Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Bill Brufordin haastattelusarja yksinoikeudella Pienemmät purot -sivustolla!

Kcrimso kirjoitti noin 5 vuotta sitten (3 kommenttia)
Olen pyörittänyt omaa pientä progressiiviseen musiikkiin keskittyvää verkkosivustoni Pienemmät purot nyt puolisen vuotta. Se on ollut hauskaa puuhaa ja lukijat ovat löytäneet sivuston kiitettävästi. Erityisen palkitsevaa projektissa on ollut se että olen saanut mukaan sisältöä tuottamaan itseäni parempiakin kirjoittajia.

Yksi keskeisimmistä tekijöistä on ollut professori Saku Mantere. Nyt hän on tehnyt sivuston ja lukijoidemme eteen erityisen suurteon. Saku Mantere on tehnyt kolmiosaisen haastattelun legendaarisen rumpali/säveltäjä Bill Brufordin kanssa. Bill Bruford on yksi merkittävimmistä yksittäisistä muusikoista jotka nousivat esiin 70-luvun progressiivisen rockin piiristä.

Virtuoosimainen ja rohkeasti rajoja rikkova muusikko on soittanut paitsi perustamansa Yesin kanssa, myös King Crimsonissa sekä Genesiksessä. Tämän lisäksi hän on soittanut lukuisissa vähemmän tunnetuissa yhtyeissä kuten U.K.:ssa ja tehnyt lukuisia soololevyjä niin omalla nimellään kuin johtamansa jazz-yhtye Earthworksin riveissä.

Bill Bruford on ollut oma suosikkirumpalini oikeastaan siitä asti kun itse aloin tutustumaan progressiiviseen rockiin 90-luvun alussa. Siksi onkin erityisen mahtavaa päästä julkaisemaan tämä Sakun syvällinen haastattelusarja. Ensimmäisessä osassa Saku ja Bill Bruford keskustelevat Brufordin näkemyksistä rumpaloinnista ja seuraavat osat käsittelevät säveltämistä ja johtajuutta.

Haastattelun kaikki osat julkaistaan sekä englanniksi että suomeksi. Erityiskiitos Saija Turuselle joka on tehnyt valtavan työn kääntäessään teksti suomeksi.

https://pienemmatpurot.wordpress.com/2019/05/11/keskustelu-bill-brufordin-kanssa-osa-1-rumpali/


+/- saldo : 0 |