Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Moderaattorit

pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten (38 kommenttia)
Haluaisin tietää ketkä kaikki ovat Palasokerin moderaattoreita? Mikä on heidän "toimenkuvansa"?

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.palasokeri.com/index.php?g=442&op=modload&name=Forum&file=groupcp


    Toimenkuva on siistiä laittomuudet ja muu maalaisjärjen vastainen käytös. Kiinnostaako moinen toiminta, kysehän ei varsinaisesti ole mistään kunniatehtävästä saati että hommasta hyötyisi taloudellisesti?

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Toimenkuva on siistiä laittomuudet ja muu maalaisjärjen vastainen käytös. Kiinnostaako moinen toiminta, kysehän ei varsinaisesti ole mistään kunniatehtävästä saati että hommasta hyötyisi taloudellisesti?

    Saako silloin moderoida muita moderaattoreita, jos he eivät seuraa yllämainittua toimenkuvaa?

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei tänne mitään moderaattoreita kaivata. Hyvin on mennyt tähänkin saakka. Jäsenet osaavat ihan hyvin moderoida itse itseään. Ainakin yleensä.

    Vapaa ilmapiirihän täällä Sokrussa on aina ollut, joka on pelkästään hyvä. Pientä vittuluahan aina on, mutta sekin kuuluu asiaan. ;)

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.palasokeri.com/index.php?g=442&op=modload&name=Forum&file=groupcp

    kysehän ei varsinaisesti ole mistään kunniatehtävästä saati että hommasta hyötyisi taloudellisesti?


    Onko siis kyse siitä, että moderaattoriella on ollut vittumainen lapsuus ja siksi pyrkivät elämässään kaikkiin mahdollisiin auktoriteettiä sisältäviin toimiin?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluaisin tietää ketkä kaikki ovat Palasokerin moderaattoreita? Mikä on heidän "toimenkuvansa"?

    Mitä se sinulle oikeastaan kuuluu? Haluatko metsästää mossadin agentteja?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko siis kyse siitä, että moderaattoriella on ollut vittumainen lapsuus ja siksi pyrkivät elämässään kaikkiin mahdollisiin auktoriteettiä sisältäviin toimiin?

    Kyse on lähinnä ruohonjuuritason mielenterveystyöstä. Tai ei siis ruohon..

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En viitsi provosoitua, vaan jatkan kuin joitakin kommentteja ei olisi olemassakaan.

    Miten paljon täällä moderaattorit joutuvat poistamaan asiattomuuksia? Onko kyseessä suuri ongelma vai eikö sitä juuri ole?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En viitsi provosoitua, vaan jatkan kuin joitakin kommentteja ei olisi olemassakaan.

    Melkoinen sattuma, koska myös tämä koko boardi on kuin sinua ei olisikaan. Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Et varmaan. Kerron: sen sijaan että koko ajan - kyllä koko ajan - valittaa toisten kirjoitusten sisällöstä, voisit itse hukuttaa tyhjänpäiväiset viestit itse kirjoittamiisi erinomaisiin viesteihin, joihin kaikki haluavat sanoa jotain muuta kuin että suksi kuuseen valittamasta.

    Ei täältä ole sitten kevään montakaan viestiä moderoitu pois.

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Melkoinen sattuma, koska myös tämä koko boardi on kuin sinua ei olisikaan. Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Et varmaan. Kerron: sen sijaan että koko ajan - kyllä koko ajan - valittaa toisten kirjoitusten sisällöstä, voisit itse hukuttaa tyhjänpäiväiset viestit itse kirjoittamiisi erinomaisiin viesteihin, joihin kaikki haluavat sanoa jotain muuta kuin että suksi kuuseen valittamasta.


    En ole valittanut muiden kuin sinun ja AMBB "viestien" "sisällöstä". Mutta sitäkään et tajua.

    On ollut kivaa olla täällä PS:ssa, mutta jos moderaattorit ovat tuollaista tasoa, niin ei se ole sen arvoista. Joskus sinäkin kirjoitit luettavaa, ärsyttävää tekstiä. Nyt sinä ja AMBB olette kuin Pavlovin koiraveljekset ja sitähän ei kukaan jaksa lukea.

    Tätäkö se avohoito on. Pahimmat väärinlääkityt luulevat harrastavansa "ruohonjuuritason mielenterveystyöstä".

    HAU HAU. Tähänkin kai tulee parin minuutin jälkeen jokin näsä-"viisas" kommentti.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No niin tulee. Olet ilmeisesti itse niin laitostunut, että luulet tämän olevan julkinen palvelu, jonka tasosta voi valittaa, vaikka itse ei tee asian eteen mitään? Koita nyt vaan itse kirjoittaa jotain sellaista, minkä kuvittelet ohjaavan boardin sisältöä oikeaan suuntaan. Tekisi mieli sanoa, että ei se ole hullu joka kirjoittaa, vaan se joka lukee - ja sitten vielä valittaa päälle. Liity johonkin kirjakerhoon, jos et itse pysty valitsemaan mitä luet.

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olet ilmeisesti itse niin laitostunut, että luulet tämän olevan julkinen palvelu, jonka tasosta voi valittaa, vaikka itse ei tee asian eteen mitään? [/quote]
    Mutta sitähän minä juuri yritänkin tehdä, mutta aika turhaan.

    Koita nyt vaan itse kirjoittaa jotain sellaista, minkä kuvittelet ohjaavan boardin sisältöä oikeaan suuntaan.

    Boardin oikea suunta näyttää ainakin sinun puoleltasi tarkoittavan iänikuista suunsoittoa AMBB:n kanssa. Miten jaksat sitä tehdä?

    [quote]
    Liity johonkin kirjakerhoon, jos et itse pysty valitsemaan mitä luet.

    Ennen aika hyvin pystyi topicin mukaan. Mutta nyt turhan monessa on vain nykyään sinun ruikutuksiasi.

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä!? Kuinka julkeat lyhentää nimimerkkini!?

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen aika hyvin pystyi topicin mukaan. Mutta nyt turhan monessa on vain nykyään sinun ruikutuksiasi.

    Ai yksinkö muka "ruikutan". Jos täällä olisi ylipäätään jotain järjellistä asiaa, olisin aikoja sitten deletoitunut kaikki vittu-sanan sisältävät viestit - arvaat varmaan kenen kirjoittamia ne pääosin ovat - mutta kun täällä ei tapahdu muutenkaan mitään, olen antanut olla enkä ole varsinkaan jaksanut ajaa eteenpäin erään käyttäjän täydellistä poistamista. En ryhdy selventämään jollekkin randomille kansankoulunopettajalle miksi jaksan kommentoida Acidin viestejä. Jos tämän boardin sisältö vie sinulta yöunet, keskustele asiasta sen omistajan kanssa - hän ehkä antaa sinulle moderointioikeudet, jonka jälkeen voi ryhtyä poistamaan minun viestejä. Siihen asti kaikki muu on turhaa parran tärinää.

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ryhdy selventämään jollekkin randomille kansankoulunopettajalle miksi jaksan kommentoida Acidin viestejä. Jos tämän boardin sisältö vie sinulta yöunet, keskustele asiasta sen omistajan kanssa - hän ehkä antaa sinulle moderointioikeudet, jonka jälkeen voi ryhtyä poistamaan minun viestejä. Siihen asti kaikki muu on turhaa parran tärinää.

    Miksi et selvennä miksi jaksat kommentoida AMBB:n viestejä? Sehän vastaa olisi kiinnostava.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noi Docin ja AMBB:n nokittelut on pelkästään hauskoja, samoin jotkut AMBB:n trollaukset. Ei kai niitä nyt tarvitse kuolemanvakavasti ottaa?

    Niinkauan, kuin fleimaukset pysyvät noissa poliittisissa väittelyissä, niin mitäs ne nyt haittaavat? Ainahan tuon tyyppiset ketjut kuumentavat tunteita joka foorumilla.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksi et selvennä miksi jaksat kommentoida AMBB:n viestejä? Sehän vastaa olisi kiinnostava.

    Eiköhän Jiipee sanonut tuossa yllä oleellisen ilman eri selventämistä. Leipää ja sirkushuveja. Kyllä minulle kelpaisi asiallinen ja vaikka lähdeviitteisiin perustuva "argumentointi", mutta kuka (vittu) [u:53fc237bbd]sitäkään[/u:53fc237bbd] jaksaisi lukea vuodesta toiseen. Nyt on menty niillä eväillä, jotka on käsillä, ehkä liiankin pitkälle, mutta toinen vaihtoehto olisi tosiaan ollut kovakätisempi.

    Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alusta asti on ollut periaatteena antaa kaikkien keskustella tyylillään, onhan tämä keskustelufoorumi, itseäni vituttaa joillakin boardeilla egoaan pönkittävät moderaattorit, jotka jaksavat itkeä päivästä toiseen offtopiceista ja ties mistä, mielestäni keskusteluun nimenomaan kuuluu että se rönsyilee ja kun tämä uljas webin toinen generaatiokaan ei ole vielä tuonut tullessaan mitään foorumia ylevämpää keskustelumatriisiavaruusjärjestelmää niin eletään sitten tämän kanssa. Se, että "keskustelu" uhkaa mennä välillä joidenkin hahmojen keskinäiseksi kinasteluksi on mielestäni osa tätä rönsyilevää mielipiteen esittämisen kulttuuria ja pidän sitä edelleen parempana kuin alkaa tapauskohtaisesti pohtimaan rajoja missä keskustelu tai jankkaaminen olisi moderoimalla katkaistava. Yksi tapaus voi olla selkeä, seuraava ei sitten niinkään ja pian ollaan omissa juoksuhaudoissa puolustamassa omia näkemyksiä moderoinnista, ei niinkään itse keskustelusta. Toinen ärsyttävä piire nykyisessä foorumikulttuurissa on se että viimeiseen asti kaivetaan verta nenästä ja kun viimeinenkin argumentti on käytetty, vedetään hihasta kunnianloukkaus-kortti jonkin naurettavuuden tähden. Valitettavasti naurettava oikeuslaitoksemme on lähtenyt tähän pelleilyyn mukaan ja suostunut ratkomaan jotain kinasteluja käräjillä asti. Onnea vaan tällä tiellä, pian huomaavat että mitään järkeviä asioita siellä ei enää ehditäkään puimaan. Seuraavaksi kai aletaan käsittelemään kaikkia nakkikioskilla aamuyöstä heitettyjä herjoja.

    Sokrun moderaattoreiksi on pyydetty joskus vuosia sitten muutama ihminen, muistaakseni sai itse ilmoittautua jos on kiinnostunut. Tätä porukkaa taisin ohjeistaa että moderointiin on syytä ryhtyä vain jos jollain kirjoittajalla on tarkoituksena täyttää lauta kymmenillä ellei sadoilla sisällyksettömillä viesteillä tai sitten selkeästi rikotaan lakia. Moderaattoriksi saa edelleen ryhtyä kuka tahansa teistä, ehtona ainoastaan että on onnistunut jossain määrin maalaisjärkisesti onnistunut täällä aiemmin kirjoittelemaan.

    Tähän nyt enimmäkseen puituun tapaukseen kommentoin sen verran että jos Docin kirjoittelu olisi [u:99b62f66fe]pelkästään[/u:99b62f66fe] muille vittuilua niin siihen olisi puututtu jo ajat sitten. Tiettävästi Doc on kuitenkin siinä määrin kulttihahmo tällä foorumilla, että tiedän lukijoita, jotka seuraavat tätä ainoastaan hänen kirjoitustensa takia. Tämä pitää kokonaissaldon plussan puolella aika pitkään.

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluaisin että joku nainen olisi moderaattori.

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Haluaisin että joku nainen olisi moderaattori.

    Eix ne kaikki ooo!?

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, rönsyilevä nainen.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuosta moderoinnista, sensuroinnista, postien deletoimisista ja keskusteluihin puuttumisesta on todella paljon huonoja esimerkkejä kansainvälisiltäkin foorumeilta. Olen ollut itsekin moderaattorina monella foorumilla vuosien kuluessa, ja kokemuksena on, että liberaali linja on ehdottomasti ainoa oikea.

    Jaken kanssa ihan samaa mieltä tuossa: Ei mitään niuhottajia tänne kitisemään, kun tarvetta sensuurille ja kirjoitusten rajoittamiselle ei ole. Asioista eri mieltä oleminen (kiihkeästikin) tekee keskusteluista vain värikkäämpiä. Suomessa on ihan tarpeeksi kaiken maailman holhousta, kyttäystä ja perseilyä, pidetään Palasokerin sana vapaana.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän täällä musiikkijuttujen lisäksi ole muuta äksöniä kun Docin ja tämän lukuisten riivaajien keskustelu. Joten se on tätä ilmaista SISÄLLÖNTUOTTOA.

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Päivät lyhenee ja yksinäiset mieshenkilöt pimahtelevat kun on kaksi pyhää peräkkäin. Ei mitään uutta. Kyllä se siitä, kun palaatte sorvien ääreen. Ja jos ei, ainahan voi kaivautua kiven alle tekemään kuolemaa.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta on pelkästään positiivista, että ihmiset pistävät itsensä peliin ja herja lentää. Itse olen herkästi provosoituvaa tyyppiä, joten sallin sen muillekin. :wink: Spammaus on asia erikseen, mutta sitä täällä ei ole esiintynyt miesmuistiin.

    Miltähän Doc' ista tuntuu olla "kulttihahmo"? :P

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Päivät lyhenee ja yksinäiset mieshenkilöt pimahtelevat kun on kaksi pyhää peräkkäin. Ei mitään uutta. Kyllä se siitä, kun palaatte sorvien ääreen. Ja jos ei, ainahan voi kaivautua kiven alle tekemään kuolemaa.

    Miksi teitittelet itseäsi?

    Viukkis kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole kyllä hetkeen kiinnostanut täällä osallistua keskusteluihin kun tuntuu että mikä tahansa ketju latistuu vaivaannuttavaksi henkilökohtaiseksi vittuiluksi sillä sekunnilla kun jompikumpi riitapukari osallistuu siihen. Tähän asti luulin, että ylläpito on katsonut asiaa sormien läpi koska Doc on kuitenkin joskus vuosia sitten osoittanut kykenevänsä myös hyvinkin järkevään keskusteluun. Viime aikaisen perusteella olen sangen pettynyt siihen millainen rasittava pikkukakara siitäkin tyypistä tulee kun vähän provosoidaan. Jos tosiaankin ylläpidon virallinen kanta on, että keskustelun tasolla ja sisällöllä ei ole mitään merkitystä kunhan sitä vaan on, niin pyytäisin että minun käyttäjätunnukseni poistetaan. Rajansa kaikella.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    . Jos tosiaankin ylläpidon virallinen kanta on, että keskustelun tasolla ja sisällöllä ei ole mitään merkitystä kunhan sitä vaan on, niin pyytäisin että minun käyttäjätunnukseni poistetaan. Rajansa kaikella.


    Enpä haluaisi olla henkilö joka määrittelee jonkun tietyn yhteisön keskustelun tason / sisällön. Miksi tehdä asiasta niin teatraalinen, minä ainakin vain poistaisin ko. linkin bookmarkeista jos kiinnostus olisi loppunut.

    Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt kun on viimein uskallettu asia julki tuoda että tämä eräiden henkilöiden kinastelu ei motivoi monia osallistumaan keskusteluun niin eiköhän asianosaiset osaa itse tehdä asiasta johtopäätöksiä ja kenties muuttaa toimintaansa, miksi siihen pitäisi ylläpidon tai moderaattoreiden puuttua poistamalla viestejä tai rajoittamalla keskusteluoikeuksia? Uskon siihen että tämä yhteisö pystyy moderoimaan itse itseään, ei siihen mitään hirmuhallintoa tarvita.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kannatan Jaken linjaa!

    Omia hölmöilyjäni katsottiin takavuosina eräällä listalla ihan kivasti läpi kiväärinpiipun, enkä voisi nyt vaatia tiukempaa linjaa täälläkään. 8) :lol:

    Doc.B.D kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "pyytäisin että minun käyttäjätunnukseni poistetaan." :lol: :lol: :lol:

    Naurettavaa väittää, että minun ja Acidin välinen sättääminen olisi jotenkin estänyt jotakuta muuta käymästä asiallista keskustelua.

    No joo. Vikahan on täysin minun eikä Acidin. Acidinhan on kohdistanut kaikki haistattelut ja vituillut aina minulle, enkä ole niitä viestejä moderaattoristatuksesta johtuvan kaksoissidoksen takia poistanut. Toisaalta maailmankuvaani ei myöskään mahdu se, että sanotaan mitä tahansa, joten olen sanonut vastaan. Lienee varmaan joku sattuma, että kritiikin kärki kohdistuu juuri minuun, eikä Acidin toimiin - asialla ei ole varmaan mitään tekemistä kriitikkojen oman arvomaailman kanssa. Hyvää yötä Palasokeri.

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    . Jos tosiaankin ylläpidon virallinen kanta on, että keskustelun tasolla ja sisällöllä ei ole mitään merkitystä kunhan sitä vaan on, niin pyytäisin että minun käyttäjätunnukseni poistetaan. Rajansa kaikella.


    Enpä haluaisi olla henkilö joka määrittelee jonkun tietyn yhteisön tason / sisällön. Miksi tehdä asiasta niin teatraalinen, minä ainakin vain poistaisin ko. linkin bookmarkeista jos kiinnostus olisi loppunut.


    Aivan. Palasokerilla on VÄHITEN fleimausta ja trollaamista kaikista yhteisöistä, mitä olen lukenut. Acidin trollit ovat tuoneet eloa tänne, vaikka suurimmaksi osaksi ovatkin ihan täyttä skeidaa. Mutta on niistä virinnyt monta mielenkiintoista keskusteluakin. Samoin, kun noista Vaskelan jutuista aikanaan.

    Paljon mielummin olen vähän kaoottisessa ja vapaassa ilmapiirissä, jos toisena vaihtoehtona olisi steriili, ylimoderoitu foorumi.

    Minustakin käyttäjätunnusten poiston pyytäminen on ylireagointia ja "drama queen"-käytöstä. Toisaalta ymmärrän, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Eikö foorumisoftassa ole mahdollisuutta laittaa tiettyjä käyttäjiä ns. "ignore-listalle", jos ei halua heidän viestejään lukea?

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep. Nykyinen linja on hyvä. Docin vastineet Acidmaman trolleihin ovat olleet pääosin viihdyttävää luettavaa. Eikä noi taistot ole mielestäni sekoittaneet mitään "oikeita" keskusteluja. Eli sitä mikä on paras Rush-levy ym. :lol:

    AcidMothersBadenbaden kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei, muutama kysymys:
    Eli onko vittuilu tästä lähtien kiellettyä?

    Vai saako vittuilla, jos kohdehenkilö ei ole moderaattori?

    Miksei kukaan ymmärrä vittuilun ja huulen heiton välistä yhteyttä?

    Laskeeko keskustelun taso välittömästi, jos esiintyy voimasanoja tai kärjistyksiä?

    Eikö otettaisi ihan rauhallisesti?

    Onko totuutta olemassa?

    Olen kysynyt ennen, mutta kysyn taas, kun en vastausta saanut, eli mitä foorumkielellä tarkoittaa "trolli"?

    JiiPee kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Olen kysynyt ennen, mutta kysyn taas, kun en vastausta saanut, eli mitä foorumkielellä tarkoittaa "trolli"?


    Täältä löytyy englanninkielinen selitys sanalle.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Onko totuutta olemassa?



    http://www.hyvametalli.com/The_Totuuden_kotisivu_1/


    juishi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Miksei kukaan ymmärrä vittuilun ja huulen heiton välistä yhteyttä?
    Ehkäpä vika silloin on huulenheittäjässä/vittuilijassa.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miksei kukaan ymmärrä vittuilun ja huulen heiton välistä yhteyttä?
    Ehkäpä vika silloin on huulenheittäjässä/vittuilijassa.


    Omia keventäviä juttujani ei juurikaan kukaan ymmärrä, nyyh... :( 8) :lol:

    juishi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]
    Miksei kukaan ymmärrä vittuilun ja huulen heiton välistä yhteyttä?
    Ehkäpä vika silloin on huulenheittäjässä/vittuilijassa.[/quote]

    Omia keventäviä juttujani ei juurikaan kukaan ymmärrä, nyyh... :( 8) :lol:
    Puhut liian vaikeita :roll: