Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Tribute levyt

EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten (32 kommenttia)
Yleensä en näistä tykkää, mutta jos ilmaiseksi tulee Uncut lehden mukana, kuuntelen. Aika epätasaista kuuntelua

Kummajainen Suomessa

Cash Trbute
I Walk The Line – Honey B & T-Bones
Ring Of Fire – Kari Tapio
Understand Your Man – Whistle Bait
Give My Love To Rose – Anssi Kela
Belshazzar – Tuomari Nurmio & Korkein Oikeus
Mean Eyed Cat – Rock-Ola & The Freewheelers
Big River – Jussi Syren & The Groundbreakers
Home Of The Blues – Aikka Hakala
Folsom Prison Blues – Dave Lindholm & Keystone Cops
Cocaine Blues – Knucklebone Oscar
The Long Black Veil – Eero Raittinen
Jackson – Erja Lyytinen & Dave’s Special with Dallas Wayne
I Still Miss Someone – Red Hot
Walls Of Prison – The Flaming Balls
Walking The Blues – Pepe Ahlqvist & Jarkka Rissanen



+/- saldo : 0 |

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on yks Hendrix-tribuutti "In From The Storm". Se on ihan asiallinen paketti, paljon tunnettuja muusikoita vahvistettuna isolla jousiorkesterilla. Samoja tyyppejä on mukana useemmallakin biisillä ja muutenkin siittä on tehty semmonen yhtenäinen kokonaisuus. Levyllä on mukana esim: Sting, Carlos Santana, Brian May, John McLaughlin, Taj Mahal, Steve Lukather, Paul Rodgers, Buddy Miles, Bootsy Collins, Tony Williams, Stanley Clarke, Robben Ford, Cozy Powell, Corey Glover, Doug Pinnick, Billy Cox, Noel Redding ja Steve Vai.

    Jokunen vuosi ennen tuota ilmesty joku "tavallisempikin" Henksu-tribuutti, josa muistaakseni esiinty ainaskin Stevie Ray Vaughan ja Living Colour, senkin voisi ostaa jos halvalla vastaan tulee ;)

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ei taida olla tribuuttilevyjä ollenkaan...valtaosa niistä on kuitenkin pettymyksiä.

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä on hyvä:
    Lost in the Stars - The Music of Kurt Weill
    mm. Marianne Faithfull - Ballad of Soldier's Wife, Lou Reed - September Song, Tom Waits - What Keeps Mankind Alive?

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Minulta löytyy Black Sabbath -tribuutti Nativity in Black, joka on yliarvostettu ja turha, ja John Lennon -tribuutti Working Class Hero joka on puolestaan yllättävän hyvä. Sisältää runsaasti 90-luvun valtavirtaisimpia grungahtavia jenkkibändejä mutta jostain syystä esim. Candlebox saa Steel and Glassista aikaan todella onnistuneen version. Red Hot Chili Peppersin I Found Out on myös kova. Vaan onhan siellä myös Blues Travelerin karsea näkemys Imaginesta.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tämä on hyvä:
    Lost in the Stars - The Music of Kurt Weill
    mm. Marianne Faithfull - Ballad of Soldier's Wife, Lou Reed - September Song, Tom Waits - What Keeps Mankind Alive?

    No joo, tuo vois olla kyllä mielenkiintoinen. Mulla on tuo Faithfullin esitys yhdellä kokoelmalevyllä. Ihmettelin, että miten melodia ei muistuta lainkaan Kaisa Korhosen versiota. Sitten selvisi, että toisen onkin säveltänyt Weill ja toisen Eisler. :D

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "Motown Meets The Beatles" - hitto kun on unohtunut ostaa tuo..

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    A Small Circle of Friends - Tribute to Germs....
    Grazhdanskaja Oborona - Tribjut (Hezzu! Kommentoi tätä!)
    Skitzoid Dimensions - Tribute to King Crimson

    StarLion kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Assassins Of Silence, Hundred-Watt Violence- Tribute to Hawkwind. Tehty 300 kpl vinyylinä. CD painos vähän isompi , mutta vaikea löytää. Aika himmeetä matskua :)

    Aranwe kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Itselläni ei ole kuin kaksi tribuuttia. Tuo Viukkiksen mainitsema Nativity In Black, joka omasta mielestäni on erinomainen, tosin muutaman biisin olisi voinut jättää pois. Levyn parhaimmistosta vastaavat Type O Negative (Black Sabbath) ja Cathedral (Solitude). Heikoimpaa antia on Megadethin Paranoid.

    Toinen on Rush-tribuutti Working Man, mikä on erittäin huono. Lähes jokaisessa biisissä soittaa Mike Portnoy, jota kukaan tuottaja ei ilmeisesti ole ollut komentamassa ruotuun. Sen verran ilkeästi Portnoy sooloilee välillä ja kalauttaapa kerran kapulatkin yhteen kesken fillin. Levyn anti on muutenkin kasattu sessiomiehistä, ainoastaan Fates Warning esiintyy täytenä kokoonpanona soittaen Closer To The Heartin, mikä on ehkä Rushin huonoimpia biisejä. Levyn huonoin pläjäys on Mr Bigin Mission.

    Joskus omistin myös Tales From Yesterday:n eli Yes-tribuutin, mikä ei myöskään kauheasti innostanut. Pari biisiä toimii ihan kohtalaisen hyvin (Siberian Khatru (Stanley Snail), Don't Kill The Whale (Magellan), South Side Of The Sky (Cairo)), mutta noin muuten aika heikko kokonaisuus.



    [Muokattu 7/3/2003 / Aranwe]

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tosiaan, Magna Carta. Unohdin armollisesti heidän julkaisemansa Genesis-tribuutin joka on jotain niin hirvittävää että aion säilyttää sitä jatkossakin levyhyllyssäni. Sieltä löytyy mm. todella hillitön tulkinta Carpet Crawlersista. Laulaja värisyttää ääntään typerästi ja kuulostaa siltä että olisi koko ajan purskahtamaisillaan itkuun, ja herkkää tunnelmaa värittää ainoastaan tyhjästä ponkaiseva kipakka hevisoolo joka tuo äkkinäisyydessään mieleen Yngwie Malmsteenin herkimmät slovarit.

    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole yhtään tribuuttilevyä hyllyyni eksynyt. Tribuuttikeikkoja vastaan minulla ei ole mitään, mutta levyltä kuunneltuna tribuuti eivät kyllä kiinnosta pätkääkään.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos idea on riittävän omaperäinen ja levy yhtenäinen niin asiaa voisi harkita. Esim. tuo voisi olla kiinnostava, en ole kuitenkaan kuullut:

    http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=5:17:40|AM&sql=Ata98s36ua3pg

    mikko kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Hetken jo muistelin ettei mulla yhtään tribuuttilevyä ole, mutta sittenpä muistin. Hard to Beat tuplalla Aussi bändit coveroivat Stoogesia. Oikeastaan tuohan on aika kelpo rokki levy.

    Jake kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla on yks Hendrix-tribuutti "In From The Storm".

    Tuolta levyltä löytyvä Purple Haze -versiointi on kyllä hyvä raita Jimi -fanien järkyttämiseen, raidalla kun on esim. Bootsy Collinsin tekemät rumpuloopit yms. eli aika funk-viritteisissä sävyissä tuo biisi räpistellään läpi. Sydämentykytystä voi sitten ohjata positiivisempaan suuntaan samaiselta levyltä löytyvällä The Wind Cries Mary biisillä, jossa Sting bändeineen komppaa ja John McLaughlin näyttää vähän pojille mallia miten soitetaan kiemurainen soolo. Tämän jälkimmäisen vedon arvostan kyllä yhdeksi kovimmista raidoista mitä levyhyllystäni löytyy...

    Pekka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Yksi Cheap Trick -tribuutti löytyy ja se on aika sontaa. Lähinnä 80 -luvun LA-tukkametal reliikit yrittävät tehdä hiilipaperikopioita ja varsinkin laulajat eivät pääse lähellekään.

    Kuulin kerran jotain Bluegrass -tribuuttia Led Zeppelinille ja se oli aika hauska.

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Led Zepistä on tehty sellanen tribuutti, missä eri aussi (?) esittäjät heittää versioita Stairway to Heavenistä. Tuota ei mulla ole, mutta esittelysinkku on, sillä The Australian Doors Show heittää 1:1 Doors-sovituksea aiheesta, jopa laulajan ääni on kuin nuorella Morrisonilla... Toinen näyte sinkulla on tällainen "Katso, kenguru loikkaa"-humppasovitus ja hupaisa oli sekin....

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heii, minulta löytyy tuo Stairways to Heaven mutta ei se kyllä mikään tribuutti minusta ole koska kyseistä biisiä raiskataan siinä niin tyylikkäästi edestä, takaa ja keskeltä. Mukana on muitakin tribuuttibändejä kuin tuo Doors-juttu. Löytyy Beatles-tribuuttibändi, Elvis-imitaattori ja jopa B52-tribuuttibändi. Beatles-version rakenne ja kitaraosuudet ovat suoraan I Want to Hold Your Handista, melodiaa on vain vähän muutettu ja sanat vaihdettu. Doors-versiokin kuulostaa kovasti The Endiltä...

    Lyhyesti: erinomainen, olennainen levy.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paras puristien tappaja on Paul Gilbertin Tribute to Jimi Hendrix, jolla tämä Racer X/Mr. Big sähköporakitaristi esittää omia näkemyksiään Henkan musiikista. Levystä n. 90% on pelkkää kitarasooloa. :D

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Paras tribuutti on tiätenkin Milesin A Tribute To Jack Johnson! :)

    Tribuuteista tuli mieleeni, notta onko Ensemble Ambrosiusin Zappa-levy hyvä?\n[Muokattu 7/3/2003 / waka/jawaka]

    MrBungle kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mulla ainoaksi tribuutti levyksi taitaa jäädä Rise above Black Flag, missä jotkut versiot vanhan koulukunnan punkki bändin kappaleista on ihan hyviä, varinkin ne missä itse Henry Rollins laulaa (tosin ne on sitten vain Black flagin kappaleita uudelleen tehtynä).

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tribuuteista tuli mieleeni, notta onko Ensemble Ambrosiusin Zappa-levy hyvä?


    on se.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    tribuuttia Led Zeppelinille ja se oli aika hauska.


    Itsellä on näköjään tossa hylyssä blue grass -tribuutti AC/DC:lle. Kyllä siitä parit hymähtelyt irtoaa.

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ...onko Ensemble Ambrosiusin Zappa-levy hyvä?

    On, mulle sen vuoden paras julkaisu. Muut Zappa tribuutit ei oikein mulle toimi, tää on ensinnäkin hieno sovitus, ja kuitenkin biisit tunnistaa.

    Zappan musiikista toiseksi paras sovitus Yellow Shark. Mutta olihan Zappa siinä projektissa mukana..

    VooDoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "September Songs", Music of Kurt Weill. Mukana Nick Cave, Lou Reed, PJ Harvey jne on ihan hyvä lätty. Johnny Thunders tribuuti "I Only Wrote This Song For You" on myöskin hankkimisen arvoinen, mukana mm. Patti Palladin, Michael Monroe, Arthur Kane, Wayne Kramer, David Johansen, Sylvain Sylvain jne

    MelancholyMan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Näistä Weill-tribuuteista tuo Lost in the Stars on mielestäni parempi - albumina siis, tuo September Songshan on alunperin tehty filmille ja musiikkivideona se on erittäin hieno - esim. What Keeps Mankind Alive? -kysymyksen esittää William S. Burroughs.

    Mulla on tosiaan myös tuo Thunders-levy, se on kans ihan kelpo levy.


    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Grazhdanskaja Oborona - Tribjut (Hezzu! Kommentoi tätä!)


    ;)

    No juu, bändin omaa tuotantoa en oo kuullu olleskaan mutta tuo tribu kykkä maistui :) Oikein hyvee kamaa, ei sielä ollu ku pari esitystä, jotka ei niin iskeny, mutta kyllä nekin sielä välissä meni. Ja ei tuo mun mielestä mitään punkkia ollu, liekkö sitten alkuperäisversioina enemmän? Rok.

    ps: Onhan mullakin tuo Ensemble Ambrosiuksen Zappa-levy, en sitä vaan tribuuttilevyksi mieltäny ku esittäjä on yks ja sama läpi levyn ;)

    edit:

    ps2: Dolly Parton versioi Stairway To Heavenin oikein onnistuneesti :)
    \n
    [Muokattu 7/3/2003 / Hezzu]

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Nytkun muisti palailee pätkittäin ja tribuutin luonnetta ajattelee tällee eri kantilta niin onhan mulla hyllysä myös tämmönen:

    John Zorn: Spy vs. Spy - The Music Of Ornette Coleman

    Kerran oon tainnu kuunnella läpi, on se niin villiä, pitänee joskus kuunnella uusiks ;)

    Anonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kyllä yhden esittäjänkin levy lasketaan tribute levyksi.

    Orange Symphonette on tehnyt mainion Mancini levyn.

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    ps2: Dolly Parton versioi Stairway To Heavenin oikein onnistuneesti
    Mähän olen aina ylistänyt Dolly Partonia, mutta mua ei ole ymmärretty.. :cool:

    EsaJii kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Sitten vielä on nää tribute bändit, jotka eivät paljoin levytä.

    Oikein hauska Zeppelin cover kokoelma, en vaan muista se nimeä, ai niin, Dread Zeppelin.

    Minä olin vahingossa anonyymi yllä.

    VooDoo kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Kurt Weilliin palatakseni, "The Young Gods play Kurt Weill" on mielenkiintoinen ja värikäs levy. Yksi tribuutti jonka haluaisin kuulla on "Tribute to Blue Cheer" (Black Widow levymerkillä), liekö kellään/kukaan kuullut?

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Voiskohan Dagmar Krausen Brecht-levyjä sanoa sit vaikka Derkkula-tribuuteiksi taikka... Gisella May you know? :cool: