The Residents
Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten (7 kommenttia)
Nyt kun hyllystä löytyy peräti neljä Residentsin levyä niin kysytäämpä että mitkäs on porukan suosikkilevyjä heiltä?? Mitkä kannattas ehottomasti hommata?
Mulla on siis vaan nämä:
- Meet The Residents (1973)
- Eskimo (1979)
- God In Three Persons (2-CD) (1988)
- Demons Dance Alone (2-CD) (2002)
Kyllähän noista jonkulaista kehityskaarta jo hahmottaa, esim. eka on melkosta avantgardea ja tää uusin on ihan poppia (vänkää semmosta).
(taisipa Residentsistä olla jotain puhetta jo C:n foorumilla aikonaan, mutta....)
Mulla on siis vaan nämä:
- Meet The Residents (1973)
- Eskimo (1979)
- God In Three Persons (2-CD) (1988)
- Demons Dance Alone (2-CD) (2002)
Kyllähän noista jonkulaista kehityskaarta jo hahmottaa, esim. eka on melkosta avantgardea ja tää uusin on ihan poppia (vänkää semmosta).
(taisipa Residentsistä olla jotain puhetta jo C:n foorumilla aikonaan, mutta....)
+/- saldo : 0 | Tweet
Minulla on Third Reich'n'Roll, Eskimo ja Freak Show. Freak Show on uudempaa tuotantoa ja aika heikko, mutta Third Reich'n'Roll on oikein hämmentävä ja onnistunut vittuilu 60-luvun popille. Sen sijaan en oikein tiedä miten Eskimoon pitäisi suhtautua.
Eskimoon pitää suhtautua näin: nökönökönökö.
Third Reich 'n' Roll on metka levy. :P
Niitä niin harvoin sattuu kohtuuhintaan. Yks mulla oli, kopioin, vaihdoin pois. Missäs se kopio nyt on, ei näy hyllyllä heti..se oli joku live koko uran kattava juttu.
Omaperäinen bändi, ei voi muuta sanoa...
Melkoinen mp3-kokoelma on jo kertynyt tältä orkesterilta, mutta tarkoitus olisi ostaa cd:nä ainakin parhaimmat (eli n. 90% tuotannosta :wink: ), kun vain sopivasti löytyy jostakin... Näiden kavereiden musiikki on kuitenkin niin essentiaalia cd-kamaa, että ei mp3:set tee sille oikeutta (ellei sitten jollain 320 kbitillä).
Onkos joku muuten hankkinut Eskimo dvd:n? Mahtaa olla melkoinen elämys 5.1-äänillä` 8)
Kerran "omistin" erään Residents levyn, pari kertaa kuuntelin läpi, mutta en silloin jaksanut niinkään syventyä joten päätin heittää levyn roskakoriin.
Ehkä joku päivä vielä tutustun tarkemmin, suosituksia?
Koita vaikka Commercial Albumia, nimensä puolesta aika hyvä ja helppo aloituskohde, eikö? :D