Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Saudihommeleita

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 15 vuotta sitten (15 kommenttia)
Huomasin tossa etusivulla tuon Saudien suurmuftin lausuntoa koskevan uutisen.

Sitä käsitellään myös miun blogin kirjoituksessa, jossa käsitellään enempikin tuota Saudi-Arabian kuntosaliasiaa ja tuodaan vähän huomioita siihen, miten järkevä toi uutinen on.

http://hemakerk.blogspot.com/2009/05/bodia-sporttia-tsemppista-saudi-arabian.html


+/- saldo : 0 |

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Sheikki varoittaa, että tänä päivänä naiset harrastavat jo urheilua yhdessä ja on enää ajan kysymys, koska he alkavat harrastaa sitä miesten kanssa"
    -YLE-

    Mä olen yrittänyt keksiä mistä näiden aavikoituneiden alueiden ihmisten tyhmyys johtuu. Olen päätynyt pohdinnoissani hamaan tappiin, aina jääkaudelle asti ja kauemmaksikin. Kun aavikoituminen on alkanut kehitysmaissa, niin ainoastaan kynnelle kykenevät ja muuten lahjakkaat ja älykkää ovat tajunneet lähteä auringon polttamilta aavikoilta pohjolan hedelmällisille maille ja vesille.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Sheikki varoittaa, että tänä päivänä naiset harrastavat jo urheilua yhdessä ja on enää ajan kysymys, koska he alkavat harrastaa sitä miesten kanssa"
    -YLE-

    Mä olen yrittänyt keksiä mistä näiden aavikoituneiden alueiden ihmisten tyhmyys johtuu....

    Jos tuolla tyhmyydellä tarkoitetaan naisten sorsimista, niin oon päätynyt sellaiseen päätelmään että siellä on aikoinaan ollut vallassa sellainen päällikkö, jolla/joka joko/ja:
    - on ollut näkyjä ja tulkinnut ne jumalaisiksi
    - ei ole ottanut eteen ja alkanut sitten vihaamaan naisia
    - on ollut homo ja katsonut naiset tarpeettomiksi
    - on halunnut kostaa naiselle hylkäämisensä

    ...ja tuo valta on sitten sallinut tehdä asioista lakeja ja tottahan kansa lapsensa on opettanut lainkuuliaisiksi.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh, tuskinpa vastausta tässä tapauksessa tarvitsee kovin kaukaa etsiä. Eiköhän muutoksenpelko ole lähinnä se asia, joka herättää juuri uskonnolliset johtajat vastareaktioihin tommosissa asioissa.

    Muutoinhan väki kannattaakin noita kuntosaleja ja sporttailua. Tuttu suomalainen nainen käy just tuollaisella kauneushoitolaksi rekisteröidyllä kuntosalilla, ja siellä ne saudinaisetkin jumppaa.

    Kovin tyhmiksi aavikoituneiden alueiden ihmisiä ei kannata sanoa - sen koommin tämän päivän kuin eilispäivänkään kohdalla. Tämän päivän kokemus syntyy itselleni lähinnä alueella tällä hetkellä asuvana. Eilispäivän asioista taas saa selkoa, jos jaksaa perehtyä vaikkapa siihen, missä moderni kemia, matematiikka ja tähtitiede kehittyi.

    http://www.imarabe.org/ang/perm/mondearabe/theme/docs/4.html


    Hezzu kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0

    - on ollut homo


    Voisitko jo lopettaa? Kantasi on tullut selväksi.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :)

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    - on ollut homo


    Voisitko jo lopettaa? Kantasi on tullut selväksi.

    Pitääkö tuota sanaa verrata esim. sanaan "neekeri", niin etten sitä enää voi käyttää sanana sanojen joukossa? Otat näköjään aina henkilökohtaisesti tuon mainitun sanan, vaikkei sellaista ole kohdistettu keneenkään tiettyyn henkilöön. Joten lopetappas itse.

    Hezzu kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei sanassa mitään vikaa ole, se vain että käytät sitä aina halventavaan sävyyn. Sitpaitsi minulla on täysi oikeus ottaa se henkilökohtaisesti, koska olet jo moneen otteeseen tuonut ilmi homovastaisuutesi.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...koska olet jo moneen otteeseen tuonut ilmi homovastaisuutesi.

    Minä en ole ikinä tuonut esille homovastaisuuttani. Se on vain tulkittu sellaisiksi.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...ja sitäpaitsi sana "homo" kävi hyvin kommenttiini... olihan topicin otsakkeenakin "Saudihommeleita".

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jospa tämän threadin aiheena olisi saudihommelit.

    Saudi-Arabiassakin on homoja, tulevat säännöllisesti diplomaattiquartterin tapahtumiin etsimään seuraa. Mun mielestä se on luonnollista. Mulla ei ole mitään sitä vastaan. Jonkin aikaa saanee odottaa, ennen kuin voivat vapaammin elellä.

    Blogiin voisin joskus kirjoittaa muutoinkin seksuaalisuuteen liittyvistä saudihommeleista. Saudi-Arabiassa työskentelvät suomalaiset naiset (mm. King Faisal hospitalissa työskentelevät sairaanhoitajat) ovat saudiarabialaisten miesten keskuudessa kovassa kysynnässä, koska eivät kuulemma liikaa valikoi, vaan melkein kuka tahansa partyanimal kelpaa.

    Asian voisi muutoin painaa villaisella, mutta kun maine kiirii lähetystöön asti, niin että melkein aina kun tapaan saudimiehiä, niin ne kysyy multa sattuisinko tuntemaan halun omaavia suomalaisia naisia, koska kaverikin pääsi senjasen kanssa tekemään sitäjasitä. Jotenkin säälittävää, että suomalaisille jopa Saudi-Arabia on ruotsinlaiva.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kuitenkaan tarvita homoja pistämään naisia kuriin. Naiset oli jo sysätty sivurooliin esimerkiksi ennen Jeesusta. Miehet ovat pitäneet kiinni pappishommista jo tuhansia vuosia. On sitten eri juttu miten he sen vaimoilleen selittivät.

    Paavali jatkoi naisten sivuun sysäämistä kristinuskossa. Lienee ollut vallitseva ajatustapa kun islamilaisetkin sen sitten ottivat. Kulttuureissa oli tuo perinne. Naiset ovat miehen omaisuutta.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jotenkin säälittävää, että suomalaisille jopa Saudi-Arabia on ruotsinlaiva.


    Varmaan tietyn tyyppiset suomalaiset naiset hakeutuvat Saudi-Arabiaan.

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Varmaan tietyn tyyppiset suomalaiset naiset hakeutuvat Saudi-Arabiaan."


    Se voipi olla. Toisaalta myös länsimiehet osaavat rakentaa ihmeellisellä elvistelykukkoilullaan, jonka tarkoituksena on ilmeisesti tehdä vaikutus harvoihin vapaisiin naisiin, melko jännää kuvaa. Suomimiehiä tosin täällä on tosi vähän, mut lähinnä toi jenkkien meininki irvistyttää.

    Saudi-Arabiassa on Europpaan taikka Amerikkaan verrattuna semmoinen juttu, että paikallisten ihmisten kuva "länsimaisista" on poikkeuksellisen negatiivinen, kun lähtömaan normaalioloja ei tunneta ja yhteiskunta on muutoinkin hirveän konservatiivinen.

    Kuva länsimaista muodostuu lähinnä Yhdysvaltain sotaretkien, telkkariohjelmien ja ostoskeskusmaailmojen ja toilailevien expattien kautta kyyniseksi Sodomaksi&Gomorraksi, jossa ei ole mitään arvomaailmaa.

    Tällöin diplomaattien ihmisoikeuspuhunta näyttäytyy vaan diibadaabana, jonka taka-ajatuksena on sodomagomorralaistaa myös Saudi-Arabia ja taata, että länsi saa sieltä halpaa öljyä.

    Vaikka miten yritän saudeille selittää, että ei länsi ole noin kyyninen paikka, niin eivät he usko, koska empiirinen kokemus&näkemysaineisto sodomagomorralaisista on niin vahva.

    Siksi toivoisi, että "tietyn tyyppiset naiset ja miehet" hakeutuisivat vaikka Etelä-Amerikkaan tai muihin mielenkiintoisiin maisemiin vapautumaan ja kukkotappelemaan. Ei sinne, missä lännen ja idän välinen kuilu ja epäluottamus on isoimmillaan ja tarve väärinymmärrysten purkamiselle aivan mielettömän laaja.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kävin lukemassa Wikipediaa ja tämän Saudihommelin nimi selvisi... elikkä... "Wahhabismi syntyi 1700-luvulla Arabiassa Muhammad ibn Abd-al-Wahhabin (1703–1792) johdolla."
    Siis tämän Wahhabin ajatusten mukaan nykyisin tulkitaan lakeja.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yes, it's the tulkinta, always. You can assign yourself as a tulkki and start a new branch.