Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Mitä Progihottuman hoitoon?

Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten (72 kommenttia)
Liiallinen progen kuuntelu tunnetusti saattaa aiheutttaa niin fyysisiä oireita ihottuman ja tinnituksen muodossa kuin jopa vaikeammin hoidettavia psyykkisiä seuraamuksia.

prog.progihottuma.org/html

Viime aikoina on havaittu kevyen klassisen pianomusiikin sekä folk-musiikin parantavan pahimmat iho-oireet erityisesti raskaan metallimusiikin kuuntelijoilla.

heavy.folkcure.com/html

Psyykkisiin oireisiin ensiapuna saattaa jo auttaa homeopaattinen äänen volyymitason laskeminen ja musiikkityylin vaihtaminen.
Esimerkiksi Dream Theaterin Six Degrees of Inner Turbulence aikaansai minulle tuntikausien ahistuksen ja korvien soimisen jakson, josta pääsin eroon vasta kahdella peräkkäisellä Tarujen Saaren Levoton hauta-levyn soittamisella!

Hezzu ansaitsee kunniamaininnan tämän idean alkuperäisenä muotoilijana!

Kertokaa omat niksinne progen yliannostuksen hoitoon!

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Motörhead toimii aina. Tai Nick Drake.

    Jaakob kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olavi Virta.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Motörhead toimii aina. Tai Nick Drake.


    Jepulis, Nick Drake on oivaa lääkettä! :D

    Mutta mikäs tämä Motörhead on? En ole onnistunut yhtäkään levyä kuulemaan :oops:
    Täytyypä tsekata, jos olet aivan tosissasi! :wink:

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Harvemmin mitään oireita tulee, mutta välillä on hyvä rauhoittua vaikkapa jazzin tai popin parissa (esim. D. Sylvian tai K. Bush). Klassinen- tai elokuvamusiikki käy myös vaihtelusta.

    CosmicJazz kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Europen uusi comeback-levy, "Start from the Dark". :)

    waka/jawaka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei kai kukaan jaksa pelkkää progea kuunnella...

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Harvemmin mitään oireita tulee

    Sairaudentunto puuttuu.

    Astro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos tulee progea nauttineeksi liikaa, niin ei kun psykeä koneeseen... Mulla on ainakin tuo kuuri toiminut jo n. 15 vuotta. Vai onko tässä vain siirrytty kovempiin aineisiin? :shock:

    DrethegenjeshKing kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Esimerkiksi Dream Theaterin Six Degrees of Inner Turbulence aikaansai minulle tuntikausien ahistuksen ja korvien soimisen jakson


    Voi voi. Minä meditoin tämän levyn tahdissa 8)

    Tuo hoitokeino vähän riippuu sen hetkisestä mielentilasta ja normaalin annostuksen ylittävästä määrästä. Yleensä tilanteen saa nollattua nauttimalla jotain raskasta ja nopeaa, tai sitten akustisen/klassisen kitaran näppäilyä. Itsekseen soittelu on myös hyvä hoitokeino.

    Toisaalta hyvä kappale, edustakoot se sitten mitä tahansa musiikin lajia, auttaa. Eli jopa proge voi auttaa progen aiheuttamaan ahdistukseen. :D

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Folkkia tai muuta etnoa (tällä hetkellä afrikka rules!). Tai bluesia. Tai vaikka Viikatetta tai Trio Niskalaukausta. Pelle Miljoonaa, Jimi Hendrixiä, Earth, Wind & Fireä. Onhan näitä keinoja.

    JarkkoH kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Punkkia perkele!

    J

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä käytän progea fuusioyliannostuksen hoitoon.

    Pekka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Cheap Trick paransi minulta progen aiheuttaman korvien karvoittumisen jo 7 vuotta sitten.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oliskoon se mulla niinpäin että vaihteluksi klassisen joukkoon sopii jokin hieno proge pläjäys.
    Jos proge tai "tavallinen" klassinen käy liian köykäiseksi ei muuta kuin klassista "nykymusiikkia" soimaan, niin menee korvatkin solmuun, lähtee vaikku ja karvat korvista 8)
    ( ja joskus on aina hyvä palata perus asijoihin l. bluesiin)

    Sunkka kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle toimii lääkkeenä usein just tosi extreme metalli, kuten Strapping Young Lad tai Meshuggah. No, Meshuggahhan ON progea että sitä ei ehkä lasketa.
    Mutta tuo naislaulaja-juttu toimii myös hyvin: Viimeaikoina on toiminut myös hyvin tuo Kemopetrolin Play for me ja mainitaan tässä nyt vielä Tori Aamoksen Scarlet's Walk. Mulla on tämä ongelma, että ei oikein omista muita kuin progelevyjä, ei voi oikein muuta kuunnella ;) Jotakuinkin kaikki minun levyt on tavallisen kuuntelijan mielestä erikoisia. Pitäisi kai ostaa joku Within Temptation, Evanecence tai Anestesia...

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on viisi kasettia töissä. Kuunetelen nyt Kraania. Muut neljä eivät ole progea. No, Zappaa on.

    Duunissa ei ole tilaa isoille laitteille ja ei kannata mitään hyvää tänne tuoda.

    Mutta ei se proge niin vaivaa enää. Pärjään kuukaudenkin ilman. Joskus light progea väliin, tätä 35 vuotiasta Deep Pop yhtyettä suomesta helsingistä.

    MZ kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos ihottuma on päässyt yllättämään, saatan kokeilla kaikkea Mayhemista Scorpionsin ja Led Zeppelinin kautta jazziin ja klassiseen. Jos sekään ei auta, soitan jotain sekalaista pateettista tyyliin Astor Piazzolla, Leonard Cohen, Tapio Rautavaara, tai vaikka Nana Moskouri. Joskus olen "sortunut" jopa Shakiran espanjankielisiin biiseihin.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pahimpiin tapauksiin suosittelen Nancy Sinatraa tai Virve Rostia.

    OneSlip kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tähän vaivaan on monta lääkettä, mutta ongelma onkin usein hoitojakson aloittamisen tärekeyden huomaaminen. Kun on hukkunut epäsäännöllisiin tahtilajeihin liian pitkäksi aikaa todellisuus hämärtyy. Siksi kannattaakin harrastaa ennaltaehkäisevää hoitoa esim. Van Morrisonin Astral Weeksin avulla. Jos tämän jälkeen tuntuu, että proge on vääristänyt maailmankuvan ja ihottuma kutisee vietävästi, ota esiin Van miehen Saint Dominic's Preview. On ihme jos ei ala progihottuma paranemaan.

    Jos oireet ovat äityneet todella pahaksi, suosittelen hoidoksi Suzanne Vegan paria ensimmäistä levyä. Ne parantavat monet muutkin vaivat.

    Music not only moves, it can re-move, dig?

    Hezzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä ois hyvä The Carpentersin levy ensikosketukseksi?

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhden miehen Poison on toisen miehen The Cure.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikä ois hyvä The Carpentersin levy ensikosketukseksi?

    Ahaa, Hezzu the Hempeällä-joulumielellä !
    Itse olen myös ostanut jostain edullisesti ko. ryhmää.
    Joku best of...se oli. Laulajattarellahan on ns jumalainen ääni!
    Luulen etteivät liene tehneetkään mitään lp-kokonaisuuksia.
    Best of..on varmaan best - of course-ostos ?

    EberkJuho kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Darkthrone ja Anal Cunt toimivat aina silloin, tosin eipä ole vähään aikaan tullut progi-ihottumaa.

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progesta ei tule ihottumaa, populaari musiikista tulee tosi herkästi.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progesta ei tule ihottumaa, populaari musiikista tulee tosi herkästi.


    Tarkoittanet että pop-musiikista tulee? Progehan on myös osa "populaari" musiikkia ?

    apazuzu kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progesta ei tule ihottumaa, populaari musiikista tulee tosi herkästi.


    Tarkoittanet että pop-musiikista tulee? Progehan on myös osa "populaari" musiikkia ?


    King Crimsonit ja muut "proget" mutta ei ne parhaat ja tuntemattomimmat ole populaaria :evil:

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos progelevy soi korvessa, ja kukaan ei ole sitä kuuntelemassa, niin kuulostaako se silti yliampuvalta pelleilyltä.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Progesta ei tule ihottumaa, populaari musiikista tulee tosi herkästi.


    Tarkoittanet että pop-musiikista tulee? Progehan on myös osa "populaari" musiikkia ?[/quote]

    King Crimsonit ja muut "proget" mutta ei ne parhaat ja tuntemattomimmat ole populaaria :evil:


    Hmm...? Tämä onkin ehkä hieman mutkikkaampi juttu kuin äkkiseltään ajattelis ? Onko musiikki "populaari" jos se on suosittua? Vai onko se "populaari" jos se sisältää "aineksia"
    ns. kevyestä musiikista? Onko KC:n Lizard "kevyttä musiikkia", onko se populaaria koska se oli aikanaan niin suosittua että nousi myyntilistoille ? Levyn "kevyen musiikin" soittimia on käytetty hyvinkin klassisen musiikin tapaan ?
    Onko Bach populaaria kun sitä on myyty miljoonia ? 8)

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    ...mutta ei ne parhaat ja tuntemattomimmat ole populaaria :evil:


    Haha haa ! Parhaat ja tuntemattomimmat. :lol:

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ns. populaarimusiikki on ns. taidemusiikin ns. vastakohta, helvetin ns. lahoaivot.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ns. populaarimusiikki on ns. taidemusiikin ns. vastakohta, helvetin ns. lahoaivot.


    Hauska huomata että itsellä on lääkitys nyt niin kohdilla että voin rauhallisin mielin todeta että lääkäri B(ack to or) D (er):in luonnehdinta olisi oikea!?

    Ollaanko kaikki samaa mieltä; populaarimusiikki jonka vastakohta on taidemusiikki ?

    (Onko KC:n Lizard taide- vai populaarimusiikkia?)

    Voffe kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lizard on hissimusiikkia.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lizard on hissimusiikkia.


    nyt taisi tulla Voffella arviointi virhe? :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hissimusiikkia? Populaaria ja progea!
    Taidemusiikkia! Populaaria ja tuntematonta?

    Olikos kellä se sanakirja? :roll:

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?


    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?[/quote]

    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:


    Olisiko se enemmän taidetta kuin esim. jos säveltäisin jouluaiheisen 2,5 min. valssin ? Ja jos niin miksi ? :roll:

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote]Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?[/quote]

    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:[/quote]

    Olisiko se enemmän taidetta kuin esim. jos säveltäisin jouluaiheisen 2,5 min. valssin ? Ja jos niin miksi ? :roll:


    En ota kantaa siihen olisiko se enemmän tai vähemmän taidetta.
    Tuotoksen laatu kiinnostaisi minua joka tapauksessa enemmän kuin sen luokittelu. Taiteen saa jokainen itse itselleen määritellä.
    Sanotaan vaikka niin, että klassisissa teoksissa yleensä edellytetään jotakin ns. muotorakennetta aivan samalla tavalla kuin joululauluissakin :wink:

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote][quote]Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?[/quote]

    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:[/quote]

    Olisiko se enemmän taidetta kuin esim. jos säveltäisin jouluaiheisen 2,5 min. valssin ? Ja jos niin miksi ? :roll:[/quote]

    En ota kantaa siihen olisiko se enemmän tai vähemmän taidetta.
    Tuotoksen laatu kiinnostaisi minua joka tapauksessa enemmän kuin sen luokittelu. Taiteen saa jokainen itse itselleen määritellä.
    Sanotaan vaikka niin, että klassisissa teoksissa yleensä edellytetään jotakin ns. muotorakennetta aivan samalla tavalla kuin joululauluissakin :wink:

    Taidemusiikki ja muukin taideJOKU on semmoista johon menee valtion ja veronmaksajien rahaa. Se ei siis kaupallisesti kannata. Ennen kuninkaat kustansivat sitä verorahoista hovilleen.

    Viestieni määrä ihan piakkoin on sama kuin syntymävuoteni!

    Back to your topic...

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]Progesta ei tule ihottumaa, populaari musiikista tulee tosi herkästi.


    Tarkoittanet että pop-musiikista tulee? Progehan on myös osa "populaari" musiikkia ?[/quote]

    King Crimsonit ja muut "proget" mutta ei ne parhaat ja tuntemattomimmat ole populaaria :evil:


    Tästä kai tämän topicin sekoittaminen lähti liikkeelle? Apalta pitäs vielä saada selvitys miksi " ne parhaat ja tuntemattomiat" eivät ole populaaria ? 8)

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote][quote]Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?[/quote]

    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:[/quote]

    Olisiko se enemmän taidetta kuin esim. jos säveltäisin jouluaiheisen 2,5 min. valssin ? Ja jos niin miksi ? :roll:[/quote]

    En ota kantaa siihen olisiko se enemmän tai vähemmän taidetta.
    Tuotoksen laatu kiinnostaisi minua joka tapauksessa enemmän kuin sen luokittelu. Taiteen saa jokainen itse itselleen määritellä.
    Sanotaan vaikka niin, että klassisissa teoksissa yleensä edellytetään jotakin ns. muotorakennetta aivan samalla tavalla kuin joululauluissakin :wink:


    Hyvi lohkaistu veliseni ! :wink:

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote][quote][quote][quote]Taisi jäädä vielä epäselväksi, että yleensä taidemusiikilla tarkoitetaan klassista musiikkia.


    no joo, kait joku jazz on myös saanut "korkea kulttuurisen" statuksen?
    Jos minä säveltäisin pienehkölle kamari orkesterille lyhyehkön klassisen teoksen olisiko se taidetta ?[/quote]

    Ainakin se olisi rehellinen yritys siihen suuntaan! :lol:[/quote]

    Olisiko se enemmän taidetta kuin esim. jos säveltäisin jouluaiheisen 2,5 min. valssin ? Ja jos niin miksi ? :roll:[/quote]

    En ota kantaa siihen olisiko se enemmän tai vähemmän taidetta.
    Tuotoksen laatu kiinnostaisi minua joka tapauksessa enemmän kuin sen luokittelu. Taiteen saa jokainen itse itselleen määritellä.
    Sanotaan vaikka niin, että klassisissa teoksissa yleensä edellytetään jotakin ns. muotorakennetta aivan samalla tavalla kuin joululauluissakin :wink:[/quote]
    Taidemusiikki ja muukin taideJOKU on semmoista johon menee valtion ja veronmaksajien rahaa. Se ei siis kaupallisesti kannata. Ennen kuninkaat kustansivat sitä verorahoista hovilleen.

    Viestieni määrä ihan piakkoin on sama kuin syntymävuoteni!

    Back to your topic...


    Koska voimme onnitella !?
    Ja kertokaapas joku kuinka tapahtuu viestin osittainen lainaaminen, niin että hymiöt ym tuylee alkuperäisen kaltaisena esille ?

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0


    Taidemusiikki ja muukin taideJOKU on semmoista johon menee valtion ja veronmaksajien rahaa. Se ei siis kaupallisesti kannata. Ennen kuninkaat kustansivat sitä verorahoista hovilleen.

    Viestieni määrä ihan piakkoin on sama kuin syntymävuoteni!

    Back to your topic...


    :shock: EsaJiin viesti toi mieleeni hirvittävän vision, jota ameriikan porhot ovat jo pitkään jauhaneet: KAIKEN pitää olla KAUPALLISTA!
    Tätä samaa hokemaa meidänkin yritysjohtajat ovat toistaneet viimeiset vuodet:
    kaupallistaminen, tuotto, menestyminen!
    Meikää vain epäilyttääkö tämän toimintatavan pitkän aikavälin toimivuus!?
    Tuottaako se laadukasta tavaraa, taidetta, tiedettä, musiikkia?

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taidemusiikki ja muukin taideJOKU on semmoista johon menee valtion ja veronmaksajien rahaa. Se ei siis kaupallisesti kannata. Ennen kuninkaat kustansivat sitä verorahoista hovilleen.

    Viestieni määrä ihan piakkoin on sama kuin syntymävuoteni!

    Back to your topic...


    :shock: EsaJiin viesti toi mieleeni hirvittävän vision, jota ameriikan porhot ovat jo pitkään jauhaneet: KAIKEN pitää olla KAUPALLISTA!
    Tätä samaa hokemaa meidänkin yritysjohtajat ovat toistaneet viimeiset vuodet:
    kaupallistaminen, tuotto, menestyminen!
    Meikää vain epäilyttääkö tämän toimintatavan pitkän aikavälin toimivuus!?
    Tuottaako se laadukasta tavaraa, taidetta, tiedettä, musiikkia?


    Eräs lempi aiheitani jolla olen jaksanut kiusata lähimmäisiäni on YLE /Kaupalliset radioasemat asetelma.
    Minä maksan mielelläni lupamaksua siitä että on olemassa YLE 1:n tasoinen radio kanava. Nämä kaupalliset "vapaat" ON toinen toistaan naurettavimpia ! Entäpä jos ei olisi TV 1, verovaroin tuettua ohjelmaa ? Ai, Sub Tv vai 4:nen ? :(

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]

    Taidemusiikki ja muukin taideJOKU on semmoista johon menee valtion ja veronmaksajien rahaa. Se ei siis kaupallisesti kannata. Ennen kuninkaat kustansivat sitä verorahoista hovilleen.

    Viestieni määrä ihan piakkoin on sama kuin syntymävuoteni!

    Back to your topic...


    :shock: EsaJiin viesti toi mieleeni hirvittävän vision, jota ameriikan porhot ovat jo pitkään jauhaneet: KAIKEN pitää olla KAUPALLISTA!
    Tätä samaa hokemaa meidänkin yritysjohtajat ovat toistaneet viimeiset vuodet:
    kaupallistaminen, tuotto, menestyminen!
    Meikää vain epäilyttääkö tämän toimintatavan pitkän aikavälin toimivuus!?
    Tuottaako se laadukasta tavaraa, taidetta, tiedettä, musiikkia?[/quote]

    Eräs lempi aiheitani jolla olen jaksanut kiusata lähimmäisiäni on YLE /Kaupalliset radioasemat asetelma.
    Minä maksan mielelläni lupamaksua siitä että on olemassa YLE 1:n tasoinen radio kanava. Nämä kaupalliset "vapaat" ON toinen toistaan naurettavimpia ! Entäpä jos ei olisi TV 1, verovaroin tuettua ohjelmaa ? Ai, Sub Tv vai 4:nen ? :(


    Veli juuffo! Erinomaisesti muotoiltu viesti! :D
    Tv2 vs. Nelonen- Kumpaa mieluummin katselette? 8)

    Kcrimso kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Neloselta tulee Sopranos joten se voittaa.

    Doc.B.D kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jesus sentään äijät, jos ette osaa editoida lainattua tekstiä, jättäkään lainaamatta - juttujen johdonmukaisuus siitä tuskin lisää kärsii. Tai opetelkaa käyttämään pikavastausta. Korostatte halutun tekstinpätkän hiirikursorilla ja klikkaatte "lainaus valittu". Kiitos kaikkien puolesta ja ei millään pahalla.

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jesus sentään äijät, jos ette osaa editoida lainattua tekstiä, jättäkään lainaamatta - juttujen johdonmukaisuus siitä tuskin lisää kärsii. Tai opetelkaa käyttämään pikavastausta. Korostatte halutun tekstinpätkän hiirikursorilla ja klikkaatte "lainaus valittu". Kiitos kaikkien puolesta ja ei millään pahalla.


    Hei, kyllä täällä osataan editoida lainattua tekstiä! Siis silloin kun siihen operaatioon otetaan riittävästi aikaa...
    Monesti vaan käy niin että hosulit painavat päälle, jolloin tulee hosuttua. :lol:

    Sitä paitsi, mitä tehdään "lainaus valittu" operaation jälkeen?
    Onkos täällä jossain selkeitä ohjeita eri tarpeisiin?
    Itse työssäni joudun jatkuvasti miettimään tällaisia asioita. Fakta on että jok'ikinen toiminta PITÄÄ ohjeistaa mahdollisimman selkeästi.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juuffo, 1954.

    En minä sanonut että kaiken pitäisi olla kannattavaa. Niissä maissa jossa ei ole julkista tukea, oopperat sun muut tuetaan lahjoituksilla.

    Olen silloin tällöin maksanut jäsenmaksun johonkin NPR radioasemaan. Ne ovat paikallisesti rahoitettuja ei kaupallisia, joilla on valtion kattava uutis ja ohjelmaverkko. Osa soittaa myös klassillista musiikkia. Meillä on kaupallinen klassillisen musiikin radioasema jossa on maailman tylsimmät mainokset. Huonekaluja ja muita varkkaiden huveja.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :lol:

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Liika progen kuuntelu edistää tunnetusti mielisairautta.Näin joulun alla kannattaa kuunnella/katsella vaikkapa Juicen Minä-Sunnuntailapsi DVD:tä. :lol:

    Jimi kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lainaus valittu -nappi ei näköjään toimi Firefoxin kanssa.

    Sami kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En tiedä onko Iso-Britannia myös pieni kansa, mutta onhan heillä BBC. Kyllähän nyt pitää olla valtion ylläpitämät radio ja TV lähetykset. Eiköhän siinä ole sivistäväkin tarkoitus... Sitäpaitsi TV1:ltä tulee kaikki parhaat dokumentit.

    Taas ne Kummelin Luomisentuskaa osaston teatteriryhmät, maalarit sekä ne jotka järjestävät jossain teollisuus halleissa jotain performansseja eivät tarvitsisi mitään tukea.

    Boogie kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taas ne Kummelin Luomisentuskaa osaston teatteriryhmät, maalarit sekä ne jotka järjestävät jossain teollisuus halleissa jotain performansseja eivät tarvitsisi mitään tukea.
    Se luomisentuskan ohjaaja kummelissa tuo jostain syystä Magman mieleen..

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämmösen tähän nyt nakkaan;
    Minkä tahansa jatkuva kuuntelu aiheuttaa monenlaisia vaivoja.
    Ihminen kaipaa välillä hiljaisuutta .

    boredom99 kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ei ossaa, ei ossaa !? Nytkin yritin lainata vain viimeistä lausetta.


    Varmaan kullakin omat tapansa, minä avaan quote-napista uuteen ikkunaan ja editoin siellä turhat välistä pois ja copy-pastaan sitten tuohon Pikavastaus-ikkunaan alla... olis varmaan helpompiakin tapoja mutta ilmeisesti vaikeampiakin löytyy...

    Tuosta musiikkityylien jaottelusta... music is music, turha lokerointi pois. Ja valtakunnallista yleisradiota tarvitaan, mutta ei kilpailemaan kaupallisten kanssa, vaan tekemään nimen omaan epäkaupallista mutta sivistävää ohjelmaa. Soittolistat on järjetöntä resurssien tuhlausta, levystöstäkin löytyisi vaikka mitä aarteita mutta silti pitää soittaa samaa top-40-huttua mitä kaupallisilla. Mitä järkeä on mitata kaikki kuuntelijamäärien kautta, jos ei tulos kuitenkaan ole siitä kiinni.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :o

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näimpä! Olette oikeassa !
    Kyllä onnas, mutta joku juttu on joskus tökkiny, jota en ny hoksaa...



    nyt se sattu taas l. kun deletoin tarpeeksi niin valkea pohja katoaa...kärsivällisyyttä kanssani !

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :oops:

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hermostuneisuus lähtee serotoniinilla. ainoa vaan että ylivilkas masennus ei ole hyvä kun tulee skitsofreniseksi.

    Enpä ole muuttunut siitä kun olen alkanut kuunnella Musiikkia. Sama vanha lonkkavika hermostossain.

    Ei ne levottomat prinssitkään auta.
    Pitää kuunnella niin riehumalla, että uupuu täysin. Tai sitten olla niin hiljaa että uupuu hiljaisuuteen.

    sydämeen rytmihäiriö - ei sellaista olekaan. välttäkää vain alku- ja loppulukuja.

    Tai ostaa voidetta, jos jää levyjen jälkeen rahaa.

    Progen kuuntelu on urheilua. kohtuus kaikessa sanoi Anderson -laulaja.

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    musiikki voi: juuttua tai
    ns. muuttua.
    yleisön suosio voi puuttua tai sitten ei.

    kansa voi kuunnella mutta tykkääminenkin voi jäädä tai muuttua: mitä jos juuri sitä mistä pidän ei ole keksittykään/tehtykään/vahingossa syntynytkään/tullut korviini/jos en ole kuuro. (kuurotkin voivat olla musikaalisia)
    jumittuva tai munittuva(muuttuva) musa voi olla monimutkaista taikka jotain muuta.

    kaikkia vähemmistöjä pitää tukea. ennemmistö tukee itseänsä miten sattuu, joskus sattuu vähemmistöihin.

    nyt kokeilen lainailua:

    nyt se sattu taas l. kun deletoin tarpeeksi niin valkea pohja

    aih, valkea kirvelee silmiä

    retrou kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kummastuttaa tämä kulttuuri-ihmisten yleistys "kevyt musiikki". Sinne sujahtaa vaivatta kaikki Arja Korisevasta Slayerin kautta Magmaan. Seuraavana arvoasteikossa on jazz-musiikki, joka on jo taidetta. Korkeinta taidetta on tietysti klassillinen musiikki. :|

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kyllä kaiken musiikin pitäisi olla taidetta. luonnonäänistä en tiedä; niistä etsitään jotain
    mutta kyllä ne luokittelijat saisi luokitella progenkin taidemusiikiksi

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kummastuttaa tämä kulttuuri-ihmisten yleistys "kevyt musiikki". Sinne sujahtaa vaivatta kaikki Arja Korisevasta Slayerin kautta Magmaan. Seuraavana arvoasteikossa on jazz-musiikki, joka on jo taidetta. Korkeinta taidetta on tietysti klassillinen musiikki. :|


    Aivan! Tunnen valtavan paljon ihmisiä, jotka arvostavat oopperamusiikkia yli kaiken :shock:
    Tivatessani perustetta oopperamusiikin erinomaisuudelle, ei moneltakaan tunnu löytyvän selkeää pohjaa mielipiteelle.
    Vaikuttaa tässäkin olevan lähinnä sosiaalinen tekijä mukana : oopperamusiikki on "hienomman" ja "arvokkaamman" kansanosan musiikkia. Tavallinen rahvaskin saa gloriaa itselleen harrastaessaan oopperaa! :P
    Toisaalta moni nuorempi tuttuni hengailee goottityylisessä metallimusiikissa osittain samankaltaisen mutta "käänteisen" sosiaalisen statuksen takia: "yhdessä luomme rintamaa valtarakenteita vastaan!"
    Jaa'a; kyllä jokainen saa etsiä samoin ajattelevien seuraa; kait mekin täällä palasokerissa olemme juuri samasta syystä...

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    progeihottuman hoitoon toimii miulla:

    The Sonics, The Hellacopters, Motörhead, Nancy Sinatra, Tapio Rautavaara, Elmore James, John Mayall&Bluesbreakers. On muitakin, mutta nää on tärkeimmät. Kolmesta jälkimmäisestä saa vaan semmosen ihottuman, että on pakko kahtoa Aki Kaurismäen elokuva.

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ainiin ja tietty metallica. ja sitten vaseliini, kunhan ei laita liikaa.

    EsaJii kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fastro, en saa sun jutuista selvää. Jos sulla on vaikka joku suosikkibändi, aloita siitä oma ketju.

    Ei kukaan tule leikkimään jos sotket jo valmiiksi hiekkalaatikon.

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    :o

    juuffo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Ei kukaan tule leikkimään jos sotket jo valmiiksi hiekkalaatikon.
    8)

    Jammo kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taiteilijoillahulluillayhteistäon, ilmaisun vapaus. :lol:

    Fastro kirjoitti noin 19 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ei mua ymmärretä...
    metallica on oiva hoitokeino.