Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Vinyylilevyjen uusi nousu?

Jake kirjoitti noin 13 vuotta sitten (15 kommenttia)
Viime päivien uutisten innoittamana pistetääs kyselyä aiheesta:

Palasokeri on kätevä

* leivontaan (3)
* kahvin kanssa (13)
* totaaliportaali (14)
* ei missään (8)
* ei kiinnosta (4)
* tsippa (1)


+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä en ole koskaan omistanut yhtään vinyylilevyä.

    jarmo kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ostan ja kuuntelen, niissä vaan on jotakin, ostan ja kuuntelen myös c-kasettejakin. kaikkia artisteja/bändejen levyjä ei ole julkaistu cd formaatissa, joten ostan vinyylinä.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutaman kerran vuodessa tulee vanhalla soittimella kuunneltua. Ostin tuon joskus 1980-luvun puolessa välissä. Jo monta vuotta ollut kosketushäiriöitä kaiuttimissa jotka tosin ramplaamalla saa ajan kanssa kuunneltavaan kuntoon. Oon kyllä kyttäillyt levysoitinta jonka saisi liitettyä usbilla koneelle... ehkäpä joskus.

    PeterBird kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Varastossa on vajaa hyllymetri vinyylejä, muttei noita pahemmin tule kuunneltua kun soitin on siellä samassa nipussa, tuppaa olemaan jo cd:nkin soittaminen mukamas liian vaivalloista.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän tästä vielä oo hirveen kauan kun uutisoitiin että vinyylilevyt tulevat takaisin ja että niiden myynti on kasvussa. Nykyisin monet bändit julkaisevat albuminsa myös LP:llä.

    Jake kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siksipä kysyinkin..


    OldfieldOlli kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pitkän tauon jälkeen olen taas ruvennut ostamaan aina välillä myös vinyyliä. Suurinpana syynä tähän on se, että vinyylit julkaistaan nykyään lähes poikkeuksetta laadukkaina 180-200 grammaisina painoksina ja myös kannet tehdään hyvälaatuisesta paksusta materiaalista, eikä mistään lerppupaprusta. Ja koska itselle on aina merkinnyt myös tuo kansitaide aika paljon, niin on sanomattakin selvää, että vinyylit voittavat visuaalisesti cd:n 6-0. Esim. nyt mulla on kuuntelussa Pink Floydin Echoes kokoelma. cd:nä sellainen rimpula tupla, mutta vinyylinä uhkea 4:n älppärin boxi komealla kansitaiteella! :-)

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jake @ 15.01.2011 00:26 : Siksipä kysyinkin..

    Jaahas, ollankos sitä niinkuin levyä tekemässä? Milloin on tarkoitus ilmestyä?

    JiiPee kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on noita vinyylejä sadoittain. Itse en ole koskaan nähnyt CD-levyllä samanlaista "arvoa", kuin vinyyleillä. CD on jotenkin sieluton ja hengetön ja vinyylissä on enemmän "henkeä" isoine aukeavine kansineen, ym. Toisaalta taas ne ovat niin epäkäytännöllisiä ja niitä ei tule koskaan enää kuunneltua. Kruunuradiossa kävin 10 vuotta sitten ostamassa vielä levysoittimen uuden neulankin, mutta eipä ole paljon ollut käyttöä.

    JarkkoH kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toki ostan ja kuuntelen vinyyliä. Mieluummin vinyyli kuin cd. Tosin välillä tuntuu, että uusien vinyylien laatu ei aina ole ihan sitä mitä pitäisi. Mutta onneksi tulee myös noita parempia prässejä, kuten OldfieldOlli tossa jo mainitsi.

    J

    Pulmu kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ehdottomasti vinyyli, CD-levyt ovat täyttä roskaa. Nykyään tehdään hienoja ja laadukkaita painoksia ja valikoima alkaa olla melkoinen. Kyllähän ne CD-levyt on tullut siirrettyä tietokoneelle, joten jotain iloa niistä jotenkin vielä on.

    retrou kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pukkaan pari linkkiä tähän.

    http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Advantages_%28Vinyl%29
    http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Disadvantages_(Vinyl)
    http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Myths_(Vinyl)

    Muokattu 18.01.2011 16:10 by retrou.

    Astro kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lähinnä vinyyliä tulee kyllä ostettua...

    OldfieldOlli kirjoitti noin 8 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vinyylien tarjonta ja kysyntä kasvaa edelleen. Nykytrendi on, että vinskan mukana tulee usein joko latauskuponki tai vähenevässä määrin cd ja joissain tapauksessa dvd/blu-ray. Harmittavan usein latauskupongilla saa vain ämpäreitä, mutta onneksi joskus myös flaccina
    .
    Näin se pitäisikin olla. Hyvin tehty vinyyliprässi komeissa kansissa ja mukana lisukkeena digitaaliset versiot.

    R2-D2 kirjoitti noin 8 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu vinyyli säilyy siistinä kun kuuntelee hi-res flaccia.. No ei vaan, joskus on vaan niin laiska ettei jaksa nousta kun flacci lähtee samalla istumalla. Sitä minä vähän ihmettelen kun MOVLP tekee vinyyleitä hiresseista. Voiko tulla parempi vinyylinä - riippuu varmaan laitteista. Mä en keksi miksi tulis.