Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tilaanko Colossuksen?

Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten (77 kommenttia)
Olen harkinnut Colossuksen tilaamista - kannattaako?
Olen nimittäin seuraillut foorumin keskustelua lehteä koskien, ja rupesi vähän kiinnostamaan - julkaisu ei tunnu jättävän ketään kylmäksi...!

Tuleeko tilaajille jotain kylkiäisiä tms.?

T: Epätietoinen

+/- saldo : 0 |

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuleeko tilaajille jotain kylkiäisiä tms.?

    Joskus, mutta yleensä ne ovat roskaa. Kyllä lehdessä on runsaasti luettavaa, jos progesta on kiinnostunut.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kyllä se kannattaa tilata :) Juttua on suht laajalta skaalalta.

    Joskus mutta harvoin tulee lehen mukana levyjä, pari kolme niistä on ollu jopa hyviä, muut on ollu kikkeliheviä :(

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun mielipiteeni on, että jos omistaa internet-yhteyden niin Colossus-lehdellä ei tee paljoakaan.

    Oli sitten tuon viimeisimmän numeron ohessa pyyntö uudistaa jäsenyys ja jäsenmaksun korotusta perusteltiin jälleen noilla kiiltävillä monivärikansilla. Menee yli ymmärryksen miksi siinä pitää olla sellaiset kun sitä ei edes myydä irtonumeroina. En uudistanut jäsenyyttä. Colossuksen elinkaaressa on havaittavissa samaa meininkiä kuin 70-luvun progescenessä: pari ekaa vuotta menee mainiosti reippaassa tee-se-itse -hengessä, sitten unohdetaan alkuperäiset pyrkimykset, patsastellaan pöyhkeästi kiiltävissä kaavuissa ja tukehdutaan mammuttitautiin kun muoto ajaa sisällön ohi.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo on kyllä totta että alaspäin on menty ja lehteä on ruvennu vaivaamaan tosikkomaisuus. Ennen vanhaan oli havaittavisa selkeetä innostuneisuutta ja lehti oli paljon ilosempaa luettavaa. Mihin onkaan kajonneet monet niistä entisistä toimittajista?? Pitäis saaja uutta porukkaa mukaan niin jospa se siittä vielä virkoais!?

    COLOSSUS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minun mielipiteeni on, että jos omistaa internet-yhteyden niin Colossus-lehdellä ei tee paljoakaan.


    Well... actually, if you have access to the internet you don't need to buy nor read newspapers, magazines, books, flyers, fanzines, etc. etc.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Exactly my point, especially regarding fanzines.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, onko Colossus-lehteäkään loppujen lopuksi enää tarve julkaista lehtenä? Eikö siitä olisi järkevämpi tehdä ilmainen webzine? Olettaen, että paperilehti ei tälläkään hetkellä tuota voittoa millä rahoitetaan esim. konsertteja.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mun mielestä lehti on ainut konkreettinen vastine jäsenmaksulle, varsinkin kun ei asu pääkaupunkiseuvulla että voisi osallistua konsertteihin ja muuhun toimintaan (jos semmosta nyt ees on?).

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, kukapa sitten enää jäsenmaksuja maksaisikaan, jos kaikki olisi luettavissa ilmaiseksi netistä?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mutta sitten voisi jäsenmaksut unohtaakin kokonaan. Eihän jäsenet pääse edes keikoille nykyisin edullisemmin.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, mutta sitten voisi jäsenmaksut unohtaakin kokonaan.


    Hö, mikä yhistys se sitte enää olis?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Hö, mikä yhistys se sitte enää olis?


    No en minä tiedä. Pakkoko sen on olla mikään yhdistys etenkään jos jatkossa ei tulla edes konsertteja järjestämään.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kyllähän lehtee on mukavampi lukee ku tuijottaa tietsikan näyttöä, tietokonetta ei voi lukee esim. sängysä selällään maaten ;)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kyllähän lehtee on mukavampi lukee ku tuijottaa tietsikan näyttöä, tietokonetta ei voi lukee esim. sängysä selällään maaten ;)

    Hommaa kannettava. :P

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kyllähän lehtee on mukavampi lukee ku tuijottaa tietsikan näyttöä, tietokonetta ei voi lukee esim. sängysä selällään maaten ;)


    No tuosta olen samaa mieltä! Kannattaneeko homma kuitenkaan vain tuon takia?

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    HALOOOOO.....ei voi olla totta....mitä vanha saa lukeakkaan....mitä juttuja.....
    Siis,jos joku on sitä mieltään (esim.VIUKKIS JA KCRIMSO)
    ET NETIN KATSELUA OIS SAMAA ASIAA KUIN LEHDEN
    OMISTAMISEEN! niin mul on pakko sanoa mun mielipide..." jos ja kun,joku on tätä mieltään,niin TAITAVAAT OLLA NE IHMISET JOTKA TYKKÄVÄÄT ENEMMÄN KATSO TYTTÖJA NETISTÄ,KUN PITÄISIVÄÄT AITOJA TYTTÖJÄ KÄSISSÄ. ha ha.....

    ei millään pahalla...............FANTOMAS. :o

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tai peräti pitäisivät kädessä aitoa lehteä jossa on tyttöjen kuvia.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noniin, Fantom seuraakin tästä lähtien vähän erilaista foorumia...tuota huutamista jaksa kukaan katsoa.

    Niinjoo, asiaakin oli: sänkysurffaajille voisi olla tämmöinen kapistus ihan kätevä, tosin voi olla vähän hintava.


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fantomas on hauska kaveri! :P

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No käsiylös kaikki, jotka ehdottomasti haluavat vielä seurata herran spedeilyä täällä? Eipä yksi tuollainen kylähullu vielä mitään haittaa, mutta en haluaisi rohkaista useampia moiseen oman älyttömyyden esittelyyn.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Colossuksen jäsenyys/lehden tilaus... sama asia. Ja lehti on progelehdeksi ihan hyvä. Aina löytyy jotain luettavaa siitä. Kannattaa kokeilumielessä ostaa ainakin irtonumero (esim. Akateemisestä kirjakaupasta Helsingissä ja Turussa), jos siihen on mahdollisuus. Jep, kyllä niitä vielä myydään.

    Se on totta, että lehden tekijät eivät ole enää yhtä innostuneita kuin ennen. Uutta väkeä tarvitaan, mutta vaikka itse olen lehtitoimittaja ammatiltani en ole halunnut tehdä juttuja Colossukselle. Miksi? No, koska lehti tuntuu vähän liikaa sisäpiirijutulta, ja siinä yleensä tykätään (aika retromeiningillä ja tribuuttikeikkahimolla) vain tietystä progesta (tai 80's metallista).
    Ja tähän itse Chairman tietenkin sanoo, että kirjoita sitten itse juttuja sellaisesta progesta mistä sinä tykkäät. Ja minun vastaukseni siihen taas on, että miksi tyrkyttäisin sisäpiirin ulkopuolelta jotain lehteen, kun tiedän että juttuni ei voisi vähämpää kiinnostaa muuta (vanhaa) toimitusta. Kyllä minä hauskempaa tekemistä keksin vapaa-ajalleni.
    Ei oikein jaksaisi kirjoittaa Devin Townsendistä, Pain of Salvationista, Spiral Architectista tai Opethista, kun yleensä joku Ismo Karo on samassa lehdessä säännöllisesti haukkunut täysin ilman estoja niitten koko tuotantoja. Nämä artistit soittavat edistyksellistä musiikkia, aitoa progea, ja niillä on varmasti aika paljon kuuntelijoita (jopa aitoja faneja), varsinkin vähän nuorempien keskuudessa. Mutta kun se kiinnostus niitä kohtaan on sisäpiirin ulkopuolella...
    Nythän aika vasta oli silti jonkun ruotsalaisen (tod. näk. onnellisesti tietämätön Colossuksen aikaisemmasta linjasta) kirjoittama Pain Of Salvation-juttu. Hyvä näin. Ja Hakasen Harri kirjoittaa onneksi myös joskus vähän tuoremmasta musiikista.

    Lehti siis on ja on ollut ihan kiva, mutta en yhtään ihmettele toimituksen väsymystä ja uuden veren puuttumista.


    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No käsiylös kaikki, jotka ehdottomasti haluavat vielä seurata herran spedeilyä täällä? Eipä yksi tuollainen kylähullu vielä mitään haittaa, mutta en haluaisi rohkaista useampia moiseen oman älyttömyyden esittelyyn.

    Annetaan Fantomasille vielä mahdollisuus. Katellaan.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ei se Fantomas vielä niin paha tapaus ole ollut, IMHO. Rasittava kirjoitustyyli, mutta ainakin tekstit yleensä jotenkin liiittyvät aineeseen.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua harmittaa Colossuksessa nykyisin eniten heikot levyarvostelut. Välillä sanotaan vain suunnilleen, että levy on "paska" sen suurempia perusteluja. Ihmettelin kovasti myös Spock´s Beardin Snow-levyn arvostelua. Arvostelussa sanotaan, että levyssä on vikansa ja se ei jaksa kantaa koko mittaansa ja sitten todetaan erikseen, että näiden vikojen tarkempaan selvittelyyn/perusteluun ei kannata palstatilaa tuhlata :o. Mitä ihmettä! Eikö sitä siihen juuri kannattaisi käyttää? Suuri osa arvostelusta sitten kuitenkin käytetään bonuslevyn esittelyyn jonka arvostelijakin toteaa turhaksi, itse varsinaisen levyn musiikin jäädessä täydeksi arvoitukseksi.

    Kaikenkaikkiaan Colossuksen levyarvosteluiden perusteella todella harvoin tekee mieli hankkia käsiinsä joku levy.\n[Muokattu 14/1/2003 / Kcrimso]

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Annetaan Fantomaksella aikaa. Kasvukivut ovat näemmä suuret, mutta kyllä se siitä! ;)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihmettelin kovasti myös Spock´s Beardin Snow-levyn arvostelua. Arvostelussa sanotaan, että levyssä on vikansa ja se ei jaksa kantaa koko mittaansa ja sitten todetaan erikseen, että näiden vikojen tarkempaan selvittelyyn/perusteluun ei kannata palstatilaa tuhlata :o Mitä ihmettä! Eikö sitä siihen juuri kannattaisi käyttää.

    Siihenhän olisi sitten mennyt koko numero. :P No ei vaineskaan...

    Titus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu, Fantomas rules!

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, Kcrimso. Minullakin oli arvostelut mielessä, kun ylhäällä puhuin toimituksen masentavasta makulinjasta. Colossus-lehdessä jutut ovat yleensä hyviä (esim. ei liian pinnallisia tai negatiivisiä vain sen takia kuin kirjoittaja ei tiedä asiasta mitään), mutta arvostelujen taso alkaa jo kohta olla suorastaan surkea.

    "Snow"-arvostelu oli tosiaan erityisen syvältä. En ole vieläkään ostanut sitä levyä, ja olisin halunnut lukea asiallisen kommentin siitä. Enhän minä voi jättää sitä ostamatta tuon arvostelun takia, kun se oli niin säälittävän huonosti kirjoitettu ja perusteltu.

    Ja Ismo Karosta muuten sen verran, että minun mielestäni hän kirjoittaa ihan viihdyttävästi, ja hän ymmärtää selvästi melodisen, 80-lukuvaikutteisen, lievästi progressiivisen metallin. MUTTA - kokeellista metallia mies ei selvästi tajua yhtään (hän varmasti myöntäisi sen itsekin), joten miksi ne levyt menevät aina silti hänelle? Käsittämätöntä.

    Toisaalta, jos minä nykyään luen Ismo Karon arvostelun, missä hän sanoo "no, tästä ei jäänyt mitään käteen, en tajunnut sitä yhtään, sietämättömän outoa musiikkia", niin tiedän että se on luultavasti jotain hyvää. :D

    Ja ostin aikoinaan häneltä Wolverinen ekan EP:n 20 mk:lla. Se on nykyään keräilijäharvinaisuus. :cool:

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mutta kyllähän lehtee on mukavampi lukee ku tuijottaa tietsikan näyttöä, tietokonetta ei voi lukee esim. sängysä selällään maaten ;)


    Sori, mun oli pakko kaivaa tuo muinainen sähköpostin liitetiedosto arkistoista..
    http://www.karkkainen.org/pics/notepad.jpg

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei oikein jaksaisi kirjoittaa Devin Townsendistä, Pain of Salvationista, Spiral Architectista tai Opethista, kun yleensä joku Ismo Karo on samassa lehdessä säännöllisesti haukkunut täysin ilman estoja niitten koko tuotantoja. Nämä artistit soittavat edistyksellistä musiikkia, aitoa progeaen puuttumista.


    Amen. Jotain tuollaista, siis viimeiseen lauseeseen viittaavaa, olen koittanut tuoda julki. Köh, ei ole edes olemassa mitään webzineä, joka käsittelisi kokeellista metallia. Pitäisikö sellainen perustaa? :o

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No Palasokerihan käsittelee vaikka mitä, vaikka sitten kokeellista metallia jos kirjoittajia löytyy. Jos sekalaisuus alkaa ahdistamaan käyttäjäkuntaa, "portaalimoottorista" löytyy vielä muutama vaihde pyörittämään rinnakkaisia saitteja jos sellaisille oikeasti on tarvetta. Ei sillä että olisihan tuo kyllä hauska nähdä tohtorin ylläpitämä webzine :).

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Layout ja grafiikka-hommat varmaan luonnistuisi harrastus- pohjalta, juttujen kirjottamisssa tahtoo yleensä pää kuumentua liikaa. :(

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Kyllä meikäläisen mielestä Colossus-lehti on varsin hyvä, ja siinä on ihan mielenkiintoisia juttuja. Kyllä mää olen tykännyt Pink Floyd-historiikista ja Hawkwind-historiikista ja eri maiden progescenejen esittelyjutuista.
    Kiiltävistä kansista olen sitä mieltä että ihan hienoja ovat, mutta eivät niin tärkeitä että ne tulisi säilyttää jäsenmaksun korotuksen uhallakin. Kyllä sellainen ihminen joka progesta on kiinnostunut ja siitä tykkää, hyvin todennäköisesti ostaa kaupasta sellaisenkin progelehden jossa ei ole kiiltäviä värikansia, mikäli sisältö vain on paikallaan.
    Levyarvostelut tulisi todellakin saada luettavammiksi, sillä ne minä skippaan aina. Liian lyhyesti ja ylimalkaisesti kirjoitettu ja niitä on muutenkin ihan hirveesti. Eikä tähän voi MILLÄÄN heittää sitä argumenttia että kirjoita ite parempia, koska minun postiluukustani ei ole ainakaan vielä tipahtanut yhtäkään ilmaislevyä uutta progea arvosteltavaksi. Ei vain aika&raha riitä. Tuollaisesta argumentoinnista tulee mieleen se kun kerran sanoin että Linda Lampenius ei ole kovin kaksinen viulisti, niin "kaveri" joka varsin hyvin tiesi etten ole koskaan soittanut viulua sanoi "No osaatko muka ite paremmin!?". Ikään kuin vain sellaiset saisivat sanoa tai tehdä jotain joilla on käytännöllinen kyky sanoa tai tehdä jotain. Eli Hitleriä ei saa arvostella juutalaisen kaasuttamisesta tai 2.maailmansodan aloittamisesta, koska ei ole lainkaan varmaa että minä tavan talliainen olisin osannut johtaa Saksaa yhtään Hitleriä paremmin.
    Haluaisin kyllä uusia colossuksen jäsenyyteni, mutta juuri nyt ei ole köyhällä opiskelijalla ylimääräistä rahaa kun piti ostaa sikli, pitovoiteita ja hinkkauskorkki miun murtsikoihin.
    Kannattaa olla Colossuksen jäsen.
    Ja sitä en kyllä allekirjoita yhtään että Colossus-lehden jengi olisi jotain retrojengiä. Far from that. Levyarvostelijoina vaan vähän taitamattomia. "Arvostelut" pitävät sisällään vain ylimalkaista kuvailua, subjektiivisia makunäkemyksiä ja epämääräisille tahoille vittuilua.



    StarLion kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yhdyn jo tulleisiin kommenteihin levyarvosteluista. On käsittämätöntä että lehdessä arvostellaan levyjä, joista sitten sanotaan että paska ja huono. Miksi ihmeessä hukataan palstatilaa todellisilta hyviltä kirjoituksilta. Ymmärrän kyllä kuitenkin tuon arvostelu ongelman. Turhan harva tuonne lehteen kirjoittaa. Aina samat nimet vuodesta toiseen. Kyllähän sinne kuka tahansa saa lähettää arvosteluja, joten ei muuta kuin töihin!
    Pakko kyllä huomauttaa huosta Hawkwind artikkeli sarjasta, joki oli kyllä todella huippu. Ainut miinus tuli muutamasta asia virheestä, jotka olis voinut tarkistuttaa vaikka Suomen Hawkwind yhdistyksellä :) huom. finnwind yhdistyksellä ei siis ole mitään tekemistä tuon colossus lehdessä olleen artikkelin kanssa.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Colossus on minun mielestäni retrojengi, esim. koska:
    - keikat ovat yleensä tribuuttikeikkoja
    - Arvostelujen joukossa on enemmän retroprogebändejä kuin vuonna 2003 edistyksellisiä artisteja, ja jos jollain levyllä yritetään jotain uutta, sitä ei monesti ymmärretä
    - Lehden parhaat artikkelit ovat retrospektiivisiä
    - Kalevala-levylläkin sai käyttää vain vintage keyboards (Hammond, mellotron, Rhodes, etc.)

    Far from it? Hmm... don't think so.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jottei taas mene liian negatiiveksi niin sanotaan nyt vielä, että hyviä juttuja on Colossus-lehdessä riittänyt joka numeroon. Erityisesti pitkä Pink Floyd artikkeli oli mainio! Vastaavanlainen olisi kiva saada jostain toisesta pitkän linjan bändistä.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, kyllähän Colossuksen viimeisin numero oli hieman...hmmm....väsyneen oloinen ja toisaalta " hampaat irveessä" tehty. Mutta ainoa asia, joka minua ärsyttää todella on englannin kieliset artikkelit. Jos kääntäjiä ei ole, niin jätetään jutut lehdestä pois. Minusta tärkein pointti suomalaisessa progeyhdistyksessä on, että jutut tehdään suomeksi. Tämä koskee myös lehden kommentteja ja ilmoituksia tällä palstalla. Värikannet helvettiin ja levyarvosteluihin sydän mukaan.

    Toisaalta, jos Colossus yhdistyksenä jostakin syystä loppuu, niin mitä jää jäljelle? Onhan se aina tapaus kun postiluukusta tipahtaa paksu kirjekuori joka sisältää täyttä asiaa, puutteistaan huolimatta.

    Wisha

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    eiliseen viimeisestä viestistäni,tähään saakka(jake)on heittänyyt mut DEMI.FI keskustelu webbiin. Toivottavasti se oli vaan "väliaikaista" ja että tulevaisuudessa ollaan kaikkia hyviä kavereita. jookos?
    Olen ilolla huomannut et mä oon saanut monta FANS mun puolella mm. Janus,Kcrimso,Cosmicjazz,Titus jne....
    Mä ainakiin olen suuri Colossus lehden fani(mä omistaan myös ne ensimmäiset MV lehdet,ja tiedän et niiden arvoo tulevaisudessa voi olla vaikka mitä,sen takia olin pikkaseen suuttunut noista internetti vertailuista...).
    p.s. kaikki mun fanit voivaat lähettäään email mulle,niin katsotaan tosiaan onks fantomas kiva kaveri. Kiitos etukäteen kaikille jotka haluavat olla mukanaan "fantomasin fan club"
    email: prog_fantomas@yahoo.com
    t: FANTOMAS

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minä ainakin haluan liittyä Fantomas-fanclubiin vain jos luvassa on ihka oikea paperille painettu fanzine!

    Jake, miten tuollainen Demiin heittäminen teknisesti onnistuu?

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    kaikki aikanaan.......
    fantomas fanzine colossus magazinen mukana ois hyvää idea. ei riipu musta. :)

    FANTOMAS

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Köh, ei ole edes olemassa mitään webzineä, joka käsittelisi kokeellista metallia.

    http://www.sinisterweb.co.uk/esoterica/
    Tuolta löytyy jotain hieman kokeilevampaakin metalliin liittyvää, vaikkapa nyt bändini Blueprint Human Beingin viimeisimmän demon arvostelu. :D

    Colossus on vaikuttanut ihan hyvältä lehdeltä, mitä nyt pari numeroa olen lukenut. Levyarviot -osastolla kieltämättä häiritsee juuri tuo Ismo Karo, joka ilmeisesti arvostelee suurimman osan metallisemmista levyistä, mutta jolle kuitenkin tuntuu kelpaavan vain perinteinen melodinen ja teennäinenkin munanheilutus"proge"hevi.
    Ja sitähän ei kaikki progressiivinen metalli todellakaan ole.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisiko olla mahdollista, että levy-yhtiöt ovat lähettäneet noita levyjä Colossukseen sillä ehdolla, että ne kaikki sitten arvostellaan? No en oikein usko siihen. Yksi pieni juttu lehdestä muuten pistää silmään joka kerta: nimittäin se kun kiitosten jälkeen on myös No thanks -osuus. Onko tuo nyt korrektia, vaikka olisikin aiheellista? Tulee vähän pikkumainen vaikutelma.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ollaanko me muuten päästy vielä tonne No thanks-sektioon? :D

    COLOSSUS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    here are few clarifications:

    1) The "No Thanks" section is necessary to inform our readers if some label/artist have not paid for their ads.

    2) Anyone from anywhere can join the board of Colossus, just ask, this is [u:0065316b88]not[/u:0065316b88] an innercircle association.
    Kalevi Heino for example is from Valkeakoski and writes good part of the magazine.

    3) The amount of Colossus members/subscribers is increasing constantly, which means that we are doing the right thing;)

    4) The subscription fee doesn't even cover the costs for the printing, therefore we are pleased that some labels are willing to advertise their products with us.

    5) The front colour cover is paid by the label of the artist/band's release depicted on it (only the artwork)

    6) Everybody involved with Colossus are putting their time on a non-profit basis, actually for most of us this is a [u:0065316b88]very[/u:0065316b88] expensive hobby.

    7) Colossus is not a company and doesn't have an office nor a warehouse (I had to say this to our friends far outside Helsinki)

    8) Help is also needed for re-designing the web site, if someone is willing to take over it as a webmaster, come forward.

    Let's hear now some criticism...

    The Chairman:)



    Colossus-lehti kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lisäyksenä vielä edellisen viestin viimeiseen kohtaan:
    apua kaivataan myös lehden taitossa,
    eli jos kiinnostuneita löytyy, ottakoon yhteyttä lehden toimitukseen:
    lehti@colossus.fi

    The Editor

    COLOSSUS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    What?! in two and half hours still no complaints nor comments?

    I've understood that there were many of you ready to help if there was the possibility to do so... but maybe it was only talking...

    "How proge are you?" Well... :D

    The Chairman

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No jos Colossuksen-nettisivujen graafista ilmettä aiotaan uudistaa niin kyllä minä olen kiinnostunut auttamaan siinä. Teknisellä puolella saa kyllä joku muu sitten auttaa (Doc? ;) ).

    Ja kyllä lehden taittamisessakin voisin auttaa, mutta tälläiseen puuhaan minulla on aikaa vasta noin parin kuukauden päästä.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meidään "Charman" on ihan oikeassa. Kuka vaan (jäsenistä) voi olla mukana aktivisesti lehden tekemiseen. Kun Colossus on vain" klubi "eikä mikään "osakeyhtiö".

    Fantomas ainakin epäilee että se " uudella verellä "
    paremmaksi muutu.....vain, päinvastoin!!!! :(

    Fantomas on ainakiin Colossukseen suuri fani,niin kauan
    kuin lehti on näin korkealaatusta!!!!

    p.s.Ois kiva jos muutama artikkelia ois myös Ruotsiksi,siten saatais myös ruotsalaiseet mukaan.(ja onhan Suomi 2 kielinen maa)

    t:FANTOMAS

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskinpa ruotsalaiset lehteä ostavat muutaman artikkelin vuoksi. Lohikäärmeet webbisivuilta joutaisivat jo eläkkeelle. :P

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    (Doc? ;) ).


    No voin kyllä hjälppiä.

    FANTOMAS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletteko ymmärtäneet että Colossus tarvitse [u:cdbf211edf]aitoa[/u:cdbf211edf]
    Webmasteri eikä mitään "alotteliaat".
    Ja sitä paitsi ,mä ainakin on päättänyt suosia minun artikkelit,
    seuraavan Colossus lehteen(NR.21).
    Ruotsalaiseen proggista.

    t:FANTOMAS

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oletteko ymmärtäneet että Colossus tarvitse [u:433f3eb6c5]aitoa[/u:433f3eb6c5] Webmasteri eikä mitään "alotteliaat".


    Kuka tahansa, joka on vieraillut Colossuksen sivuilla, ymmärtää tuon. :)

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    FANTOMAS, Palasokerin keskimääräinen käyttäjäkunta alkaa tuntea toisensa jo aika hyvin. Mitä jos vähän esittelisit itseäsi komean sisääntulon jälkeen? Kerro vaikka miksi ihmeessä ruotsalainen heppu on ryhtynyt opiskelemaan suomea, mitä puuhaat elääksesi, lempiruoka jne. :)

    FANTOMAS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Fantomas is only Fantomas and that ´s it ! Sorry! :D

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No kerro nyt edes se lempiruokasi. :P

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...vai eiks oo pakko jos ei taho?
    Malmööön sijasta taitaakin olla tämä noita Malmin Mustanaamioita tämä....:cool:

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kokemuksesta voi sanoa, että keskustelu on paljon jouheampaa kuin tietää toisen lempiruuan.

    FANTOMAS kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Fantomas on kaikki ruokaineen.....mutta motto on!
    Syö kaikkea,mutta kohtudella...ettei pääsis [u:d2bfb225ce]vain[/u:d2bfb225ce] lihomaan!
    p.s.onks jo kaikilla dvd "PFM"? mahtavaa..;)

    t:FANTOMAS

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös se mustanaamio-huvipuisto ole Eskilstunassa tai jossain siellä nurkilla? Tuo emäntä on jopa käynytkin siellä ja kummasteli kovasti ruotsia vääntävää mustista. :D

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mustis on kylläkin norjalainen. http://www.dimmu-borgir.com/files-html/members.html


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mustis on kylläkin norjalainen. http://www.dimmu-borgir.com/files-html/members.html


    Onko Mustiksella naama palanut grillijuhissa vai mitä sille on käynyt?

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sen verran vielä, kaiken Mustanaamiojutustelun lomassa kysyisin, että tuleeko uusimman lehden mukana mitään oheislevyä - saattaisi olla nimittäin viimeinen, ratkaiseva niitti tilauspäätöksen kannalta...Sen verran pihejä opiskelijoita tässä ollaan...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän siinä jonkinlainen levy oli taas mukana. Joku tilaaja varmaan voi kertoa levystä tarkemmin.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Semmosta kilkutustahan tuossa oli, nimeä en muista. Progempaa kuultavaa jokatapauksessa, kuin ne aiemmat sankarihevikokoelmat... Vaan tykkäähän jotkut niistäkin.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eikös siinä ollut ainakin bändi nimeltä Ozone Player?

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kolmen biisin sampleri Ozone Playerin uudelta levyltä. Mutta tuota pumppua pääsee käsittääkseni kuulemaan mp3.comissakin.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä V****A??!!!Ei mulla ainakaan mitään levyä ollut.
    Tilauksen uudistin viime vuoden puolella, olen vanha tilaaja, lehteä kyllä sai odottaa melkein kuukauden.

    Tässä taitaa olla taas jotain kahden "kerroksen väkeä" -meininkiä...Rupusakki erikseen...Olen vakuuttunut siitä, että vuoden kuluttua en vaivaudu tilausta uudistamaan.


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    FANTOMAS IS BACK!
    Ens kesänä ajatteliin järjestää bussi kuljetusta(tukholmasta) tjiigamaan ruotsalaista prog konserteja.
    onks kukaan kiinnostunut asiasta?
    "FANTOM_BUS"

    T:FANTOMAS :D


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hassua, kun noi Colossuksen pojat eivät ole ottaneet kantaa mitenkään tohon oheislevyhommaan.Eipä taida kiinnostaa selitellä tekemisiään tai tekemättä jättämisiään asiakaskunnalle...

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    FANTOMAS IS BACK!
    Terkut DOC:B.C. lle.....vanha possu.
    En mä jätä mun Fanit kylmäksi. Hahaha...

    t:FANTOMAS

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ohhoh, kylläpä olet ovela. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kylläpäs se fantomas onkin hauska veikko. Ja nähtävästi vielä erittäin pätevä ja luultavasti vaarallinen hakkeri!
    Pitäisiköhän blokata kaikki yhteydet ruotsista Palasokeriin? ;)

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Oon aika pettynyt ja suorastaan kihisen raivosta, kun en ole saanut nimeäni fantomasin intter web kotska sivuille...

    Titus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Colossusksen Forumilla voi ottaa kantaa mitä haluaa lukea seuraavasta numerosta. Onhan tuossa muutama tosi mielenkiintoinenkin, kuten Paatos ja Porcupine Tree.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jollain Wolf-Rüdigerillä on näköjään hyvä maku, ite oisin ehottanu oikeestaan samoja ;) :cool: :P :D Mutta siis minähän en tuohon foorumiin koske :mad:

    Titus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti saadaan lukea suomenkieltä tällä kertaa :mad:

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toivottavasti saadaan lukea suomenkieltä tällä kertaa :mad:


    Jep, englanninkieliset artikkelit on turhia, moisia löytyy netistäkin.