Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Paras musiikkilehti

MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten (26 kommenttia)
Ärrällä kävin ja etsiskelin hyvää ulkomaista musalehteä. Ei hemmetti... Jokaisessa lehdessä hehkuteltiin näitä ikiaikaisia dinosauruksia (Hendrix, Pink Floyd jne.). Uusien bändien esittelyt olivat harvassa. Tuli ikävä NME:tä ja Melody Makeria. Rolling Stone ei ollut myynnissä.

Haluaisin lukea lehteä, jossa olisi juttua uusista nimistä ja aina silloin tällöin mukana tulisi koksu-CD, joka sisältäisi nimenomaan uusia bändejä. Mitä suosittelette? Q on dylsä.

PS. Uusimman Guitar Playerin kannessa komeili Rushin Alex Lifeson. Lehti tehnyt herrasta kattavan esitelmöinnin ja haastattelun. Tämä vinkiksi kiinnostuneille.

+/- saldo : 0 |

    Pekka kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mojo ja Uncut tulee joka kuukausi ostettua, molemmissa aina CD mukana. Varmaan noi näit siellä koska kummassakin on viime aikoina ollut kansissa juuri noita dinosauruksia. Mutta hyviä lehtiä kumpainenkin ja aina juttua uusistakin artisteista.
    Eikös NME ole nykyisin hyvinkin syvältä?

    Magnetin joskus tilasin, mutta hieman liian alternative oli asenteeltaan. Hyviä juttuja oli tosin siinäkin. Lukijapalstalla vetivät herneet nenään jos kannessa Tom Petty.:)

    Yeti kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Knowledge - Drum & Bass magazine:a tulee tilailtua UK:sta. Postimaksuja ei ole.. Aina tuoreimmat rumpu-basso hitit CD:llä..

    Uncuttia ja Rumbaa on kans tullut lueskeltua, kun kohdalle osuu.

    Ilmaisjakelulehdistä pitää mainita Vice.

    JiiPee kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Musician" oli erinomainen 90-luvulla. Tilasin sitä pari, kolme vuotta. En tiedä, onko lehti enää edes olemassa.

    MissLemon kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mojoa ja Uncuttia olen lueskellut, mutta silti... Rumbasta olen jäävi sanomaan mitään, luen tiestysti, Suen otan mukaan kun näen. Ihmettelen vaan ulkomaisten lehtien jämähtäneisyyttä. Ja koska itse en soita mitään, jäävät nämä Guitar Playerit, Riffit sun muut väliin. Toi Magnet oli uusi nimi. Pitää tsekata.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rumbaa, Soundia, Rytmiä ja Suea tulee luettua. Noita ulkomaisia luen vain lentokoneessa jos joudun pidempiä pätkiä menemään. Aika jumittavia ne on kyllä. Pelkkää vanhaa pierua joissain lehdissä ja joissain sitten taas vain muutamia tabloid-bändejä, arktik mankiisia, killersiä ja ferdinandeja. Joutuu tykkäämään suomalaisista lehdistä enemmän. Niin joo, ja Colossusta olen tilannut jo kohta sen 10 vuotta. Tilasin taas Soundin juuri pitkän tauon jälkeen. Kahtotaan miten käy...

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse olen juuri vaihtamassa Soundia Rumbaan, ihan vaan vaihtelun vuoksi. Soundin arvostelijat ovat joskus ääliöitä.

    Löytyykö Suomesta muuten mitään vaihtoehtomusiikkin lehteä?

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toinen Vaihtoehto

    -mikäli Punk on sydäntä lähellä...

    ttt kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taitaa olla netti tappanut aika tehokkaasti fanzinet. Luulisin.
    1990-luvun alussa niitä kyllä piisas musiikista marginaali("kauhu") aiheisiin,
    mutta onhan TEILLÄ tietokoneet, kuulemma lehtiä voi monitorilta nykyään lukea..

    Stonehead kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä ole vuosiin rocklehdistöä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta lukaissut. Soundia selasin poikasena säännöllisesti vuosia. Nyt on tossa uusin RIFFI tavauksen alla ja mielelläni olen sitä lukenut.

    EberkJuho kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Omasta mielestäni Soundi on hyvä musiikkilehti. Tulee joka kuukausi kotiin. Muista suomalaisista musiikkilehdistä tulee ilmaista Sue'ta (jossa on ihan hyviä artikkeleita vähemmän tunnetuista bändeistä, mutta isoista bändeistä on lähinnä historiikki) ja silloin tällöin Infernoa. Tosin en oo Infernoa jaksanut ostaa pitkään aikaan, kun siitä on tulossa enemmän Metal Hammer -tyyppinen lehti - eli vähän kaikkea kaikille, mutta ei oikeastaan sitäkään.

    Brittilehdistä tulee jostain syystä osteltua Classic Rockia. Siinä on yleensä kiinnostavia juttuja.

    NME taitaa tosiaan olla aika syvältä nykyään. Eihän se taida tehdä muuta kun yrittää hypettää uusia trendejä, ja sitten luoda keinotekoisia tappeluita hittibändien välille.

    The Wire kuulostaa mielenkiintoiselta lehdeltä...

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Soundi ja Sue. Soundi tulee kotiin ja Suen saa poimittua kotimatkan varrelta. Riffiä, Rytmiä ja Miasmaa tulee luettua, kun kohdalle osuu. Joskus lisäksi näitä guitar-se-ja-se-lehtiä. Soundilla ja Suella pärjää kuitenkin vallan mainiosti.

    Lerxst kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niitä kaikenlaisia guitar zinejä en jaksa ollenkaan lukea, kun ei toisten puuhastelut tai laitteistot hirveesti jaksa kiinnostaa enää.

    JPP kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Colossus ja Inferno tulee tilattuna ja Suen otan talteen aina uuden numeron ilmestyessä. Kirjastossa tulee luettua Soundi ja Rumba, jossa on mielestäni ollut huolestuttavan vähän kiinnostavaa luettavaa viime aikoina.

    Lisäksi divareista, kirpputoreilta ym. tarttuu mukaan satunnaisia lehtiä jos vaikuttaa kiinnostavalta tyyliin: Guitar Playerin "Industrial Guitar" tai Mojon "Pink Floyd & The Story of Prog Rock" ja "Psychedelic!" -spesiaalit (ei Mojolla taida enää muita versioita tullakaan kuin veri spesiaaleja ja ultimate collectors editioneja ja vastaavia).

    Astro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Colossus on ollut tilauksesta melkolailla alusta alkaen. Lähinnä kannatuksen vuoksi, tosin onhan siellä paljon kiinnostaviakin artikkeleita.

    Rumbaa ja Soundia olen aikaisemmin myös tilannut, mutta harvakseltaan jaksan enää lukea. Mojoa, Classic Rockia yms. jos sattuu huomaamaan jotain kiinnostavaa, mutta harvemmin. Suessa on aina joku kiinnostava juttu, lähinnä nousevista suomalaisista vaihtoehtobändeistä missä voi olla jotain psykejuttujakin mukana.

    Ei oikein ole nykyään aikaa päivän Hesariakaan lukea.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin noita lehtiä kattelee aina kirjakaupassa & R-kioskissa pääasiassa, joskus ostaakin Record Collector-Mojo-Uncut-linjalta. Venäläistä Fuzzia en oo saanu pitkään aikaan kun en oo käyny Pietarissa... Divareistakin joskus jotain... RumbaSoundi, noita silmäilen kirjastossa, moneen kuukauteen ei yleensä oo noissa muuta kiinnostavaa kuin Juntusen 3 kuvaa JytäsanomatSoundikin alkulehdillä. Tyttäreni Suolsikki-Demi-julkaisuja joskus vilaistuani olen päätynyt tuohon johtopäätökseen, että se rock siellä popimmalla puolella on kokonaan tyttöjen juttuja nykyään, ja ed.m. RumbeloSoundikki, etenkin jälkimmäinen, taas on ottanut semmosen kannan, että varsinainen rock on vain&ainoastaan hevimetelipellejen hommia.
    Et sillei.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vuosiin en ole ostanut säännöllisesti mitään musiikkilehteä. Nettimatsku riittää.

    Magdalaine kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Classic Rockia aloin tilaamaan, vaikka onkin melko kallis lehti ainakin omalle kukkarolleni. Se on vain hyvä, ja joka kerta löytyy paljon juttua itseäni kiinnostavista bändeistä. Olen löytänyt hyviä vanhoja "uusia" bändejä sekä uuttakin musiikkia tuon lehden kautta.

    Mojoa en ole ikinä nähnytkään täällä, koska toistaiseksi asun missä asun. Kiinnostaisi kyllä lukea. Uncutista en oikein tykkää, vaikka pari numeroa olen joskus ostanut. Kuuntelen myös jonkun verran metallisempaa musiikkia, jolloin tulee Metal Hammeria ja Infernoa luettua, mutta harvemmin ostan niitä (ellei joku superkiinnostava bändin juttu ole siinä).

    Suomalaisista Suen otan ilmaiseksi joskus, Rumbaakin tiettyjen bändien takia (joskus) ostan. Mutta niissä on lähinnä juuri jotain omaan makuuni liian ihkuja indiebändejä ja suomalaisia vaihtoehto ym. undergroundjuttuja, jollaista en erityisen paljoa kuuntele. Eli en ole vain niiden kohderyhmää. Classic Rock on vain paras.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sue - ilmainen.

    1970-luvun alussa oli Musa (myöh. Soundi), tarkkaan luettiin, ja uskottiin kaikki.

    Öh. .. engl. Mojo Magazine,

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rumba - tietysti. Olinhan mä koko läpyskää perustamassa silloin kauan sitten. Onneksi lehti on pitänyt linjansa.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Brittilehdistä tulee jostain syystä osteltua Classic Rockia. Siinä on yleensä kiinnostavia juttuja.
    Kaikki kehuu. Ilmeisesti CR:n kieli on muuttunut jonkin verran iisimmäksi. alkuun se oli sitä brittikulttuurilehtien koukeroista ja hienoa - vaikka aihe saattoi olla retro: Uriah Heep - maailman onnettomin bändi (jossa siis esim. oli Ken Hensleyn diagnoosia referoitu, muistelen).

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos porukalla muuten tullut seurattua tv:sta Tupla tai kuitti-ohjelmaa?
    Itsellä on nyt jäänyt pari viimeisintä näkemättä, mutta kun viimeeksi katsoin niin visailun aloitti kaveri, joka tietää musiikkilistat vuosikymmenien ajalta (onkohan kaveri vielä mukana visailussa?). Hän sanoi tiiviisti lukeneensa musiikkilehtiä ja listasuosikit ovat jääneet ajoilta mieleen jos lehtijutut ovat olleet kiinnostavia. Jospa muistaisi katsoa seuraavan erän.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosikki oli suosittu "musiikkilehti" 70-luvulla :lol:
    Siinä oli runsaasti top 20-40 listoja, tosin myyntimääriin perustuen.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suosikki oli suosittu "musiikkilehti" 70-luvulla :lol:
    Siinä oli runsaasti top 20-40 listoja, tosin myyntimääriin perustuen.


    Suosikin listat ovat olleet samoja virallisia listoja kuin muutkin listat muissa aviiseissa. Rumba on nyt alkanut julkaisemaan ihan omaa listaansa.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos porukalla muuten tullut seurattua tv:sta Tupla tai kuitti-ohjelmaa? Itsellä on nyt jäänyt pari viimeisintä näkemättä[...]


    Itse katson jokaisen jakson.. www.mtv3.fi --> [u:0c119058bf]MTV3 Anytime & netti TV[/u:0c119058bf] --> Tupla tai kuitti. Uusimmassa näköjään Joni-Matti Salo: The Rolling Stones.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Itse katson jokaisen jakson.. www.mtv3.fi --> MTV3 Anytime & netti TV --> Tupla tai kuitti.

    Enpä muistanutkaan, että pääsee netissä katsomaan.
    Epäoikeudenmukaisesti päätty tuo Könösen taival... tulee kisaamaan musiikkilistoista ja yhtäkkiä olisi pitänyt tietää myös poliisisarjalistat :?

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Brittilehdistä tulee jostain syystä osteltua Classic Rockia. Siinä on yleensä kiinnostavia juttuja.
    Kaikki kehuu(?). .. Ilmeisesti Classic Rock´n kieli on muuttunut jonkin verran iisimmäksi. alkuun se oli sitä brittikulttuurilehtien koukeroista ja hienoa - vaikka aihe saattoi olla retro: Uriah Heep - maailman onnettomin bändi (jossa siis esim. oli Ken Hensleyn diagnoosia referoitu, muistelen).