Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Suomalainen heavy

Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten (14 kommenttia)
Siis mikä mahtaa olla ensimmäinen heavyksi laskettava suom. bändi tai levytys? Minulla ei leikkaa yhtään. Kyllä ennen tukkametallia (Iron Cross, Tarot) jotain oli.

+/- saldo : 0 |

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai 1980-luvun alun pioneerit Zero Nine ja Oz ovat niitä ensimmäisiä?

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kimmo Kuusniemen Sarcofagus voisi olla oikea vastaus (vuosi 1980). Samaisella hemmolla oli vähän myöhemmin Moottorilinnut-projekti, kuulemma ensimmäinen suomenkielinen hevilevy. En ole näitä kuullut, mitä olenkaan menettänyt? ;)








    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kukaan kuullut?




    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joskus nuorena miehenä kuulin Levyraadissa yhden biisin ja mielestäni se oli aika heikkoa.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon kuullu tuon Moottorilinnut joskus, tai ainaskin oon sitä selaillu ylimalkasesti, ei se kovin hyvältä tuntunu.

    Mulla on tuosa "välitettävänä" kaks Tarotin levyä, en oo niitä vielä tohtinu kuunnella ;)



    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä olen kuullut Santa Luciaa, niillä on yksi biisi mukana legendaarisella "Too Hot To Rock"-videokokoelmalla, jolla on 3 h vanhaa suomalaista heviä! :cool:
    Check it out:
    http://www.geocities.com/toohotrocker/


    Santa Lucian biisi on muistaakseni aivan hirveän huono...

    Zero Ninen eka sinkku tuli 1980, mutta pitkäsoitta vasta 1982.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolla videokokoelman sitellä on muuten mielenkiintoiset sleevenotes. Siinä sanotaan, että "Zero Nine was probably Finland's first recording heavy rock group along with Sarcofagus."

    Taneli kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    KosminenJatsi, meinasin juuri postata samasta aiheesta, eli tuosta videosta! :D

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolta taitaa löytyä kaikki olennainen:

    http://www.isten.net/guide/


    Hard Rock Sallinen ja Tries levyttivät jo 1977, mutta olivatko miten heavyä?

    Mikko

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuolta taitaa löytyä kaikki olennainen:
    http://www.isten.net/guide/

    Kappas, hyvä linkkivinkki. Nyt riittää taas tutkimista koko työpäiväksi..

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä oon kuullu tuon Moottorilinnut joskus, tai ainaskin oon sitä selaillu ylimalkasesti, ei se kovin hyvältä tuntunu.

    Haa.. löytyihän se Moottorilinnut sieltä. Tuo käsittämätön levynkansi oli jäänyt tajuntaani, mutta nimeä en muistanut vaikka taoin päätä seinään.. Metallilinnut, Teräslinnut..
    Muistaakseni levy sai huonon arvostelun jopa Soundissa.

    Veikkaan että Iron Crossin CD tulee hankittua tässä lähi päivinä.. Olisikohan noiden ekan singlen promoversio kannattanut jättää heittämättä roskiin, vaikka se ei erästä punk-mielistä hiipparia kamalasti mielyttänytkään vuonna nolla.. Tai kuka tietää, mihin on joutunut mun Impaled Nazarenen 7"EP GOAT PERVERSION numeroitu versio. Argh..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Santa Luciassa oli nuoria tyttöjä, ne teki TTOksalan johdolla hittisinglen PugatSovan Allan ja Rotari-Sohvin hitistä Miljoona Ruusua, sovitus oli sellainen, kun se klassinen SydVicious-versio Sinatran My Waystä... Ja kun puikoissa oli TT, niin heviähän tuli....
    Mites, eikös TTn oma Radio Stormkin ole aika raskaskätistä meininkiä...

    Markkutapio kirjoitti noin 3 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Zero Nine se porskuttelee mennä edelleen...


    Jake kirjoitti noin 3 vuotta sitten+/- saldo : 0