Perusasioiden äärellä
Doc.B.D kirjoitti noin 22 vuotta sitten (20 kommenttia)
Minulla on jotenkin sellainen olo, että muuan tuttuni, jonka mielestä Elviksen 50-luvun tuotanto on parempaa musiikkia kuin esim. Amon Duulin musiikki on jotenkin hakoteillä. En osaa kuitenkaan perustella asiaa itselleni kovin vakuuttavalla tavalla. Mistä on kyse? Voidaanko musiikin hyvyydestä/huonoudesta keskustella lopultakaan objektiivisesti? :o
Nimimerkki: epätietoinen harrastelija-ajattelija\n[Muokattu 16/2/2003 / Doc.B.D]
Nimimerkki: epätietoinen harrastelija-ajattelija\n[Muokattu 16/2/2003 / Doc.B.D]
+/- saldo : 0 | Tweet
Objektiivisuus on teeskentelyä. Mun mielestä esim. levyarvostelut pitää tehä ehottomasti subjektiiviselta kantilta. Oma mielipide on ainoa oikea mielipide :cool:
Toisaalta kyllä joku viisas (en muista kuka) on sanonu, että jos arvostelija ei tykkää levystä, arvostelijaa pitää vaihtaa! :D
Hmm... siis en mä ny sitte tiijä mitä mieltä mä olin aiheesta :o
btw: käyttikö Little Richard peruukkia vai onko sillä muka aito tukka ku se näyttää niin luonnottomalta?
Little Richardin peruukki on eittämättä toinen suuri mysteeri, jonka ajatteleminen olennoi kuolevaiselle hämmästyttävällä selkeydellä ja säälimättä tämän henkilökohtaisen eksistenssin haurautta.
Asiasta toiseen: miten Hezzulle maistuu Pan Sonic, kun olet muuten noita piippailu-miehiä?
Asiasta toiseen: miten Hezzulle maistuu Pan Sonic, kun olet muuten noita piippailu-miehiä?
Yhtään levyä en oo saanu hankituksi, mutta on se ainaskin vähintäänkin mielenkiintoista sen perusteella mitä vähän oon kuullu. Saattaisin tykätäkin jos vaivautuisin perehtymään ;)
Ostin Vakion sen julkaisuvuotena, mutta en tajunnut siitä paljon mitään. Myin pois. Nytten on tullut taas kuunneltua niin paljon piipitystä ja rahinaa, että ajattelin ottaa Pan Sonicin uudelleen syyniin. Tänään ostin A-nimisen albumin, kun muita ei ollut tarjolla. Loput tilasin Ruotsista - luvassa "mielenkiintoisia" yksinpuheluita aiheesta mikä on Pan Sonicin paras albumi: Vakio, Kulma, Kääntöpiiri, Aaltopiiri vaiko A. :P
Tappio: en saanut provosoitua mielipidesotaa. Mutta aihe on kieltämättä vähän vaikea: kuka nyt jaksaa tosiaan ajatella. :cool:
Sitä ei voi sinänsä kyseenalaistaa, etteikö muilla ihmisillä olisi oikeutta nauttia aiva paskasta musiikista jos se jostain syystä heitä miellyttää. Syyte voidaan nostaa vain siinä tapauksessa, että on syytä olettaa asianomaisen tietoisesti tai tietämättään valehdelleen musiikkimakunsa.
Tappio: en saanut provosoitua mielipidesotaa. Mutta aihe on kieltämättä vähän vaikea: kuka nyt jaksaa tosiaan ajatella. :cool:
Kyllähän sitä ajatella jaksaa, mutta ajatusten ymmärrettäväksi tekstiksi saattaminen onkin sitten paljon vaivalloisempaa! ;)
Minulla on jotenkin sellainen olo, että muuan tuttuni, jonka mielestä Elviksen 50-luvun tuotanto on parempaa musiikkia kuin esim. Amon Duulin musiikki on jotenkin hakoteillä. En osaa kuitenkaan perustella asiaa itselleni kovin vakuuttavalla tavalla. Mistä on kyse?
Sisimmässäsi olet aito Elvis-fani, mutta pinnallinen roolisi velvoittaa Amon Duulin puolesta liputtamista? :D
Sisimmässäsi olet aito Elvis-fani, mutta pinnallinen roolisi velvoittaa Amon Duulin puolesta liputtamista? :D
No höh. Tarkennetaan sen verran, että olen täysin vakuuttunut että AD on jossain mielessä "parempaa" musiikkia kuin Elvis, mutta en osaa perustella asiaa ns. akateemisella tavalla. Musiikin estetetiikka taitaa olla aika vaikea filosofian alalaji..:o
Omistan muuten Viro-edition Elviksen Hits tulpa-kokoelma-CD:stä. En tosiaan tiedä, mitä pitäisi ajatella ihmisistä, joihin ao. musiikki vetoaa. Tai noh, In the Ghetto on kait ns. hieno biisi (vai mikä sen nimi olikaan..)
Noita soittolistoja silmäilemällä ei oikein pysty äkkiä sanomaan kuka on kaikkein PROG... Tai sen nyt ainakin näkee, että olen kaukana siitä.
Noita soittolistoja silmäilemällä ei oikein pysty äkkiä sanomaan kuka on kaikkein PROG...
Sehän nyt olisi melko yksipuolista jos pelkkää progea kuuntelis ;)
ps: kannattaisko ostaa joku Bo Diddleyn levy?
Noita soittolistoja silmäilemällä ei oikein pysty äkkiä sanomaan kuka on kaikkein PROG... Tai sen nyt ainakin näkee, että olen kaukana siitä.
Pitäis varmaan tehdä empiiristä tutkimusta ja tsekata kaikkien yli 50 levyä ilmoitelleen Top 10 kuunnelluimmat levyt, joista vois tehä hassuja kaavioita ja tilastoja niiden progressiivisuudesta/progeudesta asteikolla 0-10. Sitten jokainen saisi tohon nickinsä alle postausmäärän tilalle progearvon!
Tässä threadissa on varmaan Palasokerin historian huonoin luettu/vastattu -suhde. :D Aina ei voi onnistua.
Meikä kyllä kannattaa Omituisten Otusten Musiikkikerhoa! Kyllähän Laibachin ja Led Zeppelinin levyjen välistä pitää Veikko Lavia löytyä ja Edgar Broughton Bandin ja Emtidin taas Elvistä...... Entä Flower Kingsin ja Fugsin???:cool:
Entä Flower Kingsin ja Fugsin???:cool:
Freeman? :P
Mulla on Freemanin eka levy, sehän on ihan näppärä :)
Liian vakavasti touhuihinsa suhtautuvat rock-muusikot on typeriä; Tämän voitte jälleen tänään todeta Jukka Hourun HeSari-arviosta Wigwamin Tavastiakeikasta.... Mutta tuskin maltan odottaa, miten hienoa taidetta joskus perustettava täydellinen Houru-Tohjola-Pänd saa aikaiseksi & kuultavaksemme!:D
Wigwam-kotisivujen vieraskirjassakin väki oli vetänyt herneen nenään kyseisestä arvostelusta, enkä oikein ymmärrä miksi. Vai onko tässä kyse taas siitä että koska Hauru on ns. entinen muusikko, niin hän on automaattisesti katkera ja kateellinen paskiainen elleivät hänen arvostelunsa aina ole läpeensä ylistäviä?
Jos on kauheesti vaativampi ja ei tykkää juuri mistään enää, sitten ei kelpaa kansalle kriitikoksi. Kansaa on lähestyttävä, on oltava kuluttajan tasolla.:D
Niinkuiz tiedätte, minä tykkään leikitellä sanoilla, pyöritellä niitä niin, että valmiista lauseista tulee toisia, niiden merkitykset muuttuu hullunkurisiin muotoihin... Tuo ylläoleva kommenttini myöskin lähti tästä, siitä kappaleesta Hourun arviossa, missä kerrotaan, miksi Pekka Pohjola ei ollut mukana; siinähän homma meni jotenkin sillein, että ekaksi oli nimi P.P. ja sitten n.3 riviä sanoja, jotka päättyivät sanaan "typerää"... No, minä vähän typistin tuota kappaletta ja tulokseksi tuli "P.P. on typerä." Tämän lauseen pohjalta toi mun kommentti sitten kehittyi. Houru on ansainnut nimensä kirjoitettavan o:lla a:n sijasta jo aiemmin; Tässähän hän yritti olla pehmeämpi & diplomaattisempi.... Kaikenkaikkiaan ajatus Hauru-Pohjola-Bändistä ei kyllä ole ollenkaan hullumpi, vai mitä?...:D