Moi anonyymi! » Login | Social login | Uusi käyttäjä

Neil Peart

Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten (16 kommenttia)
Mitäpä mieltä ollaan Neil Peartista, tuosta maan mainiosta RUSH-rumpalista.
Jos jollakin on kokemusta Rushin live keikasta, kannattaa antaa kommenttia!!!

+/- saldo : 0 |

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mainio rumpali, mitäs siihen muuta voi sanoa :). Ei tosin kuulu suurimpiin rumpali-suosikkeihini.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi syy(llinen) siihen että aloin aikoinaan rumpuja tamppaamaan. Tosin tuo Peartin lyriikkapuolikin teki lähtemättömän vaikutuksen. Ei tule näemmä vanhuus yksin Neilillekään, ei enää liikkunut fillarilla vaan moottoripyörällä kun kruisaili 55 000 mailia "etsiessään elämää", jota lähipiirissä ei viime vuosina tainut liiemmälti olla...

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Neil Peart on enemmän, kuin pelkkä rumpali. Vastaahan hän myös Rushin lyriikoista täysin. Ei ole montaa hänen vertaistaan rumpalia, joka pystyy soittamaan yhtä mutkikkaita ja nopeita kuvioita, säilyttäen silti koko ajan hyvän soundin ja täsmällisyyden. Miehen olisi suonut kyllä olevan hieman ahkerampi Rushin ulkopuolella vuosien varrella.:)

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onhan noita nopeita ja tarkkoja rumpaleita rankemman metallin puolella aika paljon,rohkenen sanoa että parempia ovat kuin Peart:cool: Listaa voin heittää tuossa myöhemmin kun olen tiskaillut astiat puhtaaksi:(

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Peartin tekstit kuulostavat lähinnä kehitysvammaisille kirjoitetulta scifiltä.

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tässä ois minun ihailemia rumpaleita,
    Hellhammer:Arcturus,Covenant,MAYHEM,ex-Immortal + paljon muita proggigsia.
    Pete Sandoval:Morbid angel
    Nicholas barker:ex-Cradle of filth,Dimmu borgir
    Gene hoglan:ex-dark angel,ex-Death,Strapping young lad + muita.
    Kai hahto:rotten sound + paljon bändejä en edes tiedä kaikkia tämä kaveri elää rummutukselle ei kuulema ryyppää eikä tee mitään muutakaan epäterveellistä soittaa vaan.
    Tässä nyt vain pieni osa metalli scenen loistavista rumpaleista.
    Tietenki progen puolelta löytyy hiton paljon loistavia omaperäisia,teknisiä,nopeita ja tarkkoja rumpaleita esim italian 70-luvun bändit on täynnä niitä.:D

    Sami kuoppamäki pitää kyllä mainita erikseen tälle hepulle jokainen rumpali on kyllä kateellinen.
    Tietääkö kukaan mitä Sami hommaa nykyään muutako soittaa jossain humppaa!!!:(
    Näistä jokainen on omalla tavallaan parempi kuin peart.\n[Muokattu 20/12/2002 / apazuzu]

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Sami Kuoppamäki on miun mielestä turhankin yliarvostettu rumpali. En väitä etteikö olisi hyvä, mutta ärsyttää kun kaikki pitää sitä jonain jumalana, vaikka tiedän miljuuna miellyttävämmän kuuloista kaveria. Onko se tehnyt Groove Conventionin jälkeen mitään, en tiedä.
    Neil Peart on kyllä kieltämättä kanssa ihan hyvä rumpali, mutta mua rupee naurattamaan aina se kun sillä on hirmunen määrä tomeja ja sitten varsinkin noissa 70-luvun lopun ja 80-luvun alun levyissä tulee se tukutukutukutukutukutuku-filli.
    Mää en hirveästi arvosta teknistä taitoa, mutkikkuutta ja nopeutta. Liiallinen elvistely pahimmillaan latistaa kuuntelukokemuksen. Enemmän arvostan tyylikkyyttä ja hyvää makua. Mun mielestä esim. Arti+Mestierin rumpali Furio Chirico -joka on kieltämättä taitava- on ennemminkin bändin heikko lenkki tyylitajuttomuudessaan kuin jokin vahvuus.




    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onkos Heikki kuunnellut sellaista kuin Fissio missä kuopis soittaa rumpuja on vähän KW:n verrattuna erillaista.:)

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tätä keskustelua käydessä täytyy muistaa, että Neilin maine perustuu 70-luvun juttuihin ja vähän 80-luvun puolellekin. 70-luvulla useimmat tämän päivän kovat paukuttajat vasta opettelivat rumpujen soittoa ja Neil oli monien heistä idoli. Ja pysyy idolina vastakin vaikka maailmassa on runsaasti paljon parempia rumpaleita kuin Neil.

    Tähän voisi sanoa, että eihän Jimi Hendrixin tekniikka nyt niin erikoista ole, onhan nykykitaristeista monet paljon kovempia. Niinpä, mutta mistä on otettu mallia?

    apazuzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    70-luvulla useimmat tämän päivän kovat paukuttajat vasta opettelivat rumpujen soittoa ja Neil oli monien heistä idoli. Ja pysyy idolina vastakin vaikka maailmassa on runsaasti paljon parempia rumpaleita kuin Neil.


    Joo olen saamaa mieltä asiasta Hendrixinkin kohdalla.Tämä pitää paikkansa ainaki näitten jenkki rumpaleitten kohdalla.Pete Sandoval on ainaki sanonu Peartia yhdeksi esikuvaksensa.

    Hande kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Peartin tekstit kuulostavat lähinnä kehitysvammaisille kirjoitetulta scifiltä

    Onko scifiä kirjoitettu muillekin, kuin kehitysvammaisille?:D
    On totta, että Peartin sanoitukset 70 - luvulta ovat todella onnettomia. Rush oli silti Kansasin ohella 70-luvun ainoita vakavasti otettavia progebändejä Pohjois-Amerikassa. Rumpalina vertaisin Peartia ennemmin Carl Palmeriin, kuin esim. Phil Ehartiin tai keneenkään Pohjois-Amerikkalaiseen, vaikka juuri Peartin juuret ovat syvemmällä Amerikassa, kuin bänditoveriensa. Muistaakseni Alex Lifeson syntyi Jugoslaviassa ja Geddy Leellä on Puolalaiset vanhemmat.
    On huomionarvoista, kuinka amerikkalaisyhtyeissä rumpaleilla on useasti merkittävämpi asema yhtyeelle eurooppalaiskollegoihinsa verrattuna. Viittaan tällä sellaisiin nimiin kuin: Mike Portnoy, Phil Ehart, Chip Davis, Nick Di´Virgilio jne. Useimmissa eurooppalaisissa progeyhtyeissä rumpali on ´vain´ rumpali.:o



    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sami Kuoppamäki on kyllä kovin yliarvostettu rumpali. Ei sitä paukutusta jaksa kyllästymättä kuunnella montaa kappaletta.

    Iikku kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistelisin Neal Peartin sanoneen jossain haastattelussa että, "olen niin hyvä rumpali, ettei minun tarvitse enää harjoitella. Riittää kun käyn kuntosalilla."
    Ei kovin nöyrä asenne, mutta tottahan se varmaan on.


    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muistelisin Neal Peartin sanoneen jossain haastattelussa että, "olen niin hyvä rumpali, ettei minun tarvitse enää harjoitella. Riittää kun käyn kuntosalilla."

    Vähän offtopicia, mutta minkähän takia monessa hevibändissä rumpali näyttää voimanoston maailmanmestarilta. Ei niiden rumpujen soittamiseen nyt ihan niin paljoa voimaa kuitenkaan tarvitse.


    Jusander kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Neil hallitsee rumputyöskentelyn erittäin hyvin. Harmi vain että Rushin viimeisimmät tekeleet eivät innosta millään lailla! Sami Kuoppamäestä sen verran että kerran olen herran nähnyt livenä Fissio -orkesterin kera. Kyllä mies sai rupurumpusetistä irti sellaista kopistelua että oksat pois!! Vielä kun aikakone keksittäisiin että pääsis toteamaan mitä hän Kingston Wallin riveissä sai estraadilla aikaiseksi...

    Jake kirjoitti noin 12 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.moderndrummer.com/site/2011/11/neil-peart-2/#.Ts06x7JKMQD

    Neililtä näemmä ilmestynyt melkein seitsemmän tunnin ja kolmen DVD:n pläjäys Taking Center Stage: A Lifetime of Live Performance, teaserit näyttää ihan mielenkiintoisilta. Onko joku ehtinyt jo hankkimaan tämän?