cold meat industry ja muu koneellinen kilkutus
prognroll kirjoitti noin 22 vuotta sitten (19 kommenttia)
mitenkäs palasokerin väelle kolisee tommoinen vähän synkempi ambient/industriaali osasto? ovatko cold meat industryn aktit tai muut mieltä vakavoittavan koulukunnan tuotokset tuttuja.
itselleni on vasta viimeaikoina alkanut kolahtelemaan tuollainen kolina/tunnelmointi.
kovasti olen in slaughter nativessia ja mental destructionia kuunnellu...deuch nepalia ja semmosta.
entäs te?
laitoin tämän metalliosioon koska jotenkin tämä genre hahmottuu mieleeni metalliin liittyvänä.
itselleni on vasta viimeaikoina alkanut kolahtelemaan tuollainen kolina/tunnelmointi.
kovasti olen in slaughter nativessia ja mental destructionia kuunnellu...deuch nepalia ja semmosta.
entäs te?
laitoin tämän metalliosioon koska jotenkin tämä genre hahmottuu mieleeni metalliin liittyvänä.
+/- saldo : 0 | Tweet
Godfleshin Streetcleaner on tullut joskus soitettua puhki, vaikka se olikin CD. Mutta ei sen kummenpaa. Kolina ja suhina -puoli tulee mulla enenpi tuolata 70-luvulta.
itse tässä noviisina kyselisinkin tuosta throbbing grissle-pumpusta...niillä on kuulemma muutama aika "pelottava albumi? varmaan tuttu orkka
varmaan tuttu orkka
Ei ole tuttu mutta kiinnostaisi kyllä. Kerran avasin Industrial-topicin jossa bändin mainitsin mutta sinne tuli vain yksi vastaus...
throbbing mikä-se-nyt-oli, genesis p.orridge ja cosi fanni tutti tai jotain sinne päin... niillä oli se hitti zyklon-b zombi... mutta siitähän on jo paljon aikaa ja omituisuuden kriteerit on muuttuneet siitä ajasta jo monta kertaa.... oli niillä hauskoja albumeita, niinkuin second annual raport ja 20 jazz-greats tai jotain sinnepäin... eiköhän nuo tehne jotain edelleen, jos ei muuta, niin koiranputkea.... mutta mites olis einstyrzende neubauten? nehän oli melkoista mekkalaa kans.... niinkuin lepakossa 1984.... venäläisistä joku zga tai nämä borisovin jutut, joissa mm. anton nikkilä ja sergei letov ovat mukanakärsineet.... myös grazhdanskaja oborona-johdannainen kommunizm oli joillain 15 albumistaan melkoisen teollista touhua... "...pilvet roikkuivat matalalla kazakstanin aron yllä ja sieltä putoili kappaleita baikonurin tuotteista...."
Cold Meatin materiaaliin tutustuin aikoinaan ensimmäistä kertaa Sephirothin keikalla, ja sen jälkeen olen ollut koukussa. Pitäisi vaan saada jostain käsiin Sephiroth-miehen eli Ulf Söderbergin omalla nimellään pyöräyttämät kiekot.
Kyllähän siellä hienoja bändejä on. En ole kovin hyvin tutustunut, mutta ainakin Brighter Death Now on tiukkaa menoa. Death Industrial :D
Niin ja sitten bändejä CMI:n ulkopuolelta: Einstürzende Neubauten, Skinny Puppy, :Wumpscut:, Laibach, Ministry..\n[Muokattu 9/2/2003 / jooxa]
Kuuluuko Nurse with Wound tähän categoriaan? Muutaman esityksen olen vasta kuullut, ja kaikki ovat kyllä pysäyttäneet. Levyjä en ole alkanut hankkimaan sillä en ole perehtynyt opiskelemaan mikä olisi hyvä hankinta. Vihjeitä otetaan siis vastaan.
Treponem Pal on kohtuullista alan tavaraa, hieman Godfleshin kaltaista, mutta kun ranskalaisia ovat, musiikissa on oma erityisvivahteena. Aika vaikeasti luokiteltavaa kamaa, hieman ehkä ajan kuluttamaa kuitenkin.
Tumult recordsin Noisegate on sen sijaan ultimaalisen hieno noise-industrial bändi. Tsekatkaa vaikka AMG:n entry aiheesta. Ihmeellisen voimallinen levy ilman esim. metallin ajoittaisia älyvapautta ja huonoa makua. Maailmanlopun soundtrack! :)
Lainasin Godfleshin levyn Slavestate. Kerran on pyörähtänyt soittimessa ja hieman kliiniseltä vaikuttaa no sellaista kai se industriaali toisaalta on. Joka tapauksessa, vähän rosoisempaa menoa kaipaisin. Tämä siis ensivaikutelma.
Slavestate on huono levy; vähän liikaa discobiittiä. :) Streetcleaner on sen sijaan kunnon taustamusiikkia psykoottiseen depressioon.
Mites semmoset kokoonpanot kuin Ministry, Die Krupps, Nine Inch Nails ja Fear Factory?
Nine Inch Nailsin Fragilesta pidän jopa minäkin vaikkei genre kovin tuttu tai ylipäätänsä sydäntä lähellä olekaan. Mahtavat soundit tuolla levyllä!
Mites semmoset kokoonpanot kuin Ministry, Die Krupps, Nine Inch Nails ja Fear Factory?
Kaikki tuttuja televisiosta ;), mutta itse olen aloittelemassa genreen tutustumisen enempi tuolta underground-osastolta - kaikkia ihmeellisiä CDR:iä ilmestyy postilootaan..
Die Krupps on ensimmäisillä levyillään käsittääkseni lähempänä perinteistä industrialia, kun uudemmat ovat taas jotain Rammsteinin tyylistä. NiN on ihan poppia mutta menevää sellaista.
Kaos Kontrol (http://www.kaos-kontrol.org) on muuten oiva kauppa aiheeseen liittyen. Löytyy juuri tuota underground kamaa joka lähtöön. Kaiken maailman power electronicsia ja noisea.
Kuuluuko Nurse with Wound tähän categoriaan? Muutaman esityksen olen vasta kuullut, ja kaikki ovat kyllä pysäyttäneet. Levyjä en ole alkanut hankkimaan sillä en ole perehtynyt opiskelemaan mikä olisi hyvä hankinta. Vihjeitä otetaan siis vastaan.
Joo.. jos NwW:sta tykkäät niin kannattaa tarkistaa myös Current 93 ja Death In June. Kummallakin on varsin laaja tuotanto, josta löytyy kaikennäköistä. Itse pidän enemmän bändien neofolk-tuotannosta eli ihan vaan mies ja akustinen kitara linjaa.
Death In Junelta voisin suositella ainakin But, What Ends When The Symbols Shatter ja Roseclouds Of Holocaust levyjä.
Kaos Kontrol (http://www.kaos-kontrol.org) on muuten oiva kauppa aiheeseen liittyen. .
Jep, Nihil-Marketin CDR:iä on tässä ihmetelty: kaikki hyvää roinaa IMHO.
Kellään mitään sanottavaa Cabaret Voltairen tuotannosta? Itsellä ei mitään käsitystä, ajattelin maanantaina ajaa potkukelkalla kirkolle ja ostaa Listen Up With -kokoelman.
Kaikki tuttuja televisiosta ;), mutta itse olen aloittelemassa genreen tutustumisen enempi tuolta underground-osastolta - kaikkia ihmeellisiä CDR:iä ilmestyy postilootaan...
Totta, tuttuja ovat televisiosta mutta kuitenkin hyviä. Mielestäni underground ei ole mikään itseisarvo tai hyvän mitta ja main stream oletusarvoisesti huonoa.
Varsinkin NiN:n eka levy ja se yksi myöhempi, paljon MTV:lläkin pyörinyt biisi jonka video on aivan erinomainen. Samoin erinomainen on Ministryn se riimu-levy, jolta löytyy mm. NWO ja Psalm69. Die Kruppsin parasta edustaa mielestäni "To the Hilt"...
Fear Factory on enemmän mun omaa alaa eikä oikeestaan varmaan kuulukaan tähän genreen. Tosin nyt on raskaamman osaston kuuntelu jäänyt vähemmälle ja tulee enemmän kuunneltua ihan erilaista kamaa, kuten Angelique Kidjoa.
Mielestäni underground ei ole mikään itseisarvo tai hyvän mitta ja main stream oletusarvoisesti huonoa.
No ei ole minustakaan mikään itseisarvo, yleensä vaan kiipeän pers edellä puuhun. :)