Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Van Der Graaf Generatorin tuotanto

Tonto kirjoitti noin 19 vuotta sitten (88 kommenttia)
Sanokaapas, progeyhteisö, mistä aloittaa VDGG:n suhteen? Ostin Tampereelta Pawn Heartsin ja aika utuiseksi menee. Hammillin laulu kuulostaa kyllä jopa vanhalta hevanderilta hienolta. Muutamia helmiosuuksia levyllä minun makuuni on, mutta sitten niistä luovutaan aivan liian auliisti ja ripeästi. Juuri kaupasta löytämäni Porcupine Tree ei luovu. Pawn Hearts kuulunee albumina siihen hitaasti aukeavien kastiin, uskoisin. :shock: :roll:

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    H To He Whom Am The Only One on aika hyvä valinta. Ainakin jos pitää hieman perinteisemmästä sinfonisesta progesta. Tuo ei loppujen lopuksi niin kauheasti erotu Genesiksen tai Crimsonin ensimmäisten levyjen tyylistä. Toisaalta Godbluff jota itse pidän VdGG:n parhaana levynä on ihan hyvä aloituslevy sekin.

    Viukkis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pawn Hearts kuulosti minun korviini kymmenellä ensimmäisellä yrityksellä sekavalta möykältä mutta sitten kolahti ja kovaa. Godbluff ja Still Life ovat vähemmän skitsofreenisiä mutta muuten täysin yhtä laadukkaita plattoja, mutta kannattaa ehkä kärkkyä lähiaikoina ilmestyviä remastereita koska nykyisten CD-painosten laatu ei ole paras mahdollinen. H to He Who Am the Only One on myös kova lätty ja sen remasterikin ilmestyy kuukautta aikaisemmin kuin Godbluffin ja Still Lifen, eli vielä tämän kuun puolella.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten minulta voi ostaa edullisesti nuo vanhat cd-painokset :wink:

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aloituslevyksi sopii H To He, Who Am The Only One tai Godbluff. Oma suosikkini tuotannosta on Still Life.

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle on helpoiten (ja ensimmäisenä) avautuneet H To He ja Still Life.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    VDGG:n levyt ovat aika rautaisia kaikki.
    Jopa debyytti Aerosol Grey Machine on erinomainen.
    Itse pidän eniten Pawn Heartsista, kun sen on ulkoa oppinut...
    Sitten ehkä World Record, Still Life ja Godbluff tasaveroisina. He To He jää omassa asteikossani ripauksen edellisille ja The Least We Can Do-levystä en pitänyt ja sen olen jo myynyt pois samoin kuin The Quiet Zone/Pleasure Domenkin :shock:

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minusta The Least We Can Do Is Wave To Each Other on kelpo levy ja päihittää ainakin Aerosol Grey Machinen kevyesti.

    darshan kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pawn Hearts ja Godbluff ovat ne, joita minä jaksan vielä kuunnella, vaikka kiinnostus perusprogeen on muuten kadonnut vuosia sitten.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jostain syystä minä en ole jaksanut koskaan hirveästi innostua Pawn Heartsin jälkeisestä tuotannosta, vaikka niitä kuunnellut olenkin. Kenties pitäisi kuunnella vielä muutaman kerran. Presentiä en tosin vielä ole kuullut kertaakaan. H to He:ta ja Pawn Heartsia on tullut kuunneltua senkin edestä. H to He on niistä varmaan "helpompi" levy. Least We Can Do on myös hyvä, mutta Aerosol ei yllä samalle tasolle, ja onhan se tyylillisestikin aika erilainen.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?

    Viukkis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kohtalaisen kunnianhimoista mutta ehkä himpun verran alkeellista psykedeliapoppia, jolle The Least We Can Do on loogista jatkoa.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?


    No, sanotaan paremman kuvauksen puuttuessa vaikka että folkkaavampi Hammillin laulellessa kevyen kompin päällä. Olisiko hieman jopa psykedeliavaikutteita mutta sen voi sanoa ettei varsinaisesta VDGG-soundista raskaine saksofoneineen ole vielä tietoa. Tai jotain sinne päin...

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kohtalaisen kunnianhimoista mutta ehkä himpun verran alkeellista psykedeliapoppia, jolle The Least We Can Do on loogista jatkoa.


    Aivan! Itse en kahta samantyyppistä levyä VDGG:ltä jaksa kuunnella vaikka The Leastillä onkin hieno Refugees!

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?


    Aerosol on 60-luvulta ja sillä VDGG ei ole vielä löytänyt omaa tyyliään. Omalla tavallaan aikansa tuote, mutta ei mitenkään negatiivisessa mielessä.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nii joo, no tarkoitin että 60/70-luvun... Kiitos kommentista. Onko siinä muuten psykedeelisempää otetta?

    Viukkis kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En nyt sanoisi että psykedeelisempää, lähinnä tyylillisesti linjassa 60-luvun lopun psykedeliabändien kanssa.

    Tonto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai sitten minulta voi ostaa edullisesti nuo vanhat cd-painokset :wink:
    Mikä nottei, jos hinnasta sovitaan! Alkaa Pawn Hearts hiljalleen ottaa hahmoaan. Ei ihme, että eräs Bruce Dickinsonkin ylisti joskus Peter Hammillin laulua. Miehen monipuolinen ilmaisu kuulostaa paikoin sopivan pahaenteiseltä ja toisinaan taas joltain aivan muulta...

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä ihmettä! Cd onin listoilta löytyy seuraava paketti:

    Artisti: Van Der Graaf Generator
    Levyn nimi: Inside (2dvd&bok)
    Levy-yhtiö: Classic Rock
    Julkaisupäivä: 19-07-2005
    Lask. toim.aika: 5-7 arkipäivää

    01: Documentary Featuring:
    02: Whatever Robert Would Have Said
    03: Darkness
    04: A Plauge Of Lighthouse Keepers
    05: + The Whole Godbluff Album
    06: & More...
    Hinta 39,90 €.

    Olin jo tilaamassa kun löysin Hammilin sivuilta miehen itsensä kirjoittaman kommentin:

    "A copy of the Classic Rock "Inside VdGG" DVD has now made its way to us. As expected, this is an exploitative release (at a barely credible £25!) which we urge you to avoid. If you know anything at all about VdGG you will learn nothing from this package"

    Mistä on kymysys??

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fripphän on tilittänyt ahkerasti nettipäiväkirjassaan noista Classic Rockin Inside julkaisuista. Ovat ilmeisesti täysin laadutonta roskaa, eikä aiheena olevilta bändeiltä ole paljoa lupia kyselty. Oikeustoimiakin on kai viritelty eri suunnilta julkaisijaa vastaan.

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämmöinen kuvio kävi mielessä.. Ilmeisesti liikkeellä olevaan Inside Pink Floyd -boxiin pitää suhtautua vastaavalla varovaisuudella. Ihme, että esim Free myy ilmiselviä bootseja, räikeimpänä esimerkkinä JT:n Slipstream -DVD joka on laadultaan ala-arvoinen (mm. mustat raidat kaikilla reunoilla) verrattuna viralliseen joka löytyy A:n kylkijäisinä..

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Playssa näytti olevan Godbluff-dvd. Sen haluaisin kyllä, kun ei taida olla mikään kusetusjulkaisukaan. Oon kuullut myös huhuja että ois aika hyvä.

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Godbluff-dvd kannattaa kyllä hommata. Mainio julkaisu.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jossain Godbluff-painoksessa on vielä bonuksena Theme One ja koko Plague of Lighthouse Keepers...

    päviöniitto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihme, että esim Free myy ilmiselviä bootseja, räikeimpänä esimerkkinä JT:n Slipstream -DVD joka on laadultaan ala-arvoinen (mm. mustat raidat kaikilla reunoilla) verrattuna viralliseen joka löytyy A:n kylkijäisinä..


    Ite ostin FreeRecorShopista Neil Young & CrazyHorse LIVE deeveedeen jonka sisältö oli sama kuin Rust Never Sleeps-Concert Filmin. Erit kannet vaan. Törkeetä. Mutta saipahan laatua

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jossain Godbluff-painoksessa on vielä bonuksena Theme One ja koko Plague of Lighthouse Keepers...


    Pitää paikkansa. Sen sijaan "Masters From the Vaults" -DVD:tä tulee välttää, sillä se sisältää vain ja ainoastaan tuon mainitsemasi Belgian TV:ssä esitetyn puolen tunnin studio -liven
    - eikä mitään muuta.

    VDGG esiintyy muuten melko lähellä lokakuussa:
    25/10/2005 St. Petersburg, Russia MUSIC HALL

    Tonne vois muuten mennä, mutta arveluttaa noi viisumisählingit.
    Itse olen käynyt vain Leningradissa. :wink:

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No mikäs temppu Pietariin on mennä? Talsit johonkin matkatoimistoon, ne hommaa sulle viisumit & hotellit sun muut tarvittavat & sit senkun nouset junaan & sinne!

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No mikäs temppu Pietariin on mennä? Talsit johonkin matkatoimistoon, ne hommaa sulle viisumit & hotellit sun muut tarvittavat & sit senkun nouset junaan & sinne!

    Kauanko viisumin saanti nykyään kestää?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viikon? Ei ne nykyisin paljon pihtaile; Ei oo kapitalismissa varaa.

    PeeHoo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viikon? Ei ne nykyisin paljon pihtaile; Ei oo kapitalismissa varaa.


    No ei pihtaile..kertaviisumi näyttäis maksavan 50€. Tukholman reissu tullee kaikkinensa halvemmaksi vaikka Pietari on tossa kinthaalla.. :?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toi Tusovka näkyy järkkäävän jotain ryhmämatkaa puoliväliin kuuta, tsekkaa jos kävis... http://www.tusovka.fi
    luulis ainakin olevan hupaisaa matkaseuraa... jaa ei taida päivämäärät sopia...

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hammillin tuoreimmassa uutiskirjeessä turinaa tänään julkaistusta uudesta VdGG-livestä ja David Jacksonin lähdöstä: http://www.sofasound.com/nlnow.htm


    PeeHoo kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hammillin tuoreimmassa uutiskirjeessä turinaa tänään julkaistusta uudesta VdGG-livestä ja David Jacksonin lähdöstä: http://www.sofasound.com/nlnow.htm


    Hmm..tuohan herättää vain lisäkysymyksiä. Jaxon oli siis lähtenyt enemmän tai vähemmän ovet paukkuen. Aika hassua kun ottaa huomioon miten vanhat sotaratsut on kyseessä. Mutta hyvä että edes triona jatketaan!

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uuden liven arvostelu: http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=24914


    On muuten hyviä arvosteluja tuolla All About Jazz sivustolla.

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    pawn hearts kolahti heti sillä A Plague of Lighthouse Keepersillä, 4 tähteä (ensin olisin antanut 5). mutta ohoh olenkin antanut muillekin 4. Jos et siitä tykänny ni kakka.

    present ei niin paljon iske. kai. 3 tähteä vain Boleas Panicilla.

    samoin still life, jolla Pilgrimsilla ja Childlike Faith in Childhood's Endilla 3 tähteä.

    Sitten Killer (miltäköhän levyltä olikaan) on saanut 4 tähteä.

    Kyllähän se alkaa välillä pännimään ku se menee vähän överiks. (kts. Uomo Universale And The Jetblasts - Pizza Del Torso :) ). Mutta kyllä ne harmoniat ja synkkyys on siistejä.

    Kcrimso kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0


    samoin still life, jolla Pilgrimsilla ja Childlike Faith in Childhood's Endilla 3 tähteä.


    Ja pöh, paras VdGG-levy. Viisi tähteä.

    Fastro kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    no siis se on mukava, melodiatunnelmointia. Koko levylle voin kyllä antaa neljäkin

    nito kirjoitti noin 17 vuotta sitten+/- saldo : 0
    VDGG triona. Hyvä meno, mutta onhan siellä semmoinen jaksonin kokoinen aukko

    http://www.vandergraafgenerator.co.uk/vdgg_amsterdam140407.htm


    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uusi studiolevy maaliskuussa:

    The next VdGG record is titled "Trisector" and will be released by Virgin/EMI at the tail end of March. Only the three of us are on it. It contains nine tracks; shock, horror, five of these come in at under five minutes long.


    http://www.sofasound.com/nlnow.htm


    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    <i>jaksonin kokoinen aukko</i> - ei ihan pieni, ja ilmeisesti pysyy.
    Present -albumia tuli kuunneltua ihan jonkun verran - Nutter Alert jotenkin mukavasti menevä.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Present oli vesi kielellä odotettu paluulevy. Mutta hei! kyllä levyn biisit olivat kokonaisuudessaan hieman väsähtäneitä verrattuna muinaisiin aikoihin. Kaksi kappaletta jaksan edelleenkin soittaa ihan ilolla kuunnellen : Every Bloody Emperor ja Nutter Alert
    Ensimmäinen on upean vahva esitys eläkeikäisiltä progehemmoilta ja ukot jaksoivat sitten vielä toisenkin lujan luun!

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Presentista on hyvä lähteä parantamaan. Ei ole minullakaan alkuinnostuksen jälkeen hirveästi soinut. Ei huono levy toki, mutta etenkin tuotantopuoli jätti toivomisen varaa. Ja kuten ennenkin on sanottu (ainakin minä olen...) tokan levyn instrujamittelua olisi voinut yrittää ujuttaa itse ekan levyn biiseihin.

    Jammo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olet "toivoton" optimisti, ystäväni Kcrimso! :lol:

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jonkun brittiläisen musalehden kylkiäisCD:llä oli VDGG:n väsähtänyt Man-Erg - livenä.
    lähinnä pyhäinhäväistys, olkoonkin lieventävä asiainhaara, että he itse olivat asialla.

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja kuten ennenkin on sanottu (ainakin minä olen...) tokan levyn instrujamittelua olisi voinut yrittää ujuttaa itse ekan levyn biiseihin.

    Muistaakseni itsekin olen todennut jotain tämän suuntaista. :)

    Mutta tosiasia on se, että ihan mielenkiinnolla tuota uutta levyä odottaa. VDGG on kuitenkin harvoja sellaisia vähän vanhempia yhtyeitä, jotka pyrkivät luomaan jotain uutta. Ainakin Presentin perusteella. Toki edellisestä levytyksestä oli jo aikaa...

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jonkun brittiläisen musalehden kylkiäisCD:llä oli VDGG:n väsähtänyt Man-Erg - livenä.
    lähinnä pyhäinhäväistys, olkoonkin lieventävä asiainhaara, että he itse olivat asialla.


    Aika erikoista. Ainakin kaikki tuore livemateriaali mitä minä olen VdGG:ltä kuullut on ollut varsin raivokasta positiivisessa mielessä. Ei toki teknisesti virheetöntä, mutta tuskin oli 70-luvullakaan.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    VDGG ei ole koskaan edes pyrkinyt livenä tekniseen täydellisyyteen. Hammill kertoi jossain 70 -luvun haastattelussa miten vaikeaa konserteissa on välillä heittää sekaan "vääriä nuotteja" jotta fiilis ja elävyys säilyisi.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se oli Hirvitys jota en haluaisi kuulla uudelleen, jostain v. 2004 muistaakseni, soitettiin Proge-illassa, dj MR soitti: onneksi jengiä ei ollut juurikaan vielä paikalla.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    VdGG taisi tehdä paluun 2005. Mikäs kuulemassasi livessä oli niin pielessä?

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se oli väsähtänyt, laahaava. ... ja siis kyseessä teos nimeltä Man-Erg!

    Tuli mieleen joku The Doorisin lopunajan live ... millois muuten pH:lla oli ollut se sydäri, joskus 2003?

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    millois muuten pH:lla oli ollut se sydäri, joskus 2003?


    Joulukuussa 2003.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisää infoa uudesta levystä:

    Van der Graaf Generator's new album Trisector will be released on Monday 17th March 2008...
    "There are nine pieces on the album, one of them instrumental. Unusually for VdGG, only one of these is more than ten minutes long - indeed, five come in at under five minutes. There are, of course, passages of great complexity but there's also a confidence about the group at the moment which allows them to leave some simple things as they are. These are songs which dictate their own terms, often with a healthy dose of gallows humour, always with a measure of invention. VdGG Trio
    "It's far from an over-manicured record. For the most part it is the sound of the three musicians both stretching and enjoying themselves in locked-on sympathetic playing. As ever, it doesn't sound like anyone else - even past versions of VdGG.

    "But as ever, there isn't another group quite like Van der Graaf Generator."


    Mutta voi perkele miten ruma levynkansi: http://www.vandergraafgenerator.co.uk/pawnhearts/trisector_cover.jpg


    Tonto kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hienoa! Aika pian levy ilmestyy vielä kaiken lisäksi. Mielestäni kansitaidekin toimii ihan hyvin.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arvostelu: http://www.vandergraafgenerator.co.uk/trisector.htm


    Tonto kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko joku hommannut jo Van der Graaf Generatorin Trisectorin? Itsellä on vielä hankkimatta, mutta aikomus on.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko joku hommannut jo Van der Graaf Generatorin Trisectorin? Itsellä on vielä hankkimatta, mutta aikomus on.


    Postista vielä odottelen levyä.

    pinulk kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Se on erittäin hyvä levy, parempi kuin Present. Eikä Jaxonia juuri kaipaa. Tummaa taattua VDGG kamaa.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Terveisiä Gouveian VDGG -keikalta!

    Täytyy sanoa, että keikka ylitti kaikki odotukset - Hammillin ääni oli erinomaisessa kunnossa ja vaikka Jaxonia jäikin tietyissä kohdin kaipaamaan niin Banton paikkasi todella hyvin! Kaverini Eduardo oli bileiden art director ja järkkäsi pressipassit joten päästiin parhaille paikoille hyville soundeille. VDGG ei yleensä esiinny näin pienillä areenoilla (n. 300!), mutta E:n mukaan oli tykästynyt paikan meininkiin soolo-keikalla 2006 niin paljon että oli jopa tarjoutunut uusintaan bändin kera! :shock:

    Settilistassa ei ollut paljon moittimista. Trisectorilta tuli muutama biisi (en muista mitkä kun piti hankkia levy vasta sieltä) mutta jostain syystä Presentiltä ei yhtään! v. 2005 aika paljon matskua oli näämmä Godbluffilta, tällä kertaa Still Lifelta.

    Yleensä siirryn myöhemmin vastaavissa kokkareissa mielelläni taka-alalle, mutta kun kerran tultiin esittelemään niin pääsin paiskaamaan kättä ja vaihtamaan muutaman sanan itsensä PH:n kanssa. :) Äärettömän sympaattisen oloinen, jopa ujolta tuntuva herrasmies

    Tässä kaikki loput muistini mukaan:

    The Black Room (kokonaisuudessaan)
    Childlike Faith in Childhoods End
    Still Life
    Refugees
    Lemmings
    The Sleepwalkers
    Man-Erg
    My Room

    En muista järjestystä. En voi oikeastaan yrittääkään kuvailla kuinka paljon tuo kokemus allekirjoittaneelle merkitsi. :wink:

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosiaan noita konservatiivisen Still Life -albumin biisejä, ne vertautuvat jotenkin Present-kamaan - hyvä etteivät molempia siellä veivanneet.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosiaan noita konservatiivisen Still Life -albumin biisejä, ne vertautuvat jotenkin Present-kamaan - hyvä etteivät molempia siellä veivanneet.


    Konservatiivisen? Mitä ihmettä? Muutenkaan mulle ei tule Presentistä minkäänlaisia Still Life (VdGG:n paras levy) viboja. Enemmän Trisector Still Life muistuttaa, tosin ei sekään kovin paljoa.

    Trisectorilta bändi on ainakin muilla keikoilla ymmärtääkseni soittaneet Over The Hillin ja Interference Patternsin.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosiaan noita konservatiivisen Still Life -albumin biisejä, ne vertautuvat jotenkin Present-kamaan - hyvä etteivät molempia siellä veivanneet.


    En kyllä sanoisi Still Lifeä kuuna päivänä konservatiiviseksi, VDGG:n tuotannossa se saattaa kyllä edustaa hivenen melodisempaa linjaa.

    Mitä vanhempaa materiaalia bändi esitti, sen vääristyneempiä ja kokeellisimpia versioita pääpiirteissään kuultiin - vähän kuin muutokset Schjerfbeckin omakuvissa vuosien mittaan. Trisectorin sovitukset kuullostivat vielä aika lailla selkeiltä. Aika haastavaa kuunneltavaa jos ei tunne tuotantoa - siitä huolimatta ollaan ystäväni kanssa vielä kavereita ja hän kehui jopa pitäneensä keikasta. :wink:

    Ai niin, uudella Classic Rockin kylkiäis -CD:llä on liveversio Nutter Alertista.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ai niin, uudella Classic Rockin kylkiäis -CD:llä on liveversio Nutter Alertista.

    Se on konservatiivinen, mutta hyvä. onko okei myös livenä?

    (Tuota täytyy, of course, vielä joku 8000 - 10 000 merkkiä selittää, mitä tarkoittaa konservatiivinen tässä pH/VDGG-kontekstissa, mutta sen teen).

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0


    (Tuota täytyy, of course, vielä joku 8000 - 10 000 merkkiä selittää, mitä tarkoittaa konservatiivinen tässä pH/VDGG-kontekstissa, mutta sen teen).


    No se olisi kyllä ihan mielenkiintoista lukea.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai niin, uudella Classic Rockin kylkiäis -CD:llä on liveversio Nutter Alertista.

    Se on konservatiivinen, mutta hyvä. onko okei myös livenä?



    Live on rehvakkaampi ja vähemmän konservatiivinen kuin studioversio. :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Real Time tuplalivellähän on Nutter Alertin lisäksi myös Every Bloody Emperor.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä taitaa ollakin ko. albumin, Presentin parhaat biisit.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?
    Hyvä, vahva.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?
    Hyvä, vahva.


    Aerosol on ihan hupaisa levy, mutta selkeesti bändin heikoin tuotos.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?
    Hyvä, vahva.[/quote]

    Aerosol on ... selkeestä bändin heikoin tuotos.
    Ei suinkaan. .. 8)

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote]Aerosol on ainut, mikä näistä 70-luvun Generaattoreista multa puuttuu. Minkälainen on suhteessa seuraajiinsa?
    Hyvä, vahva.[/quote]

    Aerosol on ... selkeestä bändin heikoin tuotos.[/quote]Ei suinkaan. .. 8)


    Juupas! 8) Debyyttilevyksi Aerosol (-69)on vahva esitys varsinkin kun ottaa huomioon minkä ikäisiä kaverit silloin olivat. Sen sijaan samalle viivalle asetettaessa se ei paini samassa sarjassa muiden albumien kanssa. Vähän niin kuin Genesiksen debyyttikin..

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, Led Zeppelin I ilmestyi myös 1969, se on bändin parasta kamaa, mm. plantin äänen särkiessä lasia vielä tuolloin. VDGG teki konservatiivisia albumeita 1970-luvulla, sen 1. hajoamisensa jälkeen (kasarista puhumatikaan), paskoja suorastaan, miltä ne silloin tuntui, pää oli räjähtänyt ylittämättömän klassikon Pawn Heart vaikutuksesta, mullakin, alle 16v.

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ok, alkaa pikkuhiljaa valjeta mitä sinä tarkoitat sanalla "konservatiivinen". :wink:

    Itselleni ne 70 -luvun keskivälin VDGG:t ovat yhtä tärkeitä, mutta mulla se ensimmäinen levy olikin Godbluff.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ok, alkaa pikkuhiljaa valjeta mitä sinä tarkoitat sanalla "konservatiivinen". :wink:

    Itselleni ne 70 -luvun keskivälin VDGG:t ovat yhtä tärkeitä, mutta mulla se ensimmäinen levy olikin Godbluff.
    Joo, niillä joilla eka kosketus oli Godbluff, toimii juuri tämä sun kanta.
    Olihan mullakin Moody Blues se 7. eka varsinainen kontakti bändiin, (ostin sen broidille lahjaksi), eikä ne sitä ennen ilmestyneet 6 sitten ikinä oikein nousseetkaan sieltä. Sama jyrkähkö "kahtiajako".

    ps.
    Godbluff ei kylläkään ollut "konservatiivinen" - vaan pikemminkin teennäinen, IMO.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle ei auennut kyllä yhtään -rh:n tulkinta "konservatiivisuudesta". Ilmeisesti konservatiivista vaan on kaikki mistä et tykkää?

    PeeHoo kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle ei auennut kyllä yhtään -rh:n tulkinta "konservatiivisuudesta". Ilmeisesti konservatiivista vaan on kaikki mistä et tykkää?


    Sitähän mä just tarkoitinkin.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle ei auennut kyllä yhtään -rh:n tulkinta "konservatiivisuudesta". [/quote]Mulla on mielessä essee tästä teemasta, kuten kerroin, mutta ei juuri nyt todellakaan aikaa skrivata. VDGG/pH:n:n fenomenologinen todellinen arvo liittyy tähän seikkaan.

    [quote]Ilmeisesti konservatiivista vaan on kaikki mistä et tykkää?
    Ei suinkaan mitään niin pinnallista, olihan tuossa edellä esim. tämä:
    http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&p=82565&highlight=#82565


    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ilmeisesti konservatiivista vaan on kaikki mistä et tykkää?
    Ei suinkaan mitään niin pinnallista, olihan tuossa edellä esim. tämä:
    http://www.palasokeri.com/index.php?name=Forum&file=viewtopic&p=82565&highlight=#82565


    Niin no, vaikka eka Yesiltä kuulemani levy olikin Union niin en silti osaa pitää Close To The Edgea konservatiivisena.

    Janus kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Godbluff ei kylläkään ollut "konservatiivinen" - vaan pikemminkin teennäinen, IMO.

    Mitkä elementit tekevät Godbluffista teennäisen, jos otetaan vertailukohdaksi vaikkapa Pawn Hearts?

    retrou kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aerosol kärsii epätasaisuudesta ja "amatöörimäisyydestä", mutta todella hyvää stuffia paikoin.

    endbrax kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "...as a student, she shared a flat with soon-to-be rock star Peter Hammill. She is named in his songs "Refugees" and "Easy to Slip Away"." Kertoo Wikipedia. Törmäsin tuohon virkistäessäni muistoa elokuvasta "Patrick", joka pulpahti esiin jostain mielen syövereistä (Susan Penhaligon). Refugees on mun mielestä hieno biisi.

    -rh kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jossain Godbluff-painoksessa on vielä bonuksena Theme One ja koko Plague of Lighthouse Keepers...
    Se on vähän eri asia - Plague of Lighthouse Keepers alkuperäisestä teemansa kontekstista irrotettuna ...heh, tuo että se irrotetaan noinvain, sopinee kouriintuntuvaksi esimerkiksi brutaalista ymmärtämättömyydestä. Plague of Lighthouse Keepers sisältää todellista syvyyspsykologista allegoriaa, ja kuten kuka tahansa jolla on korvat ja sielu voi kuulla, uskottavalla orientaatiolla. Tämän teoksen toisin kuin joidenkin Pawn Hearts´n ykköspuolen sävellysten syntyhistoriaa ei erityisesti tunneta - yhtenä päivänä se vain oli valmiina, ja Hammill soitti sen ystävälleen alusta loppuun.
    .. Mutta mitä näistä, eihän rahvas edes tiedä, mitä tämän mestarillisen teema-albumin nimi tarkoittaa.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trisector-arvosteluja: http://www.dprp.net/reviews/200823.php


    Albert kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trisector-arvosteluja: http://www.dprp.net/reviews/200823.php


    Hmmh, itse en ehkä olisi antanut aivan noin ylistäviä arvioita :)

    Tai sitten en ole vielä kuunnellut tuota riittävästi - VDGG:n kanssa käy usein niin.

    Kcrimso kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Trisector-arvosteluja: http://www.dprp.net/reviews/200823.php


    Hmmh, itse en ehkä olisi antanut aivan noin ylistäviä arvioita :)

    Tai sitten en ole vielä kuunnellut tuota riittävästi - VDGG:n kanssa käy usein niin.


    Joo, kyllä toi mullakin jää about sellaiseksi kolmen ja puolen tähden levyksi.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 16 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, -rh, tuo lainaamasi kommenttini koski Godbluffin dvd-versiota... Tosin muistaakseni Plague of ligthousekeepperssin ameriikan painoksessa oli jo lp-kaudella bonuksena Theme one... Näille dvdillehän nyt 20-30 vuotta after the fackt haalitaan se, mitä on aikoinaan sattunut filmille jäämään & nyt varastosta löytymään. Toisaalta on tietysti hyvä, että ovat nyt meidän tavallistenkin kuluttajien saatavilla; Tätähän nää ylikansalliset kotimaiset levy-yhtiömme niin huonosti ymmärtävät, kun eivät julkaise cdinä esmes Satsangan ja Hi-Hatin aikoinaan levyttämiä klassikoitamme.....

    JacKal kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hah, onpas tämä jännä orkesteri. Joskus reilu kolme vuotta sitten mainitsin ostaneeni Godbluff-levyn, ja joku sanoi, että kannattaa varata aikaa ko. bändille. No, sittemmin on muitakin levyjä kertyny ja silloin tällöin niitä kuunnellu ilman sen kummempia säväreitä. Vuodenvaihteen tienoilla kuuntelin sit eräällä iltaisella kävelyreissulla kaikki levyt putkeen, ja kolahti todella lujaa! Pariin viikkoon ei sit tullutkaan juuri muuta kuunneltua. :D Suunnilleen jokaista biisiä olen fanittanut vuoron perään, ja Killer sekä Man-Erg ovat soineet joka päivä. Hammill on kyllä näitä progen hulluja neroja, niskakarvat kohoavat aina kun äijä suunsa avaa. Ja aivan kipeet sanotukset biiseissä, huhhuh... Tällä hetkellä "When She Comes" toimii parhaiten. Vaikea kuvitella, et toista tällasta orkesteria enää koskaan tulee. :)

    Gerbiili kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    OT. Toissa viikolla tuli nähtyä ko. pooppoo livenä. 8)

    PeeHoo kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vaikea kuvitella, et toista tällasta orkesteria enää koskaan tulee. :)


    Jep! Mulla kesti myös aikansa ennen kuin kolahti, mutta sitten kolahtikin kovaa... :)

    Kokeileppa myös Hammillin soolotuotantoa. 70 -luvulta kannattaa aloittaa, esim. Silent Corner and an Empty Stage, In Camera tai Chameleon in the Shadow of the Night.

    JacKal kirjoitti noin 15 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeileppa myös Hammillin soolotuotantoa. 70 -luvulta kannattaa aloittaa, esim. Silent Corner and an Empty Stage, In Camera tai Chameleon in the Shadow of the Night.


    Just parhaillaan on kirjastosta lainassa ekaks ja vikaks mainitsemas levyt + Fool's Mate. :)