Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Auts!

Lume kirjoitti noin 17 vuotta sitten (45 kommenttia)
Mies tuli kotiin ja löysi vaimon wc:stä ihailemassa rintojansa.
Mies kysyi:
- Mitä sä oikein touhuat ?
Vaimo vastasi tyytyväisenä:
- Olin lääkärissä tänään ja se sanoi, että mulla on rinnat kuin 25 vuotiaalla!
Tähän mies:
- Ei se sit sanonut mitään 50-vuotiaasta perseestä, jota sä raahaat mukanas?
Johon vaimo:
- Noup, me ei ylipäätään puhuttu susta mitään.

+/- saldo : 0 |

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, mut tää nauratti enemmän Poliisi pätee

    Markkutapio kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, mut tää nauratti enemmän Poliisi pätee

    Mun mielestä nuo poliisit ei olleet päteeviä, vaan epäpäteeviä kun ei antaneet jätkälle pamppua.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oishan ne antanut pamppua, jos kaveri ei olis kuvannut. Tosin pätevä poliisi olisi ottanut nauhan talteen ja takonut järkeä jannun tajuntaan. :wink:

    Toi jamppa on elävä legenda..

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En puhalla, perkele...ja puhalsiko?

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitenkäs siellä päin tarkastetaan kuskin kunto? Puhallusta ei taida tapahtua, mutta ei kai siellä alkoholi ole ongelma liikenteessä, vaan huumet. TV:stä nähnyt niitä "kävele suoraan" testejä. Tosin, jos on esim. kokaiini pöllyssä, niin sitähän kävelee suorempaan, kuin selvin päin. Viedäänkö siellä verikokeisiin, jos on aihetta epäillä?

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On alkoholiongelmia, ja teinit saa kortin 16 vuotiaana ja menettää sen helpommin kuin aikuinen viinasta. Sen saa kai takas 21 vuotiaana. Meillähän on drive through viinakaupat, osta kori autoon.

    Ei ole kuitenkaan koskaan puhallutettu. Kerran olin pari kaljaa juonut ja poliisisetä pysäytti kun ajoin liian hiljaa ja yks lamppu oli sammunut. Käski korjauttaa lampun ja tulla poliisilaitokselle näyttämään.

    JPP kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole kuitenkaan koskaan puhallutettu. Kerran olin pari kaljaa juonut ja poliisisetä pysäytti kun ajoin liian hiljaa ja yks lamppu oli sammunut. Käski korjauttaa lampun ja tulla poliisilaitokselle näyttämään.


    Oli vissiin teikäläisellä jäänyt jonkun sortin suomivaihde päälle. Täällähän ei poliisi puutu kuin ylinopeuteen, joka "tappaa" ihan sellaisenaan.

    Ja ettei ihan aiheen viereen mene niin mainitsenpa itselleni tapahtuneen sattumuksen, joka tosin on enemmänkin käänteis-auts! eikä edes vitsi.

    Aikoinaan paikallisessa levyliikkeessä katselin tiskillä olevia omakustanne cd-romppuja ja yhdestä sellaisesta aloin tiskin takana olevalle hepulle selittää, että "pitäisiköhän tämä ostaa kun mulla on tän yhtyeen ep, jonka on julkaissut se ja se levy-yhtiö ja..." mihin kyseinen kaveri kommentoi: "Joo tiedän, mää laulan ja soitan kitaraa siinä yhtyeessä."

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykylyyli oli lähdössä bilettään ja piti vaihtaa uudet värit kynsiin. Siinä kynsien puhdistusoperaation aikana ehti pisuhätä yllättää, joten eikun housut kinttuun ja pytylle istuun. Toki kynsien puhdistus jatkui entiseen malliin ja pumpulitupot oli helppo viskata pisun perään. No, kylläpä rupesi tupakkaa mieli tekemään, joten mikäs sitä hommaa estämään. Tulet röökiin ja imuttamaan. Lopuksi natsa pumpulitukkojen perään...
    PAM!

    Paikalle kutsuttu ambulanssi ja palokuntapartio törmäsivät sekavaan, alapäästään verissään olevaan naishenkilöön, joka kertoi asunnossaan räjähtäneen... Pytty oli halki ja neidin hanuri ompelukunnossa, muuten ei suurta haittaa ollut aiheutunut.

    Tällaisia hauskoja juttuja kuulee nykyään Paloturvallisuuskursseilla! :lol:

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä mahtaa sählypelaajalle olla kaikkein
    vaikeinta lajissa?
    - Tunnustaa isälleen, että on umpihomo.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On alkoholiongelmia

    Ei ole kuitenkaan koskaan puhallutettu. Kerran olin pari kaljaa juonut ja poliisisetä pysäytti kun ajoin liian hiljaa ja yks lamppu oli sammunut. Käski korjauttaa lampun



    Suomessahan on semmoinen lapsille tarkoitettu ( ! ) laulukin, että "joka ilta kun lamppu sammuu"

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Saako olla utelias? Miksi asut ulkomailla?
    Itse olen miettinyt asiaa paljonkin, muutama kaveri on muuttanut pysyvästi pois.
    Lomillaan käyvät ja kun tarpeeksi juovat, itku niiltä pääsee ikävästä.
    Syynä muuttoon oli kummallakin työ. Onko olemassa muita syitä?
    Olin nuorempana pitkähkön ajan pois Suomesta, ihmisiä ei ollut niinkään ikävä- mutta suomenkieltä!

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä kai?

    Melkein lapsena vietiin. Olin 15 vuotiaana Suomessa vuoden. Piti palata ettei perhe hajonnut, äiti ei oikein halunnut kumpaakaan, Amerikkaa tai että perhe hajoo.

    Kun oli Vietnamin sodan loppuja ja täälläkin kutsuntoja harkitisin etä jos meneekin Suomeen. Olisin päässyt suoraan armeijaan ja sitten olisi ollut etisttävä jotain sieltä. Mutta olin jo maksanut vuoden opinnot. Setäsamppa antoi hienon lottonumeron, enpäätynyt Vietnamiiin. Silloin oli Nixon, Ford tai sitten jopa Carter aika pian.

    Vältin siis kahdet armeijat. Nyt se tuntuu turhalta touhulta, ihan kiva se isojen poikien partio siellä.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä kai?

    Melkein lapsena vietiin. Olin 15 vuotiaana Suomessa vuoden. Piti palata ettei perhe hajonnut, äiti ei oikein halunnut kumpaakaan, Amerikkaa tai että perhe hajoo.

    Kun oli Vietnamin sodan loppuja ja täälläkin kutsuntoja harkitisin etä jos meneekin Suomeen. Olisin päässyt suoraan armeijaan ja sitten olisi ollut etisttävä jotain sieltä. Mutta olin jo maksanut vuoden opinnot. Setäsamppa antoi hienon lottonumeron, enpäätynyt Vietnamiiin. Silloin oli Nixon, Ford tai sitten jopa Carter aika pian.

    Vältin siis kahdet armeijat. Nyt se tuntuu turhalta touhulta, ihan kiva se isojen poikien partio siellä.



    No joo. Otetaanhan siinä armeija-touhussa kuitenkin pojat pois äidin helmasta.
    Vaan vaikkei otettaisikaan ja tosipaikka tulee, niin koiraatkin synnyttää.

    Suosin lennokkaita vertauksia, kirj. huom.

    Kirjoittajasta juohtui mieleen Milan Kundera, jonka kirjaa
    " Tshekkiläinen yksinpuhelu" olen lukenut jo kaksi viikkoa, neljättä kertaa. Upeaa.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Minä kai?



    Tuosta intin-käymisestä pyörii monta mielipidettä. Ei siellä opeteta tappamaan..ainakaan minua ei opetettu. Naapurin vanharouva kissoineen on saanut olla ihan rauhassa.
    Siellä opetetaan paljon tärkeämpää: Kykyä tulla juttuun muiden kanssa. Sitä ei muualla opeteta eikä edes edellytetä.
    Siksi kai tuo sivari-keskustelu onkin niin silmittömän yksisilmäistä.
    Intin käynyt on sosiaalinen. Siis niinkuin yleensä. Ehkä. Tai siis...

    Naisille emäntäkoulu!

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä meillä ainakin armeijassa opetettiin tappamaan. Lukuisin eri tavoin ja menetelmin. Jopa lapiolla opetettiin lyömään.

    Jaa kykyä tulla juttuun muiden kanssa... joo no sitä oppi siellä ihan samoin kuten vaikkapa koulussa tai missä tahansa paikassa/tilanteessa jossa on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikka olenkin humaani (2 OV filosofiaa), niin kyllä armeija mielestäni opettaa sosiaalisia taitoja. Toki työpaikkakin oppii, mutta armeijassa se "aspekti" on suurempi/jyrkempi. Aakkosittain jaetaan pojat tupiin ja heidän kanssaan sitten hajoilet ja riemuitset. Itse en olisi tutustunut (lue: joutunut tulemaan toimeen) kälviäläiseen maatalouslomittajaan tai Pieksämäkeläiseen blues-kitaristiin, mainitakseni muutaman. Se on jännää, miten tuollainen "pakon edessä" - tai yhdessä koettu koettelemus lähentää ihmisiä, lyhyessä ajassa (ehkä tieto siitä, ettei tarvitse olla tekemisissä armeijan jälkeen, auttaa asiaan?) tulee tiiviitä ihmissuhteita. Mm. viime talvena Mikkelin juna-asemalla kuulin humalaisen ihmisen möykkää. Mulle iski heti flash-back. Lähestyin tilannetta ovelasti ja pian kävi ilmi, että kaveri oli se inttikamu, keneksi epäilin, väliä oli 15 vuotta viime kohtaamisesta, mutta samoilla äänen painoituksilla hän "möykkäsi" asemalla, kuin kassulla. Oli hienoa tavata! Vähän niin kuin sotaveteraanit päiväkahveilla.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuosta intin-käymisestä pyörii monta mielipidettä. Ei siellä opeteta tappamaan..ainakaan minua ei opetettu.[/quote]
    Me ammuimme tauluihin ja janttereihin käsittääkseni sen takia, että osuisin ihmiseen paremmalla prosentilla, kuollettavasti.

    [quote]Naapurin vanharouva kissoineen on saanut olla ihan rauhassa. Siellä opetetaan paljon tärkeämpää: Kykyä tulla juttuun muiden kanssa. Sitä ei muualla opeteta eikä edes edellytetä. Siksi kai tuo sivari-keskustelu onkin niin silmittömän yksisilmäistä. Intin käynyt on sosiaalinen. Siis niinkuin yleensä. Ehkä. Tai siis...


    Moi. Älä käsitä minua väärin. En ärsytä tai provosoi, pelkästään tieto, että olet minua (paljon) vanhempi, saa minut kunnioittamaan sinua. Mutta emme paljoa enempää voisi olla erimieltä asioista. Naapurin kissalla on oikeus syödä hiiriä ja loikoilla pangolla, olit sitten käynyt armeijan tai sivarin, ja lakihan kieltää lahtaamasta sitä emäntää. Mielestäni armeijan tehtävä ei ole kasvattaa tulevaisuudenlupauksille sosiaalisia taitoja, eikä sivarin. no-joo.. tää ikkuna oli jääny auki ja en "jaksa" enään oikolukea ja jatkaa. mutta vaihdellaan näkemyksiä, se on niin helppoa, näin internetin aikana. Kun olit nuori, et pystynyt "väittelemään" samanlailla. -kiitos-

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Otsikosta tunkee väkisin mieleen M.A.Nummisen vanha hitti:
    "...metsänlaidas munat jäi vetoketjun väliin..."

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Otsikosta tunkee väkisin mieleen M.A.Nummisen vanha hitti:
    "...metsänlaidas munat jäi vetoketjun väliin..."


    AUTS! :lol:

    Mun mielestä siisteyskasvatus ja sosiaalisten taitojen opettaminen kuuluvat kotiin, ei armeijaan. On sääli, jos vasta armeijaiässä opitaan, miten muiden ihmisten kanssa tullaan toimeen. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Vaan ehkä armeijan suurin merkitys onkin se, että nuoria miehiä opetetaan tulemaan toimeen ulkomaailman kanssa. Tarkoin strukturoidussa ympäristössä on pakko tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, kuten työelämässäkin.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykyisessä, post-hyvinvointiyhteiskunnassahan on veronalennus- & säästämisliturgioiden myötä otettu käyttöön jo joitakin aikoja sitten dekonstruktiivinen/destrukturaalinen metodi hoitaa ongelmia & tarpeita; Puretaan ensin rakenteet, joilla näitä asioita ennen hoidettiin, niin eihän silloin voi olla olemassa mitään ongelmia & tarpeitakaan, kun niiden hoitoonkaan ei ole olemassa mitään! Sangen yksinkertaista ja halpaa.
    Nythän on vain muistettava katutason hygieniaa tarkkailtaessa, että kerjäläiset, hullut, puukkohippaajat ym. nk. värikäs väki, jota joudumme miliöössämme väistelemään, on vain yksityistetyn sosiaalipummin erilaisia muunnoksia, rahvaan edustajia moniarvoisessa yhteiskunnassamme.
    Niin että Voi Wanhanen......

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nykyisessä, post-hyvinvointiyhteiskunnassahan on veronalennus- & säästämisliturgioiden myötä otettu käyttöön jo joitakin aikoja sitten dekonstruktiivinen/destrukturaalinen metodi hoitaa ongelmia & tarpeita; Puretaan ensin rakenteet, joilla näitä asioita ennen hoidettiin, niin eihän silloin voi olla olemassa mitään ongelmia & tarpeitakaan, kun niiden hoitoonkaan ei ole olemassa mitään! Sangen yksinkertaista ja halpaa.
    Nythän on vain muistettava katutason hygieniaa tarkkailtaessa, että kerjäläiset, hullut, puukkohippaajat ym. nk. värikäs väki, jota joudumme miliöössämme väistelemään, on vain yksityistetyn sosiaalipummin erilaisia muunnoksia, rahvaan edustajia moniarvoisessa yhteiskunnassamme.
    Niin että Voi Wanhanen......


    Markkinatalous on tietenkin tuhonnut sitä yhteiskunnallista kivijalkaa lyhyessä ajassa ja pahasti. Nyt meillä on vaan rikkaat ja köyhät. Keskituloisenakin olet köyhä. Ja suomalaisethan ovat aina tyytyneet siihen mitä kulloinkin saavat ja valitsevat. Eläköön Vanhanen!!

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ellen nyt aivan väärin muista niin luin äskettäin että suomalaisella keskiluokalla on tällä hetkellä ostovoimaa enemmän kuin koskaan. Tosin asuntojen hinnat on niin korkeita että se vesittää tilannetta aika pahasti.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä on keskiluokka? Katson itse pudonneeni keskiluokasta ulos, vaikka ei ole autoa, omistusasuntoa, velkaa satojatuhansia... Olen yh ja hyvätuloinen, mutta nyt saa kaikesta nipistää.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä on keskiluokka? Katson itse pudonneeni keskiluokasta ulos, vaikka ei ole autoa, omistusasuntoa, velkaa satojatuhansia... Olen yh ja hyvätuloinen, mutta nyt saa kaikesta nipistää.


    Auto + omistusasunto + velkaa satojatuhansia = keskiluokka :lol:

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta eikös se noin ole? Golf puuttuu.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, jo vuosia sitten laman pönkiessä päälle joku porvariministeri meni möläyttämään, ettei Suomessa mitään köyhiä ole; Tämähän tulkittiin silloin juuri noin, että joo, eihän täällä ole näillä hinnoilla varaa enää keskiluokankaan mällätä...

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä on keskiluokka? Katson itse pudonneeni keskiluokasta ulos, vaikka ei ole autoa, omistusasuntoa, velkaa satojatuhansia... Olen yh ja hyvätuloinen, mutta nyt saa kaikesta nipistää.


    Auto + omistusasunto + velkaa satojatuhansia = keskiluokka :lol:


    Nimenomaan.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asiasta kolmanteen. Tänään taas juhlimme yhtä kommunismin saavutusten merkkipäivää: Tänään, monta monituista vuotta sitten polsukomissaarit lahtasi Nikolai 2:n vaimoineen ja lapsineen jegaterinburgilaisessa kellarissa.
    Niin, miten se olikaan, kumpi on enempi oikea peruste ihmisen lahtaamiseen, rotu vai yhteiskuntaluokka..?
    AUTS!!!

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä ryssät, pois kuninkaat. Elizabeth myös kansaneläkkeelle jonnekin yksiöön, kuten muut vanhukset.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu.. Venäjän kuningas. Tiesitkö Esa, että Suomessa on ihmisiä ja sukuja, joille bolsevikkien toilailut merkitsevät teloitettuja tai kadonneita sukulaisia, joten sellaiset aivopierut kuin "hyvä ryssät" on sama kuin juutalaiselle laskisi leikkiä työleireistä. Puhumattakaan omaisuudenmenetyksistä.. jos ryssät eivät olisi ryssiä, minun äidin puoleinen suku viljelisi Karjalan kannaksella satojen hehtaarien tilaa. Valtio kyllä antoi tilalle viljymaata, mutta 70-luvulla kun suomalaiset olivat itsekkin muuttumassa ryssiksi, maat pakkolunastettiin, jotta voitiin tukea "sosiaalista rakentamista". Eli suvun pellot ostettiin pilkkahintaan ja sinne rakennettiin vuokrataloja. Sosialismi voitti sillä erää, mutta katsotaan kuka saa viimeisen naurun.. :wink:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja uutinen n:o 2 tältä päivältä: Ei mee hyvin Turuuskaanpäi; Mies oli ens riidelly puoleltapäivin muijans kans ja painunu sit ulkorakennukseens mököttämmää. No, muija siin oli käynnistäny suuretsinnät, oli ukkoa & peliä & vehettä helikoptereist alkaen, ja sit lopulta kymmenen aikaan illan se ukko sielt ulkohuoneest löyty mököttämästä; Loppukaneettina oli, et voip olla, et mökötys tul kalliks, pääsee maksumieheks operaatiolle....

    iikori kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lienee vähän vanha ,mutta töissä näin maanantaina nauratti...



    Isäneekeri oli tulossa metsältä kotikyläänsä, eikä oikein tahtonut löytää
    omaa savimajaansa,ne kun olivat kaikki samanlaisia. Niinpä hän päättikin
    maalata talonsa valkeaksi,jotta se erottuisi paremmin muista
    savimajoista.Hän hankki maalin ja tikkaat ja kiipesi räystäälle
    aloittaakseen maalausurakan. Kuinka ollakkaan maalipurkki lipsahti hänen
    kädestään ja putosi, kuinkas muuten, perheen kuopuksen päälle, joka oli
    leikkimässä tikkaiden alla. Poika-parka värjäytyi kauttaaltaan valkoiseksi
    ja parkui kauhusta.

    Kun pahin säikähdys meni ohitse,ryhtyi kuopus vaatimaan isältään, että tämä
    tulisi auttamaan häntä pesemään maalia pois iholta, se kun suorastaan
    kirveli. Isä vastasi kuopukselle ettei nyt kyllä sovi:'Mulla on tää
    maalausurakka niin pahasti kesken'.

    Kuopus kiiruhti pyytämään apua äidiltään,joka puolestaan vastasi,että 'On
    ruuanlaitto sen verran pahassa mallissa ettei onnistu nyt'. Kuopus rynnisti
    sitten veljiensä luo mankumaan samaa asiaa, mutta kuulemma näilläkin oli
    hommeleita sen verran etteivät ehtineet.

    Masentuneena kuopus istui hiekalle ja totesi: 'Perkele, oon ollut valkoinen
    vasta varttitunnin ja nyt jo vituttaa nuo neekerit!'

    iikori kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Työpäivän ratoksi haeskelin , notta mitä löytyy dogging:sta ja "vahingossa törmäsin" pariin tuhmahkoon vitsiin,nooti poi...


    Ranskalainen, italialainen ja suomalainen löivät vetoa kuka saa vaimonsa huutamaan kauemmin rakastelun päätteeksi. Ranskalainen nuoli ja räpläsi ja vaimo huusi tunnin,italialainen pani kaksi tuntia ja vaimo huusi saman verran,suomalainen pani vertin, pyyhki mulkkunsa Marimekon verhoihin ja lähti kaljalle, vaimo huusi kaksi viikkoa.

    Ruotsalainen heppuli meni tatuoijalle ottamaan tatskaa. Mies ilmoitti haluavansa traktorin kuvan vehkeeseensä. No tatuoija kysyi että laitetaanko tavallinen vaiko neliveto? Ruotsalainen kysyi että mitäs eroa niillä sitten on. Tatuoija vastasi: "no neliveto kulkee paremmin paskassa".

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja eilen lehdistöss mainittiin, että Tieto-Enaattori se haikaili Venäjän markkinoille. A Vot! Ryssimisenhän ne jo osaavatkin!
    nimim. Eh,vika.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta eikös se noin ole? Golf puuttuu.


    Ai? Mulla on 16- venttiilinen Golf. Nokkahihna pitäis taas vaihtaa,
    480 €.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iltalehti: "Paavi Benedictus XVI tapasi maanantaina katolisten pappien seksuaalisen hyväksikäytön uhreja Australiassa."

    Lehti ei kerro, että uhrien ilahduttamiseksi järjestetään paavin käynnin jälkeen Michael Jacksonin konsertti.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä meillä ainakin armeijassa opetettiin tappamaan. Lukuisin eri tavoin ja menetelmin. Jopa lapiolla opetettiin lyömään.

    Jaa kykyä tulla juttuun muiden kanssa... joo no sitä oppi siellä ihan samoin kuten vaikkapa koulussa tai missä tahansa paikassa/tilanteessa jossa on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.


    Itsensä johtaminen on hankalaa, jos ei tiedä, mitä merkitsee kurinalaisuus. On ristiriitaista ylentää- ja samalla alentaa itsensä. Helppoa on myös mennä siitä yli, missä aita on matalin, ts. valita seuransa aina mieltymystensä mukaan:
    Aikaa myöden ajaudutaan jonkinlaiseen sisäpiiriin, jossa kaikki ajattelevat samanlailla kaikista itselle tärkeistä asioista.
    Se synnyttää umpion, ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa sinun on tulla sieltä pois.
    Omat mielipiteet ovat silloin oikeat, jos ne on voinut synnyttää toisista näkökohdista ajattelevien kanssa syntyneessä vakavamielisessä keskustelussa. Silloin niille on perusteltua pohjaa. Ehdottomuus näyttää senjälkeen tosin oudolle. Sitä kai tarkoitetaankin mielipiteenvaihdolla.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä meillä ainakin armeijassa opetettiin tappamaan. Lukuisin eri tavoin ja menetelmin. Jopa lapiolla opetettiin lyömään.

    Jaa kykyä tulla juttuun muiden kanssa... joo no sitä oppi siellä ihan samoin kuten vaikkapa koulussa tai missä tahansa paikassa/tilanteessa jossa on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.


    Itsensä johtaminen on hankalaa, jos ei tiedä, mitä merkitsee kurinalaisuus. On ristiriitaista ylentää- ja samalla alentaa itsensä. Helppoa on myös mennä siitä yli, missä aita on matalin, ts. valita seuransa aina mieltymystensä mukaan:
    Aikaa myöden ajaudutaan jonkinlaiseen sisäpiiriin, jossa kaikki ajattelevat samanlailla kaikista itselle tärkeistä asioista.
    Se synnyttää umpion, ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa sinun on tulla sieltä pois.
    Omat mielipiteet ovat silloin oikeat, jos ne on voinut synnyttää toisista näkökohdista ajattelevien kanssa syntyneessä vakavamielisessä keskustelussa. Silloin niille on perusteltua pohjaa. Ehdottomuus näyttää senjälkeen tosin oudolle. Sitä kai tarkoitetaankin mielipiteenvaihdolla.


    Ehdottomuus näyttääkin tosi oudolle ihmisille, joilla on ikää ja kokemusta. Nuorilla on ajattelussa ehdottomuuden umpio; kaikki on mustaa tai valkoista. Mitä enemmän ikää JA kokemusta, sitä enemmän alkavat ne harmaan sävyt erottua. Kaikki ei olekaan niin yksiselitteistä ja helppoa. Pitää ymmärtää, tajuta, kelata syy-seuraus -yhteyksiä laajemmalla skaalalla. Kukaan ei voi silloin sanoa, että mun mielipide on ainut oikea. On olemassa aina ihminen, joka kyseenalaistaa sen. Ja sä itse kyseenalaistat kaiken. Huh!

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Kyllä meillä ainakin armeijassa opetettiin tappamaan. Lukuisin eri tavoin ja menetelmin. Jopa lapiolla opetettiin lyömään.

    Jaa kykyä tulla juttuun muiden kanssa... joo no sitä oppi siellä ihan samoin kuten vaikkapa koulussa tai missä tahansa paikassa/tilanteessa jossa on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.


    Itsensä johtaminen on hankalaa, jos ei tiedä, mitä merkitsee kurinalaisuus. On ristiriitaista ylentää- ja samalla alentaa itsensä. Helppoa on myös mennä siitä yli, missä aita on matalin, ts. valita seuransa aina mieltymystensä mukaan:
    Aikaa myöden ajaudutaan jonkinlaiseen sisäpiiriin, jossa kaikki ajattelevat samanlailla kaikista itselle tärkeistä asioista.
    Se synnyttää umpion, ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa sinun on tulla sieltä pois.
    Omat mielipiteet ovat silloin oikeat, jos ne on voinut synnyttää toisista näkökohdista ajattelevien kanssa syntyneessä vakavamielisessä keskustelussa. Silloin niille on perusteltua pohjaa. Ehdottomuus näyttää senjälkeen tosin oudolle. Sitä kai tarkoitetaankin mielipiteenvaihdolla.[/quote]

    Ehdottomuus näyttääkin tosi oudolle ihmisille, joilla on ikää ja kokemusta. Nuorilla on ajattelussa ehdottomuuden umpio; kaikki on mustaa tai valkoista. Mitä enemmän ikää JA kokemusta, sitä enemmän alkavat ne harmaan sävyt erottua. Kaikki ei olekaan niin yksiselitteistä ja helppoa. Pitää ymmärtää, tajuta, kelata syy-seuraus -yhteyksiä laajemmalla skaalalla. Kukaan ei voi silloin sanoa, että mun mielipide on ainut oikea. On olemassa aina ihminen, joka kyseenalaistaa sen. Ja sä itse kyseenalaistat kaiken. Huh!



    Tuohon suuntaan, juu. Pikku kevennys mielipiteenvaihdosta:

    - Vaihdoin eilen pomon kanssa mielipiteitä.
    - Kuinkas kävi?
    - Hyvin kai. Menin pomon luokse oman mielipiteeni kanssa ja
    tulin pois pomon mielipiteen kanssa.

    Lume kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä on keskiluokka? Katson itse pudonneeni keskiluokasta ulos, vaikka ei ole autoa, omistusasuntoa, velkaa satojatuhansia... Olen yh ja hyvätuloinen, mutta nyt saa kaikesta nipistää.


    köyhä pihistää, keskiluokka nipistää, rikas livistää.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote]Kyllä meillä ainakin armeijassa opetettiin tappamaan. Lukuisin eri tavoin ja menetelmin. Jopa lapiolla opetettiin lyömään.

    Jaa kykyä tulla juttuun muiden kanssa... joo no sitä oppi siellä ihan samoin kuten vaikkapa koulussa tai missä tahansa paikassa/tilanteessa jossa on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.


    Itsensä johtaminen on hankalaa, jos ei tiedä, mitä merkitsee kurinalaisuus. On ristiriitaista ylentää- ja samalla alentaa itsensä. Helppoa on myös mennä siitä yli, missä aita on matalin, ts. valita seuransa aina mieltymystensä mukaan:
    Aikaa myöden ajaudutaan jonkinlaiseen sisäpiiriin, jossa kaikki ajattelevat samanlailla kaikista itselle tärkeistä asioista.
    Se synnyttää umpion, ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa sinun on tulla sieltä pois.
    Omat mielipiteet ovat silloin oikeat, jos ne on voinut synnyttää toisista näkökohdista ajattelevien kanssa syntyneessä vakavamielisessä keskustelussa. Silloin niille on perusteltua pohjaa. Ehdottomuus näyttää senjälkeen tosin oudolle. Sitä kai tarkoitetaankin mielipiteenvaihdolla.[/quote]

    Ehdottomuus näyttääkin tosi oudolle ihmisille, joilla on ikää ja kokemusta. Nuorilla on ajattelussa ehdottomuuden umpio; kaikki on mustaa tai valkoista. Mitä enemmän ikää JA kokemusta, sitä enemmän alkavat ne harmaan sävyt erottua. Kaikki ei olekaan niin yksiselitteistä ja helppoa. Pitää ymmärtää, tajuta, kelata syy-seuraus -yhteyksiä laajemmalla skaalalla. Kukaan ei voi silloin sanoa, että mun mielipide on ainut oikea. On olemassa aina ihminen, joka kyseenalaistaa sen. Ja sä itse kyseenalaistat kaiken. Huh![/quote]


    Tuohon suuntaan, juu. Pikku kevennys mielipiteenvaihdosta:

    - Vaihdoin eilen pomon kanssa mielipiteitä.
    - Kuinkas kävi?
    - Hyvin kai. Menin pomon luokse oman mielipiteeni kanssa ja
    tulin pois pomon mielipiteen kanssa.


    PAHA. Kieltämättä. Mut onneksi noin ei käy aina :wink:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nythän tämä Keravan tappojuttu taas näyttää toteen tämän kommenttini mielisairaanhoidon avohoitopainotteisuuden ikävimmistä puolista; Sairaalaan ei enää pääse kuin kirveellä. Niuvanniemeen niiden on nääs pakko ottaa sisälle.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sairaalaan ei enää pääse kuin kirveellä

    heh heh..joo, saatte elää rikollisten kanssa
    tämä on yks juttu jossa en kannata vasemmistopuolueita
    elinkautisesta oikee elinkautinen

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se teki Saddamit eli jäi kiinni toi Serbian kansallislahtari Raatovan Karadzickin... Liekkö päässy huonolle hapelle tuo, kun kuvasta päätellen oli tollases turaukon habituksessa...

    "Enpäs lentänyt retkuun!" sanoi kärpänen, kun spurgua väisti.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Psykiatriassa onkin jo pitkään toiminut tämä nk. serbialainen koulukunta, tiedättehän; "Lopullinen Ratkaisu"keskeinen terapia!...
    Suomi on erityisesti kunnostautunut tämän linjan avohoito- & itsehoitopainotteisten muotojen kehittelyssä.