Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Matti Järvisen Matin levystä cd-painos

poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten (37 kommenttia)
POP-lehden kylkeen perustettu Rocket Records julkaisee toisena cd-julkaisunaan yhteistyössä Kreegah Bundolon kanssa cd-painoksen Matti Järvisen v. 1976 ilmestyneestä klassikkoalbumista Matin levy. Cd ilmestynee kauppoihin Playgroundin jakelemana 6. kesäkuuta ja levy on ennakkotilattavissa POP-lehden nettikaupan kautta: http://www.pop-lehti.fi/eshop.




Cd-julkaisun painos on rajalliset 500 kpl.

Lisää aiheesta: http://www.pop-lehti.fi/foorumi/viewtopic.php?t=513

EDIT: Tarkennusta julkaisupäivään ym.

+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PARAS UUTINEN IKINÄ! Voiko levystä jättää varauksen? Mulle mulle mulle!

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    PARAS UUTINEN IKINÄ! Voiko levystä jättää varauksen? Mulle mulle mulle!


    Jahka levyt lähtevät cd-tehtaalle, niin ainakin POP:in nettikauppaan tulee samalla ennakkotilausmahdollisuus. Tällä hetkellä sisältö on masteroitsijalla käsittelyssä ja kannetkin ovat about viikon päästä valmiit. Jahka Warnerilta saa vielä mastervuokran laskun, niin cd-tehdas pääsee töihin ja ennakkotilaajat tekemään tilisiirtoja.

    Ps. Ollut ihan mukava huomata, että niin moni tuntuu vielä muistavan Matti Järvisen levyn, vähintäänkin Sameassa vedessä -biisin myötä.

    Mr.Walker kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä tiedä Matista kuin tuon "Sameassa Vedessä" kappaleen.
    Pelkästään sen takia tuo levy on varmasti uudelleen julkaisun arvoinen.

    Kluge kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tätä on odotettu! Kyllä Matin levy ansaitsee ehdottomasti CD-julkaisun. Sen verran persoonallinen artisti hän oli, vaikkei nyt mistään mestariteoksesta ehkä voidakaan tuon levyn kohdalla puhua. Mutta on siinä silti monia hienoja hetkiä. Henkilökohtaisesti pidän Matin levyä parempana kuin esim. Pekka Strengin tuotoksia.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo minä haluan tuon levyn kanssa, virallisena cdnä; Nyt on vain kassulta poltettu versio....

    Kluge kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aikanaan tuota Matin Levy CD-julkaisemattomuutta on perusteltu sillä että levyn master-nauhat olisivat olisivat kateissa. Näinköhän ne olivat löytyneet vai joudummekko tyytymään vinyylirippiin. Toivottavasti emme!

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aikanaan tuota Matin Levy CD-julkaisemattomuutta on perusteltu sillä että levyn master-nauhat olisivat olisivat kateissa. Näinköhän ne olivat löytyneet vai joudummekko tyytymään vinyylirippiin. Toivottavasti emme!


    En tiedä kuka moisen väittämän on esittänyt, mutta omituiselta tuo kuulostaa. Siis jo sitä taustaa vasten, että Warnerilla on tunnetusti masterit hyvässä tallessa ja Matin levystä on Warnerin toimestakin tehty keloista siirto cd:lle. Eli mastereilta on cd:n matsku peräisin.

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onpas hyvä uutinen näin Pitkäperjantaina luettavaksi!
    Jos tosiaan 500 on painosmäärä, niin kai kullekin yksittäiselle tilaajalle annetaan vain yksi kappale ettei syntinen ahneus pääse jyräämään?
    Minäkin voisin näet oitis varata puolen tusinaa kappaletta! 8)

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tosiaan 500 on painosmäärä, niin kai kullekin yksittäiselle tilaajalle annetaan vain yksi kappale ettei syntinen ahneus pääse jyräämään?


    Siinä mielessä olen pessimisti, että luulen 500 kappaleessakin riittävän Suomen kokoisessa maassa myymistä toviksi ns. nollamarkkinoinnilla. Joten toivon mukaan jakelijalle jäävät kappaleet kuitenkin leviävät nopeasti levykauppoihin ja suoramyyntiin päätyvät kappaleet nekin jonnekin, jotta pääsee lisääkin levyjä julkaisemaan...

    Jammo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tosiaan 500 on painosmäärä, niin kai kullekin yksittäiselle tilaajalle annetaan vain yksi kappale ettei syntinen ahneus pääse jyräämään?


    Siinä mielessä olen pessimisti, että luulen 500 kappaleessakin riittävän Suomen kokoisessa maassa myymistä toviksi ns. nollamarkkinoinnilla. Joten toivon mukaan jakelijalle jäävät kappaleet kuitenkin leviävät nopeasti levykauppoihin ja suoramyyntiin päätyvät kappaleet nekin jonnekin, jotta pääsee lisääkin levyjä julkaisemaan...


    Niin, ongelma on tuo suomen kieli. Muuten 70-luvun progelle löytyy ostopotentiaalia. Luulen tietäväni useamman ulkomaisen alan hemmon, joka on valmis levyn hankkimaan.

    JarkkoH kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän tuo viimeinen piisi, Sameassa vedessä on hieno. Aika epätasanen levy. Pitää se cdkin tuosta hankkia kuitenkin.

    Nostetaan nyt tässä taas esille Scapa Flow. Se on levy, joka oikeasti kaipaisi uusintapainoksen. Huippu levy.


    J

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Byrokraattisten kuvioiden vuoksi projekti tuossa lepäili tovin, vaikka masterit ja kannet ovat olleet jo tovin valmiina. Mutta nyt levy viimein matkalla cd-tehtaalle ja julkaisupäivä 6. kesäkuuta.

    Nyt myös ennakkotilaukset onnistuvat jo nettikaupan kautta osoitteesta http://kauppa.pop-lehti.fi

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilaus lähti! (ps: kovat postikulut teillä...)

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tilaus lähti! (ps: kovat postikulut teillä...)


    Neljä levyä meni viidessä minuutissa. Ei paha, mutta ei taida ihan tuntikausia olla sama ennakkomyyntivauhti. :o

    Hmph, kiinteät postikulut on 2,9 e/tilaus tilausmäärästä riippumatta. Ottaen huomioon että päämyyntituotteita on kirjat ja lehdet, niin itse en tunnusta tuossa mitään suurta riistoa harrastettavan.

    Hezzu kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aaah no sitten, yhen levyn kohalla se vaan tuntu kovalta...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin, kävin seikkailemassa Poppislehden kaupallisella sivustolla & kädessäni on kopio paperi, jossa kerrotaan, mite/mihin levy maksetaan. Illalla omalla koneella verkkopankkiin.
    Siis yksi Matin Levyn ennakkotilaus lisää on tässä.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kunpa joskus sais kunnon versiot Esa Kotilaisen Ajatuslapsesta ja Sepi Kuun levystä Rannan Usvassa...
    Melko lailla on 70-80-luvun soomalainen proge tullut koluttua, nuo vaan puuttuis...

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sepi Kuussa on parasta se levyn etsiminen.
    Joku kerran mainitsi että Sepi Kuu olisi tehnyt toisenkin levyn jota ei ole julkaistu?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esa Kotilaisen Ajatuslapsesta kuulin sellaista "sisäpiirin tietoa", että Esa mielellään sen julkaisisi cdnä, koska uusi teknologia toisi paremmin esille levyn huiman äänimaailman, MUTTA hän haluaisi lisätä levyyn jotain uutta ja nyt homma on kiinni lähinnä siitä, kuka/mikä firma haluaisi kustantaa tämän projektin... Että eiköhän Ajatuslapsikin liene tulossa... joskus...

    Lazer kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmmm.... Kunhan sitten vaan julkaistaan se alkuperäinen tavarakin koskemattomana. Siis ettei "lisätä levyyn" tarkoita, että se pistää biisit uusiks.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Käykää ny kattomassa YouTubelta Kotilaisen laite-esittelypätkä, osoitteen löydätte täältä Palasokrun youtubetopiikista tai tuupista hakusanalla esa kotilainen!

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tangerine Dreamin Edgar Froese on pikkasen kans harrastellut tollaista viilausta.Ei siinä mitään,mutta kyllä me tosiaan halutaan myös ihan alkuperäinen versio.

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Sepi Kuun levy olisi mukava kuullut. Tosin mitä mielipiteitä olen kuullut, niin levyn maine on sen sisältötasoa suurempi. Tiedä sitten...

    JarkkoH kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, Sepi Kuun levy ei ole kovin hyvä. Jotain hämärää rallattelua se taisi olla. Eipä oo aikoihin viittinyt soittaa. Joku kertosäe alkoi nyt soimaan päässä "kraanasta viemäriin". Joo.

    J

    vareshippi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sepi on melkoisen totista puhetta,jutustelua.Sepin ääni ei soi lainkaan lausuntaan.lauluun ei edes yritetä."he tulevat kaatopaikalta,särpimet mukanaan ja puhuvat minulle paskaa" Sepi Kuu.

    EsaJii kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä tämmöinen Matti nykyään puuhaa?

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Matin levy on tullut painosta ja tällä viikolla kusti lähtee polkemaan postia ennakkotilauksen tehneille & ennakkolaskun maksaneille tilaajille.

    Seuraavaakin Rocket-julkaisuakin voi alkaa hiljalleen hämmästelemään: http://www.pop-lehti.fi/foorumi/viewtopic.php?t=557

    Erityisesti suosittelen kuuntelemaan tuon linkissä viitatun artistin MySpace-kappaleen. Voi hieman yllättää jonkun... Ehkä. Tai mistä minä tiedän mistä kukin yllättyy...

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliks tosta Matti Järvisestä jossain juttua, mitä äijä tekee nykyisin? Onko hengissä? Mitä piti levyn uudelleenjulkaisemisesta?

    Kluge kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliks tosta Matti Järvisestä jossain juttua, mitä äijä tekee nykyisin? Onko hengissä? Mitä piti levyn uudelleenjulkaisemisesta?



    Vihje: "Sameassa vedessä"-kappale kertoo aika hyvin mitä Matille tapahtui pian levyn ilmestymisen jälkeen ... Oli ilmeisesti aika kriittinen itselleen.

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vihje: "Sameassa vedessä"-kappale kertoo aika hyvin mitä Matille tapahtui pian levyn ilmestymisen jälkeen ... Oli ilmeisesti aika kriittinen itselleen.


    Vihje II. Kaikkea netistä löytyvää tietoa ei kannata uskoa. Myönnän, itsekin menin halpaan.

    Pekka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliks tosta Matti Järvisestä jossain juttua, mitä äijä tekee nykyisin? Onko hengissä? Mitä piti levyn uudelleenjulkaisemisesta?



    Vihje: "Sameassa vedessä"-kappale kertoo aika hyvin mitä Matille tapahtui pian levyn ilmestymisen jälkeen ... Oli ilmeisesti aika kriittinen itselleen.


    Eihän Järvinen mitään itsemurhaa ole tehnyt. Mistäs tollanen tieto on? Itse muistan lukeneeni, että mies vaan lopetti musiikin tekemisen.

    Kluge kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Netistä luettua ei todellakaan pidä aina usko. Tämä tietoni onkin muualta ja enemmän kuin mielelläni toivoisin, että joku todistaisi sen vääräksi.

    Vihje: "Sameassa vedessä"-kappale kertoo aika hyvin mitä Matille tapahtui pian levyn ilmestymisen jälkeen ... Oli ilmeisesti aika kriittinen itselleen.


    Vihje II. Kaikkea netistä löytyvää tietoa ei kannata uskoa. Myönnän, itsekin menin halpaan.


    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Netistä luettua ei todellakaan pidä aina usko. Tämä tietoni onkin muualta ja enemmän kuin mielelläni toivoisin, että joku todistaisi sen vääräksi.


    Millaisia todisteita tarvitset? Riittääkö se, että on miehen kanssa höpissyt puhelimessa? Minun mielestä oli harvinaisen eloisan oloinen kaveri.

    Hyvin on muuten Matin levy liikkunut. Jakelijalla oli toissapäivänä varastosaldo n. 10 kappaletta, joten loppu lienee jo. Kaupoista (ja POP-lehden nettisivuiltakin toki) levyä saa, mutta ei välttämättä kannata jäädä odottelemaan levyn alennuskoriin päätymistä. :wink:

    Kluge kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Selvä, minä olin sitten väärässä. Kaikkiin huhuihin ei kannata näemmä liiaksi uskoa.

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Selvä, minä olin sitten väärässä. Kaikkiin huhuihin ei kannata näemmä liiaksi uskoa.


    Niin olit, mutta kuten aiemmin sanottu, olin itse aivan samassa käsityksessä herran kohtalosta kuin sinä.

    "Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma".

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kuka vittu on matti lärvi

    edit: onkse se semäkihyppääjä
    edit2: (etten vaikuta ihan tietämättömältä)

    poppi kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ketjun alkuvaiheissa olin pessimistinen levyn liikkumisnopeuden suhteen. No niinhän siinä kävi, että jakelijalta levyt loppuivat heti ja nettikaupassakin pitää myydä ei-oota.

    CD:tä ei lisää ole luvassa, mutta joistain kaupoista saattaa vielä löytyä. Sen sijaan omaa, ja toivottavasti jonkun muunkin, fiksaatiota palvellen levystä on saatavilla nyt vinyylipainos. Löytyy ensi viikosta alkaen hyvin varustetuista levykaupoista sekä nyt jo ennakkotilaten POP-lehden nettikaupasta: http://www.pop-lehti.fi/kauppa.