Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Scandiprogeäänestys

Titus kirjoitti noin 22 vuotta sitten (38 kommenttia)
Nyt ääniä antamaan: http://www.progressiveears.com/polls/poll_results.asp?pollid=38

Vaatii tosin rekisteröitymisen...\n[Muokattu 11/2/2003 / Titus]

+/- saldo : 0 |

Janus kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kultivator ja Alamaailman vasarat yllättävän korkealla. Being kiilannut sijalle 15.

apazuzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siellähän oli jo moni muuki palasokerin käviä käyny äänestään,menkää nyt muutki,ettei Suomalaisia kovin potkita päähän.:P

Jimi kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    menkää nyt muutki,ettei Suomalaisia kovin potkita päähän.:P

Juuri tuo takia minä en käy äänestämässä. :D

Etpäs saa ääntäs kuuluviin sitte,siellä saa jättää jokaisesta levystä kommentin.

Kcrimso kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Progressive Earsissa jo ihmeteltiinkin kun yhtäkkiä uusia jäseniä ilmaantui äänestämään Skandipollissa. Ilmiö oltiin onnistuttu jäljittämään Palasokeriin. :D

Sunkka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ketkä kaikki ovat nyt käyneet antamassa äänensä tuonne? Minä olen. Mutta vaikka kirjoitin sunnuntaina, eivät ole päivittäneet vielä tiistai-iltanakaan...

Yritin tuossa viikonloppuna laatia jonkinlaista listaa, mutta siihen tuli niin monta ruotsalaista levyä, että jätin homman kesken. Näyttävät pärjäävän ihan hyvin ilman minun ääniä. :)

Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ketkä kaikki ovat nyt käyneet antamassa äänensä tuonne?

Mie kans. Ja kyllähän sieltä löyty melko monen sokrulaisen äänet :)

jusu kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ketkä kaikki ovat nyt käyneet antamassa äänensä tuonne? Minä olen. Mutta vaikka kirjoitin sunnuntaina, eivät ole päivittäneet vielä tiistai-iltanakaan...

Hmm, laitaitkohan Sunkka nimellä kun sillä nimellä on äänet tulleet 2/16/2003, 4:19:40 AM.

Joo äänestetty on mutta ikävä kyllä äänet meni vähän ohi kotimaan.:(

Joo, Sunkka-nimellä laitoin. Kyllä ne olivat siellä saapuneiden listassa, muttei niitä ollut vielä päivitetty siihen taulukkoon. Se tehdään käsin ja kyseinen jätkä on vissiin huilaillut... Ja oli minullakin pari ruotsalaista ja yksi norjalainen...

Kävin minäkin listani heittämässä vaikka täytyy myöntää, että skandiproge-tuntemukseni ei ole kovin laaja.

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tän hetken top 10
    1 Änglagård - Hybris 20 152
    2 Änglagård - Epilog 14 100
    3 Wigwam - Being 8 66
    4 Culpeper's Orchard - Culpeper's Orchard 7 51
    5 Anekdoten - Vemod 7 50
    6 Flower Kings - Retropolis 7 48
    7 Anekdoten - Nucleus 8 46
    8 Älgarnas Trädgård - Framtiden Ar Ett Svavande Skepp, Forankrat I Forntiden 6 45
    9 Pekka Pohjola - Keesojen Lehto 6 44
    10 Zamla Mammaz Manna - Familjesprickor (Family Cracks)

En tunne edes esiintyjistä kuin 2. Mikä näistä ehdottomasti hankinnan arvoinen?

Viukkis kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Familjesprickor ainakin. Ja jos tykkää psykefolkhuuruilusta, niin Framtiden är ett svävande skepp, förankrat i forntiden on ehdoton.

En tunne edes esiintyjistä kuin 2. Mikä näistä ehdottomasti hankinnan arvoinen?

Molemmat Änglagårdit ainakin. Niiden kohdalla tosin joutuu odottamaan uudelleen julkaisua, ellei onnistu löytämään käytettynä.

Kyllä molemmat Anekdotenin levyt ovat myös ehdottomasti hankinnan arvoisia tuolta listalta.

Ainakin voisin suositella myös Culpeper's Orchard - Culpeper's Orchard levyä.

1 Kalevala - People no names
    2 Kingston Wall - Tri-logy III
    3 Pekka Pohjola - Harakka Bialoipokku
    4 Culpeper's Orchard - Culpeper's Orchard
    5 Icecross - 1.lp
    6 Tasavallan Presidentti - Tasavallan Presidentti
    7 Amorphis - Tuonela
    8 Circle - Sunrise
    9 November - 6:eNovember
    10 Tasavallan Presidentti - Lambertland

Tässä meikän lista,monet on varmaan jo sen huomanneet siellä.Enemmistönä Suomi 7kpl

Tasavallan Presidentti - Tasavallan Presidentti

Mutta kumpi?

Eiköhän se toinen nimikko levy yleensä merkitä näin II ;)

Aranwe kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt iski pahemman luokan lukihärö. Somaliprogeäänestys... no, kaipa jotkut somalitkin progea soittavat. :)

Heikkikerkkanen kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    hmmm... Being ei ollut kovin korkealla vielä silloin kun mää kävin äänestämässä. Sen korkeassa sijoituksessa taitaa olla hieman palasokerilisää.
    Miun mielestä Änglagårdin Hybris on vähän yliarvostettu levy. Ei se ole sentään NIIN kummonen kuin voisi luulla. Sen ympärillä tuntuu pyörivän joskus melkoinen hybris.
    Muistakaapas sitten äänestää myös eduskuntaprogeäänestyksessä.

Pekka kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, omistin joskus molemmat Änglagårdit ja ei ne nyt ihmeemmin kolisseet. Kuuntelin yhden biisin myös Paatosta ja en oikein ymmärtänyt senkään ihmeellisyyttä. Anekdotenkin on aika valju bändi. Mutta en ole varsinkaan nykyään kovin prog!:D
    Mie äänestin Wigwamia, Pohjolaa ja Zamlaa...

JarkkoH kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Taisi menna minun aanet Ruotsin puolelle, jaa vaikka onhan tassa nakojaan kuitenkin enemman suomalaisia bandeja...

1 Änglagård - Hybris
    2 Haikara - Haikara
    3 Kultivator - Barndomen's stigar
    4 Thursaflokkur - Hinn Islenzki Thursaflokkur
    5 Tasavallan Presidentti - Lambert land
    6 Landberk - Riktigt äkta
    7 Tolonen - Summer games
    8 Groovector - Ultramarine
    9 Kalevala - People no names
    10 Ragnarök - Ragnarök

Hmm, pitas varmaan hankkia jostain tuo Culpeper's Orchardin eka levy. Eroaako se paljonkin heidan tokasta levysta? Se ei nimittain hirveasti sytyttanyt.

J\n[Muokattu 20/2/2003 / JarkkoH]

Hmm, pitas varmaan hankkia jostain tuo Culpeper's Orchardin eka levy. Eroaako se paljonkin heidan tokasta levysta? Se ei nimittain hirveasti sytyttanyt.

Kumpikin on hyllyssä ja kyllä noissa on todella iso ero laadussa ensimmäisen hyväksi että kyllä voin suositella sen ostamista.:)

Änglagårdia hypetetään toki kovasti ja levyjen legendaarinen maine on taattu kun niitä ei saa mistään paitsi säkällä kerran kahdessa vuodessa kun jommasta kummasta levystä tulee uusi pieni painos. Niinpä odotukset nousevat helposti liian korkeiksi eikä sellaista levyä olekaan joka lunastaa sellaiset lupaukset tuosta vain. Lisäksi ainakin minulle Änglagårdin levyt avautuivat todella hitaasti ollakseen kuitenkin aika perinteistä sinfonista progea. Nykyään tosin olen sitä mieltä että jos sympho tuosta enää paranee niin se on jo pilalla.

Anekdotenilla puolestaan on sellainen ongelma, että musiikki vaatisi vahvemman laulajan. Soittivat kuitenkin pari vuotta sitten Alamaailman Vasaroiden levynjulkistusiltamissa yhden parhaista näkemistäni keikoista, tai sitten olin vain niin fiiliksissä siitä että näin ja kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni mellotronin livenä.

Anekdotenilla puolestaan on sellainen ongelma, että musiikki vaatisi vahvemman laulajan. Soittivat kuitenkin pari vuotta sitten Alamaailman Vasaroiden levynjulkistusiltamissa yhden parhaista näkemistäni keikoista, tai sitten olin vain niin fiiliksissä siitä että näin ja kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni mellotronin livenä.

Minä olen nähnyt Anekdotenin 3 tai 4 kertaa ja mielestäni tuo mainitsemasi keikka oli heidän heikoin. Ei niin, että se olisi huono ollut, mutta ei tavoittanut samanlaista intensiteettiä kuin aiemmat keikat. Se oli myös aivan liian lyhyt setti.

Anekdotenin laulaja ei tosiaan ole mikään Pavarotti, mutta parempaan suuntaan on mielestäni kokoajan menty ja sinänsä hänen äänensä sopii bändin musiikkiin ihan kivasti mielestäni.

Vihdoinkin joku ymmärsi antaa äänensä Kätkävaaran lohikäärmeelle, joka on kuitenkin Pekka Pohjolan hienoin saavutus ja luultavasti ainoa suomiprogelevy, jonka minä olisin omalle listalleni pistänyt.

EsaJii kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laitan Kätkävaaran ainakin Harakka Bn edelle, mutta muuten se on joku kolmonen mulla Pohjola listalla.

TT kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mistäs Jarkko on hankkinut Thursaflokkurinsa? Ja muutenkin olisi mukava tietää mistä voisi löytää tuota vanhempaa islantilaisosastoa.

Mielenkiinnon vuoksi:
    http://www.pitchforkmedia.com/watw/02-04/iceland20.shtml

Tästä tulikin mieleen että minä kaipailisin näitä levyjä jos on tietoa missä olisi myynnissä olisin kiitollinen tiedosta.

Secret Öyster - yleensä kaikki levyt
    Blast Furnace - Blast Furnace

Ja muutenkin yleensä Tanskalaiset yhtyeet.

Tuo näyttäisi löytyvän Hippie Shaken listoilta.

Tuo näyttäisi löytyvän Hippie Shaken listoilta.

No niinpäs näkyy ja viimeksi käydessä ei ollut myyntitiskillä esillä enkä sitten tajunnut kysyäkkään sitä.:(

Edit: Ja onpas suolainen hinta mutta mitä ei hyvästä maksaisi.\n[Muokattu 23/2/2003 / jusu]

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Blast on ovela sekoitus acid-kitaraa ja melkein beatlesmaista biisinkirjoitustapaa. Laulumelodiat ja vokalistin ääni ovat aika "kilttejä". Outo sekoitus draivia ja klassisia biisirakenteita.

TT kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://www.hicom.net/~dlarson/home.htm

Amerikkalainen nettikauppa, josta löytyy jonnin verran skandiprogea+paljon muuta.

JarkkoH kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Thursaflokkuria loytyi Record Heavenista ainakin kolmen levyn verran. Muitakin Islantilaisia siella oli muistaakseni joskus. Ainakin Svanfridur ja oiskohan ollut Eik:n levy myos... Samasta paikasta loysin myos Blast Furnacen hienon levyn.

J

Nyt on viimeinkin päivitetty tuo Skandiprogekysely. Kundit päivittää sen manuaalisesti ja näyttää siltä, että parin viikon välein... No, oli monen levyn sijoitus nyt muuttunut.

Olisi vissiin pitänyt katsoa vähän yhtenäisemmäksi tuo oma äänestely, olisi moni artisti ja bändi saanut levynsä korkeammallekin. Mutta toisaalta olinpahan mielestäni rehellinen. Esim. Absoluuttinen Nollapiste oli jo listalla, mutta minusta Suljettu on parempi kuin Nimi muutettu, joten äänestin sitä. Samoin toin mukaan Pohjolan Urban Tangon, joka aikanaan oli minulle eka Pohjolan levy, ja edelleen ylittämätön.

Hopkins kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    http://personal.inet.fi/yritys/aikakoneantikva/ <-- Aikakoneessa olen joskus törmännyt joihinkin islantilaisiin progelevyihin. Kaikkea muutakin mielenkiintoista tuolta löytyy, uusien levyjen joukosta varsinkin.

Hmm, keväällä olisi matka Reykjavikiin. Pitänee käydä penkomassa sikäläisiä levykauppoja, kun ei islantilaisilla levy-yhtiöillä tunnu jakelu pelaavan oikein mihinkään... Kirottua vaan ne kiskurihinnat siellä.

Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Islannissa taitaa äänitteissä olla joku aivan järkyttävän suuruinen ylellisyystavaravero.