Gallupin tapainen
mikko kirjoitti noin 23 vuotta sitten (19 kommenttia)
Hippie Shake Recordsilla on tänään jälleen alkanut sivuillansa huutokauppa ja yksi kohteista oli EX/ EX kuntoinen Haikaran Geafar-LP. Lähtöhinta taisi olla 14 euroa, kuten kaikille muillekin pitkäsoitoille, mutta aika paljon korkeammaksi taitaa lopullinen hinta nousta. Tämä sitten pisti miettimään että kuinka paljon kukin olisi äänilevystä valmis maksamaan, ja kuinka paljon olette jo maksaneet? Kuinka paljon esimerkiksi tuosta Haikaran levystä suostuisitte maksamaan, jos ette sijoitusmielessä ostaisi?
Ja koskapa kerran kysyn, niin vastataan myös ensimmäisenä. Suurin hinta jonka olen maksanut oli hieman yli 50 euroa Pink Floydin Echoes boxista. Boxit kuitenkin varmaan kannattaa käsitellä erikseen, ja eniten yhdestä levystä maksoin ostaessani Amon Düül 2:sen Yeti tuplan noin 170 markalla.
Ja koskapa kerran kysyn, niin vastataan myös ensimmäisenä. Suurin hinta jonka olen maksanut oli hieman yli 50 euroa Pink Floydin Echoes boxista. Boxit kuitenkin varmaan kannattaa käsitellä erikseen, ja eniten yhdestä levystä maksoin ostaessani Amon Düül 2:sen Yeti tuplan noin 170 markalla.
+/- saldo : 0 | Tweet
Geafarista en hirveitä maksais kun mulla on se cd:nä ;)
Mutta jos noin yleensä ottaen aattelis niin jos hintaa alkaa lähestyä 100 mk:aa tai mennä jopa yli niin sillon pitää olla jo "tärkeä" levy ja semmonen joka on melkein pakko saaja ;) Kyllä joku 120-150 mk on vielä realistisuuven rajoisa. Karelian kolmesta ekasta (Suomi-pop 1 & 2 ja Nunnu) maksoin aivan tähtitieteellisen summan, mutta ostin samalla ison läjän muutakin niin että jos sen kokonaissumman kun jakaa sopivasti eri levyjen kesken niin nuittenkin hinta tuli ihan kohtuulliseksi :cool:
Eipä ole tapana maksaa levyistä kovin kummoisia summia kun vain CD-levyjä ostelen. Haikara nyt ei muutenkaan kummemmin kiinnosta.
Ehkä reilut sata markkaa olen jostain vinyylistä joskus maksanut.
Cd-levyissäkin on keräilykamaa. Hezzuhan se nettosi ihan mukavasti Nightwishin ekan limited-painoksesta. :)
Juu, kaipa sitä cd-levyjenkin piiristä keräilyharvinaisuuksia löytyy. Omalle kohdalle ei ole onneksi sattunut mitään pakko-saada-levyä joka olisi älyttömän kallis. Sitäpaitsi on vielä niin paljon ostettavaa normaalihintaisissakin levyissä, että maltan kyllä odottaa kohtuu hintaista versiota noista harvinaisuuksista.
Osapuilleen samansuuntaista... Kallein lie joku Doorsien bootzi, tupla, jotain 300mk, ja se oli vielä huono... No mutta nyt kun jos kiltisti ostas listalevyjä ja merkkimarketeista, niinkuin vissiin pitäs asiasta hurskastelevien tahojen mielestä, niin eihän tuokaan vielä iso hinta ollu... Laibachin tupla Krst pod triklavom; Babtism vaikutti jo kalliilta, 180mk, mutta pakkohan sekin oli saada... Kallein cd... no joku boxi tietenkin, mutta suhteessa olisko joku Grazhdanskaya Oboronan Russkoje pole eksperimentov, tupla, ja Pietarista, se piru makso sillon jotain 150mk tasolla... Mut se kanssa on kyllä joka pennin väärti... Jotkut kaikkein arvokkaimmista levyistäni, monessakin suhteessa, ovat kyllä olleet mulle noin rahalla maksettuna tosi halpoja... Vaikka Haikaran eka lp, maksoikohan se aikoinaan 26mk uutena... oli se kyl kova raha meikälle silloin....
Olen jo asiasta varmaan maininnut eräässä toisessa boardissa, mutta kallein yksittäinen CD on ollut Comuksen First Utterance, Teicshiku Records Japan, 40 E. Ja tuo on siis tosiaan japsi, eikä mikään hikinen Si-Wan, joita saa varmaan kohta jo Poptoriltakin.. :D
Kyllä minä voisin n. 30 euroa tuosta Haikarasta pulittaa, kun Cd-versiotakaan ei enään ole oikein mistään saatavilla ja pidän kyseisestä levystä erittäin paljon.
Ilmeisesti olet vilpittömän tosissasi, mutta 30 e:llä ei tuohon ole mitään jakoa. Jos Peterillä tsägä käy hinta nousee 300 euroon.
Minun kallein levyostokseni on viikko sitten hankittu Iron Maidenin 6-CD boksi (tai kyllä hintaan kuului myös Eddie-snapsilasi, Eddie-sormus ja sen sisään rullattu sukupuu) joka maksoi 94,90 euroa. Vaikka sainkin sen 93 eurolla, koska näytän naamaani Jäänsärkijässä liian usein (ja tänään aloittamani uusi työ tapahtuu muuten korttelin päässä sieltä...).
Jos puhutaan hurjimmasta raha/pituus -suhteesta, niin Absoluuttisen Nollapisteen Ei ilmestynyt -EP:n numeroitu kappale 281 (...tai ehkä 287) jossa on Tomi Krutsinin omin käsin maalaama kansi saavuttaa hämmästyttävän lukeman 27.7 p/s koska pulitin siitä 300 mk viime vuonna. Sen merkitys kaikken aikojen parhaana levyostoksena korostuu entisestään, kun tiedetään että omistin jo kaksi kappaletta kyseistä levyä eri kansilla: (ks. http://www.karppanen.com/an/levyt/eiilmestynyt.html).
Äh, ei tuo url-tagi toimi vieläkään kaikissa tapauksissa. Joku regexpikö sitä yrittää matchata kohdalleen?
Joo. Kohta otan koko paskan pois koska ei tuollaisella voi mitenkään hallita kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Jos sen välilyönnin malttaisi laittaa urlin jälkeen...
Itseasiassa noita "sisällönhaistelijoita" on jotain 30-40 riviä.
EDIT : Fixattu\n[Muokattu 25/11/2002 / Jake]
Mutta kun se ei näytä hyvältä jos siinä on ylimääräinen välilyönti paikassa mihin se ei kuulu! Näytähän sitä koodinpätkää vaikka mailissa, ammattiylpeyteni ei salli minun maleksia foorumissa jossa on bugi joka minun pitäisi osata korjata ;) (tämä ei kuitenkaan ollut lupaus, sillä on olemassa vaara että sieltä tosiaan tulee joku 3000 merkkiä pitkä perl-regexp jossa on yksitellen tukittu kaikki mahdolliset tietoturvareiät)
Täytyy tuota varmaan hieman siivoilla ennenkuin tuota kehtaa kenellekään näyttää :D.
EDIT : Jokohan nyt pelittäisi halutulla tavalla. Tuo tageja vääntelevä koodi on kyllä sellainen välimerkkitehtaan räjähdys että taidan jättää lähettämättä, etten joudu ikävään tilanteeseen ja toteamaan ettei ole enää hajuakaan miten tuo toimii... :P
Lisää kuolleita kanoja, kiitos.\n[Muokattu 25/11/2002 / Jake]
Si-Waneissa ei ole mitään hikistä,toisin kuin parhaillaan maailmalle leviävissä Won-sineissä.
Täytyy tuota varmaan hieman siivoilla ennenkuin tuota kehtaa kenellekään näyttää
On Linuxin kernelissäkin kirosanoja.
Si-Waneissa ei ole mitään hikistä,toisin kuin parhaillaan maailmalle leviävissä Won-sineissä.
Lisätääs vähän ao. viestin informaatioarvoa pienellä Google-haulla:
--------------
It's entirely possible that Won-Sin is not Korean (as its name would appear to imply), but is based in Europe. The CDs are labeled as being made in Germany, most distribution of Won-Sin discs is reported to be in Europe, and another Korean prog enthusiast reports that the Korean text on the CDs reads like a very poor translation from another language rather than anything written by a native speaker of Korean.
------------
Olisi huuto.netissä muutama levy mitä ei oikein tee mieli ostaa.
Eero Koivistoinen Lp. h.80
Sperm - Shh! Lp. h.120
Charlies - Buttocks Lp h. 350
Charlies - Julisteiden liimaajat Lp h.450
Raw Material Lp h.400
Ja noi on lähtöhinnat
Kyllä tuosta haikaran ekasta vois semmoisen 100€ pulittaa mutta eipä taida vielä sillä irrota.No näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin mayhemin vinyyleitä joista olen maksanu 150-200MK ja vasta ostin pulsarin the strands of the time lp:n hintaan 27€
Kyllähän tuosta Haikarasta maksaisi, jos se olis niin hyvä kuin niiden eka. Tuosta en kyllä 40€ enempää pulittaisi.
Kalleimpia vinyyli hankintoja taitaa olla Hawkwind- Space Ritual japski vinyyli kaikilla liitteillä ja obilla. Hintaa kertyi sellainen pyöreät 1000 vanhaa markkaa