Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Nisäkäsbongailu harrasteena ja hiipivän mielisairauden muotona

Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten (40 kommenttia)
Varoitus: tämä viesti saattaa sisältää informaatiota, joka kiinnostaa kiviäkin.

Kaksi kuukautta kestänyt yöllinen kuurupiilo palkittiin sitten eilein. Minulla on ollut silminnäkijäpuheiden perusteella tietty vainu, että eräällä Turun X-natura-alueella (jätän tarkan paikan sanomatta, ettei kukaan kusipää metsästäjä saa ideoita) liikkuu ilveksiä. Olen noin joka toinen päivä kolunnut jääkenkien kanssa louhikkoja auringon laskettettua (2-5 tunnin lenkkejä) ja eilen löysin tuoreet jälket. No tuo nyt ei ole mitään sinällään, mutta päälle tuli vielä Lotto-voitto, Jokeri ja melkein pissat housuun. Nimittäin kun olin poistumasta vuorelta X (kait se on vuori, jos on 90 metriä merenpinnan yläpuolella) alkoi kamama kapeli. Sain kuunnella noin 10-20 minuuttia naarasilveksen kutsuhuutoa parittelemaan tai sitten kyseessä oli itse akti. Tämä kuulostaa siltä kuin kissaa kuristettaisiin. Jos olette joskus kuulleet kiimaisen kotikissan muoruntaa, kertoka se sadalla desibelillä, niin saatte oikean käsityksen. Sen pituinen se ja tietenkin tähän virtuaalinen "birdi" kaikille lintubongareille, jotka bongaavat sata lajia kävelemällä 20 metriä metsäautotiellä. Nisäkäsbongari on mies, joka kulkee omiaa polkujaan! ;)
Kiitos Jeesus tästä ainutlaatuisesta tapauksesta, joka ei ehkä toistu tällä alueella enää toiste, sillä sosiaalisen rakentamisen talot lähestyvät tätäkin natura-aluettaa vuosi vuodelta. Mutta niin kauan kun ilves liikkuu, Pan ja Vihreä Metsämies ovat voimissaan!

+/- saldo : 1 |

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vain kerran olen tehnyt haviksia sen pikkuserkusta. Juuri alkuvuodesta niillä on joku kiimajuttu menossa, mutta en usko että se oli naaras vaan kaksi koirasta jotain reviirijuttuja kai selvitti. Tai sitten se rakastelu on aika aggressiivista.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on äänekästä touhua ja naaraalle ehkä vähän kivualista koska, kissaeläimen peniksessä on piikkejä, jota stimuloivat munasolun irtoamaan. Tai emmä tiedä, kait luonto on siihen hommanut jonkun endorfiinipaukun, että ei ole niin kamalaa, mutta kyllä se nimenomaan voi kuulostaa enenpi tappelulta kuin parittetulta. Kotikissakin päästää ainamoisen rääkäisyn joskus penetraation aikana. Mistä mä oikeen kirjoittelen täällä.. kissan k*rvistä?

    Muokattu 19.03.2011 22:41 by Doc.B.D.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei, ne oli sitten naaras ja koiras ne mun punailvekset. Koiraan reviirillä on yleensä kolme tai neljä eri naarasta, koiraan reviiri on isompi.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vuori on mitattava ympäröivästä maisemasta:
    "Vuori, on kohouma, joka nousee 50-200 metriä ympäristöstään. Sitä korkeampi on ylhiö. Korkeus merenpinnasta on sivuseikka."

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa mutta jos se vuori nouse merestä, kuten on tämän minun vuoren suhteen? Heh, en ole ikinä ajatellut asiaa tolleen. Itse asiassa en ole enää varma olenko lukenut korkeuden GPS-laitteesta tai kartasta. GPS-varmaan laskee konkreettisen nousun ihan oman liikkeensä pohjalta eikä tiedä sen hetkisestä merenpinnan tasosta mitään. Thanx, annoit ajatelttelemisnen aihetta etten puhu jatkossa ihan paskoa.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En ole oikein GPS vehkeillä pelannut, bongarit ei juuri mene kuin 100m tiestä kun ne neuvoo asioita. Joten se auto versio GPS jutuista on ainoa käytössä, ei maasto.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meillä on täällä iso Natura-alue, jonne menee hiekkasoratie. Tien alussa lukee: ajo sallittu vain tonteille, mikä merkitsee yhtä kartannoa. Silti lintubongarit ajavat metsän laitaan pari tonnia painavilla Landrovereilla. Jos on tarkoitus olla ulkona, miksi pitää olla autossa sisällä? Minä olen sitä onnellisempi mitä paskemman sään ja maaston olen pystynyt selättämään. Vesi- tai räntäsade niskaan on kuin lottovoitto. Lopetin käymään paikassa päiväsaikaan, koska ihan oikeasti noi tien hajoittavat autoilijat rupesivat ottamaan niin paljon päähän että teki mieli kaivaa esille Gurkha Kukri ja leikellä... juustomakkaraa.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onks siellä kahlaajia, vesilintuja? Siinä tapauksessa ne on liian laiskoja raahaamaan kaukoputkea liian pitkää matkaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, tai kahlaajia ei vissiin Suomen faunassa montaa lajia ole, mutta kaikkee muuta sieltä löytyy. Tossa kuvia, en ole tuo herra Saari enkä tunne..
    kävelen noin pitkospuut jokapäivä satoi tai paistoi. Keväällä ne yleensä veden alla..
    http://www.panoramio.com/photo/38157483


    Muokattu 24.03.2011 14:25 by Doc.B.D.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Homma meni sitten absurdin puolelle. Nimittäin se minun ilvesjahti. Kyseinen ilves (tai joku niistä) oli jäljistä päätellen käynyt meidän rivitalon takapihalla kaksi yötä sitten. Kokenut metsästäjä kävi varmistamassa jälkihavainnoin. Ilveksen saalistusreviiri voi olla sellaiset 20 km, ja taloni ja se Natura-alue mahtuvat siihen haarukkaan hyvinkin. Jälkien perusteella se oli käynyt tsekkaamassa kaikkien rivitalojen takapihat, joita myös patioiksi kutsutaan. Ilmeisesti se on oppinut, että sieltä voi aina joskus tuurilla napata kotikissan. Täällä oli kaksi vuotta sitten todella paljon kulkukissoja ja ulkona pidettäviä kotikissoja. Viime talvena puhelintolpat alkoivat täyttyä ilmoituksista, joissa milloin kaivattiin Mirriä, milloin Misua. Ilmoituksia oli häiritsevän paljon, mutta pistin sen kovien pakkasten piikkiin. Nyt vaikuttaa siltä, että ilves oli aloittanut jo viime talvena kulkukissakannan harventamisen. Meillä on sisäkissa, joka istuskelee ikkunan takana kyttäilemässä takapihaa, joten oli helppo laskea, että sitä tuli viikon aikana katsomaan ainakin 10 eri ulkokissaa. Tänä talvena en ole nähnyt ainuttakaan, mutta kyllä yhdet ilveksen jälket takapihalla. Harmi että sade huuhteli ne pois, olisi pitänyt napata kuvata. Koiran, suden ja ilveksen jälkien erottaminen voi olla joskus vaikeaa, mutta nyrkkisääntönä on se, että ilves yleensä kulkee kynnet sisään vedettynä, siihenhän koiraeläin ei pysty.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miltähän kissa maistuu? En ole koskaan syönyt petoeläintä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jaa-a, noh esim. karhu on petoeläin, mutta elää pääosin marjoilla ja satunnaisilla haaskoilla, joten siinä on riistan eli paljolti maan maku. Luonnonoloissa kissa syö pääasiassa pelkkää lihaa, (hiiriä, joilla on tosin yleensä vatsassa viljaa) joten kissan lihassa on varman aika kitkerä urean maku, koska lihan sulattaminen on raskasta ja hidasta hommaa. Ostin muuten tänään pimeänäkökiikarin ja meinaan paikallistaa ja yrittää laskea ilveskannan heti kun yöilmat pysyvät plussan puolella, että tarkenee olla passissa. Talvijälkien perusteella tiedän ja arvaan missä louhikossa ne majailevat. Yksi vaan tuppaa niin lähelle astutusta, että veikkaan sen olevan sairaan, vanhan tai muuten rampautuneen.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten semmoinen kiikari toimii kädessä? Nykyään sähköiset vehkeet on image stabilized, estää tärinät ja käden liikkeet.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten semmoinen kiikari toimii kädessä? Nykyään sähköiset vehkeet on image stabilized, estää tärinät ja käden liikkeet.

    Tää on niinku monokulaari, näyttää halvalta videokameralta. Ei spekseissä ainakaan ollut puhetta kuvanvakaimesta, ja laitan sen kuitenkin tripodiin kiinni, koska kyttäysessioista tulee pitkiä. Pärkele kun yksi kauppaa myy laser-IR -yhdistelmää, joka lupaa infrapunalle 3000 metrin kantomatkaa, sillä näkisi niinku pitkälle, kun IR-kiikari on jo valmiina (sen IR on "vain" 200 metriä). Täytyy kyllä olla aika kapea piiska sen valon, elleivät ole sitten sössineet speksejä. Hintaa oli vaan 300 dollaria, siihen tullit päälle niin tulee hintavia luontoelämyksiä. Pöh! Eikä se laserin takia tulisi edes tullista läpi. Tarttis löytää ainakin 500 metriä valaiseva IR-ledi, vaikka tietäisi tarkalleen niiden ilvesten käyttämät polut.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parilla sataa saa tämmöisen
    http://www.opticsplanet.net/bushnell-25x42-nvd.html

    mutta en ole kokeillut. Yhdessä videokamerassani on night vision. Ei tartte filmata, sillä näkee pause asennossa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Parilla sataa saa tämmöisen

    No mun on just samantapainen, melkein samoilla spekseillä, mutta merkki on Yukon Patrol. Noissa molemissa on IR-mukana kyllä, mutta tarkoitin että hankkimalla erillisen IR-käsivalaisimen näkyvyyttä saisi lisää. Olen tottunut bongailemaan/kiusaamaan rusakkoja ja supikoiria käsivalaisimimilla, jotka antavat sellaisen 700-1000 metrin valopiiskan, joten yönäkölaitteen 200 metrin kantomatka ei välttämättä oikein säväytä.. löysin jo 52 cm:n IR-filtterin, jonka voi laittaa halogeeni-Mag-liteen. Sillä pitäisi ruveta näkymään.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elukka ei näe sitä sitten? Active infrared on vähän "hämärä" juttu mulle.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elukka ei näe sitä sitten?

    Joo, aivan kuten ihminen ei näe TV-kauko-ohjaimen IR-valoa, valtaosa nisäkkäistä ei näe pimeänäkölaitteen ympärilleen projisoimaa valoa. Veikkaan kyllä että enimmäkseen tulee bongailtua puliukkoja ja huumekätköllä kävijöitä. Paikalliset kesämökkejä putsailevat "pakettiautomiehet" ovat jo kyllästyneet minuun; koskahan mahtavat pistää säkkiin ja heittää mereen kun olen aina väärässä paikassa väärään aikaan..

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, meillä ei ole puliukkoja metsissä, mutta huumelabroja on

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Methamphetamine taisi olla homman nimi - noin niinku ulkomaankielellä.
    Ei ole vissiin levinnyt USA:n ulkopuolelle, kun on sellaista DIY-kamaa. Taisit olla kemisti, syntyykö helpolla vaikka ylityötunteina? Eikös toi ole valvottava stimulantti, ajattele jos sen voimalla bongailisi lintuja viikon yhtäkyytiin? Laitatko postiin, voin tarvita öisillä kyttäysreissuille? Ei poliisi lue tätä foorumia. No ei lue.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä on liikaa palovaaraa ja jotain fosforia tarttee hankkia raketeista. Mutta on niitä simppeleitä menetelmiä, en sen tahde olla puhdas kun vaan osa on oikeeta kamaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just kun on ollut puhettä näistä höröistä, keskellä kirkasta päivää tapahtuu tämmöstä. Kuvittele noin 500-600 pitkä luotisuora polku, jonka vasemalla puolella on noin 10 metriä leveä kaislikko ja siitä eteenpäin meri. Oikealla puolella kulkee kaksimetrinen aita, jonka takana on nyttemmin lopetettu paskalaitos. Olin laskeutumassa metsärinnettä alas tälle polulle, kun näin, että reilusti yli polun
    puolenvälin joku tyyppi oli tulossa vastaan. Koska polku on todella kapea ja osin vielä jäässä, jäin kohteliaasti odottamaan ja astuin metrin-pari kaislikon sisään, koska tiesin siinä olevan kantavan paikan. Odotin aikani, ja kun ohitseni ei sitten kulkenutkaan ketään, hyppäsin polulle takaisin. Heppu oli kaikesta päättäen kääntynyt takaisn nähtyään minut, koska muita vaihtoehtoja oli käveleminen mereen tai kiipeäminen aidan yli suoraan sakolietealtaaseen. Lähdin kävelemään polkua eteenpäin ja kuinka ollenkaan, puolessa välissä näin että tyyppi sama lymyili polun alkupäässä. Kun hyypiö näki minut, hän harppasi äkkiä vesakon taakse piiloon. En välittänyt vittuakaan, sillä kyllähän maailmaan kaikkea mahtuu, vaan kävelin polun päähän. Siellä on ensinnäkin lisää kaislikkoa, veden alle jääneet pitkospuut, jotka johtavat kuivalle maalle lahden pohjukkaan sekä katettu lintutorni. Äijää ei näkynyt missään - pitkospuille se ei ollut mennyt, koska niille näki koko matkalta, eikä tuossa kohtaa kaislikkoon ollut enää mitään asiaa ilman kahluusaappaita. Lintutorni on katettu siten, että maasta käsin ei ole helppo nähdä onko joku sisällä, ellei keksi katsoa pienestä raosta seinän ja lattian rajassa. Eipä sieltä näkynyt kengän pohjia.
    Jäin piruuttani seisokelemaan paikalle, ja koska olen paha ihminen ja minulla oli aavistukseni, niin se seisoskelu venyi yli puoli tuntiseksi. Sitten äkkiä alko haista tupakka. Hokasin heti mistä oli kyse. Kävelin parinkymmenen metrin päähän tornista, heitin kiven sen seinään ja huusin: vedät sitten hermosavut -pettikö hermot?! Se tyyppi oli siis mennyt piiloon lintutorniin ja nostanut jalat ylös seinälle jotteivat ne näkyisi alas. Hermot kuitenkin pettivät puolen tunnin kohdalla, ja oli pakko pistää tupakaksi. En viitsinyt olla enenpää vittumainen, vaan kävelin polkua takaisin vähän alle puolenmatkan. Kun katsoin taakseni, tyyppi livahti ulos tornista, ja kun katseemme kohtasivat, hän lähti juoksujalkaa toikkaroimaan pitkospuita myöden kohti lahden pohjukkaa; siinä saattoi mennä jonkin verran vettä tennistossuihin. Teki mieli huutaa, että en ole vaarallinen, en vartija, enkä mitään muutakaan ja että täällä saa liikkua ihan vapaasti, mutta jos on pakko piileskellä, niin kait siihen joku syy on. Mikä se ja koko homman punchline sitten olisi? Ensinnäkin vasta sen viimeisen pakenemisen aikana näin kyllin hyvin, että tyyppi oli etnisesti ottaen noin 18-vuotias arabi tai ainakin ns. persialainen. Entä minä? Minulla oli vanhat itä-saksalaiset oliivinvärisen kenttähousut, Belgian Kongon-sodan aikainen kenttätakki ja päässä Shemag eli arabihuovi beduiinitapaan. Ai miksi v*tussa? Koska huivi oli alunperin kaulassa ja päässä lippalakki. Tuuli heitti heti lenkin alussa lippalakin kuralätäköön, josta koirani noukki sen ylös, ja kantoi sitä suusssaan loppumatkan. Koska meren rannalla oli aivan helvetillisen kylmä tuuli, otin Shemagin kaulasta pois ja käärin sen pään ympärille terro.. eikun arabityyliin.
    Ja mitäköhän tämä etninen heppu sitten luuli nähneensä? Paikan päällä homma nauratti, mutta kotona kävi jo vähän sääliksi tätä aika nuorta tyyppiä. Jututin asiasta paria kulmakunnan kuningasta (lue; paikallisen lähiön pahimmat alkoholistit, jotka ulkoilmaelämäntavan takia tietävät kaikki rötökset ja kommervenkit). Toinen väitti tietävänsä, että paikalliset kurdit ovat riidoissa jonkin muun etnisen ryhmän kanssa, ja huivini saattoi merkitä vaaraa - hepullahan ei ollut mitään tilaisuutta nähdä ihonväriäni. Koska kyseisen etanolistin antropologian tiedot olivat puuteelliset, hän puhui lähinnä apinoista ja käytti muita kansanomaisia sanoja kuvaamaan etnisiä ryhmiä, joten tämä näkökulma ei oikein tuonut lisävaloa asiaan. Vähän myöhemiin muistin, että eräs samoilla nurkilla liikkunnut etninen nuorisojengi hajoitti yhden pyöräni, joten asia saattoi liittyä tähänkin. Tiedä häntä, sanoi koira.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei teissä nyt niin suurta eroa ollut, miehiä mettässä. Mutta jos sulla oli koira mukana, se oli se suuri ero.

    endbrax kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täältä voi kuunnella sitä ilveksen kiimamourua ja jorinaa otuksesta: http://areena.yle.fi/audio/1303369149786
    Nisäkäsbongailuni rajoittuu fleksin molemmissa päissä vaelteleviin, joita alueellani on aika tavalla. Lintubongailua voi sen sijaan harrastaa omassa pihassa, missä mustavarikset lähes asuvat.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Variksissa on vaan perhesuhteet selvitettävää. Vanha pari pesii ja määräilee. Varikset parvessa ovat sukulaisia.

    Pihan kautta ja lammikoilla voi katsoa nyt toukokuun ajan muuttoa.

    endbrax kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viime keväänä kuljin pyöräilyn sijaan jalan työhön. Siinä ehti paremmin tarkkailla ympäristöä ja lähes joka aamu saikin seurata vesimyyrien puuhia erään ojan tietämillä. Sekin hupi loppui aluskasvillisuuden kasvaessa verhoten nappisilmien touhut. Vähemmän sympaattisia otuksia jos alkavat vierailemaan puutarhassa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä näin eilen piisamin uiskentelemassa isossa pellon laskuojassa. Taitaa olla istutuseläin?

    Saatana että pisti taas vihaksi kun maastopyöräilijä tuli Natura-alueella vastaan. Olen minäkin ajanut maastossa maastopyörällä, mutta ajan paljaalla kalliolla, jossa pyörä ja ihminen menee rikki huonolla tuurilla, ei maasto. Nämä tissiposket eivät uskalla vielä 3000 euron pyöriä kivikkoon vaan ajavat mieluummin lehtometsässä ja niityllä ettei kaatuessa tule naarmuja. Orvokot ja kielot vaan pöllyy kun tämäkin yksi tyyppi rynnii.. herjaan sitä aina sukkahousuhomoksi. Sitä vituttaa, koska herja on polkupyöräharrastajien sisäpiirislangia, joten se tietää että kritiikki ei tule joltain satunnaiselta katkeroituneelta tyypiltä. Anteeksi jos homo-termin pejoratiivinen käyttö loukkasi, en ole itse keksinyt tätä ilmaisua, vaan sen yhtä vanha kun spandex-housut.

    Ja lisää valitusta: meillä olisi takapihalla yöllä vaikka mitä vilinää supikoirista lumikoihin, mutta toi IR ei toimi ikkunan läpi vaan heijastuu suoraan takaisin naamaan. Tai siis IR-valo menee takaisin valonvahvistimeen, joten silmänpohjat kiehuu etkä huomaa mitään - paitsi jälikäteen. Laitteen IR on valmistajan mukaan niin voimakas että kahta laitetta ei tulisi käyttää samalla alueella näköyhteydessä toisiinsa.

    Mitäs jos söis mämmiä ja kattois Pasaolinin Sàlon?

    endbrax kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    70-luvulta muistan, kun ukot pyydystivät piisameja ja möivät nahat. Naapurissa nahkoja näki usein kuivumassa lautaan pujotettuna. Niistä kai sai ihan hyvät lisäansiot siihen aikaan.

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, kunhan mopot ja moottorikelkat pysyy pois, en siedä niiden meteliä mettässä.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 2
    MORJENSTA!
    Putosin tollasen 3-4 metriä kallion kielekkeeltä ojan penkkaan selälleni. Onneksi ei ollu kiviä raivattu siihen pellon penkkaan, muuten olisi varmaan selkäranka poikki. Vähän aikaa luulin että kallo halkesi, kun näin kaiken kahtena, mutta auttoi kun laittoi silmälasit takaisin päähän. Kyllä tämä taitaa tässä mennä mustelmilla ja irronneella sormen kynnellä. Soittakaa ambulanssi, jos en kirjoittele mitään pariin viikkoon. Tai ei sitten enää ampulanssia, polisii paremminkin tekemään kuolemaan liittyvät paperityöt. Sanokaa että asiaan ei liity muuta rikosta kuin tyhmyys. Moro.. sitten Panacodia naamaan vaan..

    juuffo kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tohtori ruletta!

    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harmittavaisia ne kynsijutut. Olen parannellut yhtä kynttä 3 vuotta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kynnestä lähti vaan puolet kärjestä pitäen, joten sen pitäisi kasvaa laastarin alla kuntoon. Pahempi juttu on, kun kynnen juuri vahingoittuu: sen jälkeen juuri saattaa ryhtyä kasvattamaan sellaista ihon ja kynnen sekamuotoa, jonka lääkärit silmämääräisesti sekoittavat usein jalkasieneen. Sille ei voi tehdä oikein mitään.

    Mulla revähti kaulalihakset aika pahasti. Jos menisin lääkäriin, saisin varmaan tuen kaulaan, mutta en perkule rupea näyttelemään ämpäri kaulassa kastroitua koiraa vaan lähden naistentansseihin.

    No en lähde, vitsi-vitsi.


    EsaJii kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, semmoinen mun kynnessä on. Mutta parempi kun on jotain kynttä kuin ei ollenkaan.

    juuffo kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "No en lähde, vitsi-vitsi. " Oisit menny, täältä ois tullu rispectiä, ainakin.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Doc.B.D @ 25.04.2011 12:20 : MORJENSTA!
    ...Soittakaa ambulanssi, jos en kirjoittele mitään pariin viikkoon. Tai ei sitten enää ampulanssia, polisii paremminkin tekemään kuolemaan liittyvät paperityöt. Sanokaa että asiaan ei liity muuta rikosta kuin tyhmyys. Moro.. sitten Panacodia naamaan vaan..

    Mukava oli huomata Docin palanneen, mutta nyt lienee (kun pari viikkoo on kulunut) sivun ylläpitäjän olisi parasta kaivaa nimeä kirjautumisarkistosta ja soittaa sinne poliisille. Moro vaan Doc!

    Jake kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Asianosainen näyttää vierailleen täällä viimeksi tiistaina (http://www.palasokeri.com/oma/u/Doc.B.D) tai sitten perikunta/poliisi on tutkinut atk-laitteistosta sivuhistoriaa vierailemalla löytämillään sivuilla... :)

    Muokattu 08.05.2011 10:41 by Jake.

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh-heh, henki kulkee. Tuli tuo nettiepäaktivisuus näköjäs sopivaan väliin; on vaan ollut kaikkea tuohua. Pesukone hajosi ja päätin purkaa vanhan ja hajosin melkein itse siinä puuhassa. Kannattaa maksaa nöyrästi se kierrätyskeskuksen tai uuden myyjän poisvienti-palvelu. Kuoret ja elektroniikka on helppo purkaa ja kantaa kaatopaikkaroskiin, mutta se varsinainen rumpu on kovaa tekoa ja paskamainen purkaa. Aattelin että jos joku kiinalainen lapsi on sen kasannut, niin kyllä minä sen puran osiksi ja kannan itse roskiin. No ei se ihan niin mennyt, rasvaa valuu jokapaikasta, hydrauliikkaa on tosi vaikea hajottaa jne. Paska. Viekööt pois puoliksipurettuna, sormet on turvoksissa kuin nakit ja puolet kiintoavaimista paskana.

    Kun nyt on vähän vaaralliset noi harrasteet (tänä talvikautena kaksi putoamista kallioilla) niin teetin dog tagit eli tuntolevyt, jossa on Sotu ja ilmoitus: hoitotahto: kaikenlainen elvyttäminen kielletty. No vitsi.

    Markkutapio kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, tuosta johtaa sitten teoreettinen kysymys nisäkäsbongailuun...

    Miten eri nisäkkäät suhtautuvat esim. kalliolta tipahtaneeseen elottomaan ihmiseen? Laittavatko pitemmän päälle siihen kuntoon että tunnistaminen onnistuu vain tuntolevystä?

    Doc.B.D kirjoitti noin 13 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Miten eri nisäkkäät suhtautuvat esim. kalliolta tipahtaneeseen elottomaan ihmiseen? Laittavatko pitemmän päälle siihen kuntoon että tunnistaminen onnistuu vain tuntolevystä?

    Mun tietääkseni luonnonvaraiset suurpedot välttävät jopa ihmisen raatoa, mutta samaa ei voi sanoa kotikoirasta tai -kissasta. Jyrsijät ja linnut voivat syödä pehmytkudoksia, mm. silmät, muuta en tiedä suomen faunasta. Mutta nyt kun tulit kysyneeksi, niin koirani käyttäytyi hassusti kun kävin katsomassa uudelleen sitä paikkaa johon putosin. Se piehtaroi paikassa selällään, joka on koirien tapa hajumerkitä paikka tai peittää jokin toinen haju omalla myskillä. En sitten tiedä mitä tuo tarkoitti. Ei koiralla ole mitään tarvetta peittää minun hajua. Jos se oli jonkinlainen primitiivinen stressireaktio; "tähän se laumanjohtaja meinasi kuolla!" Meillä ihminen on nimittäin laumanjohtaja; valitettavan usein näin ei ole. Täällä päin on erityisen yleinen pissis-iso palveluskoira -yhdistelmä, jossa koira vie likkaa kuin rotta nakkia.