Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Hector & Okko Larun Powerband Tampere Talo 18.11.2014

OldfieldOlli kirjoitti noin 9 vuotta sitten (3 kommenttia)
Tässä näin pikaisesti. Myöhemmin ehkä syvällisempää. Nyt täytyy mennä nukkumaan.

Hector Tampere Talo 18.11.

Loppuunmyyty Tampere Talo oli todistamassa Hectorin Hauras kiertuueen seitsemättä keikkaa. Konsertin aloitti yllättäen Esa Kotilaisen teos Tähtien Takaa. Sitten siirryttiin Hectorin uuteen albumiin Hauras ja upeaan tulkintaan kappaleesta Kesytetty.
Olin ihan ensimmäisellä rivillä ja yllätyin kuinka erinomaiset soundit olivat. Lisäksi 12 henkinen Okko Larun Powerband oli aivan huikaisevan kovassa iskussa. Erityisen vaikutuksen teki yhtyeen uusi kitaristi Jussi Turunen, joka loihti aivan uskomattoman hienoja sooloja, sekä muodollisesti varsin pätevä jousikvartetin naisviulisti, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista. Vanhat ja tutut jäsenet kuten Esa Kotilainen ja Matti Kallio, sekä Jarmo Nikku hoitivat osuutensa vuorenvarmasti,eikä itse asiassa kenenkään osuutta voi kuin ihastella. Hector itse nautti myös selvästi esiintymisestä ja äänihän äijälle toimii edelleen kuin vuosikymmeniä sitten.

Keikan ehkäpä kirkkain helmi oli pienen tekstipäivityksen kokenut Eurooppa, jossa Hector lauloi: “Sä olet Syyria, sä itket” ja “Sä olet Ukraina, sä pelkäät.” Kuten Heikki totesikin, mikäänei ole juuri muuttunut. Kun Eurooppa-kappale tehtiin 80-luvun alussa, oli muut maat tapetilla mutta ongelmat ovat tänäkin päivänä samat. Ja bändi soitti valtaisan vimman voimalla. Väittäisin, että kyseinen biisi eilen on yksi kovimmista esityksistä mitä ikinä olen nähnyt ja kuullut.

Konsertti tarjosi sopivasti hittejä ja mukavan paljon harvinaisempaa materiaalia ja tietysti uuden albumin kappaleita. Sopivassa tasapainossa oli myös hitaammat kappaleet ja menevämmät esitykset. Myös vanhat kuluneemmat kappaleet, kuten Laura olivat saaneet varsin toimivat uudet sovitukset.
Kaikenkaikkiaan aivan loistava keikka ja paras Hectorilta näkemäni. Aika hyvin 67 vuotiaalta.

Settilista:

Tähtien Takaa
Kesytetty
Hauras
Vanhan Kirkon Puisto
Kotijumala
Strawberryfields for ever
Lainaa Vain
Seisovaa Ilmaa
Kuinka Voit Väittää
Kissojen Yö
Lily of the West
Satakielen laulu
Mandoliinimies
Kuunnellan Vaan Taivasta

-väliaika-

Palkkasoturi
Olen Nielaissut Kuun
Onnen Sirpaleet
Laura(sua kauheesti kaipaan)
Kuningatar
Peggy
Yhtenä Iltana
Jos Sä Tahdot Niin
Eurooppa
Vapaa Maailma Bailaa
Ake, Make Pera ja Mä

-Encore-

Kaikki Tahtoo Rakastaa
Lumi Teki Enkelin Eteiseen

+/- saldo : 0 |

    kaapo kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jeps. Yhdyn kyllä arviontiin täysin.
    Se hieman harmitti että aivan liikaa soitti samoja biisejä kuin vuosi sitten samassa paikassa olleessa keikassa. Tosin silloin jouset olivat poissa.
    Bändihän on loistava Ja upeimpia vetoja oli juurikin Eurooppa, kissojen yö sekä Vanhan kirkon puisto.
    Tuntui että Hectorilla on nyt joku vain elämää-trauma päällä, kun se siitä jatkuvasti puhuu. Tai sitten se vaan hyödyntää sen saamaa julkisuutta sillä aikalaillahan sen tekemiä biisejä siellä tv:ssä kuulemma lauletaan
    Hieno keikka taas Suomirockin suurelta mieheltä.
    Olisipa kiva kuulla joskus Liisa Pien-levyn materiaalia

    ps itse olin 4 rivillä. Olisi ollut hauska paiskataa kättä!

    OldfieldOlli kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on hämärä mielikuva, että oltaisiin joskus pari sanaa vaihdettu vissiin Hackettin 2010 keikalla. Saatan muistaa väärinkin. No Heikin keikalla hengailin Endless River paita päällä :)

    Jukez kirjoitti noin 9 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mikäs siinä on vinoillessa, kun ei ole tykästynyt kyseiseen 'formaattiin', kait sitä saa mielipiteitään sanoa vrt seniilit tai muut kaikelle kaupallisuudelle ja karnevaalimeiningille kumartavat viihde- 'artistit'...