Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Uusimmat metallihankinnat

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten (31 kommenttia)
Perustin tämmössen varjo-threadin tolle "uusimmat progehankinnat" -sössötykselle. Olen tehnyt näes päätöksen, että en enää koskaan kirjoita progesta mitään, vaan keskityn oman evil-brändini mukaiseen musiikkiin. :D

Uusin metallihankinta on:
Weakling: Dead as Dreams
Tästä tekisi mieli kirjoittaa arvostelu, mutta kaikki oleellinen on jo sanottu osoitteessa http://www.tumult.net/catalog/weakling.html. Selatkaa sivun alalaitaan, jossa on linkki arvosteluihin (joita en saanut popup-toteutuksen takia linkattua tähän).

Kerrankin bändi, joka todistaa että ihan kaikkea black metallia ei ole tehty "varastin kukat mummon haudalta ja kakkasin housuuni" -menttaliteetilla. Levyn biisit ovat keskimääräin 15 min. mittaisia eepoksia, joiden rakennetta on - kuulemma - hiottu pari vuotta ennen levyttämistä. Toisaiseksi paras bläkkis levy, mitä olen kuullut.

+/- saldo : 0 |

    Mixu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Docin heittäessä kehiin rankempaa osastoa, voisin mainostaa bändiä nimeltään After Forever, joka on varsin suosittu ainakin kotimaassaan Alankomaissa. Bändin konsepti on varsin hyvin totetettu "Beauty and Beast"- tyyli yhdistettynä progressiiviseenkin metalliin. Mahtipontisuuttakaan ei puutu ja laulajatar Floor Janssenin (mm. Ayreon) jumalainen ääni pureutuu tajuntaan.

    En ole koskaan pitänyt "örisevästä" laulutyylistä, mutta tässä tapauksessa täytyy myöntää, että homma toimii. Kontrasti laulutyylien välillä luo erityisen voimakkaan tunnelman. Viimeisin (käsittääkseni) levy Decipher kuulostaa asialliselta. Kannattaakin käväistä bändin kotisivulla www.afterforever.com tsekkaamassa enemmän...ainakin mp3:set.

    Doc nimesi levynsä tyylisuuntansa parhaimmaksi, jonka on sattunut kuulemaan... Samoin teen minäkin: "Kaunotar ja hirviö"- tyylisuunnan ehdoton auktoriteetti on siis kyseessä. Suosittelen.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeisimmät metallilevyt hyllyssäni:

    Opeth - Deliverance
    Eka biisi on melkein pelottavan puhdasta death metallia. Opethhan on tehnyt kaksi uutta levyä, yksi rankka, yksi melodinen. Tämä on se rankka, toinen tulee keväällä. Ehkä tämä ei yllä ihan "Blackwater Parkin" tai "Still Lifen" tasolle, mutta tykkään kyllä. Aika proge välillä. Esimerkiksi "Master's Apprentice" on loistava biisi. Tunnin mittainen levy, kuusi biisiä. :cool:

    Freak Kitchen - Move
    Erittäin aliarvostettu ruotsalainen melodinen heavy/hard rock bändi. Jos Frank Zappa olisi ollut hevari, tällaista olisi sen musiikki varmaan ollut. Kitaristi IA Eklundh on ihan sairas, about Steve Vain tasolla. "Move" on FKn viides levy, ja hyvähän se on.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethhan on tehnyt kaksi uutta levyä, yksi rankka, yksi melodinen.

    Jaa, enpäs tienny, pitääkin katsella netistä mitä ne on saanut aikaiseksi. Vaikka itse olen tottunut kuuntelemaan kaikenmoista vokaalisuorituksiksi nimettävää mörinää ja ulvontaa, jotenkin koen Opethin örinävokaalien pilaavan musiikkia. Laulaisivat edes sellaisella keskimääräisellä Paradise Lost -asteikolla, mutta ei.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin Åkerfeldtilla on aivan uskomaton ääni. Miehen örinä on ainakin yhtä paha kuin Obituaryn John Tardylla, mutta silti hän osaa myös laulaa kauniisti melodisesti, suorastaan pehmeästi.

    Minulla kesti vähän aikaa ennen kuin totuin siihen örinään, mutta nykyään melkeinpä odotan niitä örinäkohtia. :) Opethin ansiosta olen taas jonkun verran innostunut extreme metallista. Siinä musiikkilajissa tehdään hyvin mielenkiintoisia juttuja nykyään, IMHO.

    Unohdin muuten aikaisemmin mainita, että olen myös (viimeisenä ihmisenä maailmassa) ostanut System of a Downin "Toxicity"n, sen tuplaversion jolla on mukana neljän biisin DVD. Bändi on aivan loistava, vaikka se myykin hirveitä määriä levyjä USAssa... Toxicityn biisit jää tosi pahasti soimaan päässä. Joskus ennen kuvittelin että SoaD on nu-metallia, mutta se ei pidä paikkaansa. Tai sitten minä olen vihdoinkin ensimmäistä kertaa kuullut hyvää nu- metallia. ;) Vaihtelevaa, mielenkiintoista, yllättävää, energistä, täynnä voimaa...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Opethin ansiosta olen taas jonkun verran innostunut extreme metallista. Siinä musiikkilajissa tehdään hyvin mielenkiintoisia juttuja nykyään, IMHO.[/quote]
    Minä olen nyt ollut pari viikkoa sitä mieltä, että mielenkiintosia juttuja ei tällä hetkellä tehdä muualla kuin extreme-metallin parissa. Emperorin viimeistä levyä on tullut lähinnä ihmeteltyä: jos tämä ei ole progea, niin termillä ei ole mitään järkevää sisältöä. Terveisiä Colossuksen väelle. Postista odotan innolla Nocturnusta ja Gorgutsia.
    [quote]SoaD on nu-metallia, mutta se ei pidä paikkaansa.

    Niin, en tiedä varmuudella, mutta eiköhän niiden juuret ole jenkki-hardcoressa. Siksi niillä on niin pettämätön tyylitaju, arvelen. Ei pomppumetallia kuuntelemalla opí tekemään noin iskevää musiikkia.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Postista odotan innolla Nocturnusta


    Siis mikä Nocturnus? Se vanha death metal-bändi, joka teki "The Key"-levyn joskus 12 vuotta sitten?

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Unohdin muuten aikaisemmin mainita, että olen myös (viimeisenä ihmisenä maailmassa) ostanut System of a Downin "Toxicity"n, sen tuplaversion jolla on mukana neljän biisin DVD.

    Minä en ole vielä ostanut, mutta periaatteessa kyllä kiinnostaisi. Levykaupassa kerran kuuntelin tätä vähän. Jäi sellainen vaikutelma että kappaleissa ei pahemmin ole vaihtelua. Näin ei kai todellisuudessa kuitenkaan asian laita ole. Täytyy lainata joskus kirjastosta.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kokeile. Levyn alussa on aika monta mättöbiisiä, mutta loppupuolella tulee sitten melodisempaa kamaa. Ja biisien sisälläkin tyyli heittelee välillä radikaalistikin.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siis mikä Nocturnus? Se vanha death metal-bändi, joka teki "The Key"-levyn joskus 12 vuotta sitten?


    Jep, kieltämättä hieman off topic, jos puhutaan progressiivisesta metallista, mutta bändi osasi tehdä hyvin rakennettuja biisejä jo ekalla levyllä, joten ajattelin katsoa millaisia kaksi viimeistä levyä ovat. Sitä paitsi bändin sci-fi - satanismi -tematiikka kiinnostaa ja huvittaa, sellaista Lucifer ulkoavaruudessa -meininkiä. :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeisein hankinta: Pestilence: Spheres. P. oli ensimmäisiä death-bändejä, ja Speres on näiden viiimeinen levy vuodelta -93, jonka jälkeen bändi hajosi erillaisten fuusiojazz-projektien pariin. Kitarasyntetisaattoria löytyy paljon. Levy alkaa todella epälupavaasti parilla trash-riffillä, mutta jos malttaa kuunnella, vastaan tulee monenlaista kommerverkkiä. Jännite ja mielenkiinto säilyy koko levyn ajan, mutta se ei tarjoa Cynicin tapaan minkäänlaisia henkisiä ejakulaatioita. Kohtuullinen levy harvalukuisessa genressään, mutta ei loistava.

    prognroll kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    itselläni viimeisin hankinta kohdistuu cave innin ensimmäiseen kokopitkään joka oli vielä aika sairaan kuuloista vuonna -98 korvaani kun sitä netissä ja kaverilla kuulin. piti hankkia se levy sitten.
    muutenkin kyllä suosittelen kovasti orkesteria kaikille...se on menny nyt sellaiseksi aika omankuuloiseksi avaruusrokiksi.
    mutta ensimmäiset tuotokset niillä on kyllä silkkaa hurjaa metallia:)
    sillon kun samaan aikaan tuli tilattua nuo dillinger escape planit ja muut raivokkaat hydraheadin tuotokset niin olihan siinä silloin pureksittavaa. no, on siinä vieläkin:D

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikka itse olen tottunut kuuntelemaan kaikenmoista vokaalisuorituksiksi nimettävää morinää ja ulvontaa, jotenkin koen Opethin örinävokaalien pilaavan musiikkia.

    No, minä en ole tottunut kuuntelemaan mörinää ja ulvontaa, mutta voin sanoa, että örinä pilaa leijonanosan Opethin Deliverance - levyn musiikista. Ostin levyn veljelleni joululahjaksi, ja olen nyt kuunnellut sen kolme kertaa, enkä ainakaan vielä ole "tottunut" örinään. Ehkä olen vain liian tosikkomainen.:D
    Levyllä kuultava örinä kuulostaa - kuulijan mielentilasta riippuen - , joko ärsyttävältä tai parhaimmillaan vain lapselliselta ja naurettavalta. En näe mitään yhteyttä itse musiikin ja örinän välillä. Lisäksi sanoistakaan ei saa mitään selkoa, joten kappaleet - kuten ´Wreath´, ´deliverance´ - olisivat parempia instrumentaalisina. No, se örinästä.:P
    Minulle levyn parasta antia ovat albumin keskivaiheet, erityisesti ´A Fair Judgement´ja ´For Absent Friends´. Ja on ilo huomata, että osaahan se Åkerfeldtkin halutessaan laulaa.:)
    Arvosana: **½




    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minuakin on kiinnostanut kokeilla tuota Opethia jo pitkään, mutta en ole tuon örinä-laulun takia uskaltautunut. Paljon siedän, mutta örinään olen vetänyt toistaiseksi rajan. Yksinkertaisesti vastenmielisen kuuloista.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    opeth julkaisee uuden "proge" levynsä ens vuoden maaliskuussa,toivon vain että siltä levyltä ois jätetty örinä pois vaikka ei se minua häiritse,sehän on vitun brutaalilla tavalla hienoa,mutta Åkerfeldtin puhdas laulu on niin mahtavan kuuloista että sois laulavan enemmän.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viimeisen metallihankinta on sitten Borknagar: Empiricism

    (No toki laatikkosta on löytynyt myös Broken Hopen, Hate Eternalin, Nocturnuksen ja Lunariksen läpyskät, mutta tuo Borknagar nyt on entien mainitsemisen arvoinen.)

    Näistä kokeellisista bläkkisjutuista taitaa Borknagarilla olla parhaiten biisinkirjoitustaito hanskassa. Hiihtelee komiasti vaikka Lunariksen ohi, vaikka pidän kyllä jälkimmäiseksi mainitustakin.


    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän tekohengitystä kuoleelle thredille:

    Behemoth: Zos Kia Cultus: Here and Beyond
    Borknagar: The Olden Domain




    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minuakin kiinnostaa Borknagar. Siinähän on itse Vintersorg laulajana nykyään, ja Spiral Architectin Asgeir Mickelson (myös Vintersorgin uudella levyllä) kai rummuissa.

    Ja apazuzu, jos haluat sen Motörheadin "On Parolen" cd:llä, se on todellakin kaverillani myynnissä. Pistä vaikka minulle sähköpostia (oilfield@hotmail.com), ja kerro mikä olisi sopiva hinta sinun mielestäsi.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Borknagarin Quintessence-levy kuulostaa mielenkiintoiselta AMG:n arvion valossa:

    "Q. will most likely get lost in the shuffle of "albums not wanted to be understood," due to its strange buried production and sluggish off-kilter pacing. Admittedly nothing seems to happen on this album and nothing strikingly sticks out, as opposed to past releases."

    Omasta hyllystä löytyy toistaiseksi The Olden Domain ja Empiricism. Ensimmäiseksi mainitulla pelataan tarttuvilla melodioilla, jälkimmäisessä hyvillä biisirakenteilla. Jälkimmäinen on siis kait progempi. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vintersorgin Visions From.. pölähti tänään postilootaan. Hmm.. tämähän on.. öh.. progea. Millaisia nuo varhemmat levyt mahtavat olla? Tämä kuulostaa tosi skandinaaviselta.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Abigor: Supreme immortal Art
    Borknagar: The Archiac Course
    Monumentum: Ad Nauseam

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kataklysm: Shadows and Dust.
    - puolinopeeta death-black -hölkkää, vähän kuin myöhäinen Behemoth. Kyllä tätä kuuntelee, kun kyllästyy blastbeat-meininkiin, mutta vähän hmm.. jylhiä riffejä kyllä.



    prognroll kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jos dikkailet tosta katalysmista niin kokeilepa semmosta levyä kun: athe gates: slaughter of the soul
    siinä on death metal-klassikko...nopeeta vääntöö kovasti ja agressiivisuutta on pelissä...

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeh, At Gatesissa ja Kataklysm:issä on tosiaan aika paljon samaa; Slaughter of the Soulin ostin jo sen ilmestysmisvuonna. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itse asiassa levyn lopussa on pari biisiä, jotka äityvät aikamoiseksi space-stoner -grooveksi, joten tässä suhteessa puheet ejakulaatiopotentiaalin puutteesta ovat hölynpöyä. Ihmeellisiä nuo japanilaiset.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämmöstä tänään:
    Borknagar: Quintessence
    Sigh: Imagery Sonicscape.
    Jälkimmäisestä varmaan pitää selventää jotain, on meinaan niin outo tapaus. Eli kyseessä on japanilainen bänti, joka aloitti puhtaana black metal -systeeminä, mutta myöhemmät levyt edustavat ihan omaa genreään. Albumin ensimmäinen biisi on 80-lukulaista umpikoukkuista kikkeliheviä, jonka sekaan on tungettu outoa ujellusta. Biisien perustana on aina joko blakkis-touhu tai sitten 80-lukulainen heavy, mutta sekaan on tungettu outoja elementtejä. Esimerkiksi säröinen black metal -groove voi äkkiä taittua dub-reggaeksi tai lounge-musiikiksi.
    Zappan musiikki on kuulemma vaikuttanut poikain re/dekonstruktio -ajatteluun. Äärimmäisen outo levy. Tästä ei varmaan tule koskaan irtoamaan mitään rock rock -ejakulaatioita, mutta ihmettelemistä riittää varmasti pitkäksi aikaa. Ainakin minulla meni back kataloogi hankintaan; tämä oli uusin levy. \n[Muokattu 17/1/2003 / Doc.B.D]

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pari huumoriteemalevyä:
    Pungent Stench: Masters of Moral - Servants of Sin
    Macabre: Sinister Slaughter & Behind the Walls of Sleep
    Jälkimmäisen kukin biisi käsittelee yhtä sarjamurhaajaa. Huumorin korkealentoisuudesta kielivät mm. biisinnimet: What the heck, Richard Speck ja Edmond Kemper has a terrbile temper. Musiikillisesti aika lähellä varhaista Carcassia. Klassikko!



    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nyt olen vihdoinkin hankkinut Soilworkin uusimman, "Natural Born Chaos". Devin Townsendin tuottamaa ruotsalaista metallia. "Melodinen örinä (?)"/clean laulu about 50/50. Omaperäistä ja suhteellisen progressiivistakin musiikkia. Taas yksi loistava ruotsibändi.

    http://www.soilwork.com/

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    MTG Internet Retailing AB päätti äkisti huojentaa 200 euron back order satsia ja lähetti ystävällisesti Abigorin Satanized-levyn. Levyn alaotsikko on "A Journey Through Cosmic Infinity." Elikkä satanismi + avaruus = täydellinen konsepti (varsinkin jos kuuntelija on 12-vuotias.)

    Levyn miksaus on täydellisessä epäbalansissa. Ja vaikka pojat pelehtivätkin promokuvissa teräaseiden kanssa, parranajotekniikassa taitaa olla parantamisen varaa oheisen kuvan perusteella.



    Hai, vaihat sie Moran partahöylään??

    http://www.infernalhorde.com/abigor/


    prognroll kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    itse tuli haavittua tuo myrskogin superior massacre viikonloppuna...the haunted: one kill wonder jäi myös hanskaan deep purplen stormbringerin vinyyliversiota:)
    pitkästä aikaa metallia:)
    :cool::cool:

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hail! Myrskog meni tilaukseen - kiitos vinkistä.



    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuli hieman hankkittua huumorimetallia:
    Brujeria: Matando Gueros
    Brujeria: Raza Odiada



    Macabre: Dahmer
    Macabre on grindcoren Frank Zappa; Dahmerin elämäkerta pienenä grindcore-oopperana. (Dahmer oli hemmo joka murhasi ja syö miehiä homobaareista.)