Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Bändejä, joita luulit aivan toisenlaisiksi, kunnes älysit ku

Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten (11 kommenttia)
Onko kokemuksia? Et ole halunnut tutustua johonkin artistiin/bändiin, koska olet saanut aivan väärän kuvan ja sitten kun tutustut, niin ruoskit itseäsi, koska et tutustunut aiemmin!
Omalta kohdalta voisin mainita American Music Clubin. Luulin todella pitkään, että bändi soittaa vaan punaniskakantria (johtui varmaankin nimestä), mutta sitten tylsyyden puuskassa kuuntelin yhtä levyä kaupassa ja heti sen ostettuani piti vielä rynnätä kirjastoon lainaamaan lisää! Kirjastossa olleita levyjäkin olin pyöritellyt käsissäni useita kertoja kuitenkaan lainaamatta...
Useinhan näissä tapauksissa käy vielä niin, että bändin/artistin levyjä on ollut kauppojen hyllyt täynnä, mutta nyt kun sinä haluaisit ne, niin eipä löydy enää...

+/- saldo : 0 |

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Neil Young. Tai en vieläkään pidä kuin parista ensimmäisestä levystä, mutta sekin on paljon siihen nähden miten tylsänä varhemmin ko. artistia pidin.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "tylsyyden puuskassa kuuntelin yhtä levyä kaupassa"

    Niin minäkin, usein! Kuuntelin jopa Flaming Sideburnsiä kaupassa. Ja jopa ostin. Sitten kopioin sen ja vaihdoin pois, sillä musiikin kuunteluun ei tarvittu aivoja ollenkaan. Mutta ei ollut siltikään edes yhtä hyvää kuin esim Hurriganes.:D

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tokihan löytyy läjäpäin bändejä jotka on ollukki parempia ku mitä ois oottanu ;)

    Ainaski nyt tulee mieleen Alice Cooper, jota luulin aikonaan ihan paskaksi. Vihjettä paremmasta lupaili kuiteski kappale Only Women Bleed jonka joskus radiosta kuulin ja Hectorin coveristakin olin tykänny. Kerran sitte divarista nappasin muutaman niitä vanhoja levyjä ja wow, nehän olikin hyviä! (ne uuvet Alicethan on paskoja edelleenkin, paitsi Last Temptation joka on poikkeuksellisen hyvä)

    Kraftwerkista oli kans melko nihkeät vaikutelmat ennenku tutustuin lähemmin ;)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Buffalo Springfield on mulle toinen tollanen juttu..

    Iikku kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itelläni oli David Bowie kunnes kuulin biisin Space Oddity. Myöhemmin kun oon enemmän tutustunut artistiin niin on vähän fiilis laskenut, koska ei kaverilta hirveen monta hyvää biisiä ole kolmen vuosikymmenen aikana irronnut, ainakaan mun mielestä.

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Bowie oli mulleki tämmönen. Let´s Dancet ja Chinagirlit pyöri radiossa jatkuvasti, en voinut sietää kumpaakaan. Nyttemmin on hyllyssä lähes kaikki herran albumit, jopa tuo Let's Dance.
    Ja kyllä niitä huippubiisejä on vaikka muille jakaa..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle esmes toi Zappa on tehnyt tuon montakin kertaa; Eka levy esmes ekakertaa kuultuna (monen myöhemmän levyn jälkeen vasta) yllätti kovalla rockkaavuudellaan ja joku Lumpy Gravy taas oli haukuttu pystyyn sekoiluna, mutta sehän itseasiassa kuultuna osoittautuikin erittäin mielenkiintoiseksi orkesteriteokseksi... Proge äijä.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainakin Suede. Biisit, joita soitettiin radiossa ensimmäiseltä levyltä ärsyttivät jostain syystä (silloin). Lainasin kuitenkin paljon myöhemmin kirjastosta Dog Man Star –levyn ja käsitys bändistä muuttui täysin. Hawkwindia luulin joskus levynkansien perusteella hevibändiksi. Dead Can Dancea taas luulin alternativerokkibändiksi levy-yhtiön perusteella. :)

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Suede ärsytti sinua, koska se on rasittavaa paskaa. Hawkwind yhdistyi heviin mullakin joskus, koska sitä on joillain hevikokoelmilla.

    zelex kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kehtaakohan tätä kertoa.
    *punastelee*, kieltäydyin pitämästä Nick Cavesta. Sitten jouduin kuulemaan pari biisiä, kohta useammankin.. ja nyt soitan sitä jo vapaaehtoisesti ollessani yksin kotona. Pelkään että kohta hairahdun Current 93:n... no, rajansa kaikella.

    Monestä bändistä on tehnyt yhden levyn perusteella arvion ja sitten onkin pettynyt/yllättynyt iloisesti kun muut levyt ovatkin olleet aivan toisenlaisia =)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun ekan kerran kuulin ELP:ia (Tarkus oli levy) se oli minusta tosi spedeä kikkailua. Myöhemmin tajusin, että ELP:in musiikki on spedeä kikkailua, mutta helvetin hyvää silti! :D