Mitä juot nyt?
Markkutapio kirjoitti noin 11 vuotta sitten (59 kommenttia)
Tuolla otsakkeella on ollut monella foorumilla palstansa. Täältä tämä tärkeä ja suosittu palsta näköjään puuttui... vaan ei enää. Kertokaa mitä teillä on lasissa, tai ainakin se mitä on pullossa.
+/- saldo : 0 | Tweet
"Ei oo kaljan voittanutta
Hävinnyt oon minäkin" http://m.youtube.com/watch?v=D7wV3HDBZdI
Varmaan kymmeneen vuoteen en ollut Vodkaa ostanut. Juonut kylläkin jos joku on tarjonnut. Nyt ostin hieman Kossuun kyllästyneenä Finlandia-vodkapullon ja tämähän on antanut energiaa, mukavan olon ja mielikuvitusta. Kossu-perkele meni enemmän niinku perisuomalaiseen synkistelyyn. Nyt varmaankin voisi yrittää vaikka Hollywoodiin elokuvaohjaajaksi;)
"Ei oo kaljan voittanutta. Hävinnyt oon minäkin"
Piti jonkun aikaa mietiskellä ennenkuin tajusi mitä tuo tarkoittaa. Hyvin sanottu.
Samoin kävi minulla. Juhani Lausas on sanoittanut tuon suomeksi. Ei ole äänitearkiston mukaan sanoittanut kuin kaksi kappaletta.
Löfbergs Crescendoa on kupissa.
http://loudwire.com/iron-maiden-trooper-ale-beer-review/
Lauantai-illan kunniaksi lasissa Colaa jäillä.
Oluenjuonnin lopetin liki kokonaan v. 2008 elokuun 26 päivä, mutta kaukaa viisaana en mennyt lupaamaan mitään muista juomalaaduista...lonkeroa siis piakkoin saunomisen yhteydessä! Ja saattaa upota punaviiniäkin iltapalalla ;-)
Sama setti taas taloyhtiön kokouksen jälkeen. Pitikin päsmäröidä melkein puolet kaikista puheenvuoroista jälleen kerran...
Valdemarin virnettä kehittelen tässä.
http://www.youtube.com/watch?v=Aa_-oJE3RYE
Naga Shottia älkää erehtykö nielemään, ellette erikoisesti tykkää tulisesta chilistä.
"Lisätieto: Mieto alkoholijuoma":)
Wau. Sitä saa siis alkosta. Viimeksi join sitä chilifestillä ja tykästyin. Kiitti vinkistä!
Appelsiinilla ja porkkanalla maustetta kivennäisvettä. Maistuu kamalalta. Mitähän ne keksii yhdistää seuraavaksi?
Caliterra-punaviiniä Saksa-Argentiina finaalia odotellessa.
Brew Dogin Dead Pony Club (Californian pale ale)
Näin helteellä maistuu Malibu rum jäiden kera.
Crowmoor Dry apple -siideri.
Brew Dogin Punk Pale Ale.
Lidlin legendaarinen, pahamaineinen (muttei paha) Nobelaner.
Vermouth Bianco ja jäitä runsaasti.
Laatikkopunkkua: Solaz Cabernet Sauvignon.
Kyykkyvalkkarin jämät, ei tuosta paljon tule. Rain Dance Chenin Blanc.
Caliterra Reserva, lintupunkkua.
Uutuutta: Barra Oak Bay
Viinaa
Tuo Barra muuten sai aukeamaan mun korvien tukkoisuuden (ne TULPPAAnit:))
Fiesta del Sol näin syksyn pelatessa palauttaa aurinkoisen kesämielen..hetkisen ajaksi...
Laitilan Ale on ollut mukava. Siinä on brittiläinen klangi.
Caliterraa. Välillä huiskin banaanikärpäsiä, jotka yrittävät päästä hengestään hukkumalla; nopeampi kuolema kohtaa heitä kämmenten väliin litistymisestä.
Fiesta del Sol..taas... napsahtaa hetimmiten auki...riitävästi viilennettynä...köyhän herkku?...
6,66 e \,,/
..ja hintakin onniii passeli..monella tappaa...cool..
Stella Artoisia Notting Hillissä.
Ei ole minusta saksalaisten oluiden juojaksi. Ostin tölkin jotain ja kylläpä on tunkkaista. Brittioluet ja Laitilan tuotteet maistuu.
Viskiä en ainakaan juo.
Punkkua: Torres Sangre de Toro.
Carlingia Notting Hillissä. Edellinen juoma oli Three Weiss Monkeys joka oli oikein mainio ipa.
Uutuus: Black Velvet Toasted Caramel.
Liian imelää sellaisenaan. Varmaan hyvä booleissa.
Viintä. Liikaa.
Eau de Vie. Ruotsin Jallua. Kuivempi.
Caliterra Tributo. Happamampaa kuin perus Caliterra ja epämiellyttävämpää. Pakko se on käyttää putkiston
läpi, kun kerran on ystävältä saatu...
London Pride.
Hyvä juoma, kuten moni muukin Fullersin tuote. Ja varsinkin kun on pelipaikoilla ja saa real-versiona.
Ja sitten vielä yksi Original Looong Drink. OMaa luokkaansa. En ole parempaa vielä löytänyt.
Footmark-valkkari. Kuivahko eikä erityinen, mutta menee näemmä päähän...
Jammolle vielä et ei ole original lonkeron voittanutta. Voisivat tosin kokeilla jo pitkän muuttumattoman tuotannon johdosta kevyesti vähempisokerista versiota...aika imelää ja sokerista on hän...
Weltenburger Kloster Barock Dunkel. Hyvää pehmeää Sakemannia
Kozel Dark...ihan menevää...jääkaappikylmänä...
Kozel original huoneenlämpöisenä, jotta oluen maku tulee kunnolla esiin ;-)
mä oon kasvanu kieroon ja olen kontra sakemanni kaikessa..kumma juttu, mut totta...
Pilsner Urquell. Seuraavaksi: Laphroaig.
Edit. Otin sittenkin Macallania. Sitä juo myös Neil Peart säännöllisesti kirjassaan Ghost Rider. ;)
A. Le Coq saunaoluena.
Brooklyn American Ale.
Mathäi Brut -kuohuviini.
Lidlin appelsiinimehu
Punk Pale Ale.
(Miksei ole Prog Alea?)
"An exercise in balance and restraint, Progressive Pale provides a gateway into the domain and potential of New World hops. Relatively low in bitterness and with an uncomplicated malt base, the hops are added late and in abundance. Clean, measured but big in all the right places. A sessionable beer? We certainly could."
"An exercise in balance and restraint, Progressive Pale provides a gateway into the domain and potential of New World hops. Relatively low in bitterness and with an uncomplicated malt base, the hops are added late and in abundance. Clean, measured but big in all the right places. A sessionable beer? We certainly could."
Helmeilevää omenaviiniä. Pitää vielä tämän vuorokauden puolella itsenäisyyspäivän kunniaksi ehtiä Finlandia-vodkaan.