Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Mitä minä olen menettänyt

k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten (25 kommenttia)
...tai Mitä vikaa minussa on, kun en omista (enkä ole ikinä omistanut) yhtään Iron Maidenin/U2:n/Bruce Springsteenin/Hanoi Rocksin/jnejnejne levyä?

...tämmösen tunnustus-luontoisen keskusteluaiheen ajattelin tuoda esille, kun tuollainen kysymys itseäni joskus vaivaa


+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samma här. Jotenkin sitä vaan on yrittänyt selvitä päivä kerrallaan.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    U2 on maailman yliarvostetuin bändi.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    U2 on maailman yliarvostetuin bändi.


    Tuosta olen melko pitkälti aivan samaa mieltä. Uskomattoman kuivaa musiikkia on Bono kumppaneineen saanut aikasiksi IMHO.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vähän riippuu. 80-luvulla U2 teki hyvää musaa. Ja on tuo Achtung Babykin vielä hyvä, siihen se kyllä sitten loppuikin. Ei kai U2 koskaan varsinainen kriitikkojen lemmikki ollut. The Smiths ja New Order olisivat parempia ehdokkaita yliarvostetuimmaksi.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    U2n eka hittikokoelma on ihan hyvä, mutta tarttee löytää se VANHA kokoelma, ja kahden CDn, muuten ei saa singlejen b puolia. Uuden kokoelman taidan jättää, kun ne albumit olivat heikompia.

    Hanoista mulla on Mike Monroen soolon mainos-demo-CD, maksoi 25c käytettynä.:D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...tai Mitä vikaa minussa on, kun en omista (enkä ole ikinä omistanut) yhtään Iron Maidenin/U2:n/Bruce Springsteenin/Hanoi Rocksin/jnejnejne levyä?


    Olet liian vanha. :D Siis se on se "vika".
    Ei mullakaan ole ainuttakaan ao. artistien levyä.\n[Muokattu 27/11/2002 / Doc.B.D]

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...tai Mitä vikaa minussa on, kun en omista (enkä ole ikinä omistanut) yhtään Iron Maidenin/U2:n/Bruce Springsteenin/Hanoi Rocksin/jnejnejne levyä?

    Mikäs näissä on se yhdistävä tekijä?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei noissa ole muuta yhdistävää tekijää kuin se, että ne vaan sattuvat puuttumaan meikän levyhyllystä; Jotenkin noi ei ole ikinä kolahtaneet sen vertaa, että olisin vaivautunut levyjä hankkimaan. Nyttemmin, kun "olisin halvalla saanut", on mielessä käynyt ajatus, että jos niitä ei kehtaa kuunella, mitä niitä raahaa hyllyynsä viemään tilaa & keräämään pölyä.
    Joillekin jutuille on vaan alkanut käymään noin, että ei jaksa kiinnostaa.
    Miten te muut? Mistä on samoja kokemuksia?

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Seuraavilta – paljonkin suitsutusta osakseen saaneilta - en ole hankkinut koskaan mitään. Enkä taida niin tehdä tulevaisuudessakaan.

    Pixies
    Oasis
    The Smiths
    AC/DC
    My Bloody Valentine
    Depeche Mode

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Koko 70 luvun onnistuin olemaan hankkimatta: Grand Funkia, Simon ja Garfunkelia, CSN ja tai Y, Yesiä, Led Zeppeliniä. Jenkeistä on moni jäänyt pois, Sprigsteeniltä vain eka LP kun se ei ollut kuuluisa. Ostin Led Zeppelinin kokoelma CDn, kuuntelin kerran, pidin hylyssä 2 vuotta, myin pois.

    Yes:issä kuuntelin radiosta sellaisia biisejä joissa ei laulettu kovasti, en tykännyt laulusta niiden levyillä.:mad:

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä en aio koskaan ostaa The Curen levyä. Muutenkaan koko britpoposasto ei jaksa kiinnostaa. Riittää kun hyllyssä on The Beatlesin koko tuotanto ja David Bowien tärkeimmät.

    Stone Roses on myös sellainen bändi, että brittilehdet hehkuttavat vieläkin kohtuuttomasti niitten musiikista, mutta minä en ole koskaan edes kuullut sitä. Eikä kiinnosta. Bad attitude! :P

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...tai Mitä vikaa minussa on, kun en omista (enkä ole ikinä omistanut) yhtään Iron Maidenin/U2:n/Bruce Springsteenin/Hanoi Rocksin/jnejnejne levyä?


    Tästä listasta minulla ei ole muita, mutta muutamia Maidenin levyjä (muistaakseni alle 10kpl), eikä Januksen listasta ensimmästäkään. Taidan siis sulautua joukkoon ihan kivasti. Tosin niin sulautuu näillä spekseillä varmaan suurin osa suomalaisista ;)

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on lähes kaikki The Curen levyt, suurin osa The Smithsin levyistä ja monta Morrisseyn sooloakin. Eivätkä takuulla ole yliarvostettuja bändejä ainakaan brittein saarten ulkopuolella!

    U2 taitaa kuiteski olla aikalailla yliarvostettu ympäri maailmaa, mutta tekivät ne sentään 80-luvulla pari hyvää albumia kuten War ja Unforgettable Fire



    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on jokunen U2:n levy, niitä vanhempia siis, Springsteeniä löytyy se liveboxi. Iron Maideneita oli joskus joitakin, mutta ei niitä jaksanu, myin pois. Hanoi Rocksia tuun tuskin koskaan hankkimaan ;)

    Pixies
    Oasis
    The Smiths
    AC/DC
    My Bloody Valentine
    Depeche Mode

    Noista en omista mitään, ja ei pahemmin kyllä ees kiinnosta, paitsi että Depeche Moden ihan ekat pikkiriikkisen kiinnostas kuulla, mutta eipä niistäkään oo suurempia ootuksia. AC/DC:hen en koske pitkällä tikullakaan.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mammuttitautiin sairastunut kirppu taisi olla jonkun toimittajan/kriitikon kuvaus U2-yhtyeestä. Mielestäni varsin osuvasti sanottu. Bändin alkuajan tuotannosta löytyy hyviä biisejä, mutta loppuajan teoksista monet pitäisi sijoittaa Sèvresissä sijaitsevan laitoksen lasikaappiin tekotaiteellisuuden prototyypeiksi.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Stone Roses on myös sellainen bändi, että brittilehdet hehkuttavat vieläkin kohtuuttomasti niitten musiikista, mutta minä en ole koskaan edes kuullut sitä. Eikä kiinnosta. Bad attitude! :P


    Minäpäs olen kuullut. Ruusujen ylistetty ensimmäinen levy on aivan ok levy mutta en käsitä miten jotkut voivat siitä mennä tainnoksiin. Erinomaisia biisejä on oikeastaan vain kolme: I Wanna Be Adored, Made of Stone ja I Am the Resurrection. Pari aika turhaakin mukana. Kokonaisuutena kuitenkin miellyttävä.

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Made of Stone on mahtava kipale, muuten en bändiä tunne.. kiinnostais kuulla enemmänkin..

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Maiden-neitsyille suosittelisin itse Number of the Beastia, Powerslavea tai Seventh Son of a Seventh Sonia. Brave New Worldissakaan ei sinänsä ole kyllä vikaa, vähän ylipitkä vain. Ja Nicko McBrain on maailman aliarvostetuimpia rumpaleita. Sen miehen soitossa on groovea ja mielikuvitusta, ja kuulee kyllä että äijä on diggaillut jazzia.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    [quote]...tai Mitä vikaa minussa on, kun en omista (enkä ole ikinä omistanut) yhtään Iron Maidenin/U2:n/Bruce Springsteenin/Hanoi Rocksin/jnejnejne levyä?

    Iron maidenin kohdalla oot menettäny hyvää heviä,esim uusin maiden brave new world on helvetin hyvä proge juttu,tarttuvia biisejä hienoja rumpujuttuja.Noille muille on ihan vitun sama,en omista niiistä yhdenkään levyä enkä tule omistamaan.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas, onnistuin näköjään vastaamaan viestiin joka lähetettiin kaksi minuuttia myöhemmin. Mitenkäs tämä on mahdollista?

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Iron Maidenia löytyy hyllystä, ja yksi kaverilta poltettu U2, mutta noita muita ei löydy eikä tule löytymäänkään. Bruce menettelee joten kuten, kunhan sitä ei tarvitse omassa soittimessa kuunnella, eli sopii siis taustamusiikiksi vaikka ravintolassa, mutta Hanoi Rocks on kauheeta jöötiä.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Silence is golden....
    Nytpä tätä topikkia vois laajentaa myös tollein, että mikä vaikutus noilla kaikenlaisilla kielloilla (piratski...), rahastuksilla (teostomaksut mm. taxeihin...) ja estoilla (zonet DVDissä, kopioestot cdissä...) on kuluttajan ostopäätöksiin...
    Meikä meinaan ainakin miettii hyvin tarkkaan, mihin vähät pennosensa sijoittaa esmes puuttuvan DVD- ja/tai digiTV- (etc) laitteen hankinnassa (enkä meinaa kiirettä pitää!); Mitä V#TT#A tavallinen ihminen tekee nurkissaan pölyä keräämässä koneita & levyjä, jotka ei sovi toisilleen? Ja millä rahalla ne kaikki yleensä hankkis?
    Ja seuraava radiouudistus vois pitää sisällään kanavan, josta ei tule yhtään musiikkia! Se se olisi todella jotakin!!!:cool:

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    pennosensa sijoittaa esmes puuttuvan DVD- ja/tai digiTV-


    Yhden sanan suomalainen vitsi: digiTV. Helwatta mikä tragedia tuo on ja tulee olemaan. Vieläkö ne puhuu interaktiivisesta digitv:stä? Ja paluukanava oli sitten modeemilinja -vai? Arghh! Saisivat nyt edes tekstityksen toimimaan kunnolla.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kas, onnistuin näköjään vastaamaan viestiin joka lähetettiin kaksi minuuttia myöhemmin. Mitenkäs tämä on mahdollista?

    KORJAILIN TUOTA VIESTIÄ VÄHAN KUN NUO VIRHEET PISTÄÄ ITSELLE SILMÄÄN:(

    Iikku kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eihän siinä nyt mitään ihmeellistä ole ettei kyseisten bändien levyjä omista, kun ovat niin huonoja;) Mutta jos tunnustuksia saa tehdä, niin en omista yhtään Led Zeppeliinin tai Queenin levyjä. Taitaa olla mussa jotain vikaa vai hä?:D
    Eipä oo vaan bändit koskaan erityisemmin kolahtanut.