Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

iPod

Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten (46 kommenttia)
Innostuin pitkästä aikaa uudesta musiikkiteknisestä vimpaimesta kovasti, eli hankin Applen iPodin. Vieläpä tätä uudehkoa video-mallia 30 GB muistilla. Kuulokkeilla kuuntelua inhoavana en juuri mitään käyttöä olisi keksinyt tälle vekottimelle aiemmin, ellen olisi kuullut siihen sopivasta FM-radiotaajuuslähettimestä, jonka sitten hommasin myös ja tuuppasin masiinan persuuksiin. Nyt voin sitten soitella kaikkia levyjäni kohta minkä tahansa radioviritteisen masiinan läpi, kuten se keittiön upea booster-mankka ja autoradio, ja mikä tahansa muu värkki jonka vaan keksin hyötykäyttöön ottaa eri tilanteissa kun haluaapi musiikkia kuunnella.

Nyt onkin sitten pirusti hommaa, kun latailen kaikki levyni pikku hiljaa iTunesille ja saankin luopua viheliäisestä mp3-kirjaston ylläpitämisestä kovalevyllä, kun iTunes nappaa kaikkine tietoineen koko levyn nappia painamalla talteen kirjastoon, ja päivittää iPodin kirjaston aina kun tökkään masiinan kiinni USB-porttiin. Onpas näppärä kapistus! CD-levyt ostan edelleen ja kuuntelen niitäkin toki, mutta kyllä tämä värkki on mukavuusominaisuuksiltaan ihan eri luokkaa kuin kaikenmaailman muut playerit.

Joitakin irtobiisejä (valtavirtapoppia useimmiten) ostan varmasti tämän iTunes -kaupan kautta, mutta siihen se jää. Levyjä en sitä kautta osta. Haluan "raudan" kuitenkin pitää kaapissa.

Onkos muilla kokemuksia tästä värkistä? Ei liene ihan hifi-vinylistin unelmalelu, mutta aika pätevä pikku rakkine joka tapauksessa.

+/- saldo : 0 |

    Lamia kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meiltä löytyy myös samainen ULA-lähetin (sitä ilmeisesti tarkoitit), jonka voi kytkeä auton 12V tupakansytyttimeen. Hyvin on toiminut tämä RoadTrip -laite, vaikka olenkin kuullut huhua että nämä ULA-lähettimet eivät olisi laillisia Suomessa. Onko jollain asiasta varmaa tietoa?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meiltä löytyy myös samainen ULA-lähetin (sitä ilmeisesti tarkoitit), jonka voi kytkeä auton 12V tupakansytyttimeen. Hyvin on toiminut tämä RoadTrip -laite, vaikka olenkin kuullut huhua että nämä ULA-lähettimet eivät olisi laillisia Suomessa. Onko jollain asiasta varmaa tietoa?


    Olen itsekin moista huhua kuullut, mutta en pysty ymmärtämään miksei omaa ostamaansa musiikkia saisi tavalla tai toisella omasta laitteestaan kuunnella. Samapa tuo. Meikäläisen värkki viritetään siis radion taajuuksille, eli vaikkapa 96.2 MHz jos niikseen haluaa, mieluiten kuitenkin tyhjälle taajuusalueelle. Virtansa se saa suoraan iPodista ja näitä killuttimia voi ostaa EU:n alueelta ainakin.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas Porvoossa uusi radioasema 96.2 MHz, jopa piraattisellainen. Mutta ei sitten Rushia koko ajan, please!

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas Porvoossa uusi radioasema 96.2 MHz, jopa piraattisellainen. Mutta ei sitten Rushia koko ajan, please!


    Huimaa, 12 voltin piraattiradioasema! Koko Porvoo peittyy autuaaksi tekevän progemusiikin humuun, upeaa! :lol: Rushia tulee koko iPodin sisällössä olemaan n. 2,2 % (max.). :wink:

    Hezzu kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tuuppasin masiinan persuuksiin


    Aika SM:ää.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tuuppasin masiinan persuuksiin


    Aika SM:ää.


    Ei oo, jos on tarpeeksi pieni.

    OldfieldOlli kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]tuuppasin masiinan persuuksiin


    Aika SM:ää.[/quote]

    Ei oo, jos on tarpeeksi pieni.


    Persaus vai masiina? :lol:

    Markkutapio kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putosin kärryiltä... selittäkääs 76%:n typerykselle SM

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putosin kärryiltä... selittäkääs 76%:n typerykselle SM


    http://fi.wikipedia.org/wiki/SM


    Lopun saat päätellä itse :wink:

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    iPod -blogi: 14.8.2006

    1284 songs
    72 artists
    139 albums
    9 genres

    Play time: 4,7 days
    Memory used: 6,33 GB / 30 GB

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Play time: 4,7 days
    Memory used: 6,33 GB / 30 GB


    Nopeasti laskettuna näytät 128 kbit/s mp3-muodossa noita ripanneen cd-levyiltä. Mitä tuumaat riittääkö laatu vai häiritseekö kompressio?

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    1221 songs
    Play time: 4,2 days
    Memory Used: 13,23GB/40GB
    Kuunnelluin biisi: Adrian Belew - Amper Sand (20krt)

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Play time: 4,7 days
    Memory used: 6,33 GB / 30 GB


    Nopeasti laskettuna näytät 128 kbit/s mp3-muodossa noita ripanneen cd-levyiltä. Mitä tuumaat riittääkö laatu vai häiritseekö kompressio?


    Tosi on, että CD-levyiltä olen kaikki biisit ripannut. Kovalevllä iTunesin kirjastoon biisit menevät .m4a -muodossa, jonka luulisin olevan suuremmalla bitratella kuin 128 kb/s (192?).

    Mutta joka tapauksessa, kuten aiemmin sanottua, en ole sillä tavalla hifisti, että tarvitsisin 5.1 surround soundia ja täydellisen pakkaamatonta vinyyliäänenlaatua juurikaan, vaan tämä kelpaa vallan mainiosti. Todellinen hifisoundi tulee mielestäni kuitenkin vain ja ainoastaan suoraan kitaravahvistimesta... :wink:

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta joka tapauksessa, kuten aiemmin sanottua, en ole sillä tavalla hifisti, että tarvitsisin 5.1 surround soundia ja täydellisen pakkaamatonta vinyyliäänenlaatua juurikaan, vaan tämä kelpaa vallan mainiosti. Todellinen hifisoundi tulee mielestäni kuitenkin vain ja ainoastaan suoraan kitaravahvistimesta... :wink:


    Hetken googletuksen perusteella olen näköjään pudonnut vähän kartalta viime aikoina, en osaa sanoa noista mp4-tiedostoista mutta kovasti mainostavat että ne ovat parempilaatuisia kuin vastaavan bitraten mp3:t.

    Joitakin vuosia sitten kuuntelin lähes kaiken musiikin mp3-muodossa erinäköisillä toistimilla. Mielestäni äänenlaatu oli ihan loistava. Sitten jossakin vaiheessa erehdyin taas laittamaan aidon CD:n soittimeen ... voi mahdoton sitä ääniavaruutta ja soundin laajuutta. Huonolaatuiset mp3:t voivat jopa pilata erinomaisia levyjä.

    Update: Enkä todellakaan ole hifisti, äänentoistolaitteistoni on niin pragmaattinen viritys vanhaa rautaa kuin olla voi.

    EsaJii kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pojalla jouluinen iPod täyttyi aika pian. Nuorilla on sellainen käsitys että mp3 soittimeen tarttis mahtua koko henkilökohtainen kokelma.

    iPodissa se hankalinta että tietokoneen ja soittimen valikoimat tarttee olla samat. Itse kokoisin noin 4 sarjaa tietokoneeseen ja lataisin sitten yhden niistä viikottain soittimeen.

    Toshiban soittimissa ei kai sama rajoitus.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    iPodissa se hankalinta että tietokoneen ja soittimen valikoimat tarttee olla samat.


    Höpö höpö. Ei tarvitse.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nuorilla on sellainen käsitys että mp3 soittimeen tarttis mahtua koko henkilökohtainen kokelma.


    Miten niin vaan nuorilla? Nimim. 35 v. suurperheellinen... :wink: Itselläni on tavoitteena saada "kaikki parhaat" koko levyvarastostani iPodille, eli n. 3000 biisiä ainakin. (500 biisiä on suurin piirtein sellaisia, joita en halua). Lähestulkoon jokainen albumi jonka lataan sisään tulee sinne kokonaan, joistain saatan karsia pois bonus trackeja kuten harjoitteluversioita, vaihtoehtoisia miksauksia tms. Olen melko puristi sen suhteen, että kappaleen pitää olla se alunperin julkaistu versio. Poislukien PT:n Up the downstair -albumi tosin... :)

    Jatkossa sitten päivitän heti jokaisen uuden ostamani CD:n iPodille, ja tuo päivitys se vasta helppoa on. Apple/Mac -sovellukset ovat NIIN paljon parempia ainakin musiikkikäytössä (mukaanlukien studiovehkeet) kuin PC- ja Windows-pohjaiset vastaavat. Käyttäjäystävällisyys on iPodissa ainakin huippuluokkaa, ja aina pakkauksesta ja suojamuoveista alkaen näkee, että homma on hiottu kyllä huippuunsa. Tuo vekotin henkii korkeaa laatua, se täytyy todeta. Onnistunut tuote.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    iPod -blogi: 15.8.2006

    1843 songs
    107 artists
    200 albums
    11 genres

    Play time: 6,5 days
    Memory used: 8,61 GB / 30 GB

    Vielä olis vähän jäljellä... Ostin myös tiettyjä hajalaukauksia (n. 15 biisiä) iTunes storesta ja se toimi sangen hyvin myös.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    iPod -blogi: 17.8.2006

    2358 songs
    158 artists
    299 albums
    13 genres

    Play time: 8 days
    Memory used: 10,62 GB / 30 GB

    Nyt on iPod toistaiseksi päivitetty! Siihen saakka kunnes viimeksi tilaamani Genesiksen levyt saapuvat... Olipahan homma. Mutta, tulipa käytyä kaikki levyt läpi. Löytyi ainakin 15 levyä, jotka päätyivät kiertoon ja vajaa kymmenen levyä ei muuten vaan päässyt mukaan kirjastoon, jotain livejä ja sen sellaisia, ettei tule kahteen kertaan samaa kappaletta. Mukava ostella taas uusia levyjä, kun tietää, ettei mitään nukkavierua rojua ole levyhyllyssä piileksimässä lainkaan.

    Kuuntelen musiikkia kaikkein säännöllisimmin todennäköisesti juuri autossa. Matkustan autolla keskimäärin 1.5 tuntia päivässä, kun lasketaan kaikki päivittäiset ajoreissut. Näin ollen kestää siis ainakin 128 päivää, ennen kuin törmään uudelleen samaan kappaleeseen shuffle-toimintoa käyttäen! :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    i Näin ollen kestää siis ainakin 128 päivää, ennen kuin törmään uudelleen samaan kappaleeseen shuffle-toimintoa käyttäen! :wink:


    Mä olen kuullut että iPodin shuffle-toiminnolla olisi tapana soittaa epäilyttävän usein samoja biisejä. Itse en asiasta tiedä mitään kun kuuntelen levyt aina kokonaisuuksina.

    Viukkis kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos shuffle päällä sama biisi tulee toisinaan yllättävän nopeasti uudestaan niin sehän vaan tukee sitä että iPodin satunnaislukugeneraattori toimii. Ei lototessakaan voi luottaa siihen että oikeassa rivissä ei ole yhtään sellaista numeroa mikä olisi ollut edellisen viikon rivissä.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos shuffle päällä sama biisi tulee toisinaan yllättävän nopeasti uudestaan niin sehän vaan tukee sitä että iPodin satunnaislukugeneraattori toimii. Ei lototessakaan voi luottaa siihen että oikeassa rivissä ei ole yhtään sellaista numeroa mikä olisi ollut edellisen viikon rivissä.


    Joo, en mä sitä epäilekään. Olen kuitenkin lukenut kommentteja joissa iPod käyttäjät valittavat että samat tietyt biisit tuntuvat pyörivän shufflella epänormaalin usein vaikka tarjolla olisi satoja muitakin kappaleita.

    No ihan oikeesti pointti oli kuitenkin siinä että Lerxstin odotus siitä että sama biisi toistuu vasta x-päivän päästä on epärealistinen. :)

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    No ihan oikeesti pointti oli kuitenkin siinä että Lerxstin odotus siitä että sama biisi toistuu vasta x-päivän päästä on epärealistinen. :)


    Joo joo, ideanahan oli lähinnä kuvata valikoiman määrää monella tavalla... :wink: Kunnon shufflessa olisi kenties toiminto, joka poistaisi jo soitetun kappaleen seuraavan arvonnan joukosta. Minkähänlainen mahtaisi olla loppupään soittolista silloin???

    Minun mielestäni shuffle on hyvä, koska silloin kuuntelen itse asiassa aika tasapuolisesti koko levyvalikoimaa.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä iPod on mainio. Minulla on vain tämä karvalakkimalli Shuffle 512Mt.

    hugo2 kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Joitakin vuosia sitten kuuntelin lähes kaiken musiikin mp3-muodossa erinäköisillä toistimilla. Mielestäni äänenlaatu oli ihan loistava. Sitten jossakin vaiheessa erehdyin taas laittamaan aidon CD:n soittimeen ... voi mahdoton sitä ääniavaruutta ja soundin laajuutta. Huonolaatuiset mp3:t voivat jopa pilata erinomaisia levyjä.

    Update: Enkä todellakaan ole hifisti, äänentoistolaitteistoni on niin pragmaattinen viritys vanhaa rautaa kuin olla voi.


    Harmaa!!

    Älä yritä. Minua et huijaa. Itsekin meinasin seota kaiken helkkarinlaisiin ulkoisiin d/a -muuntimiin, kunnes tajusin palata "taaksepäin". Kyllä iPod rules!

    Harmaa varmaan söi jotain hämäriä sieniä ja sen päälle luki jotain Hifi -lehden cd -soittimien testiä, jossa puhutaan ääniavaruuden kolmiuloitteisesta harmoniasta ja ylädiskantin kireydestä.

    Sami kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Älä yritä. Minua et huijaa. Itsekin meinasin seota kaiken helkkarinlaisiin ulkoisiin d/a -muuntimiin, kunnes tajusin palata "taaksepäin". Kyllä iPod rules!

    Harmaa varmaan söi jotain hämäriä sieniä ja sen päälle luki jotain Hifi -lehden cd -soittimien testiä, jossa puhutaan ääniavaruuden kolmiuloitteisesta harmoniasta ja ylädiskantin kireydestä.


    Mp3:ssa on huonompi soundi kuin cd:ssä. Sen toteamiseen ei tarvita sieniä eikä Hifi-lehteä. Riittää kun omistaa stereot. Kuulen eron vaikka cd soittimessa on ihan sisäinen d/a-muunnin.

    Kcrimso kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Mp3:ssa on huonompi soundi kuin cd:ssä. Sen toteamiseen ei tarvita sieniä eikä Hifi-lehteä. Riittää kun omistaa stereot. Kuulen eron vaikka cd soittimessa on ihan sisäinen d/a-muunnin.


    Totta. Itse käytän iPodissa 320kbps:n AAC-formaattia. Väittäisin että sen erottaminen cd-äänestä alkaa olla jo melko hankalaa. Etenkin iPodista kuunneltuna noin 50 euron kuulokkeilla kehnoissa kuunteluolosuhteissa (meluisassa linja-autossa) joissa iPodia tulee useimmiten käytettyä.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko niissä ihmevehkeissänne mitään ongelmia tai huonoja puolia?

    Minulla on 6 v. vanha Creative DAP Jukebox 10 GB, joka on kannettavan CD-soittimen kokoa. Lomilla tulee vähän kuunneltua, muttei muuten.

    Yritän aktiivisesti olla ostamatta uutta soitinta, joten haukkukaa iPodia!

    harmaa kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yritän aktiivisesti olla ostamatta uutta soitinta, joten haukkukaa iPodia!


    Ylikansallisen firman mielikuvamarkkinoitu turhake.

    Doc.B.D kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yritän aktiivisesti olla ostamatta uutta soitinta, joten haukkukaa iPodia!

    Laita Googleen "Advanced Jewish iPod Library"

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Yritän aktiivisesti olla ostamatta uutta soitinta, joten haukkukaa iPodia!


    Kallis

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos vaikka ostaa tuommoisen 4gigan ipod minin, niin kuinkas monta minuuttia musakkia siihen mahtuu?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos vaikka ostaa tuommoisen 4gigan ipod minin, niin kuinkas monta minuuttia musakkia siihen mahtuu?


    Nopeasti laskettuna ainakin n. 60-70 tuntia, kun kerran omassa rakkineessa 10,62 GB vastaa 192 tuntia musiikkia.

    Aeroneus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    iPod -blogi: 17.8.2006

    2358 songs
    158 artists
    299 albums
    13 genres

    Play time: 8 days
    Memory used: 10,62 GB / 30 GB


    Tuli ostettua itelle 6 giganen iPod mini ja statistiikkahirmuna haluan tietää että mistä ongitte esiin nuo tiedot, etenkin kokonaissoittoajan. Näkyykö itse soittimessa vai iTunesissa ja vaatiiko se jonku erikoislisähärpätinohjelman kylkeen että osaa informoida mua?

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    iTunesin ohjelmalla näkyy kaikki statistiikkatieto kaiken aikaa, eli silloin kun iPodisi on kytkettynä ohjelmaan.

    Aeroneus kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En mä kyllä näe missään... Ohjelman seiskaversio asennettuna.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En mä kyllä näe missään... Ohjelman seiskaversio asennettuna.


    Genre, album ja artist -valikoiden kohdassa "All" on suluissa kunkin lukumäärä, alhaalla olevassa harmaassa palkissa lukee meikäläisellä ainakin "2439 songs, 8,3 days, 11,04 GB".

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään kokemuksia siitä 80 GB iPodista? Hinta olisi 388 € Verkkokauppa.comista.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään kokemuksia siitä 80 GB iPodista? Hinta olisi 388 € Verkkokauppa.comista.


    80GB? Luulin että suurin muistikapasiteetti olisi 60GB? Kävin katsomassa, ja näköjään 80GB:kin löytyy nyt siis. Kyseessä lienee sama laitesukupolvi, eli 5. sukupolven iPod Video, eli sama joka itselläni on, mutta minulla on "vain" 30GB muistia. Tämä on vallan pähee laite, kuten olen jo aiemminkin mainostanut. Video-ominaisuuksia en ole kokeillut, kun tuo audiopuoli on tupannut riittämään hyvin. Minulla menee ainakin pari vuotta eteenpäin, ennenkuin alan kaipaamaan lisää muistitilaa tuossa kolmekymppisessäkään. Tietysti, jos haluaa paljon leffoja laittaa iPodille, kannattaa varmasti tuo isoin hommata.

    pinulk kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    80 GB on Proge-kansio kovalevyltä ja 5 GB jää muuhun käyttöön.

    kimmo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko kellään kokemuksia siitä 80 GB iPodista? Hinta olisi 388 € Verkkokauppa.comista.


    Samoin kokemuksia 60GB:stä, ollut nyt reilun vuoden.

    Mulla toi on autossa korvaamassa CD-boksia ja toiminut erinomaisesti. Rippaan itse 224 kbit/s VBR:nä ja autokäytössä ei äänenlaadussa ole CD:hen verrattuna eroa.

    Ja 60GB ei sitten riitä mihinkään, itsellä on USB-kovalevy backuppina jossa n. 130 GB kamaa ja sitten sieltä aina poimitaan kyytiin jotain sopivaa.

    Vaimokkeelle ostin 4GB Nanon, siinä loppuu kans tila alta aikayksikön, toisaalta Nano on sopiva työmatkakäyttöön bussissa/lenkillä varsinkin niitten Lanyard-roikkukuulokkeiden kanssa joilla ton saa ripustettua kaulaan ja paidan alle.

    Toi 60/80GB iPodin hinta voi kyllä kuulostaa kalliilta mutta kun vertaa tila/hintasuhdetta niin sillä minä oman päätökseni aikanaan tein enkä ole katunut.

    Ja joo, sitä shufflen ominaisuutta soittaa useasti samoja biisejä korjattiin joku kuukausi takaperin, nyt toimii paljon paremmin uudella softalla.

    holju kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä olette hankkinoita noita ula-lähettimiä iPodeihin? Olen ajatellu semmosen homma, kun aamulla tahtoo tulla vähän kiire kun valkkaa levyjä autoon :) Äkkiseltään löysin iPod Europe nimisen paikan http://www.ipod-europe.net/
    Onko kellään kokemuksia?

    Vuoden verran on ollut 60 giganen video ipodi eikä hankinta ole kyllä yhtään kaduttanu. Vähän liian pienikin alkaa jo olla, täytyy vähän väliä vaihdella tavaraa. Video puoli on kyllä ollut vähällä käytöllä...

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistä olette hankkinoita noita ula-lähettimiä iPodeihin?


    Omani ostin eBay:sta ja jatkossakin ostan, koska sieltä saapi halvemmalla. Ei silti tarvitse ostaa miltään kiinalaiselta jobbarilta, vaan ihan Euroopasta. Nyt nuo kapineet ovat Suomessakin laillisia, eli varmasti kaikissa iPodia myyvissä kaupoissa niitä on kohtapuoleen. Verkkokkaupan mainoslehtisessä oli ainakin.

    Lerxst kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, tarkoitin tuossa, että aion ostaa lisäksi sellaisen auton tupakansytkäriin sopivan mallin, jossa on pidike ja lataus samassa. Se on myös tehokkaampi kuin iPodista suoraan virtansa ottava (ja akkua lahjakkaasti myös tyhjentävä) irtomalli (esim. Griffin).

    Jake kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16686


    kimmo kirjoitti noin 18 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No sen FM-lähettimen ääni kyllä on huomattavasti suoraa liitäntää heikompi. Itselläni on Belkinin malli, joka laitetaan tupakansytyttimeen kiinni ja siitä vedetään 3.5mm stereopiuhalla auton AUX-IN:iin ja Belkinistä toinen johto iPodin telakkaliittimeen. Lataa samalla ja äänenlaatu erinomainen.

    Jos vain autossa on AUX-IN niin tilatkaa tollainen liitinsysteemi mieluummin, itse maksoin Apple Storesta luokkaa 40 - 50€.