Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Ensiapu!

MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten (10 kommenttia)
Laitoin tämmöisen aiheen, jossa voi kysellä hätäapua akuutteihin ongelmiin. Tässä eka:

Miten hemmetissä avaan tukkeutuneen wc-pöntön? Kodin putkimiesta tai vastaavia liuottimia vessanpönttöön ei saa kaataa eikä mulla ole sitä imukuppijuttua. Help! Apua! Hjälp!

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Putki/talon/huoltomies?

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisi sitä ennen huoltomiehen tilaamista kokeilla kädellä kaivella niin syvältä kuin pystyy.

    Doc.B.D kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mietityttää. että miksei niitä liuottimia ei saa käyttää... taloyhtiön määräys? Auki väännetty ja sopivaan muotoon kuosailtu metallinen vaatehenkari on parempi kuin käsi..

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heitin pyttyyn suolaa ja etikkaa ja vähän ajan kuluttua 2 ämpärillistä kuumaa vettä. Aukesi!!!

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mietityttää. että miksei niitä liuottimia ei saa käyttää... taloyhtiön määräys? Auki väännetty ja sopivaan muotoon kuosailtu metallinen vaatehenkari on parempi kuin käsi..


    En minä tiedä, mistä syystä niitä putkenavauslitkuja ei saa kaataa wc-pönttöön, mutta niin niiden töniköiden käyttöohjeissa sanotaan.

    Yeti kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tops-puikot, terveyssiteet, hiukset ja naiset tukkivat viemärit. Itse jouduin alkajaisiksi puhdistamaan wc:n lavuaarin putket muuttaessani. Ihan ruuvi auki, mikä kiinnittää sen lavuaarin pinta-helan ja putkiston toisiinsa. Aikamoista mönjää sillä oli tukkeena. Wc:n pönttö onkin hieman hankalampi, kun sitä ei niin vaan auota.

    MissLemon kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tops-puikot, terveyssiteet, hiukset ja naiset tukkivat viemärit. Itse jouduin alkajaisiksi puhdistamaan wc:n lavuaarin putket muuttaessani. Ihan ruuvi auki, mikä kiinnittää sen lavuaarin pinta-helan ja putkiston toisiinsa. Aikamoista mönjää sillä oli tukkeena. Wc:n pönttö onkin hieman hankalampi, kun sitä ei niin vaan auota.


    Joo, naisia ei saa heittää viemäriin :lol: Lavuaarien vesilukot kantsii säännöllisesti puhdistaa, niihin aina kerääntyy mönjää ja sitten ne eivät vedä. Lattiakaivokin on syytä välillä putsata hiuksista.

    Takaan ja vannon, etten ollut heittänyt vessanpönttöön mitään sinne kuulumatonta. Silti se meni tukkoon. Semmosta sattuu.

    EsaJii kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhoissa taloissa viemärit on niin ja näin.

    Semmoisella kumipumpulla availen pyttyjä. Semmoinen tungettava metallinen "käärmekin" on, mutta vältän sitä kun se jättää ruostejälkiä pyttyyn.

    Hiukset ei yleensä tuki pyttyjä, suihkuviemärin kyllä. Paperi tukkii pytyt.

    Markkutapio kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tiedän tapauksen kun viemäriputkesta löydettiin kokonainen täkkipeitto eristehöyhenineen. Ei tiedetty miten se sinne oli joutunut, mutta pääteltiin ettei ollut muuta mahdollisuutta kuin että se oli vetäisty wc-pytystä.

    Gerbiili kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mietityttää. että miksei niitä liuottimia ei saa käyttää... taloyhtiön määräys? Auki väännetty ja sopivaan muotoon kuosailtu metallinen vaatehenkari on parempi kuin käsi..


    En minä tiedä, mistä syystä niitä putkenavauslitkuja ei saa kaataa wc-pönttöön, mutta niin niiden töniköiden käyttöohjeissa sanotaan.

    Taitavat nuo viemärinaukaisijat olla varsin emäksisiä aineita, joten mm. lasi ja porsliini eivät oikein tykkää. :(