Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

King Crimson Suomeen

jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten (145 kommenttia)
King Crimson tulee esiintymään Finlandia-taloon 8.6.2003 klo 20.00 ja lippuja saa lippupalvelusta 3.3.2003 klo 8.00 eteenpäin ja hinnat ovat 45.50 - 63.50 euroa.:) :)

Ja kaikkihan saapuvat paikalle.

+/- saldo : 0 |

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sielu hirttyy!

    VooDoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko tämä totta vai unta ihanaa?

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Perkeles, pitäisiköhän sitä oikeasti mennä sunnuntai-iltana nukkumaan lippupalvelun eteen makuupussissa ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No huh huh! Toivottavasti tämä ei ole mitään sairasta pilaa! Liian hyvää ollakseen totta! :D

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuinkahan nopeasti nuo liput myydään loppuun...
    Tuonne on nimittäin pakko päästä.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Finlandia talon kapasiteetti taitaa olla alle 2000, joten eiköhän nuo liput lopu muutamassa tunnissa. Vai olenko liian optimistinen? Tai siis pessimistinen?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Finlandia talon kapasiteetti taitaa olla alle 2000, joten eiköhän nuo liput lopu muutamassa tunnissa. Vai olenko liian optimistinen? Tai siis pessimistinen?


    Minä luulen, että olet liian optimistinen. Toivottavasti liput myyvät hyvin, mutta kuitenkin siten, että minulle riittää! Olisi se vaan helvetin noloa jäädä ilman lippua Suomen Crimson-keikalta! :P

    pimeys kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meni hetken, ennen kuin tajusin mistä tässä on edes kysymys. Luultavasti elämäni paras keikka odotettavissa.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kai sitä täytyy sitten laittaa herätyskello soimaan maanantaiaamuksi, että voi soitella ja varata lippuja keikalle. Olisi vielä mukava tietää mistä paikoilta moiset kannattaisi ostaa ;)

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    On se sellaista, ettei hienot bändit paljon takamaille tule. Ja minä en taas ole koskaan 30km enempää matkustanut konserttiin. Edes nuoruudessa. No, parit festarit.

    Duunikaveri, sinkku, lentelee ympäri maata Stones konsertteihin.:(

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jee!! Nähdään siellä Finlandia talolla.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voisi tosiaan koittaa jotain pientä miittiä järjestää tuonne keikalle, kunhan nyt ensin nähdään kuinka moni saa lipun ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuskinpa tuolla lippuluukuilla huomenna kauhea kuhina on. Hesarissakaan ei ollut mitään mainosta konsertista tai edes mainintaa kulttuurisivuilla. Ilman tätä foorumia minäkin olisin ollut huomenna onnellisen tietämätön siitä, että maailman parhaan bändin lipunmyynti on alkanut! :o Eli kiitos Jusulle tiedosta! :)

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niinpä tietysti. Juuri kun olin päättänyt että Swedenrockiin on lähdettävä. Ovat nimittäin samaan aikaan, voipi olla jokseenkin rankka reissu ajella festareiden viimeisenä päivänä etelä-Ruotsista Helsinkiin illaksi katsomaan King Crimsonia...huoh... jospa saisivat tuonne svedurockiin puhuttua KC:nkin? :P

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuinka aiotte toimia huomenna lippujen suhteen? Menettekö aamulla jonottamaan paikan päälle vai väijyttekö lippuja internetin kautta?

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No eipä ole vaihtoehtoa niin koulusta netin kautta.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ajattelin pistää herätyskellon soimaan vähän ennen kahdeksaa ja varata intterwebistä eturivistä paikat ;)
    Tosin tuo herääminen voi olla melko tuskaa, sillä heräsin tänään puoli tuntia sitten. Ja ne eturivin paikat varmaan maksavat sen 64e, mutta pakko se on uhrautua maaiman parhaan bändin takia ;)

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Herätyskello soimaamaan noin 7:20 että ehtii skarppina surffimaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla ei ole kokemuksia Lippupalvelun nettiostamisesta, mutta ilmeisesti homma sitten toimii moitteetta?

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ole kokemusta minullakaan, mutta suuresti epäilen serverin menevän aivan kyykkyyn huomisaamuna. Koosee ei edes ole ainoa huomenna 0800 myyntiin tuleva tapahtuma.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No joo, veikkaan kyllä, että Mikkelin musiikkijuhlille tai Suomalaista kamariorkesteria kuuntelemaan menevät eivät ole niin innokkaita ja asialleen omistautuneita, että hillittöminä joukkoina ryntäisivät heti kahdeksalta nettiin tilaamaan lippuja. Samaten epäilen Risto Räppääjä -fanien intter web -tottumuksia.
    Mutta toivottavasti sieltä nettisivuilta saa sitten varattua liput haluamilleen paikoille, ettei se vain tarjoa jostain vitunperseestä kalleimpia lippuja, vaikka yksi rivi taaksepäin maksaisi kymmenen euroa vähemmän.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko tosiaan niin, että Lippupalvelun myyntipisteet (esim. Hesan Stokkalla) alkavat myymään lippuja vasta yhdeksältä? Sain juuri värvätty kaverin tekemään lippuostokset paikanpäältä, mutta ei se varmaan olekaan järkevää jos lippuja myydään netissä tunti ennen myyntipisteiden aukeamista.

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näinpä taitaa asia olla.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä usko, että KC:n keikalle on sen suurempi tungos kuin Yesin keikallekaan.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä usko, että KC:n keikalle on sen suurempi tungos kuin Yesin keikallekaan.


    Finlandia-talon kapasiteetti on kuitenkin huomattavasti pienempi. Sitäpaitsi hyvien paikkojen saaminen minua tässä eniten huolettaa, ei se että jäisin kokonaan vaille lippua.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enpä usko, että KC:n keikalle on sen suurempi tungos kuin Yesin keikallekaan.


    Finlandia-talon kapasiteetti on kuitenkin huomattavasti pienempi. Sitäpaitsi hyvien paikkojen saaminen minua tässä eniten huolettaa, ei se että jäisin kokonaan vaille lippua.


    Niinpä. Ja niiden lippujen kanssa pätee sitten se sama: siihen on tyytyminen, mihin on tyydyttävä ;)

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nähdään permanto B oikean rivillä 3 :) :D :cool:

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rivi 3, paikka 80. Näkemisiin.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulle napsahti nämä: Permanto B oikea
    rivi 7 paikat 261- 266. Vähän epäselvä tuo paikkojen varaussysteemi.


    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jeah, permanto B rivi 1 ja paikka 9 elikkä keskellä eka rivi.:) :) :)

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katsos, kun Palasokerin väki on vierekkäin!
    Permanto B oikea, rivi 3 , paikat 76-77, Juri ja minä.

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Rivi 3, paikka 80. Näkemisiin.

    Jahas, minun seurueelleni napsahti 81-84.

    sbuge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No nyt on minullakin liput kesän kohokohtaan jee :)permannolta b ja oikealta

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on varattuna sekä riviltä 1 paikat 14-16 että riviltä 5 paikat 169-171. En nimittäin oikein ole varma vielä uskaltaako ihan eturiviin mennä, jos siinä on joku koroke. Noh, kolme päivää aikaa päättää kumpi on parempi ;)
    Epäilyttää tuo ensimmäinen rivi, kun siinä oli halvemmat paikat kuin kolmannelta riviltä taaksepäin...

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep samoin piti tehdä toinen varaus ylemmäksi kun kävi epäilyttämään toi 1.rivi ja olisikohan tonne mahdollista tietoa kennelläkään miten korkea se koroke on.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se koroke minusta kovin korkea ole, mutta en silti kyllä ensimmäiseen riviin uskaltaisi mennä. Sitäpaitsi Fripp voi katsoa pahasti jos vaikka yskäisee soolon aikana tai jotain :P

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Köyhä menee partsille. D-parveke, rivi 1, paikka 315, kunhan nyt saan maksettua tuon varauksen. Tietysti on joku seinä juuri edessä joka peittää puolet lavasta.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se koroke minusta kovin korkea ole, mutta en silti kyllä ensimmäiseen riviin uskaltaisi mennä. Sitäpaitsi Fripp voi katsoa pahasti jos vaikka yskäisee soolon aikana tai jotain :P

    Eturivistä saa parhaat valokuvat ja keikan hyvin nauhalla. Siinä on myös hyvin tilaa tupakoida rennosti ;)
    Mutta joo, ei se mahdollinen koroke tosiaan voi hirveän korkea olla, kun kerran tarjosi "parhaana paikkana" tuota eturiviä siinä keskimmäisessä hintaluokassa. Noh, katellaan.

    PS. Kolme ihmistä Palasokerin väestä kuuntelee samaan aikaan TPTB:tä ;)

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, muutenkin kiva että Sokrun väellä on paikat lähekkäin niin on sentään juttuseuraa niinä tylsinä hetkinä jolloin lavalla ei lauleta :P

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se koroke minusta kovin korkea ole, mutta en silti kyllä ensimmäiseen riviin uskaltaisi mennä. Sitäpaitsi Fripp voi katsoa pahasti jos vaikka yskäisee soolon aikana tai jotain :P


    No jos päätänkin ottaa sen toisen paikan niin miten ollakkaan on suoraan sun paikkojen takana seuraavalla rivillä.;)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eturivistä saa parhaat valokuvat...

    Saapa nähdä mikä on Frippin reaktio tuohon... :D

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei se koroke minusta kovin korkea ole, mutta en silti kyllä ensimmäiseen riviin uskaltaisi mennä. Sitäpaitsi Fripp voi katsoa pahasti jos vaikka yskäisee soolon aikana tai jotain :P


    No jos päätänkin ottaa sen toisen paikan niin miten ollakkaan on suoraan sun paikkojen takana seuraavalla rivillä.;)


    Ota huomioon päätöstä tehdessäsi, että todellisuudessa Frippin lisäksi myös minä katson pahasti jos yskäiset soolon aikana! :D

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ota huomioon päätöstä tehdessäsi, että todellisuudessa Frippin lisäksi myös minä katson pahasti jos yskäiset soolon aikana! :D

    Eihn se eturivissä istujia kiinnosta, jos kerran istut taaempana, ei kai kukaan sinua katsele ;)

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eturivistä saa parhaat valokuvat...

    Saapa nähdä mikä on Frippin reaktio tuohon... :D

    Voi olla, etten kokeile. Fripp luultavasti lähtisi samantien pois lavalta ja keikka loppuisi siihen.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jep, muutenkin kiva että Sokrun väellä on paikat lähekkäin niin on sentään juttuseuraa niinä tylsinä hetkinä jolloin lavalla ei lauleta :P


    Juu nimenomaan... ;)

    Mitenhän sitä malttaa odottaa kesää? Onhan tuossa muutakin odottamisen arvoista, esimerkiksi Roskilden festarit.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyy varmaan ladata aika tukevasti tuohta mukaan, että saa sitten ostettua kaikenlaisia konserttipaitoja ja kirjoja. Voi sitten elvistellä niiden paitojen kanssa koko kensän ja seuraavankin. Ja tietysti mitä kauemmin menee, sitä hienompiahan ne ovat...

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokerin keskimääräisen hygienian huomioiden katsoin parhaaksi asettua eri puolelle eri permanto c vasen. rivi sama 3. Hain piletit äsken, ja kuulemma se etupermanto mikä lie, paras alue kuitenkin, on jo myyty kokonaan.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No onneksi nyt on edes mahdollisuus nähdä KC, hyvä paikkahan on vain sitten positiivinen lisä. Pidetään peukkuja ettei peruutusta tule.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No bonus. Ei jäänyt rahaa kuin 220 euroa loppukuuksi ja siitä menee osa laskuihin. Pusken pummilla sisään ja räpsin Frippistä tehosalaman kanssa kuvia, kun se soittaa sooloa niin teitä kaikkia vituttaa.

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun Fripp soittaa sooloa, niin meitä kaikkia vituttaa? Onneksi en ole paikalla.\n[Muokattu 3/3/2003 / waka/jawaka]

    sbuge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    uutislehti satasessa oli "komiasti" mainittu King Grimsonin keikasta :D

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    www.mtv3.fi:n etusivullakin oli maininta viihdeuutisissa! Täynnä pikkuvirheitähän se on, mutta silti.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aamutokkurassa tuli tilattua lippu, en nyt muista mistäpäin oli, mutta 55€ maksoi. Nyt vaan pitää miettiä laitanko Larks' vai Schizoid Man -t-paidan keikille? Ehkä valitsen tutun ja turvallisen Cheap Trick -paitani, niin ei luulla proggariksi!:D

    Eikai siellä muuten ole mitään lämppäriä?

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mtv3 yllättää. Suhteellisen laaja juttu kuitenkin pikkuvirheistä huolimatta. Odotin jotain muutaman rivin stooria, mutta ilmeisesti siellä on joku KC:n ystävä töissä.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Palasokerin keskimääräisen hygienian huomioiden katsoin parhaaksi asettua eri puolelle eri permanto c vasen. rivi sama 3.

    Pohjakaaviota tutkittuani, taktiikka ei onnistunutkaan. C vasen ja B oikea onkin sitä samaa keskiloossia ja jos numerot jatkuu suoraan B:stä C:hen olen melkein Viukkiksen vieressä. :mad:

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    No, minä hain lippuni eilen ja vaikka numerot olivatkin vierekkäisiä niin yhdessä piletissä lukikin C vasen. Hähää!

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Katselin juuri tuolta Lippupalvelun sivuilta paikkoja KC:iin ja näyttää siltä, että jotakuinkin puolet on jo myyty. Ihan hyvä juttu. Eiköhän se loppukin puolet vielä mene.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Osaako kukaan Finlandia talossa käynyt spekuloida näkeekö Permanto B vasen rivi 15:lta mitään? vaihtoehtona olis Parvi C 1 rivi.


    ///Pete

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe lähetti tällaisen linkin irc-kanavalle, josko tästä olisi apua:

    http://finlandia.hel.fi/tilat/finlandiapaikat/


    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Thanks Jake. Vähän sivussahan tuo B vasen näyttää olevan lavasta, mutta eiköhän se sovellu kieroutuneen musiikin kuunteluun.:D
    ///Pete

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe lähetti tällaisen linkin irc-kanavalle, josko tästä olisi apua:

    http://finlandia.hel.fi/tilat/finlandiapaikat/


    Erittäin hyvä linkki, kiitos vaan. Tuosta voi samalla kartoittaa muut paikkansa ilmoittaneet.

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Köyhä on takarivissä: B vasen, rivi 22 paikat 1013-1015


    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täällä saa pärjätä uudella CDllä, hain tänään.

    Myyvät kuulemma VAIN sitä konserteissa!;)

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulle on paikka varattu permanto B:ssä, rivi 14. Aika kaukana, mutta toivottavasti on hyvät soundit ainakin...

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Meikäläinen seurueineen laskeutuu permannolle D, rivi 6. Lippu tosin on vielä omalta osaltani maksamatta, samoin kuten Gabrielin lippu... :P

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gabriel siis on tulossa Suomeen? Onko Levin kenties keikkakokoonpanossa?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gabriel siis on tulossa Suomeen? Onko Levin kenties keikkakokoonpanossa?


    Kite puhuu ilmeisesti Gabrielin Ruotsin keikasta. Vai?

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kuudennesta rivistä keskeltä tuli paikat. Saa kelvata. :P

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gabriel siis on tulossa Suomeen? Onko Levin kenties keikkakokoonpanossa?


    Kite puhuu ilmeisesti Gabrielin Ruotsin keikasta. Vai?


    Juu, Ruotsin keikasta tosiaan. Ja siinä poppoossa on Levin ainakin mukana. Pori Jazz -keikasta ei ole tietääkseni mitään uusia uutisia.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulla on 3 ylimääräistä varausta riville 5 melko keskelle, eli jos joku ei ole vielä ehtinyt lippujaan hommata, ja haluaa välttämättä noille "etupermannon" paikoille, joita ei taida hirveästi olla jäljellä, voin antaa varausnumeron tuohon.
    Liput pitää tosin lunastaa viimeistään huomenna.

    Itse menin sitten rohkeasti eturiviin ;)

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä se minua kiinnostaisi... mutta toimiiko se käytännössä? Hmm...

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hmh, toimiiko mikä käytännössä?

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiko lippuja ostaa toisten ihmisten varausnumeroilla?

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllähän se toimii kun saat sen koodin lippuihin mutta ne pitää käsittääkseni hakea huomenna jostakin lippupalvelusta vaan.

    Lisätään minulla yksi varaus Katsomo Permanto B oikea Rivi 8 ja paikka 309 suoraan Krimson taakse;) jos joku tarvitsee samoiten pitää hakea huomisen aikana.

    [Muokattu 5/3/2003 / jusu]\n[Muokattu 5/3/2003 / jusu]

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ahaa, tämä siis liittyy siihen että kaikki muut ihmiset paitsi minä ovat varanneet lippunsa netin kautta, vai? Minä soitin sinne ja sain varausnumeron. Ne kysyi nimeäkin, puhelinnumeroa, jne.

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jusu; Latoin sulle s-postia lipuista!
    ///Pete

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jusu; Latoin sulle s-postia lipuista!
    ///Pete


    Jusu, tarkista sitten kenelle liput myyt (Suojelupoliisi voi varmaan auttaa asiassa)! En halua Fantomasia hengittämään niskaani keikan ajaksi! :P

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli Voffe: olisin erittäin kiitollinen jos viitsit lähettää minulle varausnumeron sähköpostitse. Osoitteeni näkyy profiilissa.

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kun itse kävin Kannelmäen idyllisen ostarin Lippupalvelussa lunastamassa lippuni, ei minulta kyselty minkään valtakunnan papereita. Pelkkä varausnumeron ja setelitukun esittäminen riitti.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Lisätään minulla yksi varaus Katsomo Permanto B oikea Rivi 8 ja paikka 309 suoraan Krimson taakse;) jos joku tarvitsee samoiten pitää hakea huomisen aikana.


    Kyseinen paikka on sitten mennyt eteenpäin.:)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Elä pelekää Kcrimso, en ole pelätty Fantomas ja aion sitä paitsi hengittää keikan aikana vain sisäänpäin.:P
    ///Pete

    pimeys kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Permanto B Oikea - Rivi 4 Paikka 121, lunastettu.

    Nimmareita jakelen mielelläni ennen keikkaa.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli Voffe: olisin erittäin kiitollinen jos viitsit lähettää minulle varausnumeron sähköpostitse. Osoitteeni näkyy profiilissa.

    Valitettavasti ehdin jo antaa tuon varausnumeron IRC:ssä toiselle henkilölle.

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täällä saa pärjätä uudella CDllä, hain tänään.

    Myyvät kuulemma VAIN sitä konserteissa!;)


    Sanamuodosta ei täysin pitävästi selviä, tarkoitatko, että levyistä vain tätä uusinta myydään keikoilla, vai onko tosiaan niin, että paitoja ei sitten myydä? Käsittääkseni joistain KC:n levyistä on konserteissa myyty jotain erikoisversioita ym. Mutta että ei paitoja!?

    Marguis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voi veljet! Kyllä on hieno olo, kun sain ihan permantopaikat. Seuraavat parikuukautta ollaankin sitten ihan fiiliksissä.

    Hitto, jos possauttavat tämän maailman ennen kesäkuun 8:tta,
    vois käydä niin että sitten Hulk lyö!!

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huh huh, kylläpäs tänään tuntui että sydän pysähtyy kun menin lunastamaan lippuani KC:n keikalle ja näytin tiskillä varausnumeroa niin vastauksena tuli että se on mitätöity mutta onneksi n.10 minuutin setvimisen ja pari soiton jälkeen selvisi että siellä olivat tehneet eilen jotain mokaa ja se oli vahingossa mitätöitynyt niin sain lipun samalle paikalle.:)

    Marguis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jopas on miehella raudanlujat hermot. Enpä tiedä mikä ois ollu meikäläisellä ensireaktio, jos olisi neiti käynyt moista läppää heittämään. Huhhuh. Julmaa huumoria.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, meikäläisen paikka "King Crisomin" (lippupalvelun tytsy) keikalle on B vasen, rivi 4, paikka 118.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jopas on miehella raudanlujat hermot. Enpä tiedä mikä ois ollu meikäläisellä ensireaktio, jos olisi neiti käynyt moista läppää heittämään. Huhhuh. Julmaa huumoria.


    No se ensireaktion jälkeinen olikin jo melkein sensurointi kelpoista niin jätin sitten pois.:cool:

    zen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko totta, että King Crimson soittaa keikalla vain vuoden 1999 jälkeistä materiaalia?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Onko totta, että King Crimson soittaa keikalla vain vuoden 1999 jälkeistä materiaalia?


    Ilmeisesti. Ainakin Amerikassa ovat soittaneet vain parin viimeisen levyn matskua ja encorena Thrakilta pari biisiä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hyvä että jäivät liput ostamatta. Enpä tosin osannut tuota biisipolitiikkaa edes ajatella, kun ostopäätöstäni puntaroin.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä sitten ajattelit, että Crimson soittaisi? Jotain Prince Hubert Awakesia? Minä olen ainakin tyytyväinen Crimsonin-politiikkaan.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Niin, eihän Crimson koskaan ole ollut mikään nostalgiabändi (onneksi!). Kyllähän esim. Wetton -kauden biisit ovat toimineet nykyisillä kokoonpanoilla, Larks' II ja Red, ovatko muita soittaneetkaan? Mutta enpä pety, jos Schizoid Man jää kuulematta!:D

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mitä sitten ajattelit, että Crimson soittaisi? Jotain Prince Hubert Awakesia? Minä olen ainakin tyytyväinen Crimsonin-politiikkaan.


    Enpä tosiaan ajatellut juuri mitään. Toki alitajuntaisesti tiesin asian olevan niin, että uutta materiaalia suositaan. En vain huomannut asiaa miettiä, kuten jo kirjoitin.

    Anteeksi, jos mielipiteeni loukkasi. ;) Itse vain en näitä ihan uusimpia levyjä niin diggaile, joten sainpahan uutta mielenrauhaa. Koko viikon olen hermorauniona miettinyt, teinkö virhepäätöksen...

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yleensähän suurin osa bändeistä soittaa mieluummin sitä uutta tuotantoa ikivanhojen kestohittien sijaan. Voi olla että 21st century schizoid man vaikuttaa herra Frippistä hieman puuduttavalta. Eihän Jimikään halunnut soittaa Foxy Ladya ja Hey Joeta lopun ikäänsä...

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Anteeksi, jos mielipiteeni loukkasi. ;)


    Tuskin toivun tästä loukkauksesta vuosiin! :P

    20-30 vuotta vanhojen bändien joukossa King Crimson taitaa olla kyllä aika ainutlaatuinen ilmiö mitä tulee vanhojen ja uusien biisien esityssuhteeseen. Kyllä nuo vanhat bändit yleensä aika tiukasti pitäytyvät vanhojen kappaleiden esittämisessä ja esittävät vain pari uudempaa biisiä jotteivat ihan fossiileilta vaikuttaisi.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Toisaalta, eipä taida löytyä toista progebändiä, joka olisi julkaissut yhtä monta versiota jostain kappaleestaan, kuin KC on julkaissut 21st Century Schizoid Manistä. Saatikka, että saisivat edes fanaattisimmat faninsa uskomaan, että ne kaikki pitää omistaa. Muusikkona Fripp on loistava, liikemiehenä nero. :)

    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Just tuossa vilkaisin Lippupalvelun sivua ja siellä sanoittiin, että konsertti on "loppuun varattu".

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mainiota! Eivät voi ainakaan heikkoon lipunmyyntiin vedoten keikkaa perua. Kunhan bändi vaan pysyy kasassa. Joitakin viikkoja sittenhän huhuttiin, että Fripp olisi kenkäissyt Trey Gunnin bändistä. Fripp kielsi asian päiväkirjassaan, mutta jotain skismaa bändin sisällä on ollut.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Frippin tuoreita mietteitä Euroopan kiertueesta:

    "New difficulties & endless practicalities of the prospective European tour. Some of the concerts have been confirmed ahead of the technical requirements being agreed. The criterion that FOH Greg Dean & Tour Manager MJK have been given to meet is this: the quality of the performance must not be compromised.
    It's not strictly necessary, for example, to have inflatable tusks and a full array of lights, but an economy sound system is not on. Nor are we prepared to accept hotels chosen by the promoter. These are never hotels that the band is ever likely to choose for themselves. Like, a faded 1960s Motel Exotica called The Shangri La, conveniently located by the side of a motorway, and a 30-minute taxi ride from any part of Rome that one would associate with the name, masquerading as a "hotel in Rome". There are other examples of hotels that might be given, were I able to bring myself to activate the scars of remembrance.

    My emotional responses to the planning for this tour continue to vary between dread & fear."

    Lähde: http://www.robertfripp.com/diary/



    Sunkka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    zen kirjoitti 8/3/2003 klo 15:02: Onko totta, että King Crimson soittaa keikalla vain vuoden 1999 jälkeistä materiaalia?


    Olipas hieno keikka!
    Ennakkopeloista huolimatta soittivat Dinosauruksen, Elephant talkin ja lopuksi vielä Redin! Yeah!

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Odotukset olivat kohtuuttoman korkealla ja ne täytettiin :D

    sbuge kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    menin ihan sanattomaksi.. todella mahtava keikka ja luultavasti paras kokemus (musiikki rintamalla) mitä ikinä tulen kokemaan.. ainoastaan muutama humalainen häiritsi minua, satuin olemaan eturivissä heidän piirittämänä mutta onneksi musiikki tuli ja valloitti ei tarvinnut kuunnella paskapuhetta..

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joo, ei ollut turha reissu vaikka tuota matkaa hieman taitettiinkiin (560 km). Tosin korvat soi vieläkin...

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua häiritsi rauhallisten biisien puute - kaikki tuntui olevan joko jytää tai... no, jytää. Improvisaatiota toivoin, ja sitä sentään saatiin hieman. Yhdessä vaiheessa (se kilkutusinstrumentaali ja sitä seurannut Dinosaur) tuntui siltä, että esitys menee äijiltä aivan päin persettä, mutta se oli onneksi vain tilapäistä. Ehdottomasti parasta keikassa olivat alun soundscapet Elvis(tms)-intronauhan päälle sekä Deception of the Thrush.

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huhuhuh, tulipahan tämäkin todistettua! Kieltämättä muutamia haukotuspaikkoja meinasi tulla, mutta varsinkin lopussa soitetut "vanhat hitit" toivat hymyn huulille, jota oli hyvin vaikea saada hyytymään!:D:D:D:D:D

    Nyt harmittaa, ettei ole tullut paria uusinta niin paljoa kuunneltua, vaikka tiesinkin, etteivät juuri muuta soitakaan. Mutta oli se silti upeaa kuultavaa. Varsinkin Gunnin seuraaminen oli hauskaa, soitto oli niin helpon näköistä. Ja Belew on aika hurjan näköinen ilmestys nykyään!

    Mites teidän tapaaminen meni? Sundqvistin Pasin näin, istuit aika lähellä, mutta en viitsinyt mitään juttua heittää. Hakulin liikkeessä voidaan jutella lisää!:P

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Samaa mieltä Viukkiksen kanssa, juuri noin minäkin olen kommentoinut kavereille...! :)

    Kaverit jotka istui edessä, yhdessä kulmassa, sanoivat että soundit olivat iso pettymys, yhtä isoa bassopuuroa. Itse istuin vähän mikseripöydän edessä, ja siellä oli lähes täydelliset soundit. Kalliimpi lippukin minulla, mutta sen arvoinen siis! Vähän turhan paljon volyymiä tuollaisessa salissa, viiden biisin jälkeen en kestänyt enää ilman korvatulppia.

    Eyes Wide Openia jäin kaipaamaan (tai miksei One Time...?), mutta muuten hyvä setti. Dinosaur, Elephant Talk ja varsinkin Red olivat shokkeja, mutta ilmeisesti bändi soitti nuo biisit kun tämä oli ensimmäinen Suomi-visiitti.

    Koko settilista anyone?

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistava keikka! Soundit olivat alussa aika karkeat, mutta paranivat onneksi kokoajan loppua kohden. Elephant Talk ja Red olivat mukavia yllätyksiä. Niiden ohella eniten nautin Deception Of Thrushista, ja siitä toisesta improsta ja Lark´s IV:stä. Keikan pituus oli hieman pettymys vaikka olikin odotettavissa. Toisaalta onhan tuo sen verran raskasta ja monimutkaista kuunneltavaa, että ehkä pää ei olisi paljoa enempää kestänytkään.

    Tässä minun versioni settilistasta. Järjestys ei ainakaan ole oikea, mutta toivottavasti kaikki biisit löytyy:

    ”Soundscapes”
    The Power To Believe I: A Cappella
    Level Five
    The ConstruKction Of Light
    Facts Of Life
    Elektrik
    Dinosaur
    Dangerous Curves
    Power To Believe II
    Lark´s Tongues In Aspic Part IV
    Coda: I Have A Dream
    ProzaKc Blues
    Happy With What You Have To Be Happy With

    -----Encore------------------
    Deception of the Thrush.
    ”Impro”
    World Is My Oystersoup Kitchen Floor Wax Museum

    -----Encore 2---------------
    Elephant Talk
    Red

    EDIT: listaa täydennetty.\n[Muokattu 9/6/2003 / Kcrimso]

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Happy With What You Have to Be Happy With tuli myös, ja Coda: I Have a Dream taisi tulla Lark's Tongues In Aspicin jälkeen, ja oli viimeinen biisi ennen encoreja? No, sehän on melkein osa Larksia... Muuten järjestys ja biisilista näyttää aika oikealta.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ai niin Happy With... tietenkin. Tuon Codan ajattelin sisältyvän tuohon Lark´siin.

    pimeys kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo Deceptionin jälkeinen "Impro" kuuluu oikeastaan myös Thrushiin. Siinä oli vain pitkä hiljainen kohta välissä.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    pimeys kirjoitti 9/6/2003 klo 08:51: Tuo Deceptionin jälkeinen "Impro" kuuluu oikeastaan myös Thrushiin. Siinä oli vain pitkä hiljainen kohta välissä.


    Heh, Crimson kyllä hämäilikin noilla tauoilla yleisöä ihan kivasti. :D

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nyt tuli mieleen, että eihän Belew laulanut siinä Codassa mitään, sehän soitti melodian kitaralla. Miten se lasketaan sitten? ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Salamavalot muuten hieman välähteli siinä vaiheessa kuin bändi lopetti soittamisen ensimmäisen kerran. Fripp lähtikin köpöttelemään backstagelle aika nopeasti huomatessaan asian. Ajattelin, että nyt jäi encoret kuulematta. Onneksi ei! :)

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    B-portin luona oli keikan loppuvaiheessa joku mies digivideokameran näköisen vehkeen kanssa. Jalustakin vielä. Taisi kuitenkin olla kiertueväkeä, koska todennäköisesti kamera olisi lähtenyt muuten aika nopeasti käsistä, eikä sinne kyllä jalustaa olisi saanut vietyä millään.

    Salamavaloja en kyllä huomannut itse. Soundit olivat tasaisen paskat lähes koko keikan ajan. Miksaajat näyttivät luovuttaneen jo ensimmäisen biisin jälkeen. Kiitos Alvar, kun suunnittelit komean, mutta paskan konserttisalin.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kiitos Alvar, kun suunnittelit komean, mutta paskan konserttisalin.

    Hih, Seppo Heikinheimon muistelmissa kerrottiin kuinka Finlandiatalon akustiikkaongelmat havaittiin jo rakennusvaiheessa ja vaikka niistä huomautettiinkin niin Aalto ei kommenteista piitannut.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    En kyllä oikein usko, että Finlandia-talon paska akustiikka tälläisessä sähkökeikassa niin hirveästi vaikuttaisi.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sähkökeikassahan se nimenomaan vaikuttaa, kun äänenpaine on kovempi ja kaikuja tulee joka suunnasta. Alun soundscapet kuulostivat vielä ihan hyvältä, mutta ylä-äänet tahtoivat kuulua vähän joka suunnasta kovaa, muttei lavaltapäin. Soundi oli koko ajan "ontto". Keikan puolenvälin tienoilla sattui korviin. Talon akustiikkaahan on yritetty jälkeenpäin korjailla ja siitä on kuulemma saatu vähemmän huono.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Robert Plantin keikalla oli kuitenkin kuulema mainiot soundit.

    Klassista musiikkia olen ollut kuuntelemassa Finlandia-talossa 4 tai viisikertaa ja soundit ovat olleet varsin aneemiset.

    kite kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ei ollu turha keikka ei. Vaikka sunnuntaina oli koko päivän aika ankeet fiilikset eikä olis keikka kiinnostanu suoraan sanoen yhtään, niin keikan jälkeen oli kyllä tyytyväinen ja sanaton olo.


    Eyes Wide Openia jäin kaipaamaan (tai miksei One Time...?),


    Sama homma täällä, mutta tyytyväinen olen tähänkin. Kaverit kiisivät vielä keikan jälkeen tuhatta ja sataa Tampereelle katsomaan Fishbonea, mutta mun korvat humisi jo siihen malliin Crimppavedon jälkeen, että päätin jättää tuon - kuulemma tunnetusti valtavalla volkkarilla - soittavan bändin väliin. Eikä olis suoraan sanoen ollu fiilistäkään Belewin ja kumppaneiden jälkeen. Uni ei kyllä meinannu ihan saman tien tulla :D

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Uni ei kyllä meinannu ihan saman tien tulla :D


    Sama homma. Kahdelta vielä piehtaroin hereillä. Ja aamulla oli stten herätys kuudelta...

    Heikkikerkkanen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mää olin tosi iloisesti yllättynyt kyllä keikasta. Uudempaa tuotantoa en silleen tunne, mutta tykkäsin tosi paljon. Olin parveke B:n oikealla puolen, ihan keskellä. Soundit olivat kyllä paikoin puuroiset ja vähän kovallakin oli. Ei ollut eareja, joten oli välillä pakko pitää sormilla korvia. Hyvin näkyi koko bändin työskentely sieltä ylhäältä.Onneksi en ollut sen tyypin takana, joka nousi koko ajan seisomaan ja oli hemmetinmoisessa kännissä ja ölisi.
    Hirmusen kalliita oli nuo fanituotteet... komia olisi kyllä ollut Discipline-t-paita mutta 35 euroa on vähän liian paljon mulle t-paidasta. Pihaltapa sitten ostin siltä piraatti-äijältä 10 eurolla semmosen kökkösen t-paidan...
    Tulipa ensimmäistä kertaa käytyä tuossakin talossa. Kyllä kannatti.

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kcrimso kirjoitti 9/6/2003 klo 09:22: Salamavalot muuten hieman välähteli siinä vaiheessa kuin bändi lopetti soittamisen ensimmäisen kerran. Fripp lähtikin köpöttelemään backstagelle aika nopeasti huomatessaan asian. Ajattelin, että nyt jäi encoret kuulematta. Onneksi ei! :)


    Juu kyllähän niitä salamavaloja välkähteli siellä ainakin kolme kpl kesken keikkaakin. Ensimmäisen biisin jäljeen joku katsomosta rykäisi tai äänteli hieman kovemmin ja Belewin katse kohdistui heti äänen suuntaa, varmaan ajatteli että: "Toivottavasti Frippi ei kuullut tuota, muuten jää taas keikka kesken" :P

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ihme huutoja siellä kyllä kuului biisien välissä. Liekö olleet humalaisia? Pihalla ainakin näkyi ennen keikkaa pilviveikko jos toinenkin. Ei voi olla erehtymättä, jos silmät on puoliksi auki ja autuas hymy huulilla.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Aranwe kirjoitti 10/6/2003 klo 07:25: Ihme huutoja siellä kyllä kuului biisien välissä.


    Jotkut niin rakastavat omaa ääntään.

    Hopkins kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Loistava esitys oli, ei voi muuta sanoa. Kaveri valitteli, ettei Frippin kitaraa olisi kuulunut, mutta en moista kyllä huomannut. Ear -korvatulpat päässä eivät tärykalvot pahemmin kärsineet, ja muutenkin soundit olivat riittävän selvät. Vaikea tuosta setistä on mitään erityisiä huippuhetkiä nostaa, ehkäpä eniten mieltä lämmitti illan viimeinen, Red. Sinäänsä kun tuota hittikimaraa alkoi lopussa tulemaan, niin olisi melkein voinut odottaa jopa jotain 21st Ceuntury Schizoid Mania loppuun, mutta eipä ole valittamista näinkään.

    CosmicJazz kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dagens Nyheterissa on oikein hyvin kirjoitettu arvostelu Tukholman keikasta, ja hieno piirretty Frippin kuva:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1323&a=149887&previousRenderType=1

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuo on kyllä Mastelotto. .)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Muutama kommentti.

    Istuin mikseripöydän vieressä keskellä takana ja eareita ei ollut. Soundit olivat varsin hyvät. Ainoastaan Belewn laulusta ei aina saanut selvää. Muuten selkeää ja sopivan kolkkoa. Äänenpaine ei takana tuntunut niin mahdottomalta tai sitten korvat ovat jo menneet.

    Itse keikka oli mahtava kokemus. Monta kertaa sitä ihmetteli, voiko tällaista musiikkia olla olemassa. Lopussa sitten Lark's ja Belewn uskomaton soolo räjäytti tunnetilan aivan kattoon. Loppu olikin sitten pelkkää juhlaa. Red oli loppuun mahtava.

    Yleisö innostui LArk's jälkeen hienosti. Toinen miksaajakin sanoi toiselle: "What they want? More?"

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minua häiritsee LIVE keikalla liiat nauhat ja erityisesti PIILOmuusikot!!!
    Odotin outoja biisejä, niitä saatiin...mutta ne oli ihan jees ja koko keikka oikein kiva.Jos olis soitettu VAIN vanhaa lempi
    Krimsoani, olisin varmaan kussut hunajaa. Basisti (ei mulla oo mitään nimimuistia) oli näin naissilmäänkin mielyttävä ja tosi taitava (nimimerkki itsekkin melkein basistiksi alkanut)!
    Kyllä olis poissaolijatkin tykänneet.


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Basisti on Trey Gunn ( tai Warr kitaraahan hän soittaa). Täytyy myöntää etten pitänyt Treyn housuvalinnasta... ;)

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Janne Halmkrona kommentoi Crimsonin keikkaa: http://www3.soneraplaza.fi/musiikki/artikkeli/0,3634,6211_135660,00.html


    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hesari ei vissiin jaksa noteerata kaiken maailman mitättömyyksien keikkoja. En ainakaan ole arviota havainnut.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minäkin olen ihmetellyt tuota, että Hesari ei ole arvostellut keikkaa lainkaan. Kulttuurisivuilla ei ole ollut missään vaiheessa edes mitään mainintaa, että keikka oli tulossa. Kumma juttu. Kaikenmaailman Los Ketsupit kyllä muistetaan mainita... :mad:

    Borges kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisi Crimson hieman enemmän vanhempaa kamaa saanut esittää (esim. tuon Larks II:sen, Talking drumin tai vaikkapa Cat foodin:o) Tippetin piano-skitsoilut toimisivat varmasti loistavasti uudelleensovitettuna Belewin ja Frippin yhteistyön myötä:)
    ..Kyllähän fanit aina vanhoihin klassikoihin kuitenkin lämpenee.

    jusu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vanhan koulukunnan miehenä olen suht tyytyväinen tähän esitykseen ainut isompi miinus mun kohdalla soittivat liian kovaa eturivinpaikka ja unohdin korvatulpat himaan oli korvat kipeänä pari päivää mutta onneksi tinnitus ei ole lisääntynyt. :)

    No lisättävä kun unohtui edellisestä rummut oli sellaiset että oikeastaan että loppui seinään ja muutenkin onton kuuloiset ja se voi olla paikasta kiinni.

    [Muokattu 12/6/2003 / jusu]\n[Muokattu 12/6/2003 / jusu]

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Biisilistaan olen kyllä varsin tyytyväinen. Pidän ehkä muutenkin enemmän uudesta tuotannosta. Keikka avasi sopivasti ConstruKction of Light-levyä ja sitä onkin tullut kuunneltua nyt aika ahkerasti. Se jäi ilmestyessään jotenkin pintapuoliseksi tuttavuudeksi, mutta nyt tilanne on korjattu.

    Voffe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    jusu kirjoitti 12/6/2003 klo 23:10: Vanhan koulukunnan miehenä olen suht tyytyväinen tähän esitykseen ainut isompi miinus mun kohdalla soittivat liian kovaa eturivinpaikka ja unohdin korvatulpat himaan oli korvat kipeänä pari päivää mutta onneksi tinnitus ei ole lisääntynyt. :)

    Hyvä keikka tosiaan oli, vaikka itsekin vanhemmasta tuotannosta enemmän pidän. Ja jusun postaus oli kyllä muutenkin kuin suoraan omasta suustani, koska itse myös istuin eturivissä ilman korvatulppia. Tinnitus kyllä saattoi omalla kohdallani lisääntyäkin hieman, mutta on se mukavampi menettää kuulonsa King Crimsonin keikalla kuin missään muualla ;)
    Missäs kohtaa eturiviä muuten jusu istuit? Oma paikkani oli muistaakseni numero 15.

    Lazer kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tuoltahan ne threadin alkusivuilta itse kunkin istumapaikat löytyy.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Robert Fripp ei todellakaan nauttinut Suomen keikasta:

    "Today, we are in a city that King Crimson has never ever played before, and the show was sold out. This is significant for the tour's budget: European touring is hugely expensive, and a sell-out adds a bonus to the guaranteed fee. What a pity, then, that the show was a triumph in futility. Why travel all this distance, why sell every seat in the house to good people for too much money, only for the venue to be have such an appalling sound that the band didn't have half a chance to present who & what it is? And for the audience to be deceived into believing that this might be a performance worth attending?

    Q. So, why spend so much time & effort by so many people to get together in this particular place on this particular evening?

    Possible Answer No.1: No fucking point whatsoever.
    Possible Answer No.2: Because it's on the way to Russia.

    The show would have been functionally impossible for me to play without one headphone, to anchor me in real time to the other Crims. This left one ear to register the cacophony of sonic mess that insulted the listening of the audience and suggested to the players that, well, there really was no fucking point in bothering to bring all the equipment & the team members here in the hope that we might present the band & its music in this acoustic shithole.

    Realising that nothing was possible for the players to do other than to continue playing, I let go of all hope of satisfaction in my work & continued to play. There is something very clean about this: just play, without demand, without expectation, without requirement – just play. But, where good people have handed over their money; where I/we have given up time, energy, a personal life & happiness in exchange for the chance to present music; this clean feeling of simply-doing-it is tainted with a dispiriting, numbing sense that, yes, once again, this is another despondent shitty day in the life of the professional touring player where everyone involved in playing & listening is shafted. I no longer have time left in my dwindling span on this earth to give up even a day to be fucked over in this way.

    The effort, time & expense of touring Europe are so high that there is no great professional payback for it: this is work worth doing for its own sake, or not. And when that chance of working-for-its-own-sake is killed, the question arises: why? The answer flies back, without a moment's hesitation: no fucking reason at all.

    A younger man might see the world, shrug off a day lost in acquiring a new page in their book of liberal education – the halls you play are mostly so sonically appalling that you have no hope of presenting who & what you are to a willing & supportive audience – and get back on the bus. But I am no longer that younger man. My liberal education is not yet complete, rather it is continuing, yet there are some lessons that do not bear repeating for another decade. Better lessons are waiting to be learnt, a higher quality of problems to solve, greater necessities to be met elsewhere, than dying yet another death through yet another successful exercise in professional witlessness."

    http://www.disciplineglobalmobile.com/diary/


    Eipä ole koskaan Mr. Fripp kiroillut päiväkirjassaan noin ahkerasti aiemmin...
    \n
    [Muokattu 5/7/2003 / Kcrimso]

    Löppönen kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eli keikka oli oikeasti surkea ja te vain kuvittelitte sen olevan hyvä.

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    music in this acoustic shithole


    Ei mikään ihme jos ei miellyttänyt, kun akustiikka todellakin oli syvältä suolesta, kuten tuolla aiemmin on jo tullut monta kertaa ilmi.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Huonothan ne soundit olivat, mutta ei nyt ainakaan yleisölle ihan noin hirveää ollut kuin miten Fripp asian koki. Ainahan keikoilla kyllä melkein joutuu pettymään soundeihin. Positiivisimmat kokemukset soundien osalta ovat itselläni varmaan olleet Yes Hammersmith Odeonissa ja Roger Watersin keikan toinen puolisko Hartwall Areenalla (!). No Tavastialla on kyllä usein aika hyvät soundit.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Siinä kun miksauspöydän vieressä istuskeltiin niin tulin kiinnittäneeksi huomiota siihen että sillä miksaajalla oli "assistentti" apuna, joka singahteli eri osiin salia kuuntelemaan soundeja. Assintentti oli ilmeisesti käynyt yläparvella kun tuli sieltä hätääntyneen näköisenä takaisin ja viittilöi jotain että katosta heijastuu äänet ja jotain tarviis tehdä. Miksaaja levitteli käsiään sen näköisenä että kaikki voitava oli tehty ja loppukeikan tuo kaksikko sitten jotakuinkin nojaili kyynärpäät miksauspöytää vasten ja ihmettelivät.