Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Uusia ominaisuuksia kuolevalle saitille; URLfeed

Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten (22 kommenttia)
http://www.palasokeri.com/modules.php?op=modload&name=Urlfeed&file=index


Uusia ominaisuuksia näivettyvälle saitille. Sokrun URLfeedin sivulta löydät alalaidasta linkin, jonka kirjanmerkiksi raahaamalla voit lähettää omat sontalinkkisi todella vaivattomasti. Seuraavalla kerralla kun törmäät aivan tavattoman uskomattoman törkeään saittiin tai muuten tuntuu siltä että haluat kokemuksen jakaa, menet vain ko. saitilla/osoitteessa ollessasi oman selaimesi kirjanmerkkivalikkoon ja valitset sieltä linkin "Lisää Sokrun URLfeediin" ja aivan huomaamattomasti saitin linkki on lähetetty osaksi tätä korkeakulttuurin loppumatonta virtaa.

Toistaiseksi kevyellä moderoinnilla, mutta jos/kun alkaa tulemaan aivan kunnon törkyä niin sitten katsotaan uudestaan.

+/- saldo : 0 |

    retrou kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tostahan vois tehdä samanlaisen kuin pörssi-tv-kanavilla, että toinen rullaa puolet hitaammin.. ;) Tulee ehkä vähän liikaa informaatiota samalla kertaa.

    Ei tää netin vilkkain saitti ole, mutta tuo mainitsemasi näivettyminen ei välttämättä houkuttele uusia käyttäjiäkään.

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä täällä edelleen ramppaa ~ 5000 uniikkia kävijää kuussa, mutta eipä heiltä montaa juttua tänne irtoa. Tuon feedscrollin kanssa on ollut tarkoitus jo pitkään saada vähän elegantimpi ratkaisu, mutta kun on niin perkeleen laiska tunkkaamaan, tämä URLfeed syntyi enempi vahingossa/sivutuotteena.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan tuo keskusteluosio ollu aika hiljainen. Mä just yks päivä mietin (se on mun vahvuuksia), että tämä Palasokeri on jotenkin sellainen kivijalka ainakin minun foorumivalikoimassa. Tuttu ja turvallinen. En mä osaa alkaa surffaan, ettenkö kävis täällä pyörähtään. Jos suhteuttaa asiapitoiset viestit kaikkiin viesteihin, niin saadaan aika lähelle numero 1. Mä nyt kirjoittelen mitä sattuu, mutta ketään loukkaamatta, pahemmin. Kohta kyselen siskonmakkarakeiton ohjeita, se on varmaan progeistien ruokaa. Toivoisin vaan ihmisiltä enemmän juttua tähän keskustelufoorumille. Monella on varmaan aivan turhaan joku kynnys tai minimi kriteerit, että postaa viestin, pöh. Tietosanakirjat on sitä varten, ei keskustelut. Usein sellainen ohimennen heitetty juttu poikii hyvät keskustelut. Mä olisin ainakin todella pettynyt, jos tää joskus lopetetaan, mutta ei kai nyt sentäs? Mä en ymmärrä foorumin ylläpidosta mitään, mutta tähän foorumiin on selkeästi satsattu (tämä ei nyt ole perseen nuolemista, vaan vilpitön toteamus). Esim. stelathunit -sivusto on kokenut samaa, se oli vielä pari vuotta sitten 10 suosituimman foorumin joukossa, nyt siellä tulee sunnuntai-iltaisin n. 1 viesti tunnissa ja siellä ollaan kans oltu huolissaan asiasta. Onkohan tämä yleistäkin (musiikki)foorumeilla yleisestikkin? Onko tullut niin paljon uusia foorumeita? Ei kai. Syökö Facebookit ja Myspacet ja vastaavat foorumien suosioita? Tai onko foorumit nyt muuten vain vähemmän suosittuja, kuin 2-3 vuotta sitten?

    ~ 5000 uniikkia kävijää kuussa

    Mulla olikin sellainen kutina, että täällä käydään ja että 98% ihmisistä ei kirjoittele. En tiedä, onko toi 5000/kk paljon vai vähän. Nopeasti laskettuna se on n. 170 ihmistä päivässä, hmm.. kuulosta aika paljolta. En siis epäile tuota, vaan tuo vahvistaa just tuota, että täällä käydään paljon, mutta ei kirjoitella. Mutta täytyy muistaa, että täällä on paljon oheistoimintaa. Esim. toi Puujalka Bub/Scheiße Ristorante syö varmasti keskustelua foorumin puolella, mutta toisaalta jne...

    Mä kirjoittelen paljon ja monenlaisille foorumeille. Esim. "filosofisella" foorumilla kyllä viestit vaihtuu, mutta kun tarkemmin katsoo asiaa, niin samat henkilöt vääntää samoista asioista (mielipideasioista) kk:sta toiseen. Topikkien nimet vaihtuu, mutta lopulta ne päätyy samaan loputtomaan jankkaamiseen. Ja sitä intoa jankkaamiseen löytyy, kun väitellään elämänkatsomuksellisista asioista, uskonnoista jne.. Tämä foorumi on siinä mielessä mainio, että tuon yhdistävän (progeen) alle mahtuu aika laidasta laitaan ihmisiä, kohtuullisen kirjava kokoonpano. Toivottavasti kehitys (kun se muilla elämän alueilla sitä tekee kokoajan) ei mene siihen suuntaan, että jokaikiselle progebandille on oma keskustelufoorumi, missä yhdessä kehutaan bandia. Ihmiset! Keskustelkaa!

    :wink:

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viistonnia on aika vähän siihen suhteutettuna että parhaimpina päivinä oli 18 000-20 000 uniikkia vierailijaa kuukausittain, mutta kyllä edelleen sivuja lataillaan 1000-3000 kertaa päivässa, eli kiinnostusta tuntuisi olevan muttei mitään sanottavaa. Ehkä nuo facebookit ja myspacet täyttää paskanjauhamisen tarpeen ja täällä on jo kaikista genren asioista oltu jotain mieltä.

    Noh, ei tässä nyt tarkotus ole mitään kuoppajaisia viettää, tulipahan vaan mieleen että melkoista tekohengitystä keksiä uusia virityksiä raadolta haisevaan ladaan...

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten progeen kuuntelijoiden lukumäärä vähänee luonnollisen poistuman kautta. Ensin menee kuulo, sitten tärisee kädet niin, että kirjoittamista ei tule mitään.. Onko sulla tiedossa statseja noin niin kuin yleisesti keskustelufoorumeista, onko sellaisia saatavilla. Tuo keskustelun irvikuva, Facebook, varmasti syö aikaa ja ennen kaikke keskustelua muualta. Eihän esim. tuo Facebook nyt kovin vanha ole, ja varmaan se on juuri nyt suosituimmillaan. Mulla on mielenkiinto alkanu mennä siihen, alkuinnostuksen jälkeen. Toki se on mainio "ilmoitustaulu" ja yhteydenottokanava, mutta keskustelupaikkana se on internetin small talkkia, heh. Siellä sitä kynnystä aloittaa "keskustelua" ei juurikaan ole, eikä sitä pitäisi olla täälläkään. Välillä mä melkein kaipaan Harmaata ja sen jalkahikitopikkeja, no ei tilanne varmaan kummiskaan ihan niin epätoivoinen ole..
    Onko muuten Sokrun statsit julkisia? Ja varmaan kevät innoittaa ihmisiä kirjoitteleen. Olen sen ollut huomaavinani, lyhyen internet-historiani aikana, voin tietysti olla täysin väärässä.

    edit: Tai en mä nyt tee mitään Sokrun tilastoilla, mutta jos jollain on tietoa ihmisten internet-käyttäytymisestä, niin kiinnostaisi, kuinka paljon FB ja Myspacen kaltaiset paikat on syönyt foorumeilla vietettyä aikaa. No ei tollaista "tutkimusta" varmaan ole edes tehty jne.. Mitenköhän irc:in suosio? No vaikea kuvitella, että irkkaajat lähtis FB-businekseen mukaan, liian visuaalista ja tavista.. heh

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten progeen kuuntelijoiden lukumäärä vähänee luonnollisen poistuman kautta.


    No eihän tämä koskaan ole ollut pelkästään proge-foorumi vaikka musiikkikeskustelusta suurin osa onkin tuohon puoleen keskittynyt.

    Uudehko kotimainen proge-foorumi Progolforum.com on ehkä sitten osaltaan hieman vähentänyt tuon puolen keskustelua täällä.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten progeen kuuntelijoiden lukumäärä vähänee luonnollisen poistuman kautta.


    No eihän tämä koskaan ole ollut pelkästään proge-foorumi vaikka musiikkikeskustelusta suurin osa onkin tuohon puoleen keskittynyt

    Sori, ei ollu tarkoitus loukata teitä vanhempia.

    Kcrimso kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Tai sitten progeen kuuntelijoiden lukumäärä vähänee luonnollisen poistuman kautta.


    No eihän tämä koskaan ole ollut pelkästään proge-foorumi vaikka musiikkikeskustelusta suurin osa onkin tuohon puoleen keskittynyt[/quote]
    Sori, ei ollu tarkoitus loukata teitä vanhempia.


    :roll:

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, no joo.. Yritin olla hauska, mutta ei se nyt oikein lähtenyt.

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se ihme, ettei paras ja asiantuntevin musiikkifoorumi löydä aktiivisia käyttäjiä!

    Tämän hienon foorumin promotoimiseen pitäisi tehdä joku suunnitelma. Kulttipaikkahan Palasokeri jo on... ei missään nimessä saa antaa paikan näivettyä! Ehkä Sokrua voisi jotenkin "piilomainostaa" joillain suuremmilla keskusteluareenoilla.

    Esim. toi "interaktiivinen" levyarvostelu/kommentointisysteemi on aivan loistava ja ainutlaatuinen. Outoa, että muka ei löydy enempää ihmisiä kommentoimaan noita levyjä. Toisaalta määrähän ei koskaan ole korvannut laatua.

    Itse en ole pystynyt paljon työkiireiden takia postittelemaan, mutta parannan kyllä aktiviteettiani heti kun on mahdollista.

    PS: On mullakin Facebook, mutta en kyllä jaksa siellä luuhata ollenkaan. Ei paljon kiinnosta lukea kavereiden päivityksiä tyyliin "Pentti menee tässä just paskalle". En mä ainakaan jaksa sinne mitään päivitellä... ei ihmiset kuitenkaan ole kiinnostuneita kuin omista tekemisistään. Tota privaviestiä siellä tulee joskus käytettyä, kun sieltä saa nykyään helpommin kaikki kiinni.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse kirjoittelen yleensä mistään lähinnä pelkästään tänne, koska tämä on se ainoa ja oikea keskustelufoorumi, the vitun palasokeri! :wink: . Joskus kuohuspäissään progolfoorumille, mutta tosi harvoin. Pistelkääpäs lahjottaen pennosia tälle sivustolle niin saapi pyyteetön mutta ahkera ylläpitoporukka kehityksen eväitä! :wink:

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se ihme, ettei paras ja asiantuntevin musiikkifoorumi löydä aktiivisia käyttäjiä!

    8 viestiä tullut stealttiin viimeisen 15h aikana, ja se foorumi sai mainosta ihan kansallisissa medioissa, kun Stub valittiin johonkin virkaan. Se oli suosituimmat top 10 foorumien joukossa, jokunen vuosi sitten. Tekivät koijarit pilakuvia stubista ja muutenkin se on toimittajille "kultakaivos", kun valistuneet junglistit laukovat kriittiseen sävyyn yhteiskunnallisia näkemyksiään, ja ensimmäisten joukossa tietää kaikesta kaiken, marginaalimusiikista keskustelun ohessa Nykyään siis aika hiljaista siellä(kin). Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon noi FB ja muut on todellisuudessa syöneet foorumeille kirjoittelua. Ehkä ihmisellä on perus tarve kirjoittaa sata sanaa päivässä, mutta "asiallisen" tekstin lukumismäärä on pysynyt myös vakiona? Onkohan mitään tilastoja netti-käyttäytymisestä? Jos jollain on, niin linkki kiinnostaisi.

    Tuolla FB:ssa saa kulumaan sen 2-7 min päivässä, jos ollenkaan. Nyt siellä on muotia ne esitäytetyt kertomukset, mistä puuttuu kohtia ja ne tulee kunkin täyttää umpimähkäisillä tiedoilla, sitten sitä tulee järjetön kokonaisuus, huh. Tämä kuvastaa paljon FB:n luonnetta. Mutta on siinä hyvätkin puolensa, mutta en ymmärä, miten ihmiset voi olla siellä tunnista toiseen, kun internetissä voi käydä keskustelua, kommentoinnin sijasta. Enemmän se on s-posti/messenger, kuin mikään muu. Ja ne tilapäivitykset, voi herran jestas..

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitoin FB:n tilapäivitykseen sokruttimen osoitteen. Jos vaikka joku FB kamuista eksyisi tänne ja toisi omia kavereitaan. Ja ties vaikka joku naispuolinenkin kansalainen tänne pölähtäisi.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, aina täältä jotain virikkeitä on saanut. Postailkaa turhia ajattelematta. Minä itse en mitään uutta löydä. Jos ei jostain tule uutta, kokoilen vaan Vivaldin konserttoja aikani kuluksi. Meni just 8 albumia mp3 CDlle autoa varten.

    Kluge kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokeri on hieno saitti. Paljon hienoja, uusia musiikkituttavuuksia on tämän kautta löytynyt.

    Mitä sitten vaikka välillä on hiljaisempaa? Onko tämä joku pörssiyhtiö, jossa kvarttaalit ratkaisee? Q1 kävi 20% vähemmän porukaa => Yyteet pystyyn ja vähennetään henkilöstöä, eli rekisteröityneitä käyttäjiä myös 20% niin ameriikan eläkeläiset kiittää kauniisti!!! Tätäkö haette?

    Hezzu kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ennen kuin foorumista ja levylautasesta tuli saitin oleellisin osa niin pääosassahan täällä olivat artikkelit, joita saattoi tarjota periaatteessa kuka vain, vaikka ei niitä aktiivisia kirjoittajia kovin montaa loppujen lopuksi tainnut olla. Nykyisten artikkeleita ei taida kirjoittaa enää kukaan, silloin tällöin julkaistaan vain muiden tekemiä tiedotteita, jotka jollain lailla etäisesti sopivat sivuston linjaan/linjattomuuteen. Moni aktiivinen foorumilainenkin on feidannut pois kokonaan tai jättäytynyt lähinnä sivustaseuraajaksi. Olen syyllistynyt tähän myös itse.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, ja artikkeleleita sai kommentoida. Sain hineon lisän Kareliajuttuun lukijalta.

    JiiPee kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aika kohtuullisia noiden artikkeleiden ja arvostelujen lukijamäärät silti ovat. Kyllä mäkin aina luen melkein kaikki uudet arvostelut läpi, vaikken bändiä/artistia tuntisikaan.

    Lerxst kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jahka omien suosikkien uusia julkaisuja taas tulee, tulee kyllä artikkeleitakin...

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (En lukenut mitä yllä on, mutta:....) Päivittäin Sokrun tsekkaan. On edelleen lemmikkini. ½ väkiste minut viime kesänä raahattiin Facebookkiin, elämäni on nyt suurelta osin siellä. Sori.
    Eikös sokrulle pitäs perustaa sinne oma ryhmä?

    juuffo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Lisää Sokrun URLfeediin" Tuo oli aiiiiivan liian mutkikkaan kuulloista. :oops:

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    URLfeediin tuli lisäominaisuudeksi paskauutisten kommentointimahdollisuus, nyt niitä voi sitten kollektiivisesti kauhistella.

    http://www.palasokeri.com/modules.php?op=modload&name=Urlfeed&file=list


    Itse uutisotsikko vie tietenkin sinne alkuperäiseen uutiseen, perästä löytyvä "252 kommenti(a)" linkki avaa ovet sokrun sisäiseen sanailuun.