Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Dan Simmons: Ilium på finska?

AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten (17 kommenttia)
Onko tätä kirjaa suomennettu laisinkan, kun ei menaa kirjastoista löytyä?

+/- saldo : 0 |

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ilmeisesti ei ole suomennettu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Dan_Simmons


    Aeroneus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistava kirjailija! Hyperion on yks parhaista lukemistani scifi-kirjoista. Molemmat endymionit on lukematta mutta ne on kuulemma hieman heikompia kuin hyperion ja hyperionin tuho, miten lie.

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep! Kaksi ensimmäistä osaa on kyllä parhautta.. Kolmas oli ylipitkä ja hieman tylsä. Viimeisestä taas pidin. Johtunee siitä, että vei tarinan loppuun... Kyllä ne kaikki kantsii lukea. Huonompia kirjoja kun on vaikka kuinka paljon.

    Aeroneus kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep! Kaksi ensimmäistä osaa on kyllä parhautta.. Kolmas oli ylipitkä ja hieman tylsä. Viimeisestä taas pidin. Johtunee siitä, että vei tarinan loppuun... Kyllä ne kaikki kantsii lukea. Huonompia kirjoja kun on vaikka kuinka paljon.


    Joo on ollu tarkotuksena lukea kyllä, oottelen vaan suomennoksen uusia painoksia joiden mun muistin mukaan pitäs ilmestyä tänä vuonna.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kalin laulu oli lievä pettymys ton Hyperionin jälkeen. Mut toi Hyperion meneekin heti Arthur C. Clarken Lapsuuden loppu jälkeen toiseksi scifi -kirjoissa.

    Nythän vois saada osat 2-4 halvalla, jos on uusintapainokset tulossa, en ole lukenut kun Hyperionin :)

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuri ostin Liken kaupasta Hyperionin ja Hyperionin tuhon pokkareina 6 eurolla kappale, normaalihinta oli 11.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ensimmäisen Hyperionin olen lukenut joskus lähemmäs kymmenen vuotta sitten. Oli muistaakseni toisaalta mielenkiintoinen toisaalta tylsä. Voisi kokeilla sarjan pariin palaamista jossain vaiheessa.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varmaan noi oikeanpuoleiset pokkarit oli 6€, mulla on Hyperion tollaisena vasemmanpuoleisena, ja haluan koko sarjan samanlaisina. Ei voi mitään. Luonne vika. Mut en mä kyllä yli kymppiä tosta Hyperionista maksanut. Niitä saa alesta silloin tällöin halvalla, esim. Suomalaisesta..

    Toi Hyperionhan koostui tavallaan 7 erillisestä tarinasta. 7 pyhiinvaeltajan menneisyys käytiin läpi.. Ja sitten tietysti se päätarina.




    P.S. Vaihtaisit Harmaa jo ton signauksen..

    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    P.S. Vaihtaisit Harmaa jo ton signauksen..


    No voi jumalauta.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Sulla on varmaan soittoäänenä 'Leave me alone'

    [u:04d0126294]Koko saaga[/u:04d0126294]

    Hyperion
    Hyperionin tuho
    Endymion
    Endymionin nousu


    harmaa kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ^Sulla on varmaan soittoäänenä 'Leave me alone'


    Rasittava ihminen.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    heh.. tylsimys

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kalin laulu oli lievä pettymys ton Hyperionin jälkeen. Mut toi Hyperion meneekin heti Arthur C. Clarken Lapsuuden loppu jälkeen toiseksi scifi -kirjoissa.

    Nythän vois saada osat 2-4 halvalla, jos on uusintapainokset tulossa, en ole lukenut kun Hyperionin :)


    Ite olen lukenut Kalin laulun, mutta en vielä Hyperionia, ja täytyy sanoa, että Kalin laulu on yksi parhaista kirjoista mitä olen lukenut. Ja sehän ei ole scifiä niinkuin Hyperion käsittääkseni on.

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo huomasin jälkeenpäin, ei pitäis vertailla eri genrejä vaikka onkin sama kirjoittaja.. Joo Hyperion on monen mielestä paras Scifi kirja, itse en ole kun eka kirjan lukenut (ne on sellaisia 600 sivuisia kaikki) ja oli kyllä suhteellisen päräyttävä.

    [u:e4a510cc1b]Takakannessa:[/u:e4a510cc1b]

    "Hyperion on scifin kapeinta kärkeä, romaani, jota tullaan pitämään kaikkien tulevaisuuden teosten laadullisena mittarina. Lyhyesti sanottuna, maamerkki scifin historiassa"
    -Isac Asimov's Science Fiction Magazine-

    Kalin laulu on kyllä ansainnut paikkansa hyllyssä, onko se nyt sitten fantasiaa? ***½

    Hyperion *****

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lukekaa Philip K. Dickin kirjat. Siinä vähän "sci-fiä" :lol:

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lynch sais tehdä leffan vaikka Dickin Valis -kirjasta..

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Hämärän Vartijasta (a scanner darkly) on tehty, siis se kamanveto romaani ja missä poliisi vakoilee itseään, näkemättä vielä, vahinko. Lies Inc. (kai?) oon nähny, oli joku pohjoismaalainen leffa (Norja tai Tanska?), muistikuvat vaan hieman hataria.