Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Vladimir Putin

harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten (50 kommenttia)

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


Mikä on itänaapurin presidentti miehiään?

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika mustavalkoiset vaihtoehdot äkkiä katsoen, mutta jos asiaa miettii, niin KGB:lle töitä tehnyt ihminen on kyyninen opportunisti tai sitten todellinen idealisti. Idealistin ei tosin tarvitse olla humanisti. Enpä äänestä mitään silti. Miten olisi oligarkian olkinukke??

    Pseudonyymi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putin-setä asuu Venäjällä

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putin-setä asuu Venäjällä


    Niin mutta käy välillä Helsingissä syömässä Tarjan kanssa, jolloin koko Helsingin liikenne on sekaisin.

    Jos Venäjä ei olisi niin merkittävä kauppakumppani ja energiantuottaja Suomelle ja muulle EU:lle niin Putin käännytettäisiin rajalla takaisin eikä kukaan valtion päämies edes kusisi hänen suuntaansa. Sitten kun olen presidentti sanon Putinille ja Venäjälle suorassa tv-lähetyksessä, että haistakaa v****, ja illalliset Helsingissä loppui sitten just tähän.

    Eli mielestäni tuollainen ylen palttinen vieraskoreus ja kohteliaisuus on myös hiljaista hyväksyntää.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastasin että suuri humanoidi (siis muut humanoidit ovat vielä pienikokoisempia).

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitäs sillä Harmaalla on noin paljon Venätjää vastaan? Kyllä minä sen ymmärrän, että isoäiti ei pitänyt venäläisistä, kun olivat käyneet oikein joukolla kuolemassa heidän pihamaallaan, ja sitten niitä puolimätiä ruumiita piti välirauhan aikana ominvoimin haudata pellon reunaan. Eikä sekään paljon parantanut julkisuuskuvaa, että desantti yritti ampua äitini ja enoni kun nämä olivat sellaisia vaahtosammuttimen kokoisia.. mutta mikäs harmaata mättää? Ei kait vaan joku vartti-Svetlana ole ollut uskoton?

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kamalan vaikeaa on kenestäkään valtionpäämiehestä ns. "pitää", mutta Putin saa Bushia paremmat pisteet silti täältä päin, vaikka olisi kuinka halvattu diktaattori. Ei tuo ukko ainakaan yhtä pässi voi olla.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vai että Vartti-Svetlana...
    En ole varma miten asialinjalla tämän keskustelun aloitin mutta sen verran kai voisi asian tynkää tähän ujuttaa, että mielestäni lännen, tarkemmin sanoen ainakaan Suomen ja EU:n, ei pitäisi missään nimessä antaa edes hiljaista hyväksyntäänsä Putinin aikaisen Venäjän kehitykselle.
    Sen vielä ymmärrän että sodan jälkeen piti olla varovainen ettei Neuvostoliitto suuttuisi meille, mutta nyt osana EU:tä pitäisi kyetä vähän ryhdikkäämpiin esityksiin.
    Eli symbolisella tasolla, ruokatarjoilut Putinille stop toistaiseksi.

    Vartti-Svetlanasta vielä, että jos unohdetaan sellainen leveä hampaaton tankki joka Svetlanasta jostain syystä tulee mieleen ja laitetaan tilalle nykyisen euro-kauneusstandardin mukainen pissis-ryssänainen, niin täytyy tällaisena yksinäisenä perjantai-iltana vaan todeta että kyllä kelepais, kyllä kelepais...

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tjaa.. selvennätkö vähän mikä siellä eniten mättää, olen ollut aika laiska katsomaan uutisia. Putin pitää kiinni rautakouralla parista kaasu- ja öljyputkesta, jotka sijaitsevat joidenkin itsenäistymään pyrkivien kansojen alueella?

    Hmmm. onhan noiden alueen "nationalistit" pitäneet yhteyksiä tänne Suomeenkin, mutta en minä ainakaan tiedä kumpi on parempi muslimi-kurkunleikkaaja tai ryssän Spetsnaz..

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Höh, en minä ole mikään uutistoimisto. Totuus löytyy TV:stä.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku Citylehti vois korkeintaan julkaista tommosen kyselyn. Enpä viitti vastata..

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tärkeintä ei ole se mitä kysytään, vaan se että kysytään.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vielä tuohon Docin kysymyksestä niin lähinnä tuo viime aikojen toisinajattelijoiden listiminen ei oikein sovi mielestäni tälle vuosituhannelle.

    Arvoisat tosikot saavat toki vapaasti jättää vastaamatta ja lähikaupastahan saa lisää sitruunaa imeskeltäväksi. No olishan tän voinut laittaa tuonne Complete Waste -osastolle.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tärkeintä ei ole se mitä kysytään, vaan se että kysytään.


    Ja ehkä se vielä että kuunnellaan mitä vastataan :wink:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hämmennetään lisää.. löysin kirjallisuudesta tällaisen tiibetin buddhalaisen ennustuksen vuodelta 1890, kirja on tosin vuodelta -20. Tässä vain osa tosin. Kommentaa(rini) suluissa. Ja skeptikoille ja muille tosikoille heti alkuun tiedoksi: ei tosissaan mutta vakavasti.
    --------------
    Puolikuu on synkäksi tuleva, ja sen seuraajat vaipuvat kerjäläisyyteen ja loppumattomiin sotiin.

    (Puolikuu = Neuvosto-Venäjän sirppi = sirppi ja puolikuu ovat mm. kuunjumalan Dianan symboleita yhteneväisesti.)

    Jumalan ja ihmisen jumalallisen hengen viholliset saapuvat...

    (No bolsevikit olivat ateisteja ja materialaisteja)

    Se, joka tarttuu toisen käteen, on kuoleva. Unohdetut ja vainotut tulevat nousemaan ja vetämään koko maailman huomion itseensä.

    (Vainotut ja unohdetut = proletariaatin diktatuuri)

    Suurten ja pienten kuninkaitten kruunut tulevat putoamaan... Yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuusi, seitsemän, kahdeksan... Hirmuinen taistelu on syttyvä kaikkien kansojen välillä.

    (Kruunu = tsaari)

    Syntyy sumua ja nousee suuria myrskyjä... Alastomat vuoret tulevat äkkiä peittymään metsiin, maanjäristyksiä on tuleva...

    (Hmm..WTF?)

    Miljoonat tulevat vaihtamaan orjankahleensa ja alennuksensa nälkään, tautiin ja kuolemaan.

    (Maaorjuudesta bolsevismin orjuuteen)

    Vanhat kulkutiet joutuvat ihmisjoukkojen peittämiksi, kun ne vaeltavat paikasta paikkaan.

    (Noh, kansojahan "vähän" siirreltiin paikasta toiseen. )

    ------------
    Siinäpä se.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tupla, pahoittelen

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin voin ennustaa, että tulevaisuudessa kansat ovat sotiva julmasti, suuria myrskyjä on nouseva ja lapsia on hukkuva aaltoihin. Tosi mielenkiintoista... Varsinkin kun ei ole sanottu mitään yksiselitteistä päivämäärää, milloin nuo asiat tapahtuvat/tapahtuivat ennustajan mukaan. Ja miksi olisikaan sanottu. Silloinhan idioottikin tajuaisi, että ennustus on pelkkää ****eestä revittyä pehmeätä *********aa. No joo, tämä ei siis mitenkään tosissaan, mutta vakavasti. ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entäs jos ennustaisit että Linuxin kerneliin tulee kohta korjausbatchi ja parit uudet printteriajurit?

    En väitä muuta kuin että tuo on mielenkiintoinen teksti (no ehkä se ei ollut Harmaan mielestä edes mielenkiintoinen, mutta hänen mielestään Rush on mielenkiintoista musiikkia, joten todistettavasti ihmisrodun eri yksilöiden välillä esiintyy variaatiota..) mutta on eri asia sanoa, että puita kaatuu ja lapsia kuolee, kuin vihjata - kieltämättä aika kauttarantain - että jokin sorrettu kansanosa vaihtaa asemansa toisen kurjuuden muotoon samalla kun kuninkaat syrjäytetään. Ja tämä siis helvetin isossa mittakaavaassa. Jos ottaa huomioon, että ennustaja eli 1800-luvun feodaalisessa tiibetissä, ajatus on aika erikoinen. Samoin viittaus siihen, että kansat joutuvat vaihtamaan paikkaa (nälkämarssit) on ihan eri abstraktiotason väite kuin että taivas putoaa. Sen sijaan, että repostelisin ennustamisen yleisiä ongelmia, kiinnittäisin huomiota siihen, että tiibetinkielen ilmaisuille voi olla vaikea keksiä täsmällisiä käännösvastineita, ja että ei ole tiedossa miten paljon vuoden -20 tilanne on vaikuttanut käännöksen sisältöön.

    Ai niin, unohdin sanoa, että noiden asioiden piti tapahtua 50 vuoden sisällä ennustuksen antamisesta.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Entäs jos ennustaisit että Linuxin kerneliin tulee kohta korjausbatchi ja parit uudet printteriajurit? [/quote]

    Mikä siinä on että sun kanssa menee aina flamewariksi?

    [quote]En väitä muuta kuin että tuo on mielenkiintoinen teksti (no ehkä se ei ollut Harmaan mielestä edes mielenkiintoinen, mutta hänen mielestään Rush on mielenkiintoista musiikkia, joten todistettavasti ihmisrodun eri yksilöiden välillä esiintyy variaatiota..)


    Ja mitä tuokin nyt tähän asiaan liittyy?

    Eräs kypsyyden merkki on, että kykenee argumentoimaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. Sinulla on säännöllisesti tapana (ei vain tässä ketjussa) alkaa tykittää vyön alle heti kun kohtaat jonkun joka on eri mieltä. Luulisi että aikuinen mies olisi vähemän herkkänahkainen kuin joku teiniprinsessa. Itse en edelleenkään ole vakuuttunut että turkulaiset
    veppileiskapetterit ovat parhaita asiantuntijoita mitä tulee uusnatsismiin, yliluonnollisiin ilmiöihin, saksalaiseen homahtavaan string-kalsarimuotiin ym. tosi merkittäviin asioihin.

    Olen jo eronnut Skepsis ry:stä mutta siellä on ihan hyvät argumenttipakit noita ennusteita ym. vastaan. Mutta voivathan ne ennustukset silti olla tosia. Paljon vain puhuu sen puolesta ettei niissä ole mitään sen ihmeellisempää.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika hassua, että puhut henkisestä kypsyydestä, sillä huomiotani kiinnitti se, että kun on puhe ns. hilseen ylittävistä asioista, sinulle tulee usein mieleen peräaukko ja ulosteet.

    Olen pahoillani, jos koet Rushista puhumisen vedoksi vyön alle. Asian mainitseminen oli kevyehkö vastaveto siihen ilmituomaasi näkemykseen, että alkuperäisen viestini sisältö ei ollut kummoinenkaan, so. "tosi mielenkiintoinen".

    Aika vaikea tietää, mikä asia on kullekkin arka paikka. Tiedän tästä pitäen, että Linux ja Rush ovat sinulle kompleksin aiheita. Toisaalta jos katsoo tuota yllä olevaa vuodatusta, joka on aika kaukana toisinaan viljelemästäni hienovaraisesta hivutus-vittuilusta, tekee mieli kysyä, kuka täällä on teiniprinsessa?

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Syntyy sumua ja nousee suuria myrskyjä... Alastomat vuoret tulevat äkkiä peittymään metsiin, maanjäristyksiä on tuleva...

    (Hmm..WTF?)




    Ilmaston lämpeneminen, ei tosin mahdu 50 vuoden sisään ennustuksesta. Kyllähän näihin aina voi jonkun selityksen keksiä, mutta ihan hauskoja ajatusleikkejä silti.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten kun olen presidentti sanon Putinille ja Venäjälle suorassa tv-lähetyksessä, että haistakaa v****, ja illalliset Helsingissä loppui sitten just tähän.

    Eli mielestäni tuollainen ylen palttinen vieraskoreus ja kohteliaisuus on myös hiljaista hyväksyntää.


    No onneksi et ole presidentti. :wink: 30 -luvullahan vittuilua kokeiltiin tunnetuin seurauksin. Kyllä minä voin olla rähmälläni niin kauan kun pysyvät itärajan takana. Mitä Putiniin tulee niin mitä todellisia vaihtoehtoja hänelle on? Kommarit? Kiihkonationalistit?

    Mitä sanoo Moskovan kirjeenvaihtajamme K.P. Tikka-ri?

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä Putiniin tulee niin mitä todellisia vaihtoehtoja hänelle on? Kommarit? Kiihkonationalistit?

    Mitä sanoo Moskovan kirjeenvaihtajamme K.P. Tikka-ri?


    Aika synkkä käsitys Venäjästä: joko Putin, kommarit tai kiihkonationalistit.

    Luulisi että sielläkin voitaisiin siirtyä jonkinlaiseen "eurooppalaiseen sivistykseen", (en ala määritellä tuota lainausmerkeissä olevaa käsitettä; useimmilla lienee siitä jonkinlainen intuitiivinen kuva).

    Huulenheitosta huolimatta luulen, ettei se voi OIKEASTI olla niin säälittävä kansa ettei tuohon pysty. Ehkä nämä viime aikaiset surulliset tapahtumat ovat vaan kasvukipuja.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika hassua, että puhut henkisestä kypsyydestä, sillä huomiotani kiinnitti se, että kun on puhe ns. hilseen ylittävistä asioista, sinulle tulee usein mieleen peräaukko ja ulosteet. [/quote]

    Niin kuten näköjään oletkin huomannut niin en ole mikään hengen jättiläinen.

    Olen pahoillani, jos koet Rushista puhumisen vedoksi vyön alle.


    Eipä tuo nyt niin vakavaa. Ehkä siinä oli jotakin vanhojen topicien juttuja myös taustalla. Eikä se oma argumenttini tosiaan mikään kummoinen ollut. Tarkoitin vaan, että mielummin annetaan asioiden riidellä kun puututaan toisiin persoonina (vaikkei tässä tietenkään kumpikaan toisesta juuri mitään tiedäkään).

    Asian mainitseminen oli kevyehkö vastaveto siihen ilmituomaasi näkemykseen, että alkuperäisen viestini sisältö ei ollut kummoinenkaan, so. "tosi mielenkiintoinen".


    Ymmärrän, sorrun välillä ylimielisyyteen ja hätäisiin johtopäätöksiin, mistä saan aika paljon kärsiä (rahallisestikin välillä).

    Tiedän tästä pitäen, että Linux ja Rush ovat sinulle kompleksin aiheita.


    Jaha, tämä oli vähän uutta :roll:

    [quote]Toisaalta jos katsoo tuota yllä olevaa vuodatusta, joka on aika kaukana toisinaan viljelemästäni hienovaraisesta hivutus-vittuilusta, tekee mieli kysyä, kuka täällä on teiniprinsessa?


    Öööh.. minä? Se mikä on sinulle hienovaraista vittuilua ei välttämättä ole sitä minulle. Itse olen tähän ikään mennessä huomannut, että jos vittuilen tuntemattomille ihmisille niin reaktio ei välttämättä laisinkaan ole toivomani. Omasta mielestäni vika on tietenkin vastapuolen oivalluskyvyssä, mutta onko sittenkään? Jos siellä sattuu jollakulla olemaan huono päivä niin pian ei kellään ole kivaa. No tuosta voidaan vaikka jatkaa privaattina jos jostakin syystä on tarvetta. Ja jos palataan aiheeseen niin Vladimir Putinin huumorintaju ei taida olla mitenkään sieltä rennoimmasta päästä.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos koko maailmalle valittaisiin johtaja cup-tyylisen kaksintaistelun kautta, olisi Putin ehdoton vedonlyöntisuosikki. 8)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lännen - ja Suomen - moraalinen velvollisuus tällä hetkellä olisi julkituoda näitä ongelmia ja puhua niistä ääneen. Hyssyttely ja vaikeneminen ei ole oikein. "Vittuilemaan" ei tietenkään ole syytä ruveta. Tässä on vähän sama ongelma kuin tilanteessa, jossa tiedän että naapurin isäntä hakkaa lauantaisin kännissä vaimoaan. Pidänkö turpani kiinni ja säilytän näennäisen naapurisovun vai puutunko tilanteeseen tavalla tai toisella silläkin uhalla, että naapurin kanssa tulee ongelmia? Ainakin itse koen tietäväni mikä on tuossa tilanteessa HELPPO toimintatapa ja mikä taas OIKEA.

    "I heard a battle raging on the other side of the wall
    I buried my head in a pillow and tried to ignore it all"
    - Fish: Family Business

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, nyt täytyy sotkea kuviota ja kysyä, onko tuo naapurin isäntä iso ja ylvoimainen korsto vai hintelä heppu, jonka voisit itse pieksää mennen tullen?! :P

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Vladimir Putinin huumorintaju ei taida olla mitenkään sieltä rennoimmasta päästä.

    Tässä vanha juttu, mutta kyllä Put-Putinilla löytyy hymyä naamalle... minuutilleen.

    http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/Putin+ei+muista+ensimm%C3%A4ist%C3%A4+kertaansa/1135220590874


    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, nyt täytyy sotkea kuviota ja kysyä, onko tuo naapurin isäntä iso ja ylvoimainen korsto vai hintelä heppu, jonka voisit itse pieksää mennen tullen?! :P

    Ei sillä väliä, kun puuttuu tavalla tai toisella. :wink:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa, nyt täytyy sotkea kuviota ja kysyä, onko tuo naapurin isäntä iso ja ylvoimainen korsto vai hintelä heppu, jonka voisit itse pieksää mennen tullen?! :P


    Asioihin voi puuttua monella eri tavalla ("tavalla tai toisella"), aivan kuten Markkutapio tuossa edellä totesi. Fyysinen yhteenotto ei ollut nyt keinovalikoimassani (kummassakaan tapauksessa).

    EDIT: Siis vastaus kysymykseesi. Sillä ei ole väliä minkä kokoinen se naapurin korsto on: jotain on tehtävä.

    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Aika synkkä käsitys Venäjästä: joko Putin, kommarit tai kiihkonationalistit.




    Pitää paikkansa, mun käsitys siitä maasta on synkkä. Kansaa on potkittu siellä päähän viimeiset tuhat vuotta, luuletko että demokratia syntyy sen jälkeen tosta vaan?

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja mun käsitys naapureista on synkkä. Jos mies hakkaa vaimoaan pitkän aikaa, niin yleensä se vaimo tykkää siitä. Kokemusta on.

    Sami kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lohdullinen asia itänaapurimme suhteen on kuitenkin se tila, missä he tälläkin hetkellä elelevät. Ottaen huomioon luonnovarat on elintaso aivan ala-arvoisella tasolla. Eli katulapsia riittää, miesten odotettavissa oleva elinikä 58, väkiluku pienenee jne. He ovat saaneet ansionsa mukaan.

    Jos Saksa ei olisi "seonnut", olisi toisessa maailman sodassa ollut herkullinen tilanne mahdollinen, jos Saksa, USA ja Iso-Britannia olisivat iskeneet täydellä voimalla. George Patton olikin loppuunasti sitä mieltä, että Neuvostoliitto on hoideltava ennenkuin kun se taas voimistuu.

    Vartti-Svetlana jutuista sen verran, että minun isovanhemmista kolme neljästä on joutunut muuttamaan pois kotoaan. Suojeluskunta ja Lotta jutut on tuttuja.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Vartti-Svetlana jutuista sen verran, että minun isovanhemmista kolme neljästä on joutunut muuttamaan pois kotoaan.

    Tuskin Doc tarkoitti vartti-Svetlanalla Karjalasta evakkoon lähteneiden jälkeläisiä. :shock:

    Sami kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tuskin Doc tarkoitti vartti-Svetlanalla Karjalasta evakkoon lähteneiden jälkeläisiä. :shock:


    Tiedän, onhan muistaakseni tohtorin omakin suku ainakin osittain sieltä päin. Vastasin asian vierestä selvittäen mikä mun sukulaisten suhde on venäjään.

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kansaa on potkittu siellä päähän viimeiset tuhat vuotta, luuletko että demokratia syntyy sen jälkeen tosta vaan?


    En ole kovinkaan hyvin perillä Venäjän historiasta. Toisaalta se vähä mitä tiedän ko. maasta lähinnä aiheuttaa työntövoimaa poispäin. Ajattelen, ettei se maa ja kansa voi oikeasti olla niin lohduton ja säälitävä kuin millaiseksi sen koen. Tämä nyt ei sitten ole kiihotusta kansanryhmää kohtaan vaan omien junttimaisten ennakkoluulojen ilmoille tuomista. ;)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omistakin isovanhemmista 1/4 on luovutetuilta alueilta. Mutta sellainen tuli tuosta karjalan luovutuksesta mieleen, että te kun tunnette tuota historiaa niin hyvin, niin milloinkas ne meidän suomalaisten esi-isät ajoivat saamelaiset pois täältä Etelä-Suomesta? Luonnollisestikaan tuo menneiden suomalaisten tekemä vääryys ei ole vertailukelpoinen ryssien tekemän vääryyden kanssa. Onhan siitä paljon pidempi aika jo eikä silloin ollut kiväärejä sun muita.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Omistakin isovanhemmista 1/4 on luovutetuilta alueilta.

    Pitänee laittaa paremmaksi, täyspotti 4/4 + omat vanhemmat.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    suomalaisten esi-isät ajoivat saamelaiset pois täältä Etelä-Suomesta?

    Wikipedian mukaan saamelaisia eivät ajaneet ahtaammalle suomalaiset, vaan kveenit.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Saamelaiset


    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos rehellisiä ollaan, minua eivät nuo aluepalautus- ja -hyvitysvaatimukset kiinnosta nykypäivänä. En usko, että siitä seuraisi mitään kovin hyvää, ainakaan meille. Voisihan sitä tietysti solidaarisuuttaan auttaa, mutta ei täällä tunnu riittävän resurssia tarpeeksi omillekaan. Eihän reviirejä pitäisi piirrellä alunperinkään, mutta niin se maailman meno on kuitenkin. :roll:

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Karjalassa olisi jotain merkittäviä luonnonvaroja, siitä voisi tapella, mutta Suomessa on nyt jo ihan tarpeeksi joutavaa pusikkoa. Sitä paitsi siellä saa paikoin kävellä säteilymittarin kanssa.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Suomi olisi ennen sotia suostunut siirtämään rajoja, niin olisi vaihtokaupassa saatu Kostamuksen luonnonvarat. Olisipa tiedetty silloin.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomessa on nyt jo ihan tarpeeksi joutavaa pusikkoa.


    :lol:

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Wikipedian mukaan saamelaisia eivät ajaneet ahtaammalle suomalaiset, vaan kveenit.


    Nyt ei mee ihan jakeluun tämä homma... Nimittäin mihinkäs nämä kveenit sitten ovat kadonneet? Vaihtoehtoja on kaiketi kaksi: joko he eivät ole kadonneet mihinkään, jolloin kveenit ovat sulautuneet meihin suomalaisiin eli he ovat suomalaisten "osajoukko". Tässä tapauksessa voidaan sanoa että suomalaiset ovat kuin ovatkin vastuussa tuosta saamelaisten hätyyttelystä.

    Toinen vaihtoehto on, että kveenit, sen jälkeen kun he hätyyttelivät saamelaiset pois, tuhottiin sukupuuttoon alueen nykyisten asukkaiden eli suomalaisten toimesta, ts. tässä jossakin välissä on tehty täydellinen kansanmurha. Molemmissa näissä tapauksissa suomalaisten voidaan katsoa syyllistyneen vääryyksiin ihan siinä missä ryss...venäläistenkin.

    Kävin äsken tuolla Helsingin keskustassa kuntosalilla ja saunomassa. Siinä jälkeenpäin tallustelin Tuomiokirkon ja Senaatintorin ympäristössä enkä voinut olla ajattelematta, että kaunis keskustahan tuo on Suomen pääkaupungilla. Mutta sekin taitaa olla ryss...venäläisten rakentama.

    Siinä vähän matkan päässä on suuri suomalainen panimo, sen perusti muuan venäläissukuinen Nikolai Sinebrychoff 1819. Aleksanterinkadun tänään (eilen) avattua joulukatua hallitsee Suomen suurin tavaratalo, saksalaisen Georg Franz Heinrich Stockmannin 1862 perustama Stockmann. En enää ole yhtään niin varma siitä mikä on suomalaista ja mikä ei.

    Doc.B.D kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suomessa on sekä talonpoikais- että kaupunkikulttuuri tuontikamaa, ei siitä pääse mihinkään. Suomi ei ole ns. "historiallinen kulttuurikansa", kuten keski-Euroopassa sanottiin 30-40 -luvuilla. Talonpoikaiskulttuuri on saanut vaikutteita idästä ja lännestä, mitään ei ole keksitty oikein itse. Rationaalinen hengensivistys on lähes kokonaan Saksasta peräisin. Ei auta vaikka menisi miten paljon ajassa taaksepäin: kalevalainen perinnekkin on "venäläistä".

    Tästä kulttuuripohjan heppoisuudesta voi jatkossa seurata, että mahdolliset nationalistit joutuvat painottamaan rotupolitiikkaa ja -hygieniaa..

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    kveenit, sen jälkeen kun he hätyyttelivät saamelaiset pois, tuhottiin sukupuuttoon
    [/quote]
    Edelleen W:n kveenejä ja kveenin kieltä aiheen mukaan kveenejä on vielä olemassa. Tästä ei sen enempää, kun en ole asiantuntija enkä jouda asiaan paneutumaan.

    [quote]
    En enää ole yhtään niin varma siitä mikä on suomalaista ja mikä ei.

    Oli siinä kommentissasi jo hyvä alku tiedolle.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hojo-hojo! Tämä topikki näyttää mielenkiintoiselta, mutta en ole ehtinyt kommentoimeen, enkä nytkään vielä kaikkea lukemaan, kun olin "kenttätöissä" kyseisen herran johtaman valtakunnan puolella...
    Alustavan kommentin esittää nyt puolestani ikärokkari Vladimir Rekshan yhtyeensä Saint Peterburgin & maalari Mitki Shaginin kanssa; Biisi alkaa Satisfactionin riffillä, sitten Vladi & Mitki mörisevät säkeistön Warshavjankkaa, sitten taas palataan Rollaririffiin, ja seuraava säkeistä wallankumouslaulua.... Tämä koktail hyvillä soundeilla kuvaa hyvin osuvasti tilannetta meikän näkökulmasta... Levyn nimi on Revoljutzija.

    MZ kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten tämä kaikki liittyy Putiniin?

    Litvinenkon ja Politkovskajan murhat antavat masentavan kuvan Venäjän nykytilasta. Nekrasovin Hesarissakin julkaistu kirjoitus vielä synkemmän. Putinin välinpitämätön suhtautuminen kyseisiin murhiin ei ainakaan anna miehestä erityisen hyvää kuvaa, vaikkei se kuva koskaan ole hyvä ollutkaan. Ihmettelen, ettei Putin edes yritä esittää, ainakin EU-maille, että juttujen selviäminen sitä kiinnostaisi. Imagon kannalta olisi varmaan järkevää.

    Äänestykseen on turha osallistua, kun vaihtoehdot ovat tuollaiset.

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putin on antikristus. Katsokaa sen silmiä.

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Putin on antikristus. Katsokaa sen silmiä.

    En tiedä mihin kuvaan viittaat, mutta vilkaisin tuoreinta mediakuvaa. Antikristusta ei näy, mutta jos silmistä ei paista väsymys niin Putinilla on n. 2 kk elinaikaa.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rodina ili Smiert!