Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Voivod

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten (15 kommenttia)
Kellään mitään tietoa noista Voivodin parista viimeisestä levystä? Kandeeko ostaa? Tai jos ei tiedä, niin otetaan vastaan myös mielipiteitä muista albuumeista. Olen niitä joskus omistanut vinyyliaikakaudella ja nyt voisi hankkia taas jotain CD-formaatissa. Muisti ei vaan yllä tarpeeksi kauas, että missä järjestyksessä noita kannattaisi hankkia..

+/- saldo : 0 |

CosmicJazz kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kaikkihan sanoo aina, että "Dimension Hatröss" ja "Nothingface" ovat ne parhaat.

Jason Newsted on muuten aika helvetin cool, kun lähti Metallicasta Voivodiin. :cool:

Janus kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Outer Limits –levyn kuulin joskus vuosia sitten. Ei oikein kolahtanut, tosin ei kuulemma olekaan bändin parhaita levyjä. Pink Floyd –cover The Nile Song sieltä jäi mieleen.

CosmicJazz kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Nothingface"lla on muistaakseni toinen Pink Floyd-coveri, "Astronomy Domine".

Doc.B.D kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmm.. Outer Limits saa AMG:ssa 4½ tähteä. Nothingface taitaa olla viimeisin V-levy minkä omistin aikoinaan. Jotenkin muistaisin että V:n levyillä oli jotenkin hermoon käyvät soundit, kuivat tms. Taidan pudottaa bändi aika alas hankintalistalla (seikka, mikä tietenkin kiinnostaa hirveästi kaikkia maailman ihmisiä..) :cool:

Anonyymi kirjoitti noin 23 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku Voivodin "tuoreemmista" levyistä (en ole kuullut mitään Outer Limits:n jälkeen) taitaa sisältää 20th Century Schizoid Man coverin.

MrBungle kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en oikein pidä Voivodin laulajasta. Uusi levy on ainakin ensikuuntelulla aika mitään sanomatonta, pitää kait kuunnella lisää tai sitten se vain on huono.

Edellä mainitusta bändistä aasinsiltana Metallican basisti kysymykseen, soittihan Jason uudella Voivod levyllä (ja kait on ollut mukana aikaisemminkin). Minä olen kyllä sitä mieltä että kyllä nuo Trujillon taidon menevät hukkaan Metallican tyyppisessä yhtyeessä, aivan kuin ne ovat menneet hukkan jo Ozzy Osbournen. Nyt kun siis Jason Newsted on siis luultavasti tuleva Ozzyn basisti niin näin niitä vaihtokauppoja väsätään. Trujillo on soittanut Zakk Wylden Black Label Societyssä, johon on nyt menossa soittamaan sitten Mike Inez joka muistaakseni on soittanut Ozzyn kanssa ja Zakk Wyldehän on Ozzyn kitaristi. öö..hankalaa mutta onko suurten tähtien piirit niin pienet että ne pyörii aina samojen äijien ympärillä, vai ovatko he sitten niin hyviä ystäviä keskenään?

Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noita välikauden Voivod levyjä en ole kuullut kuin vähän, mutta paljon raskaampaa ja suorempaa paahtoa ovat kuin vanhemmat. Uudelta olen pari biisiä kuullut ja ovat paluuta vanhaan tyyliin. Tuli The Outer Limitsin aikainen materiaali mieleen.

Joo, Nothingface on loistava, mutta pidän myös Angel Ratista (joka on popimpi, mutta psykedeelinen!) ja The Outer Limitsistä.

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen kuunnellut viimeaikoina paljon Phobiaa (1997), joka oi kylla positiivinen yllatys. Bandin ehka progressiivisin levy, mutta silti hieman Rrroooaaarrr!:n kaltaista oksat pois meininkia.

Bandi on kylla yksia harvoja, jonka jokainen tuotos kannattaa kaapata hyllyyn.

Anonyymi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Menin tästä topikista innostuneena (ja muusta Voivod-hehkutuksesta ilahtuneena) ostamaan Swampista War and Pain-lätyn. Yllätys oli melkoinen; aivan paskaa punkkia koko levy täynnä! Eli nyt on levy sitten trade-listalla päivä ostamisen jälkeen.

Mitä Jasonicin Metallicasta lähtöön tulee, niin tsekatkaapa St.Anger ja sanokaa vasta sitten, että teki oikein. Tai niin tekikin, Trujillo on kymmenen kertaa parempi äijä siihen hommaan!! Ja jos joku sanoo, että lahjat menee hukkaan Metallicassa, niin huhhuh; Master of Puppetsia ei kuka tahansa basisti pääsekään vetämään, joten olettaisin, että Trujillo on hyvinkin onnellinen paikastaan!

Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Anonyymi kirjoitti 19/6/2003 klo 17:30: Menin tästä topikista innostuneena (ja muusta Voivod-hehkutuksesta ilahtuneena) ostamaan Swampista War and Pain-lätyn. Yllätys oli melkoinen; aivan paskaa punkkia koko levy täynnä! Eli nyt on levy sitten trade-listalla päivä ostamisen jälkeen.

Varhaiset levyt ovat aika rankkaa. War And Pain on bändin ensimmäinen ja Voivod kehittyi levy levyltä tuon jälkeen. Minkälaista kamaa sitten odotit? Parhaimmillaan bändi on mielestäni Dimension Hatröss, Nothingface, Angel Rat ja The Outer Limits -levyillä.

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heh, War & Painilla Voivod yrittää olla hieman parempi Venom.

CosmicJazz kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on Metal Massacre V-vinyyli, jolla on Voivodin kaikista vanhin biisi, "Condemned to the Gallows". Minä itse asiassa tykkään siitä! :D:cool:

Samalla kokoelmalla on myös pre-LP Overkill, Fates Warning, Hellhammer, Metal Church, Omen, jne.

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus olen kirjastosta lainannut Voivodin levyn, enkä juurikaan pitänyt siitä. Kaikkein eniten korvissa särki laulaja. En tiedä sitten, olisiko kuuntelunautinto tänä päivänä tosenlainen.

KimmoVesajoki kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe kirjoitti 25/6/2003 klo 07:13: Joskus olen kirjastosta lainannut Voivodin levyn, enkä juurikaan pitänyt siitä. Kaikkein eniten korvissa särki laulaja. En tiedä sitten, olisiko kuuntelunautinto tänä päivänä tosenlainen.

Kuuntelin juuri tuota uusinta levyä jossa bassoa näpyttelee mr. Jason "JASONIC" Newsted ja täytyy kyllä todeta että se oli ihan kuraa koko levy. Heikoin lenkki oli edelleen pumpun laulaja Snake, joka sattui minunkin herkkään korvaan... :P

apazuzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Nothingface"lla on muistaakseni toinen Pink Floyd-coveri, "Astronomy Domine"

Ostin just kirppikseltä.
    Tämä kuulostaa nykyään paljon paremmalta kuin ilmestyessään ja Astronomy Domine on helvetin hyvä!