Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Ranskankielinen proge

apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (7 kommenttia)
Minua erityisesti kiehtoo ranskankielinen proge,sen synkkyys ja melankolia mahtavat symphoniset saundit.tällä hetkellä mulla ei ole kuin yks ranskaksilaulettu levy Ange:au-dela au delire insert lp että tämän tyyppistä pitäs saada lisää.kertokaapa joku mitä kannattis hankkia? onko esim nämä bändit hyviä?
Acintya…
Alpha centauri
Atoll
Metabolisme
Mona lisa


+/- saldo : 0 |

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Angen teatterisymfo tyyliä lähimpänä lienee Mona Lisa. Atollin L'Araignee Mal on myös hyvä.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko palasokerin porukalla näin huonosti tietoa Ranskaprogesta ettei kukaan tiedä mitään? vai eikö kukaan vaan jaksa vaivautua kertomaan tietojaan.:(

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jou,
    Lazer tuossa puhui asiaa,Mona Lisan Le petit violin de mr. grigoire ja Atollin L'Araignee Mal ovat pakkohankinnat.
    Muita ehdottomia ranskakslaulettuja olis ainakin:
    Angen levyt,
    Le cimetiere.. ,Emile jacotey,par del fils de mandrin,caricatures.

    Arachnoid - s/t
    Carpe Diem - En Regardant...
    Shub Niggurath - Les Morts Vont Vite

    Dan Ar Bras - Douar nevez
    Ripaille - La vieille...
    Catherine Ribeiro + Alpes - Paix
    Dashiell Hedayat - Obsolete
    Pentacle - La Clef des Songes

    ranskankielisiä mainioita canadan Quebecistä:
    Harmonium
    Et Cetera
    Sloche

    Acintya…
    Alpha centauri
    Metabolisme

    näistä en tiedä kuin Alpha Centaurin nimeltä ja en ainakaan hankkisi sitä lukemieni arvioiden perusteella.










    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos anonyymi!!!! Tuo canada tieto oli hyvä juttu.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko palasokerin porukalla näin huonosti tietoa Ranskaprogesta ettei kukaan tiedä mitään? vai eikö kukaan vaan jaksa vaivautua kertomaan tietojaan.:(

    Eli mun viesti ei merkkaa mitään vai?
    Listasi ulkopuolelta tuo Carpe Diem on erinomainen, kuten myös tuo Pentacle. Nämä tuossa mainitsikin anonyymi, joka todennäköisesti on Ruukin kostaja. Muita sinfonisia hyviä on vaikka Pulsar ja Shylock. En kyllä laulukielistä sano mitään.
    Mutta Ange tyyliä lähinnä on Mona Lisa ja Atoll.
    Sinfon ulkopuolelta tyydyn mainitsemaan Dünin Eroksen, jossa zeuhl, RIO ja chamberrock ottavat studiossa yhteen. Laulua ei tainnut olla lainkaan.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En minä nyt sitä meinannu:D Kiitos nyt täydennyksestä.
    Kuuntelin levykaupassa tuon pentaclen kokonaan ei ainakaan silloin säväyttäny.Pulsaria mulla on ne laulaa Englanniksi ainaski sillä mikä mulla on.dunnia kuuntelin netistä pätkiä ja kuulosti kivalta,muutenkin tuo ZEUHL on hanskassa aika hyvin eli tiedän kaikki 70-80 luvun alun bändit mitkä kannattaa tietää.:cool:

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Angelta on tullut paljon levyjä, ja niitä myös löytyy aika hyvin ainakin Helsingin Popparienkelistä. Harhaanastumisen vaara on Angen kohdalla kuitenkin suuri. Bändin tuotanto on laadultaan epätasaista ainakin 70-luvun osalta. Esimerkikisi ´Par del fis de Mandrin´ tms. on enimmäkseen aikamoista puhaltelua.