Hicks and I'm dead now, 'cause I smoke cigarettes. Cigarettes didn't kill me - a bunch of non-smokers kicked the shit out of me one night. I tried to run - they had more energy than I, I tried to hide - they heard me wheezing.

    PeeHoo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole ennen haistanut kenenkään vaatteiden tai hiusten haisevan röökille, vaikka olisivat istuneet savuttajien puolella. Ja hajuaisti on varmasti vielä tallella.


    Ootko ihan varma että hajuaisti on tallella? :)
    Itse poltin 20 vuotta ja olen ollut nyt reilut 2 vuotta kuivilla. Kun esim. junassa viereen istuu korsteeni niin meinaa laatta lentää. Vaatteissa oleva vanhan röökin haju on itseasiassa vielä iljettävämpää kuin tupakansavu itse. Hävettää jälkeenpäin kun tietää itse olleensa vastaava hajukasa tietämättä siitä mitään.
    Se hajuaisti palailee täydellisesti yllättävän hitaasti - tämä on itseasiassa eka kevät yli 20 vuoteen joka tuoksuu! :)

    Mutta mun sympatiat on silti röökaajien puolella koska siitä myrkystä on TODELLA vaikea päästä eroon!

    Astro kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On tullut tupruteltua yli 20 vuotta. Välillä ollut hieman taukoja. Nykyään olen periaatteessa lopettanut, mutta silloin tällöin tulee poltettua (siis varmaan joka viikko). Hitonmoinen riippuvuus, pahempi kai kuin heroiinissa. Mutta joillekin niin pahaa riippuvuutta ei tule, riippuu geeneistä. Itsellä varmaan keskipaha riippuvuus. Silloin kun on oikein hermostunut tai kiihtynyt, on pakko saada sauhut.

    Kyllä tupakoitsijat pahalta haisevat, siitä ei pääse mihinkään. Ja onhan se maailman hölmöintä hommaa, mutta ah niin ihanaa... Ehkä olis helpompaa, jos koko homma tulis täysin laittomaksi. Kiusaukset vähenis. Vai alkaisko sitä sitten hankkimaan laitonta röökiä, en tiedä.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    No kyllä se vaan tarttuu. (Tai no hiuksista en tiedä kun ei niitä viime vuosina kovin runsaasti ole ollut).


    Pitääkö siis tulkita että sinulla oleva pitkätukkainen avatar ei vastaa todellista sinääsi?

    boredom99 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös tuo tarjoilu tupakointikopissa kielletä lähinnä siksi että tupakoijilla olisi kurjempaa? Ja mikäs siinä, mutta aika simputusta tuo koppien rakennuttaminen, kun lienee varsin selvää että parin vuoden päästä tulee täyskielto joka tapauksessa. Itse en "ravitsemusliikkeissä" käy muuta kuin keikkoja katsomassa, joten mukava homma jos ei jatkossa tarvitse kaikkia vaatteita pistää saman tien pyykkiin. Omasta puolestani tupakoinnin voisi kieltää kaikissa sisätiloissa, ulkona saa tuprutella mun puolesta ihan vapaasti.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä kyllä jossain bussissa viereen änkeävä pulsu tai joku muu känniääliö on kaikin puolin rasittavampi keissi ku röökaaja, vaikka oliskin savuton. Siitä voi tarttua kuteisiin vaikka oksennus.

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No kyllä se vaan tarttuu. (Tai no hiuksista en tiedä kun ei niitä viime vuosina kovin runsaasti ole ollut).


    Pitääkö siis tulkita että sinulla oleva pitkätukkainen avatar ei vastaa todellista sinääsi?


    Sen voi tulkita miten vaan. Tukka kyllä kasvaa ihan paksuna mutta kalju/siili on kätevämpi kun tulee kuitenkin urheiltua ja sitä myöten juostua suihkussa harva se päivä niin hiuspehko on kätevämpi saada nopeasti kuivattua. :roll:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun sitä viinanmyynti-ikärajaa pitäs kuulemma nostaa ja esimerkkinä tästä käytetään, että USAssa on 21 vuotta se ikäraja, niin tuli vaan mieleen, että siksköhän ne Kids of America aloittaakin pilvenpoltolla & nappien vetämisellä & kaljanjuojat on tollasii Farth eikun Barth Simpsoneita...?

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitonmoinen riippuvuus, pahempi kai kuin heroiinissa.

    Tollasta kuulee puhuttavan, mutta kyse on varmaan siitä, että riippuvuus syntyy yhtä nopeasti. Kukaan tupakkalakossa oleva ei ole kuitenkaan oksentanut viikkoa yhtämenoa, joten riippuvuus tuskin on yhtä paha. Tarkemmin ajatellen, noiden kahden vertaaminen on aika kaukaa haettua, kun opioidien ja nikotiinin vaikutustapa on niin erillainen.

    Yksilön metabolismin ominaislaatu varmaan vaikuttaa nikotiiniriippuvuuden asteeseen.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    I'm Bill Hicks and I'm dead now, 'cause I smoke cigarettes. Cigarettes didn't kill me - a bunch of non-smokers kicked the shit out of me one night. I tried to run - they had more energy than I, I tried to hide - they heard me wheezing.

    Hah, kiitti nauruista.

    boredom99 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä kyllä jossain bussissa viereen änkeävä pulsu tai joku muu känniääliö on kaikin puolin rasittavampi keissi ku röökaaja, vaikka oliskin savuton. Siitä voi tarttua kuteisiin vaikka oksennus.


    Juu kyllä näin on, mutta tuohon ongelmaan on vaikeampi keksiä sopivaa rajoitusta.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhteenveto: :lol:
    - Tupakkakoppiin ei saa juomaa ja ruokaa viedä sisälle.
    - Bussissa juomaa ja ruokaa ei saa päästää ulos.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hieman outo sääntö on sekin, että tuplaviskiä ei saa tilata, mutta jos vedät ensimmäisen mahdollisen nopeasti, tarjoilija ei ehdi lähteä vaeltamaan sinne tiskin toisen päähän.

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistathan, että ensimmäinen ja viimeinen viski pitää heittää olan yli.
    Miksikö? Koska ensimmäinen maistuu aina pahalle ja viimeinen on aina liikaa.

    MZ kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kahden viskin juojalle tuo on aika kohtuutonta. Saahan siinä sitten ravintola rahat.
    Viski ei maistu koskaan pahalle, paitsi huono (jenkki) viski

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uutiset: Mäyräkoirien alehinnat ollaan kieltämässä.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihan sama mitä tekevät noiden mäyrien kanssa, mutta baareja ei perkele savuttomiksi!!! :evil:

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Osa ravintoloista aikoo seurata asiakkaiden suhtautumista savuttomuuteen ja päättää vasta kesän jälkeen mahdollisen tupakkatilan rakentamisesta."

    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/01/495528


    Muistakaa tupakoitsijat sitten valittaa jatkuvasti ravintoloitsijoille tupakkatilojen puutetta.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taas suolaa haavoihin! VITTU ETTÄ VITUTTAA! Ameriikan pässien tekopyhyyslait ovat niin perseestä!!! Ja täällä seurataan perässä! Uskokaa vaan, että Suomessa kyllä moni baari kuolee tämän takia. Talvella jos joutuu ulos polttelemaan, se on kyllä niin perseestä ettei mitään rajaa. VIHAAA!!!! :evil: :evil: :evil:

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hitto, kun naurattaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua jo kadutti että pilasin Lerxstin päivän kommentillani, mutta Kcrimson naurut tasapainottaa tilanteen. :wink:

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tupakoitsijat, ajatelkaa meitä muita, jotta saamme rauhassa hommata maksakirroosin.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tupakoitsijat, ajatelkaa meitä muita, jotta saamme rauhassa hommata maksakirroosin.

    Eiku nyt on kyse ravintoloitsijoiden ajattelutavasta, antavatko he tupakoitsijoille tilaisuuden ottaa huomioon tupakoimattomat.

    spiralake kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuullut monelta eri henkilöltä, että junistakin lähtisi kokonaan tupakkatilat pois. Ensiksi ne vei radion ja sitten penkit ja kohta katoavat kokonaan...

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyy sanoa, että tulipa lopetettua - vihdoin, vuosien epäonnistumisien jälkeen - kreivin aikaan, n. 3 vuotta sitten. Suurin osa ystävistä viihtyy kapakin savuttomalla puolella, joten ylimääräinen häslääminen on jäänyt pois.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla viisainta pitää turpansa kiinni.:)

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla viisainta pitää turpansa kiinni.:)


    Ai miksi? Onko kyse siitä, että sinä et juo viinaa ja minä käyn kerran kuussa kapakissa? Tupakki-ihmisten valitus? No, kerro nyt. :wink:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai miksi? Onko kyse siitä, että sinä et juo viinaa ja minä käyn kerran kuussa kapakissa? Tupakki-ihmisten valitus? No, kerro nyt. :wink:


    No olisin varmaan vain laittanut jotakin tupakoinnin vastaista provoilua mutta täytyy nyt ottaa Lerxstin verenpaine huomioon ;-)

    Tervetuloa puhdasilmaiset keikat ja ravintolat. Varmasti tulee useammin käytyä ravintoloissa ja keikoilla kun röökinkatku katoaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jännitystä salatintekoon? ; "... ei ruokasieneksi. Hallussapito & käyttö on rikos."
    Lainaus jostakin kotomaisesta sienioppaasta.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saksassa tämä homma menee näin:
    "- Me kielsimme tupakoinnin lain tultua voimaan. Sitten kuitenkin huomasimme, että alueen muut kahvilat eivät tupakointikiellosta piittaa. Meille ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin antaa asiakaskuntamme tupakoida, Gerard Janssen sanoo."

    http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/64166.shtml



    Tuosta samasta artikkelista vielä johdanto seuraavaan...
    kuka henkilö suomessa voidaan rinnastaa tämän päivän tupakoitsijoiden ja oluen juojien kohtelussa Saksan natsikauden juutalaisvainoojaksi...

    kyseessä on henkilö, joka äsken esitti olutveron nostamista ja nyt vielä tupakkaveron nostamista...
    kyse on siis peruspalveluministeri paula risikosta...

    http://www.kaleva.fi/plus/juttu705707_page0.htm


    ..."vähän koulutetut eivät saa tupakoida"

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tutkimusten mukaan tupakkatuotteiden hintojen korottaminen on tehokkain tapa vähentää väestön, erityisesti nuorten ja vähän koulutettujen tupakointia


    :?:

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :?:
    Aivan niin!

    Paula Risikko on kokoomuksen edustaja joten hänen pitäisi keskittyä keksimään omien äänestäjiensä, jotka yleensä ovat niitä parempituloisia, tupakoinnin vähentämistä... eikä siinä kyllä hinnan korottelu auta.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi Nicorettet on niin helkkarin kalliita? Ja miksi tässä ketjussa puhutaan tupakasta, kun pitäis puhua ruuasta ja juomista? Mä luulin, että täällä vois vaihtaa resettei ja semmosta.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Ja miksi tässä ketjussa puhutaan tupakasta, kun pitäis puhua ruuasta ja juomista? Mä luulin, että täällä vois vaihtaa resettei ja semmosta.


    Hmm... ihan oikeeseen paikkaan kirjotit... sulla on näköjään ruokaongelma. :wink:

    Tupakkapuheiden pito selviää tämän topicin avauksesta.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei mulla ole ruokaongelmaa. Ruokahan on yksi suurimpia iloja elämässä, sen tekeminen ja syöminen. Kokatessa sielu lepää. Mutta tupakkiongelma on. En meinaa päästä röökistä eroon. Kauhea nikkiskoukku.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nicorette mint-fruit 2mg maksaa 6€ 60 kpl:tta, niitä kuluu n. 5-7 päivässä. Toki alussa ostin 4 mg:n ja niitä meni lista päivässä, silti ei ollut helppoa olla. Noissa on joku juttu, että niihin pitää tottua. Oon varmaan syönyt vuoden (osissa) niksapurkkaa, ja aina se on helpompaa ja helpompaa. Aluksi, kun tein ekoja lakkoja, niin ne laastarit on kyllä hyviä (ja kalliita), sit vielä purkkaa tai vastaavaa. Nukahtaminen on vieroituspäissään tietysti vaikeaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/82780.shtml



    Epäilyttää vähän että noinkohan toimii?
    - joiltakin jopa alle 50(?)-vuotiailta pitäisi kysyä paperit, jotta selviäisi onko alle 23-vuotias jolta pitää kysyä parerit, jotta selviäisi että onko alle 18-vuotias alaikäinen (huh)
    - Onko ostoyritys rikos?... ja edelleen onko papereiden näyttämättä jättäminen rikos? ...eikös ne paperit alaikäiseltä kysyttäessä ole unohtuneet kotiin tai hävinneet, joten siinäpähän kirjaa tapahtumat tietopankkiin.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juomaongelmana oli etten löytänyt enää haullakaan topiccia "viisi viimeeksi ostettua olutmerkkiä" (tms.)... joten tänne tämä piti laittaa...

    http://ruokala.iltasanomat.fi/Viikonolut/


    ...ongelma on tietysti myös siinä että en ole vielä itse tuota maistanut, mutta kertokoon kommenttia juomasta hän joka ensimmäisenä ehtii.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ravintolassa lautanen tyhjäksi tai tulee lisämaksu...

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905259641090_uu.shtml


    Minun mielestä tuo lisämaksu on ihan paikallaan. Katselin kerran ABC-asemalla kun iso ryhmä venäläisiä otti jokainen lautasen kukkuroilleen ja jokaisella jäi puolet syömättä. Mitä tuhlausta... poishan se on tarjoilutiskistä ja kokit joutuvat tekemään sinne lisää ruokaa... kyllä tuommoset jatkuessaan näkyvät myös korotettuina hintoina.

    sandemansix kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eix buffet tarkoita seisovaa pöytää??
    Onhan tuolla käytännöllä pointtinsa, mutta paljonko jätettä saa jäädä lautaselle.
    Siis missäköhän menee raja?

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ...mutta paljonko jätettä saa jäädä lautaselle.
    Siis missäköhän menee raja?

    Tuon IL:n jutun mukaan oli asiakas jättänyt "ainoastaan vähän rehuja"... joten raja menee jossakin välillä erittäin vähän - ei yhtään... tuskin kuitenkaan tarvitsee ryhtyä lautasia nuolemaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt saa poliisi tutkia alle 18-vuotiaiden kassit ja taskut jos epäilevät että hallussa on alkoholituotteita julkisella paikalla (en nyt kyllä ole varma, etteivätkö ennenkin tutkineet).

    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/poliisi_saa_lisaa_oikeuksia_puuttua_julkijuopotteluun_1126022.html?origin=rss


    ...tuosta kyllä saattaa tulla ongelmatilanteita niin poliisille kuin nuorisollekin.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se vaan hyvä että kerran vuodessa on pitkäperjantai... meinaan että jos on tapana hankkia perjantaipullo niin pitkäperjantaiksi tietysti pitää hankkia niitä useampia.
    Mullakin on pitkäperjantai jatkunut näin pitkälle, sunnuntaiaamuun. Onneksi pitkäperjantaita seuraa pääsiäinen. Sehän meinaa sitten sitä että pitää aloittaa sen juhliminen. Siis pitkäperjantaista päästään ja päästään taas juhlimaan... siitä se varmaan tulee se pääsiäisen nimikin... vuoden tärkeinkin juhla kuulemma.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuonne uutisiinkin laitoin tämän, mutta eiköhän tuosta löydy jutunjuurtakin...

    http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=2137350


    Uskotteko että tuo ihmejoogiukko on ollut syömättä, juomatta ja tyhjentämättä 70 vuotta? Ja edelleen, onko kyseessä jumalattaren antamista ihmevoimista ja tarvittavan energian saaminen auringosta?

    Varmasti moni haluaisi päästä samaan... säästäs pitkän sentin menoissa... paitsi tietysti gulinaristit eivät haluaisi sitä.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...joogilla pärjää ehkä hyvinkin sen testin pari viikkoa, mutta ei paljon kauemmin.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei toi joogaukko kovin hyväkuntoiselta tai onnelliselta näytä. Montakohan grammaa se punnertaa penkistä tai montakohan senttiä se konttaa Cooperissa?

    Toisaalta eiköhän suurin osa meistä kasva 83-vuotiaana jo koiranputkea...

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Toisaalta eiköhän suurin osa meistä kasva 83-vuotiaana jo koiranputkea...


    Meikä haluaisi kasvaa jotain syötävää... pääsisi takas luonnon kiertokulkuun WC:n huuhteluveden mukana ensin puhdistamoon ja sitten maailman meriin... näkis vähän maalimaa.

    JiiPee kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Toisaalta eiköhän suurin osa meistä kasva 83-vuotiaana jo koiranputkea...


    Meikä haluaisi kasvaa jotain syötävää... pääsisi takas luonnon kiertokulkuun WC:n huuhteluveden mukana ensin puhdistamoon ja sitten maailman meriin... näkis vähän maalimaa.


    Mä en ole ajatellut noin pitkälle vielä. Ehkä sitten joskus 50-vuotispäivien jälkeen... :D

    Lerxst kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perkele nuoret miehet ei höpäjä vielä mistään koiranputkista, ihme koomailua :D

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikähän mahtaa olla kun vuoden kohokohtiin kuuluva aika taas jälleen koitti eikä viina maistukkaan? Onhan tätä viikon kesäleskeyttä odoteteltu ja suunniteltu että tästä se ilo repeää, mutta on niin väkinäisen oloista. Helteistäköhän johtunee?


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onneksi kukaan ei ehtinyt antamaan ohjeita tuohon ongelmaan, sillä keksin sen itse... jos on väkinäisen oloista niin siihenhän tietysti auttaa... väkiviina.


    PeterBird kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pahanmakuiset juomat, huonoa seuraa?

    Tämä ainakin auttaa : http://www.rockstarba.net/index.php?p=juomapeli


    Muokattu 23.07.2010 20:28 by PeterBird.

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Hmmm... periaatteessa minun keksimä peli... meinaan kun neljä vuotta sitten jalkapallon mm-kisojen seurantaan sokrussa annoin ohjeeksi pelin kiinnostavampaan seurantaan ottaa ryypyn aina vasta silloin kun syntyy maali... no ainahan näitä kehitetään toisten ideoista... en taida siis vaatia tekijänoikeuspalkkioita... siis en taida, mutta mikäänhän ei ole koskaan varmaa.



    PeterBird kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, eli olet siis keksinyt juomapelit. Entäs kun saunassa lauletaan ja lyödään löylyä, välissä otetaan ryyppyä. Onhan sekin eräänlainen juomapeli, liekkö kuitenkin yli neljä vuotta vanha traditio? :)

    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nojoo, onhan ne traditiot enemmän kuin neljä vuotta vanhoja... sen verran vanhoja kuitenkin etten enää muista milloin keksin ne. ;)


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jäätelön hinta meinataan nostaa jopa 50 %...

    http://www.iltalehti.fi/ruoka/2010072712096902_ru.shtml

    Minä uskon että jäätelöteollisuuden huoli työpaikkojen puolesta on aiheellinen. Jäätelön hinta on mielestäni tällä hetkellä ollut siellä ylärajoilla että sitä tulee ostettua, varsinkin halvempia jäätelöitä.
    Meidän taloudessa syödään jäätelöä n. 100 litraa vuodessa ja varmasti pudotetaan kulutusta luultavasti samassa suhteessa hinnan nousun kanssa.


    Markkutapio kirjoitti noin 14 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Monesti tulee laitettua ruokaa sen perusteella mitä kaapeista löytyy. Jos ei itse niistä keksi laitettavaa niin siihen saa nyt apua...
    https://www.mealbo.com/


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ruotsalaismakkarassa jopa 104 prosenttia lihaa...
    http://www.hs.fi/msn/ulkomaat/Ruotsalaismakkarassa jopa 104 prosenttia lihaa/a1305549022485
    Jos nyt oikein ymmärsin niin lihaa kuivattamalla siitä tulee lihaisempaa. Kun tarkemmin ajattelee niin näinhän se on.
    Makkaraa paistaessa rasvakin erottuu paistinpannulle ja näin makkarasta tulee myös rasvattomampaa.


    Muokattu 09.11.2011 23:01 by Markkutapio.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vuoden 2012 alusta saa ravintoloihin tuoda lemmikkieläimiä jos ravintola vaan sen sallii.
    Tästä ei voi tulla muuta kuin ongelmia... joku tuo koiran ja toinen kissan ja joku siihen vieläpä hiiren... hyvästi ruokarauha. Tai sitten sateisena päivänä koira puistelee itsensä kuivaksi asiakkaiden päälle ja ruokiin... hyvästi ruokahalu.
    Kenenkähän pölvästin idea tämäkin nyt oikein oli?


    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 1
    Pitäähän kukkahatun puudeli saada lohduttamaan kun ravintolassa saattaa olla esim. alkoholijuomia näkyvillä.
    http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/86654-mannerheimin-lastensuojeluliitto-oluetkin-piiloon-kaupoissa

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään jo oli kaupan tupakka-automaatista kassalla poistettu tupakkamerkit näkyvistä ja oli pelkät numerot näkyvillä. Niinpä, kun olen ainoa tupakoiva sokrulainen, kysyin kassalta numeroo tupakkamerkilleni. Takanani jonossa oli nuorisoa ja meinasin vitsailla kassalle että on parasta nyt laittaa taskuun piiloon nämä tupakat kun on lapsia näkemässä merkkiä... en kuitenkaan väärinkäsityksen välttämiseksi niin tehnyt. Toivon vaan että tuoteluettelo on sama eri kaupoissa.
    Mitä tulee tuohon oluen piilottamiseen niin en usko sen koskaan toteutuvan koska olut pitää laskea terveysjuomaksi. Siitähän saadaan ihmiselle niin tärkeitä B-vitamiineja.


    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...tuosta tupakastapa tuli mieleen, lemmikkieläinaiheessa pysyäkseni, että ensin kiellettiin tupakointi ravintoloissa kun se altistaa tupakoimattomia hengitysoireille ja nyt vastaavasti hyväksytään eläinallergikoille haittaa tuovat eläimet. Toki harvempi noista tupakka-allergisista on myös allergisia eläimille, mutta periaatteena asia on kyllä niin että ns. saasteita ravintolahenkilökunnalle lisätään. Otaksuttavasti tästä jossain vaiheessa ravintolatyöntekijät tulevat laittamaan pystyyn työtaistelun.

    Atomi-Antti kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Markkutapiolle tiedoksi: Kyllä meitä on ainakin kaksi.

    JiiPee kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei sipsejä, makeisia ja makkaroita voi piilottaa, etteivät läskit pääse ostamaan niitä?

    En väheksyisi tätä terveysriskiä ollenkaan. Julkiselle sektorille pitäisi perustaa parilla kymmenellä miljoonalla muutama työryhmä pohtimaan asiaa.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    JiiPee kirjoitti noin 7 minuuttia sittenPlussaa|MiinustaMiksei sipsejä, makeisia ja makkaroita voi piilottaa, etteivät läskit pääse ostamaan niitä?

    Tuossahan on ideaa, mutta taitaisivat lääkärit ja lääketeollisuus vastustaa niin kovasti ettei toteudu.

    Mitä sitten pitäisi laittaa kaupassa erittäin näkyville?
    Kortsut ja pornolehdet ainakin... ne saisivat ihmiset liikkumaan enemmän.

    Markkutapio kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Amerikkalaisissa kouluissa pyritään terveellisempään ruokaan.

    Tässä muutama poiminta tuosta uutisoinnista...
    - "Ministeriö yritti rajoittaa ranskalaisten perunoiden tarjontaa kahteen kertaan viikossa. Kongressin mukaan se ei käy, koska peruna lasketaan kasvikseksi."
    - "Pizzakin on kongressin mukaan kasvisruoka, koska siinä on kaksi ruokalusikallista tomaattisosetta."
    - "kalifornialaisen kaupungin oppilaat kantoivat uudet ruuat roskiin ja aloittivat mustan pörssin roskaruokakaupan"

    Ei taida onnistua tämä touhu ennenkuin päättäjienkin asenteet muuttuvat ja ruokateollisuuden rahan valta päätäjiin loppuu.

    Markkutapio kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ongelma on Herrljunga Valkoviiniglögi jossa etiketissä mainitaan käytettävän ainoastaan ubnnollisia raaka-aineita parhaan laadun takaamiseksi. Googlettamalla, enkä muillakaan hauilla saanut selville mitä tarkoittaa "ubnnollisia". Mahtaisko jollakkulla sokrulaisella olla tietoo?


    Markkutapio kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tullut tietoo niin aloin itse selvitellä lisää. Ratkaisu löytyy luultavasti niin että "ubnnollisia" sanassa ub tulkitaan Ruotsalaisten virheeksi ja tästä puretaan "b" kirjaimiksi "l" ja "o" ja vaihdetaan vielä kirjainjärjestystä sanaksi "luo". Näin "ubnnollisia" sanasta tulee sana "luonnollisia".

    Markkutapio kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tänään lehdessä näin uutisen että tutkimuksen mukaan oluen juojat eivät ole tietoisia oluen terveysvaikutuksista.
    Tuon tiedon puutteen automaattisesti laitoin präsäsen piikkiin... on varmaan ministerinä estänyt tuollaisen tutkimuksen tuloksen julkistamisen.
    Tässä kuitenkin julki näitä terveysvaikutuksia...

    http://www.tohtori.fi/?page=8913638&id=3046588