Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Poikien lounas

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (35 kommenttia)
Syön duunin ruokalasta hakemaani safkaa, beef stew kuulemma. Tarjotaan bisketin, leivänpala, päälle.

Tuli mieleen ne pöperöt joita poikamiehenä, melkein 10 vuotta, valmistin. Sardiinivoileipä oli tavallinen.

Mitä pojat laittaa evääksi, ja mitä viikonloppuna kotona. Kysymys on VAIN LOUNAASTA!

Stellakin saa osallistua, tuli vaan ne pojat ensin mieleen. Tytöthän syö vaan salaattia ja jugurttia!\n[Muokattu 7/1/2003 / EsaJii]

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Arkisin yleensä Bamboo Centeristä takeaway-lounaaksi currytofua tai friteerattua tofua. Nannaa! Tänäänkin lounas tuli tosin nautittua vasta viiden maissa...

    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Stellakin saa osallistua, tuli vaan ne pojat ensin mieleen. Tytöthän syö vaan salaattia ja jugurttia!


    Jaa etta salaattia ja jugurttia?? Kutsukaa mua sitten mieheksi :D

    Normaalioloissa ma olen mennyt jonkin verran ennen lounasaikaa nukkumaan, eli jaa moinen ateria valista. Nyt on tullut kuitenkin nukuttua oisin ja herattya aikaisin aamulla :o eli ollaan jopa syoty siina suunnilleen lounasajan tienoilla.. Mita milloinkin, suunnitellaan paivan ateria n. 5min ennenkuin Daniel menee kauppaan. Eilen syotiin loput lammaspaistista, voimakkaan currykastikkeen ja riisin kanssa. Useimmiten meilla on jonkin sortin lihaa ja 'chips' (siis ranskalaiset perunat, mutta Irlannin malliin massiiviset, eika mitaan sellaisia tikkuja..). Perjantaisin yleensa kalaa ja sunnuntaisin usein kanaa.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No ylleensä lounaana on makaroonia tai ranskalaisia.

    Makaroonia ei jaksa "jalostaa" makaroonilaatikoksi asti, vaan ihan vaan keitettynä, sekaan makkaraa tai jos oikein haluaa herkutella niin lihapullia, suolaa ja pikkusen rasvaa mausteeksi, ja ketsuppia.

    Ranskalaiset teen pannulla, ei jaksa oottaa uunin lämpenemistä, sekaan makkaraa tai lihapullia jos on. Suolaa ja ketsuppia.

    Lisäksi pari voileipää ja maitua.

    Nopeaa ja kätevää, halpaa ja hyvää, eh??

    Tosin kyllä sitä joskus jotain muutakin, mutta noi on ne peruselintarvikkeet ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Viikonloppuisin ruokavalio koostuu useimmiten jostain näistä vaihtoehdoista:

    -Kanaa eri muodoissaan
    -Spagettikastiketta
    -Porsaankyljyksiä runsaan sipulin kera
    -Uunimakkaraa
    -Lohta/kirjolohta uunissa
    -Chilihärkä-pataa
    -Paahtopaisti tai vastaava
    -Siskonmakkarakeitto

    Lisukkeina on sitten joko perunoita, riisiä tai spagettia ja salaattia tietenkin.

    Edellemainittujen vaihtoehtojen jälkeen minun ja tyttöystäväni ruuanlaittotaitojen rajat alkavatkin tulla vastaan muutamaa satunnaisempaa vaihtoehtoa lukuunottamatta.

    Arkisin tulee syötä mitä työpaikan ruokala sattuu tarjoamaan ja iltaisin sitten tulee sorruttua eineksiin kun ei jaksa töiden jälkeen kokata.

    Jaa ketäköhän tämäkin taas kiinnosti? :D

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hezzu sanoi "Ranskalaiset teen pannulla, ei jaksa oottaa uunin lämpenemistä, sekaan makkaraa tai lihapullia jos on. Suolaa ja ketsuppia."

    Olet ihan mun isän nuoruuden linjoilla. Ei se osannut uunia edes käyttää, kaikki vaan paistinpannussa. Olimme yhden kesän kaksisteen ja laitoin piparkakkuja pari kertaa. Faija söikin niitä, mutta sillä oli sellanen kolesteroolivimma menossa, pipareihin ei saanut munaa käyttää...


    Stello kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ranskalaiset teen pannulla, ei jaksa oottaa uunin lämpenemistä


    Kuin myos :P

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo "ranskalaiset pannulla" on aikamoinen innovaatio! Ei ole koskaan tullut mieleen tuollainen mahdollisuus :P Pitänee joskus testata.

    KimmoVesajoki kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Alakerran pizzeriasta päivän pizza 3,80 EUR on aika kova sana. Tänään on juhlapäivä kun kanta-asiakas kortin leimat on täynnä ja vuorossa ilmainen gourmet-ateria eli kinkku-herkkusieniplatta :)

    zelex kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uskallauduin minäkin vastaamaan ja rikkomaan naisruokailun ennakkokäsityksiä ennestään. Jugurtit pilaantuivat jääkaappiini...

    Viikolla syön usein jotain halpaa Lidlin pizzaa tai muuta edullista einestä. Rehuja ei jääkaapista löydy, ei ole tehnyt mieli ja maksavatkin kovasti. Sain porukoilta joululahjaksi B ja E-vitamiinitabletteja ja koitan pärjätä niillä. Toinen pääasiallinen ravinto on Lidlin halvat limsat. Jollain sairaalla tavalla olen oppinut nauttimaan aspartaamin mausta.

    Viikonloppuisin saatan käydä hampurilaisella. Viimeviikonloppuna elin vallan niillä, tällöin limsa vaihtui alkoholiin ja lounasaika oli randomina vaikka klo 2 yöllä kun se mäkkikin oli auki ;).

    Joskus harvoin kun varallisuus on kohdallaan, saatan mennä ravintolaan kunnon pihville tai kavereitten kanssa duunataan itse. Tällöin voi joukossa olla tomaattia, sieniä tai jotain muuta ei-niin-eläinperäistä. Viimeviikolla sain pastaakin! Oli tarjouksessa 90sent paketti, josta tosin osan jouduin heittämään pois kun yksin asun.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, olet ihan kova "jätkä", mutta se "jollain sairaalla tavalla olen oppinut nauttimaan aspartaamin mausta" toi miinuspisteitä. Kunhan et vaan juo jotain dieetti-olutta!


    zelex kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, olet ihan kova "jätkä", mutta se "jollain sairaalla tavalla olen oppinut nauttimaan aspartaamin mausta" toi miinuspisteitä. Kunhan et vaan juo jotain dieetti-olutta!


    Nyt ropisee lisää miinuspisteitä - takuulla ;)
    Tunnustaudun hinttivissyn ystäväksi, aspartaamilla tai ilman.
    Uargh. Oluttakin tosin voi joskus juoda jolloin kelpaa mikä vaan - kunhan siitä ei tartte maksaa.

    Puolustaakseni siiderinkäytöäni, Englantilaiset ovat ykkösiä. Parhaina pidän Black Ratia ja Old Rosieta (hiivat tietty mukaan!)

    Ja sitten kaverilta opittu tapa juoda Samarinia ihan vain huvittaakseen itseään ja "varmuuden välttämiseksi".

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Panacod-poretabletit (reseptikipuilääke, kodeiini- opiaattijohdannainen) ovat hyviä limpparin kanssa!!


    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Okei, nyt on jo liian nuorten asiapiirissä keskutelu, en osaa lisätä.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Pojan, 11, pitäs mennä partion kanssa vuorokauden retkelle. Siellä laitetaan folion sisälle nuotioon, tai hiilille, ruokaa. Usein kanaa tai jauhelihaa ja vihanneksia. Mutta kun en ole tällä kertaa valvomassa (yleensä ne poltta ruuan ja syö vähemmän palaneen osan).

    Pojan ruuanlaiton taidot vähän heikot, joten ajattelin laittaa vihanneksia erikseen, ja toiseen folioon nakkeja..jotka tarttee olla nuotiossa enintään 5-10 minuuttia ihan reunalla.

    En edes itte tykkää grillata.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja sitten kaverilta opittu tapa juoda Samarinia ihan vain huvittaakseen itseään ja "varmuuden välttämiseksi".


    Mihinkä sitä Samarinia oikeasti juodaan, siis mihinkä vaivaa/vajauteen?

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noin arkisin tulee laitettua esim. Keitettyjä perunoita, kermaisessa ruskeakastikkeessa ja vaikka jauhelihapihvejä. Paljon soijakastiketta ja sinappia päälle.

    Tai vaikka Kanasuikalieta pannulla, riisin, maissin, herneiden yms sellaisein kera, tai siis sillä tavalla sekaisin toistensa kanssa. Maustetaan paljolla ketsupilla jo paistovaiheessa ja soija kastiketta ja valkosipulia.

    Tai vaikka vain nuudeleita, sillon kun rahat on loppu. :)

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mihinkä sitä Samarinia oikeasti juodaan, siis mihinkä vaivaa/vajauteen?


    Närästykseen.

    nimim. kokemusta on :P

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jollain sairaalla tavalla olen oppinut nauttimaan aspartaamin mausta.


    Itse mausta nauttimisesta en tiedä, mutta hampaita ei kannata pestä ainakaan kymmeneen minuuttiin aspartaamin nauttimisen jälkeen. Aspartaami pehmentää hampaiden kiillettä ja sitten kivasti silleen hampaat kuluu pois kun niitä harjaa, onneksi sentään pitemmän ajan kuluessa, ei siis kerralla. Mutta kannattaa välttää.

    Ja tämä ei ole mikään urbaani legenda vaan hammaslääkärini varoitteli siitä, kun kerroin osittain siirtyneeni aspartaamilla makeutettuihin juomiin.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ketsuppia päälle joo, poikien yleinen mauste.

    Kävin ostamassa pojalle safkaa, ja ajattelin että jos olen siellä itsekin yötä, tarttee otta mukaan 6 packi Cokista, ei siellä ole kafeiinia kilometrien päässäkään. Oikeastaan sieltä ei pääse mihinkään, mutta moottoritiellä pääsee kotiin.

    Ja tuli nakkeja mukaan ja yhtä muuta makkaraa. Sämpylöitä, kinkkua, ja "american cheese", ainoa juusto jota poika syö.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Poika oli syönyt kinkkuvoileivän, nakit menivät kotiintullessa roskikseen. Olivat syöneet partion pöperöitä. Itse en joutunut niitä, olin vain illan ja yön teltassa. Kylmää! Klo 4 aamulla kojootit ulvoivat metsässä (kojootit eivät ole etelän laji vaan asuvat kautta maan, osa roskista syömällä).

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olen noin kolme päivää omin avuin, perhe on "hiihtolomalla" joka lienee täkäläisessä kielessä vesihiihtoa Floridassa, spring break.

    Niinpä tein joustavan suunnitelman: on vain kahdenlaisaia ateriota: aamiainen (murot, tee), muu ateria. Muuksi ateriaksi kelpaa purkkikeitto, mikro keittokin, ja voileipä. Meillä ei ole koskaan voileipäaineksia. Kaupassa on heinoja salaattipöytiä. Saa kotona saman kuin ravintolassa, ruuan, jonka suuntaan muut ovat yskineet.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Freudilainen tulkinta:
    "Krapula on miehisten miesten kuukautiskateutta."

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä tykkään kaikesta pahanhajuisesta, mun fetissi on Kallen mätitahna ja Aura homejuusto ruisleivän päällä ja ehkä vielä jotain leikettä päällä. Harvemmin mutta joskus siinä saattaa olla kurkkua tai tomaattia...ihan marginaalitapauksissa paprikaa.

    Kallen mätitahnaa myydään kaupassa, silti miltei jokainen sanoo että se on aivan :shit:

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä tykkään kaikesta pahanhajuisesta, mun fetissi on Kallen mätitahna


    Älä koskaan kysy venäläiseltä prostutioidulta kaviaaria..

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    mun fetissi on Kallen mätitahna ja Aura homejuusto ruisleivän päällä ja ehkä vielä jotain leikettä päällä.


    Ai Kallen mätitahna lasketaan fetissiksi? no, ehkä tuolla yhdistelmällä... Mutta minunkin suosikini on Kallen mätämössö ruisleivän päällä, ja kaakaojuoman kera, mutta ilman noita homejuustoja ja muita.

    Ja yks', mikä sopii tosi hyvin, on O'Boy-jauho hampparin välissä! Yeah! Se on pojat hyvää! Ja vähän ketsuppia kanssa. Niin, ja olen tosissani.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Kallen tahna on oikeastaa aika kallista ja sitä ei tule ostettua kovinkaan usein.

    Äsken söin kotitekoisen ruisbugerin. 1 ½ Reissumies viipaletta, eli siis yksi kokonainen ja yhdstä toinen puoli. Sisään survoin jauhelihapihvin, juustoa, valkosipulia, sinappia ja ketsuppia. Huuhdoin sen alas Karhu oluella. (Katsoin vielä jääkiekkoakin jota en kyllä yleensä tee, olipa urkoksellinen olo) Tällä kertaa pihvi ei ollut omatekemä vaan kaupasta ostettu. Terveelliseen versioon voisin laittaa salaattia, paprikaa ja kurkkua myös väliin.

    Jos se tilalla olisi kotitekemä pihvi menisi se jotenkin näin:
    Jauhelihaan sekoitettaan soijakastiketta, sipulia, valkosipulia, kananmunaa, korppujauhoja, suolaa, pippuria, ketsuppia. Paistetaan tietenkin pannulla paistorasvalla (öljykin käy).


    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Kallen tahna on oikeastaa aika kallista ja sitä ei tule ostettua kovinkaan usein.


    Niin muuten on, ihan törkeän kallista.
    Mutta se on kuulemma Silviankin suosikkia, se Kallen mätitahna... :P

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    soin tanaan jamaicalaista hoyrystettya riisia, papuja ja erilaisia tummanvihreita vihanneksia (en tunne suomalaisia nimia, ie. calaloo)



    Mixu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokeilkaapa tätä:

    Knorrin spaghetteria Parmesana
    - loistava valinta verrattuna esim. pirkka valmispastaan
    ja aivan helkkarin hyvää

    Lisukkeeksi sämpylä, jonka sisään paneroituja Kariniemen kanapihvejä (4kpl paketti, about 2 euroa) ja väliin majoneesia tai ihan vaan puristettua sitruunamehua.

    Halpaa, ja todella hyvää poikamiesruokaa!
    Tuli nimittäin tänään väsättyä gradun ohessa...

    Watti kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Baked beans on hyvä vastine purkkikeitolle. Halpaa ja ravitsevaa. Jos oikein ryhtyy ruokaa laittamaan, voi toki keittää vaikka riisiäkin sen ohessa.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2-3 siivua ruispaloja, jokaisen päälle 2 kalapuikkoa ja muutama siivu juustoa. Lähtee nälkä eikä ole pahaa. Helppo ja nopea lounas varsinkin jos sen tekee mikroaaltouunissa. :D

    Jos haluaa nähdä vaivaa, voi lämmittää kalapuikot ja leivät pannulla.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos jollain on erikoisia aamiaisia, voi niistäkin kai kertoa. Mun tulee vaan muropaketista ja teetä sen kanssa.

    Pizzaa ja olutta aamiaiseksi kokeilin kerran 20 vuotta sitten.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    2-3 siivua ruispaloja, jokaisen päälle 2 kalapuikkoa ja muutama siivu juustoa. Lähtee nälkä eikä ole pahaa. Helppo ja nopea lounas varsinkin jos sen tekee mikroaaltouunissa. :D

    Jos haluaa nähdä vaivaa, voi lämmittää kalapuikot ja leivät pannulla.


    Todellakin toi on hyvää ja ruokaisiaa ja pannulla ilman muuta sillä mikroa en suosi enkä edes omista.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle käy ihan liian usein näin, eli minä se tuossa oli joka postitteli anonyymina.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kumista kanaa luvassa lounaalla.

    Olen jo 6 vuotta joutunut kerran syksyllä syömään kumikanaa. Firmalla on hyväntekeväisyystempaus, ja normaali ruokala on suljettu.

    Lähin siedettävä ravintola on kilometrien päässä. Mutta syön taas kumikanan palan. Jos on liian kuminen, sitten hotdogia.