The Gathering
Hezzu kirjoitti noin 22 vuotta sitten (10 kommenttia)
CosmicJazzilla soi Gathering! Onko tuo nyt se uusi? Sekö on jo ilmestyny vai saitkos promon? :) Kerro kerro onko mimmonen? Hyväpä tietysti :)
ps: joo progeosastolle pistin, eihän ne oo tehny heviä enään vuosiin ;)
ps: joo progeosastolle pistin, eihän ne oo tehny heviä enään vuosiin ;)
+/- saldo : 0 | Tweet
Joo, se on se uusi. Promohan se on, ja ainakin yksi biisi puuttuu jostain syystä siltä.
No, enivei, se on tunnelma/leijunta-musiikkia (hollantilaisia kun ovat). Biiseistä ei ensin meinaa jäädä mitään mieleen, mutta se yleisfiilis on silti aika hyvä. Sanoisin että se on kaikista bändin levyistä vähiten metallia, samassa luokassa How to Measure a Planetin kakkosbonuslevyn kanssa. Hyvin rauhallista, ei ollenkaan enää niitä vanhoja raskaita särökitaroita.
Mielenkiintoinen ja omaperäinen levy, mutta biisien koukkupuute kuitenkin vähän ärsyttää minua. Ei tämä minun lempimusiikkia ole. Esimerkiksi edellinen "if_then_else" oli mielestäni parempi.
No, enivei, se on tunnelma/leijunta-musiikkia (hollantilaisia kun ovat).
Niin... :D
Ostoslistalle tuo menee joka tapauksessa. Tähän mennessä hyllystä löytyvät kaikki studiolevyt Mandylionista eteenpäin ja pidän kyllä kaikista erittäin paljon. Anneken ääni kuulostaa aina hyvältä, että on lähestulkoon sama millaista se musiikki siinä ohessa on. :)
Hieno on. Tämä Souvenirs. Nam. :)
Nyt on Souvenirs hallussa ja kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Taitaa vaatia pari kuuntelua ennen kuin pääsee levyyn kunnolla sisään.
Jeesh, loistavalta kuullostaa, mitä nyt taustamusiikkina olen tässä vähän ehtinyt kuunnella. Ei kuitenkaan vielä osaa mitään syvällisempää tästä sanoa, jotain uutta, jotain vanhaa. Ihan kivalta kuullostavaa äänimaisemaa ainakin.
Onkos kellään sitä Black Light District -eptä? Yhden samplen olen kuullut jostain biisistä, vaikutti ehkä hieman rokimmalta ja tarttuvammalta kuin Souvenirsin matsku. Maksaa vaan liikaa.
Nostetaan vähän tätä ylöspäin.
The Gatheringin "How to Measure a Planet?" on Porcupine Treen Signifyn kanssa varmaan paras uuden bändin levy. (Minulle kaikki vuoden 1990 jälkeen ilmestynyt on "uutta" musiikkia).
Täytyy hankkia noita muita Gatheringin levyjä mutta pahoin pelkään ettei How to Measure a Planetia paremmaksi noin vain pistetä. Tarkoitan nimenomaan tuon tuplan ekaa levyä, kakkoslevyllä ei sitten enää teekään oikeastaan mitään.
Nostetaan vähän tätä ylöspäin.
The Gatheringin "How to Measure a Planet?" on Porcupine Treen Signifyn kanssa varmaan paras uuden bändin levy. (Minulle kaikki vuoden 1990 jälkeen ilmestynyt on "uutta" musiikkia).
Täytyy hankkia noita muita Gatheringin levyjä mutta pahoin pelkään ettei How to Measure a Planetia paremmaksi noin vain pistetä. Tarkoitan nimenomaan tuon tuplan ekaa levyä, kakkoslevyllä ei sitten enää teekään oikeastaan mitään.
Itsekin vasta äskettäin ton "How to Measure a Planetin" hankin, tai tarkemmin sanottuna ostin vaimolle käytettynä... Ihan hyvältä kuulostaa, kakkoslevy hieman turhan suhinaa.
En oo tota How to Measure a Planettia kuullut, mutta näiden parin omistamani (If_then_else ja tuo uusi Home) perusteella harkitsen kyllä vieläkin matkaa ens viikonloppuna Ruisrockkiin.
Niille jotka tuota uutta Home-julkasua eivät ole kuulleet, on se semmoista fiilispohjaista tunnelmointia aika elektronisissa maisemissa. Useimmat biiseistä lähtee aikalailla nollasta jollain mageella soundilla, jonka päälle sitten lähdetään rakentamaan erilaisia muotoja, jotka sitten lopussa puretaan, yleensä aika onnistuneesti - aika Björkmäistä jopa (ei ollenkaan huono?). Ainoa valitus levystä liittyy ehkä sitten just tohon samaan asiaan kyllä, eli biisit kuullostaa (varsinkin levyn alkupään) hieman liian samalta. Disclaimer: kommentit noin viiden kuuntelukerran jälkeen.
Helkkari kuuntelen tässä tuota Homea taas ja keksin mistä nimikkobiisin kitaramelodia on otettu. Sehän on selkeesti kössitty Kuusamosta! Ilmiselvää plagiointia. Eikö näillä bändeillä oo mitään häpyä!