Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Maastamuutto

Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten (17 kommenttia)
Että mihin kannattais muuttaa? Tätä kysyn siis ihan puolivakavissani, jotenkin alkaa ymmärrys loppumaan tähän paapomisyhteiskuntaan, missä ihannekansalainen tekisi matalapalkkaista duuniaan kotona, ei lähtisi sieltä mihinkään ettei kuluta, saastuta tai satuta itseään ja töiden jälkeen istuisi hiljaa kotonaan pimeässä odottamassa unta ja seuraavaa työpäivää. Ja olisi kateellinen kaikille vaikkei olisi syytäkään. Ja varoisi pariutumasta ettei tulisi vahingossa häirinneeksi ketään sekä vaihtaisi uskontoaan vain osoittaakseen vieraanvaraisuuttaan.

Missä ei tarvitse maksaa (liikaa) veroja, on suhteellisen toimiva yhteiskuntajärjestelmä ja mukavia sekä rentoja ihmisiä? Tätähän palstaa lukee tietääkseni yli kaksi ulkomailla asuuvaakin, kertokaa että siellä parempi/huonompi olla.

+/- saldo : 0 |

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kanada.

    Jake kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos vastauksesta, tuon voisinkin lisätä tuonne listaan miksi täältä pitäisi lähteä kiitämään.

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ruotsi.

    Hienoja autoja, kauniita naisia, hyvä palkkataso, hanttihommat tekevät Suomalaiset ja muut maahanmuuttajat...

    harmaa kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm... Vaikuttaa, että viikonlopulle on nyt erityinen tarve.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heti, kun tuo lapsonen on lähtenyt kotipesästään maailmalle, mä pakkaan kamani, nostan vähät säästöni ja samalla kytkintä. Omien ja ulkomailla asuvien ystävien kokemuksiin pohjaten voin kyllä sanoa, ettei mitään maanpäällistä Xanadua olekaan. Samaa paskaa se on joka paikassa, vähän eri maustein. Mutta vaihtelu virkistää, helpottaa tätä "en kuulu joukkoon" -fiilistä ja saa katsomaan omaa kotimaataan hiukan eri silmin, niin hyvässä kuin pahassa.

    Että mihin kannattais muuttaa? Kauas pois.

    Olen Harmaan kanssa samaa mieltä; viikonlopulle on nyt erityinen tarve.

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Naula päähän ja tansseihin.

    EsaJii kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harjottelet vasemmalla ajamista, sitten vaikka Irlantiin. Soma pieni maa. Sadetakki mukaan.

    Tanska. Vain pullonkorkinavain mukaan.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Irlanti voisi olla oikein hyvä kohde. Sitä voisi mennä vaikkapa jonnein tilalle heppoja hoitelemaan.

    Markkutapio kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...Omien ja ulkomailla asuvien ystävien kokemuksiin pohjaten voin kyllä sanoa, ettei mitään maanpäällistä Xanadua olekaan...

    Mielikuvitusmaailma lienee kuitenkin se mieleisin maailma, voi muokata millaiseksi haluaa.
    Xanadun lisäksi... olettekos koskaan käyneet Ihmemaa Oz'issa tai Bulvaniassa... tai jopa Ankkalinnassa?

    Joo, tuostapa tuli mieleen vakavampi ehdotus Jakelle... Disneyland.

    Stonehead kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Legoland.

    juishi kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä varmaan lähtisin Puolaan. Ihmiset on siellä pääsääntöisesti kerrassaan ihania. Loppujen lopuksi lähti minne tahansa niin suurin osa niistä kanssaeläjistä on kusipäitä.

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muuta Kaliforniaan. Varmaan tiedät missä maassa se sijaitsee.

    Minulle riittäisi, kun pääsisi muutamaksi viikoksi lämpöön ja aurinkoon. Egypti ja Marokko voisivat olla suosikkipaikkoja. Niihin maihin tuskin kumminkaan haluaisin muuttaa asumaan.

    MissLemon kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä varmaan lähtisin Puolaan. Ihmiset on siellä pääsääntöisesti kerrassaan ihania. Loppujen lopuksi lähti minne tahansa niin suurin osa niistä kanssaeläjistä on kusipäitä.


    Nyt rouvien kera Krakovaan!! :twisted:

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua on "haukuttu" jutkuksi, vaikka mummoni vanhemmat olivat perus-puolalaisia. no leikillä tosin.. (toivottavasti)..


    Sain kutsun kesäksi Koliniin, Tzekkeihin, 50 km Prahasta. Siellä on pienimuotoiset häät. Kolinista sellainen 1914 luvulla rakennettu huvila, 450 neliöö! joten Rock the house!!! siellä mahtuu säätämään!! ja pihaakin löytyy. 140 000 eurooo, jep jep, eli Helsinkiläisen kaksion hinnalla =) Vko:n juhlat, Suomesta tulee kavereita soittaan levyjä ja live bandeja jne.. (LUE: festivaalit, jotka huipentuvat häihin..


    nii, kai se pointti oli, että en varmaan olisi saanut nähdä Sonjan lapsen, Lumin kuvia, mutta FB:ssa oli mukava katsella ja kommentoida, kuinka topakka Lumi oli. Kaunis nimi. Miltähän kuulostaa eurooppalaisten korvissa....hmm...kauniilta..

    8)

    Yeti kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle riittäisi, kun pääsisi muutamaksi viikoksi lämpöön ja aurinkoon. Egypti ja Marokko voisivat olla suosikkipaikkoja. Niihin maihin tuskin kumminkaan haluaisin muuttaa asumaan.


    Aika hurjia maita kelailet. Tunnen hyvän ystävä Egyptistä. Puhuu "täydellistä suomea ja shakissa yllättäen löylytin. jossain jalkapalloseurassa se pelasi) Heh, "vähän" erilainen, kuin me härmän äijät, sosiaalinen.. mutta ihan ehdoton, että on paikallinen, kuka näyttää "oikeat" paikat, välttämätön! Muuten menee aikaa hukkaan.. Mua peloittais jossain Marokossa, koska en tunne ketään sieltä. Marokossa on varmasti hyvä meno.. toivottavasti tulee käytyä.

    MZ kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin Marokossa 11-vuotiaana, jolloin oli sydämen takia melkoisen huonossa kunnossa, mutta Marrakesh teki sellaisen vaikutuksen, että siellä olisi pakko päästä taas käymään. Nyt pystyisi kunnolla perehtyä kaupunkiin. Harmi, että ranska ja arabia sujuu harvinaisen huonosti. Egyptin matka taas on ollut käytännössä aina haaveissa. Siellä varmaan pärjää englannilla. Nykyään sinne saisi niihin Punaisenmeren turistiloukkuihin halpoja matkoja. Niistä pääsee kohtuullisen sujuvasti oikeisiin paikkoihin. Yksi tuttu oli syksyllä ensin viikon Niilin risteilyllä, ja sitten viikon jossain niistä turistirysistä. Melkoinen kateus iski, kun kuuntelin juttuja.

    ttt kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua on "haukuttu" jutkuksi, vaikka mummoni vanhemmat olivat perus-puolalaisia. no leikillä tosin.. (toivottavasti)..


    Ahneus ja muut luonteenpiirteet tukevat tätä väitettä. :wink:

    ei vaan. Vai on Sonja palannut jo Tsekkeihin?
    Terveisiä jos törmäät.