Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Korvatulpat

EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten (11 kommenttia)
Niistä tapahtumista tuli mieleen: olen kuullut että rock ammattilaiset olisivat alkaneet käyttää korvatulppia konserteissa. Onko tästä merkkejä yleisön tai esiintyjien ja roudareiden sun muiden kohdalla?

+/- saldo : 0 |

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitoinpa omaan ketjuun, tosin tällainen kai joskus hämärässä menneisyydessä jo taisi ollakin. Tulpat näyttäisivät olevan monin paikoin enempi sääntö kuin poikkeus, mikä tietysti on suht naurettavaa touhua, mutta pitäähän se soundi tuntua rintakehässä rokkikeikalla.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on sellaiset duunissa, halvat. Roikkuvat siinä langan päässä molemmat, jten ei kai kelpaa konserttiin?

    Käytän niitä duunissa noin kerran vuodessa.

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No riippuu vähän että kuinka hifisti haluaa olla, kyllä mä olen useimmiten pärjännyt normaaleilla keltaisilla EAReilla (tai vastaavilla oransseilla 3M vaahtokumipötiköillä), mutta kyllä tietysti mieluummin käyttää EAR joulukuusia (eli sellaisia kuuselta näyttäviä monikerrostulppia), joita saa esim. musiikkiliikkeistä noin 20 euron hintaan. Eivät leikkaa niin pahasta ylä-ääniä vaan enempi kokonaisuutta. Rush -keikalla väittivät että sellainen salihäly katosi em. tulpilla hyvin ja muutenkin selkeytti soundia, itse en käyttänyt kun oli juuri ja juuri kipukynnyksen alapuolella äänenpaineet.

    AtomUs kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jeps, itsekkin käytän Etymotic Researchin kuusitulppia kaikissa meluisissa paikoissa: erinomainen kompromissi perus-eareille ja kuppisuojaimille samalla poistaen molempien edellä mainittujen haittapuolia, tai ainakin itselle tulee kuppisuojaimista niskat pidemmän päällä kipeäksi ja mahtaa ne keikoillakin olla melkoinen näky jos päähän laittaa 8) Kuusitulppien yksi ongelma saattaa olla liian ahtaat korvakäytävät, jolloin niitä ei saa tarpeeksi syvälle työnnettyä jotta toimisivat kunnolla, ja aluksi saattavat tuntua hiukan epämiellyttäviltä, mutta ainakaan itse en hetken kuluttua huomaa lainkaan niiden olemassaoloa.

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ittelläni on sellaset "hifitulpat", jotka makso jotain 25e. On ollut käyttöä sekä konserteissa että bänditreeneissä.

    Musicnaut kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toinen korva soi, eikä tulppia ole valitettavasti ikinä ollut. Jokunen sata keikkaa takana, mutta eipä paljoa nappaa, kun ottaa huomioon, mitä kaikkea muuta on tullut eteen. Mutta aloittelijoille ehkä voisi suositella jotain terveempiä harrastuksia, esim. osakesijoittamista.

    päviöniitto kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Soittajalla tai etenkin laulajalla nuo keltaset-earit muuttaa ääntä niin että tulee helposti laulettua nuotin viereen. Jostain syystä äänen kuulee vähän eri korkeudesta mitä se oikeesti on. Itze valoin korviini sementtiä. Korvien sointi ajaa hulluksi.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä käytän tulppia (tällainen "kuusi"-malli) lähinnä treeneissä. Omilla keikoilla (silloin harvoin kun nitä on) en ole käyttänyt, ja hyvin harvoin myös muiden bändien keikoilla.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    >>jotain terveempiä harrastuksia, esim. osakesijoittamista. <<
    LOL* nauraa kippurassa hymiö tähän*

    OneSlip kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .. pitäähän se soundi tuntua rintakehässä rokkikeikalla.


    Eiköhän se soundi rintakehässä tunnu vaikka olisikin tulpat :roll:

    Jake kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    .. pitäähän se soundi tuntua rintakehässä rokkikeikalla.

    Eiköhän se soundi rintakehässä tunnu vaikka olisikin tulpat :roll:


    Jos olisit lukenut myös pilkkua edeltävän osan, olisi siitä varmaan huomannut että puhuin sen naurettavuudesta että keikoilla porukka kuuntelee tulpat päässä ja PA:sta väännettään lisää ääntä että porukka villiintyy. Äänenpaineeseen on kuitenkin syynsä, osana juuri tuo äänenpaineen tunne, eli rokkikeikan kai voisi miksata niin ettei kukaan tarvitsisi tulppia (siis kohtuullisen isossa mestassa, missä rumpujen volyymiä voi hieman kontrolloida pöydästä), mutta mahtaisi olla yleisö fiiliksissä kun keikalla kuulee humaltuneen Ranen huudon kovempana kuin bändin.